هدایت شده از 🇮🇷 bsj@ممتحنه
معرفی کتاب پایی که جا ماند
کتاب پایی که جا ماند، یادداشتهای روزانه سید ناصر حسینی پور از زندانهای مخفی عراق است. سید ناصر حسینی پور این کتاب را به گروهبان عراقی، ولید فرحان، سرنگهبان اردوگاه 16 تکریت، که در زمان اسارت، او را بسیار شکنجه و آزار داده، تقدیم کرده است.
سید ناصر چهارده ساله است که به جبهه میرود و شانزده ساله است که در آخرین روزهای جنگ، در جزیره مجنون به اسارت عراقیها درمی آید؛ درحالی که دیدهبان است و در واحد اطلاعات فعالیت میکند. وقتی اسیر میشود یک پایش تقریباً قطع شده و به رگ و پوستی بند بوده است. با این حال تصمیم میگیرد در دوره بعد از اسارت باز هم دیدهبان اتفاقات و حوادث باشد، اما این بار بدون دوربین و دکل. او دیدهها و شنیدههایش را، در کاغذهای کوچکی که از حاشیه روزنامهها و کتابهای ارسالی سازمان مجاهدین خلق جمع آوری کرده است، با رمز مینویسد و در لوله عصایش جاسازی میکند.
در بخشی از کتاب پایی که جا ماند میخوانیم:
امروز بعدازظهر دمای هوا نسبت به روزهای قبل چند درجه کمتر بود. هر چند برای ریختن آتش تهیه از غروب تا موقع طلوع خورشید مشکلی نبود؛ برای دشمن مشکل در روز و گرمای بالای 45 درجه بود. دشمن با شلیک گلولههای دودزا و فسفری برای ثبت تیر، جادهٔ خندق و جادههای عقبه و پشتیبانی ما از جمله جادههای سیدالشهدا، بدر قمربنیهاشم، صاحب الزمان، شهید همت و جادهٔ جدیدالاحداث شفیعزاده معروف به توپخانه را گراگیری کرد. در اینجور مواقع دشمن جادهها، سنگرهای فرماندهی، محل تجمع نیروها، آتشبارهای ادوات و توپخانه را با گلولههای دودزا نشانهگیری میکرد، دیدهبانهای عراقی
هدایت شده از 🇮🇷 bsj@ممتحنه
دیدم که جانم میرود
«دیدم که جانم میرود» خاطراتی از شهید مصطفی کاظمزاده، به روایت حمید داودآبادی( -۱۳۴۴) است. شهید مصطفی کاظم زاده، متولد ۱۳۴۴ است که در عملیات مسلم بن عقیل در ۲۲ مهر ماه ۱۳۶۱ به شهادت رسید.
حمید داودآبادی و شهید مصطفی کاظمزاده در سال ۵۸ با هم آشنا میشوند و این رفاقت تا ۲۲ مهر سال ۶۱ ادامه پیدا می کند. آنها با آن سن و سال کم در چادر وحدت جلوی دانشگاه تهران با منافقین بحث میکنند، با هم به هر طریقی شده رضایت خانوادهها را برای رفتن به جبهه جلب میکنند، با هم در گیلان غرب همسنگر میشوند و با هم… نه، دیگر با هم نه؛ این بار مصطفی شهید میشود و حمید میماند. ساعت شانزده و چهل و پنج دقیقهی روز ۲۲ مهرماه سال ۶۱ در سومار.
در این کتاب به دفاع مقدس از منظر رفاقت پاک، صادقانه و بیآلایش دو نوجوان رزمنده نگاه شده و همین هم کتاب را خواندنی کرده است. البته لابلای صفحات کتاب روایتهایی هم از دفاع مقدس ارائه میشود که گاهاً میتواند خواننده را میخکوب کند و احساسات او را به غلیان درآورد. مانند بخشی از کتاب که روایت حضور داوطلبانه بچههای پرورشگاهی در دفاع مقدس و شهادت آنها گفته میشود و دل را آتش میزند. بچههایی که حتی پدر و مادری نداشتند تا بعد از شهادت...
به غیر از چنین صحنههایی، داودآبادی پاورقیهایی هم به کتاب زده که خودشان به تنهایی اهمیت دارند. او در جایی از کتاب ماجرای یکی از جوانهای محل را تعریف میکند. پسری که پدرش پاسبان زمان طاغوت بوده است و هنوز هم که هنوز است او و خانوادهاش دست از کارهای زشتشان برنداشتهاند و صدای اهالی محل را دراوردهاند.
هدایت شده از هادیان بصیر
محسن رضائی:
#تا_انتخابات| چرا صحنه را ترک کنیم؟
🔴 تاکید موسویخوئینیها به اصلاحطلبان برای مشارکت فعال در انتخابات
🔻 موسویخوئینیها پیرامون انتخابات ریاستجمهوری بیانیهای منتشر کرده است. او با اشاره به اینکه«شنیده میشود بعضی از فعالان سیاسی در اصلِ مشارکت فعال در این انتخابات تردید دارند و برخی نیز تصمیم بر عدم مشارکت گرفتهاند» به صورت واضحی خطاب به اصلاح طلبان رادیکال، مینویسد: در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت فعال داشته باشید.
🔻بخشهایی از این بیانیه:
🔹در روزها و ماههای آینده از اهمیت انتخابات نیز نباید غافل ماند. همینجا عرض میکنم که بیتوجهی به امر خطیرِ انتخابات ریاست جمهوری قطعاً اوضاع آشفته و نابسامان اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور را نهتنها به سامان نمیرساند که بدتر از آنچه هست میکند. نهاد ریاستجمهوری تنها نهادی است که، در قوارهٔ سایر جمهوریهای دنیا، نماد جمهوریت نظام است و یک انتخابات صنفی نیست. ریاست جمهوری نهادی است که باز هم نماد جمهوری است.
🔹 چرا ما صحنه را ترک کنیم؟... در انتخابات شرکت کنید ...شما نخبگان و فعالان و تحلیلگران سیاسی باید با تمام توان تلاش کنید تا مردم را قانع کنید که راه علاج این مشکلات ویرانگر رهاکردن انتخابات نیست و باید با حضور همهٔ اقشار جامعه راه را بر رفتارها و دخالتهای ناصواب بست.
🔹زمان آن است که تمام احزاب و گروهها و فعالان سیاسی از هر قشر و جناحی در انتخابات حضوری فعال داشته باشند.
http://eitaa.com/hadiyan_basir
هدایت شده از پیک صبای استان آذربایجان غربی
تجلیل از مدافعان سلامت توسط ارکان شجره طیبه صالحین سپاه سلماس
هدایت شده از هادیان بصیر
🔴 #تحریف_دفاع_مانـدگار | کوه بیبیسی دوباره موش زائید‼️
🔻 «وارونهنمایی و قلب حقیقت» یکی از مهمترین تاکتیکهای عملیات روانی دشمنان ملت ایران ذیل راهبرد «جنگ ادراکی» است.
🔹در همین راستا «بیبیسی فارسی» مستندی به نام «کودتای خزنده در سپاه» منتشر و با استفاده از یک سند محرمانه سعی کرده حقیقت وقایع دوران دفاع مقدس را نزد مخاطب مخدوش کند. ماجرای این مستند حول محور محتویات یک نوار کاست میچرخد که حاوی مشروح جلسهای انتقادی در آذرماه سال ۶۳ میان برخی کارکنان سپاه تهران و «محسن رضایی» به عنوان فرمانده کل سپاه است. این مستند بدنبال القای خودکامگی فرماندهان ارشد سپاه، بیتوجهی آنان به تلفات نیروی انسانی، باندی بودن، نابلد بودن و در نهایت تخریب وجهه امام راحل و تدبیرهای نظام برای اداره جنگ است.
🔻درباره این مستند اما؛ نکات مهمی وجود دارد که در ادامه بدان خواهیم پرداخت:
🔹مبنای مستند مذکور مجموعهای از اظهارات است که اساسا برای مخاطب امکان راستیآزمایی آن وجود ندارد. نفس آن جلسه یک بحث محرمانه خانوادگی در داخل بدنه سپاه بوده و طبعا برای افراد عادی بیرون از آن جلسه به دلیل ندانستن زمینه اصلی ماجرا و وقایع قبل و بعد از آن ممکن است سوالات و ابهامات زیادی را ایجاد کند.
🔹 این مستند بدون اشاره به شرایط خاص کشور در آن زمان نتیجه دلخواه خود را میگیرد در حالیکه باید توجه داشت که ایران بلافاصله پس از انقلاب مورد تهاجم نظامی قرار گرفت و طبیعی بود که جوانان انقلابی و رهبری انقلاب نمیتوانستند به بهانه ضعف تبحر نظامی شاهد تجاوز بیگانه و اشغال کشور باشند.
🔹این مستند عمدا به مشخصات فکری ـ عقیدتی و چند طیف بودن منتقدین آن روزهای فرماندهی سپاه اشارهای نمیکند در حالیکه آنان را میتوان در چهار دسته تقسیم کرد:
1⃣ رزمندگانی که ناراحت، خسته و گلهمند از رخدادهای عملیات خیبر بودند و از سر دغدغه انتقاد میکردند لذا با ورود حضرت امام به ماجرا تمکین کرده و در عملیات بعدی شرکت کرده و شهید شدند.
2⃣ منتسبین به بیت آقای منتظری که معتقد بودند فرماندهان سپاه اعتقادی به ایشان بعنوان قائم مقام رهبری ندارند و این مسئله را یک انحراف از مسیر انقلاب میپنداشتند.
3⃣ کسانی که از همان ابتدا، گزینه دیگری برای فرماندهی سپاه در ذهن داشتند و اساسا محسن رضایی را لایق فرماندهی کل سپاه نمیدانستند.
4⃣ عناصر مسئلهداری که کاملا مغرضانه به تحریک آن سه دسته میپرداختند و بعدا هم مسیرشان از انقلاب و نظام جدا شد مانند «اکبر گنجی».
🔹این مستند در حالی سعی میکند اصل برگزاری چنین جلسه و بروز چنین انتقاداتی را به عنوان یک نقطه ضعف در دوران دفاع مقدس و نشانهای بر خودکامگی فرماندهان القاء کند که اتفاقا این مسئله نشاندهنده عمق خلوص و سعهصدر فرماندهان و رویکرد اقناعی آنها بوده که در دنیا مشابه ندارد.
🔹این مستند تلاش دارد با استناد به حرف چند رزمنده که منطقا به لحاظ مباحث حفاظتی از حضور فرماندهان در خط مقدم بیخبر بودهاند، اینگونه القاء کند که فرماندهان با خوشنشینی در مقرهای ستادی، نیروهای عادی را به کشتن میدادهاند، در حالیکه فرماندهان زیادی در تمام ردهها اعم از گروهان، گردان، تیپ، لشگر، قرارگاه و ستاد به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
🔹این مستند ضمن طرح این مسائل سعی میکند حلقه وصلی میان تحولات آن دوره با امروز برقرار کرده و رهبری خلف صالح امام خمینی (رض) را نیز تحتالشعاع باندبازی و گرایشات سیاسی عنوان کند تا از این رهگذر ضمن ایجاد خدشه به آن مقطع پر فروغ از تاریخ انقلاب، ذهن مخاطب را نسبت به رهبری ایشان دچار مسئله کند.
🔹بیبیسی سعی میکند مدیریت قاطع امام خمینی (رض) در این ماجرا را خدشهدار کند، در حالی که ایشان در کسوت فرماندهی مدبر که در حال اداره جنگی گسترده است اجازه تضعیف مدیریت جنگ و فرماندهان یکی از اصلیترین ارکان آن یعنی سپاه را نمی دهد.
http://eitaa.com/hadiyan_basir
هدایت شده از ۱۴عاشقان مسجد حضرت ابوالفضل
با سلام و عرض تبریک هفته دفاع مقدس فرماندهان حوزه ها و پایگاهها و مربیان و سرگروهها عنایت داشته باشند مستندات هرگونه فعالیت حلقات جهت ارسال ودرج در کانال صالحین استان و سازمان بسیج و کانال های شهرستان سلماس به پی وی برادر علی قلی زاده ارسال نمایند
#دفاع_مقدس
✅ خاطرات فرمانده
✅وصیت نامه شهدا(شهید مرتضی آوینی)
✅بیانات کوتاه از حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب
هدایت شده از هادیان بصیر
[ عکس ]
🔰گفتاری از دکترصفارهرندی
جریان تحریف و نسبت آن با تحریم
❌تحریم برای جا افتادن و اثربخش شدن به تحریف نیاز دارد. در واقع تحریم به تنهایی کفایت نمیکند بلکه گاهی باید ابتدا تحریم اعمال شود .
هدایت شده از هادیان بصیر
🔴 #سرخط_تحلیلے| آیا هاشمی امام را گول زد!؟‼️
🔻 آیا هاشمی امام را گول زد؟! " تیتر بدی است؟ احتمالا می گوئید توهین به امام است. بله حق می دهم. ولی تحلیل برخی عزیزان انقلابی درباره قطعنامه دقیقا همین میزان توهین آمیز به ساحت حضرت امام است.
🔹خلاصه حرف شان اینست که عده ای اهل خدعه امام را دوره کردند و تحت فشار قرار دادند و اما ناچار شد جام زهر را بنوشد.
می گوئیم اینکه توهین به امام است. امام را چه فرض کردید؟ فردی بی اطلاع از اوضاع و بی اراده مقابل اطرافیان؟
🔹 می گویند مثل ماجرای حکمیت امیرالمومنین وصلح امام حسن(ع). می گوئیم : خُب سخنان اخیر رهبری را چه می کنید که فرمود مدبرانه؟ میگویند امام نیز مانند امیرالمومنین ناچار شد تن به فشار اطرافیان دهد و انتخاب دیگری هم نداشتند لذا تدبیر یعنی همین.
عجیب است این سطح امام شناسی. عجیب تر فهم نادرست از نظام امام-امت است.
🔻چرا حل و فصل این موضوع مهم است؟
🔹چون همین امروز هم عده ای که برخی سخنان رهبری را فهم نمی کنند، هر ازگاهی می گویند رهبری خودشان خوب اند. ولی امان ازدفتر و بیت و فشار روحانی و کدکش ها و خبربیارها و بولتن سازان برای ایشان.
🔻برادران خوبم:
🔹مهمترین و کلیدی ترین نقش امام جامعه هدایت است. هدایت نیز نمی تواند بدون اعتنا به حال مردم و زمانه جامعه باشد. امام جامعه هیچ گاه با فشار اطرافیان تصمیمش عوض نمی شود ولی وقتی شرایط مردم و جامعه را می بیند با هدف هدایت با آنها مدارا میکند و تصمیمش را تغییر می دهد.
امام خمینی در پیام قطعنامه می گوید "به مصلحت مسلمین تن دادم"
🔹رهبرانقلاب مصلحت را توضیح می دهند: "قبول قطعنامه بخاطرفهرست مشکلاتی بود که مسئولین به امام دادند" امام در پیامشان می گویند: " تاكید می كنم كه گمان نكنید كه من در جریان كار جنگ و مسئولان آن نیستم. مسئولین مورد اعتماد من می باشند"
🔹برای نقد هاشمی و روحانی و محسن رضایی و... راه بسیار است. چرا امام را هزینه میکنیم؟
🔹 امام بخاطر شرایط کشور با مردم مدارا کردند. مدارا و مراعات کلید واژه کلیدی امام در توجه به سلوک فردی و مدیریت اجتماعی است و نه تنها عقب نشینی نیست که نرمش قهرمانانه برای رشد جامعه است. لذا همین جام زهر به تعبیر رهبرانقلاب با تدبیر قطعنامه شیرین شد. 11/07/1369
🔹مذاکره نیز همین بود. برخی خیال می کنند رهبری تحت فشار روحانی به مذاکره تن داد. خودشان می فرمایند مجوز مذاکره برای دولت قبل بود. ۱۳۹۵/۰۳/۲۵. یعنی خواست مردم را دیدند. این نیز برای رشد جامعه در یک تجربه واقعی بود تا متوجه باشند پیروزی در تاب آوری و ایستادن روی پای خودمان است.
🔹در ماجرای حکمیت و صلح امام حسن هم العیاذ بالله امام تحت فشار چهارتا اهل خدعه تصمیم نگرفت. به مردم و جامعه اش نگاه کرد. وقتی طرح حکمیت مطرح شد ۲۰ هزار نفر شمشیر بدست مقابل امیرالمومنین صف کشیدند. حضرت فرمود کاش دو نفر در این سپاه مثل مالک بودند. در قصه صلح امام حسن که اوضاع بدتر بود. رهبری می فرماید صلح امام حسن ناشی از بی بصیرتی مردم آن زمان بود.
🔹درست کنیم تحلیل مان را از نظام ارتباطی امام و امت.
🖌 http://eitaa.com/hadiyan_basir