eitaa logo
اندیشه برتر
13هزار دنبال‌کننده
13.4هزار عکس
6.2هزار ویدیو
33 فایل
مفتخریم که همراه شما هستیم ❤️ کارشناسان ما در زمینه احکام، اعتقادات، ادیان، مشاوره خانواده و... پاسخگوی سوالات هستند. شناسه دریافت سوال: @pasokhgo313 ✅ ارتباط با ادمین: @ahkam1375
مشاهده در ایتا
دانلود
💠میرزای قمی: فقیه عادل نائب امام معصوم است 💢میرزا ابوالقاسم بن حسین گیلانی قمی، معروف به میرزای قمی از عالمان شهیر قرن 13 است. وی از محضر آقا سید حسین خوانساری و وحید بهبهانی كه از بزرگان علمای آن عصر بودند بهره‌های فراوان برد. او بعد از رسیدن به مقامات علمی و کسب اجازه اجتهاد، به چنان محبوبیتی رسید که مسئولیت سنگین مرجعیت شیعه به عهده‌اش گذاشته شد. این عالم گرانقدر سپس به كار تألیف و تصنیف، تدریس و صدور فتوا، و تبلیغ و ترویج دین در جوار حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) مشغول شد. ✅مرجعیت میرزای قمی همزمان با سلطنت فتحعلی شاه قاجار بود. در آثار میرزای قمی نسبت به نوع حکمرانی شاه و کارها و اعمال او نوشته‌های فراوان وجود دارد. وی در همین نوشته‌ها به ولایتِ فقیهِ جامع‌الشرائط تصریح می‌کند و اطاعت از او را واجب می‌داند: 👈 «به اتفاق شيعه، مراد از اولوالامر، ائمه طاهرين (عليهم السلام) مي‌باشند ... و امرکردن الهي به وجوب اطاعت مطلق سلطان (هرچند ظالم و بي‌معرفت به احکام الهي باشد) قبيح است. پس عقل و نقل معاضدند در اين که کسي که خدا اطاعت او را واجب کند بايد معصوم باشد و عالم به جميع علوم باشد. مگر در حال اضطرار و عدم امکان وصول به خدمت معصوم، که اطاعت مجتهد عادل مثلاً واجب مي‌شود»[1]. ملاحظه می‌شود که مجتهد شهیری مثل میرزا ضمن قبیح دانستن اطاعت از سلطان جائر و ظالم، اطاعت از مجتهد و فقیه عادل را واجب شرعی می‌داند. ✅در جای دیگری در بحث «جزیه» به صراحت؛ فقیه و مجتهد عادل را نائب امام معصوم (علیه‌السلام) می‌داند: 👈«فان المراد بالإمام فى اغلب هذه المسائل من بيده الامر، اما فى حال الحضور و التسلط فهو الامام الحقيقى؛ و اما مع عدمه فالفقيه العادل فهو النائب عنه بالأدلة؛ وقتی امام معصوم (علیه‌السلام) حضور داشته باشد ولایت به دست اوست اما زمانی که امام غائب باشد فقیه عادل نائب او خواهد بود»[2]. 🔆آنچه که از این نوشته کوتاه دانسته می‌شود این است که میرزای قمی در زمان فتحعلی شاه قاجار معتقد به نیابت و جانشینی فقیه عادل از امام معصوم (علیه‌السلام) بوده و این را به صراحت در آثار خود بیان فرموده است. بنابراین بحث ولایت فقیه در 250 سال پیش در میان علما رایج بوده است 📚پی‌نوشت: [1] آیت الله رضا استادی، بيست مقاله، ص 16 [2] گيلانى، ميرزاى قمّى، ابو القاسم بن محمد حسن، جامع الشتات في أجوبة السؤالات (للميرزا القمي)، 4 جلد، مؤسسه كيهان، تهران - ايران، اول، 1413 ه ق. 🆔 @kalamema
هدایت شده از کمالی نسب .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢بررسی روایت اثنی عشر، در کتب اهل تسنن 👈اگر می‌خواهید به صورت جامعه و کامل به جایگاه این حدیث در کتب اهل تسنن پی ببرید توصیه می‌کنیم حتماً این کلیپ را ببنید. #اهل_تسنن #روایت_اثنی_عشر #امام_شناسی 🆔 @kalamema
🔹 #حدیث روز: 🌺امام باقر(علیه‌السلام): 🍃 اصْطِنَاعُ الْمَعْرُوفِ يَدْفَعُ مَصَارِعَ السَّوْءِ وَ كُلُّ مَعْرُوفٍ صَدَقَةٌ وَ أَهْلُ الْمَعْرُوفِ فِي الدُّنْيَا هُمْ أَهْلُ الْمَعْرُوفِ فِي الْآخِرَة. 📚دعائم الإسلام، ج2، ص321 🆔 @kalamema
💠آثار مخرب مشروبات الکلی، سند حقانیت اسلام 💢برخی افراد مدعی هستند که پیشرفت روز افزون علوم سبب نابودی ادیان خواهد شد، این ادعا گر چه در مورد ادیان بشری و تحریف شده صحیح است، ولی در مورد دین اسلام، هرگز صحیح نمی‌باشد، بلکه پیشرفت علوم هر روز حقانیت دین اسلام را آشکارتر می‌کند که به عنوان نمونه می‌توان از نظریه اسلام در مورد استفاده از مشروبات الکلی سخن به میان آورد. 👈دین مبین اسلام، استفاده از هر گونه مشروبات الکلی را حرام می‌داند و پیروان خویش را از آن منع می‌کند و اکنون دانشمندان به مضرات آن آگاهی پیدا کرده‌اند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم: 1⃣. خودکشی یکی از مضرات مصرف مشروبات الکلی، آثار زیان‌بار آن برای آسیب رساندن به خویشتن و افراد خانواده است.[1] بنا بر تحقیقاتی که در دانشگاه آکسفورد انجام شده است، در حدود نصف مردان و یک چهارم زنان که به خود عمدا آسیب می‌رسانند در طول 6 ساعت قبل از این عمل، الکل مصرف کرده‌اند.[2] 2⃣.بیماری‌های قلبی مصرف زیاد و مزمن الکل، نارسائی قلبی، افزایش فشار خون، قایع قلبی عروقی، بی‌نظمی قلب(آریتمی) و مرگ ناگهانی را به همراه دارد به گونه‌ای که مشروبات الکلی، علت اصلی بیماری عضله قلبی اتساعی ثانویه در غرب است.[3] 3⃣. سرطان در افرادی که به طور منظم نوشابه‌های الکلی مصرف می‌کنند، احتمال پیدایش سرطان دهان هفت برابر بیشتر از فراد غیر الکلی است.[4] 4⃣. تأثیرات در کبد شایع‌ترین عارضه اعتیاد به الکل، آسیب به کبد و سیروز کبدی می‌باشد که به خصوص زنان به آن حساس‌تر هستند و در همراهی با هپاتیت B و c شدیدتر می‌شود.[5] 📚 پی‌نوشت [1]. اتکینسون، ریتا و دیگران؛ زمینه روان‌شناسی، ترجمه محمدنقی براهنی و دیگران، تهران، رشد، 1378، چاپ هشتم، ج 2، ص 243. [2]. اثرات مشروبات الکلی از دیدگاه دانش پزشکی و دانشمندان غرب، علی اصغر اکبری، پیمان غدیر، ص46 به نقل از روانپزشکی آکسفورد، 1999. [3]. همان، ص73 . [4]. همان، ص92. [5]. تاثیرات مصرف الکل بر بدن انسان، دانشگاه علوم پزشکی فسا، ص5. 🆔 @kalamema
#تلخ_خنده 💢این آمار مربوط به کشور جهان سوم نیست، این واقعیت فرانسه است کشوری که خودش را مهد آزادی و حقوق بشر می‌دونه... 😱😱😱 👈قسمت مضحک کار این که، اینها می‌خوان به ما حقوق زن را یاد بدن ... 😂😂😂 ❌باز مضحکتر هم وطنانی هستند که از اینها تقلید می‌کنند😜😜😜 #زن #تمدن_غرب #زن_در_غرب #حقوق_زن 🆔 @kalamema
#بزرگان_شیعه_و_تحریف_قرآن 💠تحریف قرآن یکی از تهمت‌های بزرگی است که به شیعیان می‌زنند، در حال که بزرگان شیعه این اندیشه را رد می‌کنند. 👈 این مورد: #قاضی_نورالله_شوشتری #تحریف_قرآن #قرآن 🆔 @kalamema
💠سلطان عادل و ولي فقيه 💢پیغمبر زمانی پیغمبر است که از جانب خداوند متعال اذن داشته و انتخاب شده باشد. این سخن در مورد ائمه‌ی اطهار علیهم‌السلام نیز صادق است. آن ذوات نورانی نیز باید از طرف خداوند و رسولش(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) برگزیده شوند. ائمه اطهار(علیهم‌السلام) زمانی خلافتشان، ولایتشان و پیشوا بودنشان ثابت می‌شود که از جانب خداوند و پیغمبرش انتخاب شده و حکم داشته باشند، بنابراین مشروعیتِ ولایت و خلافت فقط به سبب اذن خداوند متعال خواهد بود. ⁉️حال سؤال اینجاست آیا اشخاصی غیر از پیغمبر(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) از جانب خدا یا پیغمبرش یا ائمه اطهار، اذن ولایت، خلافت و امامت را دارند؟ ✅شیخ مفید رحمة‌الله‌علیه که از برجسته‌ترین چهره‌های علم و فقاهت شیعه در سالهای آغازین غیبت کبراست؛ سلطان، حاکم و خلیفه را به عادل و جور تقسیم می‌کند. سلطان عادل عنوانی است که در کلام شیخ اشاره به حاکمیت و ولایت ائمه(علیهم‌السلام) دارد. هر حاکمیتی که به این سلطان متکی نباشد و مشروعیت از او اخذ نکرده باشد، سلطان جور است. در کتاب «المقنعة» شیخ عناوینی مانند «متغلّب»، «ظالمین»، «فاسقین» و «اهل ضلال» نیز برای سلطان جور به کار رفته است که نشان از مشروعیت نداشتن و غیر قانونی بودن سلطان‌های جائر دارد. از نظر او تمامی اختیاراتی که برای سلطان عادل شمرده شده، هر کس بدون اذن و نیابت از او، متصدی آن شود، ناروا و غیر مجاز است و جزءِ سلطان جائر تلقی می‌شود.[1] 👈این فقیه نامدار قرن سوم، در همین کتاب المقنعة می‌نویسد: «و إذا عدم السلطان العادل فيما ذكرناه من هذه الأبواب كان لفقهاء أهل الحق العدول من ذوي الرأي و العقل و الفضل أن يتولوا ما تولاه السلطان فإن لم يتمكنوا من ذلك فلاتبعة عليهم فيه‌»[2]. 🔆در فراز برگزیده بالا شیخ مفید تمام اختیارات سلطان عادل (امام معصوم) را در صورت عدم دسترسی، برای فقها ثابت می‌داند. وی با جمله‌ی «ان‌یتولوا ما تولاه السلطان؛ هر آنچه را که امام معصوم متولی آن است آنها – فقها- متولی آن خواهند بود»، به این مهم اشاره دارد. ✳️بنابراین چون پیغمبر فرستاده و رسولِ خداست، و ائمه‌ی اطهار علیهم‌السلام از پیغمبری که مأذونِ از طرف خداست؛ اذنِ در ولایت دارند، فقها نیز به دلیلِ اذنِ معصومین در ولایتِ آنها؛ دارای ولایت هستند. این مسئله‌ی بسیار مهم از طرف فقیهی که 1100 سال قبل می‌زیسته ثابت شده که برای «اولوا الالباب» و صاحبان عقل سلیم طریقی روشن و آشکار به سوی حقیقت است؛ «وَ مَا يَذَّكَّرُ إِلاَّ أُولُوا الْأَلْبَاب»[3]. 📚پی نوشت : [1] المقنعة شیخ مفید، ص 810 – 812 [2] المقنعة شیخ مفید، ص 675 [3] سوره بقره آیه 269 🆔 @kalamema
💠 گوستاولوبون: 👈 اگر بخواهیم ارزش اشخاص را به کردار و آثار نیک‌شان بسنجیم به طور مسلم حضرت محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله) بزرگترین مرد تاریخ است. #پیامبرشناسی #مستشرقین #گوستاولوبون 🆔 @kalamema
هدایت شده از کمالی نسب .
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مستند وهابیت و جریان یمانی دو تیغ یک قیچی 📽وقتی وهابیت امکانات خویش را در اختیار جریان احمد الحسن قرار می‌دهد. 👈و از این فرقه منحرف برای کوبیدن شیعه استفاده می‌کند، و وی را به عنوان مهدی موعود شیعه معرفی می‌کنند. #مدعیان_دروغین #مهدویت #احمد_الحسن #یمانی 🆔 @kalamema
🔹 #حدیث روز: 🌺امام حسن عسکری(علیه‌السلام): 🍃 والله ليغيبن غيبة لا ينجو فيها من التهلكة إلا ... ووفقه للدعاء بتعجيل فرجه. 📚 بحار الأنوار،ج52، ص24 🆔 @kalamema
⁉️آیا می‌شود طول عمر امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) را با علم اثبات کرد!؟ ✅پاسخ این سوال را در این عکس نوشته بخوانید. ◀️به نقل از: کانال روشنگری #مهدویت #شبهات 🆔 @kalamema
💠ضرورت مهدويت از نگاه قرآن کريم 💢آيات بسياري از قرآن کريم به مهدويّت اشاره دارد.[1] در اين‌جا تنها به چهار دسته از اين آيات اشاره می‌کنيم: 1⃣. «هُوَ اَلَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَ دِينِ اَلْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى اَلدِّينِ كُلِّهِ... [توبه/33؛ صف/9؛ فتح/28]؛ او کسی است که رسولش را با هدايت و آيين حق فرستاد، تا آن را بر همه آيين‌ها غالب گرداند...» 2⃣. «وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي اَلزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ اَلذِّكْرِ أَنَّ اَلْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ اَلصّالِحُونَ [انبياء/ 105] در زبور بعد از ذکر (تورات) نوشتيم: بندگان شايسته‌ام وارث (حکومت) زمين خواهند شد!» 3⃣. «وَعَدَ اَللّهُ اَلَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا اَلصّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي اَلْأَرْضِ كَمَا اِسْتَخْلَفَ اَلَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ اَلَّذِي اِرْتَضى لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً يَعْبُدُونَنِي لا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئاً وَ مَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذلِكَ فَأُول?ئِكَ هُمُ اَلْفاسِقُونَ [النور/ 55] خداوند به کسانی از شما که ايمان آورده و کارهای شايسته انجام داده‌اند وعده می‌دهد که قطعاً آنان را حکم‌رانان روی زمين خواهند کرد، همان گونه که به پيشينيان آن‌ها خلافت روی زمين را بخشيد؛ و دين و آيينی را که برای آنان پسنديده، پابرجا و ريشه‌دار خواهد ساخت؛ و ترس‌شان را به امنيّت و آرامش مبدّل می‌کند، آن‌چنان که تنها مرا می‌پرستند و چيزی را شريک من نخواهند ساخت. و کسانی که پس از آن کافر شوند، آن‌ها فاسق‌اند.» 4⃣. «وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى اَلَّذِينَ اُسْتُضْعِفُوا فِي اَلْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ اَلْوارِثِينَ [القصص/ 5] ما می‌خواهيم بر مستضعفان زمين منّت نهيم و آنان را پيشوايان و وارثان روی زمين قرار دهيم!» 👈اين آيات دورانی را توصيف می‌کند که در آن، زمام حکومت جهان به دست مستضعفين می‌افتد. همگی خدا را عبادت می‌کنند و بساط شرک برچيده می‌شود. دين اسلام در اين دوران بر ساير اديان برتري می‌یابد و مؤمنين نيکوکار وارثان زمين می‌شوند و امنيّت سرتاسر گيتی را فرامی‌گيرد. مهدویّت در قرآن کریم به عنوان هدف و غایت دعوت پیامبر اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) معرّفی شده است. در آیات قرآنی خبر از حکومت صالحان بر زمین داده شده است. مهدویّت در آیات، وعده‌ی تخلّف ناپذیر الهی دانسته شده است که اراده‌ی الهی بر آن نهاده شده. 📚پی‌نوشت [1]. رک: حسینیان قمی، مهدی، تحلیل آیات مهدوی در پرتو روایات تفسیری، مجله پژوهش های مهدوی، زمستان 1394 - شماره 15 (صفحه 41 تا 64)- حسینیان قمی، مهدی، تحلیل آیات و روایات تفسیری مهدوی، مجله پژوهش های مهدوی، پاییز 1392 - شماره 6 (صفحه 67 تا 86)- حسینیان قمی، مهدی، تحلیل آیات و روایات مهدوی (2)، تابستان 1392 - شماره 5 (صفحه 57 تا 68)- حسینیان قمی، مهدی، تحلیل آیات و روایات مهدی (1)، بهار 1392 - شماره 4 (صفحه 67 تا 84). برای مطالعه بیشتر مراجعه کنید به: 🌐http://www.welayatnet.com/fa/news/132913 🆔 @kalamema
هدایت شده از کمالی نسب .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تلنگر آقا جان جمعه‌هایی که نبودید به تفریح زدیم... #مهدویت #صابر_خراسانی 🆔 @kalamema
💢بنابر تحقیقات موسسه ملی سلامت آمریکا 👈همجنسگرایی باعث صدمات جسمانی و روحی خطرناکی می‌شود. #فلسفه_احکام #همجنس_گرایی 🆔 @kalamema
⁉️اگر دین اسلام برای همه مردم جهان هست، پس چرا خدا توی سوره شوری آیه 7 می‌فرماید:«قرآن عربی بر تو وحی کردیم تا ام القری(مکه) و کسانی که اطراف آن هستند را انذار کنی.» ✅پاسخ را در این عکس نوشته بخوانید. #اسلام #شبهات 🆔 @kalamema
هدایت شده از کمالی نسب .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ایستگاه_اخلاق 💠دوستان، ماه شعبان از نیمه گذشت، و در حال رسیدن به پایان آن هست، آیا از آن بهترین بهره را برده‌اید!؟ 👈اگر جواب شما به این سوال منفی است، حتماً این کلیپ را ببنید، تا اهمیت این ماه را از کلام مقام معظم رهبری بشنوید. #شعبان #آقا 🆔 @kalamema
🔹 #حدیث روز: 🌺خداوند متعال در حدیثی قدسی میفرماید: 🍃 عبدي خلقت الأشياء لأجلك و خلقتك لأجلي. 📚مكيال المكارم، ج1، ص493. 🆔 @kalamema
💠چشم پزشکی در تمدن اسلامی 💢چشم پزشکی اسلامی، علمی است که در تمدن اسلامی به بار نشست، به گونه‌ای که چشم پزشکان اسلامى افزون بر بسط آراى پزشکان و چشم پزشکان یونانى در مورد بیماری‌هاى چشم و راه‌هاى درمان آنها، خود بیماری‌هاى متعددى را شناسایى و راه‌هاى درمان آنها را ارائه کردند. انواع جراحی‌هاى چشم، برداشتن آب مروارید با بیرون کشیدن مایع جمع شده از قرنیه و طرح انواع داروهاى گیاهى، معدنى و حیوانى براى چشم ازجمله این نوآوری‌هاست. از بین چشم پزشکان اسلامى نیز سهم دو تن بیش از همه چشم گیر است، یکى «حنین بن اسحاق»، مؤلف العشر مقالات فى العین و دیگرى «على بن عیسى» مؤلف تذکره الکحالین. هر کدام از این دو کتاب منشأ نوآوری‌هاى بسیارى در زمینه چشم پزشکى شد و نویسندگان آنها در زمره بزرگ ترین چشم پزشکان اسلامى درآمدند. باید اذعان کرد اروپا تنها پس از گذشت هفت سده از رواج چشم پزشکى در اسلام توانست از مجموعه دانسته هاى چشم پزشکان اسلامى گذر کند.[1] ✅چشم پزشکی اسلامی را می‌توان به دو حوزه نظری و عملی تقسیم کرد: 1⃣. چشم پزشکی نظری 👈 مسلمانان در علم نورشناسی، اپتیک و ابصار به نظریه‌های جدید و اکتشافات نوینی دست یافتند، حنین بن اسحاق در کتاب المسائل فی العین، عدسی‌های چشم را عضو مرکزی بینایی می‌داند و معتقد است نیروی بینایی از مغز و تصویر شی رسیده از خارج در آنجا تحویل گرفته می‌شود، پیدایش نظریه انقباض و انبساط مردمک چشم به تناسب نوری که بدان وارد می‌شود و نظریه جدید رؤیت مبنی بر انعکاس نور از جسم به چشم، از پیشرفت‌های علمی در این زمینه بود. زکریا رازی اولین کسی بود که از تنگ شدن مردمک چشم هنگام برخورد با نور سخن گفت.[2] 2⃣.چشم پزشکی عملی: 👈چشم پزشکان مسلمان با دارو، بیماری‌های مختلف را درمان می‌کرده‌اند، که در این زمینه می‌توان از این بیماری‌ها نام برد: پانوس گلوکوم، سردرد مردمک، تاول قرنیه، رشته مروارید[3] چشم درد، ورم چشم، خارش چشم، سرطان چشم، پارگی و برآمدگی چشم...[4] 👈تلاش چشم پزشکان مسلمان، محدود به درمان با دارو نبود، بلکه ایشان در زمینه جراحی چشم نیز ید طولایی داشته‌اند، به گونه‌ای که چشم پزشکان مسلمان، چشم حیوانات را بر اساس علم فیزیولوژی تشریح می‌کردند[5] به همین خاطر تقریباً در تمام کتب چشم پزشکی فصولی به تشریح و کالبد شناسی چشم اختصاص داشته است و با تکیه بر این شناخت دقیق از اجزاء چشم بود که پزشکان مسلمان به جراحی می‌پرداختند. 📚پی‌نوشت [1]. فرهنگ و تمدن اسلامى، على اكبر ولایتی، نرم افزار نور، معارف دانشگاه3، ص46 [2]. تاریخ طب در ایران پس از اسلام، محمود نجم آبادی، دانشگاه تهران،ص400-401 [3]. تاریخ پزشکی ایران و سرزمین‌های خلافت اسلامی، سریل الگود، ترجمه: باهر فرقانی، انتشارات امیرکبیر،ص161 [4]. پزشکان برجسته در عصر تمدن اسلامی، علی عبد الله دفاع، ترجمه: علی احمدی بهنام، پژهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،ص51 [5]. همان. برای مطالعه بیشتر مراجعه کنید به، مقاله، تاریخ چشم پزشکان مسلمان تا قرن پنجم هجری نوشته: زهرا الهویی نظری. 🆔 @kalamema
💢اگر دوست دارید، پیوند زناشویی شما استمرار داشته باشد و به طلاق نکشد، حتماً از دیدن فیلم‌های پورن دور کنید. #فلسفه_احکام #حجاب #پورن 🆔 @kalamema
💢هافینگتون پست: یک نفر از هر 6 زن آمریکایی در عمرش در موقعیتی قرار می‌گیرد که فردی تلاش کرده به وی تجاوز کند. 👈این آمار بخشی از واقعیتی جامعه آمریکاست، مکانی که شاید آرزوی خیلی‌ها باشد. #حجاب #تمدن_غرب #زن_در_غرب 🆔 @kalamema
💠آثار مشروبات بر جنین و اندام جنسی 💢یکی از سندهای حقانیت یک دین، آموزه‌های آن دین است، که باید با عقل و علم هم‌خوانی داشته باشد. بر این اساس، می‌توان حقانیت دین اسلام را اثبات کرد، زیرا پیشرفت روز افزون علم، بازگو کننده این واقعیت است که دستورات اسلام بیشترین هم‌خوانی را با علم دارد. ✅نهی و دوری از مشروبات الکلی، یکی از آموزه‌های دین مبین اسلام است، به گونه‌ای که خداوند متعال در قرآن از آن به عنوان عمل شیطان یاد می‌کند و می‌فرماید: «يا اَيُّهَا الذين امَنوا اِنَّما الْخَمْرُ و الْمَسيرُ و الْانصاب وَ الْاَزْلام رِجْسُ مِنْ عَمَلِ الشَّيطانِ فَاجْتَنِبوهُ لَعَلَّكُم تُفْلِحُونَ [مائده/90] اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، شراب و قمار و بت‌ها و تيرهاى قرعه پليدند [و] از عمل شيطانند. پس، از آن‌ها دورى گزينيد، باشد كه رستگار شويد.» و اکنون بعد از هزار و چهارصد سال، علم پزشکی به گوشه‌ای از آثار زیان بار مشروبات پی برده است. در این نوشتار به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم: 1⃣. در دوران حاملگی الکل یکی از مهم‌ترین عوامل ناقص‌الخلقه شدن جنین است.[1] ویلیامز در کتاب معتبر زنان و زایمان خویش، مشکلات جسمانی را که ممکن است برای کودک به وجود آید را این‌گونه بیان می‌کند: آثار مخرب مشروبات در قسمت‌های مختلف بدن جنین: محدودیت رشد، اختلالات رفتاری، نقائص مغزی، نقائص قلبی، نقائص نخاعی، کوچکی غدد جنسی، بافت‌های پلکی کوتاه و ...[2] 2⃣. اختلال عمل‌كرد جنسی اختلالات جنسی ناشی از مصرف الکل، سبب تغییر در تعادل هورمون‌های جنسی نظیر تستوسترون و استروژن و هورمون پرولاکتین در هر دو جنس و هم‌چنین کاهش تولید اسپرم سالم می‌شود. تاخیر در انزال، کاهش لیبیدو، اختلال سیکل جنسی و تأخیر در ایجاد ارگاسم زنان حاصل این تغییر هورمونی است[3] همچنین گفته شده مصرف الکل و مواد مخدر سبب کاهش میل جنسی می‌شود.[4] 📚پی‌نوشت [1]. اثرات مشروبات الکلی از دیدگاه دانش پزشکی و دانشمندان غرب، علی اصغر اکبری، پیمان غدیر، ص114. [2]. همان، ص115، به نقل از کتاب زنان و زایمان ویلیامز. [3]. Ghosian-Moghadam M, Ahmadi M. Sexual Disorders due to alcoholic wines consumption. 4th congress on family and sexual health Shahed University; Tehran. 2009. [4]. Ghosian-Moghadam M, Ayres Z. Libido and therapeutic ways to increase and decrease it, in traditional medicine. 4th congress on family and sexual health Shahed University; November; Tehran. 2009 🆔 @kalamema
🔹 #حدیث روز: 🌺امام علی(علیه‌السلام): 🍃 منْ أَطْلَقَ طَرْفَهُ كَثُرَ أَسَفُه. 📚 الكافي، ج8، ص23. 🆔 @kalamema
#نقد_هاوکینگ 💢سوزان گرینفلید: بسیار ننگین و شرم آور است اگر جوانان فکر کنند که برای دانشمند بودن لازم است آتئیست باشید. #خدا_شناسی #خداشناسی #جهان_شناسی #هاوکینگ #آتئیسم #منکر_خدا 🆔 @kalamema
💠عصمتی از جنس عصمت نبی 💢در فضای مجازی شبهه شده: در اصول کافی آمده: فاطمه(علیهاالسلام) تهدید کرد موی سر خود را پریشان خواهد کرد، آیا این ‌کارحضرت، با عصمتش در سازگار است؟ در پاسخ شایسته است ابتدا به متن روایت دقت شود در روایت آمده: «ابو‌هاشم می‌گوید: هنگامى که على(علیه‌السلام) را از خانه بیرون بردند، فاطمه(علیهاالسلام) نیز پیراهن پیامبر خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) را روى سرش گذاشت و دست حسنین(علیهماالسلام) را گرفت و به دنبال آن‌ حضرت بیرون آمد و خطاب به ابوبکر فرمود: «مرا با تو چکار؟! می‌خواهى بچه‌هایم را یتیم کنى و مرا بی‌شوهر؟ به خدا سوگند! اگر گناه نبود، مویم را پریشان ‌کرده و به درگاه پروردگارم فریاد می‌زدم»[1] ✅این روایت را نمی‌توان نقضی برای عصمت فاطمه(علیهاالسلام) تلقی کرد به دو جهت: 1⃣. بررسی محتوای روایت: با قطع نظر از ضعف سند؛ این روایت منافاتی با عصمت حضرت زهرا(علیهاالسلام) ندارد؛ زیرا: در روایت یاد شده، آمده «اگر این ‌کار گناه نبود، اقدام به انجام آن می‌کردم.» این بیان مانند سخن حضرت یوسف(علیه‌السلام) است که قرآن درباره ایشان می‌فرماید: «وَ هَمَّ بِها لَوْ لا أَنْ رَأى بُرْهانَ رَبِّهِ [یوسف/ 24] اگر برهان پروردگار را نمى ديد قصد زلیخا مى نمود» این تهدیدی که در روایت ذکر شده و به انجام هم نرسیده، باعث شد که مردم دست به اعتراض بردارند. مردى از میان آن جمعیت -خطاب به ابوبکر یا عمر- گفت: از این کار چه منظورى دارى؟ (می‌خواهى عذاب بر این امّت نازل کنى؟) سپس فاطمه(علیهاالسلام) دست على(علیه‌السلام) را گرفت و از مسجد بیرونش آورد.[2] لذا حضرت به همراه امام علی(ع)، بدون این‌که این ‌کار را انجام داده باشد، به منزل برگشت. این جمله حضرت در صورت صحت، برای بیان اوج مظلومیت آنهاست، تا در تاریخ بماند و راه هدایت برای آیندگان باز باشد. 2⃣. ضعف سندی: بزرگان علوم حدیث از جمله علامه مجلسی(رحمه‌الله‌علیه) روایت مذکور را از حیث سند ضعیف می دانند[3] زیرا: در سلسله سند آن، فردی به نام معلّى بن محمد بصری وجود دارد که بعضی از کتاب‌های رجالی او را از جهت مذهب و حدیث، مضطرب دانسته‌اند.[4] علاوه بر این‌که در این روایت نامی از ابوهاشم به میان آمده است که مشخص نیست چه کسی است و مجهول می‌باشد. همچنین این روایت یک نقل تاریخی است و از امام معصوم نقل و صادر نشده است. لذا حدیث موقوف می‌شود که حدیث از اقسام حدیث ضعیف می‌باشد. مگر آن‌که قراینى وجود داشته باشد که به طور عادت موجب اطمینان به صدور آن از معصوم(علیه‌السلام) گردد.[5] در نتیجه: با یک روایت که انتساب آن به معصوم مشخص نیست و حتی در متن همین روایت نیز گناهی از معصوم صادر نشده را نمی‌شود شبهه‌ای به عصمت فاطمه(علیهاالسلام) وارد کرد. 📚پی نوشت [1].«عَنِ الْمُعَلَّى عَنِ الْحَسَنِ عَنْ أَبَانٍ عَنْ أَبِی هَاشِمٍ قَالَ: لَمَّا أُخْرِج بِعَلِیٍّ خَرَجَتْ فَاطِمَةُ وَاضِعَةً قَمِیصَ رَسُولِ الله عَلَى رَأْسِهَا آخِذَةً بِیَدَیِ ابْنَیْهَا فَقَالَتْ مَا لِی وَ مَا لَکَ یَا أَبَا بَکْرٍ تُرِیدُ أَنْ تُؤْتِمَ ابْنَیَّ وَ تُرْمِلَنِی مِنْ زَوْجِی وَ اللهِ لَوْ لَا أَنْ تَکُونَ سَیِّئَةٌ لَنَشَرْتُ شَعْرِی وَ لَصَرَخْتُ إِلَى رَبِّی فَقَالَ رَجُلٌ مِنَ الْقَوْمِ مَا تُرِیدُ إِلَى هَذَا ثُمَّ أَخَذَتْ بِیَدِهِ فَانْطَلَقَتْ بِهِ»؛ کلینى، محمد بن یعقوب، الکافی، ج 8، ص 237 – 238، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق. [2]. مجلسى، محمد باقر، مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، ج 26، ص 183، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ دوم، 1404ق. [3]. مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، همان، ج 26، ص 183. [4]. نجاشى، احمد بن على بن احمد، فهرست أسماء مصنفی الشیعة، ص 418، قم، دفتر انتشارات اسلامى، 1407ق؛ حلّى، حسن بن على، رجال ابن داود، ص 517، دانشگاه تهران، تهران، 1383ق. [5]. عاملی، حسین بن عبدالصمد، وصول الاخیار إلى اصول الأخبار، ص 104 ـ 105، قم، مجمع الذخائر الإسلامیة، 1401ق؛ صدر، سیدحسن، نهایة الدرایة فی شرح الرسالة الموسومة بالوجیزة للبهایی، ص 184و 185، بی‌جا، المشعر، بی‌تا. 🆔 @kalamema
هدایت شده از کمالی نسب .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽چرا باید به حرف ولایت فقیه گوش بدیم، مگر اینها معصوم هستند!؟ ✅پاسخ را از حجه السلام قرائتی بشنوید. #ولایت_فقیه #شبهات #قرائتی 🆔 @kalamema