eitaa logo
بوآر سازه پوسته ای بوم اورد
239 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
617 ویدیو
75 فایل
ساختمان ساخته شده بوآری ارزان سبک است و دارای رفتار مناسب در مقابل زلزله بر مبنای معماری ایرانی @buar12 ارتباط با بوآر در سایت زیر www.buar12.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از معمار خانه خود باش
⭕️🔴⭕️🔴⭕️🔴⭕️🔴 چند شاخصه که اسلامی بودن به خانه ما اضافه میکند 🔴⭕️🔴⭕️🔴⭕️🔴⭕️ ۱_رعایت حریم های چندگانه ۲_قبله گرایی ۳_رعایت و ارتقاء کرامت انسانی ۴_عدم تبرج گرایی ۵_آیت گرایی و نمادگرایی ۶_خودبسندگی ۷_طیب و طاهر بودن ۸_سازگاری با طبیعت و محیط زیست ۹_وسعت ۱۰_ارتقاء هویت دینی و ایرانی ۱۱_وحدت در عین کثرت ۱۲_پرهیز از اسراف @buar12 @meamar_313
انتقاد به دولت در تقسیم ناصحیح انفال.mp3
5.9M
انتقاد شدید آیت‌الله میرباقری از نحوۀ تقسیم اَنفال در کشور 🔸ستاد راهبری معماری و شهرسازی اسلامی حوزه های علمیه🔸 عضو شوید🔻 etaa.com/setad_memari
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
15.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در آستانه سالروز ابلاغ قانون کشف حجاب (۱۷ دی ماه ۱۳۱۴)، در این ویدئو، سند خیلی محرمانه ساواک را مشاهده بفرمایید که چطور از آمریکا و لندن، برای تغییر سبک لباس و سبک معماری ما نسخه می پیچیدند! عجیب آنکه اغلب مدیران ما (چه در شورای عالی شهرسازی، چه در شورای عالی انقلاب فرهنگی و چه در شهرداری ها و سایر نهادهای مسئول) بعد از چند دهه از این سند خیلی محرمانه، هنوز متوجه این راهبرد آنها و تاثیر معماری و شهرسازی بر مسئله عفاف و حجاب نشده اند و غالبا در حال تداوم اشتباهات گذشته هستند. مدت زمان ویدئو: ۲ دقیقه و ۱۹ ثانیه @baladetayyeb
06- برنامه عملیاتی میان مدت 1401 تا 1404 .pdf
18.89M
⚡️تذکر به شهرداری مشهد! 👌 برنامه میان مدت شهرداری مشهد در ۶ سرفصل و ۱۵۸ صفحه نوشته شده است. این برنامه از سه حیث ۱- روش شناسی مطالعات شهری، ۲- ساختارها و تنوع خدمات شهری و ۳- کالبد کلان و تقسیمات شهری دارای اشکالات اساسی است. 👌از کارشناسان محترم شهرداری مشهد تقاضا می شود: تجربه های منفی کلان شهرهای دنیا در حوزه اختلال شدید در روابط انسانی و تالی فاسدهای زیست محیطی و ضد سلامت را بررسی نمایند و با عدم استفاده از مفاهیم مدرنیستی و نوشهرگرایی مانع تحقق این چالش ها در مشهد بشوند! 👌در نشستی تخصصی به صورت تفصیلی مطالب مطرح در این برنامه را نقد و بررسی خواهیم نمود و آسیب های مفاهیم نوشهرگرایی و مکاتب توسعه غربی برای شهر تمدنی و الهام بخش مشهد را تشریح خواهیم نمود. @olgou4
هدایت شده از معمار خانه خود باش
اسمائی مزاجی.pdf
252.1K
مقاله پیش بینی خانه آرمانی با معماری اسمائی مزاجی دریچه ای دیگر برای بازتعریف معماری اسلامی @buar12 @meamar_313
کارکرد پوشش گیاهی در مواجهه با سیلاب ها @buar12
✅طراحی حمام؛ امام رضا علیه السلام می فرمایند: حمام به گونه ای طراحی شده است که با ترکیب بدن متناسب است.حمام بر اساس ترکیب بدن پایه گذاری شده و مانند چهار طبع بدن چهار اتاق دارد.اتاق اول سرد و خشک ؛اتاق دوم سرد و مرطوب؛اتاق سوم گرم و مرطوب؛اتاق چهارم گرم و خشک است. مستدرک الوسائل ج1 ص375 ح898 https://eitaa.com/joinchat/2627469312Ce79e470920
هدایت شده از مجربات
🕯🥀🍂 🥀 جای زهرا، بعد زهرا، مثل زهرا مادری هر چه مادر هست، قربان چنین نامادری 🏴 🏴 وفات حضرت سلام‌الله‌علیها تسلیت باد. eitaa.com/mojarebat 🥀 🕯🥀🍂
هدایت شده از معمار خانه خود باش
انواع حریم در معماری ۱_حریم دیداری ۲_حریم شنیداری ۳_حریم بویایی ۴_حریم بساوایی ۵_حریم عفت و روابط @meamar_313
هدایت شده از آخرین خبرها
پیامبر مهربانی ها حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم خاک، بهار کودکان است. [معجم الکبیر] فواید بازی کودک با خاک در روانشناسی رشد: ۱. تقویت سیستم ایمنی ۲. ترشح هورمون سروتونین در مغز و افزایش شادی و نشاط. ۳. تقویت رشد هوش ریاضی، فضایی و هوش هیجانی ۴. رشد خلاقیت ۵. توانایی بیشتر برای حل مشکلات ۶. افزایش آرامش کودک ۷. افزایش عزت نفس ─┅─═ঊঈ🌸ایتا کودک🌸ঊঈ═─┅─ @Eitaa_Baby
سه سوت درباره زندگی در شعارهای «خانه، ماشینی برای زندگی» و «زن زندگی آزادی». زمان لازم برای مطالعه: سه دقیقه - سوت اول و شعار خانه، ماشینی برای زندگی: لوکوربوزیه (معمار مشهور فرانسوی و پدر معماری مدرن)، حدود ۹۰ سال قبل، با طرح شعار «خانه، ماشینی برای زندگی»، سبک زندگی جدیدی را تئوریزه کرد که در آن، فضاهای شهر به چند بخش اصلی تقسیم شدند: سکونت، کار و تفریح. در نتیجه، خانه که تا قبل از آن، هم فضای کار و تولید بود و هم فضای تفریح و هم فضای سکونت و استراحت، به سرپناهی صرفاً برای خواب و استراحت تقلیل یافت. لذا همان طور که ماشین شبها در گوشه پارکینگ، پارک میشود تا فردا مجدد روشن شود و مورد استفاده قرار گیرد، کارکرد خانه نیز به پارکینگ شبانه انسانهایی بدل شد که بعد از فعالیت روزانه، صرفاً شب را در این سرپناه، پارک میکنند تا برای فعالیت فردایشان دوباره آماده شوند. تا به حال ماشینی دیده اید که مثلا برای مهمانداری و تعاملات اجتماعی فضا داشته باشد؟! لذا چون خانه ماشین زندگی شد، به تدریج همه چیزش ازش گرفته شد؛ تربیت و تفریح کودکان به مهد کودکها واگذار شد، مهمانداری به تالارها و کافه ها، تفریح به پارکها و شهربازیها و طبخ غذا نیز به بیرون برها و رستورانها سپرده شد و به این ترتیب، از خانه، فقط سلولی ماند برای خواب شبانه. دقیقاً شبیه به همین سلولها و قفسهای پنجاه شصت متری که در کلانشهرها میسازیم و اسمش را خانه گذاشته ایم. به این ترتیب، مفهوم خانه های نُقلی و سلولی پدیدار شد، زیرا طبیعی بود که خانه ای که دیگر نه فضای کار و تولید است و نه فضای مهمانی و نه فضای تفریح، نیازی به وسعت چندانی ندارد و به این ترتیب، سلولهایی پدیدار گشت که بایستی همچون ماشین، اقتصادی باشند؛ و طبیعی بود که در این نگاه اقتصادی، کیفیتهای خانه سنتی (نظیر حوض و درخت و ایوان و غیره) فدای مفاهیم کمّی نظیر متراژ و زیربنا و غیره شود. - سوت دوم و شعار زن، زندگی، آزادی: وقتی همه چیز خانه را از آن گرفتیم، آنگاه چه بلایی بر سر زن خانه آوردیم؟ خانه تبدیل شد به سلولی برای حبس او؛ سلولی که دیگر نه فضایی داشت برای تربیت و تفریح کودکانش و نه فضایی برای تولید خانگی و نه فضایی مناسب و وسیع برای مهمانداری. پس برای آزادی از چنین قفسی، لازم شد که زن، خانه را رها کند و آزادی را در محیط بیرون خانه و فضای شهری جستجو کند و چنین شد که فضای شهری تبدیل شد به فضایی برای تبرّجات زنانه و تامین نیازهای روحی، روانی و عاطفی او. لذا مفهوم خانه داری که تا قبل از آن و در فرهنگ سنتی، مفهومی مثبت تلقّی می شد به مفهومی منفی بدل شد و به زن چنین القا شد که حتی اگر شده، با حقوقی نصف حقوق مردان در محیط بیرون خانه کار کند ولی انگ خانه داری را تحمل نکند! پس خانه که تا قبل از مدرنیسم، برای زن هم فضای زندگی بود و هم فضای آزادی، به سلولی تبدیل شد برای حبس او و فرزندانش. به این ترتیب زن را از خانه به کارخانه کشاندیم و فضای خانه های باصفای سنتی را به سلولهایی قفس گونه برای زندان کردن زنان تبدیل کردیم و او را مجبور کردیم که آزادی را نه در کانون خانه و خانواده بلکه در فضاهای شهری و بیرون خانه جستجو کند. در نتیجه، به او القا کردیم که خانه داری، چیزی نیست به جز مفهوم کرختِ خانه نشینی و لذا برای رهایی و آزادی از این کرختی، دل او را از خانه میکنیم تا چرخ کارخانه ها ارزانتر بچرخد. در چنین سبک زندگی، کودکان بایستی طعم محبت را در مهد کودکها جستجو نمایند و پیران بایستی طعم حمایت را در خانه های سالمندان گدایی نمایند و همسران نیز بایستی طعم عشق و محبت همسرانه را در فضای مجازی و فضای شهری و هر فضای دیگری به جز کانون خانه بجویند. چه نتیجه شومی! تخریب بنیان خانه و خانواده به قیمت چرخاندن هر چه ارزانتر چرخهای نظام سرمایه داری! - سوت سوم برای آقایان و خانمهای مسئول: آیا چنین خانه ای می تواند بستر تحکیم خانواده و تعالی معنوی و حقیقی انسان باشد؟ چنین خانه ای، "اُدْخُلُوهَا بِسَلَامٍ آمِنِين: با سلامت و ايمنى داخل آنجا شويد" است (حجر/۴۶) و یا سلولی است جهنم گونه؟ "قِیلَ ادخُلوُا أبوابَ جَهنّم: به آنها گفته شود از درهای جهنم وارد شوید" (زمر/۷۲). مدیرانی که دائم شعارهای انقلابی میدهند بدانند که شرط لازم برای تعالی جامعه، طراحی درست ظرف آن جامعه است و هر مظروفی، ظرف متناسب با خود را می طلبد. شهرسازی متراکم و عمودی با سلولهای پنجاه شصت متری، ظرف نظام سرمایه داری است که مظروف شعارهای اسلامی و انقلابی در آن نمی گنجد. پس لطفا یا شعارهایتان را عوض کنید و دیگر دم از اسلام و انقلاب نزنید و یا اگر بر این شعارهای اسلامی اصرار دارید، دست از تقلید از شهرسازیِ متناسب با نظام سرمایه داری بردارید و مسکن و ظرف متناسب برای زیست و زندگانی حقیقی انسانها را تدبیر نمایید. @baladetayyeb