فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کارشناس ترکیهای توضیح میدهد که چرا طرفدار ایران است: چون ایران برخلاف ترکیه که به اسرائیل تجارت میکنه، به اون حمله کرده. ترکیه حامیان اسرائیل رو مثل ناتو و آمریکا در خودش جا میده. ما سیاست ترکیه رو در قبال #اسرائیل قبول نداریم و سیاست ایران رو در این مسئله درست می دانیم.
27.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💔ماجرای کمتر شنیده شده شفا گرفتن سالار عقیلی از امام رضا روی آنتن زنده
#امام_رضا
🇮🇷 کارخانه صنایع چوب و کاغذ #مازندران در دولت روحانی راکد شد و قرار بود ۴۸۰ میلیارد تومان فرخته شود...
♦️ به دستور #آیت_الله_رئیسی در دولت سیزدهم با ارزش ۱۱ هزار میلیار تومان یعنی حدود ۲۳ برابر ارزش به بهره برداری رسید و به ظرفیت تولید بیش از ۱۲۰ هزارتن رسیده است.
🔺سلامتی همهی دست اندر کارانش صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتما ببینید تا متوجه بشید که اصل دعوای تعطیلی روز شنبه سر چی هست
🎥تعطیلی شنبه، به نفع مردم یا به نفع اقلیت سرمایه داری؟!
🔻نابودی بازارهای خرد و شکستن کمر تولید به بهانه ارتباط بیشتر با بازارهای جهانی
🔸مناظره حجت الاسلام سیدعلی موسوی (استاد دانشگاه) و علیرضا مناقبی (رییس مجمع واردکنندگان)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز در عرصه اقتصاد، با این صحنه مواجهیم:
"آپارتاید علمی عملههای لیبرال سرمایهداری"
📢 #حجاب، فقط مصونیّت نیست🤭
🧕حجاب علاوه بر مصونیت، محدودیت هم هست.
#محدودیت از مادّهی #حدّ است و هر کسی برای حریم شخصی خود، حدّ و حدودی رو مشخص کرده که هیچ کس حق تعدّی و تجاوز به آن را ندارد.
🌳یک باغبان دور باغش، حِصار و حدّ می گذارد! یعنی این مجموعه، ملک شخصی است.
در واقع آن حصار یعنی اینجور نیست که هر کسی از اینجا ردّ شد، بتواند از آن میوه ها بچیند.
✍محدودیت در حجاب، یعنی من به عنوان يک زن و مادر، حدّ و حدودی دارم که هیچ کسی حقّ تجاوز به آن را ندارد.
👣کسی که کفش میپوشه، پای خود(یعنی قلب دوم) را محدود می کند #اما این محدودیت، در واقع مصونیت(پا در برابر زخمی شدن و...) است.
#بدتر_از_گناه
⚠️بدتر از گناه بی حجابی- بدحجابی و هر گناه دیگری، بی تفاوتی نسبت به آن گناه است.
📢در جنگ بین حق و باطل، بی طرف بودن یعنی تنها گذاشتن جبههی حق و تایید فعل " کارِ " جبهه باطل است.
💥دشمنان دین، با حجاب مخالفت نمی کنند!
بلکه
👈با امر کردن به حجاب مخالفت می کنند؛
اصلاً دشمن عاشق بی تفاوتی ماست.
✍قرآن کریم اصحاب اخدود را
به دلیل بی تفاوتیشان، لعن می کند.
💢تفكّر ظلم ستيزى و ظالم كوبى، ارزش است گرچه ظالم وجود نداشته باشد.
(اصحاب اخدود امروز حضور ندارند، هچنانكه ابولهب امروز نيست)اما روحيهی تنفّر "نفرت داشتن" از آنان، بايد همچنان زنده باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ سرهنگ #سید_جعفر_جوانمردی قهرمان اسبق بوکس کشور و قهرمان امروز مردم انقلابی و ولایتدار ایران
✍هیچی همینجوری...
فقط خواستم یادآوری بشه که دهها هزار نفر برای این مرد با غیرت طومار حمایت امضا کردن و میلیونها نفر هم منتظرن تا آزادیش رو جشن بگیرند! ان شاءالله 🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سبحان الله
درک جدیدی از عظمت کیهانی 👌
يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيم (انفطار:۶)
اى انسان! چه چيز تو را در برابر پروردگار بزرگوارت مغرور ساخته است؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا امام رضا
قطره ای نیست که
با لطف تو دریا نشود
سائلی نیست که
از عشق تو شیدا نشود
🎊پیشاپیش میلاد
امام رضا علیه السلام مبارک🎊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دارد تمام می شود
اردیبهشتی که بوی ناب باران
و شکوفه می داد
ماه بهشتی بینظیری که با همه ی
ماه ها فرق داشت
ما می مانیم و خیابان هایی
که دلشان برای مهربانی
ابرهای بهاری، تنگ می شود
برای نازدانه ی دل نازک فصل ها
که صدای هق هق شبانه اش
توی گوش کوچه های شهر
تا همیشه خواهد ماند
اردیبهشت تمام می شود
و این خیابان ها
تا رسیدنِ پاییز
بغض گلوگیرشان را
با دو جرعه آفتاب
قورت خواهند داد !
مادر، مهمترین منبع قابل دسترسی برای تقویت ریشه های اعتماد به نفس، برای کودک به شمار میرود. به طوری که بررسی ها نشان میدهد، مادرانی که فرزند خود را مورد شماتت قرار می دهند، فرزندانی با اعتماد به نفس پایین تربیت می کنند.
طرح اولیه شکل گیری شخصیت افراد، ناشی از برخورد مادر و کودک است. به طوری که ریشه همه برداشت های کودک، در آینده است، که تغییر آن به سختی صورت می گیرد.
بعد از پدر ومادر،خواهر و برادر و همسالان، نقش مهمی در برداشت کودک از خودش را دارند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ استاد رائفی پور
📝 دسته بندی مردم در عصر غیبت
🖌 نمیشود هم به منجی اعتقاد داشت و هم در بارگاه فرعون بود
🔰یک تعطیلی ساده یا یک جراحی فرهنگی بزرگ؟
🔸برخی دوستان روشن و خوشفکر ما مخالفتها با تعطیلی روز شنبه را به حساب جمود فکری و تحجر گذاشتهاند.
🔸البته موافقم که خطر جریان مهاجم و مخرب تحجر امروز از هر زمان دیگری جدی تر و بالفعلتر است. اما در این مورد مشخص با دوستانم همراه نیستم.
🔸تعطیلی شنبه که از سوی برخی کارشناسان و رسانهها اقدام جزئی و سادهای برای بهبود تعاملات مالی و تجاری بین المللی تصویر میشود، در واقع نوعی جراحی فرهنگی رادیکال با پیامدهای مهم است و از قضا به ضرر جریان فعالیتهای کشور (اقتصادی، اداری، آموزشی، و ...) خواهد بود.
🔸از بنیادیترین شؤون فرهنگ، ساماندهی، نظمبخشی و معنابخشی به زمان است. شیوه شمارش روز و هفته و ماه و سال امری حاشیهای و کم اهمیت نیست بلکه یکی از ساختارهای پایه است که فرهنگ از خلال آن ما را میسازد: روال و ریتم زندگی ما درک ما از اهمیت و معنای چیزها و رویدادها، درک ما از هویت و تلقی ما از مبدأ و مقصد و مسیر زندگی از جمله مواردی است که نظم گاهشمارانه در شکل دادن به آن تأثیر قطعی دارد.
🔸به همین دلیل است که گاهشماری در سطوح مختلفش همواره میدان منازعههای هویتی و تمدنی بوده است.
🔸تلاش ناکام پهلوی برای تبدیل سالشمار هجری به تاریخ مجعول شاهنشاهی یا تلاش شکست خورده ژاکوبنهای فرانسوی بر جایگزینی تقویم انقلابی (که در آن روزهای هفته به جای هفت، ده روز بود) نمونههایی آشنا از این منازعات است.
🔸در هر دو مورد تلاش برای تغییر نظم زمانی هدفی جز قطع پیوند از سنت دینی (اسلامی و مسیحی) نداشت.
🔸اساساً «هفته» تا حد زیادی درونمایهای دینی و الهیاتی دارد و این تبار دینی نه تنها در آیینهای اساطیری بابلی و مصری و رومی که در آموزه ادیان ابراهیمی بارز و واضح است.
🔸نظم ۱+۶ روزهای هفته، کنایتی از مضمون رمزآلود خلق در شش روز (یا نشته یا مرحله) و استوای بر عرش در روز هفتم است که در عهدین و قرآن به آن اشاره شده است.
🔸روزهای معمولی هفته (که البته هر یک معانی دلالتها و سنن و مستحبات خاص خود را دارند) در نهایت به روز مقدس (Holyday) ختم میشوند که نقطه غایی نظم مناسکی هفته است و با فرایض و حتى مقررات و منهیات خاص دینی نشانه گذاری شده است.
🔸این منهیات در شریعت موسوی حاد و شدید است و نهایتا به ابتلای قوم بدل میشود ولی در شریعت سمحه و سهله مصطفوی به نهی از بیع و تجارت در زمان برگزاری نماز جمعه محدود شده اما باز هم وجود دارد.
🔸در سنت اسلامی هفته با شنبه آغاز و به جمعه ختم میشود. هر روز آداب و اعمال خاص خود را دارد و نهایتا جمعه روز مشخص عبادی و مدنی اجتماع اسلامی است.
🔸این مساله جدا از وجوه نفسالأمری و تکوینی جنبه هویتی پررنگی نیز در تمایز ملت اسلام از سایر ادیان و ملل دارد. دستکاری در این تنظیم زمانی خواه ناخواه با تبعات و دلالتهای مهم فرهنگی و تمدنی همراه است.
🔸اهمیت چنین کاری شاید یکی دو پله از تغییر خط و زبان در دگرگون کردن فرهنگ عمومی کمتر باشد و تبعات و نتایج آن خصوصا در بلندمدت خود را نشان خواهد داد.
🔸از جمعیت ۲۴ میلیونی شاغلین در کشور ما چه تعدادی از افراد به طور مستقیم درگیر تعاملات تجاری مالی و بانکی بینالمللی هستند؟ ۱۰۰ هزار نفر؟ ۲۰۰ هزار نفر؟ ۵۰۰ هزار نفر؟ من به این آمار دسترسی ندارم و نمیدانم اساسا تخمینی از آن وجود دارد یا نه.
🔸اما حتى اگر عدد نامحتمل یک میلیون نفر از شاغلان را در نظر بگیریم سهمی کمتر از پنج درصد از نیروی کار ایران را به خود اختصاص می دهد. تازه ما در اینجا مخرج کسر را فقط شاغلان قرار دادیم و با افزودن دانشآموزان و دانشجویان که فعالیتشان هیچ ربطی به تعاملات بینالمللی ندارد سهم این بخش کمتر هم میشود چرا باید برای تسهيل و توسعه عملکرد چنین کسر کوچکی از نیروی انسانی کشور دست به جراحی فرهنگی مهمی بزنیم؟ آیا راهکار دیگری برای تدارک مشکل آنها وجود ندارد؟
🔸اساسا شرکتهای خصوصی مانعی در تعریف روزها و ساعات کاری خود به اقتضای فعالیتشان دارند؟ بخش عمومی را نمیتوان با ایجاد شعب و کارکنان کشیک در روزهای تعطیل در خدمت فعالان اقتصادی قرار داد؟ و ...
🔸اما پیامدهای فرهنگی که گذشت، همه مساله نیست. تعطیلی شنبه (که در فرهنگ عمومی ما با آغاز کردن کار و فعالیت و اراده ها و تصمیمهای جدید قرین است) تبعاتی ضد کار و فعالیت خواهد داشت.
🔸حتی اگر این جراحی نابهنگام در تغییر تصویر و تصور شنبه توفیق یابد، تغییر تلقی عمومی از پنجشنبه (به عنوان روز نیمه تعطیل یا تقولق) ساده نخواهد بود.
🔸همچنان که تلاش مرحوم شهید رجایی در کاستن تعطیلات نوروزی از ۱۴ روز به ۴ روز موفق نبود. به این ترتیب در عمل روزهای فعال و سرپای هفته از ۵ روز به ۴ روز (یکشنبه تا چهارشنبه) کاهش می یابد و این در شرایط امروز ما ضربه مهمی به کل روال فعالیت و کارهای اقتصادی و اداری و آموزشی کشور است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گره ي کورِ ظهورت منم،اما خدا را چه دیدی شاید؛ قرار است حُرِ تو باشم . . (:
_#امام_زمان🌱!🌻
﷽؛
💎 مرد مؤمن نیشابوری
#امامهشتم علیبنموسیالرضاالمرتضی "علیهآلافالتحیةوالثناء" در حال حرکت از نیشابور ، بیرون شهر به تشییع جنازهای برخوردند و پیاده شدند . جنازه را تشییع کردند و کنار قبر میّت آمدند . خودشان در قبر رفتند ، میّت را رو به قبله خواباندند ، صورت میّت را بوسیدند و بعد ، از قبر بیرون آمدند . وقتی میخواستند سوار شوند و حرکت کنند ، کسی به حضرت گفت : شما تا حالا به نیشابور آمده بودید ؟ فرمودند : نه ! عرض کرد : شما آقایی را که از دنیا رفته ، میشناختید ؟ فرمودند : بله کاملاً ؛ تمام مؤمنان و شیعیان ما در شرق و غرب عالم پیش ما شناختهشده هستند .
#حضرتاستادانصاریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لباس شما،در جلب نظر جنس مخالف، تأثير دارد؟
رو در رو با دختران بی/بد حجاب، در خيابانهای تهران |.🌻.|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چه کار کردیم که بی سرپرست ماندیم⁉️
🔵 چرا امام زمان ارواحنا فداه ظهور نمیکنند⁉️
🟢 فرمایشاتی مهم و تاثیر گذار از حضرت آیت الله بهجت رحمت الله علیه
#امام_زمان
#آزادی
👈به همسایه میگی بچهت رو کنترل کن، سر و صداش نمیذاره بخوابیم.
میگه: من به بچهم آزادی دادم، به من مربوط نیست☹️🤫
#بهنظرشما
ایشون به بچهش آزادی داده
یا
آزادی رو از ما سلب کرده "گرفته" ؟
داستان ائمه
#قسمت_ششم 6
آشکار شدن قبر مخفی علی (ع) بعد از 130 سال
هنگامی که حضرت علی (ع) به شهادت رسید، فرزندانش شبانه جنازه آن بزرگوار را به طور مخفی دفن کردند، و محل قبرش مخفی بود، زیرا آن حضرت دشمنان کینه توز بسیار داشت، بخصوص خوارج و بنی امیه، آن قدر با او دشمن بودند که احتمال نبش قبر آن حضرت در میان بود.
دههاسال گذشت، همچنان قبر آن حضرت مخفی بود، تا اینکه در زمان خلافت هارون الرشید حادثه ای موجب پیدا شدن قبر آن حضرت گردید(36) آن حادثه این بود:
عبدالله بن حازم می گوید: روزی برای شکار همراه هارون از کوفه بیرون رفتیم، در بیابان به ناحیه غریین، رسیدیم، در آنجا آهوانی را دیدیم، بازها و سگهای شکاری را به سوی آنها فرستادیم، آن آهوان به تپه ای که در آنجا بود پناه بردند، و بالای همان تپه ایستادند، ناگهان بازها در کنار آن تپه فرود آمدند، و سگهای شکاری بازگشتند.
هارون از این جریان در شگفت شد که این چه رازی (سرّی) است که آهوان به آن تپه می روند، و بازها و سگها جرئت رفتن به آنجا را ندارند؟!
بار دیگر دیدیم؛ آهوان از آن تپه فرود آمدند، و سگها به سوی آنها رفتند، آهوان به سوی آن تپه رفتند، و بازها و سگها از رفتن به سوی تپه باز ایستادند، و این حادثه سه بار تکرار شد.
هارون به من گفت: بشتاب به جستجو پرداز، احتمالا این تپه مکان مقدسی است و اسراری در آن نهفته است
ما به جستجو پرداختیم تا پیرمردی از طائفه بنی اسد را یافتیم، او را نزد هارون آوردیم.
هارون از او سؤالاتی کرد.
پیرمرد گفت: آیا در امان هستم؟ هارون به او امان داد.
پیرمرد گفت: پدرم از پدرش حدیث کرد که آنها گفتند: قبر شریف حضرت علی (ع) در این تپه است، و خداوند آنجا را حرم امن قرار داده است، و هر کس به آنجا پناه نمی برد مگر اینکه ایمن گردد؟
هارون از اسب پیاده شد و آبی طلبید و وضو گرفت و کنار آن تپه رفت و در آن جا نماز خواند و خود را به خاک آن مالید و گریه کرد سپس از آن جا به سوی کوفه بازگشتیم(37).به این ترتیب قبر مقدس امام علی (ع) پس از حدود 130 سال مخفی بودن، آشکار گردید
🌸🌸🌸🌸🌸