eitaa logo
چشم به راه 🇵🇸 | بنیاد مهدویت
23.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
2هزار ویدیو
297 فایل
کانال رسمی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) دسترسی به سایت و شبکه های اجتماعی: http://Zil.ink/mahdaviat.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
. دعای ظهور در ماه حضور . شرح دعای اللهم ادخل علی... . شماره ۸ @chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی : به طور خلاصه مي‌توان سياست‌هاي فيلم‌سازي آمريكا (هاليوود) را بر اين اهداف استوار دانست: ۱. حاكم كردن تفكر ليبراليسم و بي‌توجه نمودن جامعه انساني به ارزش‌هاي ديني و الهي؛ ۲. بحراني جلوه دادن وضعيت سياسي و مديريتي جهان و القاي نياز جهان به يك حكومت و دهكده جهاني به رياست غرب؛ ۳. انحصاري كردن نجات بخشي جهان در راه‌كار‌هاي ارائه شده توسط دكترين غرب؛ ۴. القاي اين نكته كه آينده جهان، بسيار ترسناك و ناآرام خواهد بود و ساختن فيلم‌هاي تخيلي براي انجام اين هدف؛ ۵. مخالفت و مبارزه رو در رو با حركت‌هاي عدالت‌طلبانه جهاني برضد استعمار‌گران غربي که در جهان شروع شده است (مانند افغانستان، عراق، بوسني،سوریه ،یمن ،ايران و….)؛ ۶. تهاجم و شبيخون به فرهنگ‌ها و ارزش‌هاي ديني و دور كردن دين‌گرايان، خداپرستان و مسلمانان از توجه به ارزش‌هاي راستين الهي؛ ۷. همسو و هماهنگ نشان دادن مجامع بين المللي (مانند سازمان ملل، تجارت جهاني، صلح جهاني، كنفرانس‌هاي جهاني و رسانه‌هاي جهاني) با دكترين غرب براي آينده جهان. @chashmbe_rah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حکومت سراسر عدل امام مهدی(عج) ▪️وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا- وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا[اسراء ۸۱] ◽️آرزوی بشر از دیرباز اجرای عدالت و برچیده شدن بساط ظلم و بی‌عدالتی بوده است، قرآن کریم نیز نویدبخش تحقق این آرزوی دیرین بوده و فرا رسیدن روزی را مژده داده است که در سرتاسر جهان حق حکومت کند و باطل نابود گردد. بر اساس روایات معتبر و فراوان، این پیروزی نهایی و حکم‌فرمای عدالت در سرتاسر گیتی مربوط به قیام حضرت امام مهدی(عج) می‌شود. ◽️حضرت امام باقر (ع) در توضیح این آیه فرمودند: این سخن الهی مربوط به قیام قائم می‌شود که دولت باطل برچیده خواهد شد. بی‌جهت نیست که هنگام تولد حضرت مهدی(عج) بر بازوی نازنینش این آیه نقش بسته بود.[ تفسیر نورالثقلین، ج۳، ص۲۱۲] ▪️آیه های مهدوی ▪️شماره ۸ ▪️تهیه شده در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) https://b2n.ir/037902 @chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی : عده¬اي با توجه به اين‌كه نامه، در آخرين روزهاي عمر نايب چهارم صادر شده و در آن، به پايان نيابت خاصه تصريح شده است، چنين گفته¬اند كه مراد از مدعي مشاهده، ادعاي نيابت خاصه و ارتباط با حضرت است؛ زيرا نيابت خاص يعني حضور نزد حضرت، همراه شناخت آن بزرگوار و رساندن سؤالات مردم و ابلاغ پاسخ¬ها و پيام¬ها. اين فرد، هم ادعاي ديدار دارد و هم آنچه مي¬گويد را از جانب حضرت بيان مي¬كند و حرف-ها را پيام حضرت اعلام مي¬كند. حضرت امام خميني(ره) مي¬گويد: مراد از تكذيب مدعي مشاهده اين است كه فردي، مدعي ملاقات باشد؛ ولي شاهد و دليلي نداشته باشد. شهيد صدر(ره) مي¬گويد: مراد، ادعاي انحرافي است كه شخصي با ادعاي مشاهده و ارتباط، بخواهد عقايد و نظر خود را با نام پيام¬هاي امام زمان(عج) به مردم القا كند. برخي نيز گفته¬اند: مراد از تكذيب مدعي مشاهده، تكذيب مدعي ظهور است. بنابراين مي¬توان دريافت كه در روايت، صِرف ديدار، منتفي نشده است و عالمان نيز نفي اصل ديدار را استفاده نكرده¬اند. به علاوه، روايت، مدعي مشاهده را كذّاب مي¬داند؛ حال اگر كسي امام را ببيند و به ديگران نگويد، تحت اين روايت قرار نمي-گيرد؛ لذا اصل ديدار، امر ممكني خواهد بود. نكته آخر اين‌كه علماي ما كه موفق به ديدار حضرت شده بودند، آن را براي مردم بازگو نمي¬كردند؛ بلكه اطرافيان و خواص آنان، از روي شواهد و قرايني يا در زمان¬هاي بعد، متوجه وقوع ديدار آن عالم با امام مي-شدند؛ لذا عالمان تحت عنوان «مدعي مشاهده» قرار نمي¬گيرند و اين روايت، با داستان ملاقات برخي بزرگان تنافي ندارد. [آفتاب مهر ج۱ ص۱۴۸] @chashmbe_rah
. دعای ظهور در ماه حضور . شرح دعای اللهم ادخل علی... . شماره ۹ @chashmbe_rah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۵ 🔸 کلیپ کارشناس محور به مناسبت ماه مبارک رمضان ▪️حجت الاسلام کفیل ▪️مقام حمد و شکرگذاری ▪️شماره ۵ @chashmbe_rah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 هنگامی که قائم(عج) قیام کند، خون امام حسین(ع) را طلب خواهد کرد ▪️وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ ۗ وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلَا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ ۖ إِنَّهُ كَانَ مَنْصُورًا [اسراء ۳۳] ▪️هرگز نفس محترمی که خدا قتلش را حرام کرده مکشید مگر آن که به حکم حق مستحق قتل شود و کسی که خونش به مظلومی و ناحق ریخته شود ما به ولیّ او حکومت و تسلط (بر قاتل) دادیم پس (در مقام انتقام) آن ولی در قتل و خونریزی اسراف نکند که او از جانب ما مؤید و منصور خواهد بود. ◽️امام محمد باقر علیه السلام در تفسیر آیه (ومن قتل مظلوما) فرمود: منظور این آیه امام حسین علیه السلام می باشد؛ زیرا آن بزرگوار(ع) مظلومانه شهید شد و ما امامان خون خواه آن حضرت(ع) هستیم. هنگامی که قائم ما خاندان عجل الله تعالی فرجه قیام کند، خون امام حسین علیه السلام را طلب خواهد کرد. [تفسیرعیاشی ج۲ ص۲۹۰] ▪️آیه های مهدوی ▪️شماره ۹ ▪️تهیه شده در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) https://b2n.ir/037902 @chashmbe_rah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 در نهایت پیروزی از آن ماست ▪️قُلْ كُلٌّ مُتَرَبِّصٌ فَتَرَبَّصُوا فَسَتَعْلَمُونَ مَنْ أَصْحابُ الصِّراطِ السَّوِيِّ وَ مَنِ اهْتَدي؛ [طه ۱۳۵] ▪️بگو: «همه (ما و شما) در انتظاريم! (ما در انتظار وعده پيروزي، و شما در انتظار شكست ما!) حال كه چنين است، انتظار بكشيد! امّا به زودي مي‏دانيد چه كسي از اصحاب صراط مستقيم و چه كسي هدايت يافته است! ◽️امام کاظم از پدر بزرگوارشان(ع) دربارة اين آية شريفه چنين نقل مي‌کند که حضرت فرمود: «صراط سوي» همان قائم است و هدايت يافته کسي است که به پيروي از ايشان توفيق يابد و مثل اين آيه در کتاب خدا آية «وَ إِنِّي لَغَفَّارٌ لِمَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ صالِحاً ثُمَّ اهْتَدي» است؛ يعني کسي که به ولايت ما هدايت يابد» [البرهان ج۳ ص۷۹۲] ▪️آیه های مهدوی ▪️شماره ۱۰ ▪️تهیه شده در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) https://b2n.ir/037902 @chashmbe_rah
. دعای ظهور در ماه حضور . شرح دعای اللهم ادخل علی... . شماره ۱۰ @chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی : با توجه به برخی از روايت، مي¬توان دريافت، پيش از قيام حضرت مهدي(عج)عده¬اي با شعار نجات انسان، مردم را به سوي خود فرا مي¬خوانند. اينان، بدون آن كه اعتقاد كامل و صحيح به دين داشته باشند، و حاكميت را فقط براي خدا و خليفه خدا بپذيرند، با پي‌ريزي مكتب¬هاي مختلف، خود و انديشه خود را تنها راه نجات بشريت مي¬دانند. اينان، طاغوتند كه مردم را از راه الهي به سوي خود منحرف مي¬كنند؛ از اين رو، اگر فرد عادل و پرهيزكاري كه نور ايمان و تقوا در تمام زندگاني¬اش نورافشاني كرده، به پاخيزد و مردم را به سوي دين خدا و زمينه¬سازي براي ظهور حضرت فرا خواند، اصلاً از موضوع روايت خارج است. شاهد بر اين بيان، روايت ديگري، با سند صحيح از وجود مقدس امام (ع) دربارة رجوع به فقيه فرمود: «فاني قد جعلته عليكم حاكماً؛ من، او ]= فقيه[ را بر شما حاكم قرار دادم» [بحارالانوار ج۲ ص۲۲۱] به راستي آيا زندگي تحت سيطره حكومت ظلم، مطلوب خدا و عقل است يا زير چتر عالم عادل مسلمان و كدام يك به زمينه¬سازي براي ظهور كمك مي¬كند؟ امام حسين(ع) به نقل از پيامبر(ص) فرمود: «هر كس حاكم ستمگری را ببيند كه حرام خدا را حلال كرده و عهد خدا را شكسته و با سنت پيامبر(ص) مخالفت کرده و ميان بندگان خدا به ظلم رفتار کرده است و او برابر چنين حاكمی با عمل و گفتار مخالفت نكند، بر خدا است كه او را در جايگاه همان ستمگر [جهنم] وارد نماید. @chashmbe_rah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۵ 🔸 کلیپ کارشناس محور به مناسبت ماه مبارک رمضان ▪️حجت الاسلام کفیل ▪️شرح«اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ» ▪️شماره ۶ @chashmbe_rah
زیارت نامه حضرت خدیجه(سلام الله علیها) بِسْمِ ٱللّهِ ٱلرَّحْمنِ ٱلرَّحِیمِ السَّلامُ عَلَیْک یا اُمَّ الْمُؤْمِنِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا زَوْجَةَ سَیّـِدِ الْمُرْسَلِینِ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا اُمَّ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ سَیِّدَةِ نِساءِ الْعالَمِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا أَوَّلَ الْمُؤْمِناتِ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا مَنْ أَنْفَقَتْ مالَها فِی نُصْرَةِ سَیِّدِ الاْنْبِیاءِ، وَ نَصَرَتْهُ مَااسْتَطاعَتْ وَدافَعَتْ عَنْهُ الاْعْداءَ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا مَنْ سَلَّمَ عَلَیْها جَبْرَئِیلُ، وَ بلَّغَهَا السَّلامَ مِنَ اللهِ الْجَلِیلِ، فَهَنِیئاً لَک بِما أَوْلاک اللهُ مِنْ فَضْل، وَالسَّلامُ عَلَیْک وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ @chashmbe_rah
. دعای ظهور در ماه حضور . شرح دعای اللهم ادخل علی... . شماره ۱۱ @chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی : شايد بتوان در يك جمله گفت كه مردم بايد با همه وجود، خواستار و پذيراي منجي باشند. توضيح آن¬كه: ۱. مردم بايد بفهمند برپايي عدالت واقعي و امنيّت و آرامش براي همگان و ايجاد سعادت براي جامعه انساني و نجات بشريّت از تباهي و نابودي، از عهده مكاتب و ايسم¬هاي بشري و حکومت‌هاي غير الهي خارج است و فقط در سايه دين و رهبري آسماني، مي¬توان صبح روشني را براي بشريت به انتظار نشست. ۲. علاوه بر معرفت، مردم واقعاً بايد خواستار عدالت باشند و حاضر باشند براي برپايي عدالت تلاش و كوشش كنند. آنان بايد بدانند که خداوند سرنوشت انسان‌ها را به نوع اختيارشان مرتبط کرده و فرموده است: «انّ الله لايغير ما بقوم حتّي يغيروا ما بأنفسهم؛ به درستي که خداوند، آنچه را براي قومي است تغيير نمي‌دهد مگر آن که آنان خودشان را تغيير دهند»[ رعد ۱۱] بنابراين، مردم دنيا بايد خواستار واقعي حضرت و عدالت‌گستري او باشند و حق و عدالت و بهره¬وري از منافع و مواهب دنيا را براي همه بخواهند و در راه مبارزه با ظلم و پياده¬كردن عدالت، تا آخر بايستند. در اين صورت است که امام زمان(عج) ظهور مي¬کند. @chashmbe_rah