هدایت شده از یاالله نعم الوکیل
🌸در مکتب امام روح الله(ره):
🔰مرگ ما پیروزی است اگر...
🔹خوف از مرگ براى آن است كه كسى مرگ را آخر زندگانى بداند، كسى مىترسد كه با مرگ به نابودى برسد يا به مراحلى از جزا و عقاب برسد.
لكن اگر ما با سلامت ايمان از اين دنيا برويم، چه در جبهههاى جنگ، كه جبهه #شهادت است، و چه در جبهههاى پشت جنگ، كه آن هم جبهه جنگ و شهادت است،[...]
اگر ما در آن مرحله از سير كه داريم، پيروز از كار درآييم، مرگ ما پيروزى است، و حيات ما نيز پيروزى است.
📚صحیفه امام؛ ج14؛ ص351 | جماران؛ 28 اردیبهشت 1360
┄┅┅┅┅❀ عاشقان عدالت وشهادت گروهی انقلابی هستند
اف بردنیا
✡ تربیتشدهٔ مدارس آلیانس
1⃣ ذبیحالله حکیمالهی دشتی، فرزند اسماعیل معروف به #ذبیحالله_منصوری (زادهٔ ۱۲۷۸ در سنندج - مرگ ۱۹ خرداد ۱۳۶۵ در تهران)، از پرکارترین نویسندگان تاریخ مطبوعات و ادبیات ایران بود.
2⃣ او در مدرسهٔ #آلیانس (سنندج) کردستان درس خواند که فرانسویها آن را اداره میکردند. #اتحاد_جهانی_آلیانس (כל ישראל חברים) یک سازمان جهانی #یهود است که در پاریس فرانسه مستقر است.
3⃣ این سازمان در سال ۱۸۶۰ توسط آدولف کرمیو برای محافظت از #یهودیان تمامی دنیا تشکیل شد. اهداف این سازمان دفاع از خود و خودکفایی یهودیان از طریق آموزش و پرورش است. دانش آموزان مدرسههای این اتحاد، بهطور قابل توجه در تاریخ معاصر مؤثر بودند.
✡ كتابسازی یک یهودیتبار برای شیعه
1⃣ خاندان #حکیم_الهی یکی از معروفترین خاندانهای #یهودی ایران هستند. [البته خاندانهای مسلمانی هم با همین نام وجود دارند.]
2⃣ یکی از افراد این خاندان، بهنام ذبیحالله حکیمالهی دشتی، نام خود را به #ذبیحالله_منصوری تغییر میدهد که این نام معرف حضور است: مترجم معروف کتابهایی چون "امام صادق، مغز متفکر جهات تشیع"، "امام حسین و ایرانیان"، "سینوهه، پزشک مخصوص فرعون" و دهها کتاب دیگر.
3⃣ امروز آشکار شده است بسیاری از کتابهایی که منصوری ادعای ترجمهٔ آنها را داشته، ساخته و پرداختهٔ ذهن خودش بوده است و نویسندگان خارجی آنها اصلاً وجود خارجی نداشتهاند.
4⃣ از جمله این کتابها، "امام صادق، مغر متفکر جهان تشیع" است که به ادعای ذبیحالله منصوری در مرکز اسلامی استراسبورگ و توسط جمعی از شرقشناسان غیرمسلمان تألیف شده است.
5⃣ در شمارهٔ ۲۳ ماهنامه سوره، بهمن و اسفند ۱۳۸۴، مصاحبهای با یعقوب توکلی، پیرامون جریانهای تاریخنگاری انقلاب درج شده است. توکلی در ضمن این مصاحبه چنین میگوید:
✍ مرحوم بازرگان وقتی کتاب "امام صادق مغز متفکر جهان تشیع" منتشر شد، چون به روشپردازیهای علمی دین هم علاقهمند بود و مطالعاتی داشت، چندین بار به مؤسسهٔ خواندنیها (بهمدیریت ذبیحالله منصوری) رفته بود که او را پیدا کند و بپرسد که مؤسسه اسلامی استراسبورگ که این همه مستشرق جمع شدند و راجع به امام صادق (ع) مطالعه کردند، آدرسی بدهید که ما فرانسه میرویم آنجا هم برویم. چند بار مراجعه کرده بود. هر بار طوری سر دوانده بود. بعد کسی گفته بود که چنین مؤسسهای وجود ندارد. خیلی از این مستشرقین هم وجود ندارند. یا کتاب "ملاصدرا"ی هانری کربن (ترجمه منصوری) که واقعاً چنین کتابی ننوشته است. از او پرسیدند گفته بود خبر ندارم ولی تا حالا فکر میکنم بیست سی بار چاپ شده." (صفحهٔ ۹۵ ماهنامه)
6⃣ بله! کعبالاحبارها و ابناسحاقها، هنوز وجود دارند. تاکتیکِ اسلام آوردن یهودیان و در ظاهرِ اسلامدوستی، وارد کردن موهومات به معارف اسلامی، هنوز ادامه دارد و منحصر به صدر اسلام نیست. به این موهومات #اسرائیلیات میگویند.
✅ لعنت بروهابیت
✡ صاحبنظران و کتاب «مغز متفکر شیعه»
📖 در اواسط دههٔ پنجاه کتابی به اسم «مغز متفکر جهان شیعه: امام صادق (ع)» در ایران منتشر شد که نام آشنای #ذبیحالله_منصوری را بهعنوان مترجم با خود یدک میکشید. این کتاب شامل محتویات متنوع و گستردهای پیرامون فعالیتهای علمی و شاگردان منتسب به امام صادق (ع) است و طی چهار دههٔ گذشته، مورد استقبال عامهٔ مردم و البته مورد ارجاع پژوهشگران و نویسندگان بوده است. در ادامه، نظرات تعدادی از پژوهشگران عرصهٔ دین و تاریخ را، در باب تشکیک در اعتبار این کتاب میخوانیم:
1⃣ حجةالاسلام دکتر محمدعلی مهدویراد (عضو هیئت علمی پردیس قم دانشگاه تهران)
👈 ایشان کتاب «مغز متفکر جهان شیعه؛ امام صادق (ع)» را اثری کاملاً بیپایه و غیرمستند خوانده و اظهار کرد: «متولیان امر باید جلوی چاپ و انتشار این کتاب را بهعنوان روشنترین مصداق جعل و کذب و وضع بر امام معصوم (ع) بگیرند... بنده فضلا را به کتاب «ذبیحالله منصوری» تألیف آقای جمشیدی ارجاع میدهم که در آن سلسله مقالات نقد و بررسی آثار وی، از جمله «مغز متفکر جهان شیعه؛ امام صادق (ع)» جای گرفته است. در آن کتاب آمده است که «جعفر آقایانی چاوشی» پس از جستوجوی بسیار در کشور فرانسه، کتابی با این عنوان از مرکز استراسبورگ پیدا نکرده است. ذبیحالله منصوری خود در محضر «آقایانی چاوشی» اعتراف کرده که مطالب این کتاب را ساخته است، البته کمابیش به «السماء و العالم» از بحارالانوار و برخی از روایات طبالنبی (ص) و... مراجعه و از آنها استفاده کرده است.»
📚 منبع: goo.gl/1r86ru
2⃣ مرحوم دکتر صادق آیینهوند (چهره ماندگار تاریخ، استاد دانشگاه تربیت مدرس و رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)
👈 ایشان معتقد بود مستندات این کتاب، واقعیت ندارد و مانند برخی دیگر از کتابهای منصوری، ساخته و پرداختهٔ ذهن خود اوست: «جمعی بهنام استراسبورگ وجود نداشته و چنین دانشمندانی وجود خارجی نداشتهاند. شاید بحثی در جایی صورت گرفته و جرقهای در کشور آلمان زده شده اما آقای منصوری، هم مرکز مطالعات و هم دانشمندان را در ذهن خودش درست کرده و با قلم خودش از زبان آنها صحبت کرده است. مطالبی هم که در برخی از کتابهایش و از جمله کتاب «مغز متفکر جهان شیعه» مطرح میکند از نظر علمی عجیب بوده و اثبات نشده است. مثلاً اینکه موریانهها از چند هزار کیلومتر بو میکشند و...، اینها را خودش درست میکند و مبنای علمی ندارد.»
📚 منبع: goo.gl/umpYYV
3⃣ بهاءالدین خرمشاهی (نویسنده، مترجم، قرآنپژوه و استاد دانشگاه)
👈 ایشان در سخنانی درباره کتاب مغز متفکر جهان شیعه گفت که این کتاب، کمتر علمی و تاریخی است و به نظر وی، این کتاب ارزش تحقیقی ندارد. وی هیچ کدام از کتاب های مرحوم منصوری را دارای ارزش استناد و تحقیق نمیداند چرا که بهگفتهٔ وی، ذبیحالله منصوری در ترجمهٔ کتب، حدود ٧٠درصد به متن اصلی کتاب اضافه میکرد!
📚 منبع: goo.gl/cPQxLP
4⃣ دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی (فیلسوف معاصر)
👈 ایشان نیز با انتقاد از عنوان «مغز متفکر جهان تشیع» اظهار داشته: «حتی عنوان کتاب "مغز متفکر جهان شیعه" مورد نقد است و واژهٔ نادرست و بیهودهای است. نباید از تعبیر "مغز متفکر" برای مقام امامت که از جانب خدا مقرر شده است، استفاده کنیم. بهنظر من حتی اینکه به امام بگوییم "مغز متفکر" تعبیر غلطی است و از روی نفهمی مقام امامت است. مگر امام صادق، برتراند راسل یا انیشتین است؟!»
📚 منبع: goo.gl/VwwGhh
✅ لعنت بردشمنان شیعه لعنت بردشمنان اهل بیت
✡ دروغپردازی ذبیحالله منصوری دربارهٔ سعدی
1⃣ در شمارهٔ ۴ از سال دوم مجلههٔ ادبی «یغما» که در تاریخ تیرماه ١٣٢٨، منتشر شد، #ذبیحالله_منصوری، مترجم جنجالی معاصر، که بسیاری از منتقدان از او بهعنوان «پدیدهٔ غیرمتعارف» یاد میکنند، یادداشتی با عنوان «سخنی تازه دربارهٔ سعدی» به چاپ رساند، که حاوی نظر غریب و خیالپردازانهای بود.
2⃣ منصوری مینویسد: «در سال ١٣١۴ خورشیدی یک جوان مهندس ایتالیایی موسوم به «لوئیجی روسی» در تهران با من آشنا شد. این جوان که در راهآهن سرتاسر ایران کار میکرد، ذوق ادبی داشت و ترجمهٔ گلستان را بهزبان فرانسه خوانده بود.
3⃣ یک شب به من گفت که #سعدی نویسندهٔ گلستان، حکایاتش را از جای دیگری اقتباس کرده... من این موضوع را بهکلی فراموش کردم و دوست من از ایران رفت و بهجز یک کارت پستال از بندر سنگاپور دیگر اطلاعی از او به من نرسید.»
4⃣ ذبیحالله منصوری ادامه میدهد: «اخیراً، بر حسب تصادف دوباره با این موضوع مواجه شدم و چون از لحاظ ادبی و تاریخی این موضوع مهم است، لازم دانستم که بهطور خلاصه آنرا بهاطلاع خوانندگان برسانم.
5⃣ شرح واقعه از این قرار است که من برای یافتن ریشهٔ یک لغت #عبری مشغول تفحص بودم و در ضمن تفحص به یک مقاله که راجع به یک شاعر #یهودی موسوم به #سعدیه نوشته شده بود برخوردم.
6⃣ سعدیه یک شاعر یهودی بوده که در مصر سکونت داشته و به زبان عربی شعر میگفته و نویسندگی میکرده و در سال ٢٧١ هجری مطابق با ٨٩٣ میلادی متولد شده است.
7⃣ در این مقاله نوشته شده بود که آثار او را سعدی، شاعر ایرانی، اقتباس کرده و به نظم و نثر درآورده. همچنانکه «درنبورک» خاورشناس معروف خصوصاً راجع به این موضوع در کتاب خود موسوم به "شرح حال سعدیه شاعر یهودی مصر" صحبت کرده است.»
8⃣ وی در پایان یادداشت خود نتیجه میگیرد: «از شما چه پنهان من هم فکر میکنم که شاید این موضوع حقیقت داشته باشد.»
9⃣ مجلهٔ یغما، که نویسندگان اهل تحقیقی چون غلامحسین یوسفی و محمدابراهیم باستانی پاریزی در آن قلم میزدند، با توضیح مختصری که پایین یادداشت ذبیحالله منصوری آورده بود، ضمن رد نظریهٔ منصوری دربارهٔ سعدی، تصریح میکند:
🔟 «به نظر ما این موضوع هیچ در خور تفحص و تحقیق نیست. شیخ سعدی بسیاری از افکار و اندیشههای خود را از قرآن مجید و احادیث و تواریخ و از بزرگان عرفا و شعرا گرفته و جایجای روایتی را ترجمه کرده است. سخن در این است که بیان او چندان لطیف و بدیع است که از حدود توانایی بشری درگذشته است.»
✡ ذبیحالله منصوری؛ نوستراداموس ایرانی!
1⃣ #ذبیحالله_منصوری در مجلهٔ سپید و سیاه در سال ١٣۵٠ سلسله مقالاتی نوشت تحت عنوان «دنیای ناشناختهٔ سحر و جادو» که بیش از سایر نوشتههایش خواننده داشت.
2⃣ استقبال مردم از این مطالب آنقدر زیاد بود که خوانندگان نامه مینوشتند و منصوری پاسخ میداد.
3⃣ در همین مجله بود که ایشان زیر پوشش «متخصص جهاندیده» (عنوانی که سردبیر مجله به او داده بود)، برای آیندهٔ مخاطبان جواب مینوشت که در مجله چاپ میشد.
4⃣ کار پیشگویی به آنجا رسید که زنان صاحبنام و سرشناس مقامات دولتی هم بدون اینکه او را بشناسند تقاضای پیشگویی میکردند.
5⃣ جالب اینكه وی در مصاحبه با #اسماعیل_جمشیدی (تنها خبرنگاری که توانست با ذبیحالله منصوری مصاحبه کند) گفته بود که تا چهار سال دیگر و در سن ٨٠ سالگی خواهد مرد [وی در چند مصاحبه بر این مطلب اصرار داشت] که البته درست از آب در نیامد و در سن ٨٩ سالگی از دنیا رفت!!
✅
✡️ یک یهودی مخفی در دربار قاجاریه (۱)
1️⃣ در حوادث سرنوشتساز نخستین سالهای سلطنت فتحعلیشاه قاجار، نقش #ابراهیمخان_اعتمادالدوله (قوام شیرازی) شایان توجه جدی است.
2️⃣ #ابراهیم_قوام پسر فردی بهنام حاجی هاشم است که بنیانگذار یکی از متنفّذترین خاندانهای حکومتگر ایرانی بهشمار میرود. این خاندان در سدهٔ نوزدهم هاشمیه نامیده میشد و سپس به #قوام_شیرازی شهرت یافت.
3️⃣ علت این انتساب، تبارنامهٔ مجعولی است که خاندان فوق در دوران اقتدار خویش ساختند و نسب خود را به حاجی قوامالدین حسن تمغاچی وزیر نامدار شاه شیخ ابواسحاق اینجو رسانیدند. این انتساب قطعاً مردود است. حاجی هاشم یا پدرش از #یهودیان مهاجری بودند که در نیمهٔ اول سدهٔ هیجدهم در شیراز مستقر شدند و پس از استقرار در این شهر ظاهراً به اسلام گرویدند.
4️⃣ تلاش برای پنهان ساختن اصل یهودی از طریق جعل تبارنامه، اقدامی معمول از سوی #یهودیان_مخفی بود. درحالیکه #تبار_یهودی خاندان قوام شیرازی در منابع متعدد ایرانی و خارجی بهکرّات ذکر شده است. در گزارشهای مأموران انگلیسی نیز از #یهودیتبار بودن خاندان قوام شیرازی یاد شده است.
5️⃣ آشر یهودی یا حاجی هاشم جدیدالاسلام، در شیراز به ثروت فراوان رسید و در اواخر عمر در سِمَت کدخدای محلات حیدری خانه شیراز منصوب شد. در میان شش پسر او، ابراهیم برجستهترینشان بود. ابراهیم بهتدریج اهمیتی یافت و در جرگهٔ نزدیکان میرزا محمد، کلانتر شیراز، جای گرفت و در سال ۱۲۰۰ق./ ۱۷۸۵م.، در پی وفات میرزا محمد کلانتر، از سوی جعفرخان زند در سمت #کلانتر_شیراز منصوب شد.
✍️ استاد عبدالله شهبازی
✡️ یک یهودی مخفی در دربار قاجاریه (٢)
1️⃣ در زمان سلطنت #لطفعلیخان_زند، کار ابراهیم، که اینک #حاجی_ابراهیم_کلانتر خوانده میشد، بالا گرفت تا بدانجا که در غیاب شاه زند در منصب وزارت او جای داشت.
2️⃣ سرانجام، در سال ۱۲۰۶ق./ ۱۷۹۱م. در زمان لشکرکشی لطفعلیخان زند به اصفهان، حاجی ابراهیم کلانتر به #کودتا دست زد. او، به تعبیر آقا محمدخان قاجار، «به مدد مُشتی بازاری و کاسبکار» شیراز را تصرف کرد و با دسیسههای پیچیده، از جمله خلع سلاح ایلات فارس که مدافع لطفعلیخان زند بودند، نقشی مهم در صعود #خاندان_قجر به سلطنت ایفا نمود.
3️⃣ اقدام ناجوانمردانهٔ حاجی ابراهیم قوام علیه شاه جوان و دلاور زند و نقش او در صعود سلطنت قجر، وی را به یکی از بدنامترین چهرههای تاریخ معاصر ایران و نمادی از خدعه و خیانت بدل ساخته است.
4️⃣ #آقامحمدخان_قاجار به پاس این اقدام به حاجی ابراهیم کلانتر لقب “خانی” اعطا کرد و وی را در سمت بیگلربیگی فارس منصوب نمود. کمی بعد، ابراهیم خان به #اعتمادالدوله ملقّب شد و در مسند وزارت بنیانگذار سلطنت قجر جای گرفت.
5️⃣ #ابراهیمخان_اعتمادالدوله بهمدت چهار سال تنها وزیر آقامحمدخان قاجار و سپس بهمدت چهار سال صدراعظم مقتدر فتحعلیشاه بود. او در تمامی این دوران هشت ساله نفر دوم حکومت ایران بهشمار میرفت و بسیاری از مناصب عالی دولتی را در میان اعضای خانواده و وابستگان خود تقسیم نمود.
✍️ استاد عبدالله شهبازی
✡️ یک یهودی مخفی در دربار قاجاریه (٣)
1️⃣ بدینسان، در سالهای سرنوشتساز صعود و اقتدار ناپلئون بناپارت در غرب و ستیز تیپو سلطان و زمانشاه افغان با استعمار بریتانیا در شرق، زمام امور دولت ایران بهدست #ابراهیمخان_اعتمادالدوله بود. با این وجود، پس از پایان مأموریت کاپیتان جان ملکم در ایران، بهناگاه ابراهیمخان اعتمادالدوله مورد غضب فتحعلیشاه قاجار قرار گرفت و در اول ذیحجه ۱۲۱۵ق./ ۱۵ آوریل ۱۸۰۱م. بهدستور شاه قلع و قمع این خانواده آغاز شد.
2️⃣ ابراهیمخان را کور کرده، زبانش را بریدند و بههمراه خانوادهاش به قزوین و سپس طالقان تبعید نمودند و در آنجا دردیگ روغن سرخش کرده وبه قتل رسانیدند. بسیاری از بستگان او نیز چنین سرنوشتی یافتند.
3️⃣ افول #خاندان_قوام_شیرازی موقّت بود. یک دهه بعد، زمانی که روابط ایران و بریتانیا بهبود یافت، فتحعلیشاه بار دیگر آنان را مورد التفات قرار داد و بازماندگان حاجی ابراهیمخان را در مناصب عالی حکومتی گمارد. ازجمله میرزا علیاکبرخان، پسر چهارم ابراهیمخان، بیگلربیگی فارس شد و به #قوامالملک ملقّب شد و از آن پس این لقب در خاندان فوق موروثی گردید. قوامالملک اول در پنج سال پایانی عمر خود نایبالتولیه #آستان_قدس_رضوی بود.
4️⃣ #خاندان_قوام_شیرازی تا انقلاب اسلامی، از مقتدرترین و ثروتمندترین خاندانهای حکومتگر ایران بودند. پایگاه اقتدار آنان در شهر شیراز بود و املاک پهناوری را در سراسر ایران در تملّک داشتند. ریاست آنان بر ایلات خمسه فارس، به ایشان قدرت نظامی و سیاسی فراوانی بخشید که در زمان جنگ اول جهانی از آن به سود استعمار بریتانیا بهره بردند. پنجمین و آخرین فرد از این خاندان که به قوامالملک ملقب شد #ابراهیم_قوام است که از متنفذترین شخصیتهای دوران #پهلوی بهشمار میرفت. او پدر زن #اسدالله_علم است.
5️⃣ نقش ابراهیمخان اعتمادالدوله در تحولات دوران وزارتش و بهویژه پیوند او با تکاپوهای #الیگارشی_یهودی و کمپانی هند شرقی بریتانیا در ایران و منطقه تاکنون مورد پژوهش قرار نگرفته است. در منابع فارسی نقش این خاندان یا کاملاً مسکوت مانده یا تلاش شده تا از آنان چهرهای مثبت ارائه شود.
✍️ استاد عبدالله شهبازی