از روزِ شهادت آقا تا چهلم آقا، مشکیپوش
بودم. امروز دوباره مشکی میپوشم تا آخـرِ
ماه صفر.
🏴امسال، رنگ و بوی مُحرم برام فرق داره.
رحمة الله به عُشاقِ اباعبدالله(ع)🖤
❈ @cheragh_nafti ❈
هدایت شده از ننه ابراهیم🇮🇷
دم دمای غروب، یه ماتم سنگینی رو قلبم نشست...🖤
یه غمی که با هیچ شادی ای عوضش نمیکنم...🩶
خوش اومدی محرم دوست داشتنی...
خیرات و صدقه اول ماه:
https://www.mahame.ir/fa/Naneebrahim
@naneebrahim
چراغ نفتی
حسین جان، اگر میشود، برگرد... ❈ @cheragh_nafti ❈
رسمه که شبِ اولِ مُحرم، به نام حضرت مسلم هست. خدا به ما لیاقت بده که حتی اگه در راهِ حق تنها شدیم؛ پشتِ امام رو خالی نکنیم...✨
*کلیپی که ریپلای کردم رو برای حرکتِ امام حسین به سمت کربلا ادیت زده بودم. کمکم اباعبدالله میرسه به کربلا...
کاش میشد برگردی عزیزدلم🥺💔 نمیدونی با سفیری که به کوفه فرستادی چه کردن... با تو هم خوب تا نخواهند کرد حسین جان😭
#شب_اول
❈ @cheragh_nafti ❈
محمد حسین حدادیاننماهنگ یابن رسول الله.mp3
زمان:
حجم:
6.1M
✨🖤✨
•|یا مسلم بن عقیل|•
❈ @cheragh_nafti ❈
امروز، بزرگداشتِ محتشم کاشانیه.👀
شاید بگین خب اصلا کی هست؟😕
شما محتشم کاشانی رو میشناسید.
منتهی نه با اسمش؛ بلکه با شعرهاش!🦦
محتشم یه شعر معروف داره که در ادامـه
براتون میذارم. این شعر یه داستان خیلی
خاص داره:
محتشم، برادرش فوت میکنه. بخاطـر فوتِ
برادرش خیلی بیتابی میکنه و همش شعر
میگه.📜
یه شب امیرالمؤمنیـن(ع) رو خـواب میبینـه.
مولا بهش میگن:« محتشم تو که انقدر برای
برادرت شعر میگی. چرا دربارهی مصیبتِ پسرِ
من، حسین(ع)، شعر نمیگی؟»
محتشم عرض میکنه که:« مصیبتِ پسر شما
انقــدر سنگیـن و بزرگـه که برام سخته مرثیــه
بگم😔»
مولا بهش میفرماینـد که:« بگـو باز اين چـه
شورش است که در خلق عالم است»
و شروعِ شعر، این بیت قرار میگیره:
باز ايـن چه شُـورش است که در خَلـقِ عالــم
است ❊ باز اين چه نُوحـه و چه عَــزا و چـه
ماتم است🌿
شعر خیلی طولانی و جانسوزه...❤️🔥
در ادامـــهی ســرودنِ این شعــر، محتشــم به
بیتی میرسه که میمونه🤔 چطور ادامــهش
بده. میخواسته بگه خُـــدا هـم برای مصیبتِ
حسین(ع) دلش به درد اومد. بعد با خودش
فکر میکنه که ذاتِ خدا بَری از عیب و نقصه!
پس میمونه که چیکار کنه...
شب میخوابه و در عالـمِ رویا، صاحبالـزمان
رو خـواب میبینــه. امـام زمــان(عج) بهــــش
میگـن:« درستــه که ذاتِ خــدا عاری از نقـص
هست؛ اما خدا در همهی دلهـاست و همهی
دلهـا برای مصیبتِ جدم به درد میاد🖤😭
پس این بیت رو اینطور بنویس:
هست از مَلال، گرچــه بَری ذاتِ ذوالجـــلال
او در دل است و هيچ دلی نيست بی مَلال»
و ادامـهی شعر هم کامـل میـشه و سُــروده
میشه.
و اینجـوری، شعـرِ محتشم و یادش بعـد از
قرنها زنده میمونه. جوری که ما هنوز این
شعـر رو روی کتیبـههای هیئات میبینیــم و
وقتی این شعـر رو توی روضــه میخـــونن از
عمقِ جان میسوزیم...❤️🔥🖤
✨ماهِ محرم هست؛ به یاد این مُحبِ امام
حسین(ع) صلوات و فاتحـهای قرائت کنیـم.
کاش از ما هم، در این دنیا، یک کارمـون رو
برای اباعبدالله بخرن :)🌱
❈ @cheragh_nafti ❈
از الان دغدغهم اینه که رهبرِ شهیدمون رو قراره کجای حرم دفن کنن...🫠
یعنی یه جایی دفن میکنن که ما خانوما هم راحت بتونیم مزارِ ایشون رو زیارت کنیم؟
یا مثل شهید رئیسی، سمتِ آقایون دفن میکنن و ما از پشتِ دیوار باید حسرت بخوریم که نمیشه مزارشونو زیارت کنیم...🥲💔
❈ @cheragh_nafti ❈
هدایت شده از بر پا
یادم نخواهد رفت
🔹دیشب زاکانی در تلویزیون گفت تفاهم نامه را بند به بند تفسیر کرده اند، به رهبری داده اند، ایشان دیده و سپس تایید کرده، بیست و پنج بار در این جهت نامه نگاری برای تغییر و تنظیم متن رفت و آمد کرده. او گفت سخن از تحمیل متن به رهبری، جفای به ایشان است. متن هم در مجموع خوب است. زاکانی خبر میداد ولی اگر خبر هم نمیداد روشن بود که چنین متنی برای رهبری چقدر مهم است، روال شعام که باید بالای سه چهارم رای دهند برای تصویب و تایید رهبری چگونه است و ما بقی ماجرا
🔹دیشب با کمال تعجب سردار قاآنی در قاب تلویزیون حاضر شد، از تیم مذاکره کننده تشکر کرد، گفت "واقعا و انصافا" باید خدا قوت بگوییم، "مقاومت" کردند.
🔹دیروز حزب الله لبنان بیانیه داد تفاهمنامه را "دستاورد بزرگ" ایران دانست و این پیروزی بزرگ را به ایران تبریک گفت.
🔹رسانه های اسراییل و آمریکا ، این تفاهمنامه را شکست بزرگ اسراییل و آمریکا توصیف کردند. که تک به تک اشاره کنم متن طولانی خواهد شد.
🔺یک روزی به دوستی گفتم تا عمر دارم جنایت سال ۸۸ را فراموش نخواهم کرد. نامردی و بی شرفی میرحسین و خاتمی و کروبی و دیگران، نامه بی ادبانه هاشمی و ... فراموش نخواهم کرد، که جشن انتخاب مردم را زهر کردند، قانون را جلوی چشم همه هو کردند، دل رهبرم را خون کردند، برای دشمن میدان درست کردند، خود را مردم خطاب کردند، بین مردم اختلاف ساختند. والله فراموش نخواهم کرد.
🔺در این روزهای بعثت خیره کننده مردم ، تقابلشان با دشمن، وحدت مقدسشان، خروش معجزه وارشان نیز فراموش نخواهم کرد، عده ای تجمعات وحدت خیز مردم را لگد زدند، چه بسیار کسانی را مایوس کردند، خود را مردم جا زدند، جملات روشن رهبری را کنار گذاشتند، برای دشمن میدان درست کردند، سمت تجمعات را از تقابل با دشمن به تقابل با خودی برگرداندند، در مردم تردید و یاس و بددلی و اختلاف ترویج کردند، کام مردم را تلخ کردند. آری فراموش نخواهم کرد.
@ali_mahdiyan
@cheragh_naftiنماهنگ نفسی بساز با من.mp3
زمان:
حجم:
1.8M
✨🖤✨
•|متکان مرا ز دامن|•
❈ @cheragh_nafti ❈
✨غزلِ رهبر شهید برای امام رضا(ع)✨
فارغ، مرا ز رهگذر صبح و شام کن
کارِ مرا به گردش چشمی تمام کـن
بگشای صفحهای دگر از دفترِ جمال
بیتـی فُـزون بر این غـزل ناتمـام کن
ای یادگارِ ساقیِ کوثر، اباالحسـن(ع)!
گاهی نظر به جانب این تشنهکام کن
ای حکمرانِ کشورِ دل با کرشمهای
زیر و زبر، قرارِ دلِ خاص و عام کن
بِنمای رَه به مُلک رضا، جان خسته را
مـرغِ رمیـده را به شکر خنـده رام کن
اینک هزار دست تمنّا گشوده بیـن
دستِ کرم گشاده به رسم کرام کن
دارالشّفای آتش و آب است این سرای
سـوزِ دل مـرا به نَمـی، التیـام کــن❤️🩹
دیری است ز آشیانه جدا ماندهای «امین»
غربت بس است رو سوی آن کوی و بام کن
دانم که مستمند و تهیدست و بیکسی
از بارگاهِ فیــضِ رضــا(ع)، توشـه وام کـن
و آنجا که آمد و شدِ خیل ملائک اسـت
کنجی گزین و تا به قیامت مُقام کن🌱
شاعر: شهید سیدعلی الحسینی الخامنهای
#امام_رضا
#چهارشنبه_امام_رضایی
❈ @cheragh_nafti ❈
چراغ نفتی
✨غزلِ رهبر شهید برای امام رضا(ع)✨ فارغ، مرا ز رهگذر صبح و شام کن کارِ مرا به گردش چشمی تمام کـن بگ
همینجوری از امام رضا دلبری کردی
که داری برمیگردی به آغوشش... :)