🔻طبقۀ متوسط بهمثابه دلیل چرخش:
استحالۀ منطقِ فرهنگیِ انقلاب
🖊مهدی جمشیدی
۱. آقای سیدعباس صالحی که به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ به مجلس معرفی شده است، دیروز در نطق خویش گفت جامعۀ ما تغییر کرده و از جمله در اثر دانشگاه، «طبقۀ متوسط» نیز گسترده شده که منتقد است و میخواهد با بیرون در ارتباط باشد و در مقابل، ما نمیتوانیم این طبقه را نادیده بگیریم. ایشان به سبک محافظهکارانۀ خویش، روشن نکرد که: طبقۀ متوسط، چه خصوصیاتی دارد و به چه اموری نقد دارد و در پی چیست؟ اینکه باید تحوّل اجتماعی را دید یعنی باید خواستههای طبقۀ متوسط را برتابید و به آنها گردن نهاد یا باید طریق دیگری را در پیش گرفت؟ این تحوّل اجتماعی که ایشان از آن سخن گفته، جهت درست دارد یا باید فعالانه با آن مواجه شد و تسلیم نشد؟ سخنان ایشان، در حد یک طرح مسألۀ بسیار کلّی و مبهم بود که مخاطب را در سردرگمی نسبت به موضع ایشان فرومیبرد؛ درحالیکه ایشان در معرض انتخابشدن است و باید باصراحت، مشخص کند که در مقام کارگزار عالی، چه تدبیری در دست دارد.
۲. «طبقۀ متوسط»، اصطلاحی است که بیش از هر چیز، معطوف به مرتبت اقتصادی است و به لایهای از جامعه اشاره دارد که در میانۀ فرادستان و فرودستان نشستهاند و نه غنی هستند و نه فقیر، اما کاربرد این تعبیر در ایران و در میان روشنفکران سکولار، بیشتر بر «سبک زندگیِ فرهنگی» دلالت دارد و حامل این امر است که طبقۀ متوسط در اینجا، مایل به ارزشهای فرهنگیِ غربی هستند و به درجات مختلف، از آن اثر پذیرفتهاند؛ یعنی کسانیکه هویّت بینابینی و یا بهطور کامل، تجدّدی دارند و به ارزشهای فرهنگیِ حاکمیّت، متعهد نیستند. در این روایت، نزاع اصلی در ایران که موجبات شکاف دولت و ملّت را فراهم کرده، میان همین لایۀ اجتماعی و حاکمیّت است و چون این لایۀ اجتماعی، تصمیم نهایی خویش را گرفته و دیگر، الگوها و سرمشقهای رسمی را برنمیتابد، حاکمیّت باید عقبنشینی کند و «تنوّع» و «تکثّر» را به رسمیّت بشناسد. بنابراین، اقدام حاکمیّت، همین است که قرائت رسمی از فرهنگ را کنار بگذارد و عرصۀ عمومی را به حال خویش رها کند و معیارها و قواعد فرهنگیِ رایج و رسمی را کمرنگ کند. واقعیّت فرهنگی در جامعۀ ایران، مسیر متفاوتی از خواست حاکمیّت را انتخاب کرده و حاکمیّت نیز، چارهای جز پذیرش ندارد و نباید مقاومت کند. کسانیکه میگویند باید طبقۀ متوسط را دید، مقصودشان از «دیدن»، همین «تغییر منطق فرهنگی» است؛ یعنی باید پذیرفت که بیش از این نمیتوان و باید در خودِ قواعد فرهنگی – از جمله اصل حجاب و حد حجاب – و نه در روش تحقّق اجتماعیشان، تجدیدنظر کرد.
۳. آقای صالحی، به طرح مسألۀ کلّی و مبهمش، وضوح و امتداد تجویزی نبخشید، چون میدانست که در موقعیّت رأیگیری از نمایندگان، باید به گفتارِ اینچنینی بسنده کرد و پیشتر نرفت و به جزئیّات مناقشهبرانگیز و عینیّات اختلافی، اشاره نکرد؛ بلکه حتی در کرسی وزارت فرهنگی نیز باید مسیر «تغییر منطقِ فرهنگی» را به صورت نامحسوس در پیش گرفت و زیرپوستی و پنهانی، به ارادۀ تجدّدیِ طبقۀ متوسط، رسمیّت داد. مقصود این جریان از «بهبودخواهیِ تدریجی»، همین است باید آرمانهای تجدّدی را در لفافه و گامبهگام به اجرا درآورد و حسّاسیّتها و مخالفتها را برانگیخته نکرد. این عبرتی است که جریان اصلاحات از تجربۀ دولتیاش در نیمۀ دوّم دهۀ هفتاد آموخت و در اثر آن، قدرت را باخت. اینک، این جریان، بیآنکه از «ارزشهای تجدّدی»، بریده باشد و رو به سوی مدینۀ فاضلۀ انقلاب اسلامی آورده باشد، تنها در «روشهای رادیکالِ» خویش، بازاندیشی کرده است. این سازوکار جدید، کسانی را میفریبد و دچار این توهم میکند که اصلاحطلبیِ سکولار، هدفهای خود را تغییر داده است. اصلاحطلبان، انقلابی یا ملایم نشدهاند، بلکه عاقل و زیرک شدهاند. آقای صالحی، اصلاحطلبِ شناسنامهای و سیاسی نیست، اما روشن است که از گذشتۀ فکریاش، بازگشته و همبازی اصلاحطلبان شده است. هر چند بازی او، حداکثری و حاد نیست، اما همین اندازه نیز برای اصلاحطلبان، غنیمت است و مقدّمهایست برای طرحهای فرهنگیِ بزرگتر در زمانهای که امکانهای سیاسی، مساعدتر باشند. اینان کارگزارانِ تغییر منطقِ فرهنگیِ حاکمیّت هستند؛ بناست ارزشهای انقلابی، با ارجاع به روایتی از جامعۀ ایران که طبقۀ متوسط را غالب و شورشی و گسسته از حاکمیّت، تصویر میکند، کمرنگ و رقیق بشوند. باید جامعۀ ایران، بحرانی و اضطراری و مشوّش معرفی شود تا بر اساس این فشار از پایین، شرایط سیاسی برای چانهزنی از بالا فراهم آید. احساس میکنند که کارآمدتر از لشکرکشی خیابانی و یا انتخابات، ارجاع به واقعیّت اجتماعیِ روزمرّه است که میتواند نظام را به انفعال و عقبنشینی وادار کند.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصویر یکی از خانههایی که حزبالله در کتسارین هدف قرار داد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی تصاویر سخن میگویند..!
📍جولان اشغالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رژیم صهیونیستی خودرویی را در منطقه صیدا واقع در جنوب لبنان هدف حمله پهپادی قرار داد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📸پانصد و دَهُمین روز از اسارت در غربت ...
... اینا همه اش قصه است
خواستم بگم اسیر بودم ، دیدم همه اهل بیتش به اسارت رفتن
خواستم بگم جهاد کردم
دیدم جهاد من کجا و جهاد حسین کجا
#مهمانی_اسارت
#محمدرضا_نوری
#ابوعباس
🔻لینک کانال رسمی جانباز مدافع حرم امیر حسین حاجی نصیری ( اسماعیل حلب )
🔰لینک کانال ایتا
https://eitaa.com/esmaeilhalab64
🔰لینک کانال ایتا مجموعه خاطرات و روایت
https://eitaa.com/Esmaeilhalab64R_K
چریک سایبر🇵🇸
🔴 در حمله پهپادی ساعت گذشته رژیم صهیونیستی به یک خودرو، «خلیل مقدح» از فرماندهان گردانهای کتائب شهد
🔰شمار شهدای حمله تروریستی ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به 3 تن افزایش یافت.
44.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قرائت شنیدنی قرآن کریم توسط حامد شاکرنژاد در کربلا
قرائت زیبا و شنیدنی قرآن کریم توسط حامد شاکرنژاد قاری بین المللی و داور برنامه محفل در موکب ابوتراب در کربلای معلی را در این فیلم مشاهده می کنید.
🔴 نمونهای از هزاران یهودی مخفی ایرانی!
👁🗨«حسن جلالی عزیزیان» نویسندهای است که در حوزههای مختلف اجتماعی، تاریخی، دفاع مقدس، مذهبی، سیاسی و… آثاری از خود بهجای گذاشته است!!
▪️اجازه دهید فقط عناوین برخی از کتب و مقالات ایشان را با هم مرور کنیم:
1. قصههای نماز
2. تاریخ آبادان در روزگار اسلامی
3. یاس زخمی
4. زندگینامهی سیاسی شهید هاشمینژاد
5. یک کهکشان کبوتر: ستاد اولین یادواره شهدای شهر دالکی و حومه
6. واقعه حره
7. فرزندان چهارده و دو حکایت از زیارت عاشقان مهدی (ع)
15. دائرةالمعارف اندیمشک
16. مرثیهی عاشورا
17. عشق واقعی (پیرامون امام عصر (عج))
18. ضیافت عشق: داستان زندگی و شهادت طفلان مسلم
و …
🔸بله تنوع موضوعات قدری عجیب است اما عجیبتر اینکه نامبرده به یکباره به سوئد میرود و نام واقعی (فرقهای) خود «هارون وهومن» (Harun Vohouman) را فاش میسازد!
کاشف به عمل میآید ایشان از «یهودیان مخفی مشهدی» بوده که عمری در میان مسلمانان رخنه کرده و با نام اسلامی و شیعی برایشان «تاریخنگاری» (بخوانید: تاریخسازی) میکرده است!
🔸وی در سال ٨٣ در سوئد اثر «جهودكشان» را منتشر میكند! در این کتاب علاوه بر ترویج «یهودیت» و «بهائیت»، در اقدامی عجیب، به رسول خدا (ص) نسبت راهزنی میدهد!
🔸در دفاع از بیگناهی! «علیمحمد باب»، امیرکبیر را وحشی نام نهاده و مینویسد:
در سال ١٢۶۶ ه.ق بود كه داغ ننگ ابدى بر پیشانى او زده شد و به دستور امیركبیر، سید علىمحمد شیرازى (باب) را از زندان چهریق بیرون آورده و در تبریز، وحشیانه و بدون هیچ دلیل و گناهى دار زد…
🔸آقاى وهومن در ذیل نام «عكا» در پاورقى کتابش «بهائیت» را دین الهی معرفی کرده و مىنویسد:
بندر زیباى عكا كه در باستان سنت جین داكره نامیده شده و به همراه «حیفا»، به عنوان مركز جهانى دین (!!!) بهائیت شناخته شده و در سال ١٩٩٩ م ۴۴٨٠٠ نفر را در خود جاى داده است…
🔸پس از سال ٨٣ به یکباره چندین کتاب تاریخی با محوریت سفرنامهها از «حسن جلالی عزیزیان» با نام جدیدش «هارون وهومن» منتشر میشود!
با تأسف، سایت تبیان! (وابسته به سازمان تبلیغات) در مقالهای ( 1391/06/04) در معرفی او میگوید:
«هارون وهومن» پژوهشگر توانایى است که توانسته است سفرنامههاى موجود در کتابخانههاى رضوى مشهد، ملى تهران، ملک، کاخ موزه گلستان، مدرسه عالى سپهسالار، مجلس شوراى ملى و سناى سابق، مرکز تحقیقات ایران و پاکستان در اسلام آباد، مرکز احیاى میراث اسلامى و مسجد اعظم قم را به صورت لوح فشرده تهیه کند. قرار است مجموعهى «سفرنامههاى خطى فارسى» که در بر گیرندهى ١٠٩ سفرنامهى خطى فارسى است که به زبان فارسى و در عصر قاجاریه (1343-1193ه.ق / 1925 -1779م.) نوشته شده است، در ١٩ جلد قطع وزیرى و در زمان ۵ سال (1391 -1387ه.ق) منتشر شود.
🔸حسن جلالی عزیزیان در پاییز ١٣٨۶ کتاب «بهائیان نور مازندران» را بر اساس سه نسخهی خطی عصر قاجار تصحیح میکند!
🔸آری! یک «یهودی مخفی» که تا دیروز دربارهی حضرت زهرا سلاماللهعلیها، امام زمان (عج) و نماز کتاب مینوشت، امروز در مظلومیت «بهائیان» و «یهودیان» قلم میجنباند!
به نُسَخ خطی مهمترین منابع کشور دسترسی دارد! و عجیبتر اینکه با این کارنامهی سیاه دوباره پای کتابهایش به کشور باز میشود!
🔸بهراستی در بین این همه مبارزان دوران ستمشاهی، یک یهودی-بهایی آنوسی چرا باید دست بر «شهید هاشمینژاد» بگذارد و چرا باید در کتاب «بزرگان خامنه» به زندگی رهبر انقلاب بپردازد؟!!
یک فرد غیر ترک (غیر آذری) مشهدی چرا باید کتاب تاریخ شهرستان مرند، جلفا و زنوز را بنویسد؟!
🔸وی که در کتاب «جهودکشان» بزرگترین «تحریفات» را انجام میدهد، با این همه کتابهای تاریخی که مینویسد به دنبال «انحراف» در چیست؟!
🔸یکبار دیگر عناوین کتابهای «هارون وهومن» را بخوانید تا یادتان نرود «نفوذی» یعنی کسی که فکرش را هم نمیکنی! به مخیّلهات هم نمیگنجد!!
#دشمن_شناسی
#یهودیت
https://eitaa.com/antihalghe
نماهنگ سلام بالا سر.mp3
3.09M
من به عشق این که خواب کربلا ببینم
رو به کربلا میخوابم
کی میشه یک شب جمعه حرمت بشینم
جون مادرت دریابم
🎙 #محمد_اسداللهی
#️⃣ #مناجات_با_امام_حسین_علیه السلام
الآن کجای جاده ای عزیزم.mp3
6.47M
الآن کجای جاده ای عزیزم
سواره یا پیاده ای عزیزم
کجای این مشایه ای عزیزم
تو گرما یا تو سایه ای عزیزم
🎙 #امیر_کرمانشاهی
#️⃣ #مشایه_اربعین
#️⃣ #مناجات_با_امام_زمان_عجل الله فرجه
#️⃣ #اربعین_حسینی
نماهنگ یا هلا بیک.mp3
4.48M
السلام علی اهل مشایه
تا بهشت خدا وصله مشایه
بهشت بین الحرمینه
بهشت حرم حسینه
🎙 #مهدی_رسولی
#️⃣ #مشایه_اربعین
#️⃣ #اربعین_حسینی
نماهنگ بهشت دنیا.mp3
2.45M
سفر کرب و بلا سفر بندگیه
باعث برکته و نمک زندگیه
دعا کن تا زنده ای بشه قسمتت حرم
به خدا اگه نشه ته بیچارگیه
🎙 #مجتبی_رمضانی
#️⃣ #فراق_و_دلتنگی_کربلا
#️⃣ #مناجات_با_امام_حسین_علیه السلام
نماهنگ نمی خواهمش.mp3
2.68M
غم اگه غم تو باشه میخرمش
دل بخواهد کربلا باشه میبرمش
غم و دلم فدا امام حسینه و حرمش
🎙 #مهدی_رسولی
#️⃣ #مناجات_با_امام_حسین_علیه السلام
#️⃣ #احساسی
29.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️ «چه کربلا نرفتهها، که کربلایی شدن...»
بی قراری "شهید فخری زاده" برای سفر کربلا 😭😭
❌ میدونستید دانشمند شهید محسن فخری زاده، کربلا نرفته بود؟!
💥 ایشون خیلی دوست داشتن کربلا برن، ولی بخاطر محدودیتهای امنیتی که داشت نمیتونست از کشور خارج بشه و کربلا و مکه نرفته بود.
👈 یک بار به حاج قاسم گفته بود امکانش هست، اینقدر تو عراق نفوذ داری، من تا حالا حرم امام حسین(ع) نرفتم یه بار برم و بیام..
✳️ حاج قاسم بهش گفته بود: محال نیست، اما من موافق نیستم.
💥 چون اگر من شهيد بشم جایگزین دارم، ولی تو معادل نداری، هیچ کسی نیست که جاتو پر کنه !!!!!
◇ روایت حاج حسین کاجی از شهید گرانقدر فخری زاده ...
#اربعین
#امام_حسین
👌👌
ایران وعده سورپرایز داد؛
📣 صهیونیستها را غافلگیر میکنیم!
🔻 نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخ به سوال خبرنگار وال استریت ژورنال در خصوص اقدام تنبیهی تهران:
▫️پاسخ ما باید دو نتیجه در بر داشته باشد. نخست اینکه طرف متجاوز به دلیل ترور و نقض حاکمیت کشور ما مجازات شود.
▫️ دوم اینکه باید قدرت بازدارندگی ایران را تقویت کند و پشیمانی شدید رژیم اسرائیل را به همراه داشته باشد تا از تکرار هرگونه تجاوز در آینده جلوگیری شود.
▫️پاسخ ایران در شرایطی خواهد بود که رژیم صهیونیستی کمترین احتمال را میدهد. یعنی درست در زمانی که چشمانشان به آسمان و صفحه رادار است، از زمین متحیّر شوند و شاید هم ترکیبی از این دو.
#اخبارمیدان
🔥 محل استقرار تیپ گولانی در شمال هدف قرار گرفت
1⃣ حزبالله: پایگاه حدب یارون را در حملهای توپخانهای، پایگاه عمیعاد را بهوسیله پهپاد و پایگاه رامیم محل استقرار تیپ گولانی را با گلولههای کاتیوشا هدف قرار دادیم.
2⃣ خبرنگار المیادین در جنوب لبنان: مقاومت لبنان بهشکلی دقیق یک هدف نظامی را در مقابل منطقه العباسیه و یک هدف دیگر را در اطراف شهرک مرگلیوت مورد هدف قرار داد.
3⃣ رسانههای صهیونیستی: حزبالله بهوسیله پهپاد یک تانک مرکاوا را در یکی از پایگاههای اسرائیلی در شمال، مورد اصابت قرار داد.
4⃣ گردانهای قسام: در انفجار ورودی یک تونل که از پیش بمبگذاری شده بود، چندین صهیونیست کشته و زخمی شدند.
▫️ همچنین یک تانک مرکاوا بهوسیله راکت ضدزره یاسین 105 منهدم گردید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرمانده پدافند هوایی ارتش: وقتی که میگوییم قدرت مطلق پدافند هوایی در منطقه هستیم و در دنیا حرف برای گفتن داریم یک واقعیت انکارناپذیر است؛ دشمنان ما نیز همین را میدانند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 خشم حیدری، خروش حسینی
🎙 مداحی حماسی لبنانی با زیرنویس فارسی
#نماهنگ
🔰وقوع دومین حادثه دریایی در نزدیک یمن
🔸سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع دومین حادثه دریایی در نزدیکی خلیج عدن خبر داد.
مجلس شورای ملی هماین که میبینیم؛ گاه خوش دارد که پایش را روی خون شهیدان امت بنهند...