eitaa logo
آرشیو کنفرانس عماریون
254 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
499 ویدیو
91 فایل
ارتباط با مدیریت کانال↙️↙️ @Yavar_amar مغزخاکستری @khakestary_amar کانال اتحادیه عماریون @et_amarion نفوذیها @Nofoziha_ammariyon شهدا و اهل بیت علیهم السلام @Ammar_noghtezan خنده بازار و طنز سیاسی @khande_bazarr عکسنوشته عماریون @amaariyon
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ ⌛️ساعت: 14/00 📆زمان:97/6/5 🔮موضوع:واقعه غدیر(قسمت4) 👤ارائه:جناب استادنصیرزاده 📌اجرا:سروش های ارزشی https://sapp.ir/joingroup/R7XFurIM6PZH834Lkdvjxbn1 ═ঊঈ🍁ঊঈ┅ اتحادیه عماریون
بسم الله الــــــــــرحمن الـــــــــرحیم 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
📜📜📜📜📜📜📜📜 بــسم االله الرحمن الرحیم عرض سلام وادب واحترام خدمت اعضای محترم 113 گـــروه متحد ولایی در پیام رسان های داخلی 🔘طبق اطلاع رسانی انجام شده با شما همراه هستیم 🔮باکنفـــــرانس: (واقعه غدیر *قسمت4) 👤 با همـــراهی "جناب استــاد نصیـرزاده " سپــاسگزاریــــم جناب "استــاد نصیـرزاده" که وقت ارزشمندتون را دراختیار ما قرار دادید. ضمن تشکر از همراهی شما درصورت حضور لطفا شروع بفرمائید.‌‌‌‌‌‌‌.... . 📜📜📜📜📜📜
سلام علیکم و رحمه الله.... با عرض تبریک اعیاد این ماه مبارک و ولادت امام هادی ع در قسمت چهارم واقعه غدیر در خدمت شما هستیم
ممنون متقابلا نیز این اعیاد بر شما مبارک باشه. بفرمایید استاد گروهها در اختیار شماست
در ادامه بحث به شان نزول ایه ولایت اشاره میکنیم و با ادله و مستندات ان شالله اثبات میکنیم شانیت این ایه را .اهل سنت معتقدند که این آیه فقط در عرفه نازل شده است و روایاتی نیز در این مورد از چند تن از صحابه در کتاب هایشان آورده اند . اما نزول این آیه در عرفه دارای اشکالاتی است که باید پاسخ داده شود:👇👇
1⃣اشکال اول: 👌 نظر شیعه این است که آیه ی اکمال فقط در غدیر نازل شده است و نظر اهل سنت و وهابیت هم این است که فقط در عرفه نازل شده است! اهل سنت و وهابیون نزول چند باره ی آیه ی اکمال را محال میدانند و از این روست که مهمترین دلیلشان بر رد نزول این آیه در غدیر را ، نزول آن در عرفه میدانند که این مستلزم پاسخ به یک شبهه ی مهم میباشد: 👈روایات صحیح از عمر بن خطاب است که یکبار میگوید زمان نزول آیه ی اکمال روز جمعه در عرفه بود ، یکبار میگوید شب جمعه بود و یکبار هم میگوید شب جمع (مزدلفه) (شنبه) بود!!!
روز جمعه: ...قال عُمَرُ قد عَرَفْنَا ذلك الْيَوْمَ وَالْمَكَانَ الذي نَزَلَتْ فيه على النبي صلى الله عليه وسلم وهو قَائِمٌ بِعَرَفَةَ يوم جُمُعَةٍ 📗📔صحیح البخاری - کتاب الإیمان - باب زیادة الإیمان و نقصانه - ح 45 🌐http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?flag=1&bk_no=0&ID=43 شب جمعه: ...قال عمر: قَدْ عَلِمْتُ الْيَوْمَ الَّذِي أُنْزِلَتْ فِيهِ وَاللَّيْلَةَ الَّتِي أُنْزِلَتْ لَيْلَةَ الْجُمُعَةِ ، وَنَحْنُ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِعَرَفَاتٍ 📗📔سنن النسائی الصغری - کتاب مناسک الحج - ما ذکر فی یوم عرفة - ح 2968 🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=319&hid=2968&pid=149885
ناصرالدین ألبانی این حدیث را در زمره احادیث صحیح سنن نسائی آورده است: 📗📔الألباني، صحيح سنن النسائي - ج 2 ص 342 شب شنبه: ...فقال عمر فقد علمت اليوم الذي أنزلت فيه والساعة وأين رسول الله صلى الله عليه وسلم حين نزلت نزلت ليلة جمع ونحن مع رسول الله صلى الله عليه وسلم بعرفات  📗📔صحیح مسلم - کتاب التفسیر - ح 5333  🌐http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?flag=1&bk_no=1&ID=5405
✅ با وجود روایات صحیح فوق ، بهترین توجیهی که اهل سنت میتوانند برای سخنان عمر ارائه بدهند این است که بگویند آیه ی اکمال هم در روز جمعه ، هم در شب جمعه و هم در شب شنبه نازل شده است و این یعنی اینکه نزول چند باره ی این آیه اشکالی نداشته و در نتیجه با نزول آن در غدیر تناقضی ندارد!
2⃣اشکال دوم: بخاری از سفیان ثوری یکی از بزرگان اهل سنت نقل میکند که میگوید: وَأَشُكُّ كان يوم الْجُمُعَةِ أَمْ لَا   من شک دارم که آیه ی اکمال در روز جمعه نازل شده است یا نه! 📗📔صحیح البخاری - کتاب تفسیر القرآن - سورة المائدة - ح 4265 🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=146&hid=4265&pid=102421
3⃣اشکال سوم: از ابن عباس نقل مي‌کنند: ولد نبيكم يوم الاثنين وخرج من مكة يوم الاثنين ودخل المدينة يوم الاثنين وأنزلت سورة المائدة يوم الاثنين اليوم أكملت لكم دينكم ورفع الذكر يوم الاثنين.   پيغمبر(ص)  روز دوشنبه به دنيا آمد و روز دوشنبه از مکه خارج شد و روز دوشنبه وارد مدينه شد و فتح بدر روز دوشنبه بود و سوره ی مائده و آيه ی اکمال در روز دوشنبه نازل شد.  📗📔تفسير الطبري، ج 6، ص 84 -- المعجم الكبير، ج 12، ص 237 هيثمي بعد از نقل این حدیث ، مي‌گويد: وفيه ابن لهيعة وهو ضعيف وبقية رجاله ثقات من أهل الصحيح👉 📗📔مجمع الزوائد و منبع الفوائد - کتاب العلم - باب التاریخ - ح 949 🌐http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?bk_no=87&ID=209&idfrom=954&idto=980&bookid=87&startno=1
📔هیثمی همین تعبیر را درمجمع الزوائد کتاب الأطعمة - باب الأکل بثلاث أصابع ح 7922 دارد 🌐http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?idfrom=7974&idto=7975&bk_no=87&ID=1654  ذهبی عالم بزرگ جرح وتعدیل اهلسنت درباره ابن لهیعه میگه: ابن لهيعة الامام الكبير قاضى الديارالمصرية وعالمها ومحدثها  📗📔تذکرة الحفاظ - ج1ص237 🌐http://islamport.com/d/1/trj/1/122/2760.html?zoom_highlightsub ✅از آنجایی که این روایت باروایات اهلسنت درباره نزول آیه اکمال در روزجمعه درتضاده و از طرف دیگر نظر شیعه را تأیید میکند  👌چون غدیر در روز دوشنبه به وقوع پیوسته فلذا طبیعیه که هیثمی دچارتناقض گویی شود 👌در نتیجه این روایت صحیح و یا حداقل حسن است.
4⃣اشکال چهارم: اگر روز عرفه ، جمعه بوده است، پيغمبر(ص)نماز جمعه خواندند يا نه⁉️ در خطبه‌هاي نماز جمعه پيغمبر(ص)چه فرمودند⁉️ اهلسنت که معتقدند پيغمبر نماز جمعه راواجب مي‌دانستنددر زمان پيغمبرهر کجا که ايشان بوده‌اند نماز جمعه مي‌خواندنداگر روز جمعه در عرفات بوده‌اندچرا از نماز جمعه خبري نيست⁉️ چرا در هيچ روايتي اين قضيه نيامده است⁉️
5⃣اشکال پنجم: به فرض که در عرفه نازل شده باشدچراوهابیون شأن نزولی برای آیه اکمال در عرفه بیان نمیکنند و فقط نظرات شخصی صحابه را که در اغلب موارد180درجه متفاوت است را نقل میکنند⁉️ ✅ جالبه که این عرفه هم سودی به حال وهابیون ندارد و نظر شیعه را تایید میکند👇 حاکم حسکانی با دو سند از ابن عباس روایت میکند که میگوید آیه ی اکمال در عرفه و درباره ی ولایت امام علی (ع) نازل شد: 📗📔شواهد التنزيل حاكم حسكاني  ج ١ ص 207 ح 214 🌐http://shiaonlinelibrary.com/الكتب/2550_شواهد-التنزيل-الحاكم-الحسكاني-ج-١/الصفحة_200#top 📗📔شواهد التنزيل حاكم حسكاني  ج ١ ص 208 ح 215 🌐http://shiaonlinelibrary.com/الكتب/2550_شواهد-التنزيل-الحاكم-الحسكاني-ج-١/الصفحة_201#top
6⃣اشکال ششم: فخر رازی و غیر او ، میگویند اتفاق اهل سنت بر این است که حضرت رسول (ص) 81 یا 82 روز پس از نزول آیه ی اکمال وفات کرده اند که با محاسبه ی ساده معلوم میشود که چند روز پس از عرفه و روز غدیر میباشد👇👇 فخر رازی در تفسیر خود مینویسد: المسألة الرابعة : قال أصحاب الآثار : إنه لما نزلت هذه الآية على النبي صلى الله عليه وسلم لم يعمر بعد نزولها إلا أحداً وثمانين يوماً ، أو اثنين وثمانين يوماً ، ولم يحصل في الشريعة بعدها زيادة ولا نسخ ولا تبديل ألبتة ، وكان ذلك جارياً مجرى أخبار النبي صلى الله عليه وسلم عن قرب وفاته ، وذلك إخبار عن الغيب فيكون معجزاً    اصحاب آثار گفته اند که : چون این آیه بر پیغمبر اکرم صلّی الله علیه (وآله) وسلّم نازل شد پس از نزول آن بیش از هشتاد و یک و یا هشتاد و دو روز عمر نکردند و بعد از این آیه در شریعت اسلام، زیاده و تبدیل و نسخی واقع نشد. و این آیه جاری مجرای اخبار رسول خدا از نزدیکی وفاتش بود. واین اخبار از غیب است، و معجزه میباشد 📗📔 تفسیر الرازی - ج 11 - ص 139 🌐http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?bk_no=132&ID=633&idfrom=1983&idto=1986&bookid=132&startno=1 📗📔تفسیر البغوی - ج 1 ص 504 🌐http://shiaonlinelibrary.com/الكتب/2553_تفسير-البغوي-البغوي-ج-١/الصفحة_0?pageno=504#top 📗📔تفسیر الثعلبی - ج 2 ص 290 🌐http://shiaonlinelibrary.com/الكتب/2530_تفسير-الثعلبي-الثعلبي-ج-٢/الصفحة_0?pageno=290#top 📗📔تفسیر ابن کثیر - ج 2 ص 14 🌐http://shiaonlinelibrary.com/الكتب/2659_تفسير-ابن-كثير-ابن-كثير-ج-٢/الصفحة_0?pageno=14#top 📗📔تفسیر أبی السعود - ج 3 ص 7 🌐http://shiaonlinelibrary.com/الكتب/2688_تفسير-أبي-السعود-أبي-السعود-ج-٣/الصفحة_7#top 📗📔تفسیر الآلوسی - ج 6 ص 60 🌐http://shiaonlinelibrary.com/الكتب/2707_تفسير-الآلوسي-الآلوسي-ج-٦/الصفحة_0?pageno=60#top؛ 📗📔فتح القدیر للشوکانی - ج 2 ص 12 🌐http://shiaonlinelibrary.com/الكتب/2698_فتح-القدير-الشوكاني-ج-٢/الصفحة_11#top
هرچقدر هم که حق را بپوشانند باز هم خدا بطرق مختلف حق را نمایان و کذابان را رسوا میکند👆👆👆
روز عرفه 9 ذی الحجه و روز غدیر 18 ذی الحجه میباشد و زمان وفات پیامبر (ص) به عقیده اهل سنت، 12 ربیع الاول است. 7⃣اشکال هفتم: ☝️روایات معتبری در کتب اهل سنت وجود دارد که نزول این آیه را در روز غدیر و ولایت امام علی (ع) میدانند:📔طریق اول: ابوهریره تاریخ بغداد للخطیب بغدادی ح 2775 با سند صحیح  🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=717&hid=2775&pid=362079 ✅این روایت را دیگران هم با همین سند و نیز با اسنادی که حدوداً نصف اول سندشان متفاوت است ، آورده اند از جمله ابن عساکر ، شجری جرجانی و حاکم حسکانی.
ألبانی این حدیث را به خاطر وجود مطر الوراق و شهر بن حوشب در سند آن تضعیف کرده است!! شهر بن حوشب:  او از روات صحیح بخاری ، صحیح مسلم و سنن اربعه است . تهذیب الکمال للمزی - شهر بن حوشب الأشعری ابوسعید 🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=1857&pid=648831 بزرگانی مثل یحیی بن معین ، احمد و بخاری او را توثیق کرده اند و توثیق این سه نفر کفایت می کند: شرح سنن الترمذی - کتاب الاستئذان و الآداب - باب ما جاء فی التسلیم علی النساء - ح 2697 🌐http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?idfrom=5177&idto=5178&bk_no=56&ID=1701
3⃣طریق سوم: زید بن ارقم 👈طبری در کتابش الولایة که اکنون در دسترس نیست ، روایتی در این باره از زید بن ارقم میآورد. 4⃣طریق چهارم: جابر بن عبدالله علامه امینی (ره) در کتاب گرانسنگ الغدیر ذکر میکند که ابوالفتح نطنزی در کتابش خصائص العلویه نزول آیه ی اکمال را از طریق جابر بن عبدالله آورده است.  پس بازم بطرق مختلف از صحابه مورد وثوق اهلسنت اثبات شد که این ایه در شان مولا علی ع هست☝️☝️☝️
خب تا اینجا بحث بهانه اهل سنت درباره شان نزول و روایات در باب ایه ولایت رو با کتب اهلسنت اثبات کردیم. حال پاسخ بدیم به شبهه ای که اهل سنت و وهابیت مطرح میکنند که اگر در غدیر امامت و ولایت علی ع مطرح بود چرا در هیچ کجا خودشان بدان احتجاج و استدلال نکردند واما پاسخ تشیع👇👇👇 اگر اهل سنت و وهابیون بخواهند برای شیعه اثبات کنند که نزول آیه ی اکمال فقط در عرفه بوده است ، باید روایات معتبر شیعه در این باره را هم به صورت علمی رد بکنند! مرحوم سید هاشم بحرانی در باب چهلم کتابش غایة المرام ، 15 روایت از طریق شیعه در رابطه با نزول آیه ی اکمال درباره ی ولایت آورده است: غاية المرام - السيد هاشم البحراني - ج ٣ - الصفحة ٣٣٢ 🌐http://shiaonlinelibrary.com/الكتب/4032_غاية-المرام-السيد-هاشم-البحراني-ج-٣/الصفحة_326#top
آیا حضرت علی ع آیه اکمال را درباره خود دانسته است⁉️⁉️👇👇 بله امیر مؤمنان علیه السّلام پس از هفت روز از وفات پیغمبر (ص) در مدینه براى مردم خطبهاى خواندند (که به خطبه ی وسیله معروف است) و در آن فرمودند: ...فخرج رسول الله (صلى الله عليه وآله) إلى حجة الوادع ثم صار إلى غدير خم فأمر فأصلح له شبه المنبر ثم علاه وأخذ بعضدي حتى رئي بياض إبطيه رافعا صوته قائلا في محفله " من كنت مولاه فعلي مولاه اللهم وآل من والاه و عاد من عاداه " فكانت على ولايتي ولاية الله وعلى عداوتي عداوة الله. وأنزل الله عز وجل في ذلك اليوم " اليوم أكملت لكم دينكم وأتممت عليكم نعمتي ورضيت لكم الاسلام دينا (مائده/3) " فكانت ولايتي كمال الدين ورضا الرب جل ذكره...  پس رسول خدا به حجة الوداع رفت و سپس به غدیر خم آمد و در آنجا دستور داد شبیه منبرى برایش ساختند و بالاى آن رفت و بازوى مرا گرفته بلند کرد بدانسان که زیر بغلش نمودار شد و با آواز بلند در آن انجمن فرمود: هر که را من مولاى او هستم على مولاى او است، خدایا دوست بدار هر که دوستش دارد و دشمن بدار هر که دشمنش دارد ، پس دوستى من است دوستى خدا، و دشمنى من دشمنى خدا است ، و خداى عز و جل در باره جریان آن روز این آیه را نازل فرمود: «امروز دین شما را برایتان کامل کردم و نعمت خود را بر شما تمام کردم و اسلام را دین شما انتخاب کردم» ( مائده / 3) پس ولایت من کمال دین و انتخاب و پسند پروردگار جل ذکره گردید... الکافی للکلینی - ج 8 ص 27  🌐http://shiaonlinelibrary.com/الكتب/1129_الكافي-الشيخ-الكليني-ج-٨/الصفحة_50#top واما از کتب خود اهلسنت👇👇👇
1⃣ استدلال در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم: عن إبن عباس : أن علياً كان يقول في حياة رسول الله (ص)... والله إني لأخوه ووليه وإبن عمه ووارثه ، فمن أحق به مني .  ابن عباس گفت: حضرت علی علیه السلام دائما در زمان حیات حضرت رسول (ص) میفرمود من برادر پیامبر (ص) و ولی او و پسر عموی او و وارث او هستم ، پس چه کسی به او از من احق تر است؟! هیثمی پس از نقل این روایت ، میگوید: رواه الطبراني و رجاله رجال الصحيح👉 مجمع الزوائد - كتاب المناقب - باب مناقب علي (ع) - باب فی قتاله و من یقاتله - ج 9 ص 134 ح 14765 🌐http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?bk_no=87&ID=2934&idfrom=14891&idto=14894&bookid=87&startno=2 الاحادیث المختارة (احادیث صحیح و حسن) - آخرُ - عبدالله بن عباس عن علی علیه السلام - ح 571 🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?indexstartno=0&hflag=1&pid=634433&bk_no=1711&startno=5
2⃣استدلال در زمان خلافت عثمان: عن سليم بن قيس الهلالي قال : رأيت عليّاً عليه السلام في مسجد رسول الله صلّى الله عليه وسلّم في خلافة عثمان ( رض ) وجماعة يتحدّثون ويتذاكرون العلم والفقه .... وفي الحلقة أكثر من مئتي رجل فيهم علي بن أبي طالب عليه السلام.... فأكثر القوم وذلك من بكرة إلى حين الزوال ، وعثمان في داره لا يعلم بشيء ممّا هم فيه ، وعلي بي أبي طالب ساكت لا ينطق [ هو ] ولا أحد من أهل بيته . فأقبل القوم عليه فقالوا : يا أبا الحسن ما يمنعك أن تتكلّم ؟ فقال : ما من الحيّين إلاّ وقد ذكر فضلاً وقال حقّاً  ثم أمر فنودي بالصلاة جامعة ثم خطب فقال : أيّها الناس أتعلمون أنّ الله عزّ وجلّ مولاي وأنا مولى المؤمنين وأنا أولى بهم من أنفسهم ؟ قالوا : بلى يا رسول الله  قال : قم يا علي فقمت  فقال : مَن كنت مولاه فعليّ هذا مولاه اللّهمّ والِ مَن والاه وعادِ مَن عاداه  فقام سلمان فقال : يا رسول الله ولاء كماذا ؟ فقال : ولاء كولايتي مَن كنت أولى به من نفسه فعليّ أولى به من نفسه . فأنزل الله تعالى ذكره: (الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلامَ دِينًا)  فكبّر النبي صلّى الله عليه وسلّم ، قال : الله أكبر تمام نبوّتي وتمام دين الله ولاية علي بعدي ترجمه: سلیم بن هلالی نقل میکند که دیدم علی علیه السلام در زمان خلافت عثمان ، در مسجد رسول الله صلی الله علیه و آله نشسته و گروهی نیز حدیث میگویند و مطالب علمی و فقهی بیان میکنند..... در آن گروه ، بیش از 100 نفر بود که علی بن ابیطالب یکی از آنها بود ..... پس آن گروه مردم (صحبت کردن در مورد احادیث و فضائل ) را آنقدر طول دادند که از صبح تا غروب طول کشید و در این مدت نیز عثمان در خانه اش بود و از حرفهایی که گفته میشد اصلا با خبر نبود . و همچنین علی و هیچیک از اهل بیت او (علیهم السلام) سخنی نمی گفتند. پس آن گروه رو به علی علیه السلام کردند و گفتند : ای اباالحسن ! چرا سخن نمی گویی؟ فرمود : هیچکس اینجا نیست الا اینکه فضلی از خودش را بیان کرد . گفتند : آری  سپس علی علیه السلام فرمود: پس در روز غدیر ، پیامبر امر به نماز جامعه کرد و سپس خطبه خواند و گفت: ای مردم ! آیا میدانید خداوند متعال مولای من و من مولای مومنین و اولی به نفس ایشان از خودشان هستم ؟ مردم گفتند : آری ای رسول الله پس پیامبر فرمود : ای علی برخیزمن نیز برخاستم پیامبر فرمود : هر کس من مولای او هستم پس این (علی ) هم مولای اوست . خدایا دوست بدار دوستانش و دشمن بدار دشمنانش پس سلمان برخاست و گفت : ای رسول الله ! این چه نوع ولایتی است ؟  پیامبر فرمود : ولایتی همچون ولایت من . پس هر کس که من اولی به او از نفسش هستم ، علی (علیه السلام) نیز اولی به او از نفسش میباشد. خداوند متعال نیز این آیه را نازل کرد : الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلامَ دِينًا پیامبر نیز تکبیر گفتند و فرمودند : الله اکبر از تمام نبوت من و تمام دین الله و ولایت علی (ع) بعد از من.. فرائد السمطين في فضائل المرتضى والبتول والسبطين والأئمّة من ذرّيّتهم، ج 1 ص 315، 🌐http://www.noorlib.ir/View/fa/Book/BookView/Image/10390