eitaa logo
پاتولوژی فرهنگی
5.5هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
254 فایل
🔬 | کانال محمدجواد خواجه‌وند پژوهشگر و آسیب‌شناس در حوزه مطالعات پیشرفته فرهنگی و اجتماعی اندیشه‌جو سطح دو علوم استراتژیک - اندیشکده یقین 📬 ارسال نظرات: @m_j_khajevand 🌿 صندوق برکت: @cupathology_barekat 🎬 آرشیو تصویری: www.aparat.com/CuPathology1
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد میرباقری: 🔺توحید بدون مبارزه بی‌معناست! همين که موحّد می‌شوی، وارد ميدان درگيری با کُفر و ظُلم می‌شـــوی؛ وارد ميـــــدان درگيری عظيم نــــبی اکــــــــرم(ص) و اهــــــــل‌بیت(ع) با دشمنان خدا و جبهه مستکبرین و ظالمین در عالَم می‌شوی. نمی‌شود کسی موحّد شود، ولی خودش را از این میدان درگیری کنــار بکشد و بگوید: «من موحّدم، ولی صُلح کُلّی هستم!» مگر می‌شود؟! مگر می‌شود دين اسلام را طوری معنا کرد که آيات جهادش کنار برود؟ مگر می‌شود دين اسلام را طوری معـنا کرد که تولّی و تبرّی در آن نباشد و نســـبت به اقامه‌ی کفر و استکبار در عالَم، بی‌خیـــــال و بی‌تفاوت باشيم؟ 🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی @CuPathology
قلبا علاقمنـــــد نیستم واژه‌ی «مملکت ول» را بکار ببرم؛ لکن روند پیگیری مسائل در کشور به گونه‌ای کُنـــــد، غیرموثر و بازدارنده پیـــــــش می‌روند که لاجرم باید اینگونه بیان کرد. از زمان اعلام جـــرم دادستان محتـــــرم تهران علیه علی ضیا و عوامـــــل برنامه «باضیا» یک ماه می‌گذرد و در ایـــن یک مـــــــاه ده قسمت جدید دیگر از این برنامه منتشر شده است و این اعلام جــــــرم نیز نتوانسته است هیچ اثر بازدارنده‌ای داشته باشد و کماکان قسمت‌های جدید این پادکست سخیـــــــف و تابوشکن در یوتیوب منتشر می‌شود. یک روز روانشناسِ زرد مهمـــــــان با کلمـــــات هنجارشکن مسائل درون اتــــاق خـــــــــواب را نرمالایز می‌کند. یک روز حسن آقامیری از نفی شعـــار اصلی جمهوری اسلامی و زندگی نرمال ســـــخن به میان می‌آورد. روز دیگر سید جواد هاشمی از غــم چهره‌ی لخت گلشیفته و لجن بودن افکـــار مریضی که او را قضاوت کردند حرف می‌زند. جای دیگــــــــر علی ضیا معــــــترض می‌شــود که چرا برای عـــــــادت‌های ماهانه‌ی زنــــان و دختـــــــران فیلــــــــــــم ساختـــــــــه نمی‌شود و فرهنگسازی نمی‌کنیم و ... شیر آب را بر روی تمام ارزش‌ها، هنجارها و تابوها با اظهاراتِ آب، دوغ، خیــــــاری باز کرده‌اند و هر روز اراجیف جدیـــدی به زبان می‌آورند و ظاهرا قانون و مجریان قانــــــون هم یارای کشیدن ترمـــــــــز ایـن دوستان را ندارند. اینجاست که بر خلاف میل باطنی‌مان باید اعتراف کنیم گویی مملکت ول و به حـــــال خود رها شده است ... ✍ محمدجواد خواجه‌وند 🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی @CuPathology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقدی بر اظهارات عجیب پناهیان! «مقابله با دوقطبی»؛ اسم رمز مقابله با منتقدانِ دولـــــــــت و رئیس مجلـــــــــس! برشی از اظهارات پناهیان در حضور قالیبـاف و پزشکیان: رســــــــانه‌ها و روزنامه‌هایی کـــــه دوقطبی درســـــــت می‌کنند از کیهــــــــــــــان تا اطلاعات، از جمهوری اسلــامی تا هر روزنامه دیگری را تعطیل کنید! مشخص است که منظور خاص پناهیــان از این اظهارات صرفا رسانه‌های منتقدی چون کیهان بوده، زیرا روزنامه جمهـــوری اسلامی و اطلاعات به علــت هم سویــــی با دولت از کوچک‌ترین انتقاد هم خــــــودداری می‌کنند. آقای پناهیان پاسخ بدهند که کیهان به چه دوقطبی دامن زده که حالا خواستار برخـورد با آن است، آیا انتقـــاد به بازگشت فتنه‌گران به دانشگاه‌ها ایجاد دوقطبی است؟ هرچند پناهیان خود در مقاطــعی از دوقطبی سازان بوده است، اما گویی تواب شده و این اظهارات را پس از آن به زبان رانده، که پروژه شرکت سهامی دولـــــــت موســـــوم به «وفاق» منـــــــجر به سهمیه‌بندی وزارتخانه‌ها میان دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد و دو طرف نیز از نتیجه کار راضی هستند. حال آنگونه که پیداست با یکدستی صورت گرفته، قـــــرار است کوچک‌ترین انتقـــــاد به عملـــکرد کابینه از سوی رسانه‌هــــای منتقد چون کیهان به اســـــم برخورد با دوقطبــــــی سازی، با واکنش قضایی نیز مواجــــه شود. «جامعه نیازمند تبیین و آگاهی‌ست» 🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی @CuPathology
پاتولوژی فرهنگی
نقدی بر اظهارات عجیب پناهیان! «مقابله با دوقطبی»؛ اسم رمز مقابله با منتقدانِ دولـــــــــت و رئیس
حاج آقای پناهــــــیان در خصوص خودم عــــــرض می‌کنم. اگــــــر روزی اظهارنظری داشتـــــــــــــه باشم که رســـــــــــانه‌ی امثال «مصطفی تاجزاده» از شنیـــــدن آن ذوق زده بشوند و با شتاب آن را منعــــــــــکس کنند؛ قطعا به درستی مدعای خود شک خواهم کرد. عملکردتان در انتخابات دور از انتظارات عموم مومنین واقـع شد. نظراتتان را در خصــــوص ســــاخت مدرسه‌ی فوتبال در مساجد را هم فاکتور می‌گیریم. اکنـــون هم که به قرائت غیرصحیحی از مفهوم دوقطبی رسیده‌اید و جبـــــهه خـــــودی را هدف قرار داده‌اید. برایتان دعا می‌کنیم که بیش از این با عـــــدم تشخیص و نــــــظرات نسنجیده خودتان را از چـــــــشم دوست‌داران‌تان نیندازید. ما همچنان به شــما علاقمند هستیم؛ لکــــن از خطای‌تان هم چشم‌ پوشی نمی‌کنیم. 🌹 🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی @CuPathology
هدایت شده از پاتولوژی فرهنگی
45.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هوالحکیم 💬 | جهان دوقطبی! 🔺 بررســـی دیدگاه‌های رهبــــر انقلاب در خصوص کلیدواژه دوقطبی و بررسی دوقطبی‌های قرآنی. 👤 گفتگــوی محمدجواد خواجه‌وند با جواد ملکی (دبیر فواد مدیا) 📥 کـــیفیت اصلــــی: یوتیوب | آپارات (پیشنهاد می‌شـــــود ویدئــو را با کیفیت مطلوب در آپـــــارات مشاهــــــده نمایید) 🔬 کانال پاتولوژی فرهنگی @CuPathology | |
هوالحکیم دوقطبی شدن فضای اجتماعی از حیث دوقطبی‌های صادق باعث رشـد و تعالی جامعه می‌شود. در چنین شرایطی حـق و باطل به مصــــاف یکدیگر رفته و باطل زدوده و حق اقامه می‌شود و جامــعه به فرقان می‌رسد. در نقطــــه مقابـــــل امــــا جامعه بایـــد از دوقطبی‌های کــــــاذب و ساختگــــی زدوده شـــــده تا حواس‌ها از دوقطبی‌های صادق پرت نشود. فرایند تفکیک دوقطبی‌های صـــــــادق و اقامه‌ی قطب حق تا لحـظه‌ی ظهــــــــــور ادامه خواهــد داشت. تا لحظه‌ای که به تعبیر قرآن قطب باطل به طـــور کامــــل زدوده شود. وَ قَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ و با آنان بجنگيد تا فتنه‌اى بر جاى نماند و دين يكسره از آنِ خدا گردد. ✍ محمدجواد خواجه‌وند https://virasty.com/Cupathology/1725640889826949892 🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی @CuPathology
هوالحکیم جامعه‌ای که در آن حق و باطل و خیر و شر با یکدیگر ممزوج شده باشند، جامعه‌ی سالمی نخواهد بود. عموما در چنین اجتماعی باطل معروف و حق منکر خواهد شد و با یکدیگر پیوند خواهند خورد. چنین جامعه‌ای به تکثر و پلورالیسم دینی خواهد رسید. از ویژگی‌های جامعه پولاریزه این است که هیچ چیز در آن جامعه قطعی نیست‌. حرام و حلال و حق و باطل و خیر و شر همگی نسبی هستند. حقیقت نزد هیچکس نیست و هیچ خیر مطلقی وجود ندارد و همه افعال مباح است. جامعه پولاریزه همان جامعه لیبرالی است که هیچ حرام و مکروهی در آن وجود ندارد و همه چیز در آن مباح و جایز است. دوقطبی سازی اما نقطه‌ی مقابل پولاریزه کردن فضای اجتماعی است. در جامعه‌ی توحیدی حق و باطل با یکدگیر ممزوج نیست و مردم روزانه در این فضای دوقطبی، باطل را زدوده و حق را اقامه می‌کنند. هنگامی که حق اقامه می‌شود جامعه به توحید می‌رسد. مادامی که جامعه را از دوقطبی شدن پرهیز می‌دهیم در واقع روح جامعه‌ی توحیدی را از معنا تهی می‌کنیم، اگر در جامعه‌ی توحیدی دوقطبی نباشد و همه چیز را ممزوج نماییم؛ این جامعه تبدیل به جامعه‌ای لیبرال خواهد شد. تفکیک حق و باطل در دوقطبی‌های صادق و اقامه‌ی حق و زدودن باطل تکلیف و ماموریت اسلام در تحقق توحید است. ✍ محمدجواد خواجه‌وند https://virasty.com/Cupathology/1725642271974171763 🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی @CuPathology
بدبخت جامعه‌ای که به دوقطبی‌های صادق بی‌اعتنا باشد و همه‌ی مسائل را به چوب دوقطبی‌های کاذب نوازش کند. بیچاره جامعه‌‌ای که تا حرف از تفکیک حق و باطل و اقامه‌ی حق در دوقطبی‌های صادق می‌شود، بینی‌اش را محکم می‌گیرد و پیف پیف کنان با ژست روشنفکری از کنار آن عبور می‌کند. روشنفکرانِ دینی و متوهم چنین اجتماعی بزودی توسط باطل صف به صف گردن زده خواهند شد و عبرت همیشه‌ی تاریخ خواهند ماند. البته که هنوز جمهوری اسلامی از وجود دینداران اهل کیاست خالی نشده است؛ همان‌ها که به ویروس رحمانیستم و صورتیسم اسلامی آلوده نشده‌اند. آنچه صورتی‌ها و رحمانی‌ها از امنیت و آرامش و ثبات و ... در این سرزمین می‌باشد که از آن بهرمند‌اند ، صدقه‌سری همان مومنین اهل کیاست است که دوقطبی‌های صادق را به خوبی می‌شناسند و روزانه نسبت خود را در تفکیک آن‌ها روشن می‌کنند.
حزب‌اللهی‌های صورتی و رحمانی زیستِ بی‌کیفیت‌شان را تا ابد مرهون کیاست مومنان و حزب‌اللهی‌های اهل زکاوت و مبارز در دوقطبی‌های صادق هستند. مردانی مانند عجمیان و حججی و علی‌وردی و ... . مردانی که در هنگامه‌ی فتنه‌ها آموخته‌اند چگونه با خون‌شان جامعه را از گیجی تشخیص حق و باطل نجات داده و به ساحل فرقان و تثبیت برسانند. تا ابد مدیون این مجاهدان هستیم. 🌹