eitaa logo
پاتولوژی فرهنگی
5.4هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
248 فایل
🔬 | کانال محمدجواد خواجه‌وند پژوهشگر و آسیب‌شناس در حوزه مطالعات پیشرفته فرهنگی و اجتماعی اندیشه‌جو سطح دو علوم استراتژیک - اندیشکده یقین 📬 ارسال نظرات: @m_j_khajevand 🌿 صندوق برکت: @cupathology_barekat 🎬 آرشیو تصویری: www.namasha.com/cupathology
مشاهده در ایتا
دانلود
هوالحکیم دیدگاه امام خمینی(ره) درباره ورزش ارائه: محمد جواد خواجه‌وند @mj_khajevand
هوالحکیم • من شخصا به عنوان یک شهروند مسلمان و نه در مقام حاکمیت، در ادبیاتم بین مفهوم رواداری و صبر تفاوت قائل می‌شوم. • مبنای رواداری تساهل و تسامح است؛ مفهومی که نزدیک به آن است یا به عبارت بهتر آن را در بر دارد واژه LIBERTY است که ریشه لیبرالیسم است. در رواداری به شخصی که با آن موافق نیستیم حق می‌دهیم و عقیده، بیان و رفتار او را هرچه باشد به رسمیت می‌شناسیم و با او به همزیستی مسالمت‌آمیز می‌رسیم. همان ایده‌ای که اغلب اصلاح‌طلب‌ها و برخی حزب‌اللهی‌ها از جمله میکاییل دیانی، امین سلیمی، سلمان کدیور، پرویز امینی، فرهیختگان و بسیاری دیگر دارند. اسم بردم چون موضع خود را تصریحا یا تلویحا منتشر کرده‌اند. • در صبر شما عقیده، بیان و رفتاری که "صریحا بر خلاف دین و قرآن است" برنمی‌تابید. در بهترین حالت تحمل می‌کنید ولی حق نمی‌دهید. • در اولی، حتی قلبا خبری از امر به معروف و نهی منکر نیست ولی در دومی شما حداقل قلبا و زبانا مخالف باطل هستید؛ کاری هم از دستتان بر نیاید لااقل خودخوری می‌کنید. رواداری باطل‌گرایان را جَری می‌کند ولی صبر نه. • ایده مقام معظم رهبری در سخنرانی بجنورد، و شهید قاسم در سخنرانی معروفش، برخلاف تلقی عموم، صبر است نه رواداری. • باورم این است که پارادایم کلی مواجهه با پوشش زننده در جمهوری اسلامی، از دهه ۷۰ به این سو، بر خلاف تبلیغات و ذهنیت‌ها و برساخت‌های رسانه‌ای و به جز در مواردی، اتفاقا رواداری بوده نه صبر؛ هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بوده نه مقابله. • نویسنده: اُمید رامز #حجاب @mj_khajevand
مساله حجاب؛ پازلی که قطعاتش گم شده است • نویسنده: مهدیه منافی @mj_khajevand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لایو اینستاگرامی افشاگرانه اعضاء کمپین‌های ضدحجاب مسیح علینژاد در خارج از کشور. 📥 یوتیوب | کیفیت اصلی @mj_khajevand
هوالحکیم • شاید امروز یکی ازکاراکترهای مورد توجه دختران نوجوان ما #یونیکورن باشد که به شکل‌های مختلف عروسک، گل‌سر، تی‌شرت، لوازم تحریر، سر کلیدی و... در جامعه درحال عرضه است. • این کاراکتر افسانه‌ای در انیمیشنی به نام The Last Unicorn در سال ۱۹۸۲ معرفی شد و پس از آن انیمیشن‌های متعدد دیگری نیز ساخته شد‌. • به نقل از سایت emojipedia . com ایموجی تک‌شاخ که از سال ۲۰۱۵ منتشر شده، به منظور انتقال هوس، تخیل، منحصر به فرد بودن و عشق استفاده می‌شود اما به دلیل رنگین‌کمانی بودن یال‌ها یا شاخ آن، اغلب برای بیان محتواهای مختلف مربوط به فرقه همجنس بازان مورد استفاده قرار می‌گیرد • هم‌چنین گفته شده به صورت ویژه‌تر از یونیکورن به عنوان نماد زن بای‌سکشوال (دو جنسه) استفاده می‌شود. @mj_khajevand
رشته استوری • کودک کار نویسنده: مریم سادات ایران‌پور @mj_khajevand
هوالحکیم از حوزه هنری و دوستان دلسوز در هئیت هنر یک پرسش ساده دارم: • اینکه انسان فقط از سر دلسوزی، کار فرهنگی کند کافی‌ست؟ محتوا نمی‌خواهد؟ اندیشه‌ی پایه و مبنا نمیخواهد؟ فرق یک بچه مسلمانِ هیئتی، با چپ‌های مارکسیسم در پرداختن به معضلات اجتماعی، کجاست؟ • این پوسترها، بخشی از رویدادی‌ست که حوزه هنری برای کودکان کار برگزار کرده. امت چند نکته در این خصوص: • اول: تخریب کار ممنوع. کار در اسلام، برای کودک و نوجوان نه تنها مذموم نیست که حتی موجب رشد و پختگیِ شخصیت اجتماعی کودک و نوجوان می‌شود. اما برده‌داری و برده‌گیری برای هیچ انسانی، خواه کودک باشد و خواه بزرگسال، پذیرفته نیست. بدون تفکیک این دو، به جای اعتراض به برده‌گیری کودکان، مفهوم مقدس "کار" تخریب شده است. • دوم: فاقد اصالت. ریشه‌ی پدیده‌ی زشتِ کودک کار، به فرانسه و انگلیس در سال‌های منتهی به انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب صنعتی بازمی‌گردد. کتاب بینوایان، یا الیور تویست به همین پدیده‌ی زشت در فرانسه و انگلیس داشت اما متاسفانه نشانی از آن در پوسترها نیست. بی‌خبر از ریشه‌ی یک معضل اجتماعی، چطور می‌خواهد طبیب آن باشد و برایش کار فرهنگی کند؟ • سوم: کار، عار نیست. مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی می‌گفت: در بچگی هرگاه خطا می‌کردیم، تنبیه‌مان این بود که مادرمان ما را از کمک کردن در کارهای منزل یا بیرونِ منزل منع می‌کرد. یعنی کار کردن برای ما یک تشویق و انگیزه و تمرینِ مردانگی بود و نه عار. با چه منطقی کار کردن کودک تماما زشت و ناپسند شمرده شده؟! قریب ۲سال از انتشار کتاب خاطرات خودنوشت شهید قاسم سلیمانی می‌گذرد. و عجیب است که نگارنده‌ها و عزیزان حوزه هنری نخوانده‌اندش! که اگر آن را ورقی می‌زدند، می‌دیدند چطور کار کردنِ قاسمِ کودک و نوجوان بر شکل‌گیری شخصیت پولادین او در بزرگسالی اثر مثبت داشته است. • چهارم: با مدرنیسم، نمی‌شود به جنگ مدرنیسم رفت شهید آوینی چه زیبا گفت: آنان که مامور به تحول در عصر خویش‌اند، اگر از قواعد عصر خود پیروی کنند، هیچ تحولی رخ نخواهد داد. محصولِ مدرنیسم بود. و حتما می‌دانید مدرنیسم، دو بالِ چپ و راست دارد که مثل الاکلنگ، به هم پاسکاری می‌کنند. لیبرالیسم، در نابودسازیِ لایه‌های پایین جامعه می‌تازد و سوسیالیسم، ادعای حمایت از کارگر می‌کند؛ ولی هر دو در یک زمینِ بازی، توپ می‌زنند. و جاده صاف‌کنِ همدیگرند. ، ذاتِ لیبرالیسمِ اقتصادی است. حال چطور با همان قواعدِ مدرنیسم، و مثلا چپ‌هایش میخواهیم به جنگ کودک کار برویم که فرزند شوم همان تفکر است؟ • نویسنده: مریم سادات ایرانپور @mj_khajevand
18.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هوالحکیم یکم بهتر با کارشناس معارف تلوزیون آشنا بشیم شهید مدافع فوتبال؛ خداداد عزیزی! با پوزش از خواهران و برادران بابت الفاظی که این مردک به کار می‌بره. @mj_khajevand
12.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هوالحکیم • دکتر وحید یامین پور: روسری رو آزاد کن، اون به برداشتن روسری اکتفا نمی‌کنه! الان روسری رو برداشته زده رو چوب. فردا شورتش رو میزنه رو چوب می‌ایسته رو بلندی! 📥 نسخه باکیفیت @mj_khajehvand