eitaa logo
کانال ܢܚܝ̇ߺܭَــܝ‌ ܫܦ̇ـــߊ‌ܦ̇ߺܙ‌ و حـܥܼــߊ‌ܥ̣ߺ
778 دنبال‌کننده
19.4هزار عکس
9.6هزار ویدیو
335 فایل
♦️حجاب من نشانه ایمان وولایتمداری ام است. 🌴کانال سنگر عفاف وتربیت👇 https://eitaa.com/dadhbcx ادمین @GAFKTH @Sydmusaviمدیر ⠀ 🌴 قرارگاه بسوی ظهور https://eitaa.com/dadhbcx/50553
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ⛔️ برنامه انسان سازی ماه مبارک رمضان 🔻اساساً برنامه ماه مبارک رمضان برنامه انسان سازى است كه انسانهاى معيوب در اين ماه خود را تبديل به انسانهاى سالم، و انسانهاى سالم خود را تبديل به انسانهاى كامل كنند. 🔻برنامه ماه مبارک رمضان برنامه تزكيه نفس است، برنامه اصلاح معايب و رفع نواقص است، برنامه تسلط عقل و ايمان و اراده بر شهوات نفسانى است، برنامه دعاست، برنامه پرستش حق است، برنامه پرواز به سوى خداست، برنامه ترقى دادن روح است، برنامه ارتقاء دادن روح است. 🔻اگر بنا باشد كه ماه مبارک بيايد و انسان سى روز گرسنگى و تشنگى و بى‏ خوابى بكشد و مثلًا شبها تا دير وقت بيدار باشد و به اين مجلس و آن مجلس برود، و بعد هم عيد فطر بيايد و با روز آخر شعبان يک ذره هم فرق نكرده باشد، چنين روزه‏‌اى براى انسان اثر ندارد. 🔻اسلام كه نمى‏ خواهد مردم بى‏ جهت دهانشان را ببندند (و گرسنگی و تشنگی بکشند)، بلكه با روزه گرفتن قرار است كه انسانها اصلاح شوند. چرا در روايات ما آمده است كه بسيارى از روزه داران هستند كه حظ و بهره آنها از روزه جز گرسنگى چيزى نيست؟ 🔻بستن دهان از غذاى حلال براى اين است كه انسان در آن سى روز تمرين كند كه زبان خود را از گفتار حرام ببندد، غيبت نكند، دروغ نگويد، فحش ندهد. 📚 مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (انسان كامل) ؛ ج‏لد ۲۳ ؛ صفحه ۱۰۸ - با ویرایش جزئی 🌴 @dadhbcx 🌴
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🔵 اعتماد اسلام به منطق خود 🔽 سیره معصومین علیهم السلام و تاریخ اسلام بیانگر آن است که اسلام چون به منطق خودش اعتماد داشت هيچ وقت نمى ‏آمد مردم را بترساند بگويد درباره اين مسائل فكر نكن، درباره خدا فكر نكن، بلكه مى‏ گفت: هرچه دلت مى‏ خواهد فكر كن ولى به شرط اين كه اساسى فكر كنى، روى منطق فكر كنى، در حدودى كه يك بشر مى‏ تواند فكر كند. 🔽 يک وقت مثلا تو مى‏ گويى من مى‏‌خواهم حقيقت خدا را به دست آورم. به تو مى‏‌گويند آيا تو حقيقت يكى از مخلوقات خدا را به دست‏ آورده‌اى كه مى‏‌خواهى حقيقت خدا را به دست آورى؟ آيا تو حقيقت همين نور حسى را به دست آورده‌‏اى؟ 🔽 الآن هم كه علم اين همه پيشرفت كرده است، از بحث در حقيقت اشياء خوددارى مى‏ كند. ولى مى‏ گويد اين كه ما به كنه و حقيقت اشياء نرسيم، دليل نمى‏ شود كه وجود اشياء را انكار كنيم. 🔽 اگر از ما بپرسند حقيقت برق چيست نمى‏ دانيم، حقيقت ماده چيست نمى‏ دانيم، حقيقت انرژى چيست نمى‏ دانيم، حقيقت نور چيست نمى ‏دانيم، اما وجود اينها را انكار نمى ‏كنيم. 🔽 حقيقت حيات چيست؟ هنوز يک بشر پيدا نشده است كه ادعا كند من مى‏‌توانم بگويم حقيقت حيات چيست. اما وجود حيات را انكار نمى‏‌كنيم چون آثار حيات را مى‏‌بينيم. 🔽 در اين حدود همه مردم مى‌توانند به خدا معرفت پيدا كنند كه: خدايى هست، ذات لايزالى هست، ذات ازلى و ابدى هست، ذاتى كه بى ‏نياز از همه چيز است، ذاتى كه مبدأ همه اشياء است، ذاتى كه عالم به مخلوقات خود و قادر بر همه چيز است. در اين حدود همه مى ‏توانند درک كنند. 🔽 حالا راز قضا و قدر را فرض كنيم هيچ كس نتواند درک كند يا بعضى افراد بتوانند درک كنند ولى افراد ديگر نتوانند درک كنند، اين مضر به جايى نيست. 🔽 اين است كه اسلام نه تنها به مردم اجازه مى‏ دهد بلكه فرمان می ‏دهد كه : در اين گونه مسائل فكر كنند؛ درباره معاد فكر كنند (و نمونه تفكر به دست مردم مى‏ دهد)، درباره نبوت فكر كنند و درباره ساير مسائل، چرا؟ به دليل اطمينانى كه اسلام به منطق خود دارد و اين كه پايه اين دين روى منطق و فكر و تفكر است. 📚 مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (آینده انقلاب اسلامی ایران) ؛ ج‏لد ۲۴ ؛ صفحه ۳۹۹ - با ویرایش جزئی 🌴 @dadhbcx 🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در اغلب موارد اگر والدین بر روی احساسات خود دقیق شوند، می توانند متوجه تجربه احساسی غیرمنتظره بعد از هر بار تنبیه فرزندشان شوند. در واقع پیش از آغاز احساس گناه در والدین، احساسی کاملا متفاوت با آن تجربه می شود، احساس خلاصی بعد از انتقام! بچه هایی که از طرف والدین مورد تهدید قرار می گیرند و تنبیه می شوند بیش از دیگران نافرمان و لجباز هستند و با ضعف در اعتماد به نفس روبه رو می شوند. نافرمانی، منفی بافی، مخالفت با دیگران و لجبازی از شایع ترین اختلالات رفتاری در کودکان پیش دبستانی و دبستانی است. به طور قطع لجبازی بچه ها قابل اصلاح و درمان است. در غالب موارد تنبیه بچه ها، نافرمانی و لجبازی، ضعف در اعتماد به نفس، کج خلقی و پریشانی خاطر را نیز به همراه دارد. 🌴 @dadhbcx 🌴
درک عمومیت را جدی بگیرید. بچه ها باید بتوانند دو نفری یا چند نفری از یک وسیله استفاده کنند و با هم‌تعامل کنند. به آنها بگویید که یا باهم صحبت‌کنند و از طریق صحبت وسیله را بگیرند یا نوبتی بازی کنند یا باهم همزمان از اسباب بازی استفاده کنند. انحصار طلبی و زیاده خواهی در بزرگسالان از کودکی و‌نوع تربیتشان نشات میگیرد. 🌴 @dadhbcx 🌴
🛑 حلول ماه پر برکت رمضان مبارک 📸 آداب تغذیه صحیح در ماه میهمانی خدا 🌴 @dadhbcx 🌴
كودك وقتي زمين ميخورد اگر پدر و مادر در صورتی که كودك به كمك نيازي ندارد به روي خودش نياورند. حالا اگر ما سراغ بچه بريم هراسان يا نگران بدنشو چك كنيم كه دستتو ببينم پاتو ببينم چرا بدنت خون مياد، بچه علاوه بر درد، وحشت هم ميكند و اين درد و وحشت به هم گره ميخورد. اين كودكان در بزرگسالي درد بيشتري نسبت به بقيه افراد حس ميكنند و با درد به وحشت مي افتند. پس اگر كودك نياز به كمك ندارد كاملا نشان دهيد متوجه افتادنش نشديد و اگر نياز به كمك داشت با رفتارتان او را نترسانيد. 🌴 @dadhbcx 🌴
چگونه از خود استفاده کنیم؟ وقتی بچه بودیم به ما نیاموختند که چگونه با خشم به عنوان واقعیتی از زندگی برخورد کنیم. ما را وادار کرده بودند که وقتی خشمگین می شویم، احساس گناه بکنیم و وقتی ابراز خشم می کنیم، خودمان را گناهکار بحساب آوریم. این عقیده را در ذهنمان جا داده بودند که خشمگین بودن یعنی بد بودن . در واقع خشم تنها یک گناه نبود بلکه جنایت هم بحساب می آمد. ما سعی می کنیم در رفتار با کودکان خود بردباری بخرج بدهیم؛ در واقع، آن قدر بردباری و احساس می کنیم داریم منفجر می شویم. می ترسیم که خشممان آسیبی به فرزندانمان برساند به همین خاطر، همان گونه که يك غواص نفسش را در آب حبس می کند خشممان را در درون خود حبس می کنیم. با وجود این، در هر کدام از آن دو نمونه بردباری و یاخشم انجام این کار حد و اندازه ای دارد. شاید در باطنمان از آن آگاه باشیم ولی نتوانیم از بروز آن جلوگیری کنیم خشم در زمانهای متوالی و موقعیتهای قابل پیش بینی طغیان می کند، با وجود این، همیشه ناگهانی و غیر منتظره به نظر می رسد. اگرچه ممکن است زمان خشم طولانی نباشد، اما خشم در آن لحظه، همیشگی و فناناپذیر به نظر می آید. وقتی از کوره در می رویم و خلق و خوی معمولی خود را از دست می دهیم، طوری عمل می کنیم که گویی سلامت فکری خود را از دست داده ایم. به فرزندان خود چیزی می گوییم و یا طوری با آنها برخورد می کنیم که وقتی بخواهیم همان رفتار را در برابر دشمنان در پیش بگیریم، ابتدا تردید می کنیم. به آنها فحش می دهیم، بر سرشان داد می کشیم و آنها را مورد حمله قرار می دهیم و وقتی جارو جنجال به پایان می رسد، احساس گناه می کنیم و به طور جدی تصمیم می گیریم که هرگز این کار را تکرار نکنیم. اما چیزی نمی گذرد که خشم دوباره ظاهر می شود و مقاصد و نیات نيك مارا بی اثر می سازد. و بار دیگر، به آنها که زندگی و دارایی مان را صرف آسایش و سعادتشان کرده ایم، وحشیانه حمله ور می شویم. تصمیمهایی که ما می گیریم تا دوباره خشمگین نشویم، نه تنها پوچ هستند بلکه از آن هم بدتر، آتش خشم را بیشتر دامن می زنند. خشم، همچون يك گردباد، واقعیتی از زندگی است که وجود آن را باید پذیرفت و آنگاه برای مقابله با آن آماده شد. خانه صلح آمیز و بدون جنگ، همچون دنیای بی جنگ مورد امید، از این طریق حاصل نمی شود که تغییری ناگهانی در ماهیت بشر فراهم اید و دنیا گلستان شود. برای ایجاد صلح و آرامش در خانه می بایست از يك سری روشها و روندهای حساب شده استفاده کرد و بدین ترتیب تنشها را پیش از آنکه به انفجار ختم شوند، کاهش داد. در تربیت کودك، خشم والدین هم سهمی برای خودش دارد. در واقع، اگر والدین نتوانند در لحظاتی معین خشمگین بشوند، نشان خواهند داد که نسبت به کودکشان بی تفاوت هستند. بروز ندادن خشم از طرف والدین خوبی آنها را ثابت نمی کند. روی هم رفته، والدینی که نسبت به فرزندانشان بی تفاوت نیستند ، نمی توانند از خشم پرهیز کنند. کودکان نمی توانند در برابر طغیانهای خشم که همراه با بی حرمتی است بی تفاوت باشند و آن را تحمل کنند اما می توانند خشمی را که می گوید : “ صبر من هم اندازه ای دارد “ تحمل و درک کنند. «برگرفته از کتاب رابطه بین والدین و کودکان نوشته دکتر هایم جی گینات » ادامه دارد. . . 🌴 @dadhbcx 🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا