eitaa logo
دانش دانشگاه
155 دنبال‌کننده
513 عکس
1.1هزار ویدیو
56 فایل
در موضوعات علمی (الهیات،تاریخ و تمدن اسلامی و ...) ارتباط با مدیر کانال دانش دانشگاه و لینک کانال https://eitaa.com/daneshdaneshgah از طریق ایمیل @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">وmramezanpour100@gmail.com و نیز پیامک و پیام با شماره تلفن ۰۹۱۵۲۵۱۰۷۸۷
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 پرده ها کنار رفت.... 🔹دکتر رسول بخشی رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان: تشکر می کنم از مسئولی که بیلبورد میدان ولیعصر را پایین آورد. خیلی پشت پرده ها داره رو میشه..... بالاترین ضربه به نظام جمهوری اسلامی توسط بانک ها رقم خورده و می خوره به داد کشور برسیم که دست آوردهای ما توسط خلق پول بانکها به یغما می رود..‌. مفسد اقتصادی و ریشه بسیاری از نابسامانی های اقتصادی کشور بانک ها هستند...
۷ مهر ۱۴۰۲
وحدت شیعه و سنی در نگاه امام صادق علیه السلام 🌺 وَ رَوَى عَنْهُ (عن ابی عبدالله )علیه السلام زَيْدٌ الشَّحَّامُ‏ أَنَّهُ قَالَ: يَا زَيْدُ خَالِقُوا النَّاسَ بِأَخْلَاقِهِمْ صَلُّوا فِي مَسَاجِدِهِمْ وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ وَ اشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ وَ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَكُونُوا الْأَئِمَّةَ وَ الْمُؤَذِّنِينَ فَافْعَلُوا فَإِنَّكُمْ إِذَا فَعَلْتُمْ ذَلِكَ قَالُوا هَؤُلَاءِ الْجَعْفَرِيَّةُ رَحِمَ اللَّهُ جَعْفَراً مَا كَانَ أَحْسَنَ مَا يُؤَدِّبُ أَصْحَابَهُ وَ إِذَا تَرَكْتُمْ ذَلِكَ قَالُوا هَؤُلَاءِ الْجَعْفَرِيَّةُ فَعَلَ اللَّهُ بِجَعْفَرٍ مَا كَانَ أَسْوَأَ مَا يُؤَدِّبُ أَصْحَابَهُ {ترجمه: ای زید، با مردم (عامه و اهل تسنن)، با اخلاق خودشان معاشرت کنید، در مساجدشان نماز بگزارید و مریضانشان را عیادت کنید و در تشییع جنازه هایشان حاضر شوید و اگر توانستید امام جماعت یا مؤذن آنها شوید این کار را بکنید که اگر شما چنین عمل کردید خواهند گفت: اینان جعفریان اند، خدا جعفر را رحمت کند، چه اصحابش را خوب تربیت کرده است و اگر این امور را ترک نمودید، خواهند گفت: اینان جعفریان اند، خداوند جزایش را بدهد، چه اصحابش را بد تربیت کرده است )ابن بابویه، من لایحضره الفقیه، به کوشش علی اکبر غفاری، قم: دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: 1413ق، ج 1، ص 383).
۷ مهر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۷ مهر ۱۴۰۲
هدایت شده از دانش دانشگاه
28.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖥 پرفسور مسعود درخشان استاد تمام دانشگاه در رشته اقتصاد: بععد از انقلاب یک‌بار بانک‌های خصوصی تعطیل شدند اما در دهه هفتاد با فریب‌کاری دوباره آرام ‌آرام احیا شدند، نرخ بهره باید صفر شود تا بانکداری بدون ربا محقق شود 🔹باید مثل امام، به جای اصلاح در چارچوب، چارچوب‌ها را تغییر دهیم. نقش بانک های خصوصی و حتی بانک های دولتی در ایجاد تورم و ضربه به اقتصاد کشور...
۷ مهر ۱۴۰۲
🍃 آیات مهدوی 💠أَلَمْ تَرَوْا أَنَّ اللَّهَ سَخَّرَ لَكُم مَّا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَأَسْبَغَ عَلَيْكُمْ نِعَمَهُ ظَاهِرَةً وَبَاطِنَةً وَمِنَ النَّاسِ مَن يُجَادِلُ فِي اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَلَا هُدًى وَلَا كِتَابٍ مُّنِيرٍ ‎﴿ لقمان / ۲۰﴾💠 امام کاظم(ع) درباره این آیه فرمود: نعمت ظاهر، امام ظاهر است و نعمت باطن، امام غایب. این امام از دیدگان مردم غایب می‌شود ولی از دل های مؤمنین، یاد او غایب نگردد و او است. 📙 کمال الدین و تمام النعمه 🖋 شیخ صدوق
۷ مهر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اختلاف طبقاتی و نقش پول در آموز و پرورش و دانشگاهها به چه قیمتی؟!
۷ مهر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اینها خیلی گنده شده اند!!! و هر کدام نیز به جایی وصل اند که حتی دولت نیز گاهی مجبور میشه در برابر آنها عقب نشینی کنه. ⏪افشاگری تکان دهنده از پشت پرده تورم و افزایش قیمت دلار... محسن زنگنه نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها محصولاتشان را ۹۰۰ درصد گران‌تر و با دلار تلگرامی می فروشند! اینها موجب افزایش قیمت در خودرو و ...خیلی از اجناس شده اند...
۷ مهر ۱۴۰۲
۸ مهر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۸ مهر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۸ مهر ۱۴۰۲
۸ مهر ۱۴۰۲
۸ مهر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا تا جوانید شهید نشید در پیری شهید شوید اما مثل شهدا زندگی کنید.
۸ مهر ۱۴۰۲
26.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جشن میلاد پیامبر خدا(ص) در یمن
۸ مهر ۱۴۰۲
۸ مهر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼 تقدیم به شما و همه کسانی که تاکنون سفر به کربلا را تجربه کرده‌اید. 🌺خاطرات خود را با صدای شهید آوینی مرور کنید. 🌸زمان و تقدیر ما به سمت گذشته و عاشورا می‌رود ... و بوی ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می آید...🌹
۸ مهر ۱۴۰۲
🌺🌹🌸 ✍ خطاب به کشور پادشاهی انگلیس می گویم : شما که لالایی بلدید چرا خوابتان نمی برد؟ در کشورهای ایرلند، اسکاتلند و ولز همه پرسی برگزار کنید برای تعیین سرنوشت و اگر به جدایی رأی دادند احترام بگذارید تا الگویی برای سایر کشورها باشد. ضمنا از معرفی فرماندار برای کشورهای نیوزلند، استرالیا، پاپوآ گینه نو، جزایر سلیمان، تووالو، کانادا، بلیز، آنتیگوا و باربودا، باهاما، باربادوس، گرنادا، جامائیکا، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین خودداری نمایید و اجازه دهید مردم این سرزمین‌ها آزادانه و بدون دخل و تصرف در قوانین و سیاستهایشان از سوی انگلیس زندگی سیاسی اجتماعی خودشان را داشته باشند.
۹ مهر ۱۴۰۲
جرج زکی : شاعر و پروفسور لبنانی و مسیحی ، عاشق امام حسین🔸🔸 جُرج زکی الحاج»، یکی از ادبا و استادان برجسته لبنانی معاصر است که اگر چه در فرهنگ مسیحی لبنان پرورش یافته‌ اما ـ همچون برخی دیگر از متفکران و ادیبان مسیحی این کشور ـ از علاقه‌مندان فرهنگ شیعی و به‌طور ویژه از دوستداران ائمه(ع) و در رأس آن‌ها امام علی(ع) و امام حسین(ع) است، ‌تا جایی که قصائد و سروده‌های متعددی در نعت و وصف این دو امام همام دارد که از جمله معروف‌ترین آن‌ها قصیده مشهور الحسین(ع) و قصیدة علی(ع) است. الحاج درباره عشق و علاقه‌اش به امام حسین چنین توضیح می‌دهد: بخشی از کودکی‌ام را همراه با مادرم با حضور در  مجالس عزاداری اباعبدالله الحسینِ شیعیان گذراندم. مراسم عاشورا همیشه در روستای محل زندگی‌ام برگزار می‌شد و در این ایام بود که عشق به حسین در  سینه‌ام حک شد. تصویری که از کربلا در  کودکی در ذهنم نقش بسته بود، هنوز هم با من است. ‎استاد الحاج درباره این‌که شخصیت امام  حسین را چگونه  یافته است می‌گوید: از  امام حسین دریافتم که دین، همانا محبت و  مهربانی است. تعلق خاطرم به شخصیت امام حسین به این دلیل شکل گرفت که رفتار و کردار ایشان همواره بر اساس اصول والای انسانی بوده‌است؛ من او را شبیه عیسای مسیح می‌دانم که خود را فدای بشریت کرد. امام حسین شخصیتی بزرگ در طول تاریخ دارد. شما می‌توانید در  قصیده حسین، ادغامی از دو فرهنگ مسیحی و اسلامی را به‌وضوح مشاهده کنید
۹ مهر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌اعجوبه عرفان دفاع مقدس ➕ صوت وصیت‌نامه عجیب عارف "۱۲ ساله" با صدای خود شهید! 🎙 حجت‌الاسلام پناهیان
۹ مهر ۱۴۰۲
بخشی از وصیت نامه سردار تخریب قرارگاه کربلا شهید علیرضا عاصمی  فرماندهی که از میز مدیریت فراری بود 🌺 بسم الله الرحمن الرحیم یکی از علل آمدن من به جبهه همین بود که نخواستم خودم را فدای خود خواهی و خود بینی های بعضی بکنم و با آمدن به جبهه از لجنزاری که بعضی سودجویان و فرصت طلبان در شهر درست کرده بودند و زندگی را خوب خوردن وخوب زندگی کردن می دیدند ، بیرون آمدم و در محیطی الهی و خدایی قرار گرفتم که دیگر کسی برای مقام ومنصب کار نمی کند و معیار برتری همان ( اِنَّ اَکرمکم عندا… اَتقیکم ) هست و چیزی که در اینجا معنی ندارد و مسئله من و تو است که همه ما هستیم و ید واحده، وقتی که آمدم دیدم توطئه کرده اند که مرا به تهران ببرند و در آنجا دستم را در پشت میزی بند کنند ؛ خودتان می دانید که تا جنگ باشد من در جبهه ام لذا سریع استعفای خودم را نوشتم و هنوز پرونده سپاهیم تکمیل نشده بود که از سپاه بیرون آمدم و بطور بسیجی (کما فی السابق ) به کارم ادامه دادم ، چون دیدم خدمت که خدمت است و بستگی به رنگ لباس که ندارد ولی اگر سپاهی باشم در یک چارچوب واقع خواهم شد و دیگر نمی توانم مثل سابق فعال باشم ؛ با وجود این اگر دیدم برای کارهایم مانعی نباشد وارد سپا ه خواهم شد . (هم اکنون مسئول تخریب قرارگاه کربلا هستم ) این را باید بگویم که جبهه به من و شما احتیاج ندارد این ما هستیم که به جبهه احتیاج داریم. علیرضا عاصمی ۷/۷/ ۱۳۶۲
۹ مهر ۱۴۰۲
آیا افغانی ها ایران را تسخیر کرده اند؟ هر از چندی پیام های بظاهر دلسوز و مشکوک ،طی طرحی مدنی و صلح‌آمیز و بدون دستیازی به جنگ، شایعه می کنند که شهروندان افعانستانی همه عرصه های کسب و کار و نیروی کار بخش های تولیدی- خدماتی ایران را در دست گرفته اند. . این در حالی است که ایران خود کشور مهاجر فرستی شده و می گویند نرخ زادآوری ایرانیان رو به کاهش نهاده است. بنابراین طی سال های آتی، شاید تا یک دهه دیگر، اتباع افغانی بر ایران چیره شده و مقدرات مملکت را در دست گیرند.!!!!! این چکیده محافظه‌کارانه ای از پیام ها و دیدگاه دلواپسانه است که خطر پناهندگان افعانستانی برای ایران را بیش از هر پدیده دیگری می پندارند. ارزیابی من در باره این گزاره چنین است: ۱- چند درصد جمعیت کشور بالاترین نرخ رسمی شمار پناهندگان افغانستانی در ایران 4/5 میلیون تن برآورد شده است. در برخی منابع این رقم تا 6  میلیون هم آمده است. من با پذیرش شایعات و حدس و گمان های عوامانه، فرض می گیرم 10 میلیون افعانستانی در ایران مستقرند. در این صورت با احتساب جمعیت 87 میلیونی ایران و افزودن 10 میلیون پناهنده، نسبت آنان در کل جمعیت کشور به 10/3% می رسد؛ ۲- دیگر کشورهای تسخیر شده از جمعیت 9/2 میلیونی امارات متحده عربی، 8/7 میلیون خارجی و تنها 1/4 میلیون تن اماراتی هستند یعنی ۸۸ درصد جمعیت این کشور. امارات مهاجر پذیر ترین کشور  جهان دانسته می شود. همچنین از 2/6 میلیون جمعیت قطر، 2/3 میلیون، مهاجرند. در برخی منابع رقم اتباع خارجی قطر، 88% تخمين زده شده است. هم چنین درصد مهاجران در بحرین، کویت، عربستان و عمان به ترتیب 45%، 65%، 38% و 55% می باشند. (ماخذ: حاجیانی،‌ ابراهیم؛ مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه). بر این پایه، هر 6 کشور حوزه جنوبی خلیج فارس با وجود درصد اندک شهروندان بومی، باید تسخیر شده پنداشته شوند. نه؟! ولی چرا در این کشورها بحث مهاجران،‌ مقوله ای عمده، اصلی و پر خطر برای یکپارچگی ملی محسوب نمی شود؟ پاسخ در گزاره ای کوتاه نهفته است: این ملت-دولت ها سازماندهی شده اند. ملتی که سازمان دهی شد، حتی چنان چه 95% باشندگانش را مهاجرین تشکیل دهند، مصون خواهد ماند؛ بر عکس ملت بی سامان و بی سازمان، با 95% بومی هم، آشفته و درهم و برهم است؛ ۳-بسترهای تکوین پناهندگی چرا افغانستانی ها به ایران، پاکستان، کشورهای جنوب خلیج فارس و دهها کشور دیگر پناهنده می شوند؟ چرا امواج مستمر مهاجرت از افغانستان به فضاهای پیرامونی در جریان است؟ فارغ از غرق شدن در گرداب سناریوهای توطئه که مرا بدان راه نیست، بستر تکوین کوچ از مبدا به مقصد، مبتنی بر سه انگیزه موقت بنا شده است: - جستجوی فضایی مناسب تر برای یافتن کار و درآمد بیشتر در مقصد؛ - جستجوی فضایی مناسب تر برای دسترسی به امنیت و آرامش در مقصد؛ - فرار از خانه و کاشانه به دلیل نداشتن امنیت شغلی- درآمدی، بسته تر بودن فضای زندگی در مبدأ. در واقع دو عامل گریزاننده و جذب کننده مبدا و مقصد در این مسیر دخیلند. ببینید در حال حاضر وضعیت امنیت کسب و کار و زندگی در افغانستان چقدر تحمل ناپذیر شده که مردمش ناگزیر به کوچیدن به جمهوری های اسلامی ایران و پاکستان می شوند؟!!! چنان چه فضای درونی افغانستان به دلیل رشد بالای اقتصادی متحول شده و آرامش و امنیتی نسبی بر فضاهای زندگی مستولی شود، به گمانتان موج پناهندگی کمتر و حتی ایستا نخواهد شد؟ از کجا معلوم تا دهه آینده، افغانستان مانند امارات و عمان و ترکیه، به مقصدی برای ایرانیان جستجوگر کسب و کار و امنیت تبدیل نشود؟ ۴- افغانیش آرزوست ایران 15 همسایه دارد؛تا کنون چند تن عرب کویتی، اماراتی، مسقطی، بحرینی، اماراتی و سعودی دیده اید که به عنوان نیروی کار در ایران بیل بزنند، یا با مته در خیابان گودبرداری کنند؟ چند تن ترک، ترکمنستانی، آذربایجانی، ارمنی، روس و قزاق را دیده اید که در گاوداری، مرغداری، جاده و تونل سازی کار کنند؟چرا کارفرمایان در بدر در پی نیروی افِغانی هستند؟ حتی گاه با مزد بیشتر. مگر نه این که بخشی از دلایل جذب افغان ها در بازار، وجدان کاری، امانتداری، سخت کوشی و اطاعت پذیری است؟ خب چرا با وجود این خوانش گسترده، امواج کوچ افاغنه قطع شود؟ مگر نه این که فضای کسب و کار جاذب و دلخواه آنان است؟ ۵- همزبانی یکی دیگر از دلایل جذب سریع نیروی کار افغانی در بازار کسب و کار ایران تشابه و دیرپایی گسترده فرهنگی- زبانی دو کشور است. چرا بازار کسب و کار ایران، در پی جذب بنگلادشی ها، خمرها، هندی ها، پاکستانی ها و...که 80% نیروی کار کشورهای جنوب خلیج فارس را در دست دارند، نیست؟ به گمانتان پاسخ این پرسش در دیرنگی قرابت گسترده فرهنگی بین دو کشور نیست؟...
۱۰ مهر ۱۴۰۲
پنجاه خصلت از خصوصیات اخلاقی (((🌿 پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه واله وسلم)🌺🌸🌹🌷🪴 بي‌شک تأسي به سيره و سنت آن حضرت براساس آيه‌‌کريمه «و لکم في رسول‌الله اسوه حسنه» راهگشاي مشکلات و مسائل مبتلا به جامعه مسلمانان خواهد بود.👇👇 ۱-هنگام راه رفتن با آرامي و وقار راه مي رفت ۲-در راه رفتن قدم ها را بر زمين نمي کشيد. ۳-نگاهش پيوسته به زير افتاده و بر زمين دوخته بود. ۴-هرکه را مي ديد مبادرت به سلام مي کرد و کسي در سلام بر او سبقت نگرفت. ۵-وقتي با کسي دست مي داد دست خود را زودتر از دست او بيرون نمي کشيد. ۶-با مردم چنان معاشرت مي کرد که هرکس گمان مي کرد عزيزترين فرد نزد آن حضرت است. ۷-هرگاه به کسي مي نگريست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمي کرد. ۸-هرگز به روي مردم چشم نمي دوخت و خيره نگاه نمي کرد. ۹-چون اشاره مي کرد با دست اشاره مي کرد نه با چشم و ابرو. ۱۰-سکوتي طولاني داشت و تا نياز نمي شد لب به سخن نمي گشود. ۱۱-هرگاه با کسي، هم صحبت مي شد به سخنان او خوب گوش فرا مي داد. ۱۲-چون با کسي سخن مي گفت کاملا برمي گشت و رو به او مي نشست. ۱۳-با هرکه مي نشست تا او اراده برخاستن نمي کرد آن حضرت برنمي خاست. ۱۴-در مجلسي نمي نشست و برنمي خاست مگر با ياد خدا. ۱۵-هنگام ورود به مجلسي در آخر و نزديک درب مي نشست نه در صدر آن. ۱۶-در مجلس جاي خاصي را به خود اختصاص نمي داد و از آن نهي مي کرد. ۱۷-هرگز در حضور مردم تکيه نمي زد. ۱۸-اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود. ۱۹-اگر در محضر او چيزي رخ مي داد که ناپسند وي بود ناديده مي گرفت. ۲۰-اگر از کسي خطايي صادر مي گشت آن را نقل نمي کرد. ۲۱-کسي را بر لغزش و خطاي در سخن مواخذه نمي کرد. ۲۲-هرگز با کسي جدل و منازعه نمي کرد. ۲۳-هرگز سخن کسي را قطع نمي کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگويد. ۲۴-پاسخ به سوالي را چند مرتبه تکرار مي کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود. ۲۵-چون سخن ناصواب از کسي مي شنيد. نمي فرمودـ« چرا فلاني چنين گفت» بلکه مي فرمود « بعضي مردم را چه مي شود که چنين مي گويند؟» ۲۶-با فقرا زياد نشست و برخاست مي کرد و با آنان هم غذا مي شد. ۲۷-دعوت بندگان و غلامان را مي پذيرفت. ۲۸-هديه را قبول مي کرد اگرچه به اندازه يک جرعه شير بود. ۲۹-بيش از همه صله رحم به جا مي آورد. ۳۰-به خويشاوندان خود احسان مي کرد بي آنکه آنان را بر ديگران برتري دهد. ۳۱-کار نيک را تحسين و تشويق مي فرمود و کار بد را تقبيح مي نمود و از آن نهي مي کرد. ۳۲-آنچه موجب صلاح دين و دنياي مردم بود به آنان مي فرمود و مکرر مي‌گفت هرآنچه حاضران از من مي شنوند به غايبان برسانند. ۳۳-هرکه عذر مي آورد عذر او را قبول مي کرد. ۳۴-هرگز کسي را حقير نمي شمرد. ۳۵-هرگز کسي را دشنام نداد و يا به لقب هاي بد نخواند. ۳۶-هرگز کسي از اطرافيان و بستگان خود را نفرين نکرد. ۳۷-هرگز عيب مردم را جستجو نمي کرد. ۳۸-از شر مردم برحذر بود ولي از آنان کناره نمي گرفت و با همه خوشخو بود. ۳۹-هرگز مذمت مردم را نمي کرد و بسيار مدح آنان نمي گفت. ۴۰-بر جسارت ديگران صبر مي فرمود و بدي را به نيکي جزا مي داد. ۴۱-از بيماران عيادت مي کرد اگرچه دور افتاده ترين نقطه مدينه بود. ۴۲-سراغ اصحاب خود را مي گرفت و همواره جوياي حال آنان مي شد. ۴۳-اصحاب را به بهترين نام هايشان صدا مي زد. ۴۴-با اصحابش در کارها بسيار مشورت مي کرد و بر آن تاکيد مي فرمود. ۴۵-در جمع يارانش دايره وار مي نشست و اگر غريبه اي بر آنان وارد مي شد نمي توانست تشخيص دهد که پيامبر کداميک از ايشان است. ۴۶-ميان يارانش انس و الفت برقرار مي کرد. ۴۷-وفادارترين مردم به عهد و پيمان بود. ۴۸-هرگاه چيزي به فقير مي بخشيد به دست خودش مي داد و به کسي حواله نمي کرد. ۴۹-اگر در حال نماز بود و کسي پيش او مي آمد نمازش را کوتاه مي کرد. ۵۰-اگر در حال نماز بود و کودکي گريه مي کرد نمازش را کوتاه مي کرد. میلاد پیامبر رحمت و مهربانی بر شما مبارک باد🌺 💐🌴💐🌴💐🌴💐🌴
۱۰ مهر ۱۴۰۲