صادق گفت: من بدین افعال خودم شرم دارم که به قیامت در روی جد خود نگرم.
نقل است که جعفر صادق مدتی خلوت گرفت و بیرون نیامد. سفیان ثوری به در خانه وی آمد و گفت: مردمان از فواید انفاس تو محروم اند چرا عزلت گرفته ای؟
صادق جواب داد:که اکنون چنین روی دارد: فسد الزمان و تغیرالاخوان.
و این دو بیت را بخواند:
ذهب الوفاء ذهاب امس الداهب
و الناس بین مخایل و مآرب
یفشون بینهم المودة ودالوفا
و قلوبهم محشوة بعقارب
نقل است که صادق را دیدند که خزی گرانمایه پوشیده بود. گفتند: یا ابن رسول الله هذا من زی اهل بیتک.
دست آن کس بگرفت و در آستین کشید. پلاسی پوشیده بود که دست را خلیده میکرد. گفت: هذا للحق و هذا للخلق.
نقل است که صادق را گفتند: همه هنرها داری. زهد و کرم باطن و قرةالعین خاندانی؛ و لکن پس متکبری.
گفت: من متکبر نیم، لیکن کبر کبریایی است، که من چون از سر کبر خود برخاستم کبریای او بیامد و به جای کبر من بنشست. به کبر خود کبریایی نشاید کرد اما به کبریای او کبر شاید کرد.
نقل است که صادق از ابوحنیفه پرسید که: عاقل کیست؟
گفت: آنکه تمییز کند میان خیر و شر.
صادق گفت: بهایم نیز تمییز توانند کرد، میان آنکه او را بزنند و آنکه او را علف دهند.
ابوحنیفه گفت: نزدیک تو عاقل کیست؟
گفت: آنکه تمییز کند میان دو خیر و شر تا از دو خیر خیر الخیرین اختیار کند و از دو شر خیر الشرین برگزیند.
نقل است که همیانی زر از یکی برده بودند. آنکس در صادق آویخت که: تو بردی. و او را نشناخت.
صادق گفت: چند بود.
گفت: هزار دینار.
او را به خانه برد و هزار دینار به وی داد. پس از آن، آن مرد زر خود بازیافت. زر صادق باز برد و گفت: غلط کرده بودم.
صادق گفت: ما هرچه دادیم باز نگیریم.
بعد از آن مرد از یکی پرسید: که او کیست؟
گفتند: جعفر صادق.
آن مرد خجل شد و برفت.
نقل است که صادق روزی تنها در راهی میرفت الله الله میگفت. سوخته ای بر عقب او می رفت و بر موافقت او الله الله میگفت.
صادق گفت: الله! جبه ندارم. الله جامه ندارم!
در حال دستی جامه ای زیبا حاضر شد. جعفر درپوشید.
آن سوخته پیش رفت و گفت: ای خواجه! در الله گفتن با تو شریک بودم، آن کهنه خود به من ده.
صادق را خوش آمد و آن کهنه به او داد.
نقل است که یکی پیش صادق آمد و گفت: خدای را به من بنمای.
گفت: آخر نشنیده ای که موسی را گفتند لن ترانی. گفت: آری! اما این ملّّّت محمّد است که یکی فریاد میکند رای قلبی ربی، دیگری نعره میزند که لم اعبد رباً لم ارة.
صادق گفت: او را ببندید و در دجله اندازید. او را ببستند و در دجله انداختند. آب او را فروبرد. باز برانداخت. گفت: یا ابن رسول الله!الغیاث، الغیاث.
صادق گفت: ای آب! فرو برش.
فرو برد، باز آورد. گفت! یابن رسول الله! الغیاث، الغیاث.
گفت: فرو بر.
همچنین چند کرت آب را میگفت که فرو بر، فرو میبرد. چون برمی آورد میگفت: یاابن رسول الله! الغیاث، الغیاث. چون از همه نومید شد و وجودش همه غرق شد و امید از خلایق منقطع کرد این نوبت که آب او را برآورد گفت: الهی الغیاث، الغیاث.
صادق گفت: او را برآرید.
برآوردند و ساعتی بگذشت تا باز قرار آمد. پس گفت: حق را بدیدی.
گفت: تا دست در غیری میزدم در حجاب میبودم. چون به کلی پناه بدو بردم و مضطر شدم روزنه ای در درون دلم گشاده شد؛ آنجا فرونگریستم. آنچه میجستم بدیدم و تا اضطرار نبود آن نبود که
امن یجیب المضطر اذا دعاه.
صادق گفت: تا صادق میگفتی کاذب بودی. اکنون آن روزنه را نگاه دارد که جهان خدای بدانجا فروست.
و گفت: هر که گوید خدای بر چیزست یا در چیزست و یا از چیزست او کافر بود.
و گفت: هرآن معصیت بنده را به حق نزدیک گرداند که اول آن ترس بود و آخر آن عذر.
و گفت: هر آن طاعت که اول آن امن بود و آخر آن عجب آن طاعت بنده را از خدای دور گرداند مطیع با عجب عاصی است و عاصی با عذر مطیع زیرا که در این معنی بنده را به حق نزدیک گرداند
از وی پرسیدند: درویش صابر فاضل تر یا توانگر شاکر. گفت: درویش صابر که توانگر را دل به کیسه بود و درویش را با خدای.
و گفت عبادت جز به توبه راست نیاید که حق تعالی توبه مقدم گردانید برعبادت.
کما قال الله تعالی التائبون العابدون.
و گفت: ذکر توبه در وقت ذکر خدای غافل ماندن است از ذکر. و خدای را یاد کردن به حقیقت آن بود که فراموش کند در جنب خدای جمله اشیا را به جهت آنکه خدای او را عوض بود از جمله اشیاء.
و گفت: در معنی این آیت:
یختص برحمته من یشاء.
خاص گردانم به رحمت خویش هرکه را خواهم واسطه و علل و اسباب از میان برداشته است تا بدانند که عطاء محض است.
و گفت: مومن آن است که ایستاده است با نفس خویش و عارف آن است که ایستاده است با خداوند خویش.
و گفت: هرکه مجاهده کند به نفس برای نفس به کرامات برسد و هرکه مجاهده کند با نفس برای خداوند برسد به خداوند.
و گفت: الهام از اوصاف مقبولان است و استدلال ساختن که بی الهام بود از علامت راندگان است.
و گفت: مکر خدای در بنده نهان تر است از رفتن مورچه در سنگ سیاه به شب تاریک.
و گفت: عشق جنون الهی است نه مذموم است نه محمود. و گفت سر معاینه آنگاه مرا مسلم شد که رقم دیوانگی بر من کشیدند.
و گفت: از نیکبختی مرد است که خصم او خردمند است. و گفت از صحبت پنج کس حذر کنید،یکی از دروغگوی که همیشه با وی در غرور باشی؛ دوم احمق که آن وقت که سود تو خواهد زیان تو بود و نداند؛ سوم بخیل که بهترین وقتی از تو ببرد؛ چهارم بددل که در وقت حاجت تو را ضایع گذارد؛ پنجم فاسق که تو را به یک لقمه بفروشد و به کمتر از یک لقمه.
گفتند: آن چیست کمتر از یک لقمه؟
گفت: طمع در آن.
و گفت: حق تعالی را در دنیا بهشت است و دوزخ است. بهشت عافیت است و دوزخ بلاست. عافیت آن است که کارخود را خدای گذاری و دوزخ آن است که کار خدای با نفس خویش گذاری.
و گفت: من لم یکن له سر فهو مضر. اگر صحبت اعدا مضر بودی اولیا را به آسیه ضرری رسیدی از فرعون، و اگر صحبت اولیا نافع بودی اعدا را منفعتی رسیدی از زن نوح و زن لوط را، ولکن بیش از قبضی و بسطی نبود. و سخن او بسیار است، تاسیس چند کلمه گفتیم و ختم کردیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️سلام من به مدینه به غربت امام صادق(علیهالسلام) ...
🇮🇷
🍃🍃🍃
🍃🍃
🍃
روزی ابوحنیفه با امام صادق سلام الله علیه غذا میخورد ،
امام صادق علیه السلام بعد از میل غذا ، فرمودند :
اللهم هذا منک ومن رسولک .
خدایا ! این نعمت از تو و از پیامبرت به دست ما رسیده است .
ابوحنیفه گفت : چرا برای خدا شریک قرار دادی ؟
امام صادق علیه السلام فرمود :
قرآن میگوید :
أَغْنَاهُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ مِنْ فَضْلِهِ
.خدا و رسولش انها را از فضلش بی نیاز کرده
و در جایی دیگر نیز آمده است :
سَیُؤْتِینَا اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَرَسُولُهُ .
خدا از فضل خودش و رسول خودش به انها کرم. کرده
وقتی امام صادق علیه السلام این دو آیه را خواند ، ابوحنیفه گفت :
گویا تا به حال نه این آیه را در قرآن خواندهام و نه شنیده بودم .
الآن از زبان فرزند پیامبر شنیدم
.( ایات ۷۴ -- ۵۹. سوره توبه )
💠⚜💠⚜💠⚜💠
📚 وسائل الشیعة (آل البیت) - الحر العاملی - ج 24 - ص 351
بحار الأنوار - العلامة المجلسی - ج 10 - ص 216
جامع أحادیث الشیعة - السید البروجردی - ج 23 - ص 532
🍃
🍃🍃
🍃🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اندر حکایت شکستن
هیمنهی ابر قدرتها در عملیات غرورآفرین وعده صادق
🔲حکم غذا خوردن در خانه میت بعد از دفن میت چیست؟
امام صادق (ع) میفرماید:
" الاکل عند اهل المصیبه من عمل الجاهلیه. "
👈یعنی: غذا خوردن نزد مصیبتزدگان با خرج آنان، از رفتارهای جاهلیت است و سنت پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) فرستادن غذا برای مصیبتزدگان است.⛔
(من لایحضره الفقیه، ج۱ ص۱۸۲)
⬅️بر اساس حدیث فوق، پس از شهادت جعفر بن ابیطالب (جعفر طیار) پیامبر(ص) دستور داد به خانه جعفر غذا بفرستند تا خانوادهاش جز مصیبت از دست دادن جعفر، دغدغه دیگری نداشته باشند. براساس سنت پیامبر، اگر حتی صاحبان عزا دیگران را برای غذا خوردن در خانه متوفی دعوت کنند شایسته نیست بروند زیرا غذا خوردن نزد اهل مصیبت و در منزلشان از اعمال مردم قبل از ظهور اسلام و دوره جاهلیت بوده است.
◾همچنین در حدیث آمده:
زمانی که جعفر طیار(ع) در جنگ موته شهید شد، پیامبر(ص) از حضرت فاطمه(س) خواست که به نزد اسماء همسر جعفر و خانوادهاش برود و برایشان غذا تهیه کند، بعد از این دستور پیامبر، میان مسلمانان رسم شد که وقتی کسی دچار مصیبت میشد همسایگان و خویشان او برایش غذا تهیه کرده و میبردند.
👈سنت عقلانی و قرآنی اسلام اقتضا میکند تا در جهت همدردی با مصیبتزده و کاهش فشار روحی و روانی شرایط به گونهای فراهم شود که او در مدت عزاداری دغدغه نداشته باشد.
در روایات شیعی و سنی با استناد به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در شهادت جعفر بن ابیطالب، تصریح شده که مستحب است خویشان و نزدیکان متوفی در تهیه غذا و فراهم آوردن برخی امکانات، به خانواده او که دچار تألمات روحی شدهاند یاری رسانند و از آنان مراقبت و به آنها مهربانی کنند. به فرموده امام صادق عليهالسلام از همان زمان، این کار به صورت «سنت» درآمد.
بعد از دفن، مستحب است صاحبان عزا را سر سلامتی دهند ولی اگر مدتی گذشته است که به واسطه سرسلامتی دادن مصیبت، یادشان میآید، ترک آن بهتر است و نیز مستحب است تا برای اهل خانه میت غذا بفرستند و غذا خوردن نزد آنان و در منزلشان مکروه است.
⚠️متأسفانه آداب مجالس عزای میت امروزه از مسیر اصلی و اسلامی خود خارج شده و مصیبت بلکه مصیبتهای دیگر را بر مصیبتزده تحمیل میکند؛ زیرا افزون بر صرف هزینههای سنگین برای خرید قبر و تهیه وسایل کفن و دفن و ختم؛ مصیبت زده باید با توجه به هزینههای سنگین امروزی پذیرای افرادی باشد که برای تسلای خاطر و تعزیت بر مصیبتزده وارد میشوند و علاوه بر مصیبت اصلی هزینههای گزاف بیموردی را متحمل شود.
🚫از نظر آموزههای اسلام، تحمیل هزینه پذیرایی از مردم بر مصیبتزده، از سنتهای غیرعقلانی است.
لطفاً اگر موافقید انتشار دهید تا شما هم علاوه بر موافقت خودتان دیگران را هم از این رفتار نادرست بر حذر دارید.
⭕️ مسمومیتی که حرام بود!
🔹چند روز پیش تعدادی پزشک متخصص به علت مصرف مشروبات الکلی نامرغوب در یک مهمانی، دچارمسمومیت شدید شدند. این رخداد تا کنون منجر به مرگ یک خانم متخصص پوست ، به کما رفتن همسر او ( فوق تخصص چشم ) و بستری شدن ۶ نفر دیگر ( شامل چند متخصص قلب ، زنان و..) شده است.
🔹سالهاست که به برکت مجازاتهای حداقلی و نوازشی، تولید مشروبات الکلی در داخل کشور به شغلی پردرآمد با خطری اندک، تبدیل شده و صرفا در مواقعی که عدم کیفیت "نجسی" تولید شده ،موجب کوری یا مرگ عده ای شود مسئولان و جامعه متوجه این موضوع می شوند!! ( آن توجه هم بابت مرگ یا کوری شاربین خمر است نه اصل تولید مسکرات!)
🔹و به همان علتی که تولید مشروبات الکلی در کشور مشکل خاصی برای تولید کننده ایجاد نمی کند ،سالهاست مصرف مشروبات الکلی هم برای کسی مشکل قانونی خاصی ایجاد نکرده است! ( اگر قوه قضائیه آمار کسانی که در یک سال گذشته به واسطه شرب خمر ، محکوم به تحمل حد شرعی شده اند را منتشر کند، مشخص خواهد شد که چرا مصرف مشروبات الکلی در جمهوری اسلامی اصلا کار ممنوع و سختی نیست!)
🔹و به همان علل فوق، قاچاق مسکرات به کشور و توزیع آن از طریق فضای مجازی و حتی فروش در برخی کافه ها و رستورانها در نقاط مختلف مملکت با حداقل مشکل در جریان است و اگر کسی به واسطه امور فوق به دام عدلیه بیافتد خواهد فهمید که درآمد این حرفه ، ارزش تحمل مجازاتهای ضعیف و حداقلی عدلیه را دارد!
🔹 طی چند دهه اخیر بی توجهی مجالس ، دولتها و دستگاه قضا به گسترش این پدیده حرام در کشور و نتایج ویرانگر آن، باعث شده که قوانین مربوط به تولید ، توزیع ، قاچاق و مصرف مشروبات الکلی در جمهوری اسلامی فاقد حداقل بازدارندگی باشد و کسی هم به فکر اصلاح یا به روزآوری و افزایش مجازاتها تا حد پیشگیری از ارتکاب جرم، نیافتد!
🔹 بزم شراب پزشکان فوق الذکر ، ثابت می کند دانستن و افزایش آگاهی شهروندان درباره زیانهای پدیده های حرام و زیان آوری مانند مشروبات الکلی ( و مواد مخدر و بی حجابی و...) الزاما موجب کناره گیری مردم از این رفتارهای حرام و زیان بار نمی شود! (که اگر می شد پزشکان بیش از سایرین درباره زیانهای مشروبات الکلی برای جسم و روح انسان ، می دانند!)
❇️ و به همین دلیل لازم است جمهوری اسلامی، ترس و ملاحظه کاری را در این عرصه کنار گذاشته و با نگرش شرعی،مجازاتهای شدید و بازدارنده ای برای تولید ، فروش و قاچاق مشروبات الکلی وضع و حد شرعی را درباره شرابخواران اجرا کند تا دیگر شاهد تکرار چنین "مهمانیهای مرگ آوری" نباشیم!
▪️اگر این مجازاتها پیش بینی و اجرا شده بود امروز پزشکان مهمانی مذکور مشغول زندگی عادی و خدمت به مردم بودند!!
✍خبرنگار از حاج خانمه پرسید چند تا بچه دارید؟ الآن چیکاره هستند؟
گفت: پنج تا دارم دو تاشون اسیر شدند، سه تاشون مفقود الاثر😢
خبرنگاره با کلّی ذوق گفت: توی کدوم منطقه عملیاتی؟😃
حاج خانم گفت: توی عملیات زندگی! دو تا بچه هام دخترند، شوهر کردند و اسیر شدند.
سه تاشونم پسرند
زن گرفتند و مفقود الاثرند😐😂
پدر مادرها وقتی پیر میشن به حضور و توجه ما نیاز بیشتری دارند؛ سر زدن و توجه رو از آنان دریغ نکنید
به نام خداوند مهربان
🌺پیامبر خدا (ﷺ) فرمودند:
「 وجود پیران سالخورده، باعث برکت و افزایش رحمت و نعمتهاى الهى است.」
[📚نهج الفصاحه،ص۲۲۲،کلمه ی۱۱۱۰🌿]
عزیزانی که والدینتون در قید حیاتند قبل از حسرت از دست دادنشان قدرشان را بدانید که فردا دیر است.آنان بهترین واسطه لطف خدا برای مایند با آنان مهربان باشید که روزی در آرزوی دیداری کوتاه خواهید ماند.
عزیزانی که والدینتون از دنیا رفتند پاداش زیارت قبر آنان در هر صبح جمعه برابر با حجی مقبول است، برایشان توشه بفرستید و به روحشان متوسلشوید تا از دعایشان بهرهمند شوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 راهکار مقابله با بی حیایی در جامعه
📌قابل توجه خواهران با حجاب
📌حضور در جامعه رو جدی بگیرید
🤲 برای تعجیل امر فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف صلوات
بفرستیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لذت رفتن ...
دوبیت از مرحوم علامه طباطبایی ره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطر دکتر سعید عزیزی
از روزهای آخر شهادت پدرش
🌱امیرالمؤمنین علی علیهالسلام:
لِلْمُؤْمِنِ ثَلَاثُ سَاعَاتٍ؛ فَسَاعَةٌ يُنَاجِي فِيهَا رَبَّهُ، وَ سَاعَةٌ يَرُمُّ مَعَاشَهُ، وَ سَاعَةٌ يُخَلِّي بَيْنَ نَفْسِهِ وَ بَيْنَ لَذَّتِهَا فِيمَا يَحِلُّ وَ يَجْمُلُ. وَ لَيْسَ لِلْعَاقِلِ أَنْ يَكُونَ شَاخِصاً إِلَّا فِي ثَلَاثٍ: مَرَمَّةٍ لِمَعَاشٍ، أَوْ خُطْوَةٍ فِي مَعَادٍ، أَوْ لَذَّةٍ فِي غَيْرِ مُحَرَّمٍ.
انسان باايمان ساعات شبانهروز خود را به سه بخش تقسيم مىكند: قسمتى را صرف مناجات با پروردگارش مىكند و قسمت ديگرى را براى ترميم معاش و كسب و كار زندگى قرار مىدهد و قسمت سوم را براى بهرهگيرى از لذات حلال و دلپسند مىگذارد. و سزاوار نيست كه انسان عاقل حركتش جز در سه چيز باشد: مرمت معاش، گامى در راه معاد و لذت در غير حرام.
✍️نهجالبلاغه، حکمت۳۹۰
#حکمت_های_نهج_البلاغه
شعری به ترتیب حروف الفبا در وصف حضرت معصومه سلام الله علیها
ا) ای خاک درت تاج سرم خواهر سلطان
ب) بیمه شده با فیض دمت کشورِ ایران
پ) پیوسته به پابوسِ تو آیند ملائک
ت) تردید ندارم که توئی مریم دوران
ث) ثابت قدمم کرده دعاهای تو بانو
ج) جبریل برد سجده به خاکِ تو کماکان
چ) چون بوسه زنم بر در و دیوار حریمت
ح) حس میکنم اینجاست همان مرقدِ پنهان
خ) خوبانِ جهان در حرمت جمله گدایند
د) دم می زند از نام تو سلطانِ خراسان
ذ) ذکرش همه دم نَقلِ کرامات تو گشته است
ر) رَه یافته هر کس که در آن روضهی رضوان
ز) زوار تو آری همه از اهل بهشتند
ژ) ژرف است کلامِ تو چنان آیهی قرآن
س) سائل نکند ثانیه ای رو به اجانب
ش) شد زانکه نمکگیر تو ای حضرتِ باران
ص) صحن تو جلا داده دل و دیده ی ما را
ض) ضمنا شده حاتم ز کراماتِ تو حیران
ط) طوفِ حرمت را ز خدا خواسته مریم
ظ) ظاهر شده تا اینکه مقاماتِ تو بر آن
ع) عمریست که از قلبِ محبانِ خود از لطف
غ) غم بردهای ای مرجعِ تقلیدِ کریمان
ف) فرمود چه خوش عالمی از جنس حقیقت
ق) قم گشته ز فیض حرمت مرکز ایمان
ک) کی دم بتوان زد ، زِ تو با مصرع شعری
گ) گر إذن به شاعر ندهد خالقِ منان
ل) لطف و کرم و جود تو هرگز مگذارد
م) محشر بشود دیده ی ما چون همه گریان
ن) نتوان که مرا خواند غلامِ تو یقینا
و) وقتی که غلامانِ تو هستند بزرگان
ه) هستیِ غریب الغربا ، عمهی سادات
ی) یک لحظه از این بی سر و پا روی مگردان
ــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹نماهنگ یاران شهید
🔰خواننده:علیرضا افتخاری
🍀ذیقعده شد و بهار ایران آمد
در مشهد و قم دو گنج پنهان آمد
☘در روز یکم کریمه آل رسول(ص)
در یازدهم شاه خراسان آمد
#میلاد_حضرت_معصومه(سلام الله علیها)🌸
#آغاز_دهه_کرامت 🌺
#روز_دختر مبارکباد.🌸
🔰 السلام علیک یا فاطمة المعصومه
◽️ ولادت حضرت معصومه سلاماللهعلیها و روز دختر را تبریک عرض میکنیم.
▫️قال محمد بن علی الجواد علیهالسلام:
مَنْ زَارَ عَمَّتِی بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ؛
هر کس عمهام فاطمه معصومه را در قم زیارت کند، برای او بهشت خواهد بود.
🏷بحار الانوار، ج ۴۸، ص ۳۱۶.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها مبارک
📚مذهب اسلام دستور می دهد که به دخترها بیش از پسرها رسیدگی کنید،
چون تکلیف دختر،
شش سال قبل از پسر آغاز می شود و به خاطر وجود احساسات و عواطف شدید در دخترها،
زمینه های انحراف پیش روی آن ها،
مهیاتر است،
اما این تکالیف عبادی و معنوی،
آن زمینه ها و راهها را خنثی و تعدیل می کند تا مبادا زن به انحراف برود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها)🌺 ،
روز دختر
و آغاز دهه کرامت مبارک باد.🌹
20.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به مناسبت روز دختر؛جدیدترین اثر عبدالرضا هلالی منتشر شد
همزمان با دهه کرامت نماهنگ «مثل ستاره» با صدای حاج عبدالرضا هلالی منتشر شد.
تهیه شده در مرکز هنری رسانه ای نهضت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سِحر و جادو روی چه کسانی تاثیر میگذارد؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#چه_کسی_امروز_برایت_گل_میخرد
امروز به نام توست دختر!
روزی که باید بخندی
شمع فوت کنی کیک بخوری
هدیه بگیری و صورتت گل بیندازد
امروز به نام توست دختر!
اما چه کسی بگوید مبارکت باشد
چه کسی موهایت را شانه بزند
چه کسی شاخه گلی دستت بدهد
هدیهات را از چه کسی بگیری؟
امروز اگر چه به نامِ توست دختر!
ریحانهی خلقت!
لطیفترین موجود دنیا!
کوچکترین مادر!
اما ایمان دارم که فردا و فرداها
متعلق به توست
و خداوند حق مظلوم را میگیرد،
#روزت_مبارک_دختر_فلسطین
23.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجاب محدودیتی است که ما را از ضررهای بزرگتر حفظ می کنه
مثل کلاه خود و لباس های جنگی یا کفش و ...
🌱🍃🌱🍃 نماز با فضیلت و پر برکت یکشنبه های ماه ذی القعده
🌱🍃 براي روز يكشنبه اين ماه نمازي با فضيلت بسيار از پیامبر اکرم (صلّي الله عليه و آله) روايت گردیده است.
🌱🍃 از مهمترین برکات و فضائل این نماز .
۱. هركه آن را بجا آورد، توبه اش پذيرفته و گناهش آمرزيده مي شود.
۲. طلبكاران او در قيامت از وي راضي می گردند.
۳. با ايمان از دنيا برود، و ايمانش از او گرفته نشود.
۴. قبرش وسيع و نوراني گردد.
۵. پدر و مادرش از او راضي شوند، و آمرزش حق نصيب پدر و مادر و فرزندان و نژاد او گردد.
۶. روزي او توسعه يابد.
💠 كيفيت آن نماز چنين است:
🌱🍃 روز يكشنبه این ماه غسل بجا آورد، و وضو بگيرد، و چهار ركعت نماز بخواند . (دو تا دو رکعت).
🌱🍃 در هر ركعت
سوره "حمد " را يك مرتبه.
سوره " توحيد " را سه مرتبه.
سوره " فلق " را يك مرتبه.
سوره " ناس " را يك مرتبه بخواند.
🌱🍃 پس از نماز هفتاد مرتبه استغفار كند .
سپس بگوید:
لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّهَ إلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ.
🌱🍃و پس از آن بگوید:
يا عَزِيزُ يَا غَفَّارُ اِغْفِرْ لِي ذُنُوبِي وَ ذُنُوبَ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لاَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إلاَّ أَنْتَ .
* #یادآوری #مهم
💠 نماز توبه یکشنبه ماه ذیالقعده
🔻«انسبنمالک» میگوید: رسول خدا (صلیاللهعلیهوآله) در یکشنبۀ ماه ذیقعده از منزل بیرون آمدند و فرمودند: ای مردم! کدامیک از شما میخواهد توبه کند؟ عرض کردیم: همه میخواهیم توبه کنیم.
فرمود:
1⃣ غسل کنید؛
2⃣ و وضو بگیرید؛
3⃣ و چهار رکعت نماز (دو نماز دو رکعتی) _در هر رکعت یک بار «سوره حمد»، سه بار «قل هو الله احد» و هر کدام از دو سوره معوذتین (سوره فلق و سوره ناس) را یک بار_ بخوانید؛
4⃣ سپس (پساز اتمام ٤ ركعت نماز) ۷۰ بار استغفار کنید
5⃣ و آن را به «لا حولَ و لا قوةَ الا بالله العلی العظیم» ختم کنید؛
6⃣ آنگاه بگویید: «يَا عَزِيزُ يَا غَفَّارُ اغْفِرْ لِي ذُنُوبِي وَ ذُنُوبَ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لَا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْت».
🔸 سپس رسول خدا (ص) فرمود: هر بندهای از امت من این عمل را انجام دهد، از آسمان به او ندا میشود: ای بندۀ خدا! عمل خود را از نو آغاز کن؛ زیرا توبۀ تو پذیرفته و گناه تو آمرزیده شد...
🔹 در ادامه روايت آثار زيادى براى اين نماز ذكر شده كه عبارتند از اينكه در روز قیامت، دشمنانت را از تو راضی مینمایند. با ایمان از دنیا میروى. دینت از تو گرفته نشده و قبر تو وسیع و نورانى خواهد شد. پدر و مادرت راضی میشوند، پدر و مادر، تو و خاندانت بخشیده شده و در دنیا و آخرت خوشرزق خواهى بود. جبرئیل با فرشته مرگ پیش تو آمده و به او دستور میدهد که با تو خوشرفتار بوده، بهخاطر مرگ آسیبی به تو نرسانیده و به نرمى، روح را از بدنت خارج نماید».
🔸 اين روايت در كتاب اقبالالاعمال ذكر شده و در كتاب المراقبات و همچنين مفاتيحالجنان به آن اشاره شده است.