eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
470 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
5.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دقایقی پای روضه‌خوانی شهید جمهور عزیزمون😭😭😭 فراق تو چه سنگینه..😭😭😭 📚🏴 @ketabkhanehmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آقای «عباس موزون» در مورد واژه «تَنَقَّبت» در زیارت عاشورا تفسیری فوق‌العاده دردناک ارائه کردند...😭😭
✅ چه شد که کربلا بوجود آمد⁉️ 👇از منظر امام سجاد(ع) بخوانید.. 💬 پاسخ این سؤال در نظام ۶ طبقاتی است که امام سجاد(ع) در جامعه شناسی خود به این نحو توصیف نمودند: 1️⃣ شیرها: اینان حاکمان سیاسی‌اند که همیشه به دنبال راهی برای تسلط بر دیگران‌اند و نمی‌خواهند مغلوب شوند. برای دست‌یابی به مدارج بالا، نیاز نیست تا تقوا داشته باشند، بلکه همان مسیر سیاست قبل از اسلام را اگر بدانند، می‌توانند رشد کنند. در جامعه‌ی اسلامی امروز نیز چنین است، هر کسی که بخواهد به مجلس، شورا و ریاست جمهوری راه یابد، کافی‌ست به مردم دروغ بگوید! 2️⃣ گرگ‌ها: تُجاری که هنگام خرید یک کالا مذمت آن را می‌گویند و هنگام فروش کالا مدحش می‌کنند. 3️⃣ سگ‌ها: مردم از زبان آن‌ها آسایش ندارند (این گروه در واقع نظام رسانه‌ای و امپراتوری رسانه‌ای در همه‌ی جهان است.) 4️⃣ روباه‌ها: دین‌فروشانی که ادیان خود را به قیمت روز می‌فروشند. (عمروعاص‌های زمان، آن چه که به زبان می‌آورند را باور ندارند.) 5️⃣ خوک‌ها: توده‌ای از مردم مخنث (خنثی) که در نسبت با حق و باطل خنثی هستند. حق و باطل برایشان فرقی ندارد پس به هر زشتی و فحشایی که دعوت می‌شوند، اجابت می‌کنند. 6️⃣ بره‌ها: مؤمنانی هستند که پنج طیف دیگر، پشم‌شان را می‌چینند، گوشت‌شان را می‌خورند و استخوان‌شان را می‌شکنند.» 📚منبع: خصال شیخ صدوق، باب ۳، حدیث ۴۲؛ بحارالانوار، ج64، ص226. 🔴 زمانی که این ۶ طبقه در یک جامعه شکل گرفتند، واقعه کربلا تکرار خواهد شد و بار دیگر امام حسین(ع) به مسلخ خواهند رفت. وقتی ابا عبدالله (ع) دیدند دین جدشان توسط ۵ طبقه اول مصادره شده است، ایستاد و گفت: «فلان بن فلان مرا بین شمشیر و ذلت مخیر کرده؛ من و ذلت، هیهات!» ⭕️ در جامعه‌ی امروز ما نیز این ۶ طبقه شکل گرفته‌اند؛ آیا ادامه‌ی این مسیر در سال پنجاه و نهم انقلاب اسلامی نیز به واقعه سال ۵۹ هجری منتهی خواهد شد؟! ✅ اگر می‌خواهیم حسینِ زمان خود را ذبح نکنیم، می‌باید شمر زمانه‌ی خود را بشناسیم؛ شمر، سرباز امام علی(ع) بود، سردار امام حسن(ع) و قاتل امام حسین(ع) بود. مبادا چنین بلایی بر سر ما بیاید! اگر سیاسی هستیم، مراقبت کنیم تا شیر نباشیم؛ اگر تاجر هستیم، گرگ نباشیم؛ اگر رسانه‌ای هستیم، سگ نباشیم؛ اگر عالم دین، منبری و مداح هستیم، روباه نباشیم؛ و اگر از توده‌ی مردم هستیم، همچون خنزیر (خوک) نباشیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ چه قانون‌های بین‌المللی با ترور نقض شد؟ 1⃣نقض اصل منع جنایت: اقدام به ترور مقام رسمی یک کشور آن هم برای حضور در مراسم تحلیف رییس جمهور قانونی کشور میزبان توسط یک نیروی ثالث با توجه به ماده ۸ مکرر اساسنامه دیوان بین الملل کیفری، یک جنایت بین المللی است و با توجه به ماده ای که به آن اشاره شد و نیز قطعنامه ۳۳۱۴ مجمع عمومی ملل متحد مصداق جنایت و تجاوز و یک جنایت بین المللی است. 2⃣نقض اصل احترام به حاکمیت دولت ها: این اقدام تروریستی نقض مصرح اصول متعدد منشور ملل متحد است، چون در ماده ۲ منشور ملل متحد، موضوع احترام به تمامیت ارضی و استقلال سیاسی و حاکمیت کشورها مطرح شده، تروریست ها در این ترور با علیه مقام رسمی یک کشور در کشور دیگر اقدام به ترور کردند که نقض حاکمیت آن کشور و کشور میزبان او محسوب می شود. شایان ذکر است که حمله مسلحانه به مسئولین و دولتمردان یک کشور، اعم از نظامی و غیرنظامی، حمله به حاکمیت آن کشور تلقی می شود. لذا ادعای مطرح شده از سوی دولت‌هایی مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی در زمینه «اقدام پیشگیرانه» به هیچ وجه مسموع نیست، زیرا شرایط اقدام پیشگیرانه وجود نداشته است. 3⃣نقض اصل مصونیت کشورها: بر اساس قوانین بین المللی مقامات، اشخاص و اموال دولت ها در خاک دولت های دیگر مصونیت دارند. سردار سلیمانی عضو نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و از ارکان دولت ایران محسوب می شد و مهمان دولت عراق بود. شهید اسماعیل هنیه نیز مهمان ایران برای شرکت در مزاسم تحلیف رییس جمهور بود، بنابراین این عملیات تروریستی ضمن نقض اصول مصونیت دولت ها و ارکان آن، حمله به حاکمیت کشور دیگر هم محسوب می شود. 🔺در مجموع هر دو فاجعه از منظرحقوق بین الملل و حقوق بشر و اسناد پذیرفته شده در تعاملات و روابط بین الملل مردود و محکوم و غیرقابل پذیرش و غیرمشروع وغیرقانونی هستند و آمران و عاملان آن باید تحت تعقیب قرار بگیرند و محاکمه و مجازات شوند. حق انتقام سخت نیز برای ایران و برای مردم منطقه و مردم آزادیخواه جهان محفوظ است. ✍سعید میرزایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در حال انجام است ، اما چه موقع آغاز میشه؟ 🔸 وقتی که چند شب هست که شهرک نشینان غاصب صهیونبستی مجبور هستن با موتور برق و باکس های آب و غذا که بعد از هجوم بردن به فروشگاههای مواد غذایی، تهیه کردن، ترسان و لرزان در پناهگاها مخفی بشن! 🔻وقتی بازار سرمایه و بورس آمریکا در وضعیت نزولی بی سابقه قرار گرفته و کارشناسان اقتصادی جهان زیان۲/۹ تریلیون دلاری رو بعد از تهدید ایران اعلام کردن! 🔻وقتی آمریکا مجبور هست برای انتقال ناوهای جنگی و هواپیماهای غول پیکر و جنگنده ها به منطقه میلیونها دلار هزینه صرف کنه! 🔻وقتی فرودگاه های رژیم صهیونیستی به حالت تعطیل و نیمه تعطیل در اومدن و پروازها یکی پس از دیگری در حال کنسل شدن هست! 🔻وقتی دیگه هیچ صهیونیستی حاضر نیست به سرزمین های اشغالی برای اسکان مهاجرت کنه! 🔻وقتی بنا به گفته خودشون تا امروز بیش از ۵۰۰ هزار شهرک نشین که با وعده امنیت پا به این سرزمین اشغالی گذاشتن از اونجا خارج شدن و همچنان در حال خروج هستن! 🔻وقتی موساد، ساختمون مرکزی خودشو از ترس تخلیه میکنه! 🔻وقتی کارخانه ها و بنادرشون دستور توقف فعالیت دریافت کردن و از چرخه فعالیت و تولید خارج شدن! 🔻وقتی ذلیلانه چندین کشور رو واسطه قرار میدن که جلوی اقدامات بعدی ایران اسلامی گرفته بشه! 🧨💣یعنی حمله شروع شده اما ما توجه نداریم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✿اسلام،حڪومٺ و سیاسٺ 🔴آگاهے امام حسین؏ از شہادتش چگونہ با حرڪت ایشان براے تشڪیݪ حڪومت اسلامے قابل جمع است؟ 🔵پاسخ بہ این سوال بہ اندازه‌اے اهمیت دارد ڪہ برخے از نویسندگان را ڪہ نتوانستند بین «اداے وظیفہ» و «آگاهے از نتیجہ» وفق دهند، بر آن داشت تا بہ طور ڪلے آگاهے امام از فرجام ڪار را انڪار ڪنند! و تمام ادلہ تاریخے و روایے را ڪہ در این موضوع وارد شده است، زیر سوال برند! غافل از آن ڪہ نتیجہ ڪار نمےتواند تعیین ڪننده وظیفہ مردان الہے باشد. در فرهنگ دین، آنچہ مہم است تشخیص وظیفہ و عمݪ بہ آن است و اما رسیدن بہ نتیجہ دلخواه، در مرحله دوم قرار دارد. ⚫تعالیم قرآن و اسلام و سیره معصومین؏ گویاے این واقعیت است ڪہ جمع بین «وظیفہ» و «نتیجہ» هر چند اولویت دارد، ولے «عمل بہ وظیفہ» مقدن بر «رسیدن بہ نتیجہ» مےباشد. ⚪بہ عبارت دیگر: بر هر فرد با ایمانے لازم است در مسیر انجام وظیفہ گام نہد، هر گاه بہ نتیجہ مطلوب برسد چہ بہتر و اگر نرسد نفس این ڪار ڪہ وارد مسیر انجام وظیفہ شده، خود مطلوب مہمے است ڪہ مےتواند افراد بہانہ‌جو را بہ‌ڪار وادارد. زیرا بسیار مےشود ڪہ بہانہ جویان بہ بہانہ این ڪہ حصوݪ نتیجہ مشڪوڪ است، از انجام وظیفہ و رسیدن بہ نتیجہ باز مےمانند. 🔹این است که امام؏ در ڪنار سخنانے ڪہ با صراحت از شہادت خویش و یارانش یاد مےڪند، در عین حال از انگیزه‌هاے الہے حرڪت خویش نیز بہ عنوان وظیفہ الہے و تڪلیف دینے، سخن بہ میان مےآورد و حتے مےفرماید: «بےوفایے یاران و ڪمے نفرات مرا از تڪلیفم باز نمےدارد». 🔸آن حضرت در روز عاشورا پیش از آغاز جنگ بہ همین نڪتہ اشاره ڪرده، مےفرماید:«أَلا قَدْ أَعْذَرْتُ وَ أَنْذَرْتُ، اَلا إِنِّی زاحِفٌ بِهذِهِ الاُسْرَةِ عَلى قِلَّةِ الْعِتادِ وَ خَذَلَةِ الاَصْحابِ»،《آگاه باشید!ڪہ من حجت را تمام ڪردم و از عاقبت شوم مخالفانِ حق، خبر دادم.آگاه باشید!ڪہ من با همین خانواده،باوجود نداشتن سپاه و بےوفایے یاران، جہاد خواهم ڪرد》➊ 🔶آرے، امام؏ درصدد اداے وظیفہ است و نداشتن سپاه وکمے یاران، خللے در عزم او وارد نمےڪند.این است ڪہ امام با وجود این ڪہ ڪاملا از عاقبت امر آگاه بود،با انگیزه تشڪیݪ حڪومت اسلامے قیام ڪردو این درست بہ حڪم «عمݪ بہ وظیفہ»بوده است. 🔷سیره امامان معصوم؏ همواره طبق«تڪلیف دینے» و «عمل بہ وظیفہ»بوده است.آنان از این منظر در هرحال احساس پیروزے مےڪردند.و بہ تعبیر قرآن بہ«إِحْدَى الْحُسْنَیَیْنِ»; (یڪے از دو نیڪے)➋ ـ شہادت یا پیروزے ـ مےرسیدند. ⭕چہ پیروز مےشدند وچہ شہید مےشدند، هر دو صورت براے آنان پیروزے بود. 🔺بر همین مبنا است ڪہ امام حسین؏ مےفرماید:«إِنْ نَزَلَ الْقَضاءُ بِما نُحِبُّ فَنَحْمَدُ اللهَ عَلى نَعْمائِهِ، وَ هُوَ الْمُسْتَعانُ عَلى أَداءِ الشُّکْرِ، وَ إِنْ حالَ الْقَضاءُ دُونَ الرَّجاءِ، فَلَمْ یَعْتَدُّ مَنْ کانَ الْحَقُّ نِیَّتَهُ وَ التَّقْوى سَریرَتَهُ»،《اگر قضاے الہے بر آنچہ مےپسندیم نازل شود، خداوند را بر آن نعمت سپاسگزاریم و براے شڪرگزارے از او یارے مےطلبیم و اگر تقدیر الہے میان ما و آنچہ بہ آن امید داریم مانع شود،[و بہ شہادت برسیم] پس ڪسےڪہ نیتش حق و درونش تقوا باشد از حق نگذشتہ و بہ وظیفه خود عمݪ ڪرده است》➌ حرڪت امام؏ یڪے از جلوه‌هاے باشڪوه«عمل بہ وظیفہ»بود، نتیجہ هر چہ بود فرقے نمےڪرد لذا مےفرماید:«أَرْجُو أَنْ یَکُونَ خَیْراً ما أَرادَ اللهُ بِنا، قُتِلْنا أَمْ ظَفِرْنا»،《امیدواریم آنچہ خداوند براے ما مقرر فرموده خیر باشد،چہ ڪشتہ شویم، چہ پیروز گردیم!》➍ ♦با این بیان روشن است ڪہ هیچ منافاتے بین آگاهے از سرانجام ڪار (شہادت)وعمل بہ وظیفہ(قیام براے تشڪیݪ حڪومت اسلامے) نیست. 💠در پایان، یادآورے این نڪتہ نیز ضرورے است ڪہ وجود انگیزه تشڪیݪ حڪومت در این قیام مقدّس، بہ معنے دستیابے عملے و بالفعݪ بہ آن حڪومت در همان برهہ از زمان نیست، بلڪہ شہادت آن حضرت زمینہ ساز ڪوتاه شدن دست بازماندگان دوران جاهلیت از حڪومت اسلامے در آینده بود و این واقعیّتے است ڪہ امام بہ دنبال آن بود.➎ ~~~~~~~~ 📚پےنوشٺہ ①بحارالانوار ج۴۴ ص۳۲۹ ②سوره ٺوبہ ۵۲ ③ٺاریخ طبرے ج۴ ص۲۹۰ ④اعیان الشیعه ج۱ ص۵۹۷ ⑤گردآورے از ڪٺاب عاشورا ریشہ‌ها،انگیزه‌ها، رویدادها، پیامدها ص۲۶۲ ✔حق جو و حق طلب باشید
💠صراطي در دنيا و صراطي در آخرت💠 🌀 از مفضل بن عمر روايت شده است كه او گفت: از حضرت امام جعفر صادق عليه السلام در باره صراط پرسيدم، ايشان فرمود: صراط، راهي است به سوي شناخت خداوند عز و جل و دو صراط وجود دارد: صراطي در دنيا و صراطي در آخرت؛ صراط دنيا، امامي است كه پيروي از او واجب است. هر كس در دنيا او را بشناسد و به هدايت او اقتدا كند، از صراط آخرت كه پل جهنم است عبور مي كند و هر كس در دنيا او را نشناسد، در آخرت قدمش بر صراط بلغزد و در آتش جهنم افتاده و هلاك شود. معاني الاخبار، ص 32، ح 1