eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
474 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به جای زیارت مکه و مدینه و عتبات ، ایران رو آباد کنید...! به نظرتون این جمله رو چه کسی گفته ؟ این جمله رو امام خمینی(ره) در سال ۵۸ و هم‌زمان با فرمان جهاد برای سازندگی به دلیل ویرانی‌های به جا مانده از رژیم پهلوی، فرمودند
🔘امام خامنه ای: ◼️تمام ارزشها و صفاتی که انسان به آنها احترام میگذارد و تکریم میکند، در علیّ‌بن‌ابی‌طالب جمع است؛ یعنی علیّ‌بن‌ابی‌طالب (سلام‌الله‌علیه) شخصیّتی است که اگر شما شیعه باشید یا سنّی باشید احترامش میکنید، اگر اصلاً مسلمان نباشید و او را بشناسید و بروید دنبال احوالش احترام می کنید. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ @daneshgahevelyat 💢
✨وَلَا تُخْزِنِي يَوْمَ يُبْعَثُونَ ﴿۸۷﴾ ✨و روزى كه مردم برانگيخته مى شوند ✨رسوايم مكن (۸۷) 📚 سوره مبارکه الشعراء ✍آیهٔ ۸۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در ماههای اخیر وبسایت ویکی لیکس دو سند شگفت انگیز از ارتباط برخی چهره های “فرهنگی” و “غیر فرهنگی” داخلی که همزمان با دریافت مواجب مزدوری از باکو، با ارتباط گیری با عناصر اطلاعاتی آمریکا قصد پیشبرد اهداف تجزیه طلبانه خود را داشتند، منتشر کرد. نکته جالب این اسناد به چشم خوردن اسم ع.ل. در بین مزدوران باکو است که...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۸۰۰۰_ از_ذوق_به_همین_دولت_رای_می‌_دهند! 🔹نئولیبرالیزم در ایران یعنی سلطه سرمایه‌های تجاری و مالی بر تولید صنعتی؛ یعنی سلطه رانت‌های معدنی و حراج منابع طبیعی کشور و تخصیص این رانت‌ها به مافیا‌های قدرت-ثروت و متهم کردن مردم به عنوان دریافت کننده‌های یارانه؛ یعنی تخصیص اعتبارات بانکی به فعالیت‌های سوداگری، واردات کالا‌های تجاری و خودروی لوکس و صدها کالای غیرضروری دیگر از جمله میلیون‌ها دلار واردات غذای سگ و گربه و حیوانات خانگی📛 🔻 نئولیبرال‌ها از بحران‌ها زمانی که مردم در اثر بحران‌ها گیج و سردرگم هستند، برای تحمیل سیاست‌های غیرمردمی استفاده می ­کنند.🔺 🔹 در همین شوک ارزی که دولت و مجلس با کمک هم وارد کردند کار را به جایی رسانند که اگر نرخ دلار 10 هزار تومان شود، مردم ما را ذوق زده می‌کند. اگر ابتدای سال گذشته می‌گفتند دلار 8 هزار تومان خواهد شد شاید کمی غیرقابل باور بود اما امروز اگر دلار 8 هزار تومان شود مردم از فرط خوشحالی به همین دولت رای خواهند داد.⁉️ 💢 باید توجه داشت فردی که دچار شوک شده دچار اضطراب و سردرگمی نیز خواهد شد و هر راه حل ارایه شده را خواهد پذیرفت و هدف شوک درمانی و شوک های ارزی نیز همین است.⁉️⁉️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#همهٔ_دردِ_کشورِ_ما_از_افرادِ_غرب‌_زد‌ه‌ای_ _است_که_می_‌خواهند_غرب_را_«اسلامی» کنند. #یک_دقیقه_مطالعه_مجازی 👇 👇 «همهٔ دردِ کشور ما از همین آدم‌های غرب‌زد‌ه‌ای است که می‌خواهند غرب را اسلامی کنند. خب، غرب که اسلامی نمی‌شود. وقتی مناسبات غرب می‌آيد، کم‌کم فرهنگ عوض می‌شود. 📛 1⃣برای مثال، یادتان هست يک موقعی اگر يک دوست‌يابیِ غيرشرعی اتفاق می‌افتاد، همهْ پشتِ دستمان را می‌گزيديم! خب، يک‌مقدار که فرهنگ غرب آمده، کم‌کم می‌گويند:👇👇 «اصلا طريق صحيح ازدواج، همين است» و می‌پرسند «عاشق شدی؟»(اين هم ادبياتش!). می‌گویند آقا! اول بايد سال‌ها باهم دوست بشوند و ماه‌ها اخلاقِ هم را کشف کنند. اين همان مدلِ غربی بود که تا ده سال قبل، ما اَخ‌وتُفَش می‌کرديم. وقتي غرب آمد، لوازمش آمد و قُبحش هم ريخته شد.💢 2⃣خيال نکنيد اگر اين مسير ادامه پيدا کند و اين اسناد بين‌المللی در کشور عمل شود، به بعضی از رفتارهایی که امروز می‌گوييد «فاجعه»، دو دههٔ دیگر هم به آن بگوييد فاجعه! دو دهه ديگر می‌گوييد آقا! این رفتار کاملاً عادی است، جامعه را تربيتِ غلط کرده بودید و محدودشان کرده بودید! نظريه اکتفا هم ذيل نظريه آزادی طرح می‌شود، آزادی‌ای که آنها می‌گويند، این را هم دربرمی‌گیرد. آن‌وقت، این‌که انسان، آزادی‌ غربی را قبول کند و با نظريه اکتفائش مخالفت کند، اين ديگر نمي‌شود؛ اين شوخی کردن است.📛 3⃣همه آفات جامعه مومنين، از اختلاط با جامعه شياطين است و فريبِ آنها را خوردن است. محورش هم يک آدم‌هايی هستند که خودشان فريب خورده‌اند، ديگران را هم دعوت می‌کنند.»📛 #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️ 🔴 ناهنجاری‌های اجتماعی، نهادها و ساختار مدرن هستند. 🔴مُقصّر، است که تصمیم‌سازی می‌کند. یک‌موقع می‌بینید که ۳۰ سال برای کشور تصمیم‌سازی کرده‌اند (کسانی که در سازمان بوده‌اند، یا در پشت یا مراکز حساس و تصمیم‌گیر دیگر بوده‌اند و نقش اصلی در برنامه‌ریزی را داشته‌اند)، اینها اپوزیسیون می‌شوند؛ یعنی را می‌خواهند محاکمه کنند! جواب نداده، می‌خواهند اسلام را محاکمه کنند! 🔴 ؟! چرا خودتان را قبول نمی‌کنید؟ 🔴 چرا حاضر نیستید بپذیرید که جواب نمی‌دهد؟ 🔴 نظام سرمایه‌داری ایجاد می‌کند؛ ایجاد می‌کند، ایجاد می‌کند، ایجاد می‌کند، تولید و توزیع متمرکز، ایجاد می کند. اهرم‌های اجتماعی را ‌جوری تنظیم می‌کنند که برود و در مصرف شود. 🔴[ ، این‌جاست.]» ۹۶/‌۱۰/۹
♻️از حکومت اسلامی تا فقه نظام 1⃣در نگاه بسیاری از حوزویان، رسالت حکومت اسلامی اقامه احکام شرعی است. بنیان این تصویر در ۴۰ سال گذشته تغییر چندانی نداشته است، اما تصوری که از شریعت و فقاهت داشته‌اند، دستخوش قبض و بسط شده است. جریان‌های سنتی حوزه احکام اسلامی را محدود به همان فروعات فقهی می‌دانند که در ابواب شناخته شده فقهی از آن بحث شده و می‌شود. احکام پدیده‌های نوپیدای اجتماعی را نیز با عنوان مسائل مستحدثه، یا تطبیق موضوعات متعارف فقهی بر آنها استنباط و تبیین می‌کنند.⁉️
2⃣ اما چالش‌هایی که در دینداری جامعه ایرانی پیدا شده، روحانیونی را که ارتباط بیشتری با ساختارهای اجتماعی دارند به این نتیجه رسانده که با اکتفا به فروعات فقهی نمی‌توان مدعی برپایی حکومت اسلامی شد و برای دستیابی به حکومت مطلوب شارع، لازم است استنباط از منابع شرعی به تراز بالاتری ارتقاء یابد. مطرح شدن «فقه حکومتی» و متعاقب آن «فقه نظام‌های اسلامی» زاییده درک چنین وضعیتی است.⁉️
3⃣شاید بتوان گفت تلاش‌های معطوف به استنباط نظام‌های اجتماعی و تمدن‌سازی، مفاهیم اصلی و محوری «گفتمان انقلابی حوزه‌های علمیه» را تشکیل می‌دهند. به گونه‌ای که پذیرش و رد آنها مساوی با همراهی یا مخالفت با انقلاب و نظام قلمداد می‌شود.💢 4⃣اما فارغ از علاقمندی و هیجان‌های مقطعی، آیا ملازمه‌ای میان برپایی و تداوم حکومت اسلامی با استنباط فقهی نظام‌های اسلامی احراز شده است؟ آیا نارسایی فقه در طراحی نظام‌های اجتماعی به معنای ناکارآمدی آن در اداره حکومت است؟💢
5⃣به نظر می‌رسد، طلاب و فضلای انقلابی پیش از آنکه درباره امکان نظام‌سازی مبتنی بر روش فقاهت و استنباط تامل و اندیشه کرده باشند، ضرورت آن را مسلم می‌دانند. این ضرورت برآمده از نیازی است که حاکمیت اسلامی در اداره جامعه پیچیده امروز با آن مواجه شده و بنابر جامعیت دین اسلامی این نیاز نیز باید از منابع دینی تامین شود. مقدمات اصلی کشف این ضرورت را می‌توان چنین برشمرد: 🔺ضرورت تشکیل حکومت اسلامی در جامعه 🔺نیازمندی حکومت اسلامی به برپایی نظامات اجتماعی 🔺جامعیت دین اسلام در پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه
6⃣در مقابل این رویکرد، منکران استنباط نظام‌های اجتماعی از منابع اسلامی نیز تاملات و مناقشاتی دارند. شاید اولین و مهمترین مناقشه آنان اذعان به محدودیت‌های حاکم بر معرفت دینی ما در عصر غیبت باشد. حتی اگر بپذیریم که اسلام نظامات اجتماعی مختص به خود را دارد، ممکن است استنباط آنها از ادله‌ای که به ما رسیده میسر نباشد. به ویژه بعد از در نظر گرفتن بعد تاریخی ما از عصر تشریع و تغییر مناسبات و الگوی زیست اجتماعی. در چنین شرایطی وظیفه ما به اندازه‌ای است که استنباط معتبری از منابع دینی داشته باشیم و اصرار بر کشف نظامات اسلامی، منجر به روش‌های نامعتبر می‌شود.⁉️
7⃣منتقدان «استنباط فقهیِ نظام‌ساز» همچنین ممکن است هیات نظام‌مند و اندامواره احکام فقهی را از تحلیل‌های ثانویه عقلی و عقلایی در کشف مناسبات و ارتباطات میان فروعات احکام بدانند که متاخر از استنباط احکام شرعی است. این انداموارگی و نظام‌مندی می‌تواند در مراتب مابعد استنباط و از سوی کارشناسان و عقلا انجام پذیرد و نیازی به مداخله فقاهتی برای شکل دادن به نظامات اجتماعی نباشد. در این نگرش، وظیفه فقیه استنباط احکام و فروعات فقهی از منابع شرعی است و رعایت آنها در نظام‌های اجتماعی، محتاج استنباط و اجتهاد نیست، بلکه از قبیل امور عرفی و عقلایی است، که برعهده اهل خبره و صاحب‌‌نظران تخصصی است.⁉️
8⃣شاید بتوان اشکال اول را به معنای تقلیل و تحدید فقه و ناتوانی و ناکارآمدی آن برای اداره امور اجتماعی دانست، اما نقد دوم، منکر سامان‌دهی نظام اجتماعی برمبنای احکام فقهی نیست، اما مرحله تبدیل فروعات احکام به نظام اجتماعی را خارج از دایره استنباط و استناد به شارع می‌داند.ادله و مناقشات نظری و روشی باورمندان و منکران «فقه نظام» در وضعیتی نیست که مدعای یک طرف به وضوح اثبات یا رد شده باشد.⁉️
9⃣ همان‌گونه که امکان فقه نظام رد نشده، ضرورت و تحقق آن نیز اثبات نشده است و تلاش‌های علمی می‌تواند به تقویت و غلبه یکی از این دو مسلک بیانجامد. شاید این تلقی که «فقه نظام» تنها رهیافت قابل تصور برای اثبات توانمندی دین در مدیریت اجتماعی است موجب شده، نفی آن به معنای مخالفت با برپایی حکومت دینی و تن دادن به سکولاریسم پنداشته شود. همین ذهنیت باعث شده بحث برسر استنباط نظامات اجتماعی در حوزه‌های علمیه رنگ و بوی سیاسی بگیرد و مخالفان و منتقدان برای اجتناب از هزینه‌های جانبی از مشارکت در این مباحث اجتناب نمایند. برای دامن زدن به مباحث «فقه نظام» لازم است بار سیاسی آن زدوده شود تا با مشارکت بیشتر منتقدان، به حلقه‌های بحث اساتید حوزه راه یابدو محتوای آن غنی تر شود ⁉️
عه👇 🔺 درباره سیاست‌ورزی مرجعیت آینده 🔻انفعال امروز، کنش‌گری دستگاه مرجعیت را در آینده تهدید می‌کند. 🔻برگ اول؛ دین سیاسی سیاستمداران 🔻برگ دوم؛ سیاست دینی مبتنی بر بنیان نهادن تمدن نوین اسلامی 👇 @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگر با زبان روزه منو نمیخورید عرض کنم که درود به شرف و که تا آخر بر سر رقابت با ماندند و خاک بر سر که وسط راه به نفع لاریجانی کنار رفتند. شما سوسولگرایید نه !
۵۹_تا_خرداد_۶۰_راهی_نیست! 🔹شخصی در بحبوحه جنگ نظامی/جنگ اقتصادی برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی و روحیه وادادگی خود، مرتبا سخن از اصل ۵۹ قانون اساسی، رفراندم و آراء عمومی می‌گفت/می‌گوید! معلوم هم نبود/نیست در میانه جنگ از طرف کسی که اندک برنامه‌ای برای مقاومت مقابل دشمن نداشت/ندارد، همه‌پرسی قرار بود/است برای چه موضوعی برگزار شود و اساسا چه مشکلی از کشور را حل کند؟! 🔸اتفاقاً حضرت امام(ره)/حضرت آقا با تفویض فرماندهی کل در عرصه جنگ نظامی/جنگ اقتصادی به آن فرد اختیاراتی به او واگذار کردند که نسبت به سایر روسای جمهور بی‌سابقه بود/است تا جلوی بهانه‌تراشی نداشتن اختیارات گرفته شود اما آن رئیس جمهور باز خواستار افزایش اختیارات خود می‌شد/می‌شود! 💢 واقعیت این بود/است که مطرح کردن موضوع رفراندم و اختیارات تنها بهانه‌ای بود/است برای تئوریزه کردن سازش و تسلیم! اما امت انقلابی به تأسی از حضرت امام(ره)/حضرت آقا تن به چنین ذلتی ندادند/نمی‌دهند و چند ماه بعد آن شخص سرخاب و سفیدآب کرده و از کشور گریخت/....! 🔺 !
‍ فردای بی علی امشب، شبِ شهادت علی است.🏴🏴 علی رستگار می شود و آوای رستگاری او، در مسجد کوفه و در گوش زمان، فریاد می شود. اما امّت محمد را چه خواهد شد!؟ کوفه می ماند و دردِ دهشتناکِ تنهایی و غربتِ یتیمی!🏴🏴 کوفه می ماند و مسجدی که دیگر، آوای مناجاتِ علی را نخواهد شنید. کوفه می ماند و صفحه ی سیاه روزگار. فرزندان علی نیز، باید خود را برای غربتی سهمگین تر از فاجعه ی ضربتِ محراب، آماده کنند. مجتبی، باید تنهاترین سرداریِ تاریخ را تجربه نماید و حسین نیز از همینک به کربلا سلام کند. زینب باید مدالِ را بر سینه آویزد و جهاز سفر به کربلا را حمایل کند. کوفه، همینک در گوش نواده ی رسولِ خدا، را نجوا و سفر شام را ظالمانه روایتگری می کند. زینب، همینک‌ باید دورانِ خوشِ در خانه ی علی را فراموش کند و تازیانه ی حرامیانِ کوفی را در لابلای وحشتِ طفلانِ مظلومِ برادر، بر تنِ خود تصویر کند. اما . . ما می توانیم تاریخ را آن گونه که شایسته ی ولایت علی است، بسازیم.🏴🏴 می توانیم خود را در بستر ببینیم و عمّارِ روشنگرِ زمانِ خود باشیم. می توانیم یار پسرِ علی بن ابیطالب، مهدی موعود باشیم و برای سپاه او نیز کنیم.🏴🏴 باید بدانیم که ظهور، یک فرآیند است و ما در شیب آخرالزمانیم.🏴🏴 پرچمِ اینک اما در دست دیگری است و او است. باید یاریگرش باشیم تا این لشکر را به سپاهِ برسانیم.🏴🏴 سالروزِ شهادتِ اولین شهید محراب، امیرالمومنین، علی علیه السلام تسلیت باد. 🏴🏴🏴