#حدیث_روز
💠 *معالجه بیماری بخل*
✍🏼 بدان که: معالجه بیماری بخل، محتاج به معالجه علمی و عملی است اما علم، بعد از آن است که: آفت بخل را بداند و فایده جود و کرم را بشناسد و بعد از آنکه طالب علاج این مرض باشد،
🔷 بسیار ملاحظه آثار و اخباری که در مذمت بخل و مدح سخاوت رسیده بکند و (وعده و وعیدی) که بر این دو صفت شده، به نظر در آورد و ذلّت بخیلان و تنفّر مردم را از ایشان مشاهده کند.
🔹 بداند که: از برای او خانۀ دیگری غیر از این خانه نیز هست، که خواه ناخواه باید به آنجا برود و در آنجا نیز احتیاج دارد و قدری را که پیش میفرستد و ذخیره میکند، در روز درماندگی به کارش میآید و اعتماد بر فرزندان نکند. تو درباره پدر و مادر ببین چه کردی که فرزندان دربارۀ تو کنند.
✅ چون این مراتب را دانستی خود را خواه نا خواه بر عطا و بخشش ملزم کن و دل از مال برکَن و پیوسته بخشش کن و احسان به فقرا، تا طبع تو به صفت بذل و احسان راغب شود.
✅ *طالب صفت سخاوت* باید که چون اراده عطایی کند در آن توقّف نکند، که شیطان لعین در مقام وسوسه در آید و او را وسوسه کند و از فقر و کمشدن سرمایه بترساند.
📚 حوزه.نت
🌐 emamraoof.com
#شماره حساب سهمین
باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی
💠 به اطلاع میرساند شماره کارتهای ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات میباشد.
✳ *نحوه محاسبه سهم امام و سادات*
💢 لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید
🔹 *سهم امام و رد مظالم*
(کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی)
5022-2910-2552-5724
سپرده:213.8000.10294814.1
شبا: IR290570021380010294814001
🔸 *سهم سادات:*
(کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی)
5022-2913-1039-0453
سپرده: 213.8000.10294814.5
شبا: IR340570021380010294814105
⬅ خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید.
✅ نام کامل مرجع عالیقدر خود
✅ مورد پرداخت
✅ تصویر رسید پرداختی
✅ نام و نام خانوادگی خویش
🔺 این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیامهای شما میباشد.
🔺 زمان پاسخگویی به پیامهای شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲
🔺 در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید.
🌸 لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیه الله سیستانی - حضرت آیه الله خامنه ای - حضرت آیه الله صافی گلپایگانی - حضرت آیه الله مکارم شیرازی را دریافت می نماید
🌸 باتشکر
💢موسسه علمیه السطان علی بن موسی الرضا علیهالسلام
دعای_ندبه ۱۳۵
🔆 *«عَزِيزٌ عَلَيَّ أَنْ تُحِيطَ بِكَ دُونِيَ الْبَلْوَىٰ»*
🔆 *«بر من سخت است که تو را بدون من گرفتاری فراگیرد.»*
🔰 در این فراز به امام زمانمان عرض میکنیم *بر من بسیار گران است گرفتاریها دورتادور تو را احاطه کند و حتی ضجه و شکایت من هم به تو نرسد.*
⏪️ *بهمیزانی که به امام نزدیکتر شویم، وجودمان گسترده میشود؛* به همین دلیل نوع دغدغههایمان فرق میکند. اصلاً دیگر دغدغهٔ امور عادی را نداریم. دغدغهمان چیست؟ اینکه نمیتوانیم کاری برای اماممان انجام دهیم!
✳️ یادمان باشد امام وجودی است که اگر مؤمنی تب کند، او نیز تب میکند، با مؤمن مریض میشود و هنگام گرفتاری مؤمن غصهدار میشود.
✳️ حال ما نیز به امام عرض میکنیم که *بر ما سخت است رنجها شما را احاطه کند و ما از بلاگردانی شما عاجز باشیم!*
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 emamraoof.com
🕋 #مولود_كعبه
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
✨پخش سخنرانی استاد بروجردی به مناسبت ولادت حضرت مولی الموالی، امیرالمؤمنین علیهالسلام *در فضای اسکایروم*
🔹 زمان: یکشنبه ۱۶بهمن۱۴۰۱
🔹 ساعت: ۱۳ تا ۱۴
🔗 لینک: https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/marasem👇👇👇👇
۱۴۵
#تفسیر_سوره_انعام
📔 *آیۀ ۶۴*
🔆 *«قُلِ اللَّهُ يُنَجِّيكُمْ مِنْهَا وَمِنْ كُلِّ كَرْبٍ ثُمَّ أَنْتُمْ تُشْرِكُونَ»*
✴️ پیامبر، تو از اینها میپرسی چه کسی نجاتتان میدهد؟ خودت بگو و در دهانشان جواب بگذار (هم از خودشان بپرس چه کسی نجاتتان میدهد و هم جواب را در دهانشان بگذار ) که «اللَّهُ يُنَجِّيكُمْ مِنْهَا» خدا شما را از مشکلات نجات میدهد نه فقط از آن ظلمات برّ و بحر «وَمِنْ كُلِّ كَرْبٍ» بلکه از همۀ گرفتاریها شما را نجات میدهد. ولی شما تا یک مدتی بعد از گرفتاری خوب هستید «ثُمَّ أَنْتُمْ تُشْرِكُونَ». سپس مشرک میشوید.
🌀 *تدبر در آیه:*
🔸۱. حروف اصلی شرک و شکر مشترک است جابهجاییِ مختصری در حرف دومی و سومی صورت میگیرد. قرارمان بوده شاکر باشیم بعد از یک مدتی مشرک میشویم فقط عینالفعل و لام الفعل جابهجا شده حرف اول هم سرجایش است؛ اما آن چیزی میشود که اصلاً دوست نداشتیم.
🔸۲. یک نکتۀ لطیفی در باب «كَرْب» آمده، مرحوم علامه میفرماید: «كَرْب» به معنای گره زدن است. غصّهها از آن جهت که در دل انسان گره ایجاد میکند عرب میگوید «كَرْب».
غصههای مختلفی در زندگی میآید، دیگر دل صاف نیست، دل گرهای شده.
🔸۳. یک معنای دیگری هم مطرح میکنند. «كَرْب» به معنای زیر و رو شدن زمین. وقتی غصّه میآید انگار زمین دل، زیر و رو میشود.
حال این زیر و رو شدنِ زمین، گاهی خوب و گاهی بد است. خدا زمینِ دل را شخم زد تا بذر محتبش را بکارد.
وقتِ پاشیده شدن بذر وحدت است؛ اما آن تزلزل و آرامش را خدا از بین میبرد. آن «كَرْب» چیزی است که خدا باید از آن نجاتمان بدهد، نباید در آن متوقف بمانیم.
غصّه، آرامش زندگی را از بین میبرد.
💢در واقع کرب و بلا دو کار میکند: زمین وجودی ما شخم زده میشود، محبت حضرات معصومین بیشتر در این دل مینشیند.
نمیشود نام اباعبدالله را بشنوم و بدون غصّه رد شوم، منتها این مصیبت قرب ایجاد میکند. حجاب نمیآورد، رفع حجاب میکند. فرد تمام مشکلات زندگیاش را فراموش میکند و فقط به مصائب عاشورا میاندیشد.
🔸۴. «قُلِ اللَّهُ يُنَجِّيكُمْ مِنْهَا وَمِنْ كُلِّ كَرْبٍ» خداوند شما را نجات میدهد هم از ظلمات و هم از هر غصّه و اندوهی و هم از هر تلاطمی.
🔸۵. خدا شما را نجات میدهد. بعضیها میگویند مثل اینکه خدا در این آیه خودش را معرفی میکند، میگوید: «من کاشف الکروب هستم.» و کسی سراغم بیاید دیگر غصه برایش نمیگذارم، اما کسی که سراغم نیاید دائم غصههای زندگیش او را در تلاطم قرار میدهد.
📌ادامه دارد...
📚 «برگرفته از بیانات استاد بروجردی»
کلاس تفسیر قرآن
۸۳/۱/۲۹
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
تلگرام👇
https://t.me/darmahzar
سایت موسسه👇
emamraoof.com
بله👇
https://ble.ir/Boroojerdi
ایتا👇
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi