#علل_و_عوامل ۶
💠 *«پذیرش کلمات، عامل بازگشت رفاه و آسایش از دست رفته»*
❇️ قرآن راهکار بازگشت آرامش و رفاه از دسترفته را پذیرش کلمات میداند و میفرماید:
🔆 *«فَتَلَقَّى آدَمُ مِن رَّبِّهِ كَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَيْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ»*
🔆 *«پس آدم از سوى پروردگارش كلماتى دريافت كرد، (وبا آن كلمات توبه كرد،) پس خداوند لطف خود را بر او بازگرداند. همانا او توبهپذير مهربان است.»^
📗 سوره بقره، آیه ۳۷
❇️ بسیاری از تفاسیر معتقدند *«كَلِمَاتٍ» وجود مبارک اهل بیتاند که واسطۀ فیض بین بنده و خدای سبحاناند.* به مجرد اینکه انسان تمسک به ولایت داشته باشد رفاه و نعمات ازدست رفتهاش را باز مییابد.
🔷 بعضی دیگر از تفاسیر معتقدند منظور از پذیرش کلمات اعتراف به خطاها و لغزشهایی است که از ما صادر شده است. اگر خود را عامل خطاهایمان بدانیم (نه دیگران) و معتقد باشیم با ارتکاب هر خطایی به خویشتن ظلم کردهایم، خداوند نعمات از دست رفتهمان را باز میگرداند.
💢 معمولا فقط به طرح مشکل میپردازیم! درحالی که باید همان زمان که مشکل در زندگی ما وارد شده است همزمان با طرح مشکل، ذکر خدا هم جاری باشد.
⬅️ *مهم این است توجهمان به خدا باشد نه مشکل. وقتی توجهام به حق، شد مشکل از زندگی، مرتفع میشود.*
🔷 بعضی تفاسیر معتقدند منظور از کلمات ذکر و یاد خدای سبحان است. اگر میخواهیم دوران ناخوشی و مشکل به سر آید و نعمات از دسته رفته باز گردد باید توجه به ربالعالمین داشت.
⬅️ *به میزان توجه به خدای سبحان نواقص و مشکلات رنگ میبازد.*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا
🟥🟥🟥🟥
توجه
*به اطلاع ميرساند: كلاسهاي فردا شنبه ٢١/بهمن ماه فقط در فضاي مجازي اسکای روم برگزار میشود*
💐باتشكر
🌐پشتيباني فضاي مجازي
صلوات ضراب اصفهاني
🔴💢 #متن_صلوات_ابوالحسن_ضرّاب اصفهانی که به خواندنش درعصرجمعه بسیارسفارش شده وفضیلت بسیاردارد👇
✨بِسْمِ اللهِ الرَّحْمن الرَّحيم✨
بند اول1⃣
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدسَیِّدِالْمُرْسَلینَ وَ خاتَمِ النَّبِیِّینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ الْمُنْتَجَبِ فِى الْمیثاقِ الْمُصْطَفى فِى
الظَّلالِ الْمُطَهَّرِمِنْ کُلِّ افَة الْبَرىءِ مِنْ کُلِّ عَیْب الْمُؤَمَّلِ لِلنَّجاةِ الْمُرْتَجى لِلشَّفاعَةِ الْمُفَوَّضِ اِلَیْهِ دینُ اللّهِ،اَللّهُمَّ
شَرِّفْ بُنْیانَهُ وَعَظِّمْ بُرْهانَهُ وَاَفْلِجْ حُجَّتَهُ وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ وَ اَضِىءْ نُورَهُ وَبَیِّضْ وَجْهَهُ وَاَعْطِهِ الْفَضْلَ وَالْفَضیلَةَ وَ
الْمَنْزِلَةَ وَالْوَسیلَةَ وَالدَّرَجَةَ الرَّفیعَةَ وَ ابْعَثْهُ مَقامًامَحْمُودًا یَغْبِطُهُ بِهِ الاَْوَّلُونَ وَ الاَْخِرُونَ
بنددوم2⃣
وَ صَلِّ عَلى اَمیرِ الْمُؤمِنینَ وَ
وارِثِ الْمُرْسَلینَ وَقآئِدِالْغُرِّ الْمُحَجَّلینَ وَ سَیِّدِالْوَصیّینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،وَ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ
الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ العالَمینَ ،وَ صَلِّ عَلَى الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرْسَلینَ وَ
حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،وَصَلِّ عَلى عَلىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،وَصَلِّ
عَلى مُحَمَّدِبْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرْسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ
بندسوم3⃣
وَ صَلِّ عَلى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّد اِمامِ
الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،وَصَلِّ عَلى مُوسَى بْنِ جَعْفَر اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ
حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ ،وَصَلِّ عَلى عَلىِّ بْنِ مُوسى اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ ،وَ صَلِّ
عَلى مُحَمَّدِبْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ ،وَ صَلِّ عَلى عَلىِّ بْنِ مُحَمَّداِمامِ
الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ ،وَ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ
حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ
بندچهارم4⃣
وَ صَلِّ عَلَى الْخَلَفِ الْهادِى الْمَهْدِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدوَاَهْلِ بَیْتِهِ الاَْئِمَةِ الْهادینَ الْعُلمآءِ الصّادِقینَ الاَْبْرارِ الْمُتَّقینَ دَعآئِمِ دینِکَ وَاَرْکانِ تَوحیدِکَ وَ تَراجِمَةِ وَحْیِکَ وَحُجَجِکَ عَلى خَلْقِکَ وَ خُلَفآئِکَ فى اَرْضِکَ الَّذینَ اخْتَرْتَهُمْ لِنَفْسِکَ وَاصْطَفَیْتَهُمْ عَلى عِبادِکَ وَ
ارْتَضَیْتَهُمْ لِدینِکَ وَخَصَصْتَهُمْ بِمَعْرِفَتِکْ وَجَلَّلْتَهُمْ بِکَرامَتِکَ وَ غَشَّیْتَهُمْ بِرَحْمَتِکَ وَ رَبَّیْتَهُمْ بِنِعْمَتِکَ وَ غَذَّیْتَهُمْ بِحِکْمَتِکَ وَاَلْبَسْتَهُمْ نُورَکَ وَرَفَعْتَهُمْ فى مَلَکُوتِکَ وَحَفَفْتَهُمْ بِمَلائِکَتِکَ وَ شَرَّفْتَهُمْ بِنَبِیِّکَ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَالِهِ
بندپنجم5⃣
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدوَعَلَیْهِمْ صَلوةً زاکِیَةً نامِیَةً کَثیرَةً دآئِمَةً طَیِّبَةً لایُحیطُ بِها اِلاّ اَنْتَ وَلایَسَعُها اِلاّعِلْمُکَ وَ لا
یُحْصیهااَحَدٌغَیْرُکَ اَللّهُمَّ وَصَلِّ عَلى وَلِیِّکَ الْمُحْیى سُنَّتَکَ الْقآئِمِ بِاَمْرِکَ الدّاعى اِلَیْکَ الدَّلیلِ عَلَیْکَ حُجَّتِکَ عَلى خَلْقِکَ وَ خَلیفَتِکَ فى اَرْضِکَ وَ شاهِدِکَ عَلى عِبادِکَ اَللّهُمَّ اَعِزَّ نَصْرَهُ وَ مُدَّ فى عُمْرِهِ وَ زَیِّنِ الاَْرْضَ بِطُولِ بَقآئِهِ
اَللّهُمَّ اکْفِهِ بَغْىَ الْحاسِدینَ وَ اَعِذْهُ مِنْ شَرِّ الْکآئِدینَ وَ ازْجُرْ عَنْهُ اِرادَةَ الظّالِمینَ وَ خَلِّصْهُ مِنْ اَیْدِى الْجَبّارینَ
بندششم6⃣
اَللّهُمَّ اَعْطِهِ فى نَفْسِهِ وَ ذُرِّیَّتِهِ وَ شیعَتِهِ وَ رَعِیَّتِهِ وَخآصَّتِهِ وَ عآمَّتِهِ وَ عَدُوِّهِ وَ جَمیعِ اَهْلِ الدُّنْیا ما تُقِرُّ بِهِ عَیْنَهُ وَتَسُرُّ بِهِ نَفْسَهُ وَ بَلِّغْهُ اَفْضَلَ ما اَمَّلَهُ فِى الدُّنْیا وَ الاْخِرَةِ اِنَّکَ عَلى کُلِّ شَىْء قَدیرٌ اَللّهُمَّ جَدِّدْبِهِ مَا امْتَحى مِنَ دینِکَ وَ
اَحْىِ بِهِ مابُدِّلَ مِنْ کِتابِکَ وَ اَظْهِرْ بِهِ ما غُیِّرَ مِنْ حُکْمِکَ حَتّى یَعُودَ دینُکَ بِهِ وَ عَلى یَدَیْهِ غَضًّاجَدیدًاخالِصًامُخْلَصًا
لاشَکَّ فیهِ وَلا شُبْهَةَ مَعَهُ وَ لاباطِلَ عِنْدَهُ وَلا بِدْعَةَ لَدَیهِ
#ادمه_پست_بعدی
بند هفتم 7⃣
اَللّهُمَّ نَوِّرْ بِنُورِهِ کُلَّ ظُلْمَة وَ هُدَّبِرُکْنِهِ کُلَّ بِدْعَة وَاهْدِمْ بعِزِّهِ کُلَّ ضَلالَة وَاقْصِمْ بِهِ کُلَّ جَبّار وَ اَخْمِدْبِسَیْفِهِ کُلَّ نار
وَ اَهْلِکْ بِعَدْلِهِ جَورَ کُلِّ جآئِر وَ اَجْرِ حُکْمَهُ عَلى کُلِّ حُکْم
وَ اَذِلَّ بِسُلْطانِهِ کُلَّ سُلْطان اَللّهُمَّ اَذِلَّ کُلَّ مَنْ ناواهُ وَ اَهْلِکْ کُلَّ مَنْ عاداهُ وَ امْکُرْ بِمَنْ کادَهُ وَ اسْتَأصِلْ مَنْ
جَحَدَهُ حَقَّهُ وَ اسْتَهانَ بِاَمْرِهِ وَ سَعى فى اِطفآءِ نُورِهِ وَ اَرادَ اِخْمادَ ذِکْرِهِ
بندهشتم8⃣
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد الْمُصْطَفى وَ عَلِىّ الْمُرْتَضى وَ فاطِمَةَ الزَّهْرآءِ وَ الْحَسَنِ الرِّضا وَ الْحُسَیْنِ الْمُصَفّى وَ جَمیعِ الاَْوصِیآءِ مَصابیحِ الدُّجى وَ اَعْلامِ الْهُدى وَ
مَنارِ التُّقى وَ الْعُرْوَةِ الْوُثْقى وَ الْحَبْلِ الْمَتینَ وَ الصِّراطِ الْمُسْتَقیمِ وَ صَلِّ عَلى وَلِیّکَ وَ وُلاةِ عَهْدِکَ وَ الاَْئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ وَ
مُدَّ فى اَعْمارِهِمْ وَ زِدْ فى اجالِهِمْ وَ بَلِّغْهُمْ اَقْصى امالِهِمْ دینًا وَ دُنْیا وَ اخِرَةً إنَّکَ عَلى کُلِّ شَىْء قَدیرٌ
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
بله👇
https://ble.ir/Boroojerdi
ایتا👇
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام👇
https://t.me/darmahzar
سایت موسسه👇
emamraoof.com
ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
6.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آشنایی با ۴ گروه تحریم کننده انتخابات
✔️داستان تحریم #انتخابات از کجا شروع میشود؟
✔️چهار گروهِ تحریمکننده چه کسانی هستند؟
📌شماره شبهه: ۵۴۹۱
🔘 متن شُبهه :
رای حقّ من است و من دارای اختیار هستم دوست ندارم از حق خود استفاده کنم؟ پس مجبور نیستم که حتما رای بدهم
🔆 پاسخ شبهه:
1⃣ رأی حقّ هر کسی است امّا اوّلا حقّ تکلیف آور است و نمی توان تکلیف واجب و وظیفه را ترک کرد
ثانیا حقّ رأی یک حقّ اجتماعی و سیاسی است نمی توان با لجاجت و خودخواهی به حقوق جامعه ضربه بزند.
2⃣ آیا کسی که داخل قایق نشسته می تواند بگوید من حقّ دارم محل نشستن خود در قائق را سوراخ کنم؟! إحقاق حقّی که باعث ایجاد ضرر و خطر برای اجتماع باشد منطقی و مصلحت نیست.
3⃣ عقل می گوید حقّ و مصلحت جمعی، مُقدّم است بر حقّ و مصلحت فردی، پس گذشتن از حقّ رأی دادن، خلاف عقل و منطق است.
4⃣ کسی که این چنین حرف می زند که من حق دارم که از حق خود استفاده نکنم پس لوازم این حرف را بپذیرد به اینکه نه حق خدمات از سوی حاکمیت دارد و نه حق انتقاد و إعتراض به عملکرد مسئولان منتخب، چرا که مشارکتی در رأی و انتخابات نداشته است.
#اَللّهُــمَّ_عَجـِّـل_لِوَلیِّــکَ_الفَــــرَج
#دهه_فجر_مبارکباد
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
بله👇
https://ble.ir/Boroojerdi
ایتا👇
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام👇
https://t.me/darmahzar
سایت موسسه👇
emamraoof.com
ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
#زیارت_امین_الله ۲۵۷
🔆 *«وَ عَوَائِدَ الْمَزِيدِ إِلَيْهِمْ مُتَوَاتِرَةٌ»*
🔆 *«عطایا و احسان خداوند بسوی مردم وافر و پیدرپی است.»*
🔷🔹 *توجه به نعمات الهی شرمندگی انسان را افزایش میدهد.*
🔹 زیارت امین الله این بینش را بر زائر حاکم میکند که *نزول نعمات گسترده بر مدار لطف خداست؛ نه قابلیت بنده.*
🔹 *مشاهدۀ هر نعمتی، از فیوضات و الطاف بیکران خداوند پردهبرداری میکند.* انسان هنوز شکر نعمات نازلۀ قبلی را انجام نداده، که دوباره احسان و نعمات جدید نازل شده است.
🍃 زائر در هر توجهی فقط مُهر خجالت و شرمندگی را از درون خود اظهار میکند.
🔷🔹 دیدگاه زائر در محضر امام سجاد علیهالسلام زیبا میشود؛ زیرا فراز «إِلَى الْخَلَائِقِ» کلی بودن الطاف و احسان الهی را بیان میکند.
🔹 از ناحیۀ آن فیاض، بارش فیض *دائماً* صورت میگیرد، مانند باران تند که قطرههای آن در عین تند بودن با یکدیگر فرق دارد.
🔹 الطاف الهی همواره در زندگی انسان قطره قطره و سریع میبارد؛ اما پیوسته و جداگانه. *با این دیدگاه باب اعتراض و شکایت بسته میشود.*
🍃 زائر در هر صبح ابتدا با سلام به امیرالمؤمنین به لبیکگویی به امام زمان خود میپردازد؛ بدین جهت *کسالت و افسردگی از او دور میشود.*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا
آیت الله جوادی آملی و گریه خجالت از شهدا
👈 سخنان ایشان در آغاز درس خارج فقه به مناسبت دهه فجر ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
🔹ايام دهه فجر است همه ما مديون امام و شهداييم. بدانيد شهداء آدمهاي کوچکي نيستند و اين خدمات و اينها قسمت مهمش جُل لولا الکل به برکت اينهاست.
🔶 گزارش رسيد که برف فراواني روي کوههاي کردستان آمده بعضي هم آنجا در برف گير کردند و شهيد شدند.
🔶 اين اول يک خبر عادي بود، بعد معلوم شد که قصه از اين قبيل نبود. اين عزيزاني که در بالاي کوه در سنگر بودند، آن وقت هم کردستان امن نبود، اينها گفتند که ما اگر از اين طرف بياييم پايين و سنگر را خالي کنيم و آنها از آن طرف حمله بکنند چکار بکنيم؟ اينها ماندند و ماندند و ماندند و ايستادند و يخ زدند!
🔶 نعش مطهر اينها را آوردند قم و نماز و اينها. در همين مسجد اعظم مجلس ترحيم گذاشتند. معمولاً ما که در مجلس ترحيم شرکت ميکنيم يک قرائت قرآني است و يک فاتحهاي است تا آخر که نمينشينيم. آن شب همينجا من نشسته بودم، تا آخر نشستم و گريه کردم نه براي ثواب ، در عالم ثواب فراوان است، فقط خجالت! فقط خجالت! گريه خجالت هم گريهاي است!
🔶 اينطور جوانهاي ما اينقدر بايستند بايستند بايستند براي حفظ يک نظام اسلامي و يخ بزنند. الآن هم همينطور است خداي ناکرده اگر بيگانه قصد حمله بکند الآن هم همينطور هستند. حالا بگذريم چهار تا بدانديش چهار تا اشتباه کردند و ميکنند ولي مردم که دست از کشورشان و از دينشان برنميدارند. اين در جان ما و در عِرق ما و در خون ما تنيده است!
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
بله👇
https://ble.ir/Boroojerdi
ایتا👇
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام👇
https://t.me/darmahzar
سایت موسسه👇
emamraoof.com
ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد