eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 *«وَ بِجَبَروتِکَ الّتی غَلَبَت بِها کُلَّ شَیء»* 🔆 *«به‌ جبروتت که بر همه چیز فائق آمدی»* 🔷 از دیدگاه بزرگان عالم مجردات از عالم عقول یا قوۀ محض محسوب می‌شوند و بین عالم عقول و قوۀ محض هیچ منافاتی نیست؛ چون در عالم قوه، فرد لحظه‌به‌لحظه «بله‌گوی» خداوند می‌شود؛ اما هنوز «بلۀ» او به فعلیت نرسیده است. 🔷 مسلماً خمیرۀ چنین فردی «بله و لبیک‌گویی» دائمی است. در‌واقع لبیک‌گویی در نهاد او قرار گرفته است. 🌀 مانند دانۀ میوۀ سیب که استعداد دارد به زیباترین شکل سیب تبدیل شود؛ اما هنوز به فعلیت نرسیده است. 🔰 داعی در این فراز از خداوند درخواست دارد که اهلِ عالَمی محسوب شود که همۀ افراد قوّه‌شان به فعلیت رسیده است؛ یعنی هر لحظه در مقابلِ خداوند لبیک‌گویی دارند و دائماً خواستار است که از اهل عالم جبروت محسوب شود تا نواقص او بواسطۀ ارتباط با موجوداتِ عالم جبروت جبران شود. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
سیصدو سیزده روز با مولی علی علیه السلام
💠 *همراه با حضرت زینب تا ولادت حضرت* 🟩 *«مناقب حضرت زینب»۶* 🍃 حضرت زینب سلام‌الله‌علیها به مقامی رسید که با شواهد تاریخی می‌توان گفت وی به نوعی از مقام عصمت دست یافت. از او خطا و گناهی مشاهده نشد و در تمام ابعاد زندگی بر محور تقوای الهی حرکت کرد. 🍀 زهد، تقوا و پیروی محض او از خدا، رسول خدا و امام زمانش او را به مقامی رساند که امام حسین علیه‌السلام در لحظه‌های آخر حیات، به دلیل بیماری امام سجاد علیه‌السلام، خواهرش را نایب خاص خود قرار داد و کارها را به او واگذار کرد. 🍃 این حرکت امام، بیانگر مقام والای این بانو و برخورداری وی از ولایت توکیلی است. 🍀 شاهد دیگر بر مقام ملکوتی حضرت زینب سلام‌الله‌علیها این است که آن بانو، گاهی امام سجاد علیه‌السلام را به اموری که او را از گزند خطر حفظ کند، سفارش می‌کرد و همین ‌طور در کارها مورد مشورت امام سجاد علیه‌السلام بود. 🍃 از نشانه‌های دیگر برخورداری زینب از ولایت معنوی این است که آن بانو «مسْتَجابُ‌الدَّعوه» بود. چه بسیار مردم گرفتار و دردمند که نزد زینب می‌آمدند و از وی برای اجابت دعایشان درخواست دعا می‌کردند. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی ⬜️ *به اطلاع می‌رساند شماره های زیر جهت *كمك به مردم مظلوم ومقاوم لبنان است*. 🔘 شماره کارت : 5022297000229661 🔘 شماره حساب : 223.115.15292699.4 🔘 شماره شبا : IR300570022311515292699004 ◻️ نام صاحب حساب : خيريه علميه السلطان علي ابن موسي الرضا ع ⛔️ *موسسه شماره حساب ديگری جهت این امر ندارد.* 🌐 موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه‌السلام
🔆 *«يا أَبَتِ إِنِّی أَخافُ أَنْ يَمَسَّكَ عَذابٌ مِنَ الرَّحْمنِ فَتَكُونَ لِلشَّيْطانِ وَلِيًّا»* 🔆 *«اى پدر! همانا من مى‌ترسم كه از جانب خداى رحمان عذابى به تو رسد و تو براى شيطان دوست و ياور باشی.»* 📗 سوره مریم،آیه ۴۵ ✅ انسان موحد برای دعوت به حق از ادبیات لطیف استفاده می‌کند؛ اما در مسائل تبلیغی با قاطعیت و بدون تردید وارد میدان می‌شود. 🔶 حضرت ابراهیم با عبارت «إِنِّی أَخافُ» دغدغۀ خود را نسبت به اطرافیان اعلام می‌دارد؛ چراکه می‌داند عذاب شرک منحصر به عالم دیگر نیست؛ بلکه در همین عالم هم عذاب بر مشرک وارد می‌شود. 🔶 حضرت ابراهیم در ابتدا با کلمه «أَخافُ» نگرانی خود را بعد از نزول عذاب اعلام می‌کند؛ یعنی من نگران این امر هستم که در صورت بت‌پرستی، در عذاب جاودانه شوی. ◀️ این عبارت عذاب در حد لمس را بیان می‌کند. عذاب‌های دنیوی در همین حد است که نسبت به عذاب آخرت قابل مقایسه نیست. عذاب دنیا در حد تماس سطحی و عذاب آخرت، آتش افروختۀ الهى است. ◀️ سنت الهی اقتضا می‌کند که مشرک در دنیا و آخرت عذاب شود و خویشاوندی در این سنت هیچ تاثیری ایجاد نمی‌کند. ✅ صفت رحمانیت خداوند سبحان مانع دفع عذاب نمی‌شود. رحمانیت خداوند اقتضا می‌کند که فرد عاصی عذاب شود و از بقیه افراد دور بماند تا آرامش کامل حاکم شود. 💢 اگر کسی در این عالم، اعتقادات خود را بازنگری نکند و در صدد اصلاح آن نباشد؛ هم‌نشینی دائم با شیطان و نزدیکی همیشگی با او را انتخاب کرده است و به لعنت جاودانه گرفتار می‌شود. 💢 شیطان به کسی نزدیک می‌شود که خود را به او نزدیک کرده است و اگر فردی معصیت را ادامه بدهد؛ در واقع خود به شیطان نزدیک شده است. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«باور به وسعت رحمت الهی؛ مقابله با ترفند ابلیس»* 🔷 *حضرت امام (ره) به ما آموزش می‌دهد با ترفندی که شیطان به کار می‌گیرد، مقابله کنیم. باور کنیم که واقعا رحمت الهی بسیار وسیع است.* 🔶 از جلوه‌های وسعت رحمت الهی، انواع امکاناتی است که در اختیار ما قرار دارد؛ بعضی از این امکانات، بین نبات و حیوان مشترک است. بعضی مانند هوا و آب، بین هر سه گروه نبات، حیوان و انسان مشترک است و بعضی فقط مخصوص انسان است. 🔷 ما به‌عنوان انسان از یک سلسله الطاف الهی خاصی مانند پیامبر، کتاب آسمانی، قوانین و احکام و... بهره‌مند هستیم که نباتات و حیوانات از آن بی‌بهره‌اند. برای حیوانات و نباتات پیامبری فرستاده نشده و کتابی تدوین نشده است؛ در عین حال که آنها پیامبر ما را باور دارند. 🔶 *شاهد این مدعا آن است که جمادی مانند سنگ‌ریزه، پیامبر ما را می‌شناسد و در دستان مبارک ایشان تسبیح می‌گوید!* یا زمانی‌که پیامبر اکرم به درخت اشاره می‌کند، درخت فوراً شروع به پیشروی می‌کند؛ اما بایدها و نبایدهای شرعی برای آنها وضع نشده است. 🔷 همۀ این امور، رحمت خاصی است که اختصاص به انسان دارد و دیگر گونه‌ها -نباتات و حیوانات و جمادات- از این رحمات بی‌بهره‌اند. 🔶 امام (ره) اشاره می‌کند به این که ما خدایی داریم که هنگامی که هنوز هیچ بندگی در مقابل او نکردیم، او ابتدا بر ما منت می‌گذارد و نعمت‌های فراوانی را بی‌دریغ در اختیار ما قرار می‌دهد. پس در مقابل چنین خدایی، به جای این که الطاف را نادیده بگیریم، رحمت واسعۀ او را در زندگی خودمان به چشم بیاوریم که آن همه رحمت ابتدایی، خدمت خاصی را از ناحیۀ ما می‌طلبد و در مقابل این رحمات عجیب و غریب و این نعمات گسترده باید بندگی خاصی از ما مشاهده شود. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام