eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
٢٦ ٢٧-مشخص نبودن هدف و مطلوب در زندگي، يكي ديگر از اشتباهات انسان است. علامه جعفري مي فرمودند: فقط عبد شدن مرا ارضا مي كند. يعني مطلوب ايشان عبوديت بود نه عالم و مجتهد و مثنوي شناس شدن ايشان در راستاي اين هدف زندگي را برنامه ريزي مي كردند و حول و قوه و فضل الهي هم در اين راستا به مدد ايشان مي آيد و هم عالم و هم مجتهد و هم نهج البلاغه شناس و هم مولوي شناس مي شوند. ما بايد بگونه ايي عمل كنيم كه اگر در ٥٠ سالگي خواستيم به عقب برگرديم همان راه را انتخاب كنيم اگر تصوير و تصور از زندگي درست باشد بچه داري و همسر داري و حضور در جامعه همگي در يك راستا و يك هدف است و آن تبعيت از فرامين الهي و عبوديت است . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح اشتباهات زندگي ٩٩/٦/٤ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٨ https://chat.whatsapp.com/HIR7xw1kU6EF5D3u8lkvDM پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
ث🧕🏻 💟 من در محیطی رشد میکنم که... ❇️ رهبرانقلاب: زن در محیط اسلامی رشد علمی میکند، رشد شخصیتی میکند، رشد اخلاقی میکند، رشد سیاسی میکند. 🔺 در اساسی‌ترین مسائل اجتماعی در صفوف مقدم قرار میگیرد، در عین حال زن باقی میماند. 🌸 زن بودن، برای زن یک نقطه‌ی امتیاز است، یک نقطه‌ی افتخار است.
🇮🇷 *بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است* که شکوفه‏ های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌‏دهد. 🇮🇷 *بسیج مدرسه عشق* و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌‏های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‌‌اند. 🇮🇷 *بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است* که تربیت‏ یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی‌‏نشانی گرفته‌‌اند. 🇮🇷 *بسیج لشکر مخلص خداست* که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‌‏اند. من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‏‌خورم و از خدا می‏‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌‏ام. 📚 امام خمینی رحمۀ‌الله 🌐 emamraoof.com
۶۳ ، آیه ۱۸ (ادامه) 🔆 «وَ إِنْ تَعُدُّوا نِعْمَةَ اللَّهِ لا تُحْصُوها إِنَّ اللَّهَ لَغَفُورٌ رَحیمٌ» 🔆 «اگر شما بخواهید یک نعمت خدا را بشمارید از عهده شمارش یک نعمت نیز بر نمی‌آیید.» ✳️ *«نعمت دفع شرور»* 🔸 دفع شرور و دفع هزاران خطر احتمالي نعمتی از نعمت‌های خدای سبحان است که به انسان عطا شده است. با قرار گرفتن درمعرض هر یك از آنها ممكن است به دین، عقیده و اخلاق و گاه حتی به وضعیت جسمی یا خانوادگی و.....فرد صدمه وارد شود، در بسیاری از این موارد حضرت حق انسان را از این آسیب‌ها در امان می‌دارد. 📔 قرآن درسوره مبارکه ناس (آیات ١-٥ ) به این مطلب اشاره می كند و می فرماید: 🔆 «قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ مَلِكِ النَّاسِ إِلهِ النَّاسِ مِنْ شَرِّ الْوَسْواسِ الْخَنَّاسِ الَّذِی يُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ ‏...» ‏🔆 «بگو پناه می‌برم به پروردگار مردم ،فرمانروای مردم ،معبود مردم .از شر وسوسه‌گر نهانی، ‏كه در دل مردم وسوسه می‌كند ...» ‏💢 شیطان هر لحظه درکمین نشسته و با رفت و برگشت قصد دارد یقین انسان را دچار اختلال کرده و با ایجاد شبهه به عقیده وی لطمه وارد سازد و ایمان او را از میان ببرد، *خدای سبحان بنده را از این وسوسه در امان می‌دارد از همین روست كه انسان هنگام ترس به خدای سبحان پناه می‌برد.* ✍️ مفسری می‌گوید: انسان نوعاً هرگاه می‌ترسد به كسی پناه می‌برد و در این سوره او یك بار به رب مردم بار دیگر ملك ناس- كسی كه سلطنت در دست اوست- پناه می‌برد و سومین بار به الهی پناه می‌برد كه او معبود واقعی اوست. 💠 حال در این نعمت یادآوری می‌شود كه در بسیاری از موارد قبل از انكه آسیب فردرا تهدید كند خداوند او را حفظ می‌كند، دفع آفات و شرور از زندگی هركس، نعمتی بسیار گرانقدر است که قدرت شناسایی وشمارش آن از توان فرد خارج است. اینکه با پرداخت صدقه هر بار چه میزان از شرور از او دفع می شود اصلاً قابل إحصاء نیست. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
٢۱ 💠 *مثبت نگری نسبت به خدای سبحان* 🔸 مثبت نگری نسبت به خداوندسبحان ازآموزه هاي بسيار مهم شريعت است، *بنده باید حسن ظن نسبت به حضرت حق داشته باشد و علی الدوام گمان خیر به او ببرد.* در سخني از اميرالمومنين علیه‌السلام آمده است میزان حسن ظن به خداوند به میزان خوف بنده از اوست . 🍀 حضرت می‌فرمایند: 🔆 «انِ اسْتَطَعْتُمْ انْ یشْتَدَّ خَوْفُکمْ مِنَ اللَّهِ وَانْ یحْسُنَ ظَنُّکمْ بِهِ فَاجْمَعُوا بَینَهُما، فَانَّ الْعَبْدَ انَّما یکونُ حُسْنُ ظَنِّهِ بِرَبِّهِ عَلی قَدْرِ خَوْفِهِ مِنْ رَبِّهِ وانَّ احْسَنَ النّاسِ ظَنّاً بِاللَّه اشَدُّهُمْ خَوْفاً للَّهِ» 🔆 «اگر می‌توانید خوفتان از خدا شدید باشد و در عین حال به خداوند حسن ظن داشته باشید. چنین کنید چرا که میزان حسن ظن بنده به خداوند به اندازه خوفش از اوست و آن کس که به خدا حسن ظن دارد باید بیشتر از او خائف باشد تا خوف و رجا متعادل گردد.» 📘 نهج البلاغه، نامه ٢۷ 💢 *گاهی انسان بدون هیچ گونه مراقبه‌ای رجای به خداوند دارد غافل از آنکه رجا بدون مراقبه مفهومی ندارد.* ✍️ اهل دلی می‎گويد: رجا مربوط به زمانی است که کشاورزی زمینی را شخم بزند بذر مناسب را تهیه کند آن را آبیاری نمايد و پیوسته از آن مراقبت كند در این صورت هنگام فرا رسیدن محصول می‌تواند انتظار محصولی خوب داشته اشد اما آنکه بدون هیچ تلاشی در انتظار محصولی خوب باشد از دیدگاه عرف نادان است. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
٢۸ 🔆 *«مُفَارِقَةً لِأَخْلَاقِ‏ أَعْدَائِك‏»* 🔆 *«خدایا! می‌خواهم از اخلاق دشمنانت دور باشم.»* ✳️ «مفارقه» در باب مفاعله است و دلالت بر امری طرفینی دارد به معنای جدایی و دورشدن، یعنی دو دسته یا دو نفر باید از یكدیگر دور بمانند. و در فراز بالا بدین معناست كه نه ظرف وجودی من جای مناسبی برای ساكن شدن خلق اعداء باشد و نه خلق اعداء شرایطی را ببیند كه سراغ من بیاید. 💠 *وقتی از خدا می‌خواهم خدایا میان من واعداء جدایی قرارده، یعنی خدایا تو یاری كن تا زمین وجود من جایی برای كاشت بخل، حرص، حسادت، شهرت طلبی، دنیا طلبی و قدرت طلبی نباشد، اخلاق اعداء الله همه آلودگی‌ها را در بر می گیرد * 🌀 به شرطی وجود ما جای اخلاق اعداء الله نمی‌شود كه «مُسْتَنَّةً بِسُنَنِ‏ أَوْلِيَائِك‏» در زندگیمان محقق شود و عرصه حیاتمان از سیره و روش اولیا رنگ گیرد. به میزانی كه در ظاهر و باطن ما شیوه اولیاء جریان داشته باشد خود به خود اخلاق اعداء‌ از وجود ما دور می‌شود و به اندازه‌ای كه به سیره و روش خوبان عادت كنیم خود به خود از سیره و روش اعداء جدا خواهیم شد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com