eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
٢٤٣ ادامه شرح بسم الله الرحمن الرحيم معناي ديگر اينكه: متعلَق بسم الله، «ظهر» است یعنی بسم الله متعلِق به فعل ظَهَرَ است. ​ احتمال دیگر این است که ما در تقدیر چیزی نگیریم، نگوییم بسم الله متعلق به فعل استعین، ابتدائ و ظهر و ... است. قبلا عرض شدقبل از هر چیزباید متعلقش باشد ولی جارو مجرور در اينجا متعلق به ما بعدش است که "الحمدلله" مي باشد، در اين صورت معانی آن با هم فرق می‌کند: وقتی با نام خدا شروع می‌کنم با وقتي كه کمک می‌گیرم به نام خدا معني آن فرق مي كند و یا وقتي مي گويم ظهور پیدا کرده است به نام خدا فرق مي كند با وقتي كه مي گويم حمد می‌کنم خدای سبحان را به نام خدا. این تفسیر که ما متعلق بسم الله را، الحمدلله بعدی بگیریم، مطابق مسلک اهل معرفت چیز پسندیده ای است، چرا؟ امام می‌فرمایند حمد هر حامدی توسط اسم الله است، در واقع انسان قیومیت اسم الله را در همه چیز حتی در ثنای ثناگو می‌بیند. ​در عالم یک شجره طیبه و يك شجره خبيثه وجود دارد ، هرچه لطف و فضیلت و خیر و مهر است به جهت وجود شجره طیبه است. یکی از نمادهاي شجره طيبه حمد کردن است، همین که ما ثناگوی خدا می‌شویم، در واقع لسان ما جلوه لسان پیامبرص شده است . وقتي انسان کار خوبي می‌کند خیالش راحت و حالش خوب است همین که کار بد می‌کند از درون درگیر می‌شود. علت حال ِخوب ِبعد از كار ِخير ، وصل شدن به پيامبر ص و شجره طيبه و مركز آرامش عالم است . وقتی افراد از پیامبر دور می‌شوند احساس اصطکاک و اضطراب می‌کنند و به شجره خبيثه وصل مي شوند. گفتن ذكر الحمدلله حتی بدون انگیزه آرامش بخش است چون با اين ذكر به اصل و فطرت خود وصل می‌شوند . امام طبق این تعریفی که می‌فرمایند بسم الله را متعلق به الحمدلله مي دانند یعنی همه ثنای ثناگویان عالم با قیومیت اسم الله است و جلوه کامل ِاسم الله در عالم، پیامبر خاتم صلی الله علیه وآله است. ادامه دارد استاد بروجردي ٨١/٢/٣٠ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٢١ https://chat.whatsapp.com/Fm4JXIaAh5645ZZFqH8KLp پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
✈️💥 ۱۲ تیر ۱۳۶۷، اوج توحش آمریکای جنایتکار ✍ پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR655» از تهران به مقصد دوبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (۳ ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دوبی در حرکت بود که با شلیک موشک فینیکس حرارتی از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در ارتفاع ۱۲ هزار پایی بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند. ✅ حمله موشکی ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران اوج توحش آمریکای جنایتکار بود.
⚫️ لیست برخی از جنایات ۶۰ ساله آمریکا علیه ملت ایران‏ ✅ الف - قبل از انقلاب اسلامى‏ ۱) کودتاى ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ ۲) شهادت دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ ۳) حمایت و تحکیم پایه‏ هاى حکومت استبدادى شاه‏ ۴) تأسیس سازمان مخوف ساواک‏ ۵) کشتار صدها تن از مردم در قیام خونین پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ ۶) تحمیل قانون کاپیتولاسیون و تحقیر ملت بزرگ ایران‏ ✅ ب- دوران پس از انقلاب‏ ♻️ ب - ۱ دوران جنگ سخت‏ ۷) تبدیل سفارت به لانه جاسوسى‏ ۸) مصادره اموال ایران‏ ۹) هجوم نظامى و واقعه طبس‏ ۱۰) کودتاى نوژه‏ ۱۱) چراغ سبز آمریکا به صدام براى حمله به ایران‏ ۱۲) حمایت تسلیحاتى و اطلاعاتى آمریکا از صدام در ۸ سال جنگ تحمیلى‏ ۱۳) تأمین سلاح‏هاى شیمیایى عراق علیه ایران‏ ۱۴) حمله آمریکا به کشتی ها و سکوهاى نفتى ایران‏ ۱۵) ساقطکردن هواپیماى مسافربرى ایران‏ ۱۶) حمایت آمریکا از سازمان منافقین‏ ۱۷) اعمال تحریم‏هاى ظالمانه علیه ایران‏ ۱۸) تهاجم فرهنگى و جنگ نرم علیه ملت ایران‏ ۱۹) ساخت فیلم‏هاى ضد ایرانى و ضد اسلامى‏ ♻️ ب - ۲- عملیات جنگ نرم‏ ۲۰) تهدید مستمر ملت ایران به حمله نظامى‏ ۲۱) حمایت آمریکا از گروهک‏ هاى تروریستى به‏ ویژه در مرزهاى ایران‏ ۲۲) حمایت آمریکا از هر گونه فتنه و اغتشاش در سالهاى ۷۸ تا ۹۸ ۲۳) ترور دانشمندان هسته‏ اى ایران‏ ۲۴) شهادت سپهبد سلیمانی و همراهانش در یک اقدام تروریستی
۵۴ ✍️ در ادامه شناخت حضرت محمد صلی‌الله‌و‌علیه‌و‌آله در آئينه وحی و در سوره آل عمران به آياتی برمی‌خوریم كه در مورد پاسخگويی به مسلمانان است. 🔸 بايد توجه داشت وقتی از اجابت سخن گفته می‌شود 🌀 ۱- *دعوت و در خواستی وجود داشته است وسپس توصيه به اجابت می‌شود.* 🌀 ۲- *دعوت كننده در قبال مدعو بر اساس نوع دعوتی كه انجام می‌دهد وظايفی دارد.* 🌀 ۳- *مدعو در حريمی كه وارد می‌شود می‌بايست اعمالی را كه حاكی از ادب حضور است به جا آورد.* 🌀 ۴- *اين ضيافت اگر بين خداوند و بنده او باشد التزام به دقت در عمل را چندين برابر می‌كند.* ✳️ با توجه به اين مطالب صفتی را كه می‌توان به حضرت نسبت داد «فردی دعوت كننده از جانب خدا» می‌باشد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۱۴۶ نحل، آیه ۳۷ ادامه ‏🔆 «إِنْ تَحْرِصْ عَلى‏ هُداهُمْ فَإِنَّ اللَّهَ لا يَهْدي مَنْ يُضِلُّ وَ ما لَهُمْ مِنْ ناصِرينَ» 🔆 «(اى پيغمبر!) هرچند هم بر رهنمود آنان (كه مغلوب شهوات و لذات و ماديات شده‏اند) آزمند باشى (گوششان به دعوت حق بدهكار نيست و) خداوند كسانى را (كه بر اثر پلشتی‌ها و زشتی‌ها) گمراه بكند (با زور به راه حق) هدايت نمى‏‌دهد، و (روز قيامت) ياورانى را نخواهند داشت (كه ايشان را يارى كنند و از عذاب خدا برهانند)». ‏✳️ *«إِنْ تَحْرِصْ عَلى‏ هُداهُمْ فَإِنَّ اللَّهَ لا يَهْدي مَنْ يُضِلُّ»* ✍️ در قسمت قبل بیان شد اگر كس نخواهد هدایت شود حتّی اگر پیامبر هم درجهت هدایت او إقدام كند هدايت نمی‌شود. 🔸 خدای سبحان به پیامبر فرمود: هرچند بر هدایت انان تلاش كنی و بر هدايت‌شان حريص باشی فايده‌ای نخواهد داشت. 🔰 *آنان گمرهی خود را باور ندارند وآنرا نمي پذيرند، همانطور كه اگر بيماری، مریضی خود را نپذیرد نمی‌توان کاری انجام داد هر تلاشی برای هدايت آنان نيز نفعی نمی‌دهد.* ✍️ به طور مثال، تلاش برای هدايت كسی که گرفتار بیماری بی‌عفّتی است ،فايده اي ندارد ، او نه تنها بی‌عفّتی‌اش را ناپسند نمی‌داند بلکه آنرا نماد پیشرفت و تمدّن و مدرنیته می‌شمارد و كسی را که از روی شفقت و دلسوزی عاقبت سوء بی عفّتی را به او متذکّر می‌شود قدیمی و متحجّر و عقب مانده می‌شمارد.   💠 بخش نامه‌ای که خدای سبحان به پیامبر، برای هدایت مردم، صادر كرده به دو دسته اختصاص دارد: 🌀 ۱- افرادی که درد وبیماری خود را پذیرفته اند. 🌀 ۲- افرادی که قصد مداوا و اصلاح دارند، اما کسی که اصلاً خود را دردمند نمی‌شمارد و گمراهی را بیماری نمی‌داند و خواهان ثبات قدم درضلالت خود است؛ بر هدایت او حريص بودن بی فایده است. 💢 *نکته جالبی که باید به آن دقّت كنيم آن است که طبق این آیه، سرمایه‌گذاری‌های عاطفي مانندساير سرمايه گذاري ها باید قانونمند باشد.* 🔹 ما حقّ دلسوزی هاي بي قانون وبي ضابطه را نداریم. همچنان كه امام زمان عج نیز دلسوزی خود را برای كساني بکار می‌گیرند که خواهان رفع نقایص و سیّئات خود هستند و قصد رشد و ارتقاء دارند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com