eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
٢-٣ "ادعاهاي ناصحيح" پیرو اندیشه ناصحیحي كه در آيه قبل ذكر شد، ادعاهای ناصحیحی هم به وجود مي آيد خداوند در آیه ٨٠ سوره مباركه بقره در مورد یهودی ها که اساسا پندارگرا هستند و از واقع بيني بويي نبردند، مي فرمايد: وَقَالُواْ لَن تَمَسَّنَا النَّارُ إِلاَّ أَيَّاماً مَّعْدُودَةً قُلْ أَتَّخَذْتُمْ عِندَ اللّهِ عَهْدًا فَلَن يُخْلِفَ اللّهُ عَهْدَهُ أَمْ تَقُولُونَ عَلَى اللّهِ مَا لاَ تَعْلَمُونَ خدا ما (يهوديان)را از خودش دور نمی کند. ما گرفتار آتش قهر خدا نمی شویم مگر چند روز مختصر. خداوند می گوید خدا با شما قرار داد بسته فقط چند روز عذابتان کند؟ اين سئوال پيش مي آيد : شما هر چقدر می‌خواهید خلاف کنید؟ چرا چند روز عذاب؟ اگر هر انساني علي الدوام گرفتار توهمات و تصورات غلط شده و فرضیه نابجایی را در ذهنش فرض کند، ادعاهای آن انسان هم ادعاهای نابجایی می شود. مثلاً این که بگویم فلانی چون سید هست عذاب نمی شود. بله نوع عذاب متفاوت است. عذاب سيد گناهكار یخ است و عذاب بقيه آتش است. اما عذاب بطور كلي از سيد منتفي نيست. آيا ابولهب با آن همه ظلم نباید عذاب شود؟ (نسبش به هاشم رسیده و سید است). قرآن فرمود: تبت یدا ابولهب و تب. اصل ِ تصور نابجا بود و به دنبال تصور نابجا، ادعای نابجا هم بوجود آمد که این چون سید است، نبايدعذاب شود. در اندیشه صحیح تصورات ما باید درست باشد تا به دنبال آن تصورات، گرفتار خود بینی نشویم. این که بگویند آتش یک چند روزی سراغ ما می‌آید و دوره عذاب ما محدود است،توهم باطلي است . در روايات اشاره شده شيعه به عنوان محب امیرالمومنین علیه السلام در آتش خلود ندارد ولی کافر در آتش جاودانه است اما از کجا می دانم این در آتش بودن شيعه صد سال، یک میلیارد سال و چه مقدار است؟ زمانش را نمی دانيم که دوره کوتاهی در آتش می مانیم و تمام می شود . در تصور صحیح به میزانی که خلاف انجام می دهيم، خود را مستحق عقوبت می دانيم. این چنین نیست که تلازمی بین زمان عقوبت و زمان گناه نبینيم. اگر خدای نکرده قرار بود هزار سال عمر و هزار سال گناه بکنيم، بايد بابت آن هزار سال عقوبت شویم. این که دوره عذابمان را کوتاه کنیم و باور داشته باشیم بابت امتیازاتی که به ما داده شده(شيعه بودن يا سبد بودن)، خدا ارحم الراحمین است، پس عذابی در کار نیست یا حداقل است. کنارش نظریه دیگر را ارائه مي دهيم که حضرت موسی بن جعفر فرمودند: ان القبیح من کل احد قبیح و منک اقبح لمکانک منا ان الحسن من کل حسن و منک احسن لمکانک منا... زشتي از هر کسی زشت است اما از تو زشت تر است به دلیل ارتباطی که با ما اهلبيت داری و خوبی از هر کسی خوب است اما از تو خوب تر است. به دلیل ارتباطی که با ما داری. حال به عنوان محب اهل بیت بايد فكر كنم وقتی از من خطایی سر می زند باید عقوبتم بیشتر باشد. همان خدای ارحم الراحمین، اشد المعاقبین هم هست. این که به ارحم الراحمینی خدا اکتفا کنم و بگویم چند صباحی ما را بیشتر عقوبت نمی کند، تصور نابجایی است. ممكن است بدليل يك حرف نابجا در یک لحظه زندگی فردي را آتش بزنم، یک لحظه زندگی ام آتش بگیرد؟ شاید لحظه حیاتی باشد. مثلاً یک لحظه نمامی پشت یکی کردم ، یک عمر دل چرکین است. یک عمر اثر مي گذارد . در اندیشیدن درست، چون انسانم و شخصيت دارم بايد براي خود اعتبار قائل باشم و بدانم يك جمله اشتباه ، امتي را دچار آسيب مي كند. وقتی بی ارزش بودم و براي خود اعتباري قائل نبودم ،همه عمرم بی ارزش مي شود. یک تصمیم گیری غلط به جمعی شر وارد کرده یا با يك تصميم درست خيري به جامعه وارد خواهد شد.   ادامه دارد استاد بروجردي ٩٠/٤/١٢ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
🎥مجتهدی که روحیه انقلابی ندارد؛ جامع الشرایط نیست! 👈سخنان در مجلس خبرگان
٤٦ شرحي عارفانه بر زيارت ال يس "السلام علیک ایهاالامام المامون" سلام ما برتو ای امام محفوظ سلام برجلوداری که در سایه امنیت معشوق است، هرکس در دنیا امان می طلبد تنها در پرتوی وجود تو ایمن می گردد. مولايم! توامامی ومن ماموم و بر ماموم است تا در همه امور بر امام اقتدا کند ، برای دستیابی به این تصمیم مهم یاریم نما. مولایم! بااین سلام مرا در سایه وجود خود، از جهالتها در امان بدار .از خدا می خواهم تا مرا لایق امانت داری تو کند . ای والاترین امانت زندگی من ! برای حفظ امانت وجود تو از تعلقاتم چشم می پوشم و می گویم بابی انت و امی و نفسی. ای امام مامون! دعایم کن تا معصیتهایم صدمه و آسیبی بر ماموم بودنم وارد نکند و تو با همه معصیت کاریم مرا ماموم خویش قرار دهی ادامه دارد استاد بروجردی كتاب ال يس كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
❇ یك گامِ خطا، خطرناك است ⚡خدای سبحان در قرآن می فرماید:‎ « …وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّیطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ»؛‎« وگام‌هاى شیطان را دنبال مكنید كه او براى شما دشمنى آشكار است» (بقره/208) ⚡ انسان در تربیت صحیح همانگونه که کلان نگر است، باید جزئی‌نگر نیز باشد و نباید از كوچكترین خطای خویش چشم پوشی کند؛ زیرا کمترین انحراف می‌تواند انحراف وسیعی را برای او در پی‌داشته باشد. ⚡مربی در پرورش درست بر ذره‌ها حساب می‌کند و از کمترین خطای مربوب چشم نمی‌پوشد، خدای سبحان در قرآن کریم می‌فرماید: «فَمَنْ یعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیرًا یرَهُ وَمَنْ یعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یرَهُ» (زلزال/8ـ7) ⚡«إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ»:درتربیت الهی مربی خداست، وقتی ربّ، بنده را پرورش می‎دهد به کرات یادآوری می‌کند شما دشمنی به نام ابلیس دارید که قدم قدم و گام به گام شما را منحرف می‌کند نه به یک باره، عبارت کرات در قرآن ذکر شده است. ⚡در تربیت درست، صحیح و غلط هر دو معرفی می‎شود «إِنَّا هَدَینَاهُ السَّبِیلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا»[۴]،«ما راه را به او نشان دادیم، خواه شاکر باشد (و پذیرا گردد) یا ناسپاس!» 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2EREWqs
ادامه بحث رجاء به دلايل متعددي به انسانها اميدواري و رجاء توصيه شده است: ١- آيات قران دسته اي از آيات ما را از نا اميدي منع مي كند سوره زمر آيه ٥٣ .... لا تقنطوا من رحمه الله به مومنين بگو حق نا اميدي نداريد. ٢-روايات مردي از شدت گناه نا اميد شده بود اميرالمومنين عليه السلام فرمودند: رحمت خدا از گناهان تو بزرگتر است پس حق نا اميدي نداري گناه نا اميدي از ساير گناهان تو بزرگتر است . پيامبر فرمودند: اگر چيزهايي كه من مي دانم شما مي دانستيد يا كم مي خنديديد يا سر به بيابان مي گذاشتيد جبرئيل نازل شد و گفت : خدا فرمود: بنده هاي مرا نا اميد نكن اجازه بده امت تو زندگي كنند. در روايتي ديگر فرمود: يكي از بني اسرائيل رحمت خدا را غير قابل دسترس جلوه داد خدا در قيامت به او مي گويد تو بنده هاي مرا از رحمت من مأيوس كردي حال خودت از رحمت من بي بهره ايي! ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعادات ٩٨/٩/٢٧ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
ادامه بحث رجاء دسته دوم از رواياتي كه به رجاء ترغيب مي كند: خدا به حضرت يعقوب مي فرمايد:يوسف را از تو جدا كردم چون گفتي مي ترسم گرگ او را بخورد و روي رحمت من حساب نكردي (ما از هر چه مي ترسيم حتما گرفتارش مي شويم) بايد مي گفتي بيابان گرگ زياد دارد اما خدا حافظ تو است اي يعقوب چرا به پسرها گفتي برادر خود را حفظ كنيد چرا نگفتي خداي من پسرم يوسف را حفظ مي كند . اميرالمومنين عليه السلام به فردي در حال احتضار كه گفت من از گناهانم مي ترسم اما به رحمت خدا اميدوارم ، فرمودند: خدا هم تو را از چيزي كه مي ترسي در امانت مي كند و هم به چيزي كه اميد داري ، خدا واصلت مي كند. پيامبر(ص) در روز قيامت به بنده خطاب مي كند كه چه چيزي باعث شد هم منكر را ببيني و هم نهي از منكر نكني؟ اگر بنده بگويد من به رحمت تو اميدوار بودم يعني اگر زبانش باز شود (در مقابل آن مالك الملوك) خدا گناهش را مي بخشد ولي مهم اينست كه خيلي ها نمي توانند جواب دهند فردي را به جهنم بردند و بعد از هزار سال اسم خدا يا حنان و منان يادش مي آيد . ادامه دارد استاد بروجردي ٩٨/٩/٢٧ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
ادامه بحث رجاء دسته دوم از روايات در حديث قدسي پيامبر(ص) فرمود: نبايد عمل كنندگان بر اعمالي كه به جهت پاداش من انجام مي دهند ، اعتماد كنند زيرا اگر بندگان همه تلاش خود را داشته باشند و خود را به زحمت بيندازند و در بندگي هر سختي را بخرند باز هم مقصر هستند و به كنه عبادت من نمي رسند و حق بندگي انجام نشده است پس در قبال آن عبادات ، جايگاههاي رفيع و بهشت و... بخواهند زيرا قابل مقايسه نيست پس به رحمت من اعتماد كند و به حسن ظن من مطمئن باشند و به آرامش برسند و به فضل من رجاء و اميد داشته باشند در اين صورت رحمت من به آنها مي رسد و آن منتي كه من بر آنها دارم و آنها را از ديگران قطع كردم، آنها را به لطف عظيم مي رساند و مغفرت من لباس عفو بر تن اين ها مي كند و نه عمل آنها پس من خداي رحمن و رحيم هستم و خودم اين اسامي را روي خودم گذاشتم تا رحمتم را بطور كامل بر ديگران افاضه كنم (پس بندگي ما با مطلوب ما يعني پاداش الهي قابل مقايسه نيست چون بندگي ما اولا ناقص و دوم اينكه ٦٠ و ٧٠ ساله است اما پاداش الهي كامل و بي نهايت و ابدي است .) بنابراين بايد رجاء و خوش بيني و اعتماد به خدا در زندگي وجود داشته باشد . ادامه دارد استاد بروجردي ٩٨/٩/٢٧ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
💬 رهبر انقلاب: در ⁧ اسلام ⁩ هرکس عصمت حضرت عیسی مسیح و حضرت مریم را منکر شود، از اسلام خارج است. احترام ما به مسیحیت این‌گونه است. ✅
⚛ ذره‌ای بودم و مهر تو مرا بالا برد... خدای سبحان در آیه ۱۳ سوره مبارکه نساء میفرماید: «تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ وَ مَن یطِعِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ یدْخِلْهُ جَنَّتٍ تَجْرِى مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَرُ خَلِدِینَ فِیهَا وَ ذَلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِیم» 🌸 بشارت اول در این آیه عبارت «یُدْخِلْهُ» می‌باشد یعنی خداوند این فرد را وارد بهشت خواهد کرد. به عبارت دیگر، فضل و رحمت خداوند این فرد را وارد بهشت کرده بدین سبب ورود او در نهایت سهولت و بدون منت خواهد بود. در حقیقت این فرد فاعلیت خود را مؤثر در ورود خود به بهشت ندیده به همین دلیل در عرصه بندگی هیچ‌گاه ملول و خسته نمی‌شود. 🌸 بشارت آن است که ورود بنده در عرصه‌های کمالی با فاعلیت و عنایت خدای سبحان انجام می‌شود. تنها با عنایت خدای سبحان، توفیقات فرد افزون شده، در جمع خوبان ورود پیدا می‌کند و لحظه به لحظه معرفت جدیدی کسب خواهد کرد؛ نیت او خالص شده و توانایی انجام عمل صالح را به دست می‌آورد. 🌸 بشارت دیگری که در این آیه وجود دارد و شاید به نوعی در بطن بشارت قبلی باشد؛ عبارت«ذَلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِیم» می‌باشد. رسیدن به مقصود، رستگاری عظیم است. بشارت این است که گروهی قطعا به غایت مقصود خود خواهند رسید و در میانه مسیر منحرف نمی‌شوند. 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2MqjPj4
٢٢ آداب الصلوة ادامه بحث مقامات وآداب نماز ادب ديگر ، ادب تفهيم است . يعني بايد به قلب خود تفهيم كنيم كه در عبادات چه مي گوييم و روي سخن با چه كسي داريم . در ابتداي امر بايد قلب را چون طفلي حساب كنيم كه هنوز زبان باز نكرده، يعني به قلب آموزش دهيم كه وقتي سبحان الله مي گوييم به معناي آ نست ، خدا منزه از هرگونه نقصي است ، و همچنين منزه از آنكه نقصي به بنده اش وارد نمايد.در نتيجه هيچ گاه ازخدا گله مند نخواهيم بود و قصور و نقائص را به خدا نسبت نخواهيم داد. اگر الله اكبر مي گوييم يعني هيچ وجود ديگري نبايد به چشم ما بيايد . براي اشخاص بيسواد اجمالا همان ياد گرفتن معاني الفاظ نماز كفايت مي كند، ولو ندانند كه هر كلمه عربي جداگانه به فارسي چه ترجمه اي دارد. نتيجه آنكه اولين مرحله ، فهم معاني اجمالي كلمات عربي است . و مرحله ي دوم آن است كه وعده و وعيدي كه در اين معاني مطرح شده، به قلب آموزش داده شود . مثلا وقتي مي گوييم" اياك نعبد و اياك نستعين" يعني فقط از تو كمك مي خواهم . اما اگر هنوز دنبال غير خدا باشي و وابستگي ات از غير قطع نشده باشد،، پس تو كذاب هستي و حتما مجازات خواهي شد . در مرحله ي سوم ، بايد چشم قلب را هم باز كنيم تا به آنچه به او تعليم مي دهيم ، توجه نمايد. مثلا وقتي " الله اكبر" مي گوييم ، بايد چنين باشد كه در عالم خلقت ، كبريايي خدا قابل وصف نيست ، و در عبارت " اياك نعبد " يعني فقط به بندگي و عبوديت خدا توجه دارد. امام مي فرمايند: اگر نمازگزار در اين مرحله موفق شود كم كم به جايي مي رسد كه قلبش ذاكر مي شود و زبان نيز شاگرد قلب خواهد شد . درحالي كه پيش از اين زبان ، استاد بود و قلب ، شاگرد. به همين دليل بسياري از علما حتي در خواب هم ذكر مي گويند ، زيرا قلب خواب نيست ، ولو چشم در خواب باشد. دراين حال قلب به زبان الهام مي كند، و زبان در خواب هم مشغول ذكر مي شود. اي پيامبر به انسانها بگو هركس براساس حالت درونش عمل مي كند . درون ما همان دل و قلب ماست. اگرقلب و باطن ما مملو از ياد حق باشد ، ظاهر هم چنين خواهد شد . تذكر: با قرآن به قلوب خود چون سنگ بكوبيد و همت كنيد كه قرآن را با توجه تلاوت كنيد ، زيرا اگر خواندن قرآن بدون توجه باشد ، به دل نيز اثر نخواهد كرد. ادامه دارد استادبروجردي كلاس شرح آداب الصلوة ٧٩/٨/٩ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١٣٢ شناسي ادامه شرح فراز پاياني زيارت جامعه كبيره و حسبنا الله و نعم الوكيل خداي سبحان ما را كفايت مي كند و او بسيار وكيل خوبي است . زائر بعد از معرفت معصوم از همه مخلوقات قطع اميد نموده و تنها اعتماد خويش را به خدايي مي داند كه اين اولياء را به او معرفي نموده و دليل و راهنماي او قرار داده است با جمله حسبنا الله خداي سبحان را در همه امور معيشتي و معنوي ، ظاهري و باطني، دنيوي و اخروي كافي مي داند و با كلمه الله كه در اين عبارت ذكر شده زائر با صراحت اعتراف مي كند كه هم رزق مرا خدا تأمين مي نمايد و هم توفيقات علمي نصيب من مي كند و او بهترين حاكم زندگي ماست و هم قدرت كامله دارد.... يعني با توجه به كلمه الله كه اسم جامع است به جامعيت صفات الهي اشاره نموده و خود را از غير مستغني مي داند. گويا همه بركات و ثمرات زيارت جامعه در اين جمله در لسان زائر ظاهر مي شود كه كمال الانقطاع بسوي خداي سبحان داشتند و از غير او بطور كامل قطع اميد نموده است يعني اگر در لسان حضرت امام سجاد مي آموزيم وجدت خير كله في قطع الطمع عن الناس همه خير را در قطع طمع از مردم يافتم ، زائر در فراز پاياني به همه خير راه پيدا كرده است . ادامه دارد استاد بروجردي ٩٨/٩/٢٧ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
ادامه شرح و حسبنا الله و نعم الوكيل در مناجات شعبانيه نيز از خدا درخواست مي كنيم الهي هب لي كمال الانقطاع اليك كه اين دعا با ولايت و وساطت معصوم ، در حق زائر مستجاب شده و او راه طولاني كمال الانقطاع را با ولايت اولياء بسرعت و سهولت طي كرده است پس بعد از اين اعتراف رابطه زائر با خلق بسيار زيباست زيرا بيشترين امريكه به روابط ما با خلائق صدمه و آسيب وارد مي كند توقعات و انتظاراتي است كه از اطرافيان داريم ، در اين قسمت زائر با صراحت غناي خود را از مخلوقات اعلام كرده و اظهار مي كند حسبنا الله در واقع خداي سبحان با وساطت اولياء همه امور زندگي ما را تأمين مي نمايد . ونعم الوكيل همچنين وكيلي كه در زندگي اتخاذ كرده ام نيز بهترين وكيل است اين جمله پاياني نعم الوكيل ثنا گويي از لسان زائر است كه امر خويش را به خداي سبحان واگذار كرده و يقين دارد از جهت حضرت حق بهترين امور و كاملترين خيرات براي او رقم زده مي شود. يعني در پايان زيارت اعتقاد زائر اينست تنظيم احوال دو عالم در اختيار يكي است و اگر او را وكيل خويش بدانيم همه امور در زمان خاص خود به كاملترين شكل محقق مي شود زائر، خداي سبحان را كافي مي داند و با چشم اميد منتظر گشايشهاي پياپي است كه فقط از سوي او صورت گيرد. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح زيارت جامعه كبيره ٩٨/٨/٢٧ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK