eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
حساب سهمین باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی 💠 به اطلاع می‌رساند شماره کارت‌های ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات می‌باشد. ✳ *نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات* 🔷 لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید. 🔹 *سهم امام و رد مظالم* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2910-2552-5724 سپرده:213.8000.10294814.1 شبا: IR290570021380010294814001 🔸 *سهم سادات:* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2913-1039-0453 سپرده: 213.8000.10294814.5 شبا: IR340570021380010294814105 ⬅ خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید. ✅ نام کامل مرجع عالیقدر خود ✅ مورد پرداخت ✅ تصویر رسید پرداختی ✅ نام و نام خانوادگی خویش 🔺 این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیام‌های شما می‌باشد. 🔺 زمان پاسخگویی به پیام‌های شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🔺 در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید. 🌸 لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنه‌ای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیة‌الله مکارم شیرازی را دریافت می‌کند. 🌸 باتشکر 💠 موسسه علمیه السطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام
📖 در کتاب والشَّمس چه می‌خوانید؟ 🖋جلد اول، فصل چهارم: 🍃 این فصل از کتاب با نام *«وصف معشوق را ز عاشق پُرس»* خواننده را در کنار سفرۀ معرفتی امام سجاد علیه‌السلام، یعنی صحیفۀ سجادیه، می‌نشاند و حضرت، رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله را در کلام گهربار خود به ما معرفی می‌کند. ✨️هیچ‌کس را این چنین یاری که ما را هست، نیست ✨️کَس از این باده که ما مستیم از او، سرمست نیست 📲 خوانای نظرات شما و پاسخگویتان هستیم در بله با نام کاربری: ‏@shorbetahoor در ایتا با نام کاربری: ‏@shorbetahoor در تلگرام با نام کاربری: ‏t.me/shorbetahoor تلفن تماس: 📱۰۹۲۰۲۲۹۵۳۹۲ 📞۰۲۱ - ۲۲۵۵۷۰۹۲ - ۲۲۵۴۲۶۹۵ 📍آدرس: تهران، خیابان شهید کلاهدوز(دولت)، بلوار کاوه، خیابان اخلاقی شرقی، خیابان جهانتاب، کوچۀ محبوبه دانش غربی، پلاک۱۲.
🛑دیدگاه علمای شیعه در مورد ولایت فقیه از قرن چهارم تا چهاردهم ●شیخ‌طوسی 2 🔻وى در بحث امر به معروف و نهى از منكر مى‌گويد: «قد يكون الامر بالمعروف و النهى عن المنكر، باليد، بان يحمل الناس على ذلك، بالتاديب و قتل النفوس و ضرب من الجراحات، ألا أن هذا الضرب، لا يجب فعله الا بأذن سلطان الوقت المنصوب للرياسه» 📚النهایة، ص۳۰۰ ➖️گاه امر به معروف و نهى از منكر به اقدام عملى نياز دارد و چاره‌اى جز تأديب خطاكاران به صورتهاى گوناگون- اعم از ضرب، حبس، جرح و جريمه- نيست، بلكه گاه به اعدام نيز ملزم مى‌شود. هرگز شارع چنين حقى را به احدى جز حاكم وقت منصوب به رياست [- حاكم فقيه عادل‌] نداده است. 🔻گفتنى است صاحب جواهر، شيخ طوسى را مانند شيخ مفيد، سلار، علامه و شهيدين از جمله قائلان به جواز اقامه حدود از سوى فقهاى عارف به احكام شمرده است. 📚جواهر الکلام، ج۲۱، ص۳۹۴ 🔻شيخ طوسى در پايان كتاب الحدود مى‌نويسد: «يقيم الحدود من اليه الاحكام» 📚النهایة، ص۷۳۲ ❃ باتوجه به اين عبارت، ديدگاه شيخ طوسى در مورد اقامه حدود بدين شرح است: 1. غير سلطان زمان و منصوبان او كسى نبايد حدود را اجرا كند؛ 2. اقامه حدود بر عهده «من اليه الاحكام» است؛ 3. «من اليه الاحكام» در عصر غيبت فقهاى شيعه هستند؛ 4. فقهاى شيعه براى اجراى حدود در عصر غيبت از سوى امام عليه السّلام منصوب‌اند. (۵۵) كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
💠 *«یک آیه، یک نکته»* 🔆 *«اذْهَبُواْ بِقَمِيصِي هَذَا فَأَلْقُوهُ عَلَى وَجْهِ أَبِي يَأْتِ بَصِيرًا وَأْتُونِي بِأَهْلِكُمْ أَجْمَعِينَ»* 🔆 *«(يوسف گفت:) اين پيراهن مرا ببريد و آن را بر صورت پدرم بيفكنيد (تا) بينا شود و همه كسان خود را نزد من بياوريد.»* 📗 سوره یوسف، آیه ۹۳ ✍🏼 یکی از مفسرین می‌فرماید: 🔷🔹 «*ما دو چشم در ظاهر و دو چشم در باطن داریم.* دو چشم ظاهر، عالم ماده را می‌بیند و دو چشم باطن، عالم معنا را می‌بیند. به *دو چشم عالم ماده «بصر» و به دو چشم باطن «بصیرت» می‌گوییم.* » 🔹 *دو چشم دل یکی نور شریعت است یکی نور حقیقت.* 💢 گاهی دو چشم دل بسته است و نه شریعت در کار است و نه حقیقت و گاه شریعت هست؛ بدین معنا که افرادمتدین اند؛ اما به‌دلیل هوی‌ٰو‌هوس از حقیقت بی‌خبرند. 🔹این مفسر بیان می کند: *لباس در آیه، لباس معرفت است.* یوسف می‌گوید لباس معرفت را برای کسی بفرستیدکه چشمش بسته است. (یعقوب چشم ظاهرش بسته بود و ما چشم دلمان بسته است!) 🔹 *معرفت وقتی به میدان بیاید دو چشم دل باز می‌شود؛* دل، از اجرای احکام و انجام طاعت لذت می‌برد، شیرینی طاعت را می‌چشد و به حقیقت نائل می‌شود و در طاعت باقی نمی‌ماند. ✅ *در مراودۀ زیاد با حضرت ولی‌عصر، یک دست لباس معرفت به ما داده می‌شود که چشم تاریک ما را بینا می‌کند و از بصیرت بهره‌مند می‌شویم.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
فراز ١٣ هر شب يك فراز از دعاي جوشن كبير را بخوانيم
11.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 موشن گرافیک| آیا امام حسن علیه السلام مِطْلاق بوده است؟ 🟡 جریانهای معاند همواره شبهه می کنند که امام حسن علیه السلام همسران زیادی می گرفت و آنان را طلاق می داد تا جایی که امیر مومنان بر منبر رفتند و از مردم خواستند که دخترانشان را به همسری امام حسن در نیاورند، زیرا امام حسن فردی پر طلاق و مِطلاق است !!!! 🟢 پاسخ را در کلیپ فوق ببینید .
🔆 *«اللَّهُمَّ إِنّی أَسْأَلُک مِنْ بَهَائِک بِأَبْهَاهُ وَ کلُّ بَهَائِک بَهِیّ»* 🔆 *«خدایا، از تو درخواست می‌کنم به‌حق زیباترین مرتبه از زیبایی‌ات و همۀ مراتب زیبایی‌ات زیباست.»* ❇️ خدایا! وجودی زیبارا درخواست می کنم که کامل‌ترین نوع زیبایی و درخشش را دارد. ⬅️ *اصل زیبایی به وجود است؛* هر چقدر وجودی قوی‌تر باشد، حُسن او هم بیشتر است و هر چقدر وجودی ناقص و ضعیف باشد، نازیبایی و زشتی از آن پدیدار می شود. ⁉️ *وجود جلوه‌گر و درخشان کیست؟* ✅ اصل وجود و جلوه‌گری برای خداست؛ از این رو داعی در سحرگاه ماه مبارک، تقاضا دارد که فقط نظاره‌گر درخشش خداوند در عالم باشد. 🍃 امام(ره) می‌فرماید: 🔷 «علت اینکه باطن دنیا بسیار زشت و نازیباست و به آب بینی بز یا بندکفش یا عجوزه، تشبیه شده آن است که دارای پایین‌ترین درجۀ وجود است و کامل‌ترین لباس وجود به تن او نرفته است؛ ازاین رو فقط از او نقض و نازیبایی نمودار است.» 🔷 *در حقیقت، لباس وجود، نوعی افاضۀ الهی است که خدای واجب‌الوجود به هر موجودی که توجه کند، به او می‌بخشد.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام