eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 *«وَ أَجْزِلْ‏ لَنَا فِیهِ‏ مِنَ الْحَسَنَاتِ، وَ أَخْلِنَا فِیهِ مِنَ السَّیئَاتِ»* 🔆 *«و در‌ این روز کارهاى نیک را‌ براى ما‌ فراوان ساز و‌ ما‌ را‌ از‌ کارهاى زشت برکنار دار.»* 📔 صحیفه سجادیه، دعای ششم ‼️ *معمولاً برای حسنات‌مان سقف می‌گذاریم و توقف ایجاد می‌كنیم!* ❇️ در محضر امام سجاد علیه‌السلام سطح عملكرد و درخواست خود را متعالی‌تر می‌كنیم. ◀️ *یک حسنۀ خوب كه نصیب‌مان شد، نباید آن را كافی بدانیم.* ❇️ «جزیل» نسبی است، گاهی چیزی به نظر من زیاد است؛ امّا در محضر عالم ربّانی، اندک است. 🔆 *«وَ وَفِّقْنَا فِی‏ یوْمِنَا هَذَا وَ لَیلَتِنَا هَذِهِ وَ فِی جَمِیعِ أَیامِنَا لِاسْتِعْمَالِ الْخَیرِ‏»* 🔆 *«(خدایا) ما‌ ‌را‌ ‌در‌ این روز ‌و‌ این ‌شب‌ ‌و‌ همۀ‌ روزهایمان توفیق عطا فرما براى انجام نیکى.»* 🔷 نه‌تنها در امروز و امشب به كار خیر مشغول باشم؛ بلكه در همۀ ایام عمرم مشغول كار خیر شوم. 🔷 *آیت الله بهجت (ره) می‌فرماید: نام خودتان را در همۀ كارهای خیر ثبت کنید؛ چون نمی‌دانیم كدامیک قبول می‌شود.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
‍ 🕌در محضر امام روح الله (۲۷۵۴) 💠 آمریکا مار زخم برداشته از جمهوری اسلامی است و هیچ‌کدام از تیرهایش به هدف نخورده است 📌 امام خمینی (ره ): بسا که منحرفان و منافقان،خود را با ظاهری آراسته به تقوا جا بزنند و با دست ما به اسلام و کشور اسلامی صدمه زنند. شماای محترم ودیگر متصدیان امور کشور!می دانید که قدرتمندان شرق و غرب خصوصاً آمریکای بازیگر، مارهای زخم برداشته از جمهوری اسلامی هستند که از اول انقلاب به هر حیله ممکن دست زدند. از حمله نظامی گرفته تا طرح کودتا و از ترور شخصیت ها تا به آتش کشیدن مزرعه ها و مغازه ها،و از انفجارات کور در کوچه ها و خیابان ها تا دزدی و تجاوز از همه بدتر و بالاتر تبلیغات دامنه دار از اول انقلاب تاامروزاست،که برای تضعیف روحیه ملت مقاوم و رزمندگان عزیز به هر نوع دروغ و تهمتی متشبث شدند، ولی بحمدالله نه تنها هیچ یک از تیرهای آنان به هدف نرسید، که نتیجه معکوس داد. اکنون از چنین مارهای زخم خورده ای نباید غافل بود. 📚صحیفه نور ، جلد ۱۹ ، صفحه ۲۲۲ 🌤 الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج 🌤 ‏ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
روز چهارم سیصدوسیزده روز با مولی علی علیه السلام
🔆 *«وَ بِجَبَرُوتِكَ الَّتِي غَلَبْتَ بِهَا كُلَّ شَيْ‏ءٍ»* 🔆 *«به جبروتت كه با آن بر همه‏چيزى فائق‏ آمدى.»* 🔷 مسلماً عالم جبروت جبران نواقص ما را بر عهده دارد؛ اما آنچه مسلم است *قوای نهفته در وجود انسانی باید به فعلیت برسد تا از تشعشعات عالم جبروت بهره‌مند شود.* 🔶 اگر استعدادهای متراکم و نهفته در وجود انسان در حد قوۀ محض باشد، جبران نواقص از عالم جبروت صورت نمی‌گیرد. 🔷 در حقیقت وجود بشری توانِ «شدن» و به کمال رسیدن را دارد که البته توانِ‌ «شدن» زمان‌بردار است. ✅ *در فعل خداوند سبحان هیچ چیز زمانبردار نیست و انسان راه صد ساله را یک‌شبه به حول‌و‌قوۀ الهی طی می‌کند.* ✅ در واقع انسان هر لحظه می‌تواند وجود خود را مستعد وصال به عالم جبروت قرار دهد و این فکر را در خیال خود پرورش دهد که به حول‌و‌قوۀ الهی می‌تواند در زمرۀ موجودات عالمِ جبروت قرار گیرد. ◀️ همین تفکر باعث جدایی از رذائل اخلاقی و جبران نواقص گذشتۀ او می‌شود و حتی فرد به جایگاهی می‌رسد که تحت شعاع عالم جبروت آنقدر نورانی و قدرتمند می‌شود که جبران‌کننده نواقص دیگران هم می‌شود! *پس داعی درخواست جبروتی‌شدن را از خداوند دارد.* 🔷 *در واقع اُفُق دعا آنقدر متعالی است که داعی در دعای کمیل می‌خواهد از عالم مُلک رها و قالبِ او ملکوتی شود و حتی به عالم جبروت که بالاتر از ملکوت است نیز دست یابد.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعای دفع دشمن آیه الله چاودان
💢 *«جدال با اطرافیان»* 🔆 *«فَمَنْ جَعَلَ الْمِرَاءَ دَيْدَناً لَمْ يُصْبِحْ لَيْلُهُ»‏* 🔆 *«هر كه جدال را عادت خود سازد شبش به روز بدل نشود.»* 📔 نهج البلاغه، حکمت ۳۱ فراز ۷ 🟥 *در سخنان اهل جدل اثبات حق نیست.* عادت این افراد استفاده از سخنانی است که صرفاً نماد نفسانیات است و نفس آنها در این گفتارها اثبات می‌شود. 🔻 زندگی اهل جدل، تاریک است. هیچ انسان عاقلی زندگی تاریک را نمی‌پسندد؛ زیرا زندگی در تاریکی بدون امنیت و مملو از وحشت است. 🔻 بی‌تردید چنین شیوۀ زندگی بنابر رأی همۀ عقلا غیرقابل قبول و اشتباه است. ⬅️ *افراد در جدال، قصد اثبات خود را دارند. از اول تا انتهای صحبت جدال کننده «من» مطرح است.* ✅ *انسان عاقل از جدال ناراضی و به اشتباه خویش واقف است.* به طور مثال وجدان ما به اثر برخورد جدال‌آمیز با فرزند واقف است و از این که در سن کودکی یا نوجوانی با جدل و مرافعه با فرزند خود برخورد داشته، ناراضی است. ✅ نیمی از راه با شناخت و نارضایتی درونی از اشتباه، طی می‌شود و نیم دیگر، با توبۀ واقعی است که شامل معذرت‌خواهی و طلب حلالیت از اطرافیان است. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🟩 *همراه با حضرت زینب تا ولادت حضرت 🟩 *«مناقب حضرت زینب»۷* 🍃 شخصی از «آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی» خواست جملاتی به‌عنوان تبرک برای دیگران نقل کند. سید فرمود: 🍀 «به مردم بگو هر زمان حاجتمند شدند خدای متعال را به عظمت زینب سلام‌الله‌علیها قسم دهند تا خداوند حاجتشان را برآورد؛ زیرا زینب نزد خداوند بسیار آبرومند است.» 🍃 و از امام زمان (عج) نقل شده که فرمود: «در گرفتاری‌ها واسطه‌ای آبرومند چون عمه‌ام زینب به درگاه خداوند معرفی کنید تا خدای متعال رنج شما را برطرف سازد.» 📔 الوقایع و الحوادث، ج۱ ص ۱۲۳ 🍀 از نشانه‌های ولایت معنوی و تکوینی زینب است که وقتی در کوفه خواست خطبه بخواند، اشاره کرد به جمعیت و نفس‌ها در سینه‌ها حبس شدند و زنگ‌های کاروان آرام گرفتند. 📙 لهوف، ص ۱۹۲ 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔰 در دعای وداع حضرت عرض می‌کنیم: 🔆 *«وَ مَلَّکنِی فِی أَیامِکمْ»* 🔆 *«خدا مرا در ایام سلطنت حقّه شما دارا کند»* 🍃 زائر طلب می‌کند که به‌هنگام حکومت حقّه حضرات معصومین علیهم‌السلام از امکانات مادی مناسبی بهره‌مند باشد. 🔷 آنچه در این مجال قابل توجه می‌باشد آن است که پس از زیارت چنان افق دید گسترده‌ای نصیب زائر می‌شود که برای تمام جوانب حیات خویش دست به دعا بلند می‌کند. ✅ برخورداری از نعم الهی انسان را از ناتوانی دور می‌کند و وجودی نافع و کارآمد به او می‌بخشد. سلطنت و قدرت، انسان را ذی‌نفوذ می‌کند و شخص می‌تواند با استفاده از نفوذ خویش سایرین را به روی‌آوردن به‌سوی مولای خود فرابخواند. 🔷 لازم به ذکر است شخصی می‌تواند بر دیگر افراد نفوذ و قدرت داشته باشد که ابتدا مالک نفس خویش باشد و سلطۀ خود را بر نفس اعمال کند. 🔷 با دیدی عمیق‌تر می‌توان گفت زائر در این فراز سلطه بر نفس خویش را طلب می‌کند تا نفس امّاره را مطمئنه کند و پس از آن قدرت تأثیرگزاری بر سایرین را نیز داشته باشد. 📚 «گزیده‌ای از کتاب ضیافت سلطان اثر استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام