eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
امر به معروف و نهی از منکر- بخش نهم 💠 رعایت ادب 🔶 یکی دیگر از معروف‌ها این است که در گرفتاری‌ها ادب در برابر خدای سبحان را رعایت کنیم و گرفتاری موجب گستاخی ما در محضر حضرت حق نشود. 🔶 حضرت ایوب با آنکه دچار گرفتاری‌های مختلف شده بود و به مال و جان و فرزندانش آسیب وارد شده بود اما نهایت ادب را در مقابل خدای سبحان به جا آورد و بی‌آنکه کمترین اعتراضی کند زیباترین گفتار را در این هنگام با خداوند داشت و به خداوند فرمود: تو مهربان‌ترین مهربانانی. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ـ محرم 98 ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2kcm0vE
امر به معروف و نهی از منکر- بخش دهم 💠 نشانی از تقوای قلب «ذَلِكَ وَمَن يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ» «اين است (فرايض خدا) و هر كس شعاير خدا را بزرگ دارد در حقيقت آن (حاكى) از پاكى دلهاست» 🔶 با امر به معروف و نهی از منکر روحیه تعاون بر برّ (نیکی) و تقوی موج می‌زند. کسیکه شعائر دینی را رعایت می‌کند و آنرا رفیع می‌شمارد تعظیم او فقط امری ظاهری و سطحی نیست بلکه نشانه تقوای قلب است، قلب چنین فردی از معصیت پرهیز کرده و اوامر الهی را اجرا می‌کند و این امر باطنی در تعظیم ظاهری او نمود پیدا کرده است. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ـ محرم 98 ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2lMXfGV
سوره مباركه آل عمران آيه ١٧٧ ان الذينَ اشْترواالكفرَ بالايمان لَن يَضرو الله..... هر آينه آنان كه ايمان را دادند و كفر را خريدند هيچ زياني به خدا نمي رسانند و بر ايشان عذابي دردناك است . تفسير: ١-كساني كه بيش از اينكه رغبت به ايمان داشته باشند به كفر راغب اند . به همين جهت حاضرند از ايمان خود صرفنظر كنند تا به كفر دست يابند ، آنها متوجه اشتباه خود هستند اما حاضر به اقدام به رفع آن نيستند. ٢-آنها مي دانند نبايد ايمان خود را بفروشند و بجاي آن كفر را بخرند اما هواي نفس اجازه عدم اينكار را نمي دهد. ٣- هميشه اين عرضه صورت مي گيرد كه ايمان را بفروشند و كفر را بخرند اشتروا باب مطاوعه و پذيرش است يعني در طول تاريخ هميشه كساني هستند كه ايمان افراد را مي خرند. كساني كه وارد اين معامله مي شوند خود متوجه ضرر در اين معامله هستند و متوجه خسارت خاص خود در اين زمينه هستند در عين حال باز هم اقدام به اين معامله مي كنند به همين جهت خود را از عقل بي بهره كرده اند زيرا هرگز عاقل بجاي دريافت سود طالب ضرر نيست . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٨/٦/١٦ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
ادامه تفسير آيه ١٧٧ سوره مباركه آل عمران ٤-در دو آيه لن يضروا الله شيئا ذكر شده يعني هرگز خداي سبحان آسيب پذير نيست ، دين و اوليائش آسيب پذير نيستند و صرفا اين فرد آلودگي خود را مطرح مي كند. ٥- قانونا دليل خريد مشتري ، سودي است كه نصيب او مي شود اما روزي متوجه مي شود كه هيچ فايده ايي براي آنها ندارد و وقتي متوجه خسارت خود مي شوند كه در دبر آنها عذاب اليم وارد مي شود اينها در دنيا راضي به اين دردشدند در آخرت هم اين درد قابل درمان نيست . ٦- به پيامبر توصيه شده غصه اينها را نخور چون خودشان مايل اند كه درد بكشند و طالب درمان نيستند و با درد خود خوش اند. ٧- اينها خود براي خود محجوبيت را طلب كردند يعني خود خواستار قرب و حضور در محضر اولياء نيستند پس محروميتي كه به انتخاب آنان بوده نبايد موجب حزن پيامبر شود . ٨- با اين جمله لن يضروا الله شيئا كه در هر دو آيه مطرح شده قوت پيامبر و اولياي ديني مطرح مي شود و اين حقيقت اظهار مي شود كه اصرار افراد بر كفر تنها موجب خسارت خود آن افراد مي شود. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٨/٦/١٦ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
🚨 ویژه 📹 ببینید | بیانات منتشرنشده رهبر انقلاب در پی حذف نام شهدا از معابر توسط شهرداری تهران
💠 تربیت دینی 🔅 تربیت دینی قوانینی ثبت شده است که اگر کسی حقیقتاً آن را پیگیری کند به هدایت خواهد رسید. قرآن کریم در سوره مبارکه بقره، آیه2 می‌فرماید:«ذلِكَ‏ الْكِتابُ‏ لا رَیبَ‏ فیهِ‏ هُدىً‏ لِلْمُتَّقین‏» 🔅تربیت، راه مستقیمی است که بی‌قاعده و قانون نیست به همین جهت در مسائل شرعی یا باید مجتهد بود یا مقلد یا عمل به احتیاط کرد. 🔹مربی عالمیان 🔅خدای سبحان «‌ربّ العالمین» است و تربیت تمام موجودات و عالمیان را بر عهده دارد، خداوندِ ربّ العالمین «ربّ الناس» نیز هست و مردم را به طور خاص مورد تربیت خود قرار می‌دهد. اگر از تربیت الهی به میزان لازم بهره نبرده‌ایم به دلیل مانعی است که خود ایجاد کرده‌ایم؛ این مانع گاه وجود ماست و گاه منیّت و گاه عدم‌ اراده ما. 🔹چرا باید مورد تربیت قرار گرفت و چرا وجود ناقص باید به کمال برسد؟ 🔅 اگر انسان مورد تربیت قرار نگیرد متحیر و سرگردان است، هدف تربیت وصال و قرب به حق است؛ وصال ناقص به کامل، وصال جاهل به عاقل، وصال ضعیف به قوی، تا از بنده منیّتی باقی نماند و فانی در حق شود و از او وجودی تربیت شده باقی بماند. 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2mmIqLH
💠 آگاهی‌بخشی‌های امیرالمؤمنین(ع) 🔅امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نهج البلاغه می‌فرمایند: «أَلَا وَ إِنَّ الشَّيْطَانَ قَدْ ذَمَرَ حِزْبَهُ وَ اسْتَجْلَبَ جَلَبَهُ...»؛«آگاه باشيد! همانا شيطان حزب و يارانش را بسيج كرده و هواداران خود را از هر سو فراهم آورده است، تا بار ديگر ستم را به جاى خود نشاند و باطل به جايگاه خويش پايدار شود. سوگند به خدا (ناکثین) هر ناپسندی را به من نسبت داده و انصاف را بين من و خودشان رعايت نكردند» (نهج‌البلاغه مرحوم فیض، خطبه 22، فراز 1) 🔅 شیطان بسیار فعال بوده و فعالیت او از طرق مختلف است؛ در مجلس معصیت به شکلی و در مجلس طاعت به شکل دیگر فعال است. حتی در زمان‌های متفاوت، عملکرد او متفاوت است؛ در ماه محرم به نوعی و در ماه رمضان به نوع دیگر افراد را اغوا می‌کند. 🔅شیطان هدفمند کار می‌کند؛ هدف او دوری افراد از حق و برقراری ظلم و حاکمیت باطل است. 🔅شیطان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا افراد جامعه به اولیاءدینی بدبین شوند تا جایی که هر امر نادرستی را به آن بزرگواران نسبت دهند. در جامعه‌ای که بزرگان دینی بی‌ارزش جلوه داده شوند؛ رفته رفته افراد نسبت به دین بی‌تفاوت خواهند شد. 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2kByVYx
💠 تربیت دینی 🔅با توجه به این که ما روزانه بارها به ربوبیت خدای سبحان اعتراف می‌کنیم و می‌گوییم: «الحمدلله رب العالمین» قابلیت تربیت یافتگی را داریم، و می‌توانیم تربیت شده خداوندی باشیم که او ربّ ماست و ما تربیت شده او «اللهم أنت الربّ و أنا المربوب»؛«خداوندا! تو ربّ هستی و من تربیت شده تو» 🔅تربیت دینی قوانینی ثبت شده است که اگر کسی حقیقتاً آن را پیگیری کند به هدایت خواهد رسید. قرآن کریم در سوره مبارکه بقره، آیه۲ می‌فرماید:«ذلِكَ‏ الْكِتابُ‏ لا رَیبَ‏ فیهِ‏ هُدىً‏ لِلْمُتَّقین‏» 🔅چرا باید مورد تربیت قرار گرفت و چرا وجود ناقص باید به کمال برسد؟ اگر انسان مورد تربیت قرار نگیرد متحیر و سرگردان است. هدف تربیت، وصال و قرب به حق است؛ وصال ناقص به کامل، وصال جاهل به عاقل، وصال ضعیف به قوی، تا از بنده منیّتی باقی نماند و فانی در حق شود و از او وجودی تربیت شده باقی بماند. 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2mmIqLH
🎥 به بیگانه نباید امید بست رهبرانقلاب: 🔹نمی گویم باب گفتگو و مراوده را ببندید منتها کارهای کشور را به نشست و برخاست با این و آن موکول نکنید 👇👇👇
🔸مقام معظم رهبری/ امروز: چنانچه آمریکا حرف خود را پس گرفت و توبه کرد و به معاهده هسته‌ای که آن را نقض کرده است، بازگشت، آن‌وقت در جمع کشورهای عضو معاهده که شرکت و با ایران صحبت می‌کنند، آمریکا هم می‌تواند شرکت کند، اما در غیر این‌صورت هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسئولان جمهوری اسلامی و آمریکایی‌ها اتفاق نخواهد افتاد نه در نیویورک و نه غیر آن.
امر به معروف و نهی از منکر- بخش یازدهم 💠 معروف؛ گفتگوی با تأمل 🔶 گفتگوهای با تأمل یکی از معروف‌های فرهنگی بسیار تأثیرگذار است. آنکس که به سخن خود فکر می‌کند و با سند و مدرک حرف می‌زند به یقین سخنش تأثیرگذار خواهد بود در حالیکه عامه مردم نسبت به این معروف بی‌توجه‌اند. 🔶 مخصوصاً در فضای مجازی ‌که در روزگار ما شکل گرفته بسیاری از سخنان و پیامک‌ها بدون تأمل و تفکر منتقل می‌گردند و اگر سؤال شود چرا چنین مطلبی از سوی شما منتقل شده؟ خواهند گفت: به علت زیبایی مطلب... غافل از این که نشر بعضی از مطالب در شمار مُنکرات بسیار عظیم است. 💠 منکر؛ فراموش کردن هویّت 🔶 خود فراموشی و بیگانگی از خود مُنکری است که افراد از آن غافلند به عنوان مثال در آداب و شریعت اسلام چنین است که وقتی افراد به یکدیگر می‌رسند سلام ‎کنند اما گروهی از جوان‌ها هنگامی که به یکدیگر می‌رسند بدون سلام کردن می‌پرسند: خوبی؟ چطوری؟ چنین سخن گفتنی فرهنگ بیگانه است در حالیکه جوانان آن ‌را نشانه با فرهنگی و به عبارت عامیانه کلاس خود می‌دانند. 🔶 مُنکر از خود بیگانگی گاه در پوشش و رنگ و لباس رسوخ می‌کند و گاه در رفتار و گفتار؛ بیگانگی از خویش چنانچه در جامعه‌ای ادامه یابد فرهنگ جامعه متزلزل شده و فرهنگ دیگری جایگزین می‌گردد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ـ محرم 98 ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2kPcS0p
امر به معروف و نهی از منکر- بخش سیزدهم 💠 دفع بدی با بهترین شیوه «ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ السَّيِّئَةَ نَحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَصِفُونَ» «بدى را به شیوه‌ای نيكو دفع كن ما به آنچه وصف می‌كنند داناتريم» 🔶 دفع کردن بدی با بدی نوعی مُنکر است؛آیه نه تنها می‌گوید: بدی را باید با خوبی دفع کرد بلکه می‌گوید: باید آنرا به بهترین شکل خوبی دفع کرد، به عنوان مثال اگر کسی در غیاب ما از ما بدی گفت، ما در غیابش نه تنها بدی او را بازگو نکنیم بلکه خوبی‌اش را بیان کنیم. و یا در نماز و زیارت‌هایمان برای کسانی که ما را مورد آزار قرار دادند دعا کنیم. 🔶 این موضوع در وجود ما نیز قابل جریان است، اگر گرفتار رذیله و بدی‌ای هستیم با فضیلت و صفت حسنه‌ای آنرا از خود دور کنیم، به عنوان مثال اگر گرفتار کذب و دروغگویی هستیم در عوض آنکه سعی کنیم اصلا سخنی نگوییم (سخن نگفتن هنر نیست بلکه خوب سخن گفتن هنر است) خود را به صدق کامل عادت دهیم فی المثل هر روز تعدادی راست را بیان کنیم تا فرهنگ راست‌گویی در ما نهادینه شود. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ـ محرم 98 ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2lZdH7e