#امام_زمان_شناسی ۲۸
💠 *لزوم اشتياق*
✳️ امیرالمؤمنین علیهالسلام میفرماید:
🔆 «زُهْدُكَ فِی رَاغِبٍ فِیكَ نُقْصَانُ حَظّ»
🔆 «بیرغبتی نسبت به كسی كه مشتاق توست، موجب كم شدن حظ و بهرهات میشود»
🔹 *وجود مقدس ولیعصر عجّلاللهفرجه نسبت به یكایك ما اشتیاقی خاص دارند و عدم درك ما برای این شوق، حضرت را آزرده خاطر میكند. هر يك از ما نزد امام زمان عجلاللهتعالیفرجه سهمیهاى ويژه داریم، سهميهاى از وصل، قرب، معرفت، گشايش، محبت و ...*
✳️ اگر مشتاق باشیم، از كرامت بىانتهاى حضرت بهرهمند میگرديم و اگر اظهار بیرغبتی كنیم، محروميت را براى خود رقم مىزنيم.
✨ هوا خواه توام جانا و مىدانم كه مىدانى
✨ كه هم ناديده مىبينى و هم ننوشته مىخوانى
📗 نهج ابلاغه، حكمت ٤٥١
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 emamraoof.com
🕌 در محضر امام روح الله (۱۲۶۱)
💠 برداشتهای انحرافی از انتظار
🔹بعضیها، انتظار فرج را به این میدانند که در مسجد، حسینیه، و در منزل بنشینند و دعا کنند و فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را از خدا بخواهند... دیگر غیر از این کاری ازشان نمی آمد و فکر این مهم، که یک کاری بکنند، نبودند.
یک دسته دیگری بودند که انتظار فرج را میگفتند: این است که، ما کار نداشته باشیم به اینکه در جهان چه میگذرد، ما تکلیفهای خودمان را عمل میکنیم. برای جلوگیری از این امور هم خود حضرت بیایند ان شاء الله درست میکنند، دیگر ما تکلیفی نداریم.
یک دستهای میگفتند: که باید عالم پر از معصیت بشود تا حضرت بیاید. ما باید نهی از منکر نکنیم، امر به معروف هم نکنیم تا مردم هر کاری میخواهند بکنند، گناهها زیاد بشود که فرج نزدیک بشود.
یک دستهای از این بالاتر بودند. میگفتند: باید دامن زد به گناهها. دعوت کرد مردم را به گناه تا دنیا پر از جور و ظلم بشود و حضرت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تشریف بیاورند.که این دسته اشخاص ساده لوح هم بودند.
یک دسته دیگری بودند که میگفتند: هر حکومتی اگر در زمان غیبت محقق بشود، این حکومت باطل است و برخلاف اسلام است. آنها مغرور بودند (1)
🔸حضرت صاحب که تشریف میآورند، برای چه میآیند؟ برای اینکه گسترش بدهند عدالت را برای اینکه حکومت را تقویت کنند. برای اینکه فساد را از بین ببرند. ما بر خلاف آیات شریفه قرآن، دست از نهی از منکر برداریم، دست از امر به معروف برداریم و توسعه بدهیم گناهان را، برای اینکه حضرت بیایند؟!
قوانینی که پیغمبر اسلام در راه بیان و تبلیغ ونشر و اجرای آن، بیست و سه سال زحمت طاقت فرسا کشید، فقط برای مدت محدودی بود؟
آیا خدا، اجرای احکامش را محدود کرد به دویست سال؟ و پس از غیبت صغری، اسلام دیگر همه چیزش را رها کرده است؟ اعتقاد به چنین مطالبی یا اظهار آنها بدتر از اعتقاد و اظهار منسوخ شدن اسلام است (2)
#امام_خمینی
(1): صحیفه نور امام خمینی، جلد۲، صفحه۱۹۶-۱۹۷
(2):کتاب ولایت فقیه امام خمینی، صفحه ۳۰
٨٧
#زيارت_ال_يس
شرحي عارفانه بر زيارت ال يس
ادامه فنفسی مومنه بالله.........
مولایم ! حضور در محضر فرازهای آل یس ات گویا حضور درکلاس الله شناسی ، پیامبرشناسی و ولی الله شناسی است ، دعایم کن که تنها بادعای تو در فراگیریهایم سربلند شوم .
فنفسی مومنه بالله نفس من مومن به همه ی خدایی خداست، مومن به الله یعنی مومن به نام جامع خدای سبحان است، من تنها مومن به رزاقیت ، خالقیت ورحمانیت و...خدا نیستم بلکه مومن به همه خدایی معشوقم.
مولایم!
پیش نیاز دلدادگی معرفت الله است ، تنها آموزشهای تومرا به این معرفت نایل می کند، ازآن آموزشها بی نصیبم مساز.
مومن، دلداده است و دلداده باید در ره معشوق پایدار و ثابت قدم باشد .
بادعای تو این دلدادگی برای من حاصل می شود.
مولایم!
من تنها و بدون هیچ یک از تعلقات وکثرات دنیا آمده ام تا دلدادگی ام را اعلام کنم فنفسی (نفس من) نه نفسنا(نفس ما).
مولایم !
زندگی وحیات من وابسته به دلدادگی شماست.
ادامه دارد
استاد بروجردي
كتاب ال يس
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
واتساپ ٦
https://chat.whatsapp.com/HnDh6GytHr371sIkapHbnB
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
#جرعه_نوشان ۲9
🕊 *ازدواج با سادات*
✳️ از کودکی، عاشق امام رضا علیهالسلام بودم. هر زمان با خانواده به حرم مشرف میشدیم، به ما سفارش میکردند مؤدب باشیم و حواسمان را جمع کنیم کار نادرستی انجام ندهیم؛ *چون در محضرِ بزرگی قرار گرفتهایم که همه زائرانشان را میبینند و بر خواستههای آنان آگاهند. و اما در دل باور داشتیم هر چه از حضرت طلب كنیم در صورت صلاحدید، اجابت میشود.*
💠 از این رو در یکی از زیارتهای دوران کودکی، از حضرت صادقانه درخواست كردم با خانوادهای ازدواج کنم که از نسل ایشان باشد تا به حضرت نزدیک شوم.
🔸 چندین سال از این ماجرا گذشت. اتفاقاً اولین خانوادهای که به خواستگاری من آمدند و به ازدواج منجر شد، از سادات رضوی بودند. آنچه در زمان کودکی از حضرت خواسته بودم و هرگز تصور نمیکردم به آن توجهی شود، اجابت شد.
✨ *امام رئوف، مظهر نام «اَسمع السامعین» و «اَبصر الناظرین» خداوند است و زائر خردسالشان را هم میبینند و خواستهاش را اجابت میكنند.*
📚 #تأليفات_استادبروجردي
📚 بخشی از کتاب «جرعه نوشان» ـ جلد اول
🌐 emamraoof.com
🔆 *صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی در عصر روز جمعه*
💢 در اعمال عصر روز جمعه گفته شده اگر ترک کردی تعقیب عصر روز جمعه را به جهت عذری اما ترک مکن صلوات ضراب اصفهانی را
🍀🍃🍀
✨ «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ، اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ سَيِّدِ الْمُرْسَلِينَ وَ خَاتَمِ النَّبِيِّينَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، الْمُنْتَجَبِ فِي الْمِيثَاقِ، الْمُصْطَفَى فِي الظِّلالِ، الْمُطَهَّرِ مِنْ كُلِّ آفَةٍ، الْبَرِيءِ مِنْ كُلِّ عَيْبٍ، الْمُؤَمَّلِ لِلنَّجَاةِ، الْمُرْتَجَى لِلشَّفَاعَةِ، الْمُفَوَّضِ إِلَيْهِ دِينُ اللَّهِ، اللَّهُمَّ شَرِّفْ بُنْيَانَهُ، وَ عَظِّمْ بُرْهَانَهُ، وَ أَفْلِجْ حُجَّتَهُ، وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ، وَ أَضِئْ نُورَهُ، وَ بَيِّضْ وَجْهَهُ، وَ أَعْطِهِ الْفَضْلَ وَ الْفَضِيلَةَ وَ الدَّرَجَةَ وَ الْوَسِيلَةَ الرَّفِيعَة، وَ ابْعَثْهُ مَقَامًا مَحْمُودًا يَغْبِطُهُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَ الْآخِرُونَ، وَ صَلِّ عَلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ وَ قَائِدِ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِينَ، وَ سَيِّدِ الْوَصِيِّينَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَ صَلِّ عَلَى الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ سَيِّدِ الْعَابِدِين إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَ صَلِّ عَلَى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَ صَلِّ عَلَى مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَ صَلِّ عَلَى الْخَلَفِ الصَّالِحِ الْهَادِي الْمَهْدِيِّ، إِمَامِ الْهُدَى وَ إِمَامِ الْمُؤْمِنِين وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ الْأَئِمَّةِ الْهَادِينَ، الْعُلَمَاءِ الصَّادِقِينَ، الْأَبْرَارِ الْمُتَّقِينَ، دَعَائِمِ دِينِكَ وَ أَرْكَانِ تَوْحِيدِكَ، وَ تَرَاجِمَةِ وَحْيِكَ، وَ حُجَجِكَ عَلَى خَلْقِكَ، وَ خُلَفَائِكَ فِي أَرْضِكَ، الَّذِينَ اخْتَرْتَهُمْ لِنَفْسِكَ، وَ اصْطَفَيْتَهُمْ عَلَى عِبَادِكَ، وَ ارْتَضَيْتَهُمْ لِدِينِكَ، وَ خَصَصْتَهُمْ بِمَعْرِفَتِكَ، وَ جَلَّلْتَهُمْ بِكَرَامَتِكَ، وَ غَشَّيْتَهُمْ بِرَحْمَتِكَ، وَ رَبَّيْتَهُمْ بِنِعْمَتِكَ، وَ غَذَّيْتَهُمْ بِحِكْمَتِكَ، وَ أَلْبَسْتَهُمْ نُورَكَ، وَ رَفَعْتَهُمْ فِي مَلَكُوتِكَ، وَ حَفَفْتَهُمْ بِمَلائِكَتِكَ، وَ شَرَّفْتَهُمْ بِنَبِيِّكَ صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ، اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَيْهِمْ صَلاةً كَثِيرَةً دَائِمَةً طَيِّبَةً، لَا يُحِيطُ بِهَا إِلّا أَنْتَ، وَ لَا يَسَعُهَا إِلّا عِلْمُكَ، وَ لَا يُحْصِيهَا أَحَدٌ غَيْرُكَ، اللَّهُمَّ وَ صَلِّ عَلَى وَلِيِّكَ الْمُحْيِي سُنَّتَكَ، الْقَائِمِ بِأَمْرِكَ، الدَّاعِي إِلَيْكَ، الدَّلِيلِ عَلَيْكَ، وَ حُجَّتِكَ عَلَى خَلْقِكَ، وَ خَلِيفَتِكَ فِي أَرْضِكَ، وَ شَاهِدِكَ عَلَى عِبَادِكَ، اللَّهُمَّ أَعِزَّ نَصْرَهُ، وَ مُدَّ فِي عُمْرِهِ، وَ زَيِّنِ الْأَرْضَ بِطُولِ بَقَائِهِ، اللَّهُمَّ اكْفِهِ بَغْيَ الْحَاسِدِينَ، وَ أَعِذْهُ مِنْ شَرِّ الْكَائِدِينَ، وَ ازْجُرْ عَنْهُ إِرَادَةَ الظَّالِمِينَ، وَ خَلِّصْهُ مِنْ أَيْدِي الْجَبَّارِينَ، اللَّهُمَّ أَعْطِهِ فِي نَفْسِهِ وَ ذُرِّيَّتِهِ وَ شِيعَتِهِ وَ رَعِيَّتِهِ وَ خَاصَّتِهِ وَ عَامَّتِهِ وَ عَدُوِّهِ وَ جَمِيعِ أَهْلِ الدُّنْيَا مَا تُقِرُّ بِهِ عَيْنَهُ، وَ تَسُرُّ بِهِ نَفْسَهُ، وَ بَلِّغْهُ أَفْضَلَ مَا أَمَّلَهُ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ، إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ، اللَّهُمَّ جَدِّدْ بِهِ مَا امْتَحَى مِنْ د
ِينِكَ، وَ أَحْيِ بِهِ مَا بُدِّلَ مِنْ كِتَابِكَ، وَ أَظْهِرْ بِهِ مَا غُيِّرَ مِنْ حُكْمِكَ، حَتَّى يَعُودَ دِينُكَ بِهِ عَلَى يَدَيْهِ غَضًّا جَدِيدًا خَالِصًا مُخْلَصًا، لَا شَكَّ وَ لَا شُبْهَةَ مَعَهُ، وَ لَا بَاطِلَ عِنْدَهُ وَ لَا بِدْعَةَ لَدَيْهِ، اللَّهُمَّ نَوِّرْ بِنُورِهِ كُلَّ ظُلْمَةٍ، وَ هُدَّ بِرُكْنِهِ كُلَّ بِدْعَةٍ، وَ اهْدِمْ بِعِزِّهِ كُلَّ ضَلالَةٍ، وَ اقْصِمْ بِهِ كُلَّ جَبَّارٍ، وَ أَخْمِدْ بِسَيْفِهِ كُلَّ نَارٍ، وَ أَهْلِكْ بِعَدْلِهِ كُلَّ جَبّارٍ، وَ أَجْرِ حُكْمَهُ عَلَى كُلِّ حُكْمٍ، وَ أَذِلَّ بِسُلْطَانِهِ كُلَّ سُلْطَانٍ، اللَّهُمَّ أَذِلَّ كُلَّ مَنْ نَاوَاهُ، وَ أَهْلِكْ كُلَّ مَنْ عَادَاهُ، وَ امْكُرْ بِمَنْ كَادَهُ، وَ اسْتَأْصِلْ مَنْ جَحَدَ حَقَّهُ وَ اسْتَهَانَ بِأَمْرِهِ وَ سَعَى فِي إِطْفَاءِ نُورِهِ وَ أَرَادَ إِخْمَادَ ذِكْرِهِ، اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَى وَ عَلِيٍّ الْمُرْتَضَى وَ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ وَ الْحَسَنِ الرِّضَا وَ الْحُسَيْنِ الْمُصَفَّى، وَ جَمِيعِ الْأَوْصِيَاءِ مَصَابِيحِ الدُّجَى وَ أَعْلامِ الْهُدَى، وَ مَنَارِ التُّقَى وَ الْعُرْوَةِ الْوُثْقَى، وَ الْحَبْلِ الْمَتِينِ وَ الصِّرَاطِ الْمُسْتَقِيمِ، وَ صَلِّ عَلَى وَلِيِّكَ، وَ وُلاةِ عَهْدِكَ، وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ، وَ زِدْ فِي أَعْمَارِهِمْ، وَ زِدْ فِي آجَالِهِمْ، وَ بَلِّغْهُمْ أَفْضَل آمَالِهِمْ دِينًا وَ دُنْيَا وَ آخِرَةً، إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ.»
📚 مفاتیح الجنان
🌐 emamraoof.com
٦٨
#شكر_شكر
"نگراني ها و اضطرابهاي بي اساس"
گروهي از مردم هميشه نگران آينده خويش هستند
اين نگراني توكل آنها را نسبت به حضرت حق سست و متزلزل مي كند
آنها آينده را در ذهن محدود خويش طراحي مي كنند و چون در اين برنامه ريزي به نتيجه مطلوب نمي رسند ساز ناشكري سر مي دهند .
رفتارهاي اين گروه معمولا متعادل نيست گاه گرفتار افراط مي شوند و گاهي دچار تفريط.
آن كس كه در امور مختلف زندگي، قدرت لايزال حق را ناديده بگيرد هميشه دچار اضطراب و نگراني است و اين نگرانيها به صورت ناشكريهاي قلبي و زباني بروز مي كند .
كسي كه نگران آينده ي خويش است از نعمات فعلي اش غافل مي شود و هنگاميكه از نعمات غافل شود منعم را به فراموشي مي سپارد و چون خدا را فراموش كند شكر گزاري معناي خود را از دست مي دهد.
ادامه دارد
استاد بروجردي
كتاب شكر ِشكر
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
واتساپ ٦
https://chat.whatsapp.com/HnDh6GytHr371sIkapHbnB
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
#زیارت_عاشورا ٦٢
💠 *نگاهی گذرا به زیارت عاشورا*
🔆 *«اَللّهُمَّ اجْعَلْنی فی مَقامی هذا مِمَّنْ تَنالُهُ مِنْکَ صَلَواتٌ وَ رَحْمَةٌ وَ مَغْفِرَةٌ»*
🔆 «پروردگارا مرا در این مقام که هستم از آنان قرار ده که درود و رحمت و مغفرتت شامل حال شان مي شود»
✳️ *زائر در زیارت عاشورا جرمشناس میشود اما جرم شناسي اميدوار ،او در عين اميدواري از خدای خويش طلب مغفرت میكند و درخواست مینمايد تا وي را تحت غفران الهی قرار دهد و کمالی را به برکت امام حسین علیهالسلام در اختیارش قرار دهدوعیوبش را مستور نمايد.*
✍️ یکی از مفسرین میگويد: خدای سبحان ظلمت را با نوری که در مقابل آن هست از بین میبرد معصیت را با نور طاعت، جهالت را با نور عقل و علم، ناشکری را با نور شکر و بیتابی و جزع و فزع را با نور صبر از ميان میبرد.
🔸 او بواسطه همراهي با پیامبر و آل پیامبر صلیاللهعلیهوآله هر ظلمتی را با سهولت برطرف مي كند وانسان را از تاريكي به سوي نور خارج میکند،
قرآن مي فرمايد:
📔آيه ٢٥٧سوره مباركه بقره
🔆 «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ»
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 emamraoof.com
#تحكيم_خانواده ٢٥
💠 *تحكيم بنيان خانواده با پرهيز از آسيبها*
✳️ ١٢- *پرهیز از تحقیر*
💠 یکی از راهکارهای تحکیم بنیاد خانواده پرهیز از تحقیر است، اگر در انتظار اطاعت فرزندان و قانون پذیری آنان در فضای خانواده هستیم باید از هرگونه تحقیر و استخفافی اجتناب کنیم.
💢 *خانوادهای که اعضای آن با تحقیر و از سر اجبار اوامر بزرگتر خانواده را اجرا میکنند و از او اطاعت مینمایند خانوادهای آسیبپذیر است* و از سیاستی فرعونی تبیعت میکند.
🍀 همچنانکه قرآن کریم در بیان سیاست فرعون میفرماید: فرعون با تحقیر قومش به دنبال کسب اطاعت آنان بود و میفرماید:
🔆 «فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطاعُوهُ إِنَّهُمْ كانُوا قَوْماً فاسِقين»
🔆 «فرعون قومش را به جهل و سبک سری کشاند پس آنان از او پیروی کردند زیرا افرادی فاسق بودند»
📔 سوره مبارکه زخرف، آیه ٥٤
🔹 استخف هرگونه تحقیر و خوار شمردن است گاه ممکن است ناتوانی طرف مقابل را به رخش کشند یا پایین بودن سطح خانواده یا سطح علمی یا ... هدفی که انسان در استخفاف طرف مقابل دنبال میکند اطاعت است حال آنکه چنین اطاعتی موقتی و بسیار مقطعی است و نمیتواند تاکتیکی صحیح باشد زیرا فضای استخفاف فضایی بدور از محبت است در حاليكه بنياد خانواده باید آکنده از مهر و محبت باشد تا در زلزلهها و ناملایمات روزگار تاب بیاورد و روز به روز مستحکمتر شود اما سیاست استخفاف نتیجهای غیر از دوری اعضای خانواده از یکدیگر ندارد و در عوض استحکام خانواده به تزلزل آن کمک میکند.
🔸 گاهی اوقات والدین در سنین بلوغ فرزندان که زمان استقلال طلبی آنان است سیاست استخفاف را بکار میبرند و این امر نتیجهای جز لجاجت فرزندان ندارد،اگر در عوض این روش از سیاست تمجید و تعریف آنان استفاده شود نتیجه کاملاً برعکس خواهد بود.
🔺 نظراتی که از سر خودخواهی و صرفاً با توجه به سلیقه شخصی و به دور از شریعت و یا فرهنگ باشد پشتوانهای ندارد و نباید بر نهاد خانواده تحمیل شود.
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 emamraoof.com
#زیارت_امین_الله ٢۱
🔆 *«مُشْتَاقَةً إِلَى فَرْحَةِ لِقَائِك»*
🔆 «خدایا! من را مشتاق به خوشحالی ملاقات با خودت قرار بده.»
❇️ در زیارت «امین الله» گویا زائر به خداوند عرض میكند: خدایا! به من نگاه كن، من به چشم تو بیایم و توسط تو درد اشتیاق در دلم ایجاد شود و تا زمانی كه به معشوقم نرسیدهام این شوق پایان نیابد. و چون معشوق بینهایت است، این اشتیاق هم نهایتی ندارد و تا هنگام مرگ با من همراه است.
🍀 در ادامه روایتی كه از امام صادق علیهالسلام بیان شد حضرت میفرماید:
🔆 «و لبّ بین حیاتك و موتك لبّیك اللّهمّ لبّیك و اعظم اللَّه اجرك» «بین مرگ و زندگیت به خدا لبیك بگو (كه اگر چنین كردی) خدا به تو پاداشی عظیم بدهد.
💠 *انسانی كه در حریم شوق خدا قرار میگیرد. گویا محرم میشود، ظاهراً مانند دیگر انسانها زندگی میكند، ولی از خواستههای خود جدا شده و دائم به معشوقش لبیك میگوید.*
🔹 كسی كه چنین انتخاب زیبائی دارد شامل دعای امام صادق علیهالسلام میشود كه:
🔆 «اعظم اللَّه اجرك»
✨ *مرده بدم زنده شدم گریه بُدم خنده شدم*
✨ *دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم*
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 emamraoof.com