eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 راه‌های تربیت 🔆«وَظَلَّلْنَا عَلَيْكُمُ الْغَمَامَ وَأَنزَلْنَا عَلَيْكُمُ الْمَنَّ وَالسَّلْوَى كُلُواْ مِن طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ وَمَا ظَلَمُونَا وَلَكِن كَانُواْ أَنفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ» (آیه 57 سوره مبارکه بقره) 💠 فرصتی مجدد ✳ اگر فردی در مقطعی پذیرای تربیت نبود مجدداً باید به او فرصت داده شود. تصور نکنید اگر از فرصتی حسن استفاده نشد امکان تربیت منتفی شده است بلکه در این شرایط نیز باید تمام امکانات را به بهترین و کامل‌ترین شکل برای فرد فراهم کرد، باشد که پذیرای تربیت شود و به کمال راه یابد. 💠 اکرام ✳ یکی از راه‌های تربیت اکرام است، با تحقیر هرگز نباید انتظار تربیت را داشت. سایبان بودن ابر برای بنی‌اسرائیل و نزول مائده آسمانی مصداقی از اکرام الهی است.اکرام هرکس باید مطابق با حال و مقام او باشد. 💠 بهره‌بری از امکانات ✳ یکی دیگر از راه‌های تربیت بهره‌برداری از امکاناتی است که در اختیار داریم. خدای سبحان به بنی‌اسرائیل فرمود: «كُلُواْ مِن طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ» از امکاناتی که در اختیارتان قرار دادیم بهره‌مند شوید. 💠 ایجاد انگیزه ✳برای تربیت و بهره‌مندی از امکانات ایجاد محرک و انگیزه لازم است. در حقیقت برای تربیت باید علاوه بر قرار دادن انواع امکانات، افراد را برای بهره‌مندی از امکانات تحریک کرد. یکی از این مصادیق مطالعه احوال بزرگان است. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2p28HAj
نماز امروز چهارشنبه آخر ماه صفر
☝ اعلاميه بالا مربوط به سخنراني حجة الاسلام والمسلمين جناب آقاي دكتر بروجردي ويژه آقايان است
خداي سبحان حضرت عيسي را پند داد : اي عيسي من پروردگار تو و پروردگار پدران گذشته تو هستم نامم واحد است و من احد يگانه به آفرينش همه چيز هستم و همه چيز از آفرينش من است و همه به سوي من باز مي گردند. اي عيسي تو به فرمان من مسيح هستي و تو از گِل همانند شكل پرنده اي به اذن من مي آفريني و تو مردگان را با سخن من زنده مي گرداني پس به من مشتاق و از من ترسان باش كه از من پناهگاهي جز به سوي من نخواهي يافت تدبر در حديث: ١-خداوند به حضرت عيسي مي گويد:من تو را پرورش دادم و تو محصول تربيتي من هستي. ٢-اي عيسي همه چيز صنع من است و همه در حال رجوع به من هستند پس نگاهت را به اطرافيان ساماندهي كن كه همه مردم چون منسوب به من هستند حُرمت ويژه دارند . ٣-اي عيسي من مربي هستم و تو را مظهر نام شافي و خالق و محيي خود قرار دادم. ٤-اي عيسي شكر اين همه لطفي كه به تو كردم اينست كه مشتاق من باشي و به من پناهنده شوي. ٥-اي عيسي تو هر چقدر مشتاق من باشي جلوه هاي بيشتري از تو در عالم بروز مي كند و بيش از اين مي تواني جلوه گاه من باشي. ٦-خدا بعنوان واعظ عيسي را مورد خطاب قرار مي دهد پس همه قوانين موعظه را رعايت مي كند يعني ابتدا عيسي (موعظه شونده)را مورد خطاب قرار مي دهد ٧-مقدمه بحث وعظ بايد معرفي خدا و گوشزد رجوع همه بسوي خدا باشد. ٨-واعظ(خدا) مستمع را با توانمنديهايش آشنا مي كند. ٩-خداوند رغبت را بر رهبت مقدم مي كند يعني خدا به عيسي مي فرمايد: با ميل خودت به من رجوع كن . ١٠-عيسي پدر نداشت و منظور از پدر در عبارت، اجداد مادري و يا پيامبران گذشته بودند. استاد بروجردي كلاس شرح احاديث قدسي ٩٨/٨/١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٥٢ ادامه بحث خوف قران در سوره انعام آيه ٨٢ مي فرمايد:....اولئك لهم الامن كسانيكه دلداده حق شدند و اين دلدادگي در حد ادعا باقي نماند حتما به مقام امن راه پيدا كردند. يعني از هيچ امري نگران نيستند و عدم نگراني بدليل خائف بودن از يك وجود است و خشيت و تعظيم و ادب او در مقابل خداي سبحان است و كثرات به چشم او نمي آيد. البته وقتي خدا بر وجودي جلوه گري كامل كند سطح او از خوف و رجا بالاتر مي رود و ديگر خوف و رجا بر آنها غالب نيست خوف و رجا مربوط به متوسطين منازل سلوك است . نگرانيها و خوف ، مردم را از لذت و بهره مندي از "لحظه" محروم مي كند مثل اينكه ما در حرم حضرات معصومين بجاي لذت بردن از زيارت همان لحظه، مرتبا نگران تمام شدن زيارت باشيم كه بهره ما از زيارت همان لحظه كم مي شود. خشيتي هم كه در آيات و روايات بر آن تأكيد شده است تا جايي است كه ما به مقام فنا نرسيده ايم . خوف و خشيت براي متوسطين لازم است . خدايا من بگونه ايي ادب حضور را رعايت كنم و خشيت داشته باشم گويا تو را مي بينم. مرحوم نراقي از طريق روايات و آيات خوف را اثبات و لزوم آنرا در حد متوسطين لازم دانسته است . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعادات ٩٨/٨/١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٥٣ ادامه بحث خوف و اثبات آن در آيات و روايات روايات تأكيد مي كنند كه فقط علما از خداوند خشيت دارند خشيت ، ترسي است كه موجب بكارگيري آداب مي شود . اگر خشيت نماد علم است پس وجود علم و خشيت هر دو در زندگي ما لازم است. قران در سوره اعراف آيه ٥٤ مي فرمايد: هدي و رحمه للذين هو لربهم يرهبون رهبت به معناي ترس از خداي سبحان است . كتاب موسي براي گروهي عامل كمال بود كه در مقابل خدا رهبت داشتند پس كساني كه تورات را تحريف كردند و در ازاي دريافت پول نام پيامبر اسلام را از تورات حذف كردند، از خدا ترسي نداشتند . سوره مباركه بينه آيه ٨: رضي الله عنهم و رضوا عنه ذالك لمن خشي ربه اينها خدا را پسنديدند و خدا هم اينها را پسنديد و اين مقام مخصوص كساني است كه در مقابل مربي خود خشيت و ترس همراه با ادب دارند. در بسياري از آيات خوف را لازمه ايمان مي دانند و ايمان بدون خوف را ايمان محسوب نمي كنند. سوره مباركه انفال آيه ٢: انماالمومنون الذين اذا ذكرالله وجلت قلوبهم مومنين اين خصوصيت را دارند كه وقتي نام خدا برده مي شود دلهاي آنها ترسان است و دلشان مي لرزد و در مقابل خداوند تعظيم خاص دارند و خيالشان از خود راحت نيست و هر آن احتمال انحراف و عاقبت به شري و لغزش را مي دهند. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعادات ٩٨/٨/١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١٦ ادامه نقش وجود مقدس اباعبدالله (ع) ٧-بنده در زيارت اباعبدالله (ع) بر سفره اهل بيت مي نشيند. زائر حسين هم سفره با ائمه اطهار مي شود خداوند به زائر اباعبدالله عزت ، سربلندي و آبرو مي بخشد و چندان او را از زمين بالا مي برد كه لياقت هم سفرگي با اهل بيت نصيبش مي گردد زائر اجازه نشستن بر سفره اي را مي يابد كه همه اهل بيت آنجا حضور دارند . سفره اي كه زائر حسين(ع) بر سر آن مي نشيند سفره اي به وسعت كل عالم است زيرا حضرات معصومين اولياء النعم هستند و هم سفرگي با آنان يعني بر سر همه نعمتهاي خداي سبحان نشستن ، فقط كافي است زائر دريابد به كجا آمده است. ٨-روايت مي گويد:خداوند سبحان چنان جايگاهي براي زائرالحسين منظور كرده كه نه تنها به ملائكه بلكه به ملائكه مقرب و حَمَله عرش فخر فروشي مي كند. زيارت امام حسين(ع) چنان آب و رنگ بندگي زائر را عوض مي كند كه زيارتش مايه فخر خداوند سبحان مي شود. ملائكه عرش اوج نماد قدرت حضرت حق اند و ملائكه مقرب در اوج وادي قرب به حق قرار دارند اما زائرالحسين مايه فخر خداوند سبحان در برابر ملائكه است . ادامه دارد استاد بروجردي كتاب انيس الزائر كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١٥ ادامه نقش وجود مقدس اباعبدالله (ع) ٥-خداوند سبحان نه تنها زائر قبر حسين(ع) را مي بخشد بلكه به واسطه او اهل بيتش و هركس را كه او شفاعت كند، مي بخشد حتي اگر مستوجب آتش باشند. زيارت حسين (ع) حائلي ميان مستوجب آتش و آتش است . ٦- زيارت حسين(ع) رزق مادي و معرفتي زائر را افزايش مي دهد. روايت مي گويد: نام حسين هر كجا هست ، بركت عمر و رزق همان جاست. زيادي عمرو افزايش رزق به معناي طولاني بودن و افزوني ظاهري عمر و رزق مادي نيست بلكه خداوند سبحان به رزق بندگان بركت خاصي عطا مي كند و آن را چنان وسعت مي بخشد كه ماندگار مي شود و گاه براي همه عمر در تاريخ مي ماند. به عنوان مثال تعداد زيادي از شهدا در جواني و نوجواني به شهادت رسيدند اما بركت عمرشان براي هميشه در ميان خانواده، دوستان ، فاميل و جامعه ماندگار مي شود عمرشان كوتاه اما پر بركت است ، عمري به اندازه طول تاريخ بشريت . ادامه دارد استاد بروجردي كتاب انيس الزائر كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
💠 معروف؛ مهمان نوازی «... فَجَاءَ بِعِجْلٍ سَمِینٍ؛ فَقَرَّبَهُ إِلَیْهِمْ....» «...و گوساله فربه (و بریان شده‌ای را برای آنها) آورد، و نزدیک آنها گذارد....» 🔆 آداب مهمان نوازی ✨ «فَجَاءَ بِعِجْلٍ سَمِینٍ» مفسرین می‌گویند: آماده شدن گوساله بریان برای غذا نشانگر چند مطلب است: • آنکه غذای مهمان باید با کیفیت مطلوب باشد. • باید برای مهمان بهترین خوردنی‌ها فراهم شود • حجم غذای مهمان نباید کم باشد. در نتیجه حرمت مهمان باید کمی و کیفی رعایت شود. ✨ «فَقَرَّبَهُ إِلَیْهِمْ» حضرت ابراهیم خود غذا را برای مهمانان آورد و کارگر‌ها در اندرونی بودند. از این قسمت آیه دریافت می‌شود: • باید صاحب‌خانه خود مهمان را پذیرایی کند و خود در صحنه خدمت باشد و پذیرایی را به کارگران واگذار نکند. • ثانیاً غذا به مهمان نزدیک شود نه آنکه مهمان را به سوی غذا دعوت کند. ✨ کاربرد آیه: «قربه الیهم» غذا بردن نزد مهمان یکی از معروف‌هایی است که آرام آرام دارد کمرنگ می‌شود، امروز در بیشتر مهمانی‌ها غذا بصورت سلف سرویس پذیرایی می‌شود و مهمان به سوی غذا دعوت می‌شود. تکریم مهمان را باید جدی گرفت حتی اگر مهمان فرزند شما باشد. اگر فرزندانتان کمتر مهمان شما می‌شوند شاید به دلیل آن است که تکریم لازم از آنان صورت نگرفته است. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ـ محرم 98 ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/32GYnMN
✴ بشارت به پرهیزگاران 🔹خدای سبحان در سوره مبارکه آل عمران، آیه 15 می‌فرماید:«أَؤُنَبِّئُكُمْ بِخَيْرٍ مِنْ ذَلِكُمْ لِلَّذِينَ اتَّقَوْا عِنْدَ رَبِّهِمْ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَأَزْوَاجٌ مُطَهَّرَةٌ وَرِضْوَانٌ مِنَ اللَّهِ وَاللَّهُ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ» 🔹در این آیه، خدای سبحان متذکر می‌شود که همه افراد قابلیت دریافت بشارت الهی را نداشته و تنها کسانی مخاطب این بشارت‌ هستند که تقوای الهی پیشه کرده و از منیت و مخالفت با حق پرهیز نمایند. 🔅عِنْدَ رَبِّهِمْ اولین بشارتی که به پرهیزگاران داده می‌شود آن است که علی‌الدوام در حضور پروردگار و مربی خویش بوده و بر همین اساس قابلیت تربیت و رشد را خواهند داشت. 🔅أَزْوَاجٌ مُطَهَّرَةٌ بشارت دیگر خداوند به پرهیزگاران، بهره‌مندی از هم‌نشین و جفتی‌ است که از همه نجاسات و آلودگی‌ها پاک است؛ می‌باشد. ثمره ارتباط با معصومین بهره‌مندی از وجود هم‌نشینان پاک و خیررسان است. 🔅رِضْوَانٌ مِنَ اللَّهِ سومین بشارت الهی برای پرهیزگاران، بهره‌مندی از رضایت و پسندالهی است. متقین، به میزانی که متصف و متخلق به صفات و اخلاق الهی باشند؛ مورد پسند خدای سبحان قرار خواهند گرفت. 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2MJ162H
١٧ ادامه نقش وجود مقدس اباعبدالله (ع) ٩-بدرستي كه زائرالحسين از كروبين و سادات ملائكه به شمار مي رود كروبين از جهت مقام و درجه بندي بالاتر از ملائكه مقرب هستند آنان در شمار سادات ملائكه اند و تمام استقراء و توجه شان به وجود حق تعالي است فضاي حضور آنان غير قابل تصور انسان است اما زيارت اباعبدالله زائر را چنان آسماني مي كند كه جايگاهش از كروبين نزد حق بالاتر مي رود در زيارت الحسين وجهه ملكوتي بندگان پر رنگ مي شود گويا نورالحسين ملكوت نوراني و زيبايي از انسان مي سازد كه فقط براي اهل آسمان شناخته شده است و در ميان زمين و ميان زمينيان بيگانه. ١٠-زيارت اباعبدالله(ع) نام زائر را در شمار كمك كنندگان به فاطمه(س) ثبت ضبط مي كند. در روايت آمده است : فردي خدمت امام صادق مي رسد حضرت از ايشان سوال مي كند آيا به زيارت قبر حسين رفته اي؟ مرد پاسخ مي دهد: نه حضرت مي فرمايد: آيا دوست داري از كمك كنندگان به فاطمه(س) باشي؟ پس به زيارت قبر حسين برو نام حضرت زهرا در عرش منصوره است و در زمين فاطمه آنكس كه به زيارت قبر اباعبدالله نائل شود به كمك و ياري منصوره عرش رفته است در حاليكه حضرت فاطمه از سوي آسمانيان نصرت شده است . آنكس كه زائر قبر حسين مي شود با آسمانيان براي كمك و ياري زهرا قيام كرده است او نه تنها در زمين خدمتكار بيت فاطمي مي شود و نامش در كنار اسماء و فضه ثبت مي شود بلكه نامش در جرگه ياري كنندگان آسماني منصوره عالم نوشته مي شود اين درجه و مقام از آن روست كه زيارت اباعبدالله جوهره و استخوان بندي فكري انسان را تغيير مي دهد و در پي اين تغيير او از زمين و زميني بودن تا آسمان و عرشي شدن عروج مي كند او كه تا قبل از زيارت بنده اي از بندگان خدا در زمين بود حال در جايگاهي بالاتر از ملائكه عرش جاي دارد تا با عرشيان به كمك فاطمه (س) برود فاطمه كه حبيبه خداي سبحان است . ادامه دارد استاد بروجردي كتاب انيس الزائر كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
🏴🏴🏴 با سلام ودرود بر همه منتظران يابن الحسن! تو دستگير شو اي خضر پي خجسته كه من/ پياده مي روم و همرهان سوارانند/ استاد بروجردي پيام روز جمعه روز موعود كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK