eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✈️💥 ۱۲ تیر ۱۳۶۷، اوج توحش آمریکای جنایتکار ✍ پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR655» از تهران به مقصد دوبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (۳ ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دوبی در حرکت بود که با شلیک موشک فینیکس حرارتی از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در ارتفاع ۱۲ هزار پایی بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند. ✅ حمله موشکی ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران اوج توحش آمریکای جنایتکار بود.
⚫️ لیست برخی از جنایات ۶۰ ساله آمریکا علیه ملت ایران‏ ✅ الف - قبل از انقلاب اسلامى‏ ۱) کودتاى ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ ۲) شهادت دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ ۳) حمایت و تحکیم پایه‏ هاى حکومت استبدادى شاه‏ ۴) تأسیس سازمان مخوف ساواک‏ ۵) کشتار صدها تن از مردم در قیام خونین پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ ۶) تحمیل قانون کاپیتولاسیون و تحقیر ملت بزرگ ایران‏ ✅ ب- دوران پس از انقلاب‏ ♻️ ب - ۱ دوران جنگ سخت‏ ۷) تبدیل سفارت به لانه جاسوسى‏ ۸) مصادره اموال ایران‏ ۹) هجوم نظامى و واقعه طبس‏ ۱۰) کودتاى نوژه‏ ۱۱) چراغ سبز آمریکا به صدام براى حمله به ایران‏ ۱۲) حمایت تسلیحاتى و اطلاعاتى آمریکا از صدام در ۸ سال جنگ تحمیلى‏ ۱۳) تأمین سلاح‏هاى شیمیایى عراق علیه ایران‏ ۱۴) حمله آمریکا به کشتی ها و سکوهاى نفتى ایران‏ ۱۵) ساقطکردن هواپیماى مسافربرى ایران‏ ۱۶) حمایت آمریکا از سازمان منافقین‏ ۱۷) اعمال تحریم‏هاى ظالمانه علیه ایران‏ ۱۸) تهاجم فرهنگى و جنگ نرم علیه ملت ایران‏ ۱۹) ساخت فیلم‏هاى ضد ایرانى و ضد اسلامى‏ ♻️ ب - ۲- عملیات جنگ نرم‏ ۲۰) تهدید مستمر ملت ایران به حمله نظامى‏ ۲۱) حمایت آمریکا از گروهک‏ هاى تروریستى به‏ ویژه در مرزهاى ایران‏ ۲۲) حمایت آمریکا از هر گونه فتنه و اغتشاش در سالهاى ۷۸ تا ۹۸ ۲۳) ترور دانشمندان هسته‏ اى ایران‏ ۲۴) شهادت سپهبد سلیمانی و همراهانش در یک اقدام تروریستی
۵۴ ✍️ در ادامه شناخت حضرت محمد صلی‌الله‌و‌علیه‌و‌آله در آئينه وحی و در سوره آل عمران به آياتی برمی‌خوریم كه در مورد پاسخگويی به مسلمانان است. 🔸 بايد توجه داشت وقتی از اجابت سخن گفته می‌شود 🌀 ۱- *دعوت و در خواستی وجود داشته است وسپس توصيه به اجابت می‌شود.* 🌀 ۲- *دعوت كننده در قبال مدعو بر اساس نوع دعوتی كه انجام می‌دهد وظايفی دارد.* 🌀 ۳- *مدعو در حريمی كه وارد می‌شود می‌بايست اعمالی را كه حاكی از ادب حضور است به جا آورد.* 🌀 ۴- *اين ضيافت اگر بين خداوند و بنده او باشد التزام به دقت در عمل را چندين برابر می‌كند.* ✳️ با توجه به اين مطالب صفتی را كه می‌توان به حضرت نسبت داد «فردی دعوت كننده از جانب خدا» می‌باشد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۱۴۶ نحل، آیه ۳۷ ادامه ‏🔆 «إِنْ تَحْرِصْ عَلى‏ هُداهُمْ فَإِنَّ اللَّهَ لا يَهْدي مَنْ يُضِلُّ وَ ما لَهُمْ مِنْ ناصِرينَ» 🔆 «(اى پيغمبر!) هرچند هم بر رهنمود آنان (كه مغلوب شهوات و لذات و ماديات شده‏اند) آزمند باشى (گوششان به دعوت حق بدهكار نيست و) خداوند كسانى را (كه بر اثر پلشتی‌ها و زشتی‌ها) گمراه بكند (با زور به راه حق) هدايت نمى‏‌دهد، و (روز قيامت) ياورانى را نخواهند داشت (كه ايشان را يارى كنند و از عذاب خدا برهانند)». ‏✳️ *«إِنْ تَحْرِصْ عَلى‏ هُداهُمْ فَإِنَّ اللَّهَ لا يَهْدي مَنْ يُضِلُّ»* ✍️ در قسمت قبل بیان شد اگر كس نخواهد هدایت شود حتّی اگر پیامبر هم درجهت هدایت او إقدام كند هدايت نمی‌شود. 🔸 خدای سبحان به پیامبر فرمود: هرچند بر هدایت انان تلاش كنی و بر هدايت‌شان حريص باشی فايده‌ای نخواهد داشت. 🔰 *آنان گمرهی خود را باور ندارند وآنرا نمي پذيرند، همانطور كه اگر بيماری، مریضی خود را نپذیرد نمی‌توان کاری انجام داد هر تلاشی برای هدايت آنان نيز نفعی نمی‌دهد.* ✍️ به طور مثال، تلاش برای هدايت كسی که گرفتار بیماری بی‌عفّتی است ،فايده اي ندارد ، او نه تنها بی‌عفّتی‌اش را ناپسند نمی‌داند بلکه آنرا نماد پیشرفت و تمدّن و مدرنیته می‌شمارد و كسی را که از روی شفقت و دلسوزی عاقبت سوء بی عفّتی را به او متذکّر می‌شود قدیمی و متحجّر و عقب مانده می‌شمارد.   💠 بخش نامه‌ای که خدای سبحان به پیامبر، برای هدایت مردم، صادر كرده به دو دسته اختصاص دارد: 🌀 ۱- افرادی که درد وبیماری خود را پذیرفته اند. 🌀 ۲- افرادی که قصد مداوا و اصلاح دارند، اما کسی که اصلاً خود را دردمند نمی‌شمارد و گمراهی را بیماری نمی‌داند و خواهان ثبات قدم درضلالت خود است؛ بر هدایت او حريص بودن بی فایده است. 💢 *نکته جالبی که باید به آن دقّت كنيم آن است که طبق این آیه، سرمایه‌گذاری‌های عاطفي مانندساير سرمايه گذاري ها باید قانونمند باشد.* 🔹 ما حقّ دلسوزی هاي بي قانون وبي ضابطه را نداریم. همچنان كه امام زمان عج نیز دلسوزی خود را برای كساني بکار می‌گیرند که خواهان رفع نقایص و سیّئات خود هستند و قصد رشد و ارتقاء دارند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۶ ✍️ موضوع شايستگی اجتماعی را دنبال می‌كرديم: ✳️ در اين قسمت گفته می‌شود بايد باور كرد خدمات رسانی ما به ديگران در حقيقت خدمات به خود ماست و اين نگاه سبب شايستگی اجتماعی می‌شود. 🔰 زمانی كه ما طالب شایستگی اجتماعی هستيم بايد مسئولیت خود را نسبت به دیگران به بهترين شكل انجام دهیم. 🌀 وقتی من از نظر رفتار اجتماعی آدم شایسته‌ای هستم با همه اطرافیانم از جمله مصاحب، جلیس، استاد، شاگرد، دوست و همسایه؛ رفتار پسنديده دارم ✅ اينكه من نسبت به رفتارم دقت بيشتری داشته باشم منتی بر ديگری نیست. 🔆 *«إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لأَنفُسِکمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا»* 🔹 اگر نیکی کنید به خودنیکی می‌کنید و اگر بدی کنید پس به خودتان بدی می‌کنید. ✨ *اگر کار نیکو کنید و جمیل* ✨ *به خود کرده‌اید ای بنی اسرائیل* ✨ *اگر هم ننمایید اعمال بد* ✨ *سزای عمل بر شما می‌رسد* 🍀 ما هرچه درست‌تر و بهتر کار کنیم خودمان بيشتر بهره می‌بريم و خوشتر هستیم، به همین جهت بر کس منتی نداریم و از هیچ کس توقعی نخواهيم داشت. 📚 *«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»* ‏🌐 emamraoof.com
١٧٨ 🔆 *« فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللَّهِ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ بِرَسُولِهِ وَ بِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ بِكُمْ يَا مَوْلَايَ»* ✅ در اين فراز آل يس، مجددا به عبارت *« يَا مَوْلَايَ»* توجه ديگری كرديم ودر اين رابطه قسمتي از روايتی را بيان كرديم كه: 🔰مرد متمول خراسانی به غلام طویله امام صادق علیه‌السلام پيشنهاد داد كه جای خود را با او عوض كندو خدمتكار حضرت موضوع را با امام مطرح كرد و حضرت پذيرفتند اما به وی گفتند: 🍀 بـه جـهت طول خدمت تو در نزد ما يك نصيحتى تو را می‌كنم آن زمان مـخـتـارى در كـار خود بمانی يا بروی چـون روز قـيـامـت شـود حـضـرت رسـول صـلى اللّه‌عـليـه‌و‌آله‌و‌سـلم به نوراللّه چسبيده است و اميرالمؤ منين عـليـه‌السـلام دست در دامن رسـول الله صلى‌اللّه‌عليه‌و‌آله‌وسلم دارد و ما دست در دامان اميرالمومنين و *شيعيان ما دست در دامن ما دارند* پـس داخـل شـونـد در جـايـى كـه مـا داخـل شـويـم و وارد شـوند آنجا كه ما وارد شويم، 🍃 غلام چون اين را شنيد عرض كرد: من از خـدمـت شـمـا جـايـى نـمى‌روم و در خدمت شما خواهم ماند و آخرت را به دنيا نمی‌فروشم به سوی آن مرد بيرون رفت. ✨آن مرد خراسانى گفت: اى غلام! بيرون آمدى از نزد حضرت صادق عليه‌السلام به غير آن گونه كـه به خـدمـت حـضـرت رفـتـى، غـلام سخن امام را بـراى او نـقـل كـرد و او را به خدمت حضرت برد ، حضرت او را پذيرفت وامر كرد هزار اشرفى (دينار) به غلام دادند. 💠 *خدمتگزار امام به مرد خراسانی گفت من تجارت موقت دنیا را با آخرتم عوض نمی‌كنم*. ✴️ ما در اين فراز به امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه عرض می‌كنيم: *«وَ بِكُمْ يَا مَوْلَايَ» من دلداده شما خاندان هستم و معلوم است دلدادگی افراد را در حضور شماقرار می‌دهد*، ❇️ *«بکم» ضمیر مخاطب است هرچقدر آدم بیشتر شما را دوست بدارد، شما بيشتر به او توجه می‌كنيد* ✨ *حضوری گر همی خواهی از او غایب مشو حافظ* 💚 *هرچقدر انسان نسبت به حضرات معصومين عليهم‌السلام عشق بورزد از محضرشان غایب نیست*. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com