eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
۴ 🔆 *«وَانْزَعْ عَنَّا جَلابِيبَ مُخالَفَتِكَ»* 🔆 *«خدایا! پرده‌های مخالفت با خودت را که چون لباس سراسری مرا پوشانده است، از من بکَن»* 🔆 *«وَتَوَلَّ أُمُورَنا بِحُسْنِ كِفايَتِكَ»* 🔆«خدایا! تمام امورم را به تو سپردم، تو کفایت مرا بکن. اجازه نده دنیا افکار مرا به خود مشغول کند.» ✳️ خدایا! می‌خواهم فقط بندگی کنم و اگر تو کمکم کنی دیگر نگرانی ندارم؛ چون تو کارها را به دست می‌گیری. 🍃 خدایا! فقط تو کافیَ المُهِمّات هستی. 🔆 *«وَأَوْفِرْ مَزِيدَنا مِنْ سَعَةِ رَحْمَتِكَ»* 🔆 *«خدایا! از رحمت واسعۀ خود زیادی‌ها و فضلت را به من برسان.»* ✳️ *خدایا! به هر میزانی از رحمت واسعۀ تو بهره‌مند شوم به همان میزان از دنیای آلوده جدا خواهم شد.* 🍃 شاید به لطف تو دنیایم گسترده شود؛ اما به‌واسطۀ رحمت واسعه‌ات پایبند آن نخواهد بود و فقط به تو مشغول خواهم شد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
‏🇮🇷 قیام ۱۵ خرداد جنبشی خودجوش، مردمی، اثرگذار و ماندگار در تاریخ ایران و نقطۀ عطفی در کارنامۀ انقلاب اسلامی است. 🔹 این قیام، سرآغاز تحولات و دگرگونی‌های شگرفی بود. 🔹 این نهضت، حماسه‌ای کم‌نظیر از به‌پاخاستن ملتی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند. 🔹 اصالت این قیام، در خروش عاشقانی بود که جان بر کف در راه رضای معبود، به ندای رهبری فرزانه لبیک گفتند. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
جلوه های مدیریتی و رهبری امام خمینی(قدس سره) 📚 برگرفته از کتاب سیری در ساحل، بیانات علامه مصباح یزدی درباره امام خمینی(قدس سرهما)
۱۶۶ 🔆 *«وَ هَبْ لَنا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّاب»* 🔆 *«و از سوی خود، رحمتی بر ما ببخش، زیرا تو بخشنده‌ای!»* ✍🏼 هبه در لسان عرب به عطیه‌ای گفته می‌شود که بعد از دادن پس گرفته نمی‌شود. 🔷 آیه از عبارت «مِنْ لَدُنْكَ» استفاده می‌کند تا بیان دارد: خدایا! من هبه‌هایی بدون وساطت و بدون اسباب طلب می‌کنم! 🔰 زائر در این دعای قرآنی از خدای سبحان طلب می‌کند که خدای سبحان *کمال بی‌نهایت به او عطا کند*به گونه‌ای‌ که هیچ واسطه‌ای در میان نباشد و بدون آنکه او استحقاق دریافت این کمال را داشته باشد. ‌⬅️ *زمانی که سخن از «مِنْ لَدُنْكَ» مطرح است، قابلیت دریافت‌کننده مطرح نیست.* 🔰 زائر در این دعا از خدا طلب می‌کند *خدایا تو از جانب خود رحمتی بیکران به ما هدیه کن*و ظرف دریافت آن را در وجود ما قرارده، به‌گونه‌ای که قابلیت دریافت این هبۀ نا محدود را داشته باشیم! 🔰 زائر در پایان زیارت جامعه با این درخواست‌ها گویا به مقام فنا رسیده و برای خود، وجودی نمی‌بیند تا مطالباتی داشته باشد؛ به همین جهت *عنایات خدای سبحان را فقط لطفی از جانب خدای سبحان به خویش می‌داند نه در مقابل اعمالی که انجام داده است.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
۲۲ 💠 *«سعی»* 🔸 بعد از طواف و نماز طواف و نوشيدن آب زمزم بايد قدم در سعی صفا و مروه نهاد. 🕋 طواف و نماز طواف به مقام فنا رسيدن است و سعی، بقای بعد از فناست. ☘️ امام صادق علیه‌السلام فرمود: 🔆 «چون به صفا می‌ايستی روح خود را برای ديدار او در روز موعود صفا ده و چون در مروه قرار گرفتی اوصاف خود را در ديدگاه خدا از هر زشتي پاكيزه كن. از هوس‌های خود هروله كن و از نيرو و توان خويش بيزاری بجوی.» 📗 مصباح الشريعه، ص ٤٩ ✍️ حاج ملاهادی سبزواری می‌گويد: 🌀 «سعي، حركت ميان دو كفۀ سيئات و حسنات است. 🌀 «صفا»، نشان تصفيه روح و «مَروه»، رمز مُروّت است. 🌀 «صفا»، آغاز راه و «مروه» پايان راه است. 🌀 «صفا»، عالم باطن و «مروه» عالم ظاهر است. ✳️ در صفا بايد مصفا شوی تا برگزيدۀ خدا شوی، و در مروه اهل مروت تا بتوانی با خلق جوانمردی پيشه كنی. ✅ سعی، حركت از عالم باطن به سوی عالم ظاهر است. ابتدا بايد روح و جنبۀ روحانی تغذيه شود بعد جسم، مَركب روح گردد. 🔹 عبد در سعی، رفت و آمد می‌كند؛ ازصفا به مروه، از مروه به صفا. 🔸 در رفتن نااميد از لطف حق است و در بازگشت اميد بر او غالب می‌شود. می‌رود و باز می‌گردد؛ اما در هر رفت و برگشتی نگران پذيرفته‌نشدن حضور خويش است. او يكبار خائفاً فاصله اين دو كوه را طی می‌كند و بار ديگر راجياً باز می‌گردد. 🕋 سعی مانند طواف در قالب عدد ٧ انجام می‌شود. اين عدد حاكی از بی‌نهايتی و پايان‌ناپذيری دارد. ظاهراً ساعی هفت مرتبه فاصله صفا و مروه را طی می‌كند؛ اما باطناً تمام عمرش در اين خوف و رجا سپری می‌شود. 📚 كتاب جرعه‌ای از بيكرانه‌های حج، استاد زهره بروجردی كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
فراز ۷۳ هر روز یک فراز از دعای جوشن کبیر را به جهت رفع موانع ظهور قرائت کنیم
💠 *«اعلام نیاز به غیرخدا»* 🔆 *«أَزْرَى‏ بِنَفْسِهِ‏ مَنِ اسْتَشْعَرَ الطَّمَعَ»* 🔆 *«خوار کرد خود را کسی‌که طمع و آز (به‌آنچه در دست مردم است) را روش خویش قرار داد.»* 📙 نهج‌البلاغه، حکمت۲ 💢 یکی از مهمترین و رایج‌ترین اشتباهات زندگی، توقع پنهانی از دیگران است. ممکن است فرد به طور رسمی توقع خود را اظهار ‌نکند؛ اما *پنهانی، امید به دیگران دارد، به مال، توان، آبرو، تعریف و تمجید دیگران طمع دارد.* 💢 تقریباً بسیاری از افراد گرفتار این اشتباه هستند که در پنهان، از همسر، فرزند، دوست، آشنا، معلم، و ... توقع دارند. 💢 *توقع از مردم، موجب تحقیر انسان می‌شود.* با توقع از دیگران خود را خوار می‎کنیم و به عظمت خود آسیب می‌زنیم. ⬅️ *هیچ انسانی حق تحقیر خود را ندارد. خدای سبحان انسان را تکریم کرده است:* 🔆 *«وَ لَقَدْ کرَّمْنا بَنی‏ آدَم»* 🔆 *«ما به آدمیان کرامت بخشیدیم.»* 📗 سورۀ إسراء، آیه ۷۰ 🔷 اولأ *دیگران نیازهای باطنی انسان را نمی‌شناسند،* ثانیأ بر فرض اینکه نیازهای انسان را بشناسند، *قدرت مرتفع کردن آن‌ها را ندارند.* 🔹 *صِرف داشتن پول، توان، عاطفه و ... مهم نیست؛ بلکه هزینه کردن آن مهم است.* افراد زیادی، پول، عاطفه و توان دارند؛ اما قدرت استفاده از آن را ندارند! حتی بعضی از افراد علم دارند؛ اما قدرت آموختن آن را به دیگران را ندارند! 🔷 باور کنیم یکی از بزرگترین اشتباهات ما طمع به خلق است. *وقتی به خلق طمع داریم، نیاز خود را با خالق مطرح نمی‌کنیم!* 🔹 خلائق، نه‌تنها نیاز ما را پاسخ نمی‌دهند؛ بلکه ما را تحقیر می‌کنند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
📜 اعلامیه حضرت آیت‌الله‌العظمی خویی در پی قیام خونین ۱۵ خرداد ✍ بسم الله الرحمن الرحیم قال الله سبحانه و تعالی: «ولا ترکنوا الی الذین ظلموا فتمسکم النار و ما لکم من دون الله من اولیاء ثم لا تنصرون» ❌ کمک و همراهی ظالمین و ستمگران در شریعت مقدسه اسلامیه از اعظم محرمات است و در حرمت آن بین علماء اعلام خلافی نیست. 👈 نظر به اینکه دولت فعلی ایران برای پیشرفت مقاصد شوم خود که مخالف مقررات دین اسلام است از هرگونه تعدی و ظلم از زدن و کشتن و زندان بردن آقایان علماء اعلام و طلاب علوم دینیه و سائر طبقات مومنین مضایقه ندارد، بر هر فردی از افراد مسلمان در هر لباس و هر مقامی که باشند واجب است که از همکاری با این دولت خائن خودداری نمایند. 🔸و بر تمام مسلمانان لازم است استغاثه حضرت سیدالشهدا حسین بن علی علیه‌السلام را در نظر گرفته و از دین مقدّس اسلام دفاع نمایند. نجف اشرف - ۱۴ محرّم‌الحرام ۱۳۸۳ هـ ابوالقاسم الموسوی الخوئی كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
حساب سهمین باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی 💠 به اطلاع می‌رساند شماره کارت‌های ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات می‌باشد. ✳ *نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات* 🔷 لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید. 🔹 *سهم امام و رد مظالم* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2910-2552-5724 سپرده:213.8000.10294814.1 شبا: IR290570021380010294814001 🔸 *سهم سادات:* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2913-1039-0453 سپرده: 213.8000.10294814.5 شبا: IR340570021380010294814105 ⬅ خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید. ✅ نام کامل مرجع عالیقدر خود ✅ مورد پرداخت ✅ تصویر رسید پرداختی ✅ نام و نام خانوادگی خویش 🔺 این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیام‌های شما می‌باشد. 🔺 زمان پاسخگویی به پیام‌های شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🔺 در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید. 🌸 لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنه‌ای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیة‌الله مکارم شیرازی را دریافت می‌کند. 🌸 باتشکر 💠 موسسه علمیه السطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام
۲۹۲ 🔆 *«مَنَاهِلَ الظِّمَاءِ مُترَعة»* 🔆 *«چشمۀ لطف برای تشنگان در مکان مرتفع قرار گرفته که پر آب است.»* ✅ تشنگی، انسان را بر چشمه‌های مرتفع و پُرآب وارد می‌کند. طالب معرفت بر چشمۀ معرفت و محبت و قرب وارد می‌شود و نوع طلبش به نوعی است که دیگران را هم دعوت می‌کند. 🔆 *«کتَبَ اللَّهُ لَهُ بِكُلِّ قَدَمٍ عِبَادَةَ سَنَةٍ یمْشِی عَلَى الْأَرْضِ وَ هِی تَسْتَغْفِرُ لَهُ شَهِدَتِ‏ الْمَلَائِکةُ أَنَّهُمْ‏ عُتَقَاءُ اللَّهِ‏ مِنَ‏ النَّارِ»* 🔆 *«هر قدمی که طالب علم برمی‌‌دارد، عبادت یک سال برای او ثبت می‌شود. حرکتش در عالم به صورتی است که یک تیم دعاگو دارد. مَلَک و مومنین برای او استغفار می‌کند؛ پس آلودگی‌ برایش نمی‌ماند. ملک گواهی می‌دهد که طالبان علم، از آتش جدا شدند.»* 📙 مفاتیح‌الحیاة، ص ۳۴۹ 🔷 *جدایی از آتش، یعنی، جدایی از حرص، حسد، کینه، بخل، شرک، بددهانی و هرآنچه که نازیبایی حساب شود و سرمایۀ انسانیت را می‌سوزاند.* 🔷 طالب علم، به منزلۀ فرد تشنه‌ای است که به جستجو و طلب علم می‌رود. در واقع *تشنۀ معرفت به بلوغی رسیده است و هر چقدر از آب معرفت می‌نوشد، تشنه‌تر می‌شود.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
جلوه های اخلاقی عرفانی امام خمینی(قدس سره) 📚 برگرفته از کتاب سیری در ساحل، بیانات علامه مصباح یزدی درباره امام خمینی(قدس سرهما)
🟥 *«بردگی مدرن در فضای مجازی»۲* 💢 *۲. برده‌داری صنعتی:* 🔹 شروع این نوع برده‌داری از سال ۱۷۸۹ میلادی مربوط به بعد از انقلاب صنعتی فرانسه است. اگر چه انسان‌ها در این نوع از بردگی زیر سیطرۀ فردی خاص نبودند؛ ولی تمام قدرت و انرژی خود را در راه تولید یک فرآورده و کالا در درون کارخانه‌های زرسالاران صرف می‌کردند. 🔹 انسان به ابزاری برای تولید و تکثیر ثروت تبدیل می‌شد. استعمارگران با ابزارهای صنعتی، این روش برده‌داری را احیا کردند و آرام آرام از اروپا به تمام جهان، تسرّی دادند. شعار برده‌داری صنعتی را می‌توان «انسان فدای تولید» گذاشت. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🌟 گناه نکنید! گناه، زندگی انسان را تباه می‌کند. اگر گناه کردید، جبران کنید؛ نگذارید گناه عادت شود که اگر عادت شد، انسان به سقوط کشیده می‌شود؛ هم در دنیا هم در آخرت. اگر گناه کردی و عادت به گناه هم داری، گناه را توجیه نکن، این توجیه کردن خیلی خطرناک است! ‏| حضرت آیت‌الله مظاهری |