#حدیث_روز
💠 *«اصول پرورش فضائل اخلاقی در فرزندان برمبنای سیره تربیتی حضرت زهرا علیهاالسلام»۱۱*
🔶 *ج) اصول ناظر به عمل تربیتی*
🔸 *۵. تحریک حقطلبی (مسئولیت)*
❇️ یکی از گرایشهای اصیل فطری در نهاد انسان حقیقتطلبی است. قرآن وجود این گرایش را در انسان تأیید و بر آن به منزلۀ یک اصل تربیتی تأکید کرده است.
🔷 تحریک حقطلبی ازآن رو میتواند اصل تربیتی باشد که از یک سو با مبانی انسانشناختی تربیت پیوند دارد و ناظر به گرایش فطری حقیقتطلبی است و ازسوی دیگر، اهداف تربیتی را تحقق میبخشد.
❇️ افزون بر این، حقطلبی گزارهای تجویزی و کلی است که میتواند ناظر به روشهایی مانند دعوت به ایمان، ابتلا و... باشد.
🔷 تأکید بر حقطلبی در سیرۀ تربیتی حضرت زهرا علیهاالسلام نیز نمود دارد. حضرت، در خطبۀ «فدکیه»، با سرزنش انصار به تحریک حقطلبی آنها پرداخت.
❇️ همچنین، در ماجرای غصب فدک، هنگامی که حضرت فاطمه علیهاالسلام و حضرت امیرالمؤمنین به خانههای مهاجرین و انصار میرفتند تا آنها را به یاری بطلبند، حسنین علیهماالسلام را نیز بههمراه خود میبرد. این همراهی، احساس مسئولیت و الزام درونی را در فرزندان برمیانگیزد.
📚 «حوزه.نت»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#محبوبترینها۱۰
🔅 *«فَقَرَّبَ عَلَى نَفْسِهِ الْبَعِيدَ وَ هَوَّنَ الشَّدِيدَ؛ نَظَرَ فَأَبْصَرَ وَ ذَكَرَ فَاسْتَكْثَرَ وَ ارْتَوَى مِنْ عَذْبٍ»*
🔅 *«بنده بر خود نزدیک میکند آن امر دور را و آسان میکند آن امور سخت را...»*
✍🏼 در قسمتهای گذشته در محضر حضرت امیرالمؤمنین و در خطبه ۸۶ نهجالبلاغه به بررسی معانی (شدید) پرداختیم و اکنون معنایی دیگر:
🔷 *۴. حساب پس دادن:
🔹 حسابرسی الهی امری بسیار سخت است؛ اما اگر قرار فرد بر محاسبۀ دائم خود باشد و بداند که هر حرف و هر فکر او حساب دارد، این مرحله را برخود سهل میکند.
🔸 دنیای او محاسبه دارد و نیک میداند *هرجا که بر خود تکیه کند تمام امور بر او قفل میشود* و اگر همۀ امور را از جانب خداوند سبحان بداند بهخوبی پیش خواهدرفت.
🔹 *اعتماد صادقانه و جدی بر خداوند بالاترین رتبه را نصیب او میکند* پس قرار گرفتن در یوم الحساب و عبور از صراط بر او دشوار نخواهد بود.
🔸 در مرحلۀ میزان که عیار فرد را میسنجند، باز هم سرافراز است. او میداند ارزش اعمال او به نگاه ولیّ خدا و عنایت پروردگار است و در غیر این صورت هیچ عملی از او پذیرفته نخواهدشد و جایگاهی نخواهد داشت.
🔹 فردی با چنین تفکر سختیها را بر خود آسان کرده و در زمره محبوبترینها قرار گرفته است.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#ارتباط_سازنده۹
🟩 *«اصول ارتباط سازنده»۲*
🔷 *«مثبت اندیشی»*
🔹 گام دوم در ارتباطات این است که افراد در مواجهه با یکدیگر، هیچ پیشینۀ نامناسبی در نظر نگیرند و در ابتدا، ذهنیتی مثبت نسبت به یکدیگر داشته باشند.
🔹 البته اگر در زمانهای زتدگی میکنیم که بدی بر مردم حاکم است، نمیتوانیم به همه خوشبین باشیم. امیرالمومنین میفرماید:
🔅 *«إِذَا اسْتَوْلَى الْفَسَادُ عَلَى الزَّمَانِ وَ أَهْلِهِ فَأَحْسَنَ رَجُلٌ الظَّنَّ بِرَجُلٍ فَقَدْ غَرَّرَ»*
🔅 *«اگر بدى بر زمانه و مردم آن غالب شود، و كسى به ديگرى خوشگمان باشد، خود را فريب داده است.»*
📘 نهج البلاغه، حکمت ۱۱۴
⏪️ اگر فساد بر مردمانی مستولی بود، در آن زمان، حق نداریم هر کسی را با ذهنیت مثبت بپذیریم؛ اما در جمعهای محدود که شناخت افراد از یکدیگر بیشتر است، اساس ارتباط بر مثبتاندیشی است و باید از هرگونه قضاوت شتابزده، ذهنیت منفی و کنکاش و جستجوی امور منفی افراد، اجتناب کرد.
⏪️ *روایات، تأکید زیادی دارند که اگر سوءظنی نسبت به طرف مقابل برای مؤمن ایجاد شد، هفتاد مرتبه، حمل بر صحت کند. در حالیکه بسیاری از مردم، حتی سه مرتبه نیز، فرصت به یکدیگر نمیدهند!*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#گزارش_قربانی_جهت_سلامتی_مقام_معظم_رهبری
💠 *باسلام و احترام خدمت كاربران گرامی*
🍃 *به اطلاع ميرساند با همراهي شما بزرگواران براي سلامتي كامل و عافيت دائم مقام معظم رهبري تاکنون نه رأس گوسفند و دو نفر شتر قرباني و در ميان خانوادههاي مؤمن كممعيشت استان قم و تهران توزيع شده است*.
🍃 *موسسه علميه السلطان عليبنموسيالرضا عليهالسلام از همراهي شما در اين امر خداپسندانه تشكر وقدرداني ميكند*.
🌐 * روابط عمومی موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیهالسلام*
لینک ثبت نام👇
https://emamraoof.com/store
باتشکر
🌐 «واحدپشتیبانی ثبتنام موسسه علمیه السلطانعلیبنموسیالرضا علیهالسلام»
🔶 پرس لاین چهارشنبه ۵/دی ماه
https://survey.porsline.ir/s/0PsEpLr
👆 کلاس امام زمان شناسی
--------------------------------------
https://survey.porsline.ir/s/uQ7N1qh
کلاس شرح دعای جوشن کبیر👆
#در_محضر_امام_حسین۳۴
💢 *«زشتترین امور!»*
🍃 روزی مردی خدمت اباعبدالله الحسین علیهالسلام آمد و پرسید:
🔅 *«فَمَا أَقْبَحُ شَیءٍ؟ قَالَ: الْفِسْقُ فِی الشَّیخِ قَبِیحٌ وَ الْحِدَّةُ فِی السُّلْطَانِ قَبِیحَةٌ وَ الْكَذِبُ فِی ذِی الْحَسَبِ قَبِیحٌ وَ الْبُخْلُ فِی ذِی الْغَنَاءِ وَ الْحِرْصُ فِی الْعَالِم»*
🔅 *«قبیحترین امر چیست؟ حضرت فرمود: فسق برای پیر، تندی و خشم برای سلطان، دروغ برای فرد باشخصیت (خانوادهدار)، تنگنظری و خساست برای ثروتمند و حریص بودن برای عالِم بسیار زشت است.»*
📘 بحارالانوار، ج ۳۶، ص ۳۸۴
🔷🔹 قبیح ترین امر در مورد افراد مختلف، متفاوت است. *قبیحترین امور در نگاه اباعبدالله عبارتاست از:*
🔹 ۱. سالخوردهای که فاسق باشد؛ فاسق، کسی است که آشکارا در امور دینی لاابالیگری دارد و از او گناه دیده میشود؛
🔹۲. سلطانی که با خشم و غرور برخورد کند؛ سلطان صرفاً بهمعنای کسی که بر مملکتی حکمرانی میکند نیست؛ هر فردی که به طور نسبی از توانمندیهایی برخوردار است و با توجه به جایگاههای متفاوتی که دارد بر برخی افراد و امور سلطه داشته باشد؛ سلطان است. برای مثال، مادر، سلطان خانه است و عصبانیت و انجام برخوردهایی که زدگی ایجاد کند برای او بسیار قبیح است.
🔹۳. شخص خانوادهدار و باآبرویی که دروغ میگوید نیز کار بسیار قبیحی انجام میدهد. سایر افراد برای کسب اعتبار و آبرو دروغ میگویند؛ به همین دلیل دروغ از فردی که اعتبار و آبرو دارد بسیار عجیب و قبیح است؛ او که از امتیازات مادی و معنوی برخوردار است چرا دروغ بگوید؟
🔹 ۴. بخیل بودن فرد غنی نیز بسیار زشت است.
🔹 ۵. حریص بودن عالم نیز قبیح است؛ چرا که عالِم به رزاقیت و قدرت الهی و به محدودیت دنیا و ابدی نبودن زندگی در آن، آگاه است؛ به همین دلیل بسیار ناپسند است که نسبت به کسب مادیات حریص باشد.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#حدیث_روز
💠 *«اصول پرورش فضائل اخلاقی در فرزندان برمبنای سیره تربیتی حضرت زهرا علیهاالسلام»۱۲*
🔶 *ج) اصول ناظر به عمل تربیتی*
🔸*۶. کرامتپروری*
✍🏼 ازنظر استاد مطهری عزت و کرامت نفس، امالمسائل اخلاقی است. در احادیث بر اهمیت و کارکردهای تربیتی کرامت نفس تأکید شده است.
🍃 امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود:
🔅 *«مَن کرُمَت عَلَیهِ نَفْسُهُ هانَت عَلیهِ شَهَواتُهُ»*
🔅*«هرکس نفسش کرامت پیدا کرد، شهواتش در نظرش کوچک میشوند»*
📘 نهجالبلاغه،حکمت ۱۵۵
✴️ *اوج عزتدهی را میتوان در سبک تعامل حضرت زهرا علیهاالسلام با فرزندانش یافت. آن حضرت با خطابهای محبتآمیزی که موجب تقویت کرامت و عزت فرزندانش میشد، با آنان سخن میگفت.*
✳️ در حدیث شریف کساء آمده است: ناگاه فرزندم، حسن، وارد شد و گفت: ای مادر، سلام بر شما. گفتم: سلام بر تو، ای روشنی چشم و میوۀ دل من.»
🔸*۷. کردار، مؤثرتر از گفتار*
✍🏼 به اعتقاد علامه جعفری *بهترین راه شکل دادن به رفتار متربی، اقدام عملی مربی است؛* چراکه عمل نسبت به آموزش و گفتار تحقق عینیتری دارد، درحالیکه الفاظ صرفاً آیینههایی هستند که مفاهیم را نشان میدهند و اگر بایسته و شایسته باشند ممکن است در متربی مؤثر افتند.
✴️ علاوه بر اینکه عمل مربی، به آموزش.های تربیتی جنبۀ عینی می.دهد، موجب ایجاد انگیزه و تحریک عاطفی در متربی میشود؛ چراکه عمل نشان میدهد عمل.کننده به کاری که انجام میدهد معتقد است.
✳️ بنابراین کردار عینی مربی میتواند اصلی مهم در فرایند تربیت باشد و بخشی از اهداف تربیتی را محقق کند.
✳️ *فرزندان فاطمه علیهاالسلام همیشه شاهد بودند که مادرشان به مردم کمک میکرد و خود گرسنه میماند و به قیمت گرسنگی خود دیگران را سیر میکرد.*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#امام_زمان_شناسی۲۱۸
🔅 *«وَ مَنْ إِلَيْهِ الرُّجْعَى وَ الْمُنْتَهَى»*
🔅 *«ای خدایی که بازگشت و سرانجام همه بهسوی اوست.»*
✍🏼 این عبارت دعا یادآور این آیۀ آشناست:
🔅 *«إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُون»*
🔅 *«بازگشت همۀ ما بهسوی خداست»*
◀️ اما این رجعت، مربوط به پایان عمر ما نیست.
«راجع» اسم فاعل است و نشان از استمرار کار دارد. ما لحظهبهلحظه در حال رجوع به خداوند هستیم.
🔷 میدانیم که به سوی خدا میرویم؛ ولی میخواهیم با امام خود، به خدا رجوع کنیم. اگر بدون امام بهسوی خدا برگردیم، رجوعمان قهری و اجباری است و برای ما لذتی ندارد.
🔶 اگر با امام نباشیم و از او دور شویم، به بیراهه رفتهایم و در مسیری انحرافی پیش میرویم که ما را به خداوند نمیرساند.
🔷 پس به درگاه حضرت حق عرض مىكنيم: «ای خدایی که باید رجوع به تو را اختیار کنم عاجزانه از تو میخواهم مولای این بنده را به او نشان دهی تا در رجوع به تو، از مسیر منحرف نشود و رجعتش، عاشقانه و همراه با لذت و حلاوت باشد.»
🔶 خدایا! میدانم در نهایت باید به تو برسم؛ ولی میخواهم در این سِیر، با امامم همراه باشم. *اگر بدون امام به سویات بیایم، همۀ سرمایه عمرم را از دست خواهم داد و از مصادیق «إِنَّ الْإِنْسانَ لَفي خُسْر» خواهم بود.*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#تفکر صحیح و ناصحیح ۹
«تفکر صحیح:درخواست امور ممکن»
«وَإِذْ يَرْفَعُ إِبْرَاهِيمُ الْقَوَاعِدَ مِنَ الْبَيْتِ وَإِسْمَاعِيلُ رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا إِنَّكَ أَنتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ»
«و هنگامى كه ابراهيم و اسماعيل پايههاى خانه (كعبه) را بالا مىبردند (مىگفتند) اى پروردگار ما، از ما بپذير كه در حقيقت تو شنواى دانايى.»
سوره بقره، آیه۱۲۷
در تفکر صحیح از خداوند درخواست اموری را میکنیم که از لحاظ عقلی ممکن و شدنی است نه محال و نشدنی.
هرچند خداوند بر هر امری قادر و تواناست؛ اما باید درخواست تحقق امور ممکنالوقوع را کرد، نه امور محال و ناممکن را.
در تفکر صحیح باور داریم خداوند صدای درخواستهای زبانی و حتی قلبیمان را میشنود؛ بنابراین درخواستهایمان بجا و حساب شده است.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
📣📣📣📣📣
🍃 *باسلام واحترام*
*موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضاعلیه السلام قصد دارد برای حفظ سلامتی وعافیت كامل و طول عمر با عزت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمى خامنه ای(حفظه الله تعالي ) بیش از گذشته قربانی کندچنانچه شما کاربران گرامی علاقمند به همراهی هستید شماره های زیر به این امر اختصاص دارد*
◻️5022291312675026
◻️ 2238100152926991
◻️IR040570022381015292699101
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#شماره حساب سهمین
باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی
💠 به اطلاع میرساند شماره کارتهای ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات میباشد.
✳ *نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات*
🔷 لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید.
🔹 *سهم امام و رد مظالم*
(کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی)
5022-2910-2552-5724
سپرده:213.8000.10294814.1
شبا: IR290570021380010294814001
🔸 *سهم سادات:*
(کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی)
5022-2913-1039-0453
سپرده: 213.8000.10294814.5
شبا: IR340570021380010294814105
⬅ خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید.
✅ نام کامل مرجع عالیقدر خود
✅ مورد پرداخت
✅ تصویر رسید پرداختی
✅ نام و نام خانوادگی خویش
🔺 این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیامهای شما میباشد.
🔺 زمان پاسخگویی به پیامهای شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲
🔺 در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید.
🌸 لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنهای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیةالله مکارم شیرازی را دریافت میکند.
♦️ *مسئولیت شرعی اشتباه در محاسبه مبالغ برعهده پرداخت کننده است*،
🌸 باتشکر
💠 موسسه علمیه السطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام
*آخرین روز تخفیف ثبت نام*
لینک ثبت نام👇
https://emamraoof.com/store
باتشکر
🌐 «واحدپشتیبانی ثبتنام موسسه علمیه السلطانعلیبنموسیالرضا علیهالسلام»
تفکر صحیح و ناصحیح ۹
«تفکر صحیح:درخواست امور ممکن»
«وَإِذْ يَرْفَعُ إِبْرَاهِيمُ الْقَوَاعِدَ مِنَ الْبَيْتِ وَإِسْمَاعِيلُ رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا إِنَّكَ أَنتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ»
«و هنگامى كه ابراهيم و اسماعيل پايههاى خانه (كعبه) را بالا مىبردند (مىگفتند) اى پروردگار ما، از ما بپذير كه در حقيقت تو شنواى دانايى.»
سوره بقره، آیه۱۲۷
در تفکر صحیح از خداوند درخواست اموری را میکنیم که از لحاظ عقلی ممکن و شدنی است نه محال و نشدنی.
هرچند خداوند بر هر امری قادر و تواناست؛ اما باید درخواست تحقق امور ممکنالوقوع را کرد، نه امور محال و ناممکن را.
در تفکر صحیح باور داریم خداوند صدای درخواستهای زبانی و حتی قلبیمان را میشنود؛ بنابراین درخواستهایمان بجا و حساب شده است.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 متن شبهه 👇
چندبار اسم سگ توی قرآن اومده اما هیچ کجا نگفته سگ نجسه...
اصلا کجای قرآن آوردن که سگ نجسه؟
*✅ پاسخ کامل در کلیپ بالا👆*
📚یک مورد از روایات نجس بودن سگ👇
*🔻 از امام صادق ع در مورد نجاست سگ سوال شد*
✍🏻 آن حضرت فرمودند: نجس است آب نیم خوردهی سگ را دور بریزید و با آن وضو نگیرید، ظرف آب را ابتدا با خاک و سپس با آب بشوئید
✅ نجاست سگ به معنای وجوب قتل عام سگ که نیست! اتفاقا امیرالمومنین علیه السلام میفرماید انسان، باید چند صفت خوب رو از سگ یاد بگیره...
🔸https://aparat.com/v/7zKRO
*📀 سایر شبهات مرتبط با نجس بودن سگ👇*
🔻گرگ و سگ از یک خانواده هستند پس چرا سگ نجس است اما گرگ نجس نیست؟
🔸https://t.me/poorseshgar/20880
🔻 آیا سگ ها خانگی به دلیل زدن واکسن دیگر نجس نیستند؟
🔸https://eitaa.com/porseshgar/30695
🔻فتوای عدم نجاست سگ!!!
🔸
https://t.me/poorseshgar/20307
🔻سگ به این وفاداری چرا نجس اعلام شده؟
🔸https://t.me/poorseshgar/20189
🔻حکومت اسلامی برای اینکه مردم باحیوانات انس نگیرند و فرزندآوری داشته باشند سگ رو حرام کرد!!
🔸https://t.me/poorseshgar/11655
-----------------------
#شرح_دعای_کمیل۶۷
🔅 *«بِسُلْطَانِكَ الَّذِي عَلَا كُلَّ شَيْءٍ»*
🔅*«خدایا تو را به سلطنتت که علو و برتری دارد قسم میدهم.»*
🔰 داعی در دعای صباح بیان میکند:
🔅 *«قَرعتُ بابَ رَحمَتِک بِیَدِ رَجائِیٖ»*
🔅 *«خدایا با دست امید در رحمتت را کوبیدم.»*
🔷 اگر سلطان مراجعه کنندهای نداشته باشد، تعجبآور و سوالانگیز است. رعیت با مراجعۀ دائم به سلطان فقر خود را به نمایش میگذارد.
✴️ *سلطان از اسامی باطنی خداست و «مالک» از پنهانترین اسماء اوست.*
🔷 در مالکیت، مِلکیت خدا هم نهفته است؛ یعنی مالک به معنای سلطان است که هرگونه تصرفی را عهدهدار است.
✴️ مصلی در نماز با قرائت «مالِکِ یَومِ الدٌین» بصورت تلویحی و تضمینی اذعان میکند که در ضمنِ اسم مالک، سلطان نهفته است.
🔶🔸 *داعی در این فراز خداوند را به آن سلطنت خودش قسم میدهد که:*
🔸۱. خدایا! خزانهای میخواهم که همانند خزانهات شود که در اثر برداشت، کم و ناقص نشود و حتی *عمرم به گونهای باشد که هر چه میگذرد، نگویم عمرم فانی شد؛ بلکه همیشه وجود آن چشمگیر باشد؛
🔸 ۲. خدایا! *در اثر شدت بندگی به جایگاهی برسم که آنچه اراده میکنم، موجود شود؛*
🔸۳. خدایا! مرا در جایگاهی قرار بده که *بازدارندۀ سیئه از دیگران شوم؛*
🔸٤. خدایا وجودم به گونهای باشد که *ظالم محسوب نشوم؛* یعنی ظلمکننده به احدی نباشم؛ حتی اعضا و جوارحم، در امان باشند و هر کدام در جایگاه بندگی خود قرار گیرند؛ درواقع بر نفس و مملکت وجودم سلطنت داشته باشم.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستانهای تاریخی حرم رضوی:
✅۲۴- قدیمی ترین زائر پیاده امام رضا علیهالسلام
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
واتساپ👇
https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o
بله👇
https://ble.ir/Boroojerdi
ایتا👇
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام👇
https://t.me/darmahzar
سایت موسسه👇
emamraoof.com
ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
#حدیث_روز
💠 *«اصول پرورش فضائل اخلاقی در فرزندان برمبنای سیره تربیتی حضرت زهرا علیهاالسلام»۱۳*
🔶 ج) اصول ناظر به عمل تربیتی*
🔸 *۸. ترجیح خردورزی ایمانی بر نازپروری*
✳️ یکی از اصول مهم دیگری که بانوی بزرگ اسلام در منطق تربیتی خود بر آن پایبند بود، این بود که خردورزی عقلانی- ایمانی را جانشین عواطف غیرمنطقی میکرد؛ به عبارت دیگر، علاوه بر آنکه بر مهرورزی و عزتدهی تأکید داشت، از محبتهای بیجایی که موجب نازپروردگی فرزندان شود و آنها را از کسب فضائل اخلاقی و معنوی باز دارد، اجتناب میکرد و همواره خردورزی ایمانی را بر نازپروردگی ترجیح میداد.
✴️ *در سیرۀ تربیتی آن حضرت میبینیم که فرزندانش را با مشقتهای عبادت آشنا میکرد؛ برای مثال، در شبهای قدر به چهرۀ فرزندانش آب میزد تا نخوابند و شب قدر را درک کنند.*
📚 «حوزه.نت»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
*#مرحله_اول_ثبتنام_ترم_ دوم_سال_تحصیلی
١٤٠٣-١٤٠٤*
💢 *ویژه بانوان*
💠 با سلام و احترام
به اطلاع میرساند: ثبت نام مرحله اول ترم دوم سال تحصیلی ١٤٠٣-١٤٠٤ *از تاريخ شنبه ۲۴/آذر تا پایان روز جمعه ١٤ دی ماه میباشد.*
🔶 مدت زمان ترم دوم سال تحصیلی از شنبه ۶/بهمن ماه تا چهارشنبه ۷/ خرداد میباشد.
🔹 شنبه
🔸 تفسير بخشي از آيات سوره حشر
🔸 تربیت اجتماعی ( صحيفه سجاديه)
🔹 دوشنبه
🔸 دستاوردهای ماندگار (نهج البلاغه)
🔸 برخی از راهكارهاي امام خميني (كتاب چهل حديث)
🔹 سهشنبه
🔸 شرح مثنوی معنوی
🔹 چهارشنبه
🔸 امام زمان شناسی (وظايف منتظر)
🔸شرح برخي از فرازهاي جوشن كبير
✳️ کلیه کلاسها توسط استاد زهره بروجردی برگزار میشود.
• لینک ثبت نام👇
https://emamraoof.com/store
باتشکر
🌐 «واحدپشتیبانی ثبتنام موسسه علمیه السلطانعلیبنموسیالرضا علیهالسلام»
#قوانین_عادتساز۳۳
💠 *«همراهی با خوبان برای تثبیت عادت خیر»*
🔷 پس از تصمیم برای ایجاد عادت خوب و ورود در عرصۀ اجرا، با افرادی مجالست کنیم که این عادت را دارند؛ چون کسانی که این عادت مثبت را ندارند، ما را مأیوس میکنند.
🔷 مرحوم نراقی درجامعالسعادات به ما یاد میدهد که همراهی با خوبان، جراحی بدون درد است!
🔰 در زیارت عاشورا هم درخواست میکنیم:
🔅 «فَاسْئَلُ اللهَ... اَنْ یجْعَلَنِی مَعَکمْ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ وَ أَنْ یثَبِّتَ لِی عِنْدَکمْ قَدَم صِدْقٍ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَة»
🔅 «از خداوند می خواهم که مرا (ثابت قدم) همراه با شما در دنیا و آخرت قرار دهد، و نزد شما گام صداقت و راستی مرا در دنیا و آخرت پایدار کند.»
⏪️ *بنابراین وقتی جمع صحیح را انتخاب کنیم، برای رسیدن به هدف، مشتاقتر، سیرمان سریعتر و موفقیتمان بیشتر میشود و از برکت و دعای آن جمع، بهرهمند میشویم.*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#در_محضر_حضرت_زهرا_سلاماللهعلیها۳۸
💠 *«بهترینها در نگاه فاطمه»*
✴️ حضرت زهرا سلاماللهعلیها به قدری نگران نماز ماست که گاهی این دغدغه را در قالب الفاظ ایجابی مطرح میکند و گاه سلبی.
🔅 *«خِیارُكُم أَلْینُكُم مَنَاکبَ فی الصَّلاة»*
🔅 *«بهترینهای شما کسانی هستند که راحتتر شانهشان را در نماز فرود میآورند.»*
📘 دلائل الامامه، ص ۷۶
✅ *بین نماز و بهترین بودن، رابطۀ بسیار جدی برقرار است.* از نگاه فاطمی هرچهقدر به حقیقت نماز که بازدارنده از فحشا و منکر است، بیشتر بها دهیم، جزو بهترینها محسوب میشویم.
❇️ فاطمه میداند که سبک شمردن نماز چه عواقبی دارد؛ اما به جهت این که میخواهد به همۀ عالم بخشنامه بدهد که تهاون در نماز به دنیای فرد آسیب میزند و وقت مرگ و برزخ و قیامت او را آسیبدار میکند، در اینباره از پیامبر سؤال میکند!
🔅 *«یَا أَبَتَاهْ مَا لِمَنْ تَهَاوَنَ بِصَلَاتِهِ مِنَ الرِّجَالِ وَ النِّسَاء؟»*
🔅*«اگر مرد و زنی عظمت نماز را ضعیف بشمارد و اعتبار خاص برای نماز قائل نباشد، چه خطر و مشکلی او را تهدید میکند؟»*
🍃 پیامبر فرمود:
🔅 *«مَنْ تَهَاوَنَ بِصَلَاتِهِ مِنَ الرِّجَالِ وَ النِّسَاءِ ابْتَلَاهُ اللَّهُ بِخَمْسَ عَشْرَةَ خَصْلَة»*
🔅 *«اگر مرد و زنی سستی در نماز داشته باشد، خدای سبحان او را به پانزده خصلت مبتلا میکند، شش خصلت در دنیا و شش خصلت در هنگام مرگ و قیامت.»*
📘 بحارالانوار، ج ۸۰، ص ۲۱
⏪️ *سهلانگار ی در نماز از دنیا تا قیامت فرد را درگیر میکند،* آسیب جدی دنیایی این است که عمر و رزق بیبرکت میشود، اعمالش بدون اجر و سیمای صالحین از او برداشته میشود، دعایش به.سوی آسمان بالا نمیرود و در دعای صالحین سهمی برای او در نظر گرفته نمیشود.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام