eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 *«آزمایش در تکذیب برخی از امور دینی»* 🔆 *«وَلَقَدْ آتَینَا مُوسَى الْكِتَابَ وَقَفَّینَا مِن بَعْدِهِ بِالرُّسُلِ وَآتَینَا عِیسَى ابْنَ مَرْیمَ الْبَینَاتِ وَأَیدْنَاهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ أَفَكُلَّمَا جَاءكُمْ رَسُولٌ بِمَا لاَ تَهْوَى أَنفُسُكُمُ اسْتَكْبَرْتُمْ فَفَرِیقًا كَذَّبْتُمْ وَفَرِیقًا تَقْتُلُونَ»* 🔆 *«و همانا ما به موسى كتاب دادیم و از پس او پیامبرانى پشت سر یكدیگر فرستادیم و به عیسى‌بن مریم دلایل روشن بخشیدیم و او را با روح القدس، تأئید و یارى نمودیم. پس چرا هرگاه پیامبرى چیزى بر خلاف هواى نفس شما آورد، در برابر او تكبّر ورزیدید. جمعى را تكذیب و جمعى را به قتل رساندید؟!»* 📗 سوره بقره، آیه ۸۷ 💢 آیه اشاره به افرادی دارد که هرگاه رُسُل پیامی را می‌آوردند که باب میل‌شان نبود، از روی استکبار خود را بالاتر از شریعت می‌دانستند. به پیامبران نسبت دروغ می‌دادند و برخی از آنها را می‌کشتند. 🔷 گاهی اوقات با امور دینی که با مزاج خودمان سازگار نیست آزمایش می‌شویم و به کسی که این امور را انجام می‌دهد انگ می‌زنیم و به شخصیت او آسیب وارد می‌کنیم؛ در این صورت در این آزمایش نمرۀ منفی می‌گیریم. 🔷 گاهی ما برخی امور دینی را نمی‌پسندیم و شاید عقلمان نمی‌رسد که آن را بپسندیم؛ اما این دلیل بر نامطلوب بودن آن امر نیست. زمانی می‌توانیم در این آزمون پیروز شویم که دعا کنیم خدا توفیق انجام امور مثبت را به ما بدهد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔶پرس لاین شنبه١٥ /دی ماه https://survey.porsline.ir/s/exHF4sH سوره مباركه حشر ---------------- https://survey.porsline.ir/s/qsRV2S6 كلاس تربيت اجتماعي
🔅 *«بِسُلْطَانِكَ الَّذِي عَلَا كُلَّ شَيْ‏ءٍ»* 🔅 *«خدایا تو را به سلطنتت که علو و برتری دارد، قسم می‌دهم.»* 🟦 *در سلطنت خداوند اموری نهفته است:* 🔹 ۱. سلطنت خدا دائمی و جاودان است؛ ◻️ موید این مطلب در دعای جوشن کبیر بیان شده است: 🔅 *«يَا مَنْ لَا مُلْكَ إِلَّا مُلْكُه‏»* 🔅 *«ای خدایی که تمامیت سلطنت از آن توست.»* ⏪️ سلطنت بقیۀ افراد مجازی و اعتباری است و پایدار نیست. کدام سلطانی قدرت دارد که سلطنت پایدار داشته باشد؟! حضرت قابض‌الارواح در زمان قبض روح حضرت سلیمان یک امر را به عالم نمایش می‌دهد که سلطان‌السلاطین فقط خداست. 🔹 ۲. گفتار از سلطنت خداوند، انسان را به گدایی و طلب راهبری می‌کند. ⁉️ قابل تأمل آن که آیا این طلب و درخواست در زمان‌های خاص صورت می‌گیرد؟ ✅ در جواب بیان می‌شود: 🔰 در شب‌های ماه رمضان در دعای سحر درخواست می‌کنیم: 🔅 *«اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ‏ سُلْطَانِكَ‏ بِأَدْوَمِهِ وَ كُلُّ سُلْطَانِكَ دَائِم‏»* 🔅 *«خدایا! سلطنت تو را درخواست می‌کنم که سلطان شوم؛»* ⏪️ *البته قابل ذکر است که بین مقام سلطانی و خضوع و خشوع در مقابل خداوند تلازم وجود دارد؛* یعنی هر چه بنده بیشتر از سلطانیت خداوند مستفیض شود، بندگی و خضوع او افزون می‌شود و قدرت تسلط بر نفس را می‌یابد؛ در نتیجه آمار بندگی او افزون می‌شود. 🔰 داعی بیان می‌کند که خدایا همواره متلبس شدن به سلطانیت تو را می‌خواهم. ❇️ *خدایا! تو را قسم می‌دهم به دائمی‌ترین سلطنتت که البته سلطنت تو همواره دائمی است سلطنت دائم می‌خواهم.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
روز شصت و دوم
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستانهای تاریخی حرم رضوی: ✅۲۸-کاشی‌های هشتصد ساله حرم كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
💠 *«روز بزرگداشت خواجوی کرمانی»* ❇️ برای سیر و سلوک عملی عرفا که به قصد دستیابی به وصال معبود صورت می‌گیرد، مقامات و احوالی تعریف شده است که همواره از مضامین ثابت اکثر آثار ادبی عرفانی بوده است. 🔷 هرچند خواجوی کرمانی معاصر با آغازین سال‌های رواج عرفان و تصوف است؛ اما در آثار وی نیز می‌توان رد پای این ادبیات را یافت. ❇️ آن‌چه در آثار و زبان او می‌یابیم، نمایانگر همین شوق و اشتیاق برای بیان هدف غایی از حیات و خلقت و نیز نحوۀ دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی از طریق پایبندی و عمل به اصولی اخلاقی و دینی در زندگی شخصی و اجتماعی در قالب عرفان عملی و سلوک است. 🔷 در جهان‌بینی عرفانی اسلامی، انسان به‌واسطۀ دارا بودن گوهر دل و جان که گنجینۀ اسرار حق و تجلی‌گاه انوار الهی است، مظهر جمیع صفات و اسماء خداوندی شده و مباهی به تکریم و جانشینی باری تعالی گردیده و در عرصۀ کائنات تنها موجودی است که تاج «کَرَّمنا» به سر دارد. ❇️ خواجوی کرمانی، عارف بزرگ و شاعر استاد ایران در قرن هشتم هجری، یکی از ره‌یافتگان به سر منزل حقیقت است که مکتب عرفان اسلامی در سیر و تحول تاریخی خود، در دامان خویش پرورده است. 🔷 او همانند بسیاری از عارفان بزرگ قبل از خود، رسالتی عظیم بر دوش کشیده و آن «شناخت انسان» و «چگونه بودن» است. ❇️ یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که خواجو بدان پرداخته «چگونگی آفرینش انسان»، «ذکر کرامت و عظمت او» و «چگونه زیستن» اوست. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«وَ كانَ يَأْمُرُ أَهْلَهُ بِالصَّلاةِ وَ الزَّكاةِ وَ كانَ عِنْدَ رَبِّهِ مَرْضِيًّا»* 🔆 *«و همواره خاندان خود را به نماز و زكات امر مى‌كرد و پيوسته نزد پروردگارش مورد رضايت بود.»* 📗 سوره مربم، آیه ۵۵ 🔷🔹 *در این آیه دو خصوصیت دیگر برای حضرت اسماعیل بیان می‌شود:* 🔹 ۱. حضرت اسماعیل در سیر کمالی خویش به خانوادۀ هم توجه داشت. ✅ در فضای خانواده رفتار شایسته باید بیش از گفتارِ آمرانه باشد. اگر مربی در رفتار خود اعتدال داشته باشد؛ در امر تربیت اثر گذارتر است. ⏪️ امر به عبادت در ایه نشانگر این است که اگر جنبۀ عبادی فردی تقویت شود، سایر امور هم در جایگاه صحیح قرار می‌گیرد؛ اما اگر صرفاً به ظواهر پرداخته شود، مانند رنگی است بر دیوار ویرانه‌ای، در نهایت، رنگ از بین می‌رود و آن ویرانه از زیر آن نمودار می‌شود. ✅ خانواده باید در امور عبادی دغدغه داشته باشد؛ زیرا اگر فرد ملزم به نماز و زکات شود، هم حق‌الله را صحیح می‌پردازد و هم حق‌الناس را؛ در نتیجه اخلاقیات به عنوان ثمرات این امور ظاهر می‌شود. 🔹 ۲. خصوصیت دیگر حضرت اسماعیل آن بود که خدای سبحان از او رضایت داشت. نزد مربی قول و فعل و حال او پسندیده بود. ✍🏼 مفسرین معتقدند *هیچ‌گونه افراط و تفریطی از او مشاهده نشد؛ به همین جهت قول و فعل و حال او پسندیده بود.* ✅ در عرصۀ اطاعت، حضرت اسماعیل به بالاترین درجه راه پیدا کرده بود؛ چون خداوند سبحان فرمود او نزد رب‌اش پسندیده است. به مقام رضا راه پیدا کرده بود؛ در نتیجه هم او رب خود را پسندید و هم رب، این مربوب را پسندیده است. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🟡 سوال کاربران آیا حیوانات هم در قیامت حشر دارند؟ 🟢 پاسخ در قرآن کریم ۲ آیه وجود دارد که برای حشر حیوانات در قیامت، قابل استناد است: 1⃣ وما من دابّة فى الأرض ولا طائر یطیر بجناحیه إلاّ أُمم أمثالکم ما فرّطنا فى الکتاب من شىء ثمّ إلى ربّهم یحشرون (انعام: ۳۸) «هیچ جنبنده اى در زمین و هیچ پرنده اى که با دو بال پرواز مى کند نیست مگر این که آن ها امت هایى مانند شما انسان ها هستند و مادر کتاب هیچ چیز را فروگذار نکردیم، سپس تمام حیوانات [ همانند شما انسان ها ] در قیامت به سوى پررودگارشان محشور مى شوند». مفاد آیه شریفه آن است که حیوانات همانند انسان ها داراى امت مى باشند اما این که همانندى در چیست، مفسران دیدگاه هاى متفاوتى ذکر کرده اند، ولى مى توان گفت از بارزترین موارد تشابه حیوانات به انسان ها همان حشر در قیامت است که در پایان آن هم آمده است. از بیان همانندى حیوانات با انسان ها استفاده مى شود که حیوانات هم مانند انسان ها تا حدّى از شعور و آگاهى که مستلزم زندگى اجتماعى و تسبیح و ذکر و حشر به سوى خدا است برخوردارند، همان گونه که در داستان «سلیمان و مورچگان» و «ملکه سبا و هدهد»( [نمل: ۱۸)آمده است، البته روشن است که لازمه حشر حیوانات و یا حسابرسى و پاداش و کیفر آنان این نیست که حیوانات در شعور و آگاهى با انسان ها مساوى باشند و تمام مدارج کمال روحى و معنوى را که انسان ها مى توانند بپیمایند آن ها هم طى کنند، زیرا خود انسان ها هم در مراتب کمال روحى و معنوى و حساب و پاداش و کیفر با یکدیگر مساوى نیستند. 2⃣ وإذا الوحوش حشرت (تکویر: ۵) ، آن گاه که حیوان هاى وحشى در قیامت گرد هم جمع مى شوند. «وُحوش» جمع وحش به معناى حیواناتى است که با انسان ها اُنس و اُلفت نمى گیرند مانند درندگان. اما گفته شده که وحوش در این آیه تمام چهارپایان را دربرمى گیرد.(تفسیر روح‌المعانی، ج۳۰، ص ۵۱) از آن جا که آیه فوق در سیاق آیاتى است که حوادث روز قیامت را توصیف مى کند همانند سؤال از دختران زنده به گور شده و گشودن نامه هاى اعمال و حوادث بعد از آن، این آیه ظهور در حشر حیوانات وحشى در قیامت دارد اگر چه دیدگاه مفسران درباره حوادث بعد از حشر آن ها متفاوت است؛ برخى بر این باورند که اگر حیوانات ستمى به یکدیگر کرده باشند در قیامت مجازات مى شوند. و به باور برخى دیگر بعد از حشر، آن ها را دوباره مى میرانند و به خاک برمى گردانند (تفسیر کبیر، ج۱۱، ص ۶۴) ولى در اصل حشر حیوانات، بیشتر مفسران، هم عقیده اند اگر چه درباره پاداش و کیفر و حوادث بعد از آن به طور قطع نمى توان سخن گفت. زیرا خداى تعالى در قرآن از آن ها پرده بردارى نکرده است. ( خاطرنشان می‌شود که برخی هم عقیده دارند که منظور از "وحوش" در این آیه انسانهایی هستند که در اثر گناه به صورت حیوان محشور می‌شوند که البته این نظر با ظاهر آیه همخوانی ندارد) 🔹 اشکال چه فایده اى در حشر حیوانات هست در حالى که آن ها در دنیا مکلف نیستند تا این که براى پاداش و کیفر در قیامت محشور شوند؟ 🟢 پاسخ اولاً: تکلیف نداشتن حیوانات در دنیا ضررى در حشر آن ها و محاسبه و قصاص ندارد. به عبارت دیگر ملازمه اى بین تکلیف و رستاخیز نیست، زیرا قصاص و پاداش و کیفر، توقف بر تکلیف ندارد، همان گونه که شخص اگر در حالت خواب به دیگرى آسیب مالى یا جانى بزند محکوم به غرامت مى شود، زیرا حق دیگرى را پایمال و ضایع کرده است، اگر چه در حالت خواب و بى هوشى تکلیف ندارد. ثانیاً: همان گونه که گفته شد حیوانات نیز مرتبه ای از درک و شعور را دارا هستند و به همان اندازه پاسخگوی اعمال خود هستند. علامه طباطبایى (رحمه الله) مى نویسد: خداوند اِنعام و انتقام را در آیات زیادى در وصف احسان و ظلم ذکر کرده است و این دو وصف (احسان و ظلم) اجمالاً در میان حیوانات نیز وجود دارد یعنى افرادى از حیوانات را مى بینیم که در عمل خود ستم مى کنند و برخی دیگر را مشاهده مى کنیم که به دیگران احسان مى نمایند. از این رو آن ها در قیامت محشور مى شوند اگر چه خداوند چگونگى پاداش و کیفر را بیان نکرده است.(المیزان، ج۷، ص۷۶) بنابراین از نظر قرآن، حشر و معاد علاوه بر انسان و جن و ملائکه شامل حیوانات و جانداران و برخى جمادات نیز مى شود اگر چه به نظر می رسد چگونگى حشر آن ها با انسان متفاوت و متناسب با رتبه وجودی و میزان درک و شعور آن‌ها است. چنانچه بعضی گفته‌اند: حیوانات پس از حشر و رسیدگی، به دلیل عدم برخورداری از روح ابدی، نابود می‌شوند حجت‌الاسلام دکتر ــــــــــــــــكانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
‎🟦 *«ثبت نام دوره فشرده شرح زيارت رجبيه»* ‎🔹 *مدرس: استاد زهره بروجردي* ‎🔹 *زمان دوره: ٢٢تا ٢٧ دي ماه* ‎«شنبه ،یکشنبه ،دوشنبه ،چهارشنبه و پنج شنبه» ‎ ساعت ١٣ تا١٤ ‎⏪️ *دوره به صورت مجازی برگزار می‌شود.* ‎🔗 *لینك ثبت نام:* 👇 ‎ https://www.emamraoof.com/order ‎🌐 واحد پشتيباني فضاي مجازي
💠 *«تعریف عدل»* 🍃 امام (ره) می‌فرماید یکی از سپاهیان عقل، «عدل» است و در مقابلش «جور» از سپاه جهل است. سپس تعریف بسیار زیبایی دربارۀ عدل می‌فرماید: 🔷 «عدل، حد وسط بین افراط و تفریط است». آنگاه تصریح می‌کند که تمام فضیلت‌های ما و همۀ امتیازات ظاهری، باطنی، جسمی، روحی و خُلقی که ما داریم، همه به همین سپاه عقل مربوط می‌شود. 🔷 یکی از امهات فضائل اخلاقی، عدل است، فرد عادل در هیچ امری کوتاهی نمی‌کند، حتی در محبت. 💢 وقتی فردی از کسی خیلی تعریف می‌کند، عادل نیست. وقتی در تعریف کردن از دیگری کوتاهی می‌کند، باز هم عادل نیست. عدالت، انسان را خیلی تنظیم می‌کند. 🍃 امام (ره) می‌فرماید اگر از خدای سبحان پائین‌تر بیاییم، آن کسی که عدالت مطلق را دارد و ذره‌ای افراط و تفریط در او مشاهده نمی‌شود، انسان کامل یعنی وجود مقدس پیامبر خاتم و حضرات معصومین هستند. 🔷 این دوری از افراط و تفریط و قرار گرفتن در حد وسط، به «استقامت مطلقه» تعبیر شده است. 🔷 انساني کامل است که در هیچ کجای زندگی او، افراط یا تفریط مشاهده نمی‌شود به این دلیل که انسان کامل، «صراط مستقیم» است؛ در این صراط مستقیم، ذره‌ای افراط و تفریط وجود ندارد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *با سلام و احترام خدمت همراهان گرامی* ⬜️ *به اطلاع می‌رساند با همراهی شما بزرگواران تاكنون مبلغ سه ميليارد و نهصد ميليون تومان در تاريخ هاي زير برای کمک به حزب الله لبنان تحویل دفتر مقام معظم رهبری شده است.* *پرداخت اول:٢٤/مهر به میزان : یک میلیارد و چهارصدمیلیون تومان* *پرداخت دوم* : *١/آذر به میزان : یک میلیارد و چهارصدمیلیون تومان* *پرداخت سوم:١٦/دي ماه به میزان : يك ميليارد و صدميليون تومان 🍃 *موسسه از همراهی شما کمال تشکر و امتنان را دارد.* 🌐 موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه‌السلام
پرس لاین دوشنبه ۱۷/دی ماه ‏ https://survey.porsline.ir/s/aFZiwQI کلاس دستاوردهای ماندگار👆 ------------------------------------------- ‏ https://survey.porsline.ir/s/tA1ncpw کلاس راهکارها👆
🔅 *«أَنْتَ السَّيِّدُ وَ أَنَا الْعَبْدُ»* 🔅 * «تو بزرگ‌تری و من هم خدمتگزارم.»* 🍃 امام صادق در معنی عبد می‌فرماید: ◻️ «ع» در عبد از علم حکایت می‌کند؛ یعنی خودت به من معرفت داده‌ای. ◻️ «ب»حکایت از جدایی می‌کند یعنی خدا وقتی مرا برای خودش خواست، دیگر بین ما و سایرین قطع تعلق می‌کند. ◻️ «دال» به معنای «دُنُوّ» است؛ یعنی روز‌به‌روز ما را به خودش نزدیک‌تر می‌کند. ◻️ «عبد» وقتی از کارافتاده هم باشد، مولایش او را از خود نمی‌راند. مروت اقتصا می‌کند، او را نزد خود نگه‌دارد. اگر من جوانی‌ام را برای خدا خوش‌خدمتی کنم، وقتی ناتوان و عاجز شوم، باز هم مرا می‌پذیرد. ✅ روایات می‌گویند بیمار در حال بیماری هم ثواب طاعتش را دارد و برایش نوشته می‌شود. خدا می‌گوید وقتی سالم بودی، خوب عبادت می‌کردی، حال که بیمار شدی به ملائکه دستور می‌دهم در طول دورۀ بیماری همان طاعت‌ها را ثبت کنند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
روز شصت و سوم
💠 *«سیره تربیتی امام محمد باقر علیه السلام»۴* 🟩 *تکریم شخصیت کودک۲* 🔹 ب) گفت‌وگوی صمیمانه ◻️ یکی از راه‌های انتقال آموزه‌های تربیتی به کودکان و نوجوانان ایجاد ارتباط کلامی با لحنی دلپذیر است. ◻️ تجربه نشان می‌دهد که اگر لحن و صوت والدین، مربیان و مبلغان در ارتباط کلامی دارای بار عاطفی و مثبت باشد، آنان در ایجاد ارتباط و نفوذ در دل مخاطب نوجوان موفق خواهند بود. کلمات دلنشین، سخنان نیکو، ملایم و محبت‌آمیز از مشکلات روحی و ناهنجاری‌های کودکان و نوجوانان می‌کاهد و رنج‌های درونی آنان را التیام می‌بخشد. ⏪️ ریشۀ بسیاری از تندخویی‌ها، خشونت‌ها، لجبازی‌ها، زورگویی‌ها، بدبینی‌ها، افسردگی‌ها و گوشه‌گیری و ناامیدی‌ها را می‌توان با ارتباط کلامی صحیح و نیکو از میان برداشت. 🍃 امام باقر علیه‌السلام با اشاره به این شیوۀ کارآمد تربیتی می‌فرماید: 🔅 *«قُولوا لِلنّاسِ اَحْسَنَ مَا تُحبّونَ اَنْ يُقالَ لَكُمْ»* 🔅 *«به زیباترین صورتی که میل دارید مردم با شما سخن بگویند با آنان سخن بگویید.»* 📘 امالی صدوق، ص۳۲۶ ◻️ آری همانطور که انسان دوست ندارد دیگران با او بی‌ادبانه، خشن، آمرانه، خشک و با لحنی تند سخن بگویند، دیگران هم چنین انتظاری از او دارند. این نکته در مورد ارتباط کلامی با کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نقش کلیدی در تربیت ایفا می کند؛ زیرا روح کودکان لطیف‌تر و تحمل آنان کمتر است. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«خانواده، هدیه‌ای گوارا»* 🍃 پیامبراکرم در نامه‌ای به یکی از اصحاب مرقوم فرمود: 🔅 *«إِنَّ أَنْفُسَنَا وَ أَمْوَالَنَا وَ أَهَالِيَنَا مَوَاهِبَ اللَّهِ الْهَنِيئَةُ وَ عَوَارِيهِ الْمُسْتَرِدَّةِ بِهَا إِلَى أَجَلٍ مَعْدُودٍ…»* 🔅 *«جان و مال و خانوادۀ ما، هبۀ گوارای خدا به ماست و عاریه‌ای است که پس می‌گیرد.»* 📘 بحارالانوار، ج۷۷، ص۱۷۵ ❇️ اگر ما خانواده را به‌عنوان هدیۀ خدا نگاه کنیم اصلاً نوع اکرام ما متفاوت می‌شود. وقتی عزیزی به ما هدیه می‌دهد، هدیه‌اش را با تکریم بسیاری نگهداری می‌کنیم؛ یعنی هدیۀ او، برای ما بی‌مقدار نیست. ✴️ هدیۀ خدا هدیه‌ای است بسیار گوارا و لذت‌بخش. بنابراین خانواده که هدیۀ خداست، بایسته است چگونگی رفتار با این هدیه را بیاموزیم. ❇️ از جهت دیگر در این روایت فرمود: خانواده عاریه است؛ یعنی خدای سبحان آن را پس می‌گیرد و ما مالک آن نیستیم، بلکه امانتی است در دست ما که باید آن را با همۀ وجودمان حفظ کنیم تا به آن آسیبی نرسد. این نگاه، سبب وجود عشق در خانواده است. ✴️ وقتی خانواده را هدیۀ خدا دیدیم، برایمان بسیار عزیز است و به آن عشق می‌ورزیم. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
حساب سهمین باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی 💠 به اطلاع می‌رساند شماره کارت‌های ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات می‌باشد. ✳ *نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات* 🔷 لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید. 🔹 *سهم امام و رد مظالم* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2910-2552-5724 سپرده:213.8000.10294814.1 شبا: IR290570021380010294814001 🔸 *سهم سادات:* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2913-1039-0453 سپرده: 213.8000.10294814.5 شبا: IR340570021380010294814105 ⬅ خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید. ✅ نام کامل مرجع عالیقدر خود ✅ مورد پرداخت ✅ تصویر رسید پرداختی ✅ نام و نام خانوادگی خویش 🔺 این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیام‌های شما می‌باشد. 🔺 زمان پاسخگویی به پیام‌های شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🔺 در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید. 🌸 لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنه‌ای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیة‌الله مکارم شیرازی را دریافت می‌کند. ♦️ *مسئولیت شرعی اشتباه در محاسبه مبالغ برعهده پرداخت کننده است*، 🌸 باتشکر 💠 موسسه علمیه السطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستانهای تاریخی حرم رضوی: ✅۲۹-ماجرای ساخته شدن پنجره فولاد كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
۱۹۶ 🔆 *«ولا اَطْغَيَنَّ و مِن عِندِك وُجْدِي»* (خدایا، در حالی که غنا و سرمایه از جانب توست من طاغی نشوم.) ⚡️طغيان: تجاوز از حد است. ⚡️وُجْد يعني ثروت و استغناء. ✨خدايا، اگر من از ديگران بي نيازم عامل بي‌نيازي من تو بودي پس چرا در مقابل تو طغيان كنم؟! ❇️ هر چه انسان غني‌تر باشد محتاج‌تر است. چرا؟ چون تا غني نبود یک چیز را از خدا مي‌خواست حال كه غني شده، اهلي دارد، مالي دارد، ولدي دارد، اطرافياني دارد فقط براي خودش تنها از خدا چيزی نمي‌خواهد براي همۀ اين‌ها درخواست دارد. پس هرچقدر انسان غني‌تر مي‌شود ميزان افتقارش به خداي سبحان بيشتر خواهد شد. و براي يك مجموعه اطرافش مي‌خواهد كه آن مجموعه‌ها خيلي بزرگ‌اند. می‌خواهم مالم را خدا حفظ كند فرزندانم را دوستانم را…. خدا حفظ كند، يعني احتیاج انسان يك مجموعه وسيعي مي‌شود. 💢بنابراین هرچقدر انسان بي‌نيازتر از خلق باشد و موجوديش بيشتر باشد احتياجش به خداي سبحان براي رفع اين نياز بيشتر می‌شود. ولي مشكل اين است كه «اِنَّ الْاِنسانَ لَيَطْغي اَنْ رَءاهُ اسْتَغْنی» (علق/۶) همين‌كه انسان خودش را مستغني مي‌بيند طغیان می‌کند و مي‌گوید من سالمم، مال دارم، فرزند دارم، شهرت دارم، با خدا كاري ندارم العياذ بالله. در حالی که براي حفاظت و توسعۀ همۀ اين‌ها سر و کار ما باید روز به روز با خدا بيشتر باشد و ارتباط قوی‌تری برقرار کنیم. 📌ادامه دارد... 📚«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» کلاس شرح صحیفۀ سجادیه ۸۱/۱۰/۷ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
⭕️پرسش: انفاق آشکارا بهتر است یا پنهانی؟
💢 *«کوتاهی در خدمت به خلق»* 🔅 *«قُلُوبُ‏ الرِّجَالِ‏ وَحْشِیةٌ فَمَنْ تَأَلَّفَهَا أَقْبَلَتْ عَلَیه»‏* 🔅 *«دلهاى مردم رمنده است (با هم آشنائى ندارند) پس هر که آنها را (با همراهى و نیکى و دوستى) به دست آورد به او روی می‌آورند.»* 📘 حکمت ۴۷ نهج‌البلاغه 🔶🔸 *دلها راحت به کسی انس نمی‌گیرد. دل افراد از یکدیگر گریزان و فراری است، راحت به دام هم نمی‌افتند.* هرکس که با این قلوب انس و الفت برقرار کند، دلها به او روی می‌آورند. 🔸*محبوب بودن هزینه دارد و باید برای آن خرج کرد. ارتباط شایسته با دیگران تصادفی و اتفاقی نیست.* اگر ارتباط خوب با مردم برقرار کردیم محبوب قلوب می‌شویم. نمی‌توانیم منتظر باشیم تا دیگران به ما روی بیاورند. باید به مردم خدمت کرد، محبت داشت و هر تلاشی لازم است، انجام داد تا دیگران ما را دوست بدارند. ‼️ عناوینی نظیر مادر، معلم، همکار، فامیل و ... کسی را دوست‌داشتنی نمی‌کند. وقتی انسان دوست‌داشتنی می‌شود که اقدامات خاصی انجام دهد و هزینۀ ایجاد دوستی را بپردازد. ⬅️ به عبارت دیگر اصل کلی این است که انسانها خودبخود یکدیگر را قبول ندارند و از هم فراری هستند و به سهولت وابسته به یکدیگر نمی‌شوند. 🔶 برای اقبال به یکدیگر احتیاج به اقدامات شایسته است. این توقع اشتباه است که بدون برقراری ارتباط صمیمانه و صحیح با مردم، محبوب آنها شد و یا بدون انجام خدمات، افراد نسبت به انسان اقبال و توجه داشته باشند. ⬅️ به جرأت می‌توان گفت اگرچه مودت و رحمت میان زوجین هدیۀ خداست و با صیغۀ عقد، مودت میان آنها برقرار می‌شود؛ اما *تداوم آن در دست زوجین است.* بی‌محبتی، همسر را گریزان می‌کند. 💢 نباید برای ارتباط صمیمانه با دیگران، منتظر اقدام از طرف مقابل باشیم، بلکه هر عمل خیری که بوی انس و الفت می‌دهد، باید انجام داد تا این پیوند برقرار شود. 💢 *اشتباه زمانی رخ می‌دهد که از دیگران توقع لطف و توجه داشته باشیم.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام