eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 *«أُولئِكَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ مِنْ ذُرِّيَّةِ آدَمَ وَ مِمَّنْ حَمَلْنا مَعَ نُوحٍ وَ مِنْ ذُرِّيَّةِ إِبْراهِيمَ وَ إِسْرائِيلَ وَ مِمَّنْ هَدَيْنا وَ اجْتَبَيْنا إِذا تُتْلى‌ عَلَيْهِمْ آياتُ الرَّحْمنِ خَرُّوا سُجَّداً وَ بُكِيًّا»* 🔆 *«آنان پيامبرانى بودند كه خداوند بر آنها نعمت (ويژه) ارزانى داشت؛ از نسل آدم و از (فرزندان) كسانى كه با نوح (در كشتى) سوارشان كرديم و از نسل ابراهيم واسرائيل (يعقوب) و از كسانى كه هدايت کردیم و برگزيديم؛ هرگاه آيات خداى رحمان بر آنان خوانده مى‌شد سجده‌كنان و گريان از رو به خاک مى‌افتادند.»* 📗سوره مریم، آیه ۵۸ ✍🏼 «أُولئِكَ» اسم اشاره به دور است و بر عظمت این گروه دلالت دارد و از جایگاه رفیع آنان پرده‌برداری می‌کند. 🔷 در این آیه ویژگی مشترک پیامبران بیان شده که خداوند سبحان نعمت خاصی را به همه عطا کرده است. ❇️ خداوند سبحان با بیان «مِنْ ذُرِّيَّةِ آدَمَ» اکرام خود را به حضرت آدم بیان می‌کند؛ چون سلسلۀ انبیا به حضرت آدم منتهی می‌شود. 🔷 بعضی از افرادی که خداوند به آنان نعمت داد، کسانی بودند که با کشتی حضرت نوح حمل شدند و ذریۀ حضرت نوح قرار گرفتند: «مِمَّنْ حَمَلْنا مَعَ نُوحٍ». ❇️ خداوند سبحان به هر کس نعمتی می‌دهد در مقابل مسئولیت خاصی از او طلب می‌کند. ✍🏼 مفسری معتقد است: «أولئِكَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ» دلالت بر هبۀ بی‌دلیل خداوند دارد؛ البته برای جریان آن هبه، شکر لازم است؛ به این معنا که نعمت اولیه، بی‌دلیل است؛ اما تداوم نعمات، شکر خاصی را لازم دارد. 🔷 ادریس، هبۀ خداوند به حضرت آدم بود و حضرت ابراهیم به‌عنوان هبه به حضرت نوح داده شد. اسحاق و یعقوب، هبه‌ای از ناحیۀ خداوند به حضرت ابراهیم بودند. بعضی از مفسرین، اسماعیل را نیز هبۀ به حضرت ابراهیم می‌دانند. ❇️ حضرت عیسی هم هبه‌ای به حضرت یعقوب بود. تمامی این بزرگان در ذلت و خضوع در مقابل رب‌العالمین مشترک بودند. ✍🏼 مفسری معتقد است خدای سبحان به‌عنوان منعم و نعمت‌بخش با ذکر اسم اعظم «اللّه»، جمال و جلال خود را به آنان هبه کرده است. 🔷 خداوند سبحان در این آیه به توصیف صاحبان نعمت می‌پردازد که دارای رقت قلب و اشک بودند؛ یعنی اولین درجۀ محبت، رقت قلب است؛ اما بالاتر از رقت قلب، خوشحالی به کلام حق است و بالاتر از این خوشحالی، سرور و شادی در هنگام حضور در مقابل مولاست و اینکه خود را در محضر متکلم ببیند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🟩 *لینک کلاس ها* *باسلام واحترام قابل توجه کاربران محترمی که کلاس های ترم دوم استاد بروجردی را ثبت نام کرده اند کلاس ها از فردا شنبه ششم بهمن ماه آغاز می شود* *لینک ورود به کلاس ها در فضای مجازی (اسکای روم)*👇 کلاس تفسیر قرآن https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/tafsirquran-bahman1403 کلاس تربیت اجتماعی در صحیفه سجادیه https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/tarbiatejtemaie-bahman1403 کلاس دستاوردهای ماندگار در نهج‌البلاغه https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/dastavarmandegar-bahman1403 کلاس راهكارها (از كتاب چهل حديث امام خمینی) https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/rahkarha-bahman1403 کلاس شرح مثنوی معنوی https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/masnavi-bahman1403 کلاس امام زمان شناسی (وظايف منتظر) https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/emamzamanshenashi-bahman1403 کلاس شرح دعای جوشن کبیر https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/joshankabir-bahman1403
🟧🟨🟧🟨🟧 کاربران گرامی 🔶🔸 برای ورود به اسکای‌روم به نکات زیر توجه فرمایید: 🔸۱. نام کاربری: شماره موبایل بدون صفر اول 🔸۲. رمز: کد ملی بصورت کامل 🔸۳. نام کاربری و رمز را انگلیسی وارد کنید. 🔸برای ورود به اسکای روم باید فیلتر شکن خاموش باشد. 📚پشتیبانی کلاس‌های استاد بروجردی
روز هفتاد و هفتم
🔅 *«و صَلَّي اللٰهُ عَلَيٰ مُحَمَّدٍ المُنتَجَبِ و عَلَيٰ أوصيائِهِ الحُجُب»* 🔅 *« درود خدا بر محمّد، برگزیدۀ خدا و جانشینان در پرده‌های (رحمتش).»* 🔹 شاید یکی از توجهاتی که در بحث صلوات داریم، این است که مرتباً به خودمان عظمت و رفعت جایگاه معصومین را متذکر شویم. 🔹 خدای سبحان بر این خانواده درود فرستاده و من ارتباط برقرار می‌کنم با خانواده‌ای که خدای سبحان دائم بر آنان درود فرستاده است. 🔶 *ذکر صفت «حُجُب» برای اوصیاء چند معنا دارد:* 🔸۱. *«حاجب» به معنی پرده‌دار است؛* یعنی وقتی می‌خواهم با خدای سبحان ارتباط برقرار کنم، اوصیای الهی پرده‌دارند، با وساطت ایشان، پرده‌ها کنار می‌رود تا ما به‌راحتی با خدای سبحان ارتباط برقرار کنیم. پس ارتباط من با خدا بدون وساطت این بزرگواران ممنوع است! 🔸۲. *کُنه شناخت حضرات معصومین برای ما محجوب است.* هرچقدر برای شناخت ایشان، زیارت برویم، زیارتنامه بخوانیم، کتب مختلف را مطالعه کنیم، ذکر بگوییم، باز هم حقیقت آنان برای ما ناشناخته است؛ یعنی ظرف وجود ما گنجایش درک و شناخت حقیقت ایشان را ندارد! 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🟢🍃🟢🍃🟢🍃🟢🍃 💢💢 *قابل توجه كاربران محترمي كه موفق به ثبت نام ترم دوم نشده اند يا مايل به اضافه كردن كلاس مي باشند* ◀️ *لینک ثبت‌نام از اكنون تا پنج شنبه ١١/بهمن ساعت ١٨ باز است .* 🟢 لينك ثبت نام 👇 emamraoof.com/store باتشکر ‏‎🌐 «واحدپشتیبانی ثبت‌نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌‌السلام»
💠 *«تفاوت عدالت در توحید با عدالت در ادراک عقاید حقه»* 🔷 در بحث عدالت در توحید، حجابی میان رؤیت حق و رؤیت خلق وجود ندارد، حضور در محضر حق، حجاب خلق نمی‌شود و حضور در محضر خلق، حجاب برای رؤیت حق ایجاد نمی‌کند؛ اما در بحث عدالت در ادراک عقاید حقه من هر چه را که نگاه می‌کنم، او را می‌بینم؛ به همین جهت به جایی می‌رسم که: ✨ *عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست* و ✨ *عاشقم بر لطف و بر قهرش به جد وین عجب من عاشقم بر هر دو ضد* 🔶 وقتی به هر کجای عالم نگاه می‌کنم و در همه چیز جلوۀ او را می‌بینم، به من خوش می‌گذرد! 🔷 در عین این که تصور می‌شود اجرای عدالت، بسیار دشوار است؛ اما در حقیقت خوش‌گذرانی است! بطور مثال ما در زندگی‌مان فکر می‌کنیم اگر نامرتب باشیم، آسوده‌تریم! در حالی‌که هرچه مرتب‌تر باشیم، راحت‌تریم! ما هر چقدر منظم‌تر باشیم، خوش‌تریم؛ چون هر چیز سر جای خود است. 🔶 حال در تقسیم دوم عدالت، من همه چیز را سر جای خودش می‌گذارم، چرا که باور دارم در همه چیز خدا جلوه‌گر است. در این‌ صورت به من نیز خیلی خوش می‌گذرد! چون در هر چه که می‌نگرم، او را در آیینه‌های مختلف می‌بینم. همه آیینۀ او هستند و من در آن آیینه‌ها او را می‌بینم. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠✨💠✨💠✨ ✨ 💠 🔆 *«اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ»* 🔆 «بخوان به نام پروردگارت كه آفريد» 📗 سوره علق، آیه ۱ *مبعث مبارک خاتَم‌ُالمُرسلین، رحمَةٌ لِلعالَمین، حضرت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌و‌آله را به حضرت ولی‌ّعصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌ و محبین و موالیان حضرتش تبریک و تهنیت عرض می‌كنيم.* 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام 💠 ✨ 💠✨💠✨💠✨
🔅 *«وَأَنْتَ الْمُعافِی وَأَنَا الْمُبْتَلی»* 🔅 *«خدایا! تو عافیت‌بخشی و من گرفتار.»* 🔷 ما گمان می‌کنیم که فقط ابتلاء به مشکلات است، در صورتی‌که گاهی اوقات مبتلا به نعمات هستم. نعمات خاصی خدای سبحان در اختیارمان قرار داده است که با آن نعمات ما را آزمایش می‌کند. 🔶 *گاهی با مشکلات آزمایش می‌شویم گاهی اوقات با نعمات آزمایش می‌شویم.* برخلاف تصور ما که آزمایش در مشکلات را سخت‌ می‌دانیم، آزمایش با نعمت بسیار سخت‌تر از آزمایش با مشکلات است! 🔷 اصولا افراد برای گرفتار دعا می‌کنند؛ اما برای فرد بی‌مشکل دعا نمی‎‌کنند؛ چون زندگی او را روبه‌راه می‌دانند. ذهنیت‌ما این است که فقط باید برای رفع مشکلات دعا کنیم! 🔶 ما در هر شرایطی مبتلا هستیم یعنی من چه گرفتار مشکلات خاص باشم چه نعمات، بالاخره نیاز داریم که یک عافیت خاص از ناحیه خدای سبحان در اختیارمان قرار بگیرد که هم وجود نعمت برای ما طغیان نیاورد و ما را سرمست نکند و هم در مشکلات، کم نیاوریم. ✨ *مرد را‌ دردی اگر باشد خوش است درد بی‌دردی عَلاجش آتش است* 🔷 در اوج راحتی هم واقعاً باید نیازمندی به عافیت را به خدا اعلام کنم؛ چون ممکن است همین راحتی یک‌باره تبدیل به ناراحتی و همین راحتی مشکل‌ساز شود. 📌 پایان شرح دعای یستشیر 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام