eitaa logo
دارالقرآن حضرت مهدی (عج) شهر کهریزسنگ
378 دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
235 فایل
آدرس:کهریزسنگ، خیابان ولی عصر، خیابان ششم ،جنب مسجدالحجت شادی ارواح طیبه جمیع شهدا و اموات به خصوص واقف این مرکز قرآنی حاج آقا سید عباس هاشمی فاتحه و صلواتی قرائت بفرمائید🙏 شماره تماس : 03142323496 (روزهای زوج از ساعت ۹ تا ۱۱ ) @Fatemeh_5_6
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟ . اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که چون عشر و عاشر از یک ریشه‌اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم؛ و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفته‌اند. اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است: آیا واژه عاشورا برای دهم ماه‌ها دیگر نیز به کار می‌رود؟ مثلاً آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟ آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید می‌شد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟ در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند؛ به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا-..، اما می‌بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی‌کنند؛ لذا نمی‌توانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند. عاشورا؛ روز معاشرت با امام(ع) عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند می‌فرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق؛ «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است. العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می‌شود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می‌شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند؛ و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت؛ یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا می‌رود. تاسوعا؛ روزی برای وسعت ظرفیت با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی نهم را از دست می‌دهد. اتسع به فتح الف یعنی گروه‌های ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد - گشاد شد - فراخ گردید. اتساع یعنی گسترده شدن و گشاد شدن. بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین؛ یعنی رگ‌ها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد؛ و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا می‌کند: روزی که ظرفیت بالا می‌رود و در سینه‌ها فراخی ایجاد می‌شود و به جای تنگی، وسعت می‌یابد. این دو نام از ابداعات امام سجاد (علیه‌السلام) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات بنی‌امیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است، اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (علیه السلام) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است... برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن https://eitaa.com/darolquranehazratmahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دارالقرآن حضرت مهدی (عج) شهر کهریزسنگ
#توضیح_زیارت_عاشورا 6⃣ قسمت ششم 💠 ممکن است به کسی گفته شود خدا تو را نیامرزد. یا گفته شود خدا روزی
7⃣ قسمت هفتم 💠 در نگاه اول به نظر می آید که لعن های زیارت عاشورا مربوط به قاتلین سید الشهدا علیه السلام می باشد. ولی چنین نیست. در فرازهایِ مختلفی از این زیارت و به دفعات، لعن های زیادی خطاب به گروه ها و افراد مختلفی فرستاده شده و جالب است بدانیم که قبل از لعن کردنِ قاتلین سید الشهدا، ابتدا بنیانگذاران و کسانیکه پایه های ظلم و ستم به اهل بیت عصمت و طهارت را بنا گذاشتند مورد لعن قرار گرفته اند. 💠 جهت دوری از طولانی شدن مطلب، ما فقط اشاره ای می کنیم به اینکه در هر مرتبه از لعن ها، چه گروه یا شخصی مورد نفرین و لعن قرار گرفته. 💠 اولین گروهی که مورد لعن قرار گرفته اند، بنیانگذاران ظلم بر اهل بیت می باشند: ﻓَﻠَﻌَﻦَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺃُﻣَّﺔً ﺃَﺳَّﺴَﺖﺃَﺳَﺎﺱَ ﺍﻟﻈُّﻠﻢِ ﻭَ ﺍﻟﺠَﻮﺭِ ﻋَﻠَﻴﻜُﻢﺃَﻫﻞَ ﺍﻟﺒَﻴﺖِ. ﭘﺲ ﺧﺪﺍ ﻟﻌﻨﺖ ﻛﻨﺪ ﺍﻣّﺘﻰ ﻛﻪ ﺍﺳﺎﺱ ﻇﻠﻢ ﻭ ﺳﺘﻢ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﺭﺳﻮﻝ ﺑﻨﻴﺎﺩ ﻛﺮﺩﻧﺪ. 💠 همه میدانیم که شمر و یزیدی که در مقابل امام حسین علیه السلام ایستادند، تاسیس کننده ظلم و جور بر اهل بیت نبودند و بلکه دنباله رو ظلمی بودند که بعد از رحلت رسول خدا صلی الله علیه و آله، توسط سران سقیفه پایه گذاری شد. ◀️ ادامه دارد.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تخلیه سودای قلب و دوری از عزاداری‌های صنعتی 👤 استاد حسین خیراندیش ☜【طب شیعه】 https://eitaa.com/darolquranehazratmahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔 ❔ شما در کانال خود خواستید رد کنید سر به کوبیدن حضرت زینب رو در حالی که علما تایید کردن❗️نظر شما در این رابطه چیست ❗️❗️ 💠💠 👌منبع اصلی و مورد استناد جریان مذکور ، کتاب شریف بحار الانوار می باشد . ❕ علامه مجلسی چنین نقل می‌کند که در بعضى از کتب معتبره دیدم از مسلم جصّاص نقل شده است: ⚫️ «ابن زیاد مرا خواست تا دارالاماره کوفه را تعمیر نمایم. زمانی که درهای دار الاماره را گچکارى می‌کردم، ناگاه شنیدم فریادهایى از اطراف بلند شد. از کارگر زیر دستم پرسیدم: چرا دچار زاری و فغان گشت؟ گفت: همین حالا سر یکى از خارجی‌هایی که بر یزید خروج کرده را آورده‌اند. ❕گفتم: آن خارجى کیست ؟ گفت حسین بن على .من صبر کردم تا کارگر رفت؛ ‌چنان به صورتم زدم که ترسیدم چشمم کور شود. دست خود را شسته، دست از کار کشیدم و وارد میدان کوفه شدم؛ جایی که مردم منتظر ورود اسیران و بریده بودند. در این هنگام حدود چهل شتر با هودج پیدا شدند که در میان آنها اهل‌بیت حضرت سیدالشهداء و اولاد فاطمه بودند؛ دیدم که على بن الحسین بر شترى برهنه سوار است و غل و زنجیر به او آسیب رسانده و خون از رگ‌هاى گردنش جارى است. او گریه می‌کرد و اشعاری با این مضامین می‌خواند: «اى امت بد رفتار خدا شما را از باران رحمتش سیراب نکند، اى امتى که احترام جدّ ما را درباره ما مراعات نکردید. اگر روز قیامت پیغمبر خدا ما را جمع کند، شما در جواب چه خواهید گفت. شما ما را بر پشت شتران بی‌جهاز می‌گردانید. گویا ما آن افرادى نیستیم که پایه دین را براى شما محکم کرده باشیم» ❕در همین زمان، مردم کوفه از روی دلسوزی به بچه‌ها نان، گردو و خرما می‌دادند. ام آنها را از دست و دهان کودکان می‌ربود و دور می‌افکند و فریاد می‌زد: «اى مردم کوفه صدقه بر ما حرام است...». زنان کوفه با مشاهده این وضعیت براى مصیبت اهل‌بیت گریه می‌کردند. 👌ام‌کلثوم سر خود را از خارج کرد و گفت: اى اهل کوفه آرام باشید. مردانتان ما را می‌کشند و زنانتان براى ما گریه می‌کنند. خدا در روز قیامت بین ما و شما داورى خواهد کرد. در همان هنگام بود که ناگاه صداى ضجه بلند شد و سر شهیدان که سر امام حسین پیشاپیش آنان بود را آوردند. 👌زینب با دیدن سر برادرش، پیشانی خود را بر چوب جلوی زد و خون از زیر مقنعه‌اش فرو ریخت، سپس با یک قطعه پارچه به سر امام حسین اشاره کرده و اشعارى را خواند: ❕اى ماهی که چون بسر حدّ کمال رسید، به ناگاه خسوف او را ربوده و غروبش را مقدّر کرد.پاره قلبم گمان نمی‌کردم که چنین مصیبتی در انتظارت باشد. برادرم با فاطمه کوچکت سخنی بگو؛ زیرا نزدیک است که قلبش آب شود. برادرم! قلب مهربانت چه شد که اکنون سفت و سخت شده است...» 📚بحار الانوار ج45 ص115 👌ما در گذشته این روایت را چون نقل شده بود ، از حیث سندی تضعیف کرده و رد کردیم ، اما با بیشتری که حول مساله داشته ایم و این که جریان مذکور در کتاب شریف و معتبر الانوار نقل شده است و علامه مجلسی نیز تصریح می کند که این جریان را از کتب نقل می کند ، و از سوی دیگر در گذشته نیز ثابت کرده ایم که تمام روایاتی که در کتب معتبر ما نقل شده است مورد است جز موارد اندکی از آنها که خلاف سنت قطعی می باشد ؛ ❕ 🔶 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2845 👌و از سوی دیگر جزع و فزع و بی تابی کردن و زنی در محدوده شرع که ضرر قابل توجهی بر آن مترتب نشود ، در مصیبت امام حسین استحباب روایی دارد ؛ 🔶 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2553 ⚫️با توجه به تمام این به این نتیجه رسیدیم که روایت مذکور صحیح است و حضرت زینب سلام الله علیها بی اختیار با دیدن سر مبارک امام حسین ، سر خودش را به عنوان حزن و اندوه و مصیبت بر محمل می کوبد که به ناگاه سر خونین می شود ، ما نیز وقتی عزیزی از خود را از دست می دهیم ممکن است بی اختیار چنین رفتاری از ما صادر شود . ❕البته این نکته را متذکر می شویم که جریان مذکور نمی تواند مستند برای زنی قرار گیرد زیرا اساسا قمه زنی در نزد عرف مصداق عزاداری نمی باشد و هیچ کس در فراق عزیزانش شمشیر به سر نمی زند ، اما به سر و صورت زدن و حتی زدن سر به درب منزل و مانند آن در فراق عزایزان امری مرسوم در نزد عرف است و نوعی جزع و فزع کردن تلقی می شود و تا زمانی که ضرر خاصی بر آن مترتب نشود ، بی اشکال است و این نوع جزع و بی تابی کردن در فراق امام حسین هم مصداق عزاداری و حزن می شود . ❕بنابراین از جریان حضرت زینب می توان استحباب به سر و صورت زدن و مانند آن را در مصیبت امام حسین استنباط کرد نه زنی را . 🔶 توضیح بیشتر در رابطه با حرمت قمه زنی: 🔸 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1275 https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA
دارالقرآن حضرت مهدی (عج) شهر کهریزسنگ
#توضیح_زیارت_عاشورا 7⃣ قسمت هفتم 💠 در نگاه اول به نظر می آید که لعن های زیارت عاشورا مربوط به قاتل
8⃣ قسمت هشتم 💠 دومین گروهی که لعن شده اند، افرادی هستند که هدفشان برکنار کردن اهل بیت از مقام و مرتبه ای بود که خداوند آنها را در آن مقام قرار داده بود. یعنی این افراد ملعون، امیرالمومنین و فرزندان ایشان (علیهم السلام) را از جانشینی رسول الله (علیه السلام) کنار گذاشتند. ﻭَ ﻟَﻌَﻦَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺃُﻣَّﺔً ﺩَﻓَﻌَﺘﻜُﻢ ﻋَﻦ ﻣَﻘَﺎﻣِﻜُﻢ ﻭَ ﺃَﺯَﺍﻟَﺘﻜُﻢ ﻋَﻦ ﻣَﺮَﺍﺗِﺒِﻜُﻢُ ﺍﻟَّﺘِﻰ ﺭَﺗَّﺒَﻜُﻢُ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻓِﻴﻬَﺎ. ﻭ ﺧﺪﺍ ﻟﻌﻨﺖ ﻛﻨﺪ ﺍﻣّﺘﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻘﺎم ﻭ ﻣﺮﺗﺒﻪ (خلاﻓﺖ) ﺧﻮﺩ ﻣﻨﻊ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺭﺗﺒﻪ ﺍﻯ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﮔﺮﺩﺍﻧﻴﺪﻩ ﺑﻮﺩ را ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ. 💠 سومین گروهی که لعن می شوند، افرادی هستند که ائمه اطهار (یا و یارانش) را یکی پس از دیگری به قتل رساندند. ﻭَ ﻟَﻌَﻦَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺃُﻣَّﺔً ﻗَﺘَﻠَﺘﻜُﻢ. ﺧﺪﺍ ﻟﻌﻨﺖ ﻛﻨﺪ ﺍﻣّﺘﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ به قتل رساندند. 💠 چهارمین گروهی که مورد لعن قرار گرفتند، افرادی هستند که زمینه را برای قاتلین این انسانهای پاک فراهم کردند. ﻭَ ﻟَﻌَﻦَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺍﻟﻤُﻤَﻬِّﺪِﻳﻦَ ﻟَﻬُﻢ ﺑِﺎﻟﺘَّﻤﻜِﻴﻦِ ﻣِﻦ ﻗِﺘَﺎﻟِﻜُﻢ. ﻭ ﺧﺪﺍ ﻟﻌﻨﺖ ﻛﻨﺪ ﺁﻥ ﻣﺮﺩﻣﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﺯ سران ﻇﻠﻢ ﻭ ﺟﻮﺭ ﺑﺮﺍﻯ ﻗﺘﺎﻝ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺗﻤﻜﻴﻦ ﻭ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻛﺮﺩﻧﺪ. 💠 لذا اگر کمی دقت کنیم، متوجه می شویم که این لعن، از افرادی که با جهل یا هوای نفسشان زمینه را برای خانه نشینی و غصب خلافت امیرالمومنین فراهم کردند شروع شده و تا نسلهای بعد که زمینه ساز ظلم به اهل بیت و یا زمینه ساز شهادت آنها می شوند را شامل می گردد. ◀️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آقای «عباس موزون» عزیز در مورد واژه «تَنَقَّبت» در زیارت عاشورا تفسیری فوق‌العاده دردناک ارائه کردند...😭 چشممون رو باز کنیم که مبادا پا روی حق بگذاریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ ‌ ‌ ‌‌بِــــسْمِ‌الله‌الـرَّحْمَٰنِ‌الرَّحــــــيمِ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ(ع) مراسم روضه خوانی و قرائت زیارت ناحیه مقدسه ویژه بانوان به نیت سلامتی و تعجیل در فرج منتقم کربلا زمان: عصر تاسوعا و عاشورای حسینی ساعت ۱۸ مکان: دارالقرآن حضرت مهدی (عج) مداح : خانم مرتضوی خاک پای شما سرمه چشم ماست🖤 @darolquranehazratmahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 شباهت های قرآن کریم و امام حسین علیه السلام مرحوم استاد فاطمی‌نیا
❖﷽❖ در سوره بقره اولین مرثیه حسین (ع) آمده است ؛ آنجا که خداوند فرمود: قالوا اتجعل فیهـا مـن یفسـد فیهـا و یسـفک الـدمأ. (57) فرشتگان گفتنـد: پروردگارا مى خواهى کسانى را در زمین  بگمارى که فسـاد کننـد در زمـین و خـون هـا بریزند. 💔در حدیث آمده است که ملائکه شهادت حسـین و یـارانش را در کـربلا ملاحظه کردند و به آن واسطه به این آگاهى رسیدند کـه آنهـا را نسـبت بـه آن موضوع دلالت کرد. 📚خصائص الحسینیه شیخ جعفر شوشتری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دارالقرآن حضرت مهدی (عج) شهر کهریزسنگ
#توضیح_زیارت_عاشورا 8⃣ قسمت هشتم 💠 دومین گروهی که لعن شده اند، افرادی هستند که هدفشان برکنار کردن
9⃣ قسمت نهم 💠 پنجمین نوبت لعن، اختصاص دارد به آل زیاد و آل مروان. ﻭَ ﻟَﻌَﻦَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺁﻝَ ﺯِﻳَﺎﺩٍ ﻭَ ﺁﻝَ ﻣَﺮﻭَﺍﻥَ. ﺧﺪﺍ ﻟﻌﻨﺖ ﻛﻨﺪ ﺁﻝ ﺯﻳﺎﺩ ﺑﻦ ﺍبوسفیان ﻭ ﺁﻝ ﻣﺮﻭﺍﻥ بن ﺣﻜﻢ ﺭﺍ. در این لعن، هم خودِ این افراد، و هم خاندان و وابستگانشان که پس از منحرف شدن امر جانشینی رسول الله، رشد کردند را شامل می شود. 💠 ششمین نوبت لعن، مربوط میشود به عموم و قاطبهٔ افراد خاندان بنی امیه. در پَستی و گمراهی عمومی آنها همین بس که حتی قبل از رحلت رسول خدا، برای از بین بردن اسلام فعالیت می کردند و شهادت امیرالمومنین و حضرت زهرا علیهم السلام، نشانه موفقیت ظاهری آنهاست. ﻭَ ﻟَﻌَﻦَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺑَﻨِﻰ ﺃُﻣَﻴَّﺔَ ﻗَﺎﻃِﺒَﺔً. ﻭ ﺧﺪﺍ ﻟﻌﻨﺖ ﻛﻨﺪ قاطبه و عموم ﺑﻨﻰ ﺍﻣﻴّﻪ ﺭﺍ. 💠 در هفتمین و هشتمین و نهمین نوبت از لعن کردن، ابن مرجانه (که منظور عبید الله بن زیاد است) و عمر سعد و شمر ملعون مورد لعن قرار گرفته اند. ﻭَ ﻟَﻌَﻦَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺍﺑﻦَ ﻣَرﺟَﺎﻧَﺔَ ﻭَ ﻟَﻌَﻦَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻋُﻤَﺮَ ﺑﻦَ ﺳَﻌﺪٍ ﻭَ ﻟَﻌَﻦَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺷِﻤﺮﺍً. ﻭ خدا ﻟﻌﻨﺖ ﻛﻨﺪ ﭘﺴﺮ ﻣﺮﺟﺎﻧﻪ ﺭﺍ ﻭ ﻟﻌﻨﺖ ﻛﻨﺪ ﻋﻤﺮ ﺳﻌﺪ ﺭﺍ ﻭ ﻟﻌﻨﺖ ﻛﻨﺪ ﺷﻤﺮ ﺭﺍ. 💠 در دهمین نوبت از لعنها، افرادی لعن شدند که در قتل حضرت سیدالشهدا در روز عاشورا، به هر نحوی شریک و سهیم بودند. چه خود قاتلین و چه کسانی که قاتلین را تجهیز و حمایت و پشتیبانی کردند. ﻭَ ﻟَﻌَﻦَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺃُﻣَّﺔً ﺃَﺳﺮَﺟَﺖ ﻭَ ﺃﻟﺠَﻤَﺖ ﻭَ ﺗَﻨَﻘَّﺒَﺖ ﻟِﻘِﺘَﺎﻟِﻚَ. ﻭ ﺧﺪﺍ ﻟﻌﻨﺖ ﻛﻨﺪ حتی کسانی را که زین و مهار و نقاب اسب را برای کشتن شما آماده کردند. 💠 پس همه افرادی که به نحوی راضی به قتل سید الشهدا بودند، در این عمل ظالمانه شریک بوده و مورد لعن قرار گرفته اند. ◀️ ادامه دارد.....