فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شخصی که چندین سال حسابرسی خمس نکرده چکار باید بکند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بترسید از نفرین حیوانات!
سخنران استاد دانشمند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ استاد دانشمند در مورد هوش مصنوعی
مداحی_آنلاین_السلام_علیک_ایها_العسکری_نریمانی.mp3
10.92M
السَّلامُ عَلَیکْ ٵیُّهَا العَسکری
نوکراتو آقا سامرا میبری
شب شهادتت جایی جز حرم نمیرم
پیرهن سیاهمو از دست مادرم میگیرم
#زمینه🔊
#شهادت_امام_حسن_عسکری🏴
#سید_رضا_نریمانی🎙
...
10.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنرانی کوتاه
سهم و نصیب ما از دنیا!
آیت الله #مجتهدی (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی کوتاه
اگر زبان را نگه داریم، خیلی از مشکلات ما حل میشود
استاد #فاطمی_نیا (ره)
10.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬منصف باشیم...
🎙️حجت الاسلام #انصاریان
...
@dars_akhlaq(2).mp3
782.2K
🎧رسوایی، در اثر عیب جویی از دیگران
🎙آیت الله #مظاهری (حفظه الله)
...
✨﷽✨
🟢 چرا به گناه «اثم» گفته میشود؟
درباره گناه، در بعضی موارد تعبیر «اثم» گفته شده. «اثم» یعنی کاری که قلب انسان بالطبع آن را قبول نمیکند.خدا انسان را با فطرت پاک آفریده، لذا برخی چیزها را قلب انسان بالطبع قبول نمیکند و از آنها نفرت دارد گرچه گاهی انسان آنها را به خودش تحمیل میکند
ببینید قرآن مجید در مورد «غیبت» چه تعبیر زیبا و عجیبی دارد. میفرماید: «وَلایغْتَبْ بَعْضُکمْ بَعْضآ اَیحِبُّ اَحَدُکمْ اَنْ یأْکلَ لَحْمَ اَخیهِ مَیتآ فَکرِهْتُموه» (حجرات/۴۹). آیا یکی از شما دوست دارد گوشت برادر مردهاش را بخورد؟! فرض کنید انسانی قحطیزده باشد. در آن حال قحطی هر چه گیرش میآید میخورد، شخصی که غیبت میکند مثل گرسنه قحطیزدهای است که از شدت گرسنگی به صورت درندهای درآمده و گوشت برادر مردهاش را میخورد و لذت ظاهری میبرد.
ولی در عین حال آن نفرت معنوی هم سر جای خودش هست؛ هم لذت میبرد و هم نفرت دارد؛ لذت میبرد از جنبه خوی حیوانی و ملَکات بدی که پیدا کرده، و نفرت دارد چون هر چه هست انسان است و فطرت انسانیاش از این کار تنفر دارد. پس، از این جهت که گناهان، مورد تنفر فطرت انسان است قرآن از آنها تعبیر به «اثم» کرده است.
📗 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج۱۲، ص۱۲۸-۱۲۷