eitaa logo
💝 درسی نو 💝
814 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
822 ویدیو
15 فایل
مباحث : 👇💝 #همسرداری #تربیت_فرزند #زناشویی #نکات_ناب #تلنگر و هرآنچه یک #زندگی_سالم بدان نیازدارد 👌 محتواها یک زندگی با کیفیت با رضایت کامل را برای شما تضمین میکند ان شاءالله🤲💢💯💝 ارتباط با من : @Sonergy_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ زن‌ها وقتی دلگيرن اگه علّتشو پرسیدین و گفتن: "هیچی؛ مهم نيست، می‌گذره." يعنی:👇👇 ‼️هيچ جا نرو؛ كنارم بشين و دوباره بپرس. 👈 دوباره پرسيدن‌هات حالمو خوب می‌كنه! 👈 اصلِ توجّه شماست که حال زن رو بهتر می‌کنه حتّی اگه راه‌حل ندید. همانطور که مرد از قدردانی ذوق‌زده می‌شه، (چون بطور مستقیم از بُعد مردانه‌اش حمایت می‌شه.) ❣زن هم از "گفتگو" به هیجان میاد و این عمل از بُعد زنانه‌اش حمایت می‌کنه. عضو شوید : 👇 @zendegyagahane
عرض سلام و ادب خدمت اعضای محترم کانال زندگی آگاهانه ✋🌹 ان شاءالله نماز روزه هاتون مورد قبول درگاه حق تعالی واقع شده باشه 🤲🌺 با توجه به سوالات بعضی از کاربرای خوبمون در راستای شبهات مربوط به زنان در جهت تکریم جایگاه زن و ضرورت پرداخت به این موضوع ، بر آن شدیم تا به وظیفه جهاد تبیین پرداخته و به این موضوع قابل اهمیت توجه بیشتری داشته و پرسش و پاسخ های مربوطه و به روز را در کانال بگذاریم . لطفا با ما همراه باشید و به دیگرانم معرفی مون کنین 🙏🌹🌺🌸 کانال زندگی آگاهانه :👇 @zendegyagahane
❇️ پرسش: آيا از نظر آموزه هاي اسلامي جنس مرد بر جنس زن برتري دارد؟ ❇️ پاسخ : يک نگاه کلي به آيات صريح قرآن کافي است تا بدانيم که از نظر قرآن ارزش انساني مرد و زن کاملاً برابر است: قرآن بدون هيچ تفصيلي، مخاطب سکونت در آن بهشت موقت را آدم و حوا معرفي کرده است: وَ قُلْنا يا آدَمُ اسْكُنْ أَنْتَ وَ زَوْجُكَ الْجَنَّةَ وَ كُلا مِنْها رَغَداً حَيْثُ شِئْتُما وَ لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونا مِنَ الظَّالِمينَ؛ و گفتيم: «اى آدم! تو با همسرت در بهشت سكونت كن؛ و از (نعمتهاى) آن، از هر جا مى‏خواهيد، گوارا بخوريد؛ (اما) نزديك اين درخت نشويد؛ كه از ستمگران خواهيد شد.(1) چنانچه کاملاً مشهود است در آيه نسبت به ورود به بهشت موقت و بهره مندي از نعمت هاي آن هيچ برتري براي مرد نسبت به زن، قائل نشده است. وَ مَنْ يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحاتِ مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثى‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَ لا يُظْلَمُونَ نَقيراً؛ و كسى كه چيزى از اعمال صالح را انجام دهد، خواه مرد باشد يا زن، در حالى كه ايمان داشته باشد، چنان كسانى داخل بهشت مى‏شوند؛ و كمترين ستمى به آنها نخواهد شد.(2) چنانچه در اين آيه هم کاملاً مشهود است، انجام عمل صالح به شرط ايمان، موجب ورود به بهشت دانسته شده است و هيچ نوع برتري در آيه در اين زمينه براي مردان قائل نشده است. إِنَّ الْمُسْلِمينَ وَ الْمُسْلِماتِ وَ الْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْقانِتينَ وَ الْقانِتاتِ وَ الصَّادِقينَ وَ الصَّادِقاتِ وَ الصَّابِرينَ وَ الصَّابِراتِ وَ الْخاشِعينَ وَ الْخاشِعاتِ وَ الْمُتَصَدِّقينَ وَ الْمُتَصَدِّقاتِ وَ الصَّائِمينَ وَ الصَّائِماتِ وَ الْحافِظينَ فُرُوجَهُمْ وَ الْحافِظاتِ وَ الذَّاكِرينَ اللَّهَ كَثيراً وَ الذَّاكِراتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظيما؛ به يقين، مردان مسلمان و زنان مسلمان، مردان با ايمان و زنان با ايمان، مردان مطيع فرمان خدا و زنان مطيع فرمان خدا، مردان راستگو و زنان راستگو، مردان صابر و شكيبا و زنان صابر و شكيبا، مردان با خشوع و زنان با خشوع، مردان انفاق كننده و زنان انفاق كننده، مردان روزه‏دار و زنان روزه‏دار، مردان پاكدامن و زنان پاكدامن و مردانى كه بسيار به ياد خدا هستند و زنانى كه بسيار ياد خدا مى‏كنند، خداوند براى همه آنان مغفرت و پاداش عظيمى فراهم ساخته است.(3) در اين آيه به طور کاملاً واضح به تساوي مرد و زن در برخورداري از غفران الهي و پاداش بزرگ الهي، تصريح شده و هيچ نوع برتري براي مرد نسبت به زن در بهره مندي از اجر معنوي و اخروي، قائل نشده است. يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى‏ وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبير؛ اى مردم! ما شما را از يك مرد و زن آفريديم و شما را تيره‏ها و قبيله‏ها قرار داديم تا يكديگر را بشناسيد؛ (اينها ملاك امتياز نيست،) گرامى‏ترين شما نزد خداوند با تقواترين شماست؛ خداوند دانا و آگاه است!(4) در اين آيه به وضوح تصريح شده که يگانه ملاک برتري نزد خداوند رعايت تقوا است. و ساير تفاوت ها تاثيري در قرب به خداوند که بالاترين ارزش انساني و الهي، محسوب مي شود، هيچ تأثيري ندارد. ضمن اين که اين آيه به خوبي گوياي اين حقيقت است که طي مدارج عالي معنوي و رسيدن به کمالات معنوي براي هر دو جنس بدون هيچ تفاوتي، امکان پذير است. پي نوشت ها: 1. بقره، آيه 35. 2.نساء، آيه 124. 3. احزاب، آيه 35. 4. حجرات، آيه 13. عضو شوید : 👇 @zendegyagahane
محل خوابتان را جدا نکنید‼️ همسرانی که به بهانه هایی مثل قهر، خروپف همسر، ترس کودک و اجبار برای خوابیدن کنار او و... جدا از هم بخوابند، زودتر به طلاق_عاطفی می رسند. عضو شوید : 👇 @zendegyagahane
🤰 ایده برای خانومهایی که میخوان خبر بارداریشون رو به آقای خونه بدن برگه سونوگرافی و جواب مثبت بارداری رو توی پاکت بذارین و تزئینش کنین💌 یه شام خوشمزه درست کنین و وانمود کنین که قراره براتون مهمون بیاد به آقای همسر تلفن کنین قبل از اومدنش و بهش بگین یه کم زودتر بیا امشب یه مهمون ویژه داریم اگه پرسید که کیه..بهش بگین که بیا خودت میبینیش👶 یه میز یا سفره سه نفره بچینین و بجای ۲تا بشقاب🍝 ۳بشقاب بذارید.. وقتی همسرتون اومد و بعد از کمی انتظار گفت پس این مهمون کو؟کجاس؟کیه؟🤦‍♂ حالا وقتشه😍 پاکت رو بیارین و با زبون بچها بهش بگین👶 مهمونمون گفت اگه دیر کرد این پاکتو بدم به شما🎁💌🙈 و اینجوری خبر بارداریتونو بهش بدین و بهش بفهمونین که یه مهمون کوچولو تو راهه 🤰🏻👼🏻🤰🏻👼🏻🤰🏻👼🏻 یا برگه ازمایش رو با یک جفت کفش بچه گونه تزیین کرده تو جعبه بدین به همسرتون😍❤️ عضو شوید : 👇 @zendegyagahane
خوردم.... گرچه آرام و بی‌صدا خوردم هرچه در سفره بود را خوردم هرچه را بود بی‌ادا و اصول ساده، بی‌چون و بی‌چرا خوردم قبل از اینکه اذان شود آغاز لقمه‌ای بعدِ رَبنا خوردم بعد از آن طبق آنچه مرسوم است چند خرما و زولبیا خوردم لقمه‌های نخست را آرام موقع گفتنِ دعا خوردم آش و سوپی که بود را بعدش بهر ایجاد اشتها خوردم بعد از آنکه تمام شد عدسی دو سه تا کاسه لوبیا خوردم پدرم گفت شیر تازه دواست شیر با نیت دوا خوردم توی بشقاب نه فقط با دیس پلویِ توی سفره را خوردم از خورش هم فقط سه ظرف بزرگ تا پلو را دهد صفا خوردم چشم من بود در پیِ سالاد چون به من کم رسید جا خوردم درهم و برهم و قر و قاطی نه مرتب ، جدا جدا خوردم بی‌خیال از زیانِ نوشابه جای یک قوطی‌اش دوتا خوردم بگذر از مابقی که یادم نیست که چه‌ها دیدم و چه‌ها خوردم رد شدم از حریم انسانی قدرِ حیوانِ چارپا خوردم پر شدم از صفای ماه صیام همه را از سرِ صفا خوردم چون‌که با نیت عبادت بود سخت محجوب و بی‌ریا خوردم بهرِ خود نه، که روزه دارم من همه را در رهِ خدا خوردم ✍ 😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣 عضو شوید : 👇 @zendegyagahane
❇️ پرسش : چرا در قرآن از تعبير کشتزار براي زن استفاده شده که تعبيري به ظاهر توهين آميز است. ❇️ پاسخ : در عصر حاضر، برابري و همساني حقوق زن و مرد از اهميت ويژه‌اي برخوردار شده است و بر همين اساس، برخي درصدد نقد آموزه‌هاي دين اسلام برآمدند و آن را تبعيض‌آميز و مردسالارانه و برآمده از فرهنگ اعراب جاهلي دانستند. يکي از آياتي که مورد استناد اين گروه است، آيه 223 سوره مبارکه بقره است که زن را «کشتزار مرد» معرفي کرده است. چنين تعبيري درباره زن، نوعي توهين و تحقير، تلقي شده است. در ادامه، با دقت در محتواي آيه مذکور و با عنايت به‌نظام فکري و عقيدتي اسلام، مشخص خواهد شد اين آيه، متضمن هيچ توهين و تحقيري نسبت به زنان نيست. آيه « نِساؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ ...» در آيه 223 سوره مبارکه بقره چنين آمده است که: «نِساؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ وَ قَدِّمُوا لِأَنْفُسِكُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ اعْلَمُوا أَنَّكُمْ مُلاقُوهُ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنينَ»؛ يعني: « زنان شما، محل بذرافشانى شما هستند؛ پس هر زمان كه بخواهيد، مي‌توانيد با آن‌ها آميزش كنيد. و(سعى نماييد از اين فرصت بهره گرفته، با پرورش فرزندان صالح) اثر نيكى براى خود، از پيش بفرستيد! و از خدا بپرهيزيد و بدانيد او را ملاقات خواهيد كرد و به مؤمنان، بشارت‌ده». معناي «حرث» در آيه « نِساؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ» «حرث» مصدر است و به معنى بذرافشانى است و گاهى به خود مزرعه نيز اطلاق مى‏شود.(1) در آيه مذکور، حرث به معناي مزرعه و کشتزار است. بنابراين، خداوند زنان را کشتزار مردان معرفي کرده است. رسالت زن و مرد در توليد نسل براي درک محتواي آيه مذکور، مقدمتا بايد به اين نکته متذکر شد که دين اسلام دين الهي و قرآن کلام خدا است. ازآنجايي‌که خداوند عالم مطلق است و هيچ جهل و خطايي در او راه ندارد(2) و علم او به انسان و حقيقت زن و مرد، کامل‌ترين علم و آگاهي است، در قرآن نگاهي جامع به انسان و زن و مرد را پيش مي‌کشد و ما را از کارکردها و توانايي‌ها و رسالت و حقوق متنوع زن و مرد مطلع مي‌سازد. يکي از کارکردهاي زن و مرد در دين اسلام، حفظ نسل انسان در زمين است که آيه 223 سوره مبارکه بقره، درصدد اشاره به همين نکته است. در آيه مذکور، به اين حقيقت اشاره مي‌شود که مرد همچون کشاورز است و زن همچون مزرعه و کشتزار که يکي در ديگري مي‌کارد تا محصول به دست آيد و نسل انسان باقي بماند. تعبير « قَدِّمُوا لِأَنْفُسِكُمْ» اشاره به همين حقيقت دارد که زن و مرد با مشارکت همديگر، نسل انسان را گسترش مي‌دهند و از اين طريق، با اعمال صالح و پرورش فرزندان صالح، آثار نيكى براى خودشان پيش مي‌فرستند. آيه قبل، يعني آيه 222 از سوره مبارکه بقره نيز در همين راستا به شيوه باروري و ارتباط جنسي زن و مرد مي‌پردازد ازجمله اين‌که در ايام حيض نبايد با زن آميزش کرد و ارتباط جنسي برقرار ساخت: « وَ يَسْئَلُونَكَ عَنِ الْمَحيضِ قُلْ هُوَ أَذىً فَاعْتَزِلُوا النِّساءَ فِي الْمَحيضِ وَ ...»؛ يعني: « و از تو، درباره خون حيض سؤال مي‌کنند، بگو: چيز زيان‌بار و آلوده‏اى است؛ ازاين‌رو در حالت قاعدگى، از آنان كناره‏گيرى كنيد! و با آن‌ها نزديكى ننمايد، تا پاك شوند! و هنگامي‌که پاك شدند، از طريقى كه خدا به شما فرمان داده، با آن‌ها آميزش كنيد! خداوند، توبه‏كنندگان را دوست دارد، و پاكان را(نيز) دوست دارد». اين آيه درصدد بيان اين نکته اصولي است که همان‌طور که توليد محصول نيازمند زمين و شرايط مناسب است، توليد نسل و ايجاد فرزندان نيز تابع برآورده شدن شرايط لازم از جمله پاک شدن زنان از حيض است. بنابراين، کشتزار دانستن زنان، تمثيلي است براي اشاره به «رسالت زن و مرد در توليد نسل». اين تمثيل، متضمن هيچ‌گونه توهين و تحقيري نسبت به زن و مرد نيست. استفاده قرآن از تمثيل کشاورز و کشتزار، نوعي تمثيل رسا و مناسب است براي انتقال معنايي که خداوند در نظر داشته است: رسالت زن و مرد در توليد نسل و شرايط باروري و توليد محصول. بله، در هر تمثيل، ميان دو طرف تمثيل، از جهت خاصي مشابهت برقرار است و از جهات ديگر، مباينت. آنچه مهم است، جهت مشابهت است که شخص با استفاده از آن، معنايي را به مخاطب القاء مي‌کند. مثلاً در موردي که علي را به خاطر شجاعتش «شير» مي‌ناميم، منظورمان اين نيست که علي، داراي يال و چنگال است و چهارپا و حيوان مي‌باشد بلکه منظورمان اين است علي از جهت شجاعت همانند شير است و از کسي نمي‌ترسد بلکه همه از او مي‌ترسند. بنابراين، همين جهت مشابهت کافي است تا از اين تمثيل براي القاي معناي مذکور، استفاده کنيم.
در مورد تمثيل زن و مرد در توليد نسل، به کشاورز و کشتزار در توليد محصول، نيز همين مطلب صادق است. هيچ‌گاه منظور آيه مذکور اين نيست که زن از جمادات است و جاندار نيست و صرفاً همچون زميني است که مرد از او کام مي‌گيرد و سودش را به دست مي‌آورد؛ بلکه منظور آيه مذکور اين است که زن فقط ابزار کاميابي جنسي براي مرد نيست و هدف از آميزش با زنان نبايد صرفاً کاميابي‌هاي جنسي باشد بلکه زن و مرد داراي رسالت توليد نسل مي‌باشند و بايد براي تحقق اين مهم، شرايط لازم را داشته باشند و در دوران پاکي از حيض باهم آميزش داشته باشند و از طريق درست بارور شوند و به شيوه درست فرزند خود را تقديم کنند تا باقيات‌صالحاتي براي آن‌ها باشد. نتيجه: بنابراين، آيات مذکور در باب کشتزار بودن زنان براي مردان، متضمن هيچ‌گونه توهين و تحقيري نسبت به رنان نيست و صرفاً به يکي از نقش‌هاي مهم زنان –و همچنين مزدان- در توليد نسل اشاره مي‌کند. پي‌نوشت‌ها: 1. مکارم شيرازي، ناصر، تفسير نمونه، دارالکتب الاسلاميه، 1374، ج2، ص141. 2. أَ فَلا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَ لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فيهِ اخْتِلافاً كَثيراً»( سوره نساء/ آيه 82)؛ يعني: «آيا درباره قرآن نمى‏انديشند؟! اگر از سوى غير خدا بود، اختلاف فراوانى در آن مى‏يافتند.» عضو شوید : 👇 @zendegyagahane
📚دعای مجیر 🔹دعایی است که شأن رفیع و جایگاه بزرگی دارد. این دعا از پیامبراکرم صلّی الله علیه وآله نقل شده و ایشان از جبرئیل(علیه السلام) شنیده‌اند. 🔸هرکس این دعا در ایام‌البیض ماه رمضان(۱۳و۱۴و۱۵) بخواند، گناهانش آمرزیده می‌شود، هرچند به تعداد قطرات باران، به تعداد برگ درختان و به تعداد ریگ بیابان باشد. 📚مصباح کفعمی,/ ص268 ┄┄┅✿❀💞❀✿┅┄┄ عضو شوید : 👇 @zendegyagahane
mojir_samavati.mp3
6.41M
🎧دعای مجیر 🎤 حاج مهدی سماواتی 🔸هرکس این دعا در ایام‌البیض ماه رمضان(۱۳و۱۴و۱۵) بخواند، گناهانش آمرزیده می‌شود، هرچند به تعداد قطرات باران، به تعداد برگ درختان و به تعداد ریگ بیابان باشد. 📚مصباح کفعمی,/ ص268 عضو شوید : 👇 @zendegyagahane
❤️🍃❤️ ❗️ 💟اين كاغذ اولش صاف بوده؛ بعد مچاله ش كردن، بعد بازش كردن و اينجورى شده. ❌دل شکستن و ناراحت کردن هم همینطوره جاى چروك هاى مچاله ش ميمونه... ✍مراقب حرفها و رفتارهامون باشیم عضو شوید : 👇 @zendegyagahane