eitaa logo
کانال درسی عبدالرضا بختیاروند
353 دنبال‌کننده
426 عکس
133 ویدیو
154 فایل
عبدالرضا بختیاروند/مدرس حوزه و دانشگاه کانال رسمی در پیام رسان ایرانی ایتا و تلگرام: @darsha14 کاربری: @abakhtiarvand
مشاهده در ایتا
دانلود
قم/ مرکز مجازی حوزه علمیه خواهران 🌺 فایل کمکی برای درس فقه سه؛ توجه: این فایل مربوط به کتاب لمعه است، ولی شما باید دروس تمهیدیه را امتحان بدهید. این فایل فقط برای کمک است. 👇
تهران/ یادگار امام اندیشه اسلامی یک: سؤال 17 در بین سؤالات پیشنهادی برای مطالعه پایان ترم حذف می شود.
تهران/ دانشگاه یادگار امام (ره) این هفته (شنبه 8 دی و دوشنبه 10 دیماه) آخرین فرصت ارائه جزوه یا تحقیق به صورت حضوری می باشد. محل مراجعه: کلاس درس یا اتاق شماره 303 (سمینار) در دانشکده مدیریت و حسابداری. ** دوستانی که غیبت بیش از حد داشتند حذف شده اند.
تهران/ دانشگاه یادگار امام احتمالا فردا فقط از ساعت 9/5 تا 11 دانشگاه باشم. (دانشکده حسابداری؛ اتاق اساتید یا سمینار) اگر امری هستید در این ساعت خدمتتان هستم. (تحویل جزوه و تحقیق) 🌻 فردا : آخرین روز تحویل جزوه 🌻
تهران/ یادگار امام 🌺 نمره نهایی شما در دستان خود شماست. لطفا سؤالات پیشنهادی را با توجه به جزوه و کتاب مطالعه کنید و برگه امتحانی را دقیق و خوانا بنویسید. از حاشیه نویسی در برگه امتحانی خودداری کنید؛ تأثیری در نمره ندارد. فرصت تحویل جزوه یا تحقیق به پایان رسیده است. 🌻 موفق باشید. 🌻
قم/مؤسسه کلام 🌺🌺 امتحان پایانی ترم اول 97 دارای 18 نمره می باشد. 2 نمره دیگر مربوط به کارکلاسی است که برخی دوستان تاکنون هیچ امتیازی کسب نکرده اند. شماره تحصیلی این دوستان عبارت است از: 9721826-9721831-9721838-9721856 ارفاق: ارائه جواب حداقل ده سؤال از سؤالات پیشنهادی تا روز امتحان منطق. (تاریخ تحویل اصلاح شد)
تهران/ یادگار امام 🌻🌻 جزوه «اندیشه اسلامی دو» که توسط دانشجوی عزیز آقای ماجدی تهیه شده است، برای دانشجویان درس اندیشه اسلامی دو بارگزاری می شود. 👇👇
تهران/ دانشگاه یادگار امام 🌺🌺🌺🌺 نمرات درس تفسیر قرآن در سایت ثبت شد. غیر از چند نمره 4، 7 و 9 و 16 که تحقیق و حضور فعال در کلاس نداشتند، بقیه بیست شدند. لطفا منظم و دقیق باشید و برگه امتحان را خوانا و مربوط بنویسید. موفق باشید.
تهران/ دانشگاه یادگار امام 🌻🌻 نمرات درس اندیشه اسلامی یک (مبدأ و معاد) در سایت ثبت شد. لطفا منظم و دقیق باشید و برگه امتحان را خوانا و مربوط بنویسید. موفق باشید.
تهران/ دانشگاه یادگار امام 🌻🌻 نمرات درس اندیشه اسلامی دو (نبوت و امامت) در سایت ثبت شد. لطفا منظم و دقیق باشید و برگه امتحان را خوانا و مربوط بنویسید. عالی بودید 🌻🌻 موفق باشید.
قم/ مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران نمونه سؤال درس فقه 1 قابل توجه طلاب گرامی سطح سه: سؤالات زیر فقط به عنوان «نمونه سؤال تشریحی» ذکر شده اند و ممکن است امتحان شما سخت تر یا آسان تر باشد؛ پس متن کتاب درسی و استدلال های آن را با دقت مطالعه کنید. 🌺🌺🌺 1. قول نایینی (ره) دربارۀ معاطات در اجاره را نقل و نقد کنید. 2. منظور از عبارت «إذا أدّی الضامن الدین من غیر جنسه لم یجز له اجبار المضمون عنه بالدفع من خصوص جنس ما أدّی» را با مثال توضیح دهید. 3. منظور از عبارت «أن یکون الاسترباح التجارة» در شروط مضاربه را با مثال توضیح دهید. 4. تفاوت قرض با بیع چیست؟ 5. چرا عقد ودیعه از جانب امانت دهنده جایز است؟ 6. تعریف وقف را بنویسید و توضیح دهید. 7. دلایل اعتبار موجود بودن موقوف علیهم را ذکر کرده و نقد کنید. 8. فروش موقوفه غیر مسجد در چه شرایطی جایز است؟ چهار مورد را ذکر کنید. موفق باشید
قم/ مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران نمونه سؤال درس فقه 1 نمونه سؤال درس فقه 3 (لقطه؛ اطعمه و اشربه و ارث) قابل توجه طلاب گرامی سطح سه: سؤالات زیر فقط به عنوان «نمونه سؤال تشریحی» ذکر شده اند و ممکن است امتحان شما سخت تر یا آسان تر باشد؛ پس متن کتاب درسی و استدلال های آن را با دقت مطالعه کنید. 🌴🌴🌴🌴 1. لقطه را تعریف کنید. 2. استناد قائلین به جواز لقطه حرم به آیۀ «أولم یروا أنّا جعلنا حرما آمناً» را توضیح داده و نقد کنید. 3. منظور از عبارت «یجب أخذ الطفل الضائع إذا خیف علیه التلف» را با ذکر دلیل بنویسید. 4. حکم مال «مجهول المالک» چیست؟ 5. شرایط حرمت پرندگان را بنویسید. 6. طبقات ارث را ذکر کنید. 7. ارث چه کسانی دو سوم است؟ 8. انواع حجب را با ذکر موارد بنویسید. 9. اگر وارثان عبارت باشند از «زوج، پدر و مادر میت»؛ ارث بین آنها چگونه تقسیم می شود؟ 10. عبارت «یقوم أولاد الأولاد و إن نزلوا مقام الأولاد فی مقاسمة الأبوین و حجبهما عن أعلی السهمین إلی أدناهما» را ترجمه کرده و استدلال قائلین را ذکر کنید. موفق باشید
قم/ مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران 📝📝 برای دانلود فایل نمونه سؤالات کلیک کنید: 👇👇👇
قم/ جامعة الزهرا س چهل تمرین درس مغالطات با جواب 👇
قم/ مؤسسه کلام امام صادق ع جزوه درسی ترم دوم 97-98 👇👇
تمرین هفته آینده: برای هر یک از مغالطات اشتراک لفظی و ابهام ساختاری (کژتابی) دو مثال بزنید. 🌺🌺🌺
تهران/ دانشگاه یادگار امام 🌷🌷 دروس من در ترم دوم: 📚 تفسیر موضوعی قرآن و اندیشه اسلامی دو (نبوت و معاد) ⏲ روزهای یکشنبه و دوشنبه
قم/ جامعة الزهرا س 🌻🌻 منطق قدیم حضوری برگه ها تصحیح شدند؛ همه خواهران گرامی نمره کامل تحقیق و برگه امتحانی را دریافت کردند. موفق باشید
تهران/یادگار امام برگه های امتحانی تحویل امتحانات شدند.
يوسف : 8 إِذْ قالُوا لَيُوسُفُ وَ أَخُوهُ أَحَبُّ إِلى أَبينا مِنَّا وَ نَحْنُ عُصْبَةٌ إِنَّ أَبانا لَفي ضَلالٍ مُبين گاهی اوقات، پیشفرض های غلط ما باعث می شود پیامبر الهی را گمراه بدانیم و خودمان را بر حق؛ فرزندان یعقوب ع می گفتند: ما قدرتمندیم و محبت برای کسی است که قدرت بیشتری دارد؛ ولی پدرمان محبت را نثار یوسف می کند در حالی که او مانند ما قدرتمند نیست. پس او در گمراهی آشکار است. صغری: ما قادریم. کبری (پیشفرض غلط): برتری و محبت برای کسی است که قادر باشد. نتیجه: محبت و برتری برای ماست. کافی بود پیشفرض را تغییر دهند تا گمراه حقیقی را بیابند. پیشفرض درست: برتری و محبت برای کسی است که نزد خدا محبوب تر باشد.
مؤسسه کلام 🌷 مربوط به بحث مغالطه اشتراک لفظی برای تفکر: برخی روایات معتبر در کتب روایی دربارۀ روش مبارزه با اهل بدعت می فرمایند: «باهتوهم». سخنان مختلفی دربارۀ معنای «باهتوهم» گفته شده است؛ در برخی عبارات عالمان دینی این روایت حمل بر جواز تهمت زدن به اهل بدعت شده است؛ اما تعداد زیادی از فقها و شارحین روایی مانند علامه مجلسی، ملاصالح مازندرانی، حضرت امام (ره) و دیگران، معنای دیگری را نیز برای این واژه بیان کرده اند: «باهتوهم یعنی با آنها بحث و جدل کنید و مایه بهت و تحیر آنها شوید؛ مانند کاری که حضرت ابراهیم ع با نمرود کرد و قران فرمود: فبهت الذی کفر». امام (ره) در تحریر الوسیلة بعد از بیان تفسیر نادرست «باهتوهم»، وجه احتمال خود را به گونه دیگری ذکر می کنند. «ببيان: أنّ قوله: «باهتوهم» ترغيب في إيراد البهتان و الفرية عليهم، و إطلاقه شامل لقذفهم بمثل الزنا و اللواط، لكنّه مبني على كون المباهتة هنا بمعنى إيراد البهتان، و هو غير مسلّم؛ إذ من المحتمل أن يراد بها جعلهم متحيّرين بإلزامهم ببطلان قولهم بالحجج القاطعة، كما في قوله تعالى فَبُهِتَ الَّذِي كَفَرَ، فحاصل الحديث: أنّه يجب هتك حيثياتهم بذكر ما فيهم، كما يجب جعلهم مبهوتين بإقامة الحجج القاطعة على بطلان مقالتهم، و مع هذا الاحتمال فلا حجّة فيها على جواز قذفهم، بل إنّ عمومات حرمة القذف و لزوم الحدّ به محكّمة. (مباني تحرير الوسيلة - كتاب الحدود؛ ص: 451).». با توجه به این مبنا که گزاره های اخلاقی مانند حسن صداقت، پاکی در گفتار و رفتار، قبح دروغ و تهمت و دزدی ابای از تخصیص دارند و نیز بررسی آیات اخلاقی قرآن، معنای دقیق این روایت را واکاوی کنید. 📝📝📝
قم/ مؤسسه کلام قابل توجه طلاب گرامی؛ کلاس منطق مورخه 18 بهمن این هفته تعطیل می باشد. برای جبرانی اطلاع رسانی خواهد شد.
هدایت شده از شبکه مودت
حکمت 26 نهج البلاغه: مَا أَضْمَرَ أَحَدٌ شَيْئاً إِلاَّ ظَهَرَ فِي فَلَتَاتِ لِسَانِهِ، وَصَفَحَاتِ وَجْهِهِ. امام علی (ع) فرمودند: کسی رازی را پنهان نکرد، مگر آنکه در لکنت های زبانش یا دگرگونی حالات صورتش هویدا شد.
تهران/ یادگار امام تمام سؤالات تفسیر قرآن کریم 👇👇