🔻حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیامی کشتار #شیعیان_پاکستان به دست گروهک تروریستی داعش را محکوم کردند.
متن پیام معظم له به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إنا لله و إنا إلیه راجعون
ادامه جنایات گروه های تکفیری در کشور پاکستان و کشتار هدفمند پیروان اهل بیت(ع) در این سرزمین اسلامی، باعث تألم و تأثر شدید اینجانب و همه علاقه مندان به دین حنیف است.
با وجود اینکه هم اکنون چند دهه از آغاز این ناامنی ها می گذرد اما متأسفانه دولت و سازمان های قضایی، نظامی و امنیتی این کشور نتوانسته اند این بحران بزرگ را علاج کنند و هر روز اخبار ناگوار قتل و عملیات تروریستی جدید به گوش می رسد.
جنایت اخیر در "بولان" بلوچستان و به شهادت رسیدن ۱۱ معدنچی عزیز هزاره نیز در سلسله این حملات ناجوانمردانه است و قلوب همه پیروان قرآن و عاشقان پیامبر اکرم(ص) و خاندانش در سراسر جهان را مملو از اندوه و سینه های آنان را لبریز از خشم کرد.
اینجانب ضمن عرض تسلیت این حادثه مؤلمه به محضر امام زمان(عج) و نیز خانواده های داغدیده، آن را بشدت محکوم نموده و مؤکداً از دولتمردان و مقامات ایالتی و ملی پاکستان می خواهم که به اینگونه جنایات پایان دهند.
همچنین از آنجا که حفظ احترام پیکرهای شهداء واجب است و شرعاً باید هر چه زودتر آنها را به خاک سپرد، همانگونه که علمای اعلام در پاکستان درخواست نموده اند، اینجانب از خانواده های معظم این شهداء خواهش می کنم که مراسم تدفین عزیزانشان را در اسرع وقت برگزار نمایند.
البته دفن پیکر این شهیدان مظلوم، به معنای پایان مطالبه گریِ بر حق شیعیان نخواهد بود؛ و مردم پاکستان از طرق قانونی و مسالمت آمیز نسبت به ادامه اعتراضات اقدام خواهند کرد.
در پایان، علوّ درجات و شادی روح این شهدای عزیز را از درگاه خداوند متعال مسألت مینمایم؛ برای همه بازماندگان آنها صبر جمیل و و اجر جزیل خواستارم.
ان شاء الله هر چه زودتر غده سرطانی تروریسم از بلاد اسلام ریشه کن گردد.
وَمَنْ أظلَمُ مِمَّنْ ذُکِّرَ بِآیَاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أعرَضَ عَنهَا إنَّا مِنَ المُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُون (سوره سجده – ۲۲)
ناصر مکارم شیرازی
۱۹ دی ۱۳۹۹
@darsvareh
♨️ پایان تحصن شیعیان پاکستان پس از پیام مرجعیت
◻️ شیعیان شهر کویته در پاکستان پس از دریافت پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی به تحصن خود پایان دادند.
◻️رسانههای پاکستان گزارش دادند عمران خان نخست وزیر این کشور برای شنیدن مشکلات و صدای شیعیان کویته راهی این شهر شد.
🔹 گفتنی است پس از یک هفته تحصن شیعیان در کویته پاکستان، آیت الله مکارم شیرازی در پیامی از آنان خواستند اجازه دفن کشتهشدگان را بدهند که مردم این درخواست مرجعیت را اجابت کردند.
@darsvareh
6.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انساندوستی پیش آمریکا اصلًا مطرح نیست
🔻انسان پیش آنها اصلًا مطرح نیست، انساندوستی پیش اینها اصلًا مطرح نیست. اینها حاضرند که برای خاطر یک استفادهای یک مملکت را از بین ببرند، اینها یک بمب بیندازند یک جایی دویست هزار نفر را بکشند برای این که یک نفعی ببرند.
📅 امام خمینی(ره) | ۲۴ آذر ۱۳۵۸
پ.ن:
▪️لووتیروکسین و انسولین؛ تحریم!
داروی مربوط به بیماری صرع؛ تحریم!
داروی مربوط به بیماری تالاسمی؛ تحریم!
داروی مربوط به بیماری هموفیلی؛ تحریم!
داروی مربوط به بیماری ام پی اس؛ تحریم!
پانسمان مربوط به بیماری پروانهای؛ تحریم!
و...
واکسن ناموفق فایزر با چندین مورد تلفات؛ آزاد!
عجب....
💬 علیرضا گرائی
@darsvareh
درسواره
🔻حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیامی کشتار #شیعیان_پاکستان به دست گروهک تروریستی داعش را محکوم کردند
▪️ بیانیه جامعه مدرسین در محکومیت جنایت داعش در پاکستان
بخشی از متن بیانیه
▫️ حادثه دلخراش و خونین کشتار کارگران شیعه معدن زغالسنگ در ایالت بلوچستان پاکستان که در نهایت قساوت و سبعیت توسط تروریستهای داعشی صورت گرفت، فاجعهای دردناک و غمانگیز است.
▫️ دستان جنایتکار، قلبهای کینهجو و جهل و تعصب تکفیریها، امروز تحت هدایت سرویسهای اطلاعاتی و امنیتی استکبار است و این جانیان در پناه حمایتهای آنان خونریزی و جنایت میکنند.
▫️ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن اعلام مراتب همدردی و تألم خود نسبت به خانوادهی شهدای این حادثه اعلام میدارد: دولتمردان پاکستانی موظفند حافظ خون و جان مسلمانان در این کشور باشند و دست گروههای تروریستی و تکفیریها را از تعرض بر جان مسلمین باز دارند.
⭕️ گفتنی است که پیش از این آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله علوی گرگانی در بیانیهای این جنایت بزرگ را محکوم کرده بودند و نسبت به عواقب کشتار شیعیان در پاکستان هشدار دادند.
@darsvareh
چراغ راه.pdf
2.93M
📌 #چراغ_راه | وصیتنامه حضرت آیت الله مصباح یزدی که لحظاتی دیگر در مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال ایشان قرائت خواهد شد.
#مصباح_انقلاب
🏴mesbahyazdi_ir
@darsvareh
🌀 اجتهاد یعنی یادگیری #متد و #طریقه_استنباط
🔸عالم دین میخواهد معارف اسلامی را به دست بیاورد؛ از کجا؟ از کتاب و سنّت و عقل ... خب باید بداند که چه جوری به دست بیاورد؛ این همان اجتهاد است. #اجتهاد یعنی #چگونگی استفاده از منابع؛ یعنی #متُد استفاده از منابع؛ این اجتهاد است.
🔻این اجتهاد را اگر بخواهد انسان دارا بشود، باید #تمرین کند، باید کار کند. این درس فقهی که شما می خوانید و لو طهارت باشد، به شما این #شیوه_استنباط را یاد می دهد ... شما باید بدانید چه جوری استنباط کنید.
🔸اگر این طریقهاستنباط را یاد گرفتید، آن وقت [به جز احکام]، ارزشهای اخلاق ی را هم درست از کتاب و سنت استنباط میکنید، برای فراگیری معارف اسلامی اجتهاد لازم است.
🔻طلبه روشنفکر امروزی حق ندارد بگوید که «آقا، ول کن این حرفها را، [این] درس ها را»؛ نه، باید درس خواند؛ بیمایه [فطیر است]. زمان مبارزات که ما مثلاً مکاسب میگفتیم، کفایه میگفتیم، بعضی از طلبههای پرشور میگفتند «آقا، این چیست؟»؛ من به آنها میگفتم اگر [این بحثها را] نکنید، بعد نمیتوانید به درد #نظام_اسلامی بخورید، نمیتوانید به #مردم چیزی یاد بدهید؛ درس #فقه را جدی بگیرید.
(۱۳۹۸/۲/۱۸)
@darsvareh
▪️زیارت #فاطمه_الزهرا سلام الله علیها
▫️یَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَکِ اللهُ الَّذِی خَلَقَکِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَکِ فَوَجَدَکِ لِمَا امْتَحَنَکِ صَابِرَةً وَ زَعَمْنَا أَنَّا لَکِ أَوْلِیَاءُ وَ مُصَدِّقُونَ وَ صَابِرُونَ لِکُلِّ مَا أَتَانَا بِهِ أَبُوکِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ أَتَى [أَتَانَا] بِهِ وَصِیُّهُ فَإِنَّا نَسْأَلُکِ إِنْ کُنَّا صَدَّقْنَاکِ اِلّا أَلْحَقْتِنَا بِتَصْدِیقِنَا لَهُمَا لِنُبَشِّرَ أَنْفُسَنَا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنَا بِوِلایَتِکِ.
#فاطمیه
@darsvareh
💢 سلسله یادداشت های بررسی و تحلیل نظریات فقه نظام
✅ #بخش_سوم: اندیشهها و رویّههای رقیب و مختار در پیوند با استنباط نظام
1️⃣ انکار هرگونه نظام و هر آن چه از جنس هدف و مقاصد باشد در شریعت و افعال الهی و قبول احکام عام و خاص.
2️⃣ انکار هرگونه نظام در شریعت و فقه، بدون رد هدف و مقاصد و قبول احکام عام و خاص و استناد انکار به مثل ناسازگاری وجود نظام با جامع، جهانی و جاودان بودن شریعت.
3️⃣ قبول نظام و احکام عام و خاص در شریعت، انکار نظام فقهی به معنای نیازمند بودن آن به استنباط و اکتفا به استنباطهای اتمیک و اعتقاد به رسیدن قهری فقیه به خرده نظامها و کلان نظام.
4️⃣ قبول نظام در شریعت، اصرار بر نظام فقهی، نیازمندی کشف نظام به استنباط مستقل، هرچند با استمداد از آرای فقیهی دیگر باشد. مرحوم سید محمد باقر صدر به این اندیشه تصریح کرده است.
5️⃣ قبول نظام، مقاصد و شریعت در دین، لزوم جست و جوی فقیهانه از نظام حتی در استنباطهای اتمیک احکام در موارد لازم و نقص فقاهتی که دغدغه رسیدن به این نظام ها را ندارد. توسعه در ابزارهای فقاهت، استفاده از نصوص مبین مقاصد، توسعه اصول فقه متناسب با فقاهت نظام و عدم کفایت رویه معمول و مأنوس در این پیوند. اندیشه مختار ما، گزینه پنجم است.
📘 متن کامل:
http://meftaah.com/?p=21950
#فقه_نظام
#بخش_سوم
@darsvareh
🌀درس اخلاق حضرت آیت الله سبحانی (دام ظلّه)
🔹 مجالست با عالم
▫️عنْ أَعْلَامِ الدِّينِ لِلدَّيْلَمِيِّ عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنِ النَّبِيِّ ص قَالَ: لَا تَجْلِسُوا إِلَّا عِنْدَ كُلِّ عَالِمٍ يَدْعُوكُمْ مِنْ خَمْسٍ إِلَى خَمْسٍ مِنَ الشَّكِّ إِلَى الْيَقِينِ وَ مِنَ الرِّيَاءِ إِلَى الْإِخْلَاصِ وَ مِنَ الرَّغْبَةِ إِلَى الرَّهْبَةِ وَ مِنَ الْكِبْرِ إِلَى التَّوَاضُعِ وَ مِنَ الْغِشِّ إِلَى النَّصِيحَة.
(مستدرک ج۸ ص ۳۲۷ ح۴)
انسان باید در محضر عالمی بنشیند که:
1️⃣ سخنش و رفتار و عملش انسان را از شک به یقین برساند. عالمی نباشد که وقت را با شوخی و مزاح و مسائل دنیوی تمام کند. اگر هم در مسائل دنیوی بحث می کند جانبی باشد و کوشش کند عقائد ما را بالا ببرد.
کند.
2️⃣ دوم اینکه عالم باید انسان را از ریا به اخلاص بکشاند.
🔹در حالات یکی از علماء آمده است که امام جماعت بود، یک بار به مسجد آمد و مشاهده کرد که جمعیت مسجد زیاد است از همان جا برگشت و گفت: آن حالت اخلاصی که در من بود الآن وجود ندارد.
🔹مرحوم علامه طباطبایی در تمام عمرش امام جماعت نشد (البته نمی گویم شما اینگونه باشید) و همیشه مأموم بود و مکرّر می دیدم در مدرسه ی فیضیه عبایش را روی سنگفرش می انداخت و به مرحوم سید محمد تقی خوانساری اقتدا می کرد.
3️⃣ سوم اینکه عالم، مردم را از رغبت به دنیا به سمت زهد بکشاند.
رغبت ما را به دنیا کم کند به طوری که از دنیا به مقدار لزوم بگیریم نه مقدار کمال اگرچه حلال است امّا هر حلالی برای ما لازم است؟!
4️⃣چهارم اینکه مردم را از کبر به سمت تواضع سوق دهد.
🔹سابقا در خیابان ارم نانوایی بود و و من می دیدم مرحوم طباطبایی هر روز در صف می ایستاد و نوبتش که می رسید نان می گرفت و به منزل می رفت. خیلی ها اصلا او را نمی شناختند و می دیدند روحانی سیّدی است که عمّامه کوچکی به سر دارد.
🔹آیت الله خوانساری نیز بسیار متواضع بود. شبی در حال رفتن به خانه بود و فانوس به همراه داشت و دید کودکی ده شاهی از پول خود را گم کرده است او نیز همراه کودک زمین را وارسی می کرد تا پول کودک را پیدا کند و به دست او بدهد و نگفت من مجتهدم، من عالمم، من مرجعم!
بنابراین باید در حوزه و فیضیه عالمانی باشند که عملشان ما را به این مواردی که گفته شد بکشاند. ۹۷/۱۱/۲۴
@darsvareh
📚 طلبه باید دستش از کتاب رها نشود!
🔸 طلبه باید دستش از کتاب رها نشود؛ کتاب بخواند، همه جورش را بخواند، در دورهی جوانی بخواند. این ذخیرهی حافظه را که بینهایت دارای ظرفیت است، هرچه میتوانید، در دورهی جوانی پر کنید. ما هرچه در جوانی در حافظه انباشتیم، امروز موجود است؛ هرچه در دوران پیری - که بنده همین حالا هم با همهی گرفتاریها، بیش از جوانها مطالعه میکنم - به دست میآوریم، ماندگاری ندارد. الان شما جوانید. این منبع قیمتىِ ارزشمند را از اطلاعات ارزشمند، از آگاهیهای مفید و لازم در زمینههای مختلفی که برای تبلیغ به آنها احتیاج دارید، هرچه میتوانید، انباشته کنید؛ از این استفاده خواهید کرد. ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
@darsvareh
🌀سالروز تبیین نظریه ولایت فقیه
توسط امام خمینی(ره) در سال۱۳۴۸
در مسجد شیخ انصاری(ره)نجف اشرف
💢امام خمینی(ره):
#ولایت_فقیه از موضوعاتى است كه تصور آنها موجب تصديق میشود، و چندان به برهان احتياج ندارد. به اين معنى كه هر كس عقايد و احكام اسلام را حتى اجمالًا دريافته باشد چون به ولایةفقیه برسد و آن را به تصور آورد، بیدرنگ تصديق خواهد كرد! کتاب (ولایت فقيه ص۹)
💢رهبر انقلاب اسلامی:
«#ولایت_فقیه» از مسلمات فقه شیعه است. اینکه حالا بعضی نیمه سوادها میگویند امام «ولایت فقیه» را ابتکار کرد و دیگر علما آن را قبول نداشتند، ناشی از بیاطلاعی است. کسیکه با کلمات فقها آشناست، میداند که مسأله «ولایت فقیه» جزو مسائل روشن و واضح در فقه شیعه است. کاری که امام کرد این بود که توانست این فکر را با توجه به آفاق جدید و عظیمی که دنیای امروز و سیاستهای امروز و مکتبهای امروز دارند، مدوّن کند و آن را مستحکم و مستدل سازد؛ یعنی به شکلی در آورد که برای هر انسان صاحب نظری که با مسائل سیاسی روز و مکاتب سیاسی روز هم آشناست، قابل فهم و قابل قبول باشد. ۷۸/۳/۱۴
@darsvareh