eitaa logo
دستیار پژوهش
296 دنبال‌کننده
940 عکس
156 ویدیو
305 فایل
ارائه محتوا پژوهشی، مطالب آموزشی مرتبط با تحقیق و پروپوزال نویسی و مقاله نویسی و پایان نامه نویسی، اطلاع رسانی همایش ها و فراخوان ها راه ارتباطی @ostadi1998
مشاهده در ایتا
دانلود
باشد و در نتیجه بهشتى گردد. پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به نیّت آنان پى‏ برد و به باقى مانده اصحابش که نزد وى بودند فرمود: «بزودى چند تن بر شما وارد می شوند که از جهت زودتر رسیدن در حال سبقت از یکدیگرند، پس هر کدام از آنان که مرا به خروج «آذار» مژده دهد اهل بهشت است»، سپس آنان که بیرون رفته بودند بازگشتند و أبوذر نیز همراهشان بود، آنگاه پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به ایشان فرمود: «ما اکنون در کدام یک از ماه‌هاى رومى بسر مى‏بریم؟ أبوذر گفت: یا رسول اللَّه آذار به پایان رسیده است. پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله فرمود: اى أباذر آن را مى‏ دانستم و لیکن دوست داشتم قوم من بفهمند که تو مردى از اهل بهشت مى‏ باشى و چگونه چنان نباشد، حال آنکه پس از من به دلیل علاقه‏ ات به اهل بیتم تو را از حرم من دور گردانند و تنها زندگى خواهى نمود و تنها خواهى مرد و قومى که عهده دار مراسم کفن و دفنت بشوند بسبب تو سعادتمند گردند و در بهشت جاودانى که به پرهیزگاران نوید داده شده همراه من خواهند بود.» چند نکته را در بیان این حدیث را در نظر بگیرید: 1-روزهای سال با هم یکسان هستند، معنا ندارد بدون علت ، ماهی بر سایر ماه ها برتری این چنینی پیدا کند که به صرف بیان تمام شدن آن ماه ، برایش بهشت بشارت داده شود!. 2-در روایاتی که اشاره به ماه آذر شده است منظور، بیان برتری و جایگاه ویژه ی جناب ابوذرغفاری در طی یک حادثه است تا ماندگاری آن بیشتر شود. 3-خبر سایر اصحاب به اتمام ماه آذر سبب بشارت آنان به بهشت نشد! لذا نمی توان برای سایر مسلمانان در نسل های بعد، این حدیث را جاری دانست . 4-برای این که کسی به اشتباه نیافتد، در حدیث آمده است که پیامبر صلی الله و علیه و آله و سلم، ماه را می دانستند و ملاک، خبردادن به خروج ماه نبوده است، بلکه مقصود از این ماجرا ، بیان فضیلتی برای ابوذرعلیه الرحمة بوده است.«قد علمتُ ذلک یا أباذر و لکنّی أحببتُ أن یعلم قومی أنک رجلٌ من أهل الجنه» 5-پس بر همه لازم است تا زمانی که درستی مطلبی به اثبات نرسیده از انتساب آن به اهل بیت علیهم السلام ، خودداری نموده ، دچار نسبت های دروغ و ایجاد بدعت وخرافه نشود. ضعف سند و دلالت روایات درباره نحوست ماه صفر: در باب روایات، احادیث تقریباً متعددی را می‌توان در این زمینه یافت که اشاراتی به بحث نحوست برخی ایام و یا حالات در آن‌ها شده است. اما درباره ماه صفر به ویژه روایاتی که نقل شده، دارای ضعف سند و دلالت هستند؛ ولی باید اقرار کرد که در بین مردم نحوست این ماه دارای شهرت است که شاید این شهرت به خاطر حوادثی باشد که در آن اتفاق افتاده است. مرحوم علامه مجلسی در زاد المعاد به علت این شهرت اینگونه اشاره فرموده ‌اند: «وَ هَذَا الشَّهْرُ مَشْهُورٌ بِالنُّحُوسَةِ وَ الشُّؤم، وَ یُمْکِنُ أنْ یَکُونَ لِذَلِکَ وَجْهَانِ... »؛ ماه صفر به نحس بودن و شومی شهرت یافته است. ممکن است علت این مطلب یکی از این دو وجه باشد: ۱. بنابر نظر علما وفات پیامبر اعظم (ص) در این ماه بوده است و همین شاید باعث نحس قلمداد شدن این ماه شده. ۲. ماه صفر بعد از ذی القعده و ذی الحجة و محرّم قرار گرفته است و این سه ماه جزو ماه‌ های حرامند و کسی جرأت نمی ‌کرده در آن‌ها به قتل و جنایت بپردازد (زیرا دیه آن دو برابر است و عرب جاهلی هم به آن‌ها احترام می ‌گذاشته و از قتل و جنایت پرهیز می‌ کرده است). بعد از این سه ماه حرام در ماه صفر جنایت و قتل و جنگ آغاز می‌شده و به همین سبب مردم این ماه را منحوس قلمداد کرده‌اند. البته در بین روایات شیعی روایتی که دلالت بر شومی و نحسی این ماه داشته باشد، ندیده ‌ام و در روایات غیر معتبر عامی مواردی وجود دارد که اعتباری به آن‌ها نیست. (برگرفته از زاد المعاد ـ مفتاح الجنان، ص: ۲۴۷) راهکار شیخ عباس قمی در خواندن یک دعا در این ماه همراه با صدقات (البته با رد کلمه نحوست این ماه) بنابراین به نظر می ‌رسد نحوست این ماه بیش از آنکه جنبه عقلی و یا روایی داشته باشد، در نتیجه تلقین ‌هایی است که افراد برای خود به وجود می ‌آورند و این نوع نگاه سبب ارتباط دادن برخی حوادث پیش آمده برای خود و دیگران با این ماه می ‌شود که در واقع ارتباطی بین آن‌ها نبوده و نیست. براى رفع مشگلات وحوادث چه این ماه وچه ماههای دیگر هیچ چیز بهتر از تصدقات و ادعیه و استعاذات وارده نیست پس بهتر است در رفع مشگلات و حوادث در هر روز ۱۰ مرتبه بخواند این دعایى را که محدث فیض (ره) در خلاصةالأذکار ذکر فرموده: «یا شدیدَ القوى، یا شدیدَ المِحال، یا عزیزُ یا عزیزُ یا عزیزُ ذَلَّت بعظمتک جمیعُ خلقک فاکفِنی شرَّ خلقِک، یا مجملُ یا منعمُ یا مُفضِل یا لا إله إلّاأنت، سُبحانک إنّی کُنتُ من الظالمین، فاستجبنا له وَنجّیناه من الغمّ وَکذلک نُنجی المؤمنین، وَ صلّى الله على محمّد و آله الطیّبین الطاهِرین».(وقایع الایام، ص: ۲۶۵؛ خلاصة الأذکار، ص: ۳۰۴)
جزئیات نحوه همکاری اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد https://b2n.ir/h91478 @dastyarpazhoohesh
کارگاه نقد فرقه یمانی دروغین (احمدالحسن بصری) ویژه زائرین اربعین واحد خواهران مجمع فرق و ادیان (مفام) جهت آگاهی بخشی به زائرین اربعین کارگاه نقد فرقه یمانی دروغین را بصورت حضوری(ویژه خواهران) و مجازی برگزار می کند. زمان: سه شنبه، ۳۱ مرداد ساعت: ۱۲_۸ لینک ثبت نام: http://mafaam.com/fa/index.php/reg/doreh حضور برادران بصورت مجازی بلامانع است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09023994352 تماس حاصل فرمایید. @mafam1392
💠سلسله مباحث فرقه شناسی 🎙با تدریس استاد علی محمدی هوشیار @ali_hoshyar 🔹جلسه اول(ادیان جایگزین): https://eitaa.com/ali_hoshyar/2275 🔹جلسه دوم(فرقه های صوفیه): https://eitaa.com/ali_hoshyar/2307 🔹جلسه سوم(فرقه های صوفیه): https://eitaa.com/ali_hoshyar/2363 🔹جلسه چهارم(مدعیان مهدویت): https://eitaa.com/ali_hoshyar/2408 🔹جلسه پنجم(مدعیان مهدویت) https://eitaa.com/ali_hoshyar/2452 🔹جلسه ششم(بایسته های دانش فرقه شناسی) https://eitaa.com/ali_hoshyar/2479 🔹جلسه هفتم(بایسته های دانش فرقه شناسی) https://eitaa.com/ali_hoshyar/2513 🔹جلسه هشتم(بایسته های دانش فرقه شناسی) https://eitaa.com/ali_hoshyar/2538 🔹جلسه نهم(بایسته های دانش فرقه شناسی) https://eitaa.com/ali_hoshyar/2560 🔹جلسه دهم(بایسته های دانش فرقه شناسی) https://eitaa.com/ali_hoshyar/2589ادامه دارد... @ali_hoshyar
📣 گروه پشتیبانی علمی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی برگزار می کند 👥 نشست علمی با موضوع: روش نقد و مواجهه با فرق انحرافی ( با تاکید بر فرقه های فعال در مسیر پیاده روی اربعین) ❇️ استاد: حجت الاسلام علی محمدی هوشیار (مدرس فرق و ادیان حوزه علمیه قم) 🗓 زمان: چهارشنبه 1 شهریور 1402 🕐 ساعت: 15 الی 17 🔹 مکان: سالن جلسات مرکز ملی پاسخگویی 🌐 لینک وبینار: https://mmps.ir/FtKfA 🌐 لینک پخش زنده در پیام رسان ایتا: https://eitaa.com/pasokhgoo 🔴 این نشست به صورت حضوری برای مرکز ملی و به صورت وبیناری و پخش زنده برای عموم علاقه مندان برگزار خواهد شد.
کافی است میشل کعدی و آنتوان بارا را گوگل کنید دو شخصیت پر تاثیر مسیحی که از علی و حسین نوشتند ⏺سه شنبه گفتگو خواهیم کرد ⏺شرکت کنید و اطلاع رسانی کنید 🔷میشِل کَعدی (تولد: ۱۹۴۴م) نویسنده و شاعر مسیحی اهل لبنان است که آثاری درباره اهل‌بیت پیامبر(ص) تألیف کرده است. او اهل‌بیت را قدیس و برگزیدگان خدا می‌داند. کعدی امام علی(ع) را بزرگترین نعمت خدا و حضرت فاطمه(س) را مجسمه کامل قداست عنوان کرده و معتقد است که بقای دین اسلام مرهون قیام امام حسین(ع) است. میشل کعدی متخصص رشته الهیات مسیحیت و دارای دکترای فقه زبان عربی است. او را به‌خاطر زیبایی قلمش به فارِسُ‌المنابر (تک‌سوار منبرها) و سیفُ‌الکلمه (شمشر سخن) لقب داده‌اند. 🔷آنتوان بارا (به انگلیسی: Antun Bara) (به عربی: أنطون بارا) (زاده 1943) نویسنده، پژوهشگر و روزنامه نگار مسیحی سوری الاصل و ساکن کویت است. وی بخشی از تحقیقات خود را در موضوع زندگی امام حسین (ع) و واقعه کربلا صرف کرده است. اثر معروف او الحسین فی‌ الفکر‌ المسیحی (به فارسی: حسین علیه‌ السلام در اندیشه مسیحیت) است و علاوه بر این کتاب ۱۵ جلد کتاب دیگر نوشته است که بیشتر آن‌ها در حوزه ادبیات و رمان و داستان است.از سال ۱۹۶۶ تا کنون عضو هیئت تحریریه روزنامه‌ «القبس» و مدیر تحریر دو هـفته نامه «شبکة الحوادث» است و در برخی شبکه های رادیویی‌ عربی نیز فعالیت داشته‌ اسـت‌. @yahyajahangiri
♨️ دقیق ترین ترجمه رو از هوش مصنوعی بخواه!!! ▪️این سرویس از الگوریتم های پیچیده برای دستیابی به ترجمه های دقیق استفاده میکنه که گوگل ترنسلیت رو تو جیبش میزاره 😉 ▪️علاوه بر این امکان شخصی سازی ترجمه و انتخاب سطح ترجمه هم وجود داره ؛ دیگه چی از این خفن تر!! 👉 machinetranslation.com @RoidBest
9.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ قسمت هفتم آموزش پاراگراف نویسی ❌جمله تحدیدی ❌ ✔️ دو نوع: ▫️ جمله تحدیدی اول پاراگراف ▫️ جمله تحدیدی میان پاراگراف 📖 منبع: کتاب نگارش دانشگاهی پاراگراف نویسی، ص39-40 🔻دسترسی به قسمت های قبلی آموزش: ۱. آموزش پاراگراف نویسی قسمت اول(ساختمان یک پاراگراف کامل) ⏯ https://eitaa.com/method_academy/33 2. آموزش پاراگراف نویسی قسمت دوم(ویژگی یک پاراگراف با کیفیت) ⏯ https://eitaa.com/method_academy/40 3. آموزش پاراگراف نویسی قسمت سوم( ویژگی های 6 گانه جمله موضوع) ⏯ https://eitaa.com/method_academy/66 4. آموزش پاراگراف نویسی قسمت چهارم(راهکارهای محدودسازی جمله موضوع ⏯ https://eitaa.com/method_academy/94 5. آموزش پاراگراف نویسی قسمت پنجم(صورت های بسط پاراگراف با کمک توصیف) ⏯ https://eitaa.com/method_academy/166 6. آموزش پاراگراف نویسی قسمت ششم(انواع جمله های پشتیبان) ⏯ https://eitaa.com/method_academy/199 🔷🔷🔷🔷 آکادمی «متد» ┏━━━━━━◾️◾️━┓ @method_academy ┗━━◾️◾️━━━━━┛
paknevis_0.11.10.exe
7.15M
❇️ پاک‌نویس؛ نرم‌افزار ویراستاری متن 🌿یکی از دشواری‌های نگارش‌های علمی مانند مقاله و پایان‌نامه، ویراستاری آن (به ویژه اصلاح نیم‌فاصله) است. 🌿ویراستیار اولین نرم‌افزار قدرتمند با پشتیبانی از زبان فارسی در محیط ورد بود که انتشار آن ادامه نیافت؛ اکنون پاک‌نویس محصول مرکز کامپیوتری علوم اسلامی نور) جایگزین مناسبی برای آن به شمار می‌رود و به صورت یک در محیط ورد، با سهولت کار ویراستاری و اصلاح انواع خطاهای نگارشی متن شما را انجام می‌دهد.