eitaa logo
دستیار پژوهش
296 دنبال‌کننده
940 عکس
156 ویدیو
305 فایل
ارائه محتوا پژوهشی، مطالب آموزشی مرتبط با تحقیق و پروپوزال نویسی و مقاله نویسی و پایان نامه نویسی، اطلاع رسانی همایش ها و فراخوان ها راه ارتباطی @ostadi1998
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از گنج فارسی
2⃣ لپ تاپ یا لب تاب؟🤔🤔 واژه Laptop ترکیبی از دو کلمه Lap+Top است. Lap به معنی قسمت صاف بین کمر و زانو و Top هم به قسمت بالای (روی) همان Lap اشاره دارد. Laptop یعنی کامپیوتر کوچکی که بتوان روی قسمت صاف بین کمر و زانو (ران) گذاشت و از آن استفاده کرد. به لپ تاپ معمولا نوت بوک (Notebook) هم گفته می‌شود. هم‌چنین به لپ تاپ‌های مینی کوچک و سبک (معمولا 10 اینچ) که بیشتر برای وب گردی و کارهای اداری سبک استفاده می‌شوند، نت بوک (NetBook) می‌گویند. پس با این حساب دو کلمه لپ تاب و لب تاب که به ندرت توسط برخی استفاده می‌شود کلا اشتباه و غلط است. جهت اطلاع فرهنگستان زبان فارسی جایگزین واژه لپ تاپ را رایانه کیفی معرفی کرده که متاسفانه هیچ کاربردی در بین عموم کاربران ندارد! @ganjefarsi
هدایت شده از گنج فارسی
3⃣ یا ؟🤔🤔🤔 اصل آن «حتی‌الامکان» است و ربطی به اصطلاح «تا حد امکان» ندارد، هرچند معنایش با آن یکی است. @ganjefarsi
👈 چطور به منابع کتابخانه ای در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران بصورت آنلاین دسترسی داشته باشیم؟ 🔺نسخه های خطی: جهت دسترسی به تصاویر نسخ خطی دانشگاه تهران به کتابخانه دیجیتال دانشگاه تهران مراجعه فرمایید. برای دسترسی به تمام متن ، نیاز به ثبت نام دارید. هر کاربر می تواند به طور رایگان طی یک شبانه روز دو نسخه خطی [رایگان]دریافت نماید. 🔺عکس تاریخی، اسناد تاریخی: به کتابخانه دیجیتال مراجعه فرمایید. در این باره نیاز به ثبت نام ندارید. 🔺کتابهای فارسی: اعضا دانشگاه تهران به بیش از 20 هزار عنوان محتوای دیجیتال دانشگاه از طریق سامانه آذرسا [رایگان] دسترسی دارند. برای سفارش افزدون منبع دیجیتال مورد نظر خود به آذرسا، از طریق این فرم درخواست دهید. راه ارتباطی دیگر از طریق آدرس تلگرامی @UT_library_iranshenasi می باشد. مشاهده اطلاعات بیشتر 🔺کتابهای لاتین: دسترسی به تمام متن کتابهای لاتین از انتشارات اشپرینگر، وایلی و الزویر – که دانشگاه مالکیت آنها را داراست- به کتابخانه دیجیتال مراجعه فرمایید. اعضا دانشگاه تهران می توانند بعد از اتصال به utvpn ، از لینک معرفی شده، کتاب را دانلود نمایند. 🔺پایان نامه ها: به کتابخانه دیجیتال مراجعه فرمایید. برای دسترسی به پایان نامه نیاز به ثبت نام ندارید. اعضای دانشگاه تهران می توانند بعد از اتصال به شبکه دانشگاه از طریق utvpn ، از لینک "پیش نمایش" تمام صفحات را [رایگان] مطالعه نمایند. 🔺نشریات: ارتباط با کتابدار مخزن پیایندها از طریق آدرس تلگرامی @Nashriyat_Lib امکان پذیر می باشد.
هدایت شده از گنج فارسی
4⃣ تیکّه کلام یا تکه کلام یا ...؟؟؟🤔🤔 این اصطلاح، در اصل «» است، به معنی آن‌چه در کلام به آن تکیه می‌زنند. به نقل از فرهنگ دهخدا: بعضی کسان به هنگام گفتگو کلمه ای را که در بیان موضوع اثری ندارد مکرر بیان کنند و چنین کلمات را تکیه کلام آنان نامند. این تکیه کلام گاهی مبهمات است مانند بسیار، بهمان ،چه چیز و ذلک و مانند آن و گاهی ترکیبی یا جمله ای است که معنی اصلی آن مقصود گوینده نیست . گویند تکیه کلام فلان کس «چیز» است یعنی فلانی در گفتار خود بی اراده و نظر به‌معنی خاصی کلمه «چیز» را به کرّات بکار می‌برد. پس این اصطلاح به معنای  تکه‌ای از کلام (!) نیست @ganjefarsi
هدایت شده از گنج فارسی
5⃣ به نحو احسنت یا به نحو احسن؟🤔🤔🤔 « نحو احسن» یعنی به نیکوترین شکل ممکن. «احسن» صفت برتر است (بر وزن اَفعَل) از ریشه‌ی «حُسن» یعنی نیکوتر و بهتر. @ganjefarsi
20160620150532-9484-155.pdf
338.9K
📃بررسی دیدگاه شیخ مفید درباره شهادت امام جواد (علیه السلام) 🔹مسأله شهادت یا مرگ طبیعی امامان شیعه(ع) از جمله مسائلی است که نظر شیعه پژوهان را به خود جلب کرده است. شهادت همه ائمه(ع) را بخشی از اعتقادات شیعه شمرده است، ولی با تردید در این حکم عام، شهادت بیشتر امامان: از جمله امام جواد(ع) را نپذیرفته و بر این باور است که امام(ع) به مرگ طبیعی رحلت کرده است. 🔸اختلاف نظر این دو عالم بزرگ، با توجه به جایگاه بلندی که دارند، منشأ بحث های گوناگونی در سال های اخیر شده است. 🔹این نوشتار با تفکیک سه رویکرد تاریخی، روایی و کلامی در بررسی این موضوع، کوشیده است با تکیه بر شواهد تاریخی، اختلاف این دو عالم بزرگ شیعی را نتیجه دو رویکرد متفاوت در بررسی موضوع بداند و نشان دهد این دو دیدگاه با یک دیگر قابل جمعند. @dastyarpazhoohesh
کانالهای مرکز نور را به دوستانتان معرفی کنید! 📱💻🖥 اگر مطالب کانال برایتان مفید بوده است، آن را به دوستانتان معرفی کنید. 🌹 کافی است همین پیام را برای دوستتان ارسال نمایید. لینک پیامرسان ایتا www.eitaa.com/noorsoft صفحه ما در اینستاگرام www.instagram.com/noorsoft_org لینک پیامرسان سروش www.sapp.ir/noorsoft لینک پیامرسان روبیکا و روبینو www.rubika.ir/Noorsoft_org لینک پیامرسان بله www.ble.ir/noorsoft_org لینک پیامرسان گپ www.gap.im/noorsoft لینک پیامرسان آی گپ www.igap.net/noorsoft لینک پیامرسان واتس آپ chat.whatsapp.com/KCXJsdArU4pCzn9aQZtyrs ———————————— www.noorsoft.org info@noorsoft.org
با استفاده از پایگاه‌های: مجلات تخصصی نور (نورمگز) و کتابخانه دیجیتال نور (نورلایب) و پیشخوان برخط نرم‌افزارهای نور () به مجموعه‌ای از انبوه ها، ها دسترسی خواهید داشت! در موضوعات متنوع از و مورد نیاز دانشجویان، طلاب، اساتید و محققان محترم. کافی است عضو سایت شوید و حساب خود را شارژ نمایید. با محصولات نور، پژوهش آسان می‌شود! www.noorsoft.org/fa/News/View/111088 مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) پیشگام در ارائه محصولات نرم افزاری علوم اسلامی و انسانی www.noorsoft.org ▫️▫️▫️ 📢 @noorsoft کانال رسمی نور در ایتا
هدایت شده از گنج فارسی
6⃣ معطوف‌کردن ترکیب‌های اضافی در زبان محاوره، گاه پاره‌ای ترکیب‌های اضافی و وصفی به‌صورت معطوف تلفظ می‌شوند و این غلط فاحش گاه وارد زبان مکتوب نیز شده است و باید از آن پرهیز کرد:  ترکیب غلط معطوف: باقیات‌وصالحات ترکیب اضافی صحیح: باقیات صالحات غلط: خواروبار صحیح: خواربار غلط: قوس‌وقُزَح صحیح: قوس قزح غلط: سهل‌وممتنع صحیح: سهل ممتنع غلط: جرّوبحث صحیح: جرّبحث غلط: حیص‌وبیص صحیح: حیصِ‌بیص (گیرودار) غلط: زادوبوم صحیح: زادبوم غلط: سازوکار صحیح: سازکار (سامان‌دادن به‌کار) غلط: یدوبیضا صحیح: ید بیضا غلط: اضغاث‌واحلام صحیح: اضغاث احلام (خواب‌های آشفته) غلط: غیروذلک صحیح: غیر ذلک (غیر آن) غلط: دوروزمانه صحیح: دور زمانه (گردش روزگار) غلط: دردودل صحیح: درد دل به‌علاوه، در فارسی امروز پاره‌ای از افعال معطوف را بدون واو عطف تلفظ می‌کنند که به زبان معیار شفاهی نزدیک‌تر است:  ترکیب غلط معطوف: خواه‌وناخواه ترکیب صحیح معطوف: خواه‌ناخواه غلط: بده‌وبستان صحیح: بده‌بستان غلط: بزن‌وبکوب صحیح: بزن‌بکوب غلط: بگیروببند صحیح: بگیرببند منبع: ناصر نیکوبخت، مبانی درست‌نویسی زبان معیار، چ۴، تهران: چشمه، ۱۳۹۳، ص۶۳. @ganjefarsi
🔻🔻مژده مژده🔺🔻 🔵مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور با همکاری اعضای هیأت علمی برخی دانشگاه ها اقدام به تهیه کتاب الکترونیکی در حوزه پژوهش با عنوان «مرجع پژوهش» نموده که این کتابِ مرجع، در حال حاضر به ویراست هجدهم رسیده و در اختیار عموم جامعه علمی قرار گرفته است. ✍️ "مرجع پژوهش" کتابی راهنما برای انجام مراحل پژوهش از ابتدا تا انتها است. به همین منظور تلاش شده تا گام طراحی پژوهش و نوشتن پروپوزال به طور کامل و کاربردی توضیح داده شود. 👈 همچنین فرایند اجرای پژوهش از جمع آوری داده ها تا تحلیل یافته ها و در ادامه بحث و نتیجه‌گیری معرفی شده است. 🔹 در گام دیگر، انواع روش های انتشار نتایج پژوهش، مانند نوشتن مقاله آموزش داده می شود. 👈مرجع پژوهش، منبعی جامع برای راهنمایی کاربردی و جامع انجام پژوهش‌های استادان، پژوهشگران و به ویژه دانشجویان و طلاب کارشناسی ارشد و دکتری برای انجام فرایند پژوهش است. 🔴 انتشار رایگان این کتاب کاری عام المنفعه و گروهی برای معرفی «کاملترین و کاربردی ترین» کتاب روش پژوهش به زبان فارسی در سطح ایران است. 🔷 ویراست جدید این کتاب هر 6 ماه به صورت رایگان منتشر و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.👇 🆔 http://andisheara.ir/product/%D9 برای دریافت آخرین اخبار پژوهشی با ما باشید👇👇👇 ┏━━━━━🌺🍃━┓  @pajoohesh_esfahan ┗━━🌺🍃━━━━┛
هدایت شده از گنج فارسی
421640682377400267.mp3
229.7K
تفاوت فطرت و فترت فِطرت به معنای سرشت و طبیعت فَترت دوره رکود و بی حاصلی @ganjefarsi
(حفظه‌الله) یک دوره‌ی کتاب هشت جلدی را در اتوبوس خواندم افرادی که کار دارند مثلاً اداری، ، و یا هستند، وقتی به خانه می‌آیند، بخشی از زمان را برای کتاب خواندن بگذارند. چقدر کتاب‌ها را در همین نیم ساعتها می‌شود خواند! بنده بیست جلدی و بیست و چند جلدی کتاب را در همین فاصله‌های ده دقیقه، بیست دقیقه و یک ربع ساعته خوانده‌ام. پشت این کتاب‌ها را هم یادداشت می‌کنم که معلوم باشد. شاید صدها جلد کتاب را همین‌طور در این فاصله‌های کوتاه ده دقیقه‌ای خوانده‌ام. بسیاری از افراد را هم می‌شناسم که این گونه‌اند. من یک دوره‌ی کتاب هشت جلدی را که یک نویسنده‌ی عرب نوشته است و از کتاب‌های معروف هم هست، نمیخواهم اسم بیاورم در سال‌های دور، وقتی به تهران می‌آمدم و در اتوبوس زیاد معطل می‌شدم، خواندم. همه‌ی این دوره‌ی هشت جلدی را که راجع به تاریخ ادبیات و علوم و معارف اسلامی است، تقریباً در اتوبوس خواندم. کتابخوانی باید یک و رایج بین مردم ما بشود. کتاب بخوانند و به فرزندانشان هم یاد بدهند. 📚۱۳۷۲/۰۲/۲۱ ــــــــــــــــــــ کانال پژوهش‌یار؛ @Pajouheshyar با کانال،در ثواب فعالیت‌های آن باشید.