eitaa logo
دیده بان انقلابی🇵🇸
77 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.6هزار ویدیو
116 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰مسئولیت 🌳مسئوليت درختى است كه زمينه‏ اش شناخت‏ ها هستند و ريشه‏ اش اعتقادها و بهارش بحران‏ ها و حادثه‏ ها و گرفتارى‏ ها. 🌳هنگامى كه زمينه‏ ها غنى بودند و سرشار و ريشه‏ ها محكم بودند و زنده، در هر بهارى اين درخت شكوفه مى‏ دهد و بار مى‏ آورد و حتى هيچ آفتى نمى‏ بيند؛ چون آفت‏ ها از كمبود تغذيه و فقر زمينه‏ ها مايه مى‏ گيرند. 🌳در زمينه‏ اى كه انسان مجهول است و هستى مجهول است و نقش انسان هم مجهول، در اين زمينه، ريشه‏ ى عقيده‏اى زنده نخواهد ماند و در اين كوير، اعتقادى سبز نخواهد شد و مسئوليتى نخواهد روييد. 🌳و اگر كسى در اين زمينه و با اين ريشه‏ ى مرده مسئوليتى را گردن گرفت جدّاً آدم مفلوكى است كه دارد با احساسات و عادت‏ هايش زندگى مى‏ كند، نه با انتخاب و سنجش و ارزيابى‏ اش. 🌳آن‏ها كه شناخت‏ ها و عقيده‏ ها را از دست داده‏ اند و باز هم آدم‏ هاى‏ خوب و مسئولى باقى مانده‏ اند توجيهى جز عادت و يا حماقت براى خوبى‏ ها و مسئوليت‏شان نيست. 🌳مسئوليت رابطه‏ ى مستقيمى با شناخت‏ ها و با شناخت حكمت و شعور در هستى دارد. 🌳مسئوليت هنگامى مفهوم پيدا مى‏ كند كه در هستى خدايى و حكمتى و شعورى باشد. ❛❛ عین‌صاد 📚 مسئوليت و سازندگى | ص ۲۴ ╭✤
🔰 رزق واسع است 🔹در مرحله اى دعاهاى انسان مستجاب نمى ‏شود؛ چون مكلف بودى فلان اقدام را انجام دهى و نكردى پس دعايت مستجاب نمى‏ شود. در اين حالت مى ‏گويد: اگر من مبتلا به اين همه شدم، اين‏ ها در مسير تو بوده است، به خاطر ديگرى نبود كه تو عهده ‏دارش نشوى، به خاطر تو بوده، من آن چه به خاطر توست و انجام داده‏ ام تو عهده‏ دارش باش. «و لا ادعو معك ندا» 🔹من كه از كس ديگرى نمى ‏توانم كمك بگيرم، به خاطر تو اقدام كردم و در راه تو فعال شدم و اين رنج ‏ها و تاول هايى كه به پايم دارم، اين زخم هايى كه در راه بر پايم نشسته، پيش چه كسى ببرم تا اصلاحش كند، جز تو كسى را ندارم. «و امنعنى من السرف و حصن رزقى من التلف و وفّر ملكتى بالبركة فيه و اصب بى سبيل الهداية للبر فيما انفق منه». 🔹رزق‏ هاى در اين حركت به انسان داده شده است. اين رزق فقط رزق نان و آب و شكم نيست، مجموع امكاناتى است كه به انسان داده شده است. 🔹 رزق واسع است. معارفى است كه به انسان داده شده است. امكاناتى است، إنسى، طاعاتى يا امكانات مادى و اين سالك از اين امكانات خوب بهره ‏مند نشده است. رزق‏ ها و آن چه بايد در راه از آن نيرو مى ‏گرفت و حركت مى‏كرد، آن رزق ‏ها را از بين برده و تلف كرده است؛ «حصن رزقى من التلف».«و وفر ملكتى بالبركة فيه» و آن چه در اختيار من قرار دادى، به شكلى قرار بده كه از مقدار كم آن زياد برداشت شود. بركت اين است كه با يك كار كوچك، خيلى زياد استنتاج كنى. ❛❛ عین‌صاد 📚 شرحی بر دعای مکارم الاخلاق | ص ۱۳۱
🍁زندگی را باور کن، همان گونه که هست، با همه ی دردها و رنج هایش، با همه ی شادی ها و غم هایش، با همه ی سختی ها و غصه هایش، با همه ی دلفریبی هایش با همه ی شکست‌ها و پیروزی‌هایش و با همه خاطرات تلخی ها و شیرینی هایش، و زندگی را دوست بدار و به سرنوشت ارزش ده .در تمام مراحل زندگی امیدوار باش، ☀️ هرروز را با امید و ایمان به خداوند 🧡 و فردایی بهتر به شب برسان.🍁 اینگونه باش تا زندگی برایت سهل تر و زیباتر شود🎈 🍁یقین داشته باش، که از دید خداوند پنهان نخواهی ماند.🍂
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸غیبت از اینجا شروع شد!🔸 زمان ما، زمان امتحان است که آیا بعد از هزار سال غیبت، دیگر از تک روی کردن و از کردن [نسبت به رهبر] دست برداشته ایم یا هنوز هم این در ما هست. زمانۀ ما، فقط برای این امتحان است! شیعیان، مبلغی از وجوهات خدمت امام یازدهم علیه السلام فرستاده بودند. نامه ای نوشتند که بیلان مصرف این اموالی که خدمت شما رسیده را به ما بگویید!! یعنی این پول را چه کار کردید؟ آدم به امام زمانش نامه بنویسد، بگوید کجا خرج کردی؟ مثل اینکه مدیری می خواهد از زیر دستش حساب بکشد! حضرت پاسخ داد: چرا این سؤال را از امامان قبلی نکردید؟ شما شیعیان کی رَسمتان بود که از امامتان سؤال کنید که این پول ها کجا رفته؟ کجا خرج شده؟ اگر امامت یک امر مستمری است چرا با من این رفتار را می کنید؟ بعد از این پاسخ، حضرت دستور داد پردۀ سیاهی بر در اتاق ایشان آویختند و مردم که می آمدند سؤال کنند، حق نداشتند پرده را عقب بزنند. از پشت پرده با آن حضرت صحبت می کردند و . غیبت، از شروع شد. در جریان قبول قطعنامه، امت نشان داد که از این مرض دور شده. امت، خیلی نمره ی بزرگی آورد که بعد از 8 سال شعارِ «جنگ جنگ تا پیروزی»، وقتی امام گفت «من صلح می کنم»، بلافاصله [پذیرفتند]. کاری که این امت کرد، آن راهپیمایی یک ساعته اش در روز عید غدیر [در حمایت از پذیرش قطعنامه] بود. من هرچه همه ی اعمال این امت را کنار هم می گذارم، از این زیباتر نمی بینم.
🔹 آیت الله حائری شیرازی 🔹 🔸امر به معروف یعنی در دنده بودن!🔸 امربه‌معروف و نهی از منکر چیست؟ به ساعتتان نگاه کنید؛ این چرخ‌دنده‌های ساعت، در هم دنده شده‌اند. دنده‌هایشان داخل هم است؛ یکی که می‌چرخد، دیگری را هم می‌چرخاند. امربه‌معروف، یعنی اینکه دندۀ یکی در دندۀ دیگری گیر کند. امربه‌معروف، دنده است؛ ترک امربه‌معروف، یعنی خلاص کردن! خلاص کردن یعنی اینکه یکی بچرخد و دیگری نچرخد. وقتی امربه‌معروف و نهی از منکر ترک می‌شود، یعنی این چرخ و آن چرخ از هم دور شده‌اند؛ زده‌ای توی خلاص! این می‌چرخد، اما آن دیگری نمی‌چرخد. دندۀ فرد نمی‌خورد به دندۀ جمع؛ یعنی خوبی فرد، سرایت به دیگری نمی‌کند. خوبی‌ها وقتی شخصی شد و امر به معروف تعطیل شد، این دارد برای خودش می‌چرخد و آن دیگری هم دارد برخلاف آن می‌چرخد و منکرش را انجام می‌دهد. نتیجه‌اش اینست که «مجموعۀ جامعه» نمی‌چرخد. گاهی انسان زورش نمی‌رسد دیگری را بچرخاند، می‌زند در خلاص؛ خودش در زندگی شخصی‌اش یک آدم سالمی است، اما در زندگی اجتماعی دنده‌اش به دیگران گیر نمی‌کند. می‌خواهد اگر دیگران در غفلت می‌روند، او در غفلت نرود؛ اگر دیگران نمازشان را به تأخیر می‌اندازند، او به تأخیر نیاندازد، لذا دنده را خلاص می‌کند تا بتواند نمازش را سر وقت بخواند. اما نه، هنر این است که در عین اینکه انسان نمازش را سر وقت می‌خواند، در دنده هم بزند
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸امربه‌معروف، زایندۀ خوبی‌ها در جامعه🔸 قانون‌شکنی، قانون‌شکنی می‌آورد. ندیدید گاهی کسی که کفشش را دیگران پوشیده‌اند و رفته‌اند، اگر یک کفشی آنجا افتاده باشد، وسوسه می‌شود و می‌گوید من پایم می‌کنم و به‌جای کفش خودم می‌برم؟ چون فرد دیگری بی‌ملاحظگی کرده، این هم می‌گوید: «من هم بی‌ملاحظگی می‌کنم!» رعایت قانون هم رعایت قانون می‌آورد. مردم جامعه، از امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر درس می‌گیرند و با امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ساخته می‌شوند. معروف، معروف می‌آورد. منکر، منکر می‌آورد. به اصطلاح ساده، اَعمال زاد و ولد می‌کنند. زاینده هستند. چه عمل خوب و چه عمل بد. سخن‌ها، زایندگی دارند. چه سخن خوب و چه سخن بد.
✨امیرالمؤمنین عليه السلام: 🌾ميوه خردمندى، رهانيدن جان از زرق و برق دنيا است 📚غررالحكم حدیث ۵۳۹۹🌹
🌹مَنْ ضَنَّ بِعِرْضِهِ فَلْيَدَعِ الْمِرَاءَ «كسى كه به آبروى خود علاقه مند است بايد بحث هاى لجاجت آميز را با ديگران ترك گويد» 📚نهج‌البلاغه؛ حکمت ۳۶۲
علیه السلام: تَوَقَّع أمرَ صاحِبِكَ لَيلَكَ و نَهارَكَ در شب و روزت منتظر امر (فرج) مولايت باش 📚 بحارالأنوار جلد 98 صفحه 159
•[ 🖼 •] 🔻موضوع: از مهسا آبی گرم نشد، رفتن سراغِ نیکا! 🍃🌀🍃 ✍ امام علی علیه السلام در اوصاف منافقین فرمودند: ✅«برای هر حقی، باطلی آماده دارند و برای هر واقعيتی، عاملي برای انحراف! و برای هر زنده ای، کشنده ای و برای هر دری کليدی در آستين، و برای هر تاريکی، چراغی مهيا دارند» خطبه 194نهج البلاغه 👤روانبخش 🔖 🔖 🖇 🖇 فَبَلِّغْهُ مِنّاٰ تَحِیَّةً وَ سَلاٰماً... «أَللّٰهُمَ‌عَجِّلْ‌لِوَلیِکَ‌ٱلْفَرَج»
🌱🌹تسلیم خواست خدا باش و به ریسمان الهی تکیه کن که پاره نشدنی است... 📖 سوره لقمان، آیه ۲۲🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛ ☁️ . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ماتریکس ♻️ ایـن فیـلم ۶ دقیـقه‌ای بـه مـا می‌گـوید کـه اطلاعـات مـا بـه چـه درد اینسـتاگرام ، واتـس‌آپ ، تلـگرام ، توئیـتر ، گوگـل ، یوتـیوب و ... می‌خـورد‼️‼️ ✍ تخریب‌چی
↻•گریۀ اِنقطاع بکن؛ [بگو:] خدایا بسه دیگه؛ نگاه کن سَرِ زانوهام زخم شده! از بس که شیطون منو زده زمین...😔 «وَ أَنَّ الرَّاحِلَ إِلَيْكَ قَرِيبُ الْمَسَافَةِ» +میشه بلندم کنی ؟! دلـگویه ۱۹:۱۹༺⃟‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌•‌ུྃ
📣 سندی جدید از سابقه بیماری مهسا امینی میراحمدی، معاون وزیر کشور: پدر مهسا امینی که کارمند تامین‌اجتماعی است در شهریور سال ۱۳۹۵ به‌دلیل بیماری فرزندش در نامه‌ای از مدیرکل تامین‌اجتماعی کردستان خواسته تا در اداره تامین‌اجتماعی آذربایجان‌شرقی مشغول به کار شود. او دلیل این انتقال را بیماری دخترش ذکر کرده که باید همیشه تحت مراقبت باشد و هر ماه به بیمارستانی در تبریز مراجعه کند. 🔹فیلمی در اختیار است که پدر خانم امینی پس از مشاهده پیکر فرزندش می‌گوید که هیچ آثاری ناشی از ضربه به سر وجود ندارد. در آن فیلم وضعیت سر خانم امینی نیز مشخص است.
🔴 در ♻️ بهترین زمان ورزش کردن، هنگامیست که دما در طول روز معتدل باشد. لذا در فصل پاییز بهتر است نزدیک ظهر، پس از هضم صبحانه و قبل از خوردن ناهار ورزش کنید. باید دقت کنید که ورزش موثر ورزشی است که سبب افزایش ضربان قلب و تواتر تنفس گردد و چهره را سرخ نماید. پس از ایجاد این حالت، ادامه ورزش جایز نیست و سبب ضعف بدن و گرایش به خشکی مزاج می‌گردد، مگر با مشورت طبیب حاذق. 👈دقت کنید در این فصل از زیاده روی در ورزش پرهیز کنید
🔴 آیه ی روز : ♻️ اللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنفُسَ حِينَ مَوْتِهَا وَالَّتِي لَمْ تَمُتْ فِي مَنَامِهَا فَيُمْسِكُ الَّتِي قَضَىَ عَلَيْهَا الْمَوْتَ وَيُرْسِلُ الْأُخْرَىَ إِلَىَ أَجَلٍ مُّسَمًّى إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ زمر-42 خداوند ارواح را به هنگام مرگ قبض می‌کند، و ارواحی را که نمرده‌اند نیز به هنگام خواب می‌گیرد؛ سپس ارواح کسانی که فرمان مرگشان را صادر کرده نگه می‌دارد و ارواح دیگری را (که باید زنده بمانند) بازمی‌گرداند تا سرآمدی معیّن؛ در این امر نشانه‌های روشنی است برای کسانی که اندیشه می‌کنند! نکته ها: «یَتوفّى » از «وَفى » به معناى دریافت كامل امرى است و در مورد مرگ به معناى گرفتن جان به طور كامل است. سؤال: در آیه ى 61 سوره ى انعام مى فرماید: «توفّته رسلنا» فرشتگان ما جان را مى گیرند و در آیه ى 11 سوره ى سجده مى فرماید: «یتوفّاكم ملك الموت» ملك الموت جان شما را مى گیرد و این آیه مى فرماید: خدا جان ها را مى گیرد، كدام صحیح است؟ پاسخ: امام صادق علیه السلام فرمود: خداوند براى عزرائیل «ملك الموت» یاورانى از فرشتگان قرار داده است كه جان مردم را مى گیرند و تحویل او مى دهند و او جان ها را با آنچه شخصاً قبض كرده به خدا تحویل مى دهد.(39) در حدیث مى خوانیم: به هنگام خواب روح در بدن مى ماند ولى نفس به آسمان مى رود و رابطه میان نفس و روح مثل رابطه خورشید و شعاع خورشید است. اگر خدا بخواهد و مرگش رسیده باشد روح نیز از بدن جدا و به نفس مى پیوندد وگرنه نفس از آسمان نازل و به روح ملحق مى شود.(40) سؤال: هنگام مرگ كه روح از بدن جدا مى شود كجا مى رود؟ پاسخ: هنگام مرگ، روح به بدنى مثل همین بدن كه نامش قالب مثالى است ملحق و در برزخ با آن بدن، كامیاب یا عذاب مى شود و در خواب نیز، روح با همان بدن سبك و قالب مثالى رؤیا مى بیند و به اطراف مى رود. جسم انسان در حكم یك اتومبیل و روح در حكم راننده ى آن است؛ گاهى هم ماشین روشن است و هم راننده پشت فرمان، كه این، حالت بیدارى است. گاهى ماشین روشن است ولى راننده پیاده مى شود و مى رود كه این حالت خواب است. زیرا قلب و معده و كلیه كار مى كنند ولى روح جدا مى شود و به بَدَنى مشابه ملحق شده و به اطراف مى رود. این همان بدنى است كه ما در رؤیاهاى خود با آن سیر و سفر مى كنیم و قالب مثالى نام گذارى شده و به قدرى سبك و چابك است كه بدون واسطه مى تواند در آسمان ها پرواز و در اقیانوس ها شنا و در یك لحظه به اطراف دنیا برود. گاهى هم ماشین خاموش و هم راننده جدا مى شود كه این حالت مرگ است.(41) در سخنان پیشوایان دینى نیز مرگ و قیامت، به خواب و بیدارى مثال زده شده است. در حدیث مى خوانیم: «كما تنومون تموتون» همان گونه كه مى خوابید مى میرید و همان گونه كه بیدار مى شوید زنده مى گردید. لقمانِ حكیم به فرزندش مى گفت: اگر قدرت داشتى خواب و بیدارى را از خود دور كنى خواهى توانست مرگ و معاد را هم از خود دور نمایى!(42) 39) بحار، ج 6، پیام ها: - جسم و روح، دو حقیقت مستقل هستند و به هنگام مرگ یا خواب از هم جدا مى شوند و روح پس از مرگ باقى مى ماند. «اللّه یتوفّى الانفس» - مرگ و خواب، برادر یكدیگرند. «حین موتها - فى منامها» - اگر بدانیم كه هر شب جان مى دهیم، از غرور و غفلت و گناه فاصله مى گیریم. «و الّتى لم تمت فى منامها» - مرگ و حیاتِ ما به دست خداست. «اللّه یتوفّى - قضى علیها الموت - یرسل...» - هیچ كس براى همیشه زنده نمى ماند. «یرسل الاخرى الى اجلٍ مسمّى» - خواب و بیدارى براى همه ى انسان هاست، ولى تنها اهل فكر از آن درس مى گیرند. «لآیات لقوم یتفكّرون»