eitaa logo
دیده بان انقلابی🇵🇸
77 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.6هزار ویدیو
116 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴شهید برجام 🔻تکان‌دهنده است؛ وحشتناک و درناک. در روز روشن در وسط شهر، معاون وزیر دفاع و پدر علم اتمی ما را که قبلا رسماً اعتراف کرده‌اند او را ترور می‌کنند، به فجیع‌ترین شکل ممکن به شهادت می‌رسانند. 🔻پارسال سپهبدمان و امسال دانشمندمان را این مجانین جامعه جهانی ترور می‌کنند؛ و و پیام دولتمردان ما به تروریست‌ها این است: بیایید مذاکره کنیم! بیایید به ۲۰۱۷ برگردیم و گل بگوییم و گل بشنویم شاید فرجی شد! 🔻آقای روحانی ! این همان جامعه جهانی‌ای است که شما ما را دعوت به هضم شدن در آن می‌کنید. این جنایات کمرشکن برآمده از قانون همان دنیا، همان سازمان ملل، و همان جامعه جهانی‌ صهیونیستی است که این مدال آوردندگان فشارایمیلی و پرتاب خودکار، دخترک جاسوسش را با نیش تا بناگوش دررفته چنان استقبال می‌کنند که دنیا را به ریش غیرتمان بخندانند و عشاق غرب زده و بی‌ریشه‌ی نظم نوین که برای پیشبرد اهدافشان سالهاست بر طبل گوش‌خراش " سایه جنگ" کوبیده اند ما را رهنمون به چنین جنگلی می‌کنند! جنگلی که مایکل مورل مقام آمریکایی‌ش صراحتا اعلام می‌کند باید ایرانی‌ها را بی سروصدا و خاموش ترور کرد تا ناگزیر به سازش و مذاکره شوند! 🔻وقتی جاسوسان رژیم مفلوک و در حال اضمحلالی در مایه‌های صهیونیست‌ها می‌توانند براحتی و تنها با صرف مقداری پول، مشخصات و چگونگی رفت و آمد پروفسور فخری‌زاده را از طریق بازرسان تروریست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دست آورده و در روز روشن ایشان را ترور و شهید کنند، وای به دلخوش کردن به توافق با کدخدای مؤدب و باهوش جدید؛ بایدن! 🔻ما با اصل مذاکره با دنیا مخالف نیستیم که دینمان دین سازگاری و همزیستی مسالمت‌آمیز است. دین گفتگوست؛ اما نه از موضع حقارت و انفعالب و باج‌دهی بلکه از جایگاه عزت وشرف ؛ نه از موضع ترس از کدخدا بلکه از موضع اعتماد بر خدا! که ما دست پرورده‌ی مکتب حسین علیه السلام هستیم. 🔻آقایان! بیدار شوید؛ بهترین‌های‌مان را گرفتند و هنوز خوابید! چگونه به شما بفهمانیم که دنیا دنیای گفتمان نیست! دنیای گرگ و بره است ؛ دنیای نامردی‌ست؛ دنیای اگر نزنی می‌خوری‌ست! چگونه می‌توانید پاسخ خون‌های پاک شهیدانی چون قاسم سلیمانی و محسن فخری‌زاده را که از نخبگان بی‌نظیر تاریخ بودند در روز جزا بدهید؟ در محضر پروردگاری که فرموده: «ولن یجعل‌الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا» چگونه از خود دفاع می‌کنید؟ 💬 سارا هوشمندی ✍️بیداری ملت @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️فریدون عباسی تهدید به افشاگری کرد 🔹رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه امروز تلاش می‌کنند فخری زاده را به عنوان یک فرد برجامی معرفی می‌کنند،‌ گفت: من تهدید می کنم اگر این طایفه و قبیله برجامی بخواهند این شهید بزرگوار را برای مطامع خود مصادره کنند من اقدام شدیدی خواهم کرد.
🔴 ذکری برای از بین رفتن از دل!😔 🔸اگر عمیقاً اعتقادات خود را پیش خودت یادآوری و مرور کنی، اندوه از دلت زدوده می‌شود و سرور جای آن ایجاد می‌شود!☝️🏼 امیرالمؤمنین(علیه السلام) می‌فرماید: کسی که به خدا اعتماد کند، خدا به او سرور می‌دهد و هر کسی به خدا توکل کند، خدا اُمورش را کفایت و اصلاح می‌کند. (کشف‌الغمه/۲/۳۴۶) 🔸امام رضا‌(علیه السلام) می‌فرماید: به‌خاطر برخی مسائل شده بودم، پدرم به من فرمود: خدا را صدا بزن تا غم از دلت برود، و ذکر «یَا رَئوفُ یَا رَحِیم» را زیاد بگو!( دعوات راوندی/۴۵) 🔸ذکر «یارئوف» اثر ویژه‌ای در از بین بردن دارد! یک عارف بزرگوار می‌فرمود: وقتی دل‌تان گرفت و گرفتار شدید ذکر «یارئوف» را زیاد بگویید و با این ذکر به امام رضا‌(علیه السلام) متوسل شوید. گویا خدا وقتی بخواهد برای این ذکر شما اثری بگذارد کارتان را به امام رضا‌(علیه السلام) می‌سپارد!👌🏼 🔸دربارۀ اثر اذکار در رفع مشکلات مختلف زندگی، کتاب انیس الصادقین نوشتۀ آیت‌الله یعقوبی، کتاب خوب و معتبری است. ذکرهایی هست که گره‌های ما را باز می‌کند، دل را قرص می‌کند و ترس و نگرانی و اندوهِ بد را از دل می‌برد، و بعد، تازه آدم شروع می‌کند به حال خوش معنوی پیدا کردن. 👤علیرضا پناهیان 👈متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/‭‭‭4028‬‬‬ 💠درمانخانه اسلامی💠 💠 @Darmaneslami
غَم یعنی غصه گذشته را خوردن💔 و هَم یعنی غصه آینده را خوردن 😢 درمان آن کلام نورانی امام باقر علیه السلام ☝️🏼 💠درمانخانه اسلامی💠 💠 @Darmaneslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این تکنیک سه حرکتی، بی حوصلگی و و را بلافاصله از شما دور می کند! امتحان کنید..👌🏼 همون سینه زنی و زنجیر زنی خودمون😉☝️🏼 💠درمانخانه اسلامی💠 💠 @Darmaneslami
🌹🌹امیرالمومنین علی علیه السلام: 💢ياد مرگ از دلهاي شما رفته و آرزوهاي فريبنده جاي آن را گرفته است و دنيا بيش از آخرت شما را تصاحب كرده، و متاع زودرس دنيا بيش از متاع جاويدان آخرت در شما نفوذ كرده است و دنيازدگي قيامت را از يادتان برده است. 💢همانا شما برادران ديني يكديگريد، 👈چيزي جز درون پليد و نيت زشت، شما را از هم جدا نساخته است، 👈نه يكديگر را ياري مي دهيد، 👈نه خيرخواه يكديگريد، 👈و نه چيزي به يكديگر مي بخشيد 👈و نه به يكديگر دوستي مي كنيد. 💢شما را چه شده است؟ كه با به دست آوردن متاعي اندك از دنيا شادمان مي گرديد! و از متاع بسيار آخرت كه از دست مي دهيد اندوهناك نمي شويد! اما با از دست دادن چيزي اندك از دنيا مضطرب شده كه آثار پريشاني در چهره ها آشكار است و بي تابي مي كنيد، 💢گويا اين دنيا محل زندگي جاودان شما و وسائل آن براي هميشه از آن شماست، 💢چيزي شما را از عيبجويي برادر ديني باز نمي دارد جز آنكه مي ترسيد مانند آن عيب را در شما به رختان كشند، 💢در بي اعتنايي به آخرت و دوستي دنيا يكدل شده ايد، و هر يك از شما دين را تنها بر سر زبان مي آوريد، و چنان از اين كار خشنوديد همانند كارگري كه كارش را به پايان رسانده و خشنودي مولاي خود را فراهم كرده است. 📚نهج البلاغه، خطبه ۱۱۳ 🆔 @nahjolbalagheeiha
11.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 💥 در برخورد با کسی که در حق خودم، یا در حق کس دیگری، در مقابل چشمان من، ظلم میکند ؛ ⛔️ چطور منصفانه رفتار کنم؟ ‌ @ostad_shojae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باتوجه به درخواست مکرر شما عزیزان، استوری‌های پیج ، زین پس با هشتگ ، بمنظور استفاده‌ شما در صفحات شخصی تان، در کانال قرار خواهد گرفت. 🌞 instagram.com/ostad.shojae1
▫️آسایش را با آرامش اشتباه نگیریم! ※ منبع؛ مجموعه آرامش @ostad_shojae
🔺📜 و در باره روغن : 🌸 پیامبر خدا (صل الله علیه وآله): هر کس یک لقمه چرب شده به روغن حیوانی بخورد، به همان اندازه، از تن او فرو می ریزد. گوشت گاو، درد است و روغن آن، شفا و شیرش نیز درمان. هیچ چیز، همانند ، به بدن در نیامده است. 🌸 امام علی (علیه السلام): ، بیماری است و آن، شفاست و است. هم به اندازه خود، درد را از بدن برون می برد و مردم به هیچ چیز، برتر از ، درمان نجسته اند. آیت الله تبریزیان 💠درمانخانه اسلامی💠 💠 @Darmaneslami
سبزی بهشتی ☝️🏼 💠درمانخانه اسلامی💠 💠 @Darmaneslami
لبو نخورید❌ برگ چغندر میل کنید ‌‌💠درمانخانه اسلامی💠 💠 @Darmaneslami
شلغم میل کنید☝️🏼 ‌💠درمانخانه اسلامی💠 💠 @Darmaneslami
یا علیه السلام ✳️ من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم لطف‌ها می‌کنی ای خاک درت تاج سرم دلبرا بنده نوازیت که آموخت بگو که من این ظن به رقیبان تو هرگز نبرم همتم بدرقه راه کن ای طایر قدس که دراز است ره مقصد و من نوسفرم ای نسیم سحری بندگی من برسان که فراموش مکن وقت دعای سحرم خرم آن روز کز این مرحله بربندم بار و از سر کوی تو پرسند رفیقان خبرم حافظا شاید اگر در طلب گوهر وصل دیده دریا کنم از اشک و در او غوطه خورم پایه نظم بلند است و جهان گیر بگو تا کند پادشه بحر دهان پرگهرم 🔅 برنامه ی روزانه ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله‏‏ قسمت 1 🔴 بدون شك تاريخ آفرينش، حادثه‏اى عظيم و بزرگتر و شريف‏تر و با منفعت‏تر از حادثه بعثت محمّد صلى الله عليه و آله نديده است. در اين حادثه زمينه رشد عقلى و روحى و قلبى و نفسى انسان فراهم گشت و اساس علوم و فنون و تمدّن عظيم انسانى پايه گذارى شد. نورى خاموش نشدنى در قلب ظلمت درخشيد و خورشيدى غروب نكردنى از افق ملكوت اعلا طلوع كرد. زندگى و حيات چهل ساله‏اى كه با عقل و درايت و آگاهى و بينش و صفا و صميميّت و انديشه و تفكّر و عفّت و پاكدامنى و امانت و صداقت و بر پايه قرآن و معارف با عبادت و اطاعت از حق بر مبناى آيين توحيد و الهام نفسى و عمل بر اساس خواسته‏هاى حق گذشت، همراه با ظهور نبوّت واعلام آنچه در قلب پاكش از تمام واقعيّت‏هاى ظاهرى و باطنى قرار داده شده بود گشت. چنانكه در سوره مباركه بقره آمده: آمَنَ الرَّسُولُ بِما انْزِلَ إلَيْهِ پيامبر به آنچه از پروردگارش به او نازل شده، ايمان آورده. آن حضرت در روز بيست و هفتم رجب، با كمال يقين و اطمينان و آرامش و امنيّت خاطر، وحى را پذيرفت و مسئوليّت بيدار كردن جهان خواب زده و در غفلت و جاهليّت فرو رفته را به عهده گرفت. اين كه ارباب تاريخ و سنن نوشته‏اند: حضرت پس از نزول جبرئيل به خانه برگشت و با ترديد در مسئله كه آيا وحى بود يا چيز ديگر، خديجه كبرى را در جريان امر گذاشت و او گفت: مطمئن باش و استوار و ثابت قدم، سوگند به خدايى كه جان خديجه در دست اوست من اميدوارم كه تو پيغمبر اين امّت باشى؛ سپس به نزد ورقه رفت و وى را از حادثه آگاه كرد. ورقه بدو گفت: اى خديجه! او حتماً پيامبر آخر الزمان است و اين معنى را عداس يهودى تأييد كرد تا قلب پيامبر آرامش گرفت؛ خلاف عقل و وجدان و از آن مهم‏تر مخالف صد در صد با آيات قرآن مجيد است و به نظر من مى‏رسد كه اين مطالب دست پخت يهوديان آن دوران است كه جنايتشان بر كسى پوشيده نيست و براى من بسيار جاى تعجّب است كه چگونه علماى اهل سنّت و بعضى از ساده لوحان شيعه اين مطلب را كه تهمتى بس بزرگ به قلب عالم امكان و ولايت مطلقه‏ الهيّه است در نوشته‏هاى خود آورده و كتب خود را به ساخته‏هاى مغرضان يهودى آلوده كرده‏اند. وقتى نويسنده‏اى از بصيرت و طهارت عقل و بيدارى وجدان و قدرت فطرت به دور باشد هر چه به قلمش در آيد مى‏نويسد و حساب نمى‏كند كه نتيجه اين نوشتار چيست و فرداى قيامت در برابر محصول قلمش چه مسئوليّت سنگينى در دادگاه الهى دارد. مگر عقيده همه بر اين نيست كه محمّد از تمام ملائكه و انس و جنّ و از همه انبيا برتر است؟ در صريح قرآن است كه مقام نبوّت در كودكى به يحيى عنايت شد عيسى عليه السلام بلافاصله پس از ولادت، اصول و فروع دين خدا را بيان كرد و اعلام داشت، تا چه رسد به گوهر گران‏بهايى كه نبوّت بدو ختم شد و قرآن مجيد از افق قلب الهى او طلوع كرد. اگر اين نويسندگان به خود زحمت مراجعه به عقل و قرآن و نهج البلاغه و معارف الهيّه را مى‏دادند اين گونه دچار خبط و اشتباه به پاكترين قلب و والاترين انسان نمى‏شدند. 👈 ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏2، ص: 186 دعای ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ بعثت پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله‏‏ قسمت 2 🔴 وجود مقدّس حضرت امام حسن عسگرى عليه السلام مى‏فرمايد: «چون چهل سال از عمر حضرت گذشت حق تعالى دل او را بهترين دل‏ها و خاشع‏تر و مطيع‏تر و بزرگتر از همه دل‏ها يافت، پس ديده آن حضرت را نور ديگر داد و امر فرمود كه درهاى آسمان را گشودند و فوج فوج از ملائكه به زمين آمدند و آن حضرت آنان را نظر مى‏فرمود و رحمت حق از ساق عرش تا سر مبارك او را گرفت، پس جبرئيل بر او نازل شد و بازوى آن حضرت را گرفت و حركت داد و گفت: يا محمّد! بخوان، گفت: چه بخوانم»؟ اين جانب، بر اساس آيات و روايات و عظمت آن قلب مبارك، عقيده دارم و خدا را بر اين عقيده‏ام شاهد مى‏گيرم كه معناى چه بخوانم؟ اين بود كه آيات تكوين را بر تو بخوانم يا آيات انفس را و يا آيات كتاب تشريع قرآن مجيد را، كدام يك را بخوانم؟ جبرئيل گفت: اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ* خَلَقَ الإنسَانَ مِنْ عَلَقٍ* اقْرَأْ وَرَبُّكَ الأَكْرَمُ* الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ* عَلَّمَ الإنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ بخوان به نام پروردگارت كه [همه آفريده‏ها را] آفريده؛* [همان كه‏] انسان را از علق به وجود آورد.* بخوان در حالى كه پروردگارت كريم‏ترين [كريمان‏] است.* همان كه به وسيله قلم آموخت،* [و] به انسان آنچه را نمى‏دانست تعليم داد. طنين وحى با مسئله قرائت اسرار خلقت، قرائت اسما و صفات حق، مسئله با عظمت قلم و تعليم و تعلّم شروع شد. آرى، پنج مسئله‏اى كه زير بناى تمام علوم الهى و انسانى است و اساس رشد و تكامل عقلى. چون ملائكة اللَّه با اجازه از آن حضرت به مقام خود بازگشتند، وجود مقدّسش از كوه حرا به طرف مكّه حركت كرد. بر هر درخت و سنگ و گياه مى‏گذشت كمال تواضع را به حضرت داشتند و به زبان وجودى خود به او مى‏گفتند: السَّلامُ عَلَيْكَ يا نَبِىَّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يا رَسُولَ اللَّهِ. درود بر تو اى پيامبر خدا، درود بر تو اى فرستاده خدا. چون وارد خانه شد از شعاع جمالش خانه منوّر گشت، خديجه عرضه داشت: اين چه نور است كه در سيماى ملكوتى تو مشاهده مى‏كنم؟ فرمود: اين نور نبوّت است، بگو: لاإلهَ إلَّا اللَّهُ، مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه و آله. خدايى غير از خداى يكتا نيست و محمّد فرستاده خداست. پس خديجه كبرى شهادت گفت و به آن حضرت با كمال اخلاص ايمان آورد.» «1» رسول خدا در آن وقت به خديجه فرمود: سرمايى در خود حسّ مى‏كنم جامه‏اى بر من بپوشان. چون گليمى بر او پوشاند و او خوابيد، دو باره فرشته وحى بر او نازل شد و از جانب حضرت محبوب به او گفت: يَا أَيُّهَا الْمُدَّثِّرُ* قُمْ فَأَنذِرْ* وَرَبَّكَ فَكَبِّرْ اى جامه برخود پوشيده!* برخيز و بيم ده،* و پروردگارت را بزرگ‏دار. 👈 ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏2، ص: 186 دعای ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ بعثت پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله‏‏ قسمت 3 🔴 بعثت، پاسخ به نيازهاى معنوى و مادّى‏ با بعثت رسول اكرم صلى الله عليه و آله به تمام نيازهاى معنوى و مادّى، دنيايى و آخرتى انسان، پاسخ كامل داده شد و براى شفاى آدمى از هر دردى به خصوص دردهاى عقلى و روحى نسخه كاملى ارائه گشت و از آن حجّت خداوند بر بندگان تمام شد و راه هر عذرى به سوى هر كسى بسته گشت! لُبّ كلام و غايت مرام در اين مقام آن است كه: ما بر حسب خلقت انسانيم، انسان طالب آسايش و آرامش است. اين نكته‏اى است كه همه ما به اقتضاى آگاهى و احاطه‏اى كه بر حاصل خواسته‏هاى خود داريم از آن باخبريم و مقاصدى را كه تعقيب مى‏كنيم براى نيل به همين هدف است، بگذريم از اين كه گاه در تعيين طريق وصول به هدف يا حتّى در تطبيق مفهوم هدف با مصداق آن اشتباه مى‏كنيم و به بيراهه مى‏رويم و وقتى به خود مى‏آييم كه طومار عمر درهم نورديده شده و فرصت از دست رفته، يا چنان غافليم كه اصلًا به خود هم نمى‏آييم. به هر صورت ما آسايش مى‏خواهيم توأم با آرامش. به تعبير ديگر آسايشى را طالبيم كه آرامش به بار آورد و آنهم آرامشى پايدار. پس در واقع خواهان اطمينان و آرامشيم و آسايش هم وسيله وصول به اين هدف است در مرحله‏اى و حاصل آن است در مرحله‏اى ديگر: و اتّحاد در ميان است در غايت امر كه چون آدمى به مآل كار آدميّت رسد آسوده است و آرام و متمكّن است در مكانت آرامش و آسايش به يك كلام و در اين مقامْ آسايش و آرامش يكى بيش نيستند كه اگر دو باشند دو بازوى يك پيكرند و در توحيد معاضد و مساعد يكديگر. اين آرامش كه مايه‏اش در وجود خود آدمى موجود است با استفاده از آن مايه و با پرورش استعداد و قوّه موجود در وجود خود انسان است كه فعليّت بهم مى‏رساند و ظهور پيدا مى‏كند و وجود انسان را يكسره در بر مى‏گيرد و آنچه را كه با آرامش مطلوب- منافى است دفع مى‏كند و از بين مى‏برد. اين خود ما هستيم كه بايد تبديل بهم رسانيم به تعبيرى و به تعبير ديگر فعليّت دهيم و آنچه را كه در قوّه داريم، ولى چون در مرحله استعداد مانده و پرورش نيافته و بروز بهم نرسانيده‏ايم، چنان داريم كه پندارى نداريم. تنها اين خود ما هستيم كه بايد هر يك به تنهايى از درون خويش آرامش حاصل كنيم با تعديل قواى خود، با معتدل ساختن شهوت و غضب خود، با عفّت و سخاى نفس، با شجاعت روح، با صفاى عقل و با عدالت روان و جان و روى هم‏ رفته با معتدل شدن در جميع جوانب وجودى اعمّ از جسمانى و نفسانى و روحانى و با روشنايى عقلانى و صفاى فكر و صلاح عمل و صدق سخن كه نتيجه آن همه استقامت بر جادّه صواب و صراط مستقيم است كه بر حدّ وسط افتاده و از انحراف به چپ و راست و افراط و تفريط مصون مانده است. استقامت بر اين طريقه، پايدارى بر طريقه نجات و سبيل آرامش واقعى و خلاص حقيقى است. وصول به اين مقصود مقدّس كه حصول انسانيّت انسان به آن وابسته است نياز به سلوك ممتد و تمرين مداوم و تربيت پذيرى دائم دارد و اين مهم حاصل نمى‏آيد مگر آن كه آدمى پرورش يابد در دامان التفات و عنايت كاملى راه سپرده و راه به منزل مقصود برده و بهره گيرد، از همراهى و همرازى و آگاهى و خير خواهى جانى روشن شده و نفسى معتدل گشته؛ و معلوم است كه هر چه كمال روشنايى و اعتدال و بينايى مربّى همراه و آموزگار آگاه انسان بيشتر و وسيع‏تر و محيطتر باشد، راه مسير انسان صاف تر و طريق سلوك آدمى بى خطرتر و مستقيم‏تر و نزديكتر و رو به راه‏تر است. چون به خواست خدا، محمّد و آل او عليهم السلام كه به موهبت عظيم عصمت و فضيلت ممتاز بوده و مى‏باشند و به سبب همين موهبت و فضيلت بزرگ و استثنايى به موجب مشيّت الهى بهتر از ساير خلق ازعهده اين مهم بر آمده و مى‏آيند، به حكم بداهت عقل، صلاح كار انسان و مقتضاى صيانت مصلحت شخصى آدمى و لازمه حسن استفاده انسان از فرصت عمر اين است كه از پى ايشان برود و خود را به ايشان بسپارد، واقعاً و حقيقةً هم دل خود را و هم سَرِ خود را، يعنى هم دلبسته شود و دلداده و هم سر نهاده شود و سر سپرده، تا به سرّ وجود خويش پى برد و به تحقّق اعتدال نفسانى و نورانيّت عقلانى كامياب گردد. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏2، ص: 186 دعای ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
🔴 ماه فرو ماند از جمال محمد سرو نباشد به اعتدال محمد قدر فلک را کمال و منزلتی نیست در نظر قدر با کمال محمد وعده‌ی دیدار هر کسی به قیامت لیله‌ی اسری شب وصال محمد آدم و نوح و خلیل و موسی و عیسی آمده مجموع در ظلال محمد عرصه‌ی گیتی مجال همت او نیست روز قیامت نگر مجال محمد و آن همه پیرایه بسته جنت فردوس بو که قبولش کند بلال محمد همچو زمین خواهد آسمان که بیفتد تا بدهد بوسه بر نعال محمد شمس و قمر در زمین حشر نتابند نور نتابد مگر از جمال محمد شاید اگر آفتاب و ماه نتابند پیش دو ابروی چون هلال محمد چشم مرا تا به خواب دید جمالش خواب نمی‌گیرد از خیال محمد اگر عاشقی کنی و جوانی عشق محمد بس است و آل محمد دعای ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ بازسازى كعبه‏ 🔴 چون محمّد صلى الله عليه و آله سى و پنج ساله شد در مراسم خراب كردن كعبه و بازسازى آن شركت فرمود و قريش به هر چه كه او در آن مورد حكم كند، راضى شدند. درباره سبب خراب كردن و بازسازى آن، ابن عبّاس و محمّد بن جبير بن مطعم نقل كرده‏اند كه: كوهها مشرف بر مكّه بوده و سيل از مناطق بالاى مكّه راه مى‏افتاده و داخل كعبه‏ مى‏شده و از بالاى آنهم مى‏گذشته است و قريش ترسيده‏اند كه خانه خراب شود. بلندى كعبه اندكى بيش از قامت بود، قريش خواستند آن را بلندتر و مسقّف بسازند و در عين حال كه به اين كار مصمّم بودند، از خراب كردن آن مى‏ترسيدند ولى پس از سرقت گنجينه كعبه وادار به خراب كردن و بازسازى آن شدند. چون همگان درباره خراب كردن و بازسازى كعبه هماهنگ شدند ابو وهب بن عمرو بن عائذ بن عمران بن مخزوم كه دايى پدر رسول خدا بود سنگى از كعبه كند و سنگ از دستش افتاد و در جاى خود قرار گرفت و او خطاب به قريش گفت: اى مردم! نبايد چيزى غير از اموال حلال خود در اين راه مصرف كنيد، نبايد درآمدهاى نامشروع خود فروشى و ربا و مظلمه مردم در اين راه صرف شود. و گفته شده اين مطلب را وليد بن مغيره مخزومى گفته است. در عين حال اين كه تصميم به بازسازى كعبه گرفته شد، مردم از ويران ساختن كعبه مى‏ترسيدند و از شروع به آن كار خوددارى مى‏كردند. وليد گفت: من اين كار را آغاز مى‏كنم. تبر در دست گرفت و روى ديوار كعبه ايستاد و گفت: خدايا! مى‏دانى كه نيّت ما خير است و نيز گفت: خدايا! در اين زمينه ما را از گمراهى حفظ فرما. سپس بخشى از ناحيه دو ركن كعبه را خراب كرد. مردم آن شب را منتظر ماندند تا ببينند سرانجام كار وليد چه مى‏شود و گفتند: اگر او مُرد كه چيزى از آن را خراب نمى‏كنيم و آنچه را هم خراب كرده به حال اوّل بر مى‏گردانيم و اگر حادثه‏اى براى او پيش نيامد، دليل بر رضايت خداوند است و بقيّه را خراب خواهيم كرد. فردا صبح زود وليد بر سر كار خود آمد و شروع به خراب كردن كرد و مردم هم همراه او شدند تا به اساس و پايه‏هاى ابراهيمى رسيدند. دستور به جمع آورى سنگ براى بناى كعبه دادند، پيامبر هم همراه مردم جهت ساختمان كعبه سنگ حمل مى‏كرد. چون ساختمان كعبه به جاى حجر الأسود رسيد قريش با يكديگر اختلاف پيدا كردند، هر قبيله مى‏خواست خودش بدون‏ دخالت ديگران آن را در محل معيّنش نصب كند. كار به ستيزه و مخالفت شديد كشيد آن چنانكه آماده جنگ با يكديگر شدند. قريش چهار تا پنج شب صبر كردند و سپس در مسجد جمع شدند تا در اين باره مشورت كنند و انصاف دهند. ابواميّة بن مغيره كه پيرمردترين قريش بود گفت: اى گروه قريش! در مورد اين اختلاف و حلّش آن را بر عهده نخستين كسى كه وارد مسجد شود بگذاريد. در اين هنگام محمّد صلى الله عليه و آله وارد مسجد شد، چون او را ديدند، گفتند: اين محمّد امين است و به او راضى هستيم، چون امين پيش ايشان آمد و موضوع را با وى در ميان گذاشتند رداى خود را به زمين فرش كرد و حجر را به دست مبارك خود بر آن نهاد و سپس فرمود: از هر يك از قبايل چهارگانه قريش مردى بيايد، آنگاه امين فرمود: هر يك گوشه‏اى از ردا را بگيريد و همگى آن را بلند كنيد و چنان كردند و رسول خدا به دست خود سنگ را بر جايش نهاد و به اين شكل محمّد بزرگوار از شعله‏ور شدن آتش جنگ و خونريزى با درايت خدايى خود جلوگيرى كرد! ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏2، ص: 184 دعای ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
4_5875403759282030317.mp3
3.3M
﷽ فایل صوتی 🎙واعظ: 🔖 مهمترین علت گرفتاری در برزخ https://eitaa.com/joinchat/2537226266Cd68f5d9fc8
💌 سهم شما یک آیت الکرسی برای شفای بیماران و آیت الله مصباح یزدی. لطفا همین الان تلاوت بفرمائید اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَهٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَۆُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُۆْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآۆُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ🎀 🎀🌸🌸🌸🌸🌸🎀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلیل علمی سجده هیچ کار خدا بی حکمت نیست😊 واقعا فیلم جالبیه بهتون پیشنهاد می کنم ☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
کارگاه خویشتن داری_31.mp3
12.66M
۳۱ ✨نور خدا، نفخه‌ی خدا، در درون همه‌ی ما، شبیه مرواریدی بینهایت ارزشمند در میان یک صندقچه است! افکار و رفتار و انتخابات و ارتباطات ما میتوانند؛ ۱ـ این را تقویت کنند! ۲ـ این نور را خاموش کرده، و با (آتش) جایگزینش کنند! " |خویشتن داری یعنی ؛ مراقبت از این نور، در لابلای جریانات زندگی!| " @ostad_shojae
؛ (رئیس کمیسیون انرژی مجلس و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی) طایفه‌ی برجامی، اگر بفکر مصادره شهید بنفع مطامع ضدملی و برجام‌خواهی خویش باشند؛ زبان به ناگفته‌هایی خواهم گشود !.... ✍ پ . ن : و مــا .... درعجبیم از طایفه‌ای که اعتمادشان به دستان مکّار دشمن، بیش از توانِ دانشمندانِ موحّدش است. @ostad_shojae