🔺️نظر به در خواست مکرر دوستان بابت حفظ اصوات و مطالب در تلگرام برخی دوستان زحمت کشیدند و یک کانال قدیمی در تلگرام را مجدد راه اندازی کردند:
https://t.me/m_dehban
🔺️اینستاگرام
https://www.instagram.com/tv/C_XxQ03tu_C/?igsh=NjZiM2M3MzIxNA==
حتی اگر گردن ما را با ارّه جدا کنی...
🔺️عمر بن خطاب می گوید:
بعد از شهادت پیامبر ص من و ابوبکر به خانه فاطمه س رفتیم، علی ع بود و مهاجران اطراف او
گفتم: چه می گویی ای علی؟[نظرت چیست؟]
گفت: خیر و خوبی! من به پیامبر ص و آنچه نازل شده سزاوارترم.
گفتم: سوگند به خدا؟
گفت: بله
گفتم یعنی ما برگردیم؟ [عدول کنیم؟]
گفت: بله
گفتم: هرگز به خدایی که جانم در دست اوست حتی اگر گردن ما را با ارّه جدا کنی ما اجازه نمی دهیم تو خلیفه بشوی!
📌رَوَاهُ الْوَاقِدِيُّ قَالَ: حَدَّثَنَا هِشَامُ بْنُ سَعْدٍ، عَنْ زَيْدِ بْنِ أَسْلَمَ، عَنْ أَبِيهِ، قَالَ: سَمِعْتُ عُمَرَ يَقُولُ: لَمَّا تُوُفِّيَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) خَرَجْتُ أَنَا وَ أَبُو بَكْرٍ، حَتَّى دَخَلْنَا عَلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ، وَ هُوَ فِي بَيْتِ فَاطِمَةَ، وَ عِنْدَهُ الْمُهَاجِرُونَ، فَقُلْتُ:
مَا ذَا تَقُولُ يَا عَلِيُّ؟ قَالَ: أَقُولُ خَيْراً، نَحْنُ أَوْلَى بِرَسُولِ اللَّهِ (ص) وَ مَا نَزَلَ، قُلْتُ وَ الَّذِي قَالَ: نَعَمْ قُلْتُ: نَعْدِلُ قَالَ: نَعَمْ، قُلْتُ: كَلَّا، وَ الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ حَتَّى تَحُزُّوا رِقَابَنَا بِالْمَنَاشِيرِ.
المسترشد في إمامة أميرالمؤمنين علي بن أبي طالب نویسنده : الطبري الشيعي، محمد بن جرير جلد : 1 صفحه : 499
@dehban_ir
#اعتکاف
فاطمه بنت اسد در ۱۳ رجب وارد خانه خدا شد ۳ روز در آن بود و با یک انسان کامل و الهی بیرون آمد...
چقدر خوب است معتکفین در این سه روز که وارد خانه خدا شدند، کاری کنند که هنگام خروج نفس دوباره متولد شود و با یک نفس پاک الهی از خانه خدا خارج شوند.
@dehban_ir
اعتکاف یعنی انسانی که احساس می کند جان مریضی دارد خود را در قرنطینه بگذارد خدا و اهل بیت ع پرستار او شوند تا درمان شود.
#اعتکاف
@dehban_ir
امام سجاد ع: چه کسی مثل علی طاقت دارد...؟
🔺️به على بن حسين عليهماالسلام ـ كه در عبادت ، نهايت تلاش را داشت ـ ، گفته شد : عبادت تو نسبت به عبادت جدّت در چه سطحى است؟
فرمود : «عبادت من در مقابل عبادت جدّم مثل عبادت جدّم در مقابل عبادت پيامبر خداست» .
شرح نهج البلاغة :قيلَ لِعَلِيِّ بنِ الحُسَينِ عليهماالسلام ـ وكانَ الغايَةَ فِي العِبادَةِ ـ : أينَ عِبادَتُكَ مِن عِبادَةِ جَدِّكَ ؟ قالَ : عِبادَتي عِندَ عِبادَةِ جَدّي كَعِبادَةِ جَدّي عِندَ عِبادَةِ رَسولِ اللّهِ صلى الله عليه و آله . ۳3.شرح نهج البلاغة : ج ۱ ص ۲۷ ؛ بحار الأنوار : ج ۴۱ ص ۱۴۹ ح ۴۵
🔺️امام باقر عليه السلامـ درباره على عليه السلام ـ: هيچ كس توان رفتار كردن همانند او را نداشت و حتّى گاهی على بن حسين ع به نوشته اى از نوشته هاى على ع نگاه مى كرد و آن را بر زمين مى زد و می فرمود : «چه كسى طاقت اين [ عبادت سنگين ]را دارد؟!» .
الإمام الباقر ع: ما أطاقَ أحَدٌ عَمَلَهُ ، وإن كانَ عَلِيُّ بنُ الحُسَينِ عليهماالسلام لَيَنظُرُ فِي الكِتابِ مِن كُتُبِ عَلِيٍّ عليه السلام فَيَضرِبُ بِهِ الأَرضَ ويَقولُ : مَن يُطيقُ هذا ؟
الكافي : ج ۸ ص ۱۳۰ ح ۱۰۰ ، الأمالي للطوسي : ص ۶۹۳ ح ۱۴۷۰
🔺️امام صادق عليه السلام : على بن الحسين عليه السلام هنگامى كه كتاب على عليه السلام را ستاند در آن نگريست و فرمود: چه كسى چنين توانى دارد! چه كسى چنين توانى دارد! امام صادق عليه السلام مى فرمايد: على بن الحسين عليه السلام از آن پس، بدان عمل مى كرد و هرگاه براى نماز برمى خاست رنگش دگرگون مى شد تا آن جا كه در چهره اش نمايان مى گشت و هيچ كس در ميان فرزندان على عليه السلام، جز على بن الحسين عليه السلام توان عمل او را نداشت.
عنه عليه السلام : كانَ عَلِيُّ بنُ الحُسَينِ عليهماالسلامإذا أخَذَ كِتابَ عَلِيٍّ عليه السلام فَنَظَرَ فيهِ قالَ : مَن يُطيقُ هذا ؟ مَن يُطيقُ ذا ؟ قالَ : ثُمَّ يَعمَلُ بِهِ ، وكانَ إذا قامَ إلَى الصَّلاةِ تَغَيَّرَ لَونُهُ حَتّى يُعرَفُ ذلِكَ في وَجهِهِ ، وما أطاقَ أحَدٌ عَمَلَ عَلِيٍّ عليه السلام مِن وُلدِهِ مِن بَعدِهِ إلاّ عَلِيَّ بنَ الحُسَينِ عليهماالسلام [ الكافي : 8 / 163 ] .
@dehban_ir
هدایت شده از مهدی دهبان
آقایی که تن او نیزه زار شد
أَلسَّلامُ عَلَى الْمُجَـرَّعِ بِکَأْساتِ الرِّماحِ
سلام بر آنکه از جام هاى نیزه ها جرعه نوشید
نیزه زار آمده ام یا تو پُر از نیزه شدی؟!!!
چو ملائک بدنت پُر شده از بال و پر است
https://eitaa.com/dehban_ir
مهدی دهبان
مهار نشدنی 🍀رمانی درباره درمان خودارضایی و همجنسگرایی🍀 🔸️این داستان واقعی است.... 🔸️این اتفاق در کلا
بیش از ۹ هزار بازدید خورد
کتاب مهار نشدنی
هدایت شده از مهدی دهبان
علامه حسن زاده:
به حقیقت برو و بگو: آمدم ٬ اگر گفتند : اینجا چرا آمدی ؟ بگو به کجا روم و به کدام در رو کنم؟
این ره است و دگر دوم ره نیست این درست او دگر دوم در نیست
اگر گفتند : به اذن کی آمدی؟ بگو شنیدم:
بر ضیافتخانه فیض نوالت منع نیست در گشاده است و صلا در داده خوان انداخته
اگر گفتند: تا بحال کجا بودی؟ بگو راه گم کرده بودم.
اگر گفتند:چی آوردی؟ بگو اولاً دل شکسته که از شما نقل است:
در کوی ما شکسته دلی میخرند و بس بازار خود فروشی از آن سوی دیگر است
و ثانیاً:
جز نداری نبود مایه دارائی من طمع بخششم از درگه سلطان من است
و ثالثا:الهی آفریدی رایگان٬ روزی دادی رایگان٬ بیامرز رایگان٬ تو خدایی نه بازرگان
اگر گفتند: برونش کنید بگو:
نمی روم ز دیار شما بکشور دیگر برون کنید از این در در آیم از در دیگر
اگر گفتند: این جرأت را از که آموختی؟ بگو از حلم شما.
اگر گفتند: قابلیت استفاضه نداری بگو قابلیت را هم شما افاضه می فرمائید٬باز اگر از تو
اعراض نمودند بگو:
به والله به بالله به تالله * * * * * * * بحق آیه نصر من الله
که مو از دامنت دست بر ندیرم * * * * * * اگر کشته شوم الحکم الله
اگر گفتند : مُذنبی !
بگو اولاً شنیدم شما غفارید و ثانیاً من ملک نیستم آدم زاده امو ثالثاً:
نا کرده گنه در این جهان کیست بگو * * * * * آنکس که گنه نکرده و زیست بگو
من بد کنم و تو بد مکافات دهی * * * * * * پس فرق میان من و تو چیست بگو
اگر گفتند: این حرفها را از کجا یاد گرفتی؟
بگو:
بلبل از فیض گل آموخت سخن ورنه نبود * * * این همه قول و غزل تعبیه در منقارش
اگر گفتند: چه می خواهی؟
بگو:
جز تو ما را هوای دیگر نیست * * * * * * * جز لقای تو هیچ در سر نیست
منبع: نکته ۶۱ هزار و یک نکته
علامه حسن زاده آملی ره
https://eitaa.com/dehban_ir
🗯 اتمام حجت امام #کاظم علیهالسلام
🔸حضرت امام موسی بن جعفر علیهالسلام فرمودند:
هارونالرشید دستور داد مرا از مدینه نزد او بیاورند. در مجلسی از من پرسید چرا شیعیان خود را منع نمیکنید از اینکه به شما «یابن رسول الله» بگویند و شما را فرزند پیامبر خطاب کنند؟ در حالیکه شما فرزندان علی هستید و فاطمه ظرف تولد شما بود و فرزند به پدر نسبت داده میشود نه مادر!!
حضرت در پاسخ او، آیۀ «وَ وَهَبْنا لَهُ إِسْحاقَ وَ يَعْقُوبَ كُلًّا هَدَيْنا وَ نُوحاً هَدَيْنا مِنْ قَبْلُ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِهِ داوُدَ وَ سُلَيْمانَ ... وَ زَكَرِيَّا وَ يَحْيى وَ عِيسى» (انعام/84) را خواندند و فرمودند: پدر عیسی کیست؟ هارون گفت: او پدر ندارد و از کلام خدا و روحالقدس خلق شده است.
امام کاظم علیه السلام فرمودند: عیسی از طرف مریم از فرزندان انبیا به شمار آمده و ماهم از طرف فاطمه به فرزندان انبیا ملحق شدهایم . هارون گفت: أحسنت؛ و درخواست کرد که دلیل دیگری هم برایم بگو!
حضرت فرمودند: همۀ امت از نیک و بد متفقاند که وقتی پیامبر (صلی الله علیه وآله) نجرانیان را به مباهله فراخواند در زیر عبا (که سایبان بین دو درخت بود) جز پیامبر و علی و فاطمه و حسن و حسین (علیهم السلام) شخص دیگری نبود و خداوند در اینباره فرمود:
«فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَكُم» (آل عمران/۶۱) پس تأویل «ابنائنا» حسن و حسین و «نسائنا» فاطمه و «أنفسنا» علی بن أبيطالب (علیهم السلام) است.
هارون با درماندگی از اینکه پاسخی ندارد گفت: أحسنت.
📚 الإختصاص (للمفید)، ص: 56
@dehban_ir
🗯 فریاد شیطان ...
🔻 عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سُلَیْمَانَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَحْفُوظٍ عَنْ أَبِی الْمَغْرَاءِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ علیه السلام یَقُولُ: لَیْسَ شَیْ ءٌ أَنْکَی لِإِبْلِیسَ وَ جُنُودِهِ عَنْ زِیَارَةِ الْإِخْوَانِ فِی اللَّهِ بَعْضِهِمْ لِبَعْضٍ وَ قَالَ وَ إِنَّ الْمُؤْمِنَیْنِ یَلْتَقِیَانِ فَیَذْکُرَانِ اللَّهَ ثُمَّ یَذْکُرَانِ فَضْلَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ فَلَا یَبْقَی عَلَی وَجْهِ إِبْلِیسَ مُضْغَةُ لَحْمٍ إِلَّا تَخَدَّدَ حَتَّی إِنَّ رُوحَهُ لَتَسْتَغِیثُ مِنْ شِدَّةِ مَا تَجِدُ مِنَ الْأَلَمِ فَتُحِسُّ مَلَائِکَةُ السَّمَاءِ وَ خُزَّانُ الْجِنَانِ فَیَلْعَنُونَهُ حَتَّی لَا یَبْقَی مَلَکٌ مُقَرَّبٌ إِلَّا لَعَنَهُ فَیَقَعُ خَاسِئاً حَسِیراً مَدْحُوراً.
🔸ابی المغرا گفت: شنیدم امام کاظم علیه السلام میفرمود: «هیچ چیز، ابلیس و لشکریانش را بیشتر از دیدار برادران دینی از یکدیگر، برای رضای خدا، سرکوب نمی کند. » و فرمود: «دو مومن به هم برمی خورند و ذکر خدا میکنند و سپس از فضیلت ما خاندان یاد میکنند؛ و در چهره ابلیس تکه گوشتی نمی ماند، جز اینکه چروک بیفتد، تا روحش از سختی دردی که میکشد، فریاد «به دادم برسید» برآوَرد؛ و فرشتههای آسمان و خازنان بهشت، آن را حس میکنند و به او لعنت میفرستند، تا اینکه هیچ فرشته مقربی نمی ماند، مگر اینکه او را لعنت میکند؛ پس، دفع شده و وامانده و رانده شده میماند. »
📚کافی ج۲ص۱۸۸
#ذکرالله
@dehban_ir