eitaa logo
دهکده کارآفرینی بهارستان
176 دنبال‌کننده
263 عکس
300 ویدیو
3 فایل
شبکه مسائل اقتصاد مقاومتی #اقتصاد_ما #سواد_تجاری ارتباط: @alireza_zamanpour
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پرفسور مسعود درخشان
دوره آموزشی با محوریت کتاب فریب‌بزرگ؛ علم‌ِاقتصاد یا اقتصادِعلم‌نما 📚 جمع خوانی (۱۰ جلسه) 💭 مباحثه (۱۰ جلسه) ❓ تدریس (۱۰ جلسه) مدرس: استادمسعوددرخشان ویژه: طلاب،دانشجویان‌ وفارغ‌التحصیلان زمان: سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه‌ (هر هفته) ساعت ۲۲ - ۲۰ شروع دوره ۲۲ آبان ۱۴۰۳ ثبت‌نام: پیام به ۰۹۱۹۲۹۵۵۱۲۵ 💠 @profderakhshan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ توفیق سفر کاری مردمی❌ ⭕️ شروع سفرهای محلات سراسر کشور برای ایجاد تحول اجتماعی در حوزه معیشت ‼️ با من همراه شو برای جهش تولید ✅ کانال ایتا مقداد خداداد 🆔 @meghdad_khodadad ✅ صفحه اینستاگرام 🆔 @meghdad_insta ✅ کانال تلگرام 🆔 @m_khodadad_clip
Taeb-Eslam-yahod01.mp3
4.57M
🔺 1 ⭕️ چی شد که بعد از پیامبر خلافت به امیرالمومنین علی علیه السلام نرسید؟ 🔻 اسـتاد طائـب عزیـز، پاسخ میدهند 🪴 حتما همه دوستان وقت بزارند و صوت رو گوش بدهند، بسیار در تحلیل وقایع ، براتون مفید خواهد بود💥
Taeb-Eslam-yahod02.mp3
4.21M
🔺 2 ⭕️ جلسه دوم: تلاش های پیامبر برای جلوگیری از انحراف اسلام 📍اهمیت ، تسلط یهود بر دنیا چرا بعد از پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) به حکومت نرسید؟ تقابل اسلام و یهود از کجا آغاز شد؟ برنامه ی یهود در این باره چه بود؟ نفوذی های یهود در اسلام چه کسانی بودند؟ چرا حضرت فاطمه(س) به پشت در رفت؟ نگاهی متفاوت به ماجرای فدک و… 🔉 استاد طائب ♦️ برای کسایی که شبهه دارند، حتما این فایل رو ارسال کنین
Taeb-Eslam-yahod03.mp3
4.94M
3 🚨 جلسه سوم: ماجرای غدیر و بیعت با پیامبر اکرم چرا اولین بیعت کننده با امیرالمومنین در غدیر، خلیفه اول بود؟ 💢 ما در جهانی که زندگی میکنیم اگه زیرک نباشیم، دشمن، ما رو نابود خواهد کرد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 اعتماد به پرچمدار حق آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری : ▫️هر پیغمبری، به‌اندازه مأموریتش، پشتِ‌ صحنه مأموریتش را هم می‌بیند، اما امّت‌ها آن پشتِ صحنه را نمی‌بینند. امتحان سخت در این‌جاست. امتحان سخت این است که اُمّت نمی‌داند موسای کلیم چه برنامه‌‌ای دارد؟ ▫️ در امتحاناتِ سخت، غیبِ امتحان در دست ما نیست. نمی‌دانیم چه خواهد شد.‌ ما باید به پرچمدار راه که خدا او را انتخاب کرده و مأموریتی روی دوشش گذاشته است، اعتماد کنیم. «مَا كَانَ اللَّهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلَىٰ مَا أَنْتُمْ عَلَيْهِ حَتَّىٰ يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ ۗ وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُطْلِعَكُمْ عَلَى الْغَيْبِ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يَجْتَبِي مِنْ رُسُلِهِ مَنْ يَشَاءُ ۖ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ ۚ وَإِنْ تُؤْمِنُوا وَتَتَّقُوا فَلَكُمْ أَجْرٌ عَظِيمٌ» (سورۀ آل‌عمران| آیه ۱۷۹) (خداوند بر آن نيست كه (شما) مؤمنان را بر آن حالى كه اكنون هستيد رها كند، مگر اينكه (با پيش آوردن آزمايش‌هاى پى در پى،) ناپاك را از پاك جدا كند. و خداوند بر آن نيست كه شما را بر غيب آگاه سازد، ولى از پيامبرانش، هر كه را بخواهد (براى آگاهى از غيب) بر مى‌گزيند، پس به خدا و پيامبرانش ايمان آوريد و (بدانيد) اگر ايمان آورده و تقوا پيشه كنيد، پس براى شما پاداش بزرگى خواهد بود.) با حسینیه هدایت همراه باشید... | | 🔻 | اینجا انقلاب جریان دارد... @hoseinie_hedayat
داشتم فکر می‌کردم چه باید گفت در این بحبوحه که این غزل سراغم آمد: آن بزدلان سوار به ارّابه- بی‌زحمت مقاتله- برگشتند تا بچه‌شیر باخت قمارش را، کفتارها به هلهله برگشتند شد دُور، دُور چرتکه‌اندازان، بازیچه‌ی محاسبه شد میدان پس صفرهای از عدم آویزان، از نو به این معادله برگشتند از بطن گاو شیرده جدّه، گوساله‌‌ی طلا متولد شد تا دوستان یکدله‌‌ی چوپان، با گرگ‌های این گَله برگشتند از دشت های شعله ور شامات، خون هزار یوسف ما جوشید تا نابرادران برادرکش، مست از سر معامله برگشتند پس صبح کو؟ کبودشد این دنیا، در چنگ فتنه ماند بشر، تنها قابیلیان به صحنه‌ی جرم اما بعد از هزار سلسله برگشتند تقویم، شرمسار ورق می خورد، تاریخ، کنج کافه عرق می خورد خیل سیاسیونِ کم‌آورده، با روزنامه‌باطله برگشتند بستند باز بی‌شرفان باهم، خونخوارها و خوش‌علفان باهم همسو شدند بی‌طرفان با هم... شمر و سنان و حرمله برگشتند میلاد عرفان پور
وقتی مرز جبهه اسرائیل است چرا جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت باید درگیر جنگ داخلی شود ولو اینکه قدری دستش کوتاه‌تر شود؟ امروز مرز جبهه، اسرائیل است نه داعش و اخوانی‌ها و ترکیه و ... جمهوری اسلامی به هیچ دلیلی نباید مرز را عقب بکشد و با الجولانی و ... بجنگد
امام موسی صدر: اسرائیل شرّ مطلق است،اگر اسرائیل با کمونیسم درگیر شود،در کنار کمونیسم خواهیم ایستاد. اگر با لیبرالیسم درگیر شود، در کناد لیبرالیسم خواهیم ایستاد. اگر با شیطان درگیر شود،در کنار شیطان خواهیم ایستاد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸کارهای اقتصادی شهید بهشتی قبل از انقلاب... 🎙علیرضا اسلامی 🆔 @dehkadeh_karyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به بهانه شب یلدا به بهانه شب یلدا به عنوان یکی از مناسک فرهنگ ایرانی جا دارد یکبار دیگر این ویدئوی کوتاه را ببینیم و از خود بپرسیم که جایگاه فرهنگ بومی در متن زندگی ما چیست؟ تزیینی و حاشیه‌ای یا جدی و در متن زندگی؟ چرا برخی از ما دیوان حافظ را فقط برای شب یلدا و قرآن را فقط برای شبهای قدر می‌خواهیم؟! عزیزی (از فلاسفه و شاگردان مشهور مکتب هایدگر) چند سال قبل سفری به قم داشت و بعد از مشاهده حجم انبوه فست فود و پیتزا فروشی‌های این شهر گفته بود که باورش برایم سخت است که در شهری که مهد فلسفه صدرایی است این حجم از پیتزافروشی وجود داشته باشد. غرب اگر در تمدن سازی موفق شد، به دلیل امتداد فلسفه‌اش در اجزای مختلف سبک زندگی بود. امتداد فلسفه در کنش‌های عملی است که تمدن‌ساز است وگرنه آن تمدن، صورت عینی نمی‌یابد و صرفا در حوزه نظر باقی می‌ماند و مناسک و نشانه‌هایش نهایتا نقشی تزئینی و حاشیه‌ای می‌یابد. 🆔 @dehkadeh_karyar
27.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ توضیحاتی در مورد عملیات میدانی مربوط به معیشت مردم؛ ‼️ لطفاً با نام کانال نشر بدید... ✅ کانال ایتا مقداد خداداد 🆔 @meghdad_khodadad ✅ صفحه اینستاگرام 🆔 @meghdad_insta ✅ کانال تلگرام 🆔 @m_khodadad_clip ♨️ دهکده کارآفرینی بهارستان 💢 @dehkadeh_karyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ برای اقتصاد دستوری امپراطوری رسانه‌ای سرمایه‌داری... 💎 حجت‌الاسلام دکتر محسن خاکی برشی از دوره MPA با رویکرد حکمرانی مردمی 🎙 صوت کامل این جلسه: https://eitaa.com/shipaa/778 🎥 فیلم کامل جلسه: https://eitaa.com/shipaa/723 🆔 @dehkadeh_karyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در فصلهای پاییز و زمستان که دائما خبر تعطیلی مدارس برخی کلانشهرها به ویژه تهران به علت آلودگی هوا به گوش می‌رسد جا دارد بپرسیم که سهم سیاستهای اشتباه شهرسازی در این آلودگی‌ها چقدر بوده است؟ هر روز تعطیلی مدارس و ادارات و صنعت و ... چقدر برای کشور هزینه دارد؟! چرا برخی مدیران که شعار شهر اسلامی می دهند در عمل، برخلاف اصول اولیه شهرسازی اسلامی ایرانی عمل می کنند؟! آیا تداوم اشتباهات شهرسازی دهه های قبل در کلانشهرها هیچ توجیهی دارد؟! این کلیپ را ببینید و خودتان قضاوت بفرمایید. مدت زمان: ۱ دقیقه و ۱۹ ثانیه ♨️ دهکده کارآفرینی بهارستان 💢 @dehkadeh_karyar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
جبهه اقتصادی انقلاب اسلامی چندوقتی است که الحمدلله جبهه انقلاب در موضوع اندیشه اقتصادی بسیار فعال شده است. فعالیت دوستان بزرگواری چون دکتر جبرائیلی و دکتر عبدالملکی، دکتر صمصامی و ... که چندسال قبل در اقلیت محض بود، این روزها اما بسیار نتیجه داده و حجم عظیمی از محتوا در شبکه‌های اجتماعی در حال تدوین است و هزاران جوان انقلابی به این نهضت پیوسته‌اند و مرتب در حال تولید محتوا هستند. این طلیعه یک حرکت مردمی عظیم در حوزه اقتصاد است. حرکتی که انشاالله نئولیبرالیسم را به دفینه‌ای تاریخی تبدیل می‌کند. دوستان بزرگواری در این نهضت حضور دارند و در حال کمک هستند که نامشان را نمی‌برم. چون طرف مقابل، استاد تخریب نامهاست. اما نمی‌توانم از آقای «بیداری ملت» و آقای «خبرفوری سراسری» که تلاش شبانه‌روزی‌شان این روزها روح تازه‌ای دمیده به جبهه تقدیر نکنم. بله بچه‌های انقلاب فعالند و در حال حرکت. جبهه اقتصادی انقلاب اسلامی، الحمدلله مردمی سازی را از خودش شروع کرده است. موج این جبهه انشاالله به سرعت فراگیر می‌شود. در این وضعیت در فکر این هستم که من نیز بتوانم افزوده‌ای داشته باشم برای انقلاب اقتصادی مردم ایران. در شرایطی هستیم که هر چه فکر می‌کنم باید بگویم را الحمدلله جوانانی بزرگوار قبل از من می‌گویند. این هماهنگی نشان از یک جبهه مردمی هماهنگ دارد. جبهه‌ای که چون مردمی است، امکان تخریبش به حداقل می‌رسد. جبهه‌ای که چون بودجه از جایی نمی‌گیرد، و حرارتش از قلب اعضا ریشه می‌گیرد، خاموش شدنی نیست. شما هم به من مشورت بدهید که چگونه می‌توانم به این جبهه کمک بیشتری کنم. @hrmaghsoodi ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
🌕 آبان ۹۸ حادثه نبود چند نکته درباره‌ی ابعاد سیاسیِ تحلیل‌ها و تجویزهای اقتصادی این روزها 🔺 سرمقاله‌ی ارگان بازارگرایانِ افراطی، همان‌ها که قهرمان‌شان خاویر میلیِ جانی است، دیروز با تشبیه مقامات کشور به موجوداتی سرمازده و به خواب رفته در دامنه کوه، از لزوم تصمیم‌های «سخت، مهم و تلخ» سخن گفته است. چند روز قبل هم یکی از فعالان اقتصادی و رسانه‌ای نزدیک به وزیر اقتصاد از فوائد شوک درمانی و افزایش ناگهانی قیمت‌ها سخن گفته بود و نمونه‌های موفقی از اجرای آن در کشورهای مختلف را برشمرده بود. نکته مهم این بود که او تاکید کرده بود این کشورها بعضاً حسب ضرورت از «کشتار مردم» هم در اجرای برنامه‌های اقتصادی خود استفاده کرده بودند. خط اصلی را همان استاد بازارگرایان افراطی و نویسنده‌ی سرمقاله‌ی فوق چند ماه قبل داده بود: ۱) با حجاب و فیلترینگ طبقات متوسط و مرفه را سرگرم کنید؛ ۲) در روابط خارجی پرچم سفید تکان دهید؛ ۳) آن‌گاه تیغ بر کشید و به مأموریت اصلی (جراحی اقتصادی) بپردازید. این یعنی ذبح طبقات محروم به پای ایدئولوژی نئولیبرالیسم. نکته جالب این است که این نسخه به عنوان «طرح نجات ایران» فروخته می‌شود در حالی که نتیجه‌ی محتوم آن «فروپاشی» است. ذبح طبقات محروم که حامی و پشتیبان اصلی نظام در این ۴۵ سال بوده‌اند، راه را برای انحلال جمهوری اسلامی در نظام سرمایه‌داری جهانی فراهم می‌کند. و مگر نئولیبرال‌ها جز این رؤیایی در سر دارند؟ برای سرکوب مستضعفین کدام چماق و کدام گلوله نزد نئولیبرال‌ها بهتر از چماق بسیج و گلوله‌ی نیروی انتظامی؟ هم فال است و هم تماشا. مگر پس از ارتکاب آبان ۹۸ قاه قاه نخندیدند؟ مگر نگفتند ما هم صبح جمعه فهمیدیم؟ مسببان اصلی آبان ۹۸ اگر به دار آویخته شده بودند امروز دوباره همان سناریوها برای اجرا روی میز مقامات دولت قرار نمی‌گرفت. جالب اینکه همزمان با تحولات فوق، یک «قهرمان پرتاب میکروفون» هم دیروز با افتخار فاش کرد که برنامه‌ این است که ایران هم مثل شیخ‌نشین‌ها بشود «گاو شیرده غرب». حتما ایشان مطلع است که ویژگی مطلوب شیخ‌نشین‌های منطقه برای غرب، غیر از توان شیردهی، این است که بهره‌مند از خشن‌ترین ابزار سرکوب طبقات مستضعف و محروم هستند؛ مجهز به آخرین فناوری‌های ارّه. فی‌الواقع استاد جامعه‌شناسی مملکت می‌فرمایند یک دست ارّه برقی و یک دست شیر نفت، رقصی چنین در آغوش ترامپم آرزوست! چماق سوریه‌‌هراسی و هویج کشف حجاب و رفع فیلترینگ همه بهانه بود برای صاف کردن جاده‌ی استعلا و استیلای دلار. به نظر می‌رسد طراحان پشت صحنه قضایای این روزها همه را به حجاب و فیلترینگ سرگرم کردند تا چوب حراج به وجه رایج مملکت بزنند و جاده را برای استیلای دلار در اقتصاد ایران صاف کنند. هرگز کسی اینگونه فجیع به کشتن پول ملی خود برنخاسته بود. آنها که عهده‌دار امنیت جمهوری اسلامی هستند اگر امروز هشیار نباشند، فردا که ایران جولانگاه جولانی‌ها شود کارشان سخت‌تر خواهد بود. ای‌کاش رئیس‌جمهورِ نهج‌البلاغه خوانِ ما، فراموش نکنند که بر اساس آمار و داده‌های انتخابات، مهمترین نقش را در پیروزی نهایی ایشان بر رقیب، رای سه دهک محروم جامعه و رای روستاییان ایفا کرد. اینکه بعد از چند ماه دستاورد دولت بشود آزادسازی واردات آیفون ۱۶، حاکی از انحراف و جابجایی اولویت‌ها است. ظاهراً برای برخی عناصر دولت پیگیری مطالبات آنها که در انتخابات شرکت نکردند مهم‌تر از پیگیری مطالبات کسانی است که در انتخابات شرکت کردند. آقای رئیس‌جمهور نباید اجازه دهند اقشار و گروه‌های خاصی دولت را گروگان بگیرند و به سمت مقاصد و منافع خاص خود هدایت کنند و در این میان طبقات محروم و اقشار مستضعف ذبح شوند. همان‌گونه که دولت اصلاحات توسط یک تیم بحران‌ساز گروگان گرفته شد و پایگاه مردمی‌اش از دست رفت و در آزادترین انتخابات با سنگین‌ترین شکست مواجه شد. ما موفقیت رییس‌جمهور را موفقیت خودمان می‌دانیم. این نقدهای خیرخواهانه هم از این روست که نمی‌خواهیم بازارگرایان افراطی و سرنگونی طالبان حکومتی که در روزنامه‌هایشان در وصف «بهار دمشق» غزل‌سرایی می‌کنند با طرح‌های تسلیم‌طلبانه‌ سقوط دولت دکتر پزشکیان را تسهیل و تسریع کنند. 🆔 @dehkadeh_karyar
🔆 جوان نمی‌تواند ازدواج کند، به نظام فحش می‌دهد و مطالبهٔ «آزادی» می‌کند. 👈 این «آزادی‌خواهی» ناشی از «دموکراسی‌خواهی» نیست؛ ناشی از «تحقیری» است که «مدل سرمایه‌داری» و «اختلاف طبقاتی» بر این ملت تحمیل کرده. 🔷 سید منیرالدین حسینیِ هاشمی: «نیاز جنسی و نیاز اقتصادی عجیب به هم گره می‌خورند. یعنی «بستر طبقاتیْ» فرد را تحقیر می‌کند؛ وقتی تحقیر کرد، درواقع به او می‌گویند: «تو دیگر نمی‌توانی زندگیِ آبرومندی داشته باشی! نه تا ۲۶ سال، بلکه تا ۳۶ سالگی و بالاتر. لذا برو و سال‌ها در انتهای صف بایست! اگر بخواهی ازدواج کنی نیز باید انتهای صف بایستی و فعلاً زندگی با احساس حقارت را بپذیر!». این برای جوان بسیار تلخ است. در این صورت، جوان می‌خواهد محدودیت ارزشی را بشکند؛ می‌خواهد انتقام بگیرد. این‌که جوان ‌«هیپی» می‌شود یا دختر موی سرش را بیرون می‌گذارد، می‌خواهد بگوید «پس من نیز محدودیت ارزشی را نمی‌پذیرم». این عملِ جوان، دقیقاً عکس‌العملِ تحقیرِ جامعه به‌وسیلهٔ سرمایه است؛ درحالی‌که نام آن را «آزادی» می‌گذارد. آزادیِ فردی وقتی پیدا می‌شود که شما ابتدا «تحقیر» کرده باشید. اگر «تجلیل» کنید کسی نمی‌گوید آزادی می‌خواهم! آن موقع که انقلاب در اوجِ جوش‌وخروش بود حرفِ آزادی طرف‌دار نداشت. حتی اگر رادیوهای بیگانه نیز بسیار تبلیغ می‌کردند حرف دموکراسی در زمان جنگ طرف‌دار نداشت! الآن برای جوانان لبنانی، حرف آزادی فریبنده نیست؛ زیرا احساس هویت و احساس کرامت می‌کنند و «کریم‌تر شدن به‌وسیلهٔ ایثار» را آرزو می‌کنند؛ چون کسی استیثار نمی‌کند و نمی‌گوید «تو باید ذلیل و زیردست من شوی و مذهب هم مهر و امضایش را پای آن بزند». حال، وقتی از یک‌ طرف، شما مصرف کالای لوکس و سفرِ کیش را تبلیغ و تجلیل می‌کنید و اعتبارات را مادی می‌کنید، و از طرف دیگر، نظام هم «اسلامی» است، چه انتظاری از جوان دارید؟ بعد از تحقیری که نسبت به جوان‌ها می‌کنیم و می‌گوییم: «اگر تو بخواهی زندگی آبرومندی داشته باشی، فعلاً باید آخر خط بایستی و چون آشنایی و رابطه‌ای هم با هیچ جناح و گروهی نداری، بنابراین کسی از تو حمایت نمی‌کند»، آیا این جوان واقعاً محدودیت‌های ارزشی شما را مقدس خواهد شمرد؟! (فقط آن جوانی این‌گونه خواهد بود که ملکهٔ عدالت پیداکرده باشد؛ یعنی بر نفس خود حاکم شده باشد و بگوید: «من اصلاً اعتراض نمی‌کنم»!) بنا بر آنچه عرض شد، من اساس آزادی‌خواهی جوان‌ها را [مطالبهٔ] «دمکراسی» نمی‌دانم. پس ‌از این‌که سهام شرکت‌های اقماری دولت را درست کرده و نحوه مدیریت آن را خصوصی کردید و «سرمایه‌‌داری»، با یال و کوپالش، استقرار پیداکرده است، هویت اولیهٔ (هویت انقلابیِ) جوانان را متلاشی کرده و موردحمله قراردادید و هویت آنها را هویتِ پول کردید، در این صورت، آن‌ها می‌گویند «این‌ها خودشان برای پولدارها ‌همه‌چیز درست می‌کنند و برای قدرتمندان سیاسی هم که همه‌چیز فراهم است (یعنی هم پسر تاجر می‌تواند زن بگیرد و هم پس فلان آخوند)، امّا می‌گویند این چیزها برای تو حرام است؛ تو برو تِی بکش!». 👈 در پاسخ، جوان نیز می‌گوید: «هیچ برهانی را قبول ندارم! آیا بائُک تَجُرّ و بائی لاتَجُرّ؟! آیا غریزه جنسیِ تو ارضا شود و غریزه جنسیِ من ارضا نشود؟! آیا محدودیت جنسی برای من چوب آخر است که می‌زنید؟ یعنی محدودیت مالی که دارم، محدودیت مقامی هم دارم، حال می‌گویید محدودیت جنسی هم داشته باشم؟! پس اگر این‌گونه است من دمکراسی را می‌خواهم تا حداقل آزاد باشم و بتوانم دهن‌کجی و اعتراض کنم!» در این صورت، همین جوان علیه نظام نیز فعالیت می‌کند.» (۱۳۷۸) ☑️ @moniroddin 🆔 @dehkadeh_karyar
هر دو سوی قصه هشتک میزنن کی رییس جمهور باشه! اما باندهای قدرت و ثروت( الیگارشها) به راحتی و در عمل نشون میدن که فرق نمی‌کنه کی رئیس جمهور باشه، اونها هستند که سیاست را به دولتها دیکته می‌کنند بلایی که به اصطلاح خصوصی سازی بر سر کشور آورد ادامه دارد! مجیدرضا حریری حکمران؛ روایت عمیق سیاست و اقتصاد @HokmranOnline
این آقای شاکری هم در وزارت اقتصاد دولت رئیسی حضور داشت و هم جزو تیم اقتصادی آقای قالیباف بود و امروز هم مداح سیاست‌ نابودکننده ارزش پول ملی در دولت پزشکیان! وقتی می‌گوییم ریشه مشکلات اقتصادی را ورای دعواهای جناحی و سیاسی ببینید و اینقدر رئیسی-روحانی نکنید یعنی این
💥 احکام نظام اقتصادی از نگاه شهید صدر ✔️ استاد سید محمدمهدی میرباقری: «از نگاه شهید صدر، مکتب اجتماعی عمدتاً بايدها و نبايدها، شايسته‌ها و ناشايسته‌ها و ينبغی و لاينبغی‌ها را بيان مي‌کند. [یعنی] لايه‌هایی از نظريات و قواعد عمومیِ قابل استناد به شريعت وجود دارد كه داراي نظم و نسق و انتظام خاصي بوده و قطعات يک پازل و جورچين به شمار مي‌روند، به‌طوری که يک «کُل» و يک بسته پيشنهادي را در عرصه سياست، فرهنگ يا... را شکل مي‌دهند و با ساير نظامات اجتماعي اسلام هم ارتباط برقرار مي‌کنند؛ مثل نظام اقتصادي که در درون خود، داراي عناصر به هم پيوسته است و اين عناصر به هم پيوسته، داراي ارتباط خاص با نظام سياسي و فرهنگي يا نظام تربيتي و امثال اينهاست و درمجموع، يک سلسله نظامات مستند به اسلام هستند که نظام کلان اسلامي را تشکيل مي‌دهند. شهيد صدر در مقام مقايسه بين علم و مکتب مي‌گويند كه مکتب اقتصادي، اسلامي و غيراسلامي دارد؛ چرا که مکتب بايدها و نبايدها را بيان مي‌کند اما علم، اسلامی‌ و غیراسلامی ندارد. علم هست‌ها را بيان مي‌کند و درواقع، از اين علم، روش دستيابي به آن غايات و اهداف را به دست مي‌آوريم. همچنين ايشان بين «مکتب اقتصادي» اسلام با «اخلاق اقتصادي» تفکيک مي‌کنند و معتقدند كه اخلاق اقتصادي، يک سلسله اندرزهايي در موضوع اقتصاد است؛ مثل اينکه در اخلاق اقتصادي، به عدالت يا به پرهيز از ظلم و تجاوز به حقوق ديگران توصيه مي‌شود. اين توصيه‌ها، مکتب اقتصادي نيست، بلكه اخلاق اقتصادي است. مکتب اقتصادي داراي يک نظامي است که نقطه مختصات «عدالت» و تعادل در اقتصاد را تعيين مي‌کند؛ يعني نسبت ميان عناصري که «عدالت اقتصادي» را محقق مي‌سازند را تعريف مي‌کند. در اين صورت، اين تعريف، يک تعريف «کلي» نيست بلکه تعريف به «مقومات» و «عناصري» است که عدالت اقتصادي را نتيجه مي‌دهد، همچنين «نسبتي» که بايد بين اين عناصر برقرار شود تا عدالت اقتصادي برقرار گردد، در اين صورت عدالت، محصول و برايند يک مجموعه و «کل» مي‌باشد. فرضاً به اين پرسش پرداخته مي‌شود که نقش دولت در عدالت اقتصادي چيست؟ دخالت دولت در مناسبات اقتصادي، عادلانه است يا خير؟ آيا افراد، آزادي در فعاليت اقتصادي دارند و مي‌توانند به مالکيت برسند و دايره مالکيت خصوصي چيست؟ اينها عناصري است که با آنها، عدالت اقتصادي را تفسير مي‌کنند.» (جلسه ۴ درس خارج مبانی فقه حکومتی، ۱۳۹۱) ☑️ @mirbaqeri 🆔 @dehkadeh_karyar
دعای حلول ماه رجب: اَللّهُمَّ بارِکْ لَنا فی رَجَب وَ شَعْبانَ، وَ بَلِّغْنا شَهْرَ رَمَضانَ، وَ اَعِنّا عَلَی الصِّیامِ وَ الْقِیامِ، وَ حِفْظِ اللِّسانِ، وَ غَضِّ الْبَصَرِ، وَ لا تَجْعَلْ حَظَّنا مِنْهُ الْجُوعَ وَ الْعَطَشَ.