eitaa logo
دلدادگان کوی یار غائب 🌸مهدی (عج)🌸
432 دنبال‌کننده
444 عکس
178 ویدیو
2 فایل
السلام علیک یا بقیة الله فی ارضه گم گشته ام به اشک که پیدا کنم تو را دل شسته ام ز جان که تمنا کنم تو را
مشاهده در ایتا
دانلود
23.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌امام سجاد علیه‌السلام درباره جایگاه حضرت قمر بنی هاشم فرمودند: 🍃وَ إنَّ لِلْعَبّاسِ عِنْدَ اللَّهِ تَبارَکَ وَتَعالی مَنْزِلَةٌ یَغبِطَهُ بِها جَمیعَ الشُّهدَاءِ یَوْمَ القِیامَة عباس علیه‌السلام نزد خداوند مقامی دارد که همه شهدا در قیامت بدان غبطه می‌خورند🍃 چرا تاسوعا را به حضرت ابوالفضل‌ العباس علیه‌السلام منتسب می‌‌دانند⁉️ ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥 شرح فرازی از زیارت‌نامه حضرت عباس (سلام الله علیه) 🔹 أشْهَدُ لَكَ بِالتَّسْلِيمِ وَالتَّصْدِيقِ وَالْوَفاءِ وَالنَّصِيحَةِ لِخَلَفِ النَّبِيِّ صَلَّى اللّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ 🔸تسلیم: اسلام، دین تسلیم است. «فَلا وَ رَبِّکَ لا یُؤْمِنُونَ حَتَّی یُحَکِّمُوکَ فیما شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لا یَجِدُوا فی أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمَّا قَضَیْتَ وَ یُسَلِّمُوا تَسْلیماً»(نساء/۶۵) وجود مقدس قمر بنی‌هاشم، در عظیم‌ترین درگیری‌های تاریخ وارد شده و تسلیم محض بوده است. اگر الان برای ما مسئله، بعد از ۱۴۰۰ سال حل شده غیر از آن زمان است؛ زیرا آن زمان، خیلی‌ها که خودشان را بزرگ می‌دانستند و صحابی بودند و وجود مقدس نبی اکرم و امیرالمومنین و امام مجتبی را درک کرده بودند و شاگردی آن حضرات را کرده بودند، نمی‌توانستند بپذیرند که این راه، راه صوابی است. تسلیم شدن نسبت به وجود مقدس سیدالشهداء در این بلاء عظیم، در این امتحان سخت و سر باز نزدن و قوای خود را در اختیار معصوم قرار دادن قدم اول است. تسليم مقام اسلام است؛ يعني قلب انسان دنبال قلب وليّ خدا حركت كند و سلم در مقابل او باشد. 🔸 التصدیق: قدم دوم، تصدیق است. یعنی امام را عین صدق محض بدانی و شک و ریب و تکذیب نسبت به امام، در انسان پیدا نشود. خیلی‌ها در ته دلشان نسبت به حقانیت سیدالشهداء(ع) تردید کردند. ما یک تصدیق داریم، نقطه مقابلش از شک شروع می‌شود، بعد به ریب و بدگمانی می‌رسد، بعد به تکذیب ختم می‌شود. مقابل تصدیق، تکذیب است. انسان، معصوم را تکذیب می‌کند و می‌گوید: درست نیست، صدق نیست، فرمان خدا نیست، راه صواب نیست. اولش هم از یک تردید و شک آغاز می‌شود. انسان اگر در حقانیت جبهه انبیاء و اولیاء الهی تردید کرد این تردید، همین جا نمی ماند؛ بلکه شیطان، انسان را قدم به قدم پیش می‌برد تا به مقام ریب و بعد هم مقام تکذیب می‌رساند. تصدیق کردن معصومین و آنها را عین حق و صدق دانستن و شک نکردن در سختی‌ها به‌خصوص آنجایی که به حسب ظاهر با تعلقات ما درگیر می‌شود، کار بسیار سختی است؛ چون ما وقتی می‌خواهیم تصدیق کنیم، ترازوی ما، تعلقات ما هستند. تصديق، يعني در امواج سنگين‌ترين ابتلائات و امتحان‌هايي كه وليّ خدا از انسان می‌گیرد در ورود به باب او ترديد به‌ خود راه ندهد و ذرّه‌اي در حقّانيت و صدق و پاكي و طهارت او شک نکند. با يقين كامل وليّ خدا را همراهي كند. 🔸 الْوَفاء: آدمی که تسلیم امام است؛ به فهمی می‌رسد و محاسباتش با امام همراه می‌شود. عقل عملش، تعلقاتش، خوب و بد کردن‌هایش، زشت و زیبا کردن‌هایش، درکش از معروف و منکر، با امامش هماهنگ شده و تابع و دنباله‌رو امام و نورانی به نور امام می‌شود. حالاست که می‌تواند وفا بکند و پیمانه‌اش را پر می‌کند و عهدهایی که با امامش داشته، بتمامه انجام دهد. «وافی» آن کسی است که پیمانه را پر می‌کند. قرآن می فرماید «وَ مَنْ أَوْفی بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذی بایَعْتُمْ بِهِ». کسی با خدا وفا کرد، خدای متعال در وفاداری، بر همه، سابق است و اصلاً وفاداری همه، از او است. روز قیامت، همه شهدا و خصوصاً شهدای کربلا که گُل سرسبد گل‌ها هستند؛ وقتی جایگاه حضرت ابالفضل را نسبت به حضرت سیدالشهداء می‌بینند، غبطه می‌خورند. وفا، يعني اين‌كه همۀ سرمايه‌اش را بدهد و خود را نه‌تنها هيچ‌كاره، که بدهكار بداند. 🔸النصیحه: از این لطیف‌تر، نصیحت است. نُصحِ برای امام؛ به معنای نصیحت کردن و موعظه کردنِ امام نیست، بلکه بیش از وفا، و به‌معنای خیرخواهی کردن است؛ یعنی پیمانه ات را که پر کردی، آنچه را هم که از تو نخواستند، بروی انجام بدهی؛ یعنی کار را زیباتر و بیشتر از آنکه خواستند، انجام دادن. همان که خدای متعال در قرآن خطاب به پیامبر فرمود: «طه * ما أَنْزَلْنا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ لِتَشْقی» (طه/۱-۲) پیغمبر ما! نگفتیم این قدر زحمت بکشی؛ بلکه ما گفتیم برو دست بندگان ما را بگیر و بیاور. برو عالم را آباد کن و با عبادت خودت عالم را نورانی کن. نگفتیم این‌طور به زحمت بیفت. این نصیحت است. سیدالشهداء، امام است؛ اگر کاری بکنی که بگویند او نسبت به امامش نصیحت کرد و بیش از آنکه وظیفه‌اش بود و عهد داشت، با امام خودش نُصح داشت که خیلی چیز عجیبی است. این است که حضرت فرمود: عموی من در روز قیامت یک درجه‌ای دارد که همه شهدا به او غبطه می‌خورند. این است که همه ائمه علیهم السلام ایشان را دوست دارند و افتخار می‌کنند. در حالی که معصوم، مدار همه کائنات است؛ ولی به مثل حضرت اباالفضل افتخار می‌کنند و حرفش در دستگاه آنها ردخور ندارد. نصیحت؛ يعني بالاتر از تكليف بار برداشتن. ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘علامه امینی شب تاسوعا و عاشورا برای امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه) صدقه کنار می‌گذاشت و می‌گفتند امشب است☘ امشب یا حداقل فرداصبح صدقه‌ای رو برای سلامتی امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه) کنار بگذارید؛ فشار روی قلب امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه) امشب به حد اعلی می‌رسد. با واریز صدقات خودتان می توانید در نشر معارف اهل بیت علیهم السلام در مسیر زمینه سازی ظهور مولا شریک باشید👇 شماره کارت 6104337827518190 به نام زینب سیاهکالی مرادی 💥در ضمن بسیار برای سلامتی مولا مخصوصا در این دو روز هر لحظه و ثانیه ای که برایتان مقدور بود دعای ( اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلیّک...) را بخوانید از یاد مولا ان شاءالله غافل نباشیم ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1
آیا شمربن ذی الجوشن دایی حضرت عباس علیه السلام بود⁉️ منشا ء این شبهه بر می گردد به کلام شمر (که یا عصر تاسوعا یا صبح عاشورا) نزدیک خیمه گاه امام حسین علیه السلام شد ،صدا زد «أَیْنَ بَنُوا أُخْتِنَا؛ فرزندان خواهر ما» ⭕️اگر شمر بن ذی الجوشن، بوده باشد، باید شمر را برادر بدانیم و حال آنکه اینگونه . ✅پدر أم البنین، بن خالدربیعة پدر شمر، بن شرحبیل بن الأعور بوده است. 💥درست است که شمر بن ذی الجوشن و أم البنین هر دو از# قبیلهٔ_بنی کلاب هستند، امّا برادر و خواهر نبودهﺍند زمانی که شمر را عنوان کردند به خاطر بودن گفتند: خواهر زاده‌های من کجایند! 💢شمر بن ذی الجوشن و مادر حضرت عباس، هر دو از نسل «کلاب» می‌باشند. هر کدام با چند واسطه به «کلاب» می‌رسند. «کلاب» یازده پسر دارد. نام یکی از آنان «کعب» و نام دیگری «ضباب» است. 💯حضرت ام البنین از نسل «کعب» و شمر، از نسل «ضِباب» است. 💢نسب ام البنین: ام البنین بنت حزام بن خالد بن ربیعه بن وحید بن کعب بن کلاب نسب شمر: شمر بن ذی‌الجوشن (جمیل) بن اعور (عمرو) بن ضِباب (معاویه) بن کلاب. حضرت عباس نوة دختری کلاب و شمر نوه پسری کلاب است. ⭕️شمر، چون دید که ابن سعد مهیای قتال است به نزدیک لشکر امام علیه السلام آمد و بانگ زد که کجایند فرزندان خواهر من و و و چه آنکه مادر این ام البنین از قبیله بنی کلاب بود که شمر ملعون نیز از این قبیله بوده 💯امام حسین علیه السلام بانگ او را شنید برادران خود را امر فرمود که جواب او را دهید اگرچه فاسق است لکن با شما قرابت و خویشی دارد، پس آن سعادتمندان با آن شقی گفتند چه بود کارت؟ گفت‌ای فرزندان خواهر من شما‌ها در با برادر خود حسین رزم ندهید از دور برادر خود گیرید و سر در طاعت امیرالمؤمنین یزید (ملعون) درآورید. علیه السلام بانگ بر او زد که باد دست‌های تو و باد بر که تو از برای ما آوردی،‌ای دشمن خدا امر می‌کنی ما را که دست از برادر و مولای خود علیه السلام برداریم و سر در طاعت ملعونان و فرزندان ملاعینان درآوریم آیا ما را امان می‌دهی و از برای صلی الله علیه و آله امان نیست؟ شمر از شنیدن این کلمات خشمناک شد و به لشکرگاه خویش بازگشت. 🔰 اینکه: حضرت هیچ نسبت فامیلی نزدیکی با شمر بن ذی الجوشن (لعنه الله) نداشته است و با این سخن خود می‌خواسته حضرت ابالفضل العباس را که اباعبدالله بود، به سمت خود جلب کند. 📘چنانکه آیت الله محمد هادی یوسفی غروی استاد برجسته تاریخ اسلام بیان می کند: آن زمان امان دادن بدین معنا بود که این چهار قهرمان امام حسین علیه السلام را از او جدا کنند، این یک امر طبیعی است هر نفری که از اصحاب و یاران و به خصوص بنی هاشم و قهرمانانی این چنینی از اطراف امام حسین علیه السلام جدا شوند، برای دشمن است که حضرت عبّاس علیه السلام جواب دندان شکنی به او داد و فرمود: 📍«دست‌های تو شل باشد و قطع شود و را کند،‌ای دشمن خدا! ما را امر می‌کنی بر اینکه برادر و سید خود امام حسین را رها کنیم و به زیر طاعت ملاعین فرزند ملاعین داخل شویم...» ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
📿 توصیه مرحوم کشمیری در باب توسل به حضرت ابوالفضل علیه السلام می فرماید: نماز حاجت خوانده شود و به حضرت ابوالفضل علیه السلام هدیه شود. سپس الله علیها خوانده و باز ثوابش هدیه شود و سپس مرتبه خوانده شود یا كاشِفَ الْكَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِكْشِفْ كَرْبى بِحَقِ اَخْیكَ الْحُسَیْنِ... خوب است این ذکر را به نیت آرامش قلب مولا صاحب الزمان (عجّل الله تعالی فرجه) در این شب و روز و تعجیل در ظهور حضرتش بخوانیم ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام علی المحامی بلا معین ، السلام علب الشیب الخضیب السلام علی الخد التریب ، السلام علی البدن السلیب امشبی را شه دین در حرمش مهمان است😭 ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤🖤 🔅 السَّلاَمُ عَلَيْكَ (ایها) اَلثَّائِرُ بِدَمِ اَلْمَقْتُولِ بِكَرْبَلاَءَ... 🏴سلام بر تو ای منتقم داغ های کربلا... این صدای اَینَ الثائر سرزمین کربلاست، که گوش تاریخ را پر کرده... 🏴برگرد واین دلهای داغدار را التیام بخش! 📚 صحیفه مهدیه،زیارت حضرت صاحب الامر در سرداب مقدس ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
اَعْظَمَ اللهُ اُجُورَنا بِمُصابِنا بِالْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلامُ وَجَعَلَنا وَاِيّاكُمْ مِنَ الطّالِبينَ بِثارِهِ مَعَ وَلِيِّهِ الاِْمامِ الْمَهْدِيِّ مِنْ آلِ مُحَمَّد عَلَيْهِمُ السَّلام ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢إِنِّي لَأَدْعُو لِكُلِّ مُؤْمِن‏ يَذْكُرُ مُصِيبَةَ جَدّی الشَّهِيدِ ثُمَّ يَدْعُو لِی بِتَعْجِيلِ الْفَرَج‏ وَ التَّایِید 💠من دعاگوی هر هستم كه پس از ذكر مصائب جد غریبم حضرت سيدالشهدا علیه السلام برای و من دعا كند. 📘مکیال المکارم ج ٢ ص۳۹ 💥پس در این لحظات بسیار برای سلامتی و ظهور مولا دعا کنیم . در هر لحظه و ثانیه ای که برایمان مقدور هست دعای ( اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلیّک...) را بخوانیم از یاد مولا ان شاءالله غافل نباشیم ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاسوعا و عاشورا به چه معنا می باشد⁉️ 📖بیشتر اهل لغت این تصور را داشتند که چون عشر و عاشر از یک ریشه اند و واقعه کربلا هم در دهم محرم اتفاق افتاد، پس عاشورا یعنی دهم محرم و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند، روز نهم ماه محرم گفته‌اند. ⏪البته آنان تصریح می‌کنند که این دو اسم، است و چنین وزنی یعنی وزن فاعولا در زبان عربی در غیر از این دو مورد و یا موارد محدود دیگر به کار نرفته است. 💢دلایل اشتباه بودن معنی نهم و دهم 👇 اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است: 1. آیا واژه عاشورا برای دهم ماه‌ها دیگر نیز به کار می‌رود⁉️ مثلاً آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد⁉️ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است⁉️ 2. اگر امام حسین علیه السلام مثلا در روز یازدهم محرم شهید می شد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری داشت⁉️ 3. آیا اعراب قبل از این واقعه به دهم محرم عاشورا و نهم محرم تاسوعا می گفتند⁉️ در هیچ منبعی، حداقل در مورد تاسوعا ذکر نشده است. 4. در ریاضی، خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات نیستند؛ به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا-..، اما می‌بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی‌کنند؛ لذا نمی‌توانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند. ⭕️؛ روز معاشرت با امام علیه السلام عشر به کسر عین و عشرت، به معنای و است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند می‌فرماید: ☘«وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. ☘ عشیر یعنی همدم و رفیق؛ ☘«وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است.☘ العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می‌شود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می‌شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند؛ عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت؛ یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با علیه السلام به می‌رود. ⭕️؛ روزی برای با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی نهم را از دست می‌دهد. اتسع به فتح الف یعنی گروه‌های ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد - گشاد شد - فراخ گردید. اتساع یعنی و گشاد شدن. رفتن_ظرفیت. اتساع شرائین؛ یعنی رگ‌ها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد؛ و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا می‌کند: که ظرفیت بالا می‌رود و در ایجاد می‌شود و به جای تنگی، وسعت می‌یابد. دو نام : 💯لذا این دو نام از ابداعات علیه السلام است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از عاشورا گفته شده است، اکثراً جعلیات بنی‌امیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین علیه السلام است. اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد علیه السلام لغت تاسوعا به کار برده شده باشد. 📚منبع: مستحسن ، عبدالله ، سفری از عاشورا تا اربعین ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام علی غریب الغرباء غریب گیر آوردنت😭😭
قابض علی شیبتک بیده ذابح لک بمهنده 😭😭
ایدیهم مغلوله الی الاعناق امان یا 😭😭
📌 آیا خدا ما را خلق کرده که عذاب کند؟ برخی می پرسند چرا خدا ما را خلق کرده که عذاب کند؟ چه لذتی از عذاب ما می برد؟ این سوال اساسا غلط است طبق آیه صریح قرآن می فرماید: ☘وَلَوْ شَآءَ رَبُّكَ لَجَعَلَ النَّاسَ أُمَّةً وَاحِدَةً ۖ وَلَا يَزَالُونَ مُخْتَلِفِينَ إِلَّا مَنْ رَحِمَ رَبُّكَ ۚ وَلِذَٰلِكَ خَلَقَهُمْ ۗ وَتَمَّتْ كَلِمَةُ رَبِّكَ لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ(هود/۱۱۸و۱۱۹)☘ هدف را برمبنای قرار داده است و در آیات دیگر را می بینیم رحمت خداوند به غضبش همیشه پیشی دارد امام سجاد علیه السلام در فراز از دعای شانزدهم می فرماید: خدایا شگفت آور بردباری تو از مواخذه سریع بنده گناهکارت و آنها را سریع مجازات نمی کنی 💢سه دلیل بردباری خداوند در تاخیر عذاب: ۱. لان ارتدع عن معصیتک المسخطه: دست از آن معصیتی مورد غضب تو بردارم ۲. اقلع عن سیئاتی المخلقه فرصت دادی تا این گناه که جانم را چون لباس نخ نما شده و کهنه افسرده می کند از بیخ برکنم ۳. لان عفوک عنی احب الیک من عقوبتی چون عفو کردن من برای تو محبوبت تر از عقوبت کردن من برای تو است ⭕️پس خداوند بندگان را برای عذاب خلق نکرده بلکه برای رحمت که ذیل آن: رشد هدایت رزق و... قرار دارد خلق کرده ولی حال کسی با تمام فضل لطف خانواده باز در مسیر نباشد این یک قانون طبیعی و عقلی است که وقتی در پیچ و پرتگاهی از جاده و مسیر منحرف و خارج شوید احتمال سقوط در آن فراوان است . 💢حالا اینکه اکثر توبیخ های الهی برای اینکه انسان به مسیر درست برگردد که خود باز است. ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀 📖 السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مَهْدِيَّ اَلْأَرْضِ وَ عَيْنَ اَلْفَرْضِ... 🌱سلام بر تو ای مولایی که حقیقت دین از قلب نازنین تو می تراود... سلام بر تو و بر روزی که از جانب خدا به سوی اسرار زمین هدایت می شوی! 📚 صحیفه مهدیه،زیارت حضرت صاحب الامر در سرداب مقدس، ص610. ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥از زمان امام هادی علیه السلام بخاطر محدودیت هایی از طرف حکومت برای امامان علیهم السلام بود، مردم راحت نمی توانستند با امام در ارتباط باشند حرف بزنند 🖍هرچند در این زمان شیعیان در این زمان از جهت اعتقادی تقیّه نمی‌‌کردند، اما از جهت ارتباط تقیّه می‌‌کردند، معمولا اخبار از طریق وکلای امام به مردم می رسید. 💢لذا می‌‌خواستند راجع به امام حرف بزنند نمی‌‌توانستند بگویند: حضرت هادی فرمودند. با کنایه حرف می‌‌زدند که معلوم نشود چه کسی را دارند می‌‌گویند. «قَالَ العَام» یک عالم این‌طور گفته است، بزرگی این‌طور گفته است. گاهی می‌‌گفتند: _مقدّسه. از آن‌جایی که است. با اشاره صحبت می‌‌کردند. پس ناحیه‌ی ‌مقدّسه (علیه السّلام) (علیه السّلام) (علیه السّلام) است. اما آنچه به نام موسوم است با سه متن و به سه صورت بيان شده است: 🔰: که در کتاب «المزار الکبير» ابن المشهدي نقل شده است. که امام زمان فرمودند: هر گاه خواستى شهيدان كربلا را زيارت كنى پائين قبر امام حسين عليه السلام كه قبر على اكبر علیه السلام است توقف كن و صورت خود را مقابل قبله قرار بده، زيرا حومه شهداء رضوان اللَّه عليهم آنجا است سپس به حضرت على بن الحسين عليه السلام اشاره كن و بگو: 🍃السَّلَامُ‏ عَلَيْكَ‏ يَا أَوَّلَ‏ قَتِيلٍ‏ مِنْ‏ نَسْلِ‏ خَيْرِ سَلِيلٍ‏، مِنْ سُلَالَةِ إِبْرَاهِيمَ الْخَلِيلِ، .... اين زيارت با سلام بر حضرت علي اکبر شروع مي شود و بعد از ذکر اسامي 63 تن از شهداي کربلا نام برده شده است. 📗ابن مشهدی، محمد بن جعفر، المزار الکبیر، همان، ص488. این زیارت بیشتر در روضه ها استفاده می شود منسوب به امام زمان علیه السلام است ولی به احتمال زیاد از امام هادی علیه السلام است. 🔰 نيز در همان کتاب «المزار الکبير» آمده است. اين زيارت که همان به زيارت ناحيه مقدسه است و به عنوان ديگر، توسّط يكى از ابواب از ناحيه مقدّسه رسيده است. که با عبارت: 🍃«السَّلَامُ‏ عَلَى‏ آدَمَ‏ صَفْوَةِ اللَّهِ‏ مِنْ‏ خَلِيقَتِهِ‏، السَّلَامُ عَلَى شَيْثٍ وَلِيِّ اللَّهِ وَ خِيَرَتِهِ» شروع مي­شود همان زیارت مشهور امام حسین علیه السلام در روز عاشورا خوانده می شود 💯زیارت دوم زیارت ناحیه مقدسه، مشهور که در روز عاشورا و غیر آن خوانده می شود، از زیارات مشهور امام حسین علیه السلام است. که به اصطلاح، از زیارات مطلقه است. این زیارات، آموزه هایی از عشق، معرفت، سوز، حماسه و توسل زائر به شمار می رود که در عین مرثیه بودنش مسؤلیت آفرین و حرکت ساز است. 📜این زیارت، صادر از امام زمان علیه السلام است که صحنه کربلا و حادثه بزرگ عاشورا را به زیباترین وجه در مقابل چشمان اشکبار و قلب داغدار شخص زائر مجسم می نماید و او را در متن واقعه عاشورا قرار می دهد. 📚این زیارت در کتب متقدمان و علمای شیعه از زمانهای دور تاکنون، ثبت و ضبط شده است. نخستین کسی که از این زیارت در کتاب خویش نام برده، شیخ مفید (م.413ق.) است که آن را در کتاب مزار خویش جزء اعمال روز عاشورا ثبت کرده است. سید مرتضی (م.436 ق.) به هنگام زیارت امام حسین(ع)، نخست این زیارت را می خواند و سپس زیارت دیگر را قرائت می کرد. 🔰 ، یک زيارتي هم هست که مرحوم علامه مجلسي از سيد مرتضي نقل مي­ کند که اين زيارت هم از ناحيه حضرت ولي عصر عليه السلام صادر شده است. اين زيارت مفصّل و متفاوت با دو زيارت قبل بيان شده است. اين زيارت با عبارت: «فَإِذَا أَرَدْتَ الْخُرُوجَ مِنْ بَيْتِكَ فَقُلِ اللَّهُمَّ إِلَيْكَ تَوَجَّهْتُ وَ عَلَيْكَ تَوَكَّلْت‏ وَ بِكَ اسْتَعَنْتُ وَ وَجْهَكَ طَلَبْتُ وَ لِزِيَارَةِ ابْنِ نَبِيِّكَ أَرَدْتُ وَ لِرِضْوَانِكَ تَعَرَّضْتُ اللَّهُمَّ احْفَظْنِي فِي سَفَرِي وَ حَضَرِي وَ مِنْ بَيْنِ يَدَي‏ ....» شروع مي­ شود. 📕 مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى‏، بحارالأنوار، ج98، ص240. ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدقامتِ تو، کلام عاشورا بود آمیخته با قیام عاشورا بود سجّاد! پس از غروب آن ظهر غریب سجّاده ی تو پیام عاشورا بود شهادت بزرگ مرد مناجات، سید سجده کننده آل طه،امام عابدان و عارفان،زین العابدین علیه السلام، پیامبر کربلای عشق را به پیشگاه مولا صاحب الزمان ارواحنافداه و همه جویندگان راه سبز وصال تسلیت می گوییم. ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb