⭕اندرباب مسائل اخیر عدالتخواهی«۱»
*این یادداشت تکمیل شده یادداشت قبلی با عنوان: دوگانه ای، برضد ولایت فقیه
🔻بخش اول
✍️سعید آتش بار_عضو شورای مرکزی جریان مردمی عدالتخواه استان ک و ب
♦️۱- اصلِ طرح دوگانه ی ولایت و عدالت، در قالب توئیت و مطالب کوتاه، نشانگر نگاه ساندویچی به معارف دینی ست وخود ,نمایانگر ضعف عمیق نوشته ها وگفتارهای اخیر است.
♦️۲- ما می فهمیم که برخی از این دوستان، هراس دارند.می ترسند که ولی فقیه بعنوان محور گشایش عمومی جامعه ی ایران، از انحصار یک جریان سیاسی خارج شود و زین پس نتوانند، از امکانات و امتیازات اتصال انحصاری بدان،محروم شوند.« تمتع روانی و رسانه ای و سیاسی»_ بدیهی ست که علی رغم تلاش این دوستان، ولی فقیه توانسته است بعنوان پدری مهربان و حکیم، با #عدالت نسبت به عموم جامعه رفتار کند_ و وَرای خواست ها و امیال سیاسیون، رهبری کند.
♦️۳- بدلیل #فقر نگاه اجتماعی، این دوستان عاجزند که بفهمند این نوشته ها، ولایت و ولی فقیه را بعنوان جایگاهی معرفی می کند که نسبت به تبعیض های ناروا و شکاف اجتماعی دغدغه ای ندارد و دلباختگان ولایت، عدالتخواهی مسأله شان نیست.« در حالی که ولی فقیه،👈علمدار عمومی کردن فرهنگ عدالتخواهی ست»
♦️۴-ولایت، بدون عدالتخواهی نامشروع است و عدالتخواهی بدون ولایت،رها وبی ضابطه است.
#عدالت ضامن مشروعیت ولایت است و ولایت متضمن ضابطه مند کردن عدالت.
ولایت منهای عدالت،ولایت فقیه نیست
ولایت فقیریست که بویی از تشیع نبرده است،
#عدالت منهای ولایت، عدالت علی نیست،عدالت یله و رهاییست که سر از ناکجا اباد در می آورد، لذا بحث تقدم یکی بر دیگری، از اساس غلط است.
👈بویژه، وقتی که طبق واقعیات فضای اجتماعی و سیاسی، پرواضح است که طرح چنین تقدمی، برای ایجاد هزینه های زیادیست که با اهرم ولایت« توسط برخی مدعیان حامی ولایت»، بر فرق عدالتخواهان بکوبند و عدالتخواهان را از دادخواهی منصرف کنند.
👌در حقیقت با پرچم ولایت، در مقابل ولایت،قد علم کرده اند.
♦️۵- در « ولقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب والمیزان، لیقوم الناس بالقسط»«۱»
دونکته از نکات مهم این ایه، ارتباط مستقیم با این مباحث دارد:
✅ اولاً ارسال رسل توأم با انزال کتب و میزان بوده است، و قبل از ذکر دعوت بهخیزش عمومی برای برپایی عدالت اجتماعی، «میزان» امده است.
میزان، علی ع است ومعصومین ، و جانشین ان ها در زمان غیبت« ولی فقیه».
یعنی، عدالتخواهان، باید با میزان، تنظیم شوند و عدالتخواهی کنند. اینجا معنای تقدم نیست.معنا،معنای شاقول است. اگر جریان عدالتخواه، درمسأله ای دچار تردید، عدم تشخیص اولویت ها،و تزاحم در مطالبه گری ها گردد، باید به میزان رجوع کند.میزان کیست؟
علی ع.
روش، چگونگی، اداب و سیره ی عدالتخواهی را از علی ع باید گرفت و در مسایل مستحدثه، از جانشین معصوم در زمان غیبت، یعنی ولی فقیه. نقش ولی، هدایتگری و ضابطه مندکردن عدالتخواهیست.
👈این نیز، بمعنای توقف و مشخص شدن همه ی ظرایف ونکات عدالتخواهی، قبل از حرکت وکسب تجربه نیست.
مبنا، این است که بر اساس بدیهیات و اصول کلی وارده ی در میزان « علی واولاد معصومش» و ولی فقیه، حرکت اغاز گردد و در طول مسیر با پختگی وکسب تجربیات، مجهول ها، معلوم می گردند.
👌وایضاً اینکه، معنای تنظیم با ولی، این نیست که منتظر بمانیمتا #ولی فقیه در تمام امورات خرد وکلان،دستور عدالتخواهی دهد وبعد حرکت شکل بگیرد.حرکت باید کرد و منتظر نماند. اگر اشتباه و اشکالی باشد، ولی فقیه، هدایت و راهبری می کند.
👈اینرا گفتم که بعضی ها عادت کرده اند، که با احتیاط های شدید مناسکی و محافظه کارانه، یک قدم بر ندارند، تا ولی فقیه سخنی برانند و البته همین جماعت، حدود ۲۰ سال است که فریاد عدالتخواهی اش را می شنوند و یک میلیمتر حرکت نکردند و فقط، در حال تولید دوگانه های امنیت وعدالت، و عدالت و ولایت هستند.
✅نکته ی دوم، می گوید تمام این ارسال انبیاء و نزول کتاب ومیزان « که باید بر اساس ان قیام به عدالت کرد»،و اینهمه درد و رنج و سربداری و هزینه ها و ....، برای این است که #مردم قیام کنند به عدالت.
یعنی فلسفه ی اصلی ارسال انبیا و اولیا و نزول قرآن و انجیل و تورات و زبور و...، برای تحقق عدالت بوده است ولاغیر.
خوب.اینجانیز با همان منطق تقدمی غلط، می توان گفت، عدالت بر همه چیز تقدم دارد!!!
در حالیکه اینگونه نیست.
♦️این بخش دوم دارد با ما حرف می زند: که ای تمام اصولگرایان نو و کهنه، نواصولگرایان و ارزشی ها و ای جوانان انقلابی، طیف اصلاح طلب و هر کسیکه داعیه ی اصلاح بر اساس اصول داری، اگر ارسال پیامبران و امامان و نزول قران وسایر کتب الهی را، بعنوان اساس و خاستگاه صدور همه ی حرکت های فرهنگی و مذهبی وانسانی بپذیرید، اگر با افق عدالتخواهی همراه نباشد، بسمت تحقق عدالت منتهی نشود و مردم را با اگاهی وازادی
، عدالتخواه نکند،
هرچه از رسول و علی ع و قران و... ولایت فقیه و حزب الله و
اصلاح و اردوی فرهنگی و نشریه و تجمع و کمک مؤمنانه و همه ی این گونه های حرکت های فرهنگی بگویی، بدرد خدا و دین خدا نمی خورند.
چون نه مردم را در گیر کرده اید و نه دنبال عدالتید.
♦️حال، کجای این ایه، از تقدم ولایت بر عدالت. یا تقدم عدالت بر ولایت دلالت دارد؟؟؟؟
ولایت، عین عدالت است، بدین جهت که اِعمال حکومت ولایت، غایت ولایتش منتهی به تحقق عدالت می گردد و عدالت، عین ولایت است،بدین معنا که تمام تلاش ما این است که خورشید عدالت، از آسمانِ امید نهایی بشر در این تاریکی جهل و تعصب وتحجر« ولایت عظمیِٰ امام مهدی عج» طلوع کند.
✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان
@denanews_ir
دنانیوز
⭕اندرباب مسائل اخیر عدالتخواهی«۱» *این یادداشت تکمیل شده یادداشت قبلی با عنوان: دوگانه ای، برضد ولای
⭕تبیین جایگاه عدالت در تفکر دینی
🔻بخش دوم
✍️سعید آتش بار_عضو شورای مرکزی جریان مردمی عدالتخواه استان
♦️۶- این دو« ولایت و عدالت»، خدمات متقابلی به هم داشته اند.ولی فقیه در غربت این گفتمان، ایستاد و انقدر گفت وگفت که امروز به یک #جریان در کشور تبدیل شده است
و عدالتخواهان، مهمترین دغدغه ی چند دهه ی اخیر ولی فقیه را سر دست گرفتند و همچنین، اجازه ندادند که تفسیر غلط و متحجرانه ی از ولی فقیه، تنها تصویر عمومی شده از امامجامعه باشد.
♦️۷_مرسوم است در میان متفکرین دینی، که توحید اساسی ترین و زیربنایی ترین اصول اعتقادی اسلام و تشیع است.«۲»
توحید، رابطه ی انسان با خداست و بر اساس بینش توحیدی، هستی تفسیر می شود و اگرچه تأثیرات آن، در تمام ساحات زندگی نمایان می شود، و لیکن اصل و اساس آن، رابطه ی فردی انسان با خداست. چه در مقام ذهنی«اندیشگی» و چه از درون «قلب و دل».
♦️بنظر می رسد نقش معاد«بازگشت جسم و روح به سمت خدا» از این جهت واجد اهمیت است که اگر معاد اندیشی از منظومه ی تفکر دینی، حذف گردد، انگیزه های زیست ایمانی و مذهبی در اغلب آدمیان از بین می رود، بدیهی ست که اگر ثواب و عقابی، حساب کشی و پاسخگویی در میان نباشد، بشرِ معتقد به سرای باقی، در این ۷۰ سال، چه ظلم ها و تعدی ها که نمی کند.!!!
♦️عدالت، به تنظیم رابطه ی ادمیان با هممی پردازد و البته با تعریف دینی ان، که از گستره ی جامعتری برخوردار است، به تنظیم رابطه ی انسان با خویش، دیگران و جهان می پردازد.
حال، اگر جامعه ای موحد باشند و همه، غایت اندیش« معاد باور»، ولیکن فاصله ی میان فقیر و غنی زیاد و زیادتر بشود و عده ای خاص، بهره مندی بیشتری از امکاناتِ عام داشته باشند و ظلم و ستم، نهادینه گردد،
#نه اثری از توحید می ماند و نه باوری به معاد.
♦️خلق می گویند این چه رابطه معنوی با خداست واین چه اعتقادی به اخرت است، که در زندگی ما، عدالتی را پیاده نمی کند!!!!
به تعبیری، عدالت ضامن بقا و استمرار سایر اصول اعتقادی شیعه است.
زیراکه عدالت، عینی ترین اصل اعتقادی ست که مردم در همین دنیا و زندگی روزمره با آن ارتباط تنگانگ دارند.
#توحید، اگر چه ساحت فردی ان تغلب دارد، ولیکن باور به توحید، وابسته به میزان تحقق عدل دارد و بسط توحید باید منتج به عدالت گردد وگرنه، توحید، توحید حقیقی نیست.
پس، معیار تشخیص توحید حقیقی، با میزانی بنام عدالت است.
معاد، اگر چه به نهایت بر می گردد، ولیکن، اساس اثبات عقلی آن در متونکلام اسلامی، مبتنی بر عدل و عدالت است.
♦️ولایت وامامت و رسالت، امده اند، برای تحقق عدالت وگرنه، فلسفه ای برای امدنشان نیست،به تعبیر امام روح الله ره، انبیا به خاطر نماز سیلی نخوردند، تمام انبیا برای عدالت سیلی خوردند.«۳»
اگر علی ع بخاطر شدت در عدالتخواهی، به شهادت می رسد، سید علی نیز برای پافشاری بر عدالت، از چپ و راست تحت فشار جناحین اند.
درضمن، در مقام ارتباط با جهان و جهانیان با گرایشات متنوع ادیان، موضوع ومحور مشترک ابتدایی، ارمان عدالت است.
ما نمی توانیم با موضوع معاد و یا توحید و یا رسالت و امامت، در ابتدا، با جهانیان گفتمان کنیم.
♦️آرمان واصل فطری جهان شمولی که چنین ظرفیتی را داراست که بتوان بر اساس ان، با تمام بشریت وفارغ از هر مکتب و ایده و مذهب و مرامی گفتگو کرد و جبهه ی واحد ساخت، مبارزه بر علیه ظلم و تبعیض و فقر هست، یعنی عدالت.
عدالت، به اندازه ای اهمیت یافته است که صرفاً بعنوان یک فضیلت اخلاقی صِرف در متون اسلامی مطرح نشده است، بلکه،در کنار سایر اصول اعتقادی بنیادین اسلام، بعنوان اصلی مهم، بشمار رفته است و فراتر از اننیز، چنان منزلت وترفیعی یافته است که، سایر اصول و ارزش ها را می توان با ارزش مطلق، ثابت،جامع،جذاب، و کاربردی عدالت سنجید ومطلوبیت ان ها را ازمود.
👈بنابراین عدالت:
1⃣اگرچه در زمره ی اخلاقیات و فضایل نیز شمرده می شود، ولیکن از اصول مهم اعتقادی و بنیادین اسلام ناب است و از اصول حقه ی حقیقت تشیع.
2⃣ارزش واصلی مطلق است که این ظرفیت را داراست، که مطلوبیت سایر ارزش ها بدان سنجیده شود
3⃣ ضمانت بقا و استمرار دیگر اصول اعتقادی، در جامعه ی دینیست
4⃣ضمانت بقای تمام حکومت ها، بطور خاص، حکومت اسلامیست
5⃣جامعه ی بی عدالت یا سست عدالت، جامعه دینی نیست
6⃣مشروعیت حکومت، ولایت و زمامداران در جمهوری اسلامی، وابسته به عدالتخواهی و مبارزه با فساد است
7⃣جمهوری اسلامی بدون عدالت هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت و پوچ و بیهوده است«۴»
8⃣ولایت و عدالت، رابطه ی تقدمی با هم ندارند.ولایت، عدالتخواهی را ضابطه مند می ماند و عدالت، ولایت را مشروعیت می بخشد
9⃣ تنظیم برنامه ی پیشرفت و تعیین شاخص های توسعه در همه ی ابعاد ، بدون وجود عنصر عدالت، ناقص می ماند
🔟عدالت، این ظرفیت را واجد است که با تکیه ی بر آن، ندای فطرت را برای دعوت جهانیان به حق وحقیقت را سر داد و مشتر
دنانیوز
⭕اندرباب مسائل اخیر عدالتخواهی«۱» *این یادداشت تکمیل شده یادداشت قبلی با عنوان: دوگانه ای، برضد ولای
کات گسترده ای با تمامی بشریت ایجاد کرد.
🔺در نهایت، بنظر نگارنده، طرح دوگانه ی ولایت _ عدالت، بیشترین فاصله را میان ولی فقیه و احاد اجتماعی ایجاد می کند و بیش از هر چیز و هر کس به ایشان لطمه می زنند.
#دوگانه ای کاملاً ضد ولایت فقیهی.
پی نوشت:
«۱»:قران کریم_سوره حدید_آیه ۲۵
«۲»:طرح کلی اندیشه اسلامی_ حجه الاسلام سید علی خامنه ای
«۳»: امام خمینی ره ۱۳۶۶/۵/۲۳
«۴»: امام خامنه ای ۱۳۸۳/۸/۶
✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان
@denanews_ir
به کدامین سو خواهیم رفت؟! ⚪🟡🔴
♦️خالصانه ترین درود و تقدیرها را به ساحت #مدافعان سلامتای تقدیم میکنیم که همچنان در اوج خط مقدم مبارزه با این بیماری منحوس انجام وظیفه و خدمت میکنند.
♦️طی روزهای اخیر و با اعلام #وضعیت قرمز برخی استانهای همجوار متاسفانه آمار مبتلایان به بیماری روز به روز در سطح استان به سمت سیر صعودی پیش میرود.
♦️چنانچه در مناطقی چون بهمئی و لنده به جهت همجواری با خوزستان وضعیت قرمز، آمار مبتلایان بصورت جهشی افزایش پیدا کرده، این درحالی است که به حسب تدبیر رتبهبندی وضعیت در موقعیت سفید قرار داشتند.
📛این زنگ خطری برای دیگر شهرستانها میباشد، و اگر تدبیر لازم و#به موقع صورت نگیرد، وضعیت استان به سرنوشت استان های همجوار مبتلا خواهد شد.
♦️علیرغم تدابیر خوب اتخاذ شده توسط مسئولین مربوطه به جهت نزدیک شدن به ایام تعطیلات عید فطر و محدودیتهای ذکر شده، بجاست تدابیر را به روز منتهی به عید فطر واگذار نکنیم، که در غیر این صورت متضرر خواهیم شد.
👈چنانچه تجربه تلخ اوایل سال و تدبیر نابجا در محدودیت ترددهای منتهی به سفرهای نوروزی، مبیِن سیر صعودیِ افزایش مبتلایان در سطح کشور بود.
♦️باتوجه به وضعیت مطلوب آب و هوایی شهرستانهای بویراحمد و دنا، انتظار میرود که، مسئولین تدابیر شدید محدودیتی خود را برای #تفرجگاهها و بویژه ورودی شهرستانهای همجوار با استانهای وضعیت قرمز، از همین اکنون اعلام کنند تا به «نوش دارو بعد مرگ سهراب» دچار نشویم.
♦️همچنین بجاست که مردم فهیم استان نیز باتوجه به سیر صعودی مبتلایان، رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را بیش از پیش اهتمام ورزند و همچنان بر جدیتِ فراگیر بودن بیماری مُصِر باشند، تا زحمات خالصانه کادر درمان نیز به ثمر بنشیند.
#کرونا_مسئولین_محدودیت_پیشگیری
✍️معصومه روایی_عضو شورای مرکزی جریان مردمی عدالتخواه استان ک و ب
✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان
@denanews_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️این نطق آتشین را ببینید چقدر رگ گردن این نماینده باد کرده و دم از مطالبات مردمی می زند
♦️خبر آمد محمد عزیزی نماینده مجلس شورای اسلامی همین نماینده ای که نطق آتشینش را می بینید به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیع خودرو به ۶۱ ماه حبس تعزیری محکوم شد
⚠️راست میگوید، حال اقتصاد خوب نیست...
♦️واقعا ما با چه گروهی طرف هستیم؟؟
✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان
@denanews_ir
⭕️ننگ دولتهای اسلامی
امام خمینی(ره):
♦️چه ننگ است برای دولتهای اسلامی که با در دست داشتن شریان حیاتی ابرقدرتهای جهان بنشینند و تماشاگر باشند که #آمریکا ابرجنایتکار تاریخ، یک عنصر فاسد بیارزش را در مقابل آنان علم کند و با #عدهای ناچیز عبادتگاه مقدس و قبله گاه اول آنان را از آنان غصب نموده و با کمال وقاحت در مقابل همه آنان قدرتنمایی کند. ۱۳۶۱/۱/۲۵
جریان مردمی عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد
دنانیوز در تلگرام
https://t.me/joinchat/AAAAADvUrZydQ3BE1gxSrw
دنانیوز در اینستاگرام
https://www.instagram.com/p/BgQMkWLHSwv/?igshid=1xd0xysykc7us
دنانیوز در واتس آپ
https://chat.whatsapp.com/Jbh4ezxDgqfBp2lWPZNwhG
دنانیوز در ایتا
http://Eitaa.com/denanews_ir
♨️عارضههای گفتمانِ مهار عدالتخواهی
✍ روحالله رشیدی
🔶تا جایی که به مسئلۀ #عدالت مربوط میشود، گفتمانِ مسلطِ فضای دینی و سیاسیِ اخیر، معطوف به #مهار_عدالتخواهی بوده است. اصل برای اغلب سیاسیون و مشاهیر منبری و قوای رسانهای منتسب به نظام، بر این بوده که باورها، انگیزهها و رویکردهای عدالتخواهانه و کنشهای ضد بیعدالتی، تعدیل و در نهایت، تعطیل شود. حتی نگاههای به ظاهر اصلاحی نیز در نهایت، با هدف توقف جریان عدالتخواهی شکل گرفته است.
🔷اگر گروههایی از جوانان دردمند و آرمانخواه، در مسیر عدالتخواهی، خودآئین میشوند، قطعاً یکی از عواملش، سرخوردگیِ ناشی از رویکرد سلبی و گفتمانِ معطوف به مهار عدالتخواهی و ارادههای گسترده برای منصرف ساختنِ آنها از سوی چهرههای سیاسی و مذهبی است. این گروهها، در جمع خواص جامعه، کمتر کسی را مییابند که انگیزههای عدالتخواهانهشان را با او همخوان ببینند و رشد دهند. هرچه هست، تفاسیرِ روبهپایین و فروکاهنده از عدالت است و بس.
🔶روزگاری، خیزش انگیزههای عدالتطلبانۀ نسل جوان ایرانی، با معارفِ امثال شهید بهشتی، شهید مطهری، دکتر شریعتی، آیتالله طالقانی و آیتالله خامنهای گره میخورد و توسعه و تعمیق مییافت. معارفی رو بهجلو، که نه تنها درصدد منصرف ساختن جوانان از پیجوییِ عدالت و مبارزه با بیعدالتی نبود، که حتی آنها را تجهیز میکرد و مانعِ فروغلتیدنشان در دامِ چپگرایی و تحجر میشد.
🔷در دورۀ اخیر، اما هرکس از راه رسید، دم را غنیمت شمرد و با لطایفالحیل، کوشید تا انگیزههای عدالتخواهانه را مهار و عدالتخواهان را منصرف و حتی منکوب کند. گفتمانِ مهار عدالتخواهی، با تکنیکهایی نظیر «تهدیدمحوری»، «امنیتزدگی»، «مقدس مآبی»، «دوگانهسازی»، «بزرگنماییِ پارهای حرکات تخریبیِ شبهعدالتخواهانه» و «دستاویز قرار دادنِ پارهای گرایشاتِ غیردینیِ عدالتخواهانه» پیش میتازد. آنچنان که حتی وقتی رهبر انقلاب در یک فراز مهم، از «ضرورت بالا نگه داشتنِ پرچم آرمانخواهی و مطالبه گری با ملاحظۀ مراقبت از آسیب ندیدن نظام» در گفتگوی رمضان 99 با دانشجویان، سخن میگوید، گفتمانِ مهار، بیتوجه به پایۀ اصلی این سخن (ضرورت تداوم عدالتخواهی و مطالبهگری) بلافاصله وجهِ تهدیدی و قیدِ «مراقبت از آسیب دیدن نظام» را برجسته میکند تا زمینه را برای تداوم مهار عدالتخواهان در حال و آینده آماده نگه داشته باشد.
🔶در همین دیدار، ایجاد #تمدن_نوین_اسلامی همردیف با «عدالتخواهی و مبارزه با فساد» از مظاهر #آرمانخواهی یاد میشود. معنای این همنشینیِ مفهومی، برای اهل صدق روشن است؛ اما گفتمانِ مهار عدالتخواهی، عمیقاً فارغ از دغدغۀ اصلاحِ امور و رشد جامعه است و در خوش بینانهترین حالت، به هدفی مانند «تحقق تمدن نوین اسلامی» به مثابۀ امکانی برای لفاظی و حرّافی نگاه میکند تا طرحی روی زمین که قرار است از طریق عدالتگستری و رفع فساد، محقق شود.
✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان
@denanews_ir
🔻مقدمهی پدید آمدن احساس #انتظار_فرج، اعتراض به وضع موجود است. کسی که از وضع موجود راضی است، نمیتواند منتظر وضعیتی دیگر، که بهتر است، باشد.
👈انسانی که #معترض نیست و مخالفتی با آنچه هست ندارد، بیشتر #محافظهکار خواهد بود تا منتظر؛ و چه بسا از عدم تغییر اوضاع عالم، استقبال هم بکند!
صفحه رسمی توییتر جریان مردمی عدالتخواه استان
https://twitter.com/jaryan_edalat?s=08
✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان
@denanews_ir
⭕️ #وحدت؛ برای قدرت یا خدمت...⁉️
🔶جدای از بررسی گزینههای موجود و سهمخواهی مختلف احزاب درون اصولگرایی در #مجلس، باید گفت آنچه این مجلس را می تواند مجلسی متفاوت از مجالس قبل و #انقلابی کند، نه وحدت برای کسب قدرت و تقسیم مناصب مجلس بلکه وحدت بر حل مسائل کشور و مردم، وحدت بر تغییر مناسبات تبعیض آمیز در مجلس، وحدت بر دفاع از #حقوق تضییع شده مردم است.
🔷به نظر می رسد اگر نمایندگان مجلس یازدهم که با شعار #اصولگرایی و انقلابیگری امروز روی کارآمدهاند ابتدا و پیش از هر امر دیگری از حقوق های تبعیضآمیز خودشان بعنوان نمایندگان مجلس آغاز کنند، آنگاه مردم شعارهای انقلابی گری و مردمی بودن آنها آن هم در این شرایط وخیم #اقتصادی باور خواهند کرد.
🔶 نمایندگان مجلس یازدهم بعنوان اولین دستور کار #وحدت خود، حقوق و مزایای نمایندگی که فاصله نجومی با متوسط حقوق مردم جامعه دارد را اصلاح کنند.
🔷 هزینه ماهانه هر نماینده بین ۳۱ تا ۳۴ میلیون در ماه است، که فاصله نجومی با متوسط حقوق مردم جامعه دارد. نمایندگان مجلس یازدهم با ادعای اصولگرایی و انقلابی گری در ابتدا باید از خود شروع کنند و این مناسبات تبعیض آمیز را بهم بزنند. اگر قرار است «وحدتی» شکل بگیرد بهتر است بجای تقسیم غنائم و مسئولیت ها، این وحدت حول اصلاح چنین قوانین ایجاد کننده تبعیض شکل بگیرد.
متن کامل یادداشت را از اینجا بخوانید👇
https://www.nasimonline.ir
✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان
@denanews_ir
✊قدس خرمشهر دیگری میشود!
#فلسطین
#آزادی_قدس
#مرگ_بر_اسرائیل
صفحه رسمی توییتر جریان مردمی عدالتخواه استان
https://twitter.com/jaryan_edalat?s=08
✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان
@denanews_ir
6.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️حسن رحیمپور ازغدی: فیشهای حقوقی را میبینیم، میگوییم خیانت است و باید برخورد شود؛ میگویند با استناد به کدام قانون؟ نادانها! با استناد به اصل انقلاب
♦️هر جا بخواهید برای هر چیزی قانون پیدا میکنید! اینجا که میرسید قانون نداریم؟
♦️نمیفهمید سادهزیستی جزو اصول انقلاب است؟ این همه امام و رهبری گفتند.
♦️کی گفته شما نسبتی دارید با این انقلاب؟
✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان
@denanews_ir