برای بسیاری از احکام کلی مثال نقض میشه پیدا کرد فلذا از دادن حکم کلی تا جایی که بتونم امتناع میکنم
𝐃𝐈𝐀𝐋𝐄𝐂𝐓𝐈𝐂
#philosophy
سوال جالبی هست آیا اگر آدم ها هیچ سودی نداشته باشن حاضریم نگهشون داریم؟سود صرفا سود عینی منظورم نیست هر نوع سودی اصلا مگه میشه روابط هیچ سودی نداشته باشن؟ حتی اگر با آدم اشتباه هم صحبت بشیم یک سودی داره و اونم اینه که یاد میگیرم دیگه با اون آدم و امثال اون ارتباطی برقرار نکنیم
آدمی به هیچ وجه ارباب اندیشه های خود نیست
ضمیر آگاه در واقع برده ناخودآگاهی است.
#اسلاوی_ژیژک