برای بسیاری از احکام کلی مثال نقض میشه پیدا کرد فلذا از دادن حکم کلی تا جایی که بتونم امتناع میکنم
𝐃𝐈𝐀𝐋𝐄𝐂𝐓𝐈𝐂
#philosophy
سوال جالبی هست آیا اگر آدم ها هیچ سودی نداشته باشن حاضریم نگهشون داریم؟سود صرفا سود عینی منظورم نیست هر نوع سودی اصلا مگه میشه روابط هیچ سودی نداشته باشن؟ حتی اگر با آدم اشتباه هم صحبت بشیم یک سودی داره و اونم اینه که یاد میگیرم دیگه با اون آدم و امثال اون ارتباطی برقرار نکنیم
آدمی به هیچ وجه ارباب اندیشه های خود نیست
ضمیر آگاه در واقع برده ناخودآگاهی است.
#اسلاوی_ژیژک
وقتی در موقعیتی قرار میگیرم که بقیه علایقی مثل من دارن احساس ترس و ضعف و کمبود میکنم و دوست دارم سریع تر اون محیط رو ترک کنم دانشگاه یکی از جاهاست
روزگار، ای بازیگر عبوس،
چرا لبخندت را میان ابرها گم کردهای؟
چرا در هیاهوی خیابانها، در سکوت بیابانها
تنهایی را برایمان هدیه آوردهای؟
میان دیوارهای سنگی و شبهای بیپایان
آرزوهایم به تاریکترین نقطه تبعید شدهاند.
کوهها زخمهای کهنه به دوش دارند،
رودها اشکهای زمین را بر دوش کشیدهاند.
کاش صدایت را میشناختم،
تا بدانم چرا اینچنین سختگیرانه بازی میکنی.
اما، روزگار، ای عبوسِ پر رمز و راز،
من هنوز هم طلوع امید را در میان غروبهای بیجان جستجو میکنم.
#شعر