eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
128 دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
10.9هزار ویدیو
169 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روزنه
عبای خاکی‌ات را شست با دستان خود، باران! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 به سویش رفته‌ای، شاید صدایت کرده در بوران نهال کوچکی بین درختان ارسباران و شاید لانه‌ای کوچک، میان سیل باران بود کمک می‌خواست شاید از تو موری خسته و بی‌جان کمک می‌خواست شاید بره‌ای در چنگ‌های گرگ و شاید نام تو پژواک شد در گوش کوهستان نمی‌دانم چرا آنجا توقف کرده‌ای!؟ شاید کمک می‌خواست آهویی غریب از خادم سلطان گمانم خسته بودی، شاخه ها دیدند خوابت برد عبای خاکی‌ات را شست با دستان خود، باران تو خوابیدی و خوابیدی و خوابیدی و خوابیدی و شد بیدارتر جمهوری اسلامی ایران راضیه مظفری @rozaneebefarda
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴مکتب امام خمینی، عدالت و انتخابات 🖊احمدحسین شریفی 🔶از مهم‌ترین اهداف همه پیامبران الهی تحقق عدالت است. تحقق عدالت از مهم‌ترین شعارها و آرمان‌های جمهوری اسلامی و یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های مکتب امام خمینی(ره) نیز بوده است. 🔶کسی که به دیده انصاف بنگرد، نمی‌توان انکار کند که جمهوری اسلامی علیرغم همه تحدید‌ها و تهدیدها و تحریم‌ها و بی‌تجربه‌گی‌ها و ...، تاکنون گام‌های خوبی در مسیر تحقق عدالت اجتماعی برداشته است؛ البته اگر وضعیت موجود را با وضعیت مطلوب بسنجیم، واضح است که فاصله‌ای بلند و ژ‌رف می‌بینیم. 🔶عدالت باید سرلوحه فعالیت‌های همه ارکان حکومت اسلامی باشد، اما تردیدی نیست که مهم‌ترین رکن در مقوله تحقق عدالت، قوه مجریه و شخص رئیس جمهور است. اگر یک رئيس جمهور، اگر حقیقتاً‌ باور به عدالت داشته باشد و تحقق عدالت را سرلوحه همه برنامه‌های خود بداند، و افزون بر آن دانایی و توانایی و ظرفیت لازم برای حرکت در این صراط مستقیم را داشته باشد، قطعاً گام‌های بلند دیگری در حرکت به سوی این قله و آرمان‌ حکومت اسلامی برداشته خواهد شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در بیانیه گام دوم می‌فرماید: «عدالت در صدر هدف‌های اوّلیّة همة بعثت‌های الهی است و در جمهوری اسلامی نیز دارای همان شأن و جایگاه است. ... جمهوری اسلامی ایران در این راه گام‌های بلندی برداشته است ... با این همه، اینجانب به جوانان عزیزی که آیندة کشور، چشم‌انتظار آنها است صریحاً می‌گویم آنچه تاکنون شده با آنچه باید می‌شده و بشود، دارای فاصله‌‌ای ژرف است. ... اگر زمام ادارة بخش‌های گوناگون کشور به جوانان مؤمن و انقلابی و دانا و کاردان -که بحمدالله کم نیستند- سپرده شود، این امید برآورده خواهد شد» 🔶نیازی به تأکید ندارد که انتخاب رئیس جمهور نیز در اختیار تک‌تک آحاد ملت است. این ما هستیم که با رأی خود مسیر و اولویت حرکت جامعه خود را مشخص می‌کنیم. این ما هستیم که با تصمیم درست خود می‌توانیم سوخت ماشین عدالت را در کشور تأمین کنیم. امیر مؤمنان(ع) می‌فرماید: «فَلَيْسَتْ تَصْلُحُ الرَّعِيَّةُ إِلَّا بِصَلَاحِ الْوُلَاةِ وَ لَا تَصْلُحُ الْوُلَاةُ إِلَّا بِاسْتِقَامَةِ الرَّعِيَّةِ فَإِذَا أَدَّتْ الرَّعِيَّةُ إِلَى الْوَالِي حَقَّهُ وَ أَدَّى الْوَالِي إِلَيْهَا حَقَّهَا عَزَّ الْحَقُّ بَيْنَهُمْ وَ قَامَتْ مَنَاهِجُ الدِّينِ وَ اعْتَدَلَتْ مَعَالِمُ الْعَدْلِ وَ جَرَتْ عَلَى أَذْلَالِهَا السُّنَنُ‏ فَصَلَحَ بِذَلِكَ الزَّمَانُ وَ طُمِعَ فِي بَقَاءِ الدَّوْلَةِ وَ يَئِسَتْ مَطَامِعُ الْأَعْدَاءِ؛ مردم اصلاح نشوند مگر به صلاح حاكمان، و حاكمان اصلاح نگردند مگر به استقامت مردم. پس زمانى كه رعيّت حقّ والى را ادا كرد، و والى هم حقّ رعيّت را رعايت نمود، حق ميان ايشان ارجمند گردد، و راه‌هاى دين برپا شود، و نشانه‏هاى عدالت اعتدال گيرد، و سنّت‏ها در مجراى خود روان شود، و زمان آراسته و شايسته گردد، و به دوام دولت اميد رود، و مطامع دشمنان به يأس مبدّل گردد.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢علوم انسانی اسلامی از ایده تا محصول 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ برای آنکه چرخه‌ای کامل از «علوم انسانی اسلامی» داشته باشیم و بتوانیم آن را به عنوان جایگزینی واقعی و عملی برای علوم انسانی غربی ارائه دهیم نیازمند یک «فعالیت جامع و جمعی» هستیم. فعالیتی همه‌جانبه و فراگیر که بتواند همه چرخه «از ایده تا محصول» را مدیریت کند. برای این کار لازم است سه سطح از فعالیت‌ را طراحی کنیم: 🔸سطح اول: مطالعات نظری، پژوهشی، معرفتی و فکری: هیچگاه نباید از تولید علم و مباحث معرفتی محض و نظریه‌پردازی‌های بنیادین در علوم انسانی غفلت کرد. هیچگاه نباید بحث درباره مبانی‌ هستی‌شناختی، معرفت‌شناختی، انسان‌شناختی و ارزش‌شناختی را پایان‌یافته تلقی کرد. همواره باید افراد نخبه و توانایی باشند که در این زمینه‌ها تفکر و تأمل کرده و بنیان‌های معرفتی علوم انسانی را تقویت کنند. البته در همین سطح باید از کارهای فردی عبور کرد. «بازی علم» یک «بازی جمعی و گروهی» است و نه فردی. یک علم، نظریه و تفکر، حتی اگر کامل‌ترین فکر و نظریه باشد، زمانی می‌تواند در جامعه‌ی علمی اثرگذار باشد که به «سنتی فکری و نظری» یا دست‌کم «جریانی فکری و نظری» تبدیل شود. و این کار جز با حضور پررنگ در مجامع علمی و گفتگو و بحث و نقد و در نتیجه گفتمان‌سازی محقق نخواهد شد. 🔸سطح دوم: مطالعات اجرائی، مدیریتی و کارگزاری: در این سطح باید سیاستگذاران و تصمیم‌گیرندگان عرصه‌های عمومی و اجتماعی و تقنینی را نسبت به علوم انسانی اسلامی حساس کرد. و الا حتی اگر بهترین و صائب‌ترین ایده‌ها و نظریه‌ها تولید شود اما نتواند مقبول تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران جامعه قرار گیرد، عملاً برای فردسازی و جامعه‌پردازی به کار نخواهد آمد. 🔸سطح سوم: مطالعات ناظر به بهره‌مندان و ذی‌نفعان: «ایده» را باید به «محصول» تبدیل کرد؛ برای «تجاری‌سازی» ایده باید تلاش کرد. کارآمدی و کارآیی آن را باید به بهره‌مندان و ذی‌نفعان نشان داد. آن را باید به عرصه عمومی کشاند. تقاضای مردم نسبت به آن را باید بالا برد. و الا ایده‌ای که نتواند به عرصه اجتماعی ورود کند و نیازها و تقاضاهای واقعی مردم را پاسخ دهد، بود و نبودش برای عامه مردمان تفاوتی نخواهد کرد. تجربه مراکز نوآوری و مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در علوم طبیعی و فنی و مهندسی، می‌تواند در علوم انسانی هم به کار آید. در حال حاضر بیش از ۳۰۰ مرکز نوآوری و ۲۵۰ مرکز رشد (که مشتمل بر هزاران شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های علوم طبیعی هستند) در کشور داریم. اما مع‌الاسف تعداد انگشت‌شماری از آنها ناظر به علوم انسانی‌اند. و وقتی به علوم انسانی اسلامی می‌رسیم، می‌توان گفت ورود قابل ذکری در این عرصه نداشته‌ایم. معتقدم که یکی از حلقه‌های فراموش‌شده پروژه علوم انسانی اسلامی، همین حلقه است. یکی از اولویت‌های انجمن‌های علمی حوزه و مراکز علوم انسانی اسلامی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور باید ورود جدی به این عرصه باشد. باید در این خصوص سرمایه‌گذاری کرد. باید از ایده‌های فناورانه و تجاری‌سازی علوم انسانی اسلامی حمایت کرد. باید راه را گشود. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از حرکت جهانی منجی
4_5963023587496438361.mp3
47.35M
🔊 | sound 🔺Seasonal Mahdism Conference in the International Stage 🔺صوت سومین نشست فصلی مهدویت در عرصه بین الملل ┄┅┅❅◦🔆◦❅┅┅┄ @monjimovement_fa
هدایت شده از الی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️زنگ خطر ⚠️ بیماری شایع عصر حاضر بیماری مهلک فلج اذهان و نقش جهاد تبیین در درمان این بیماری ___________ 🇮🇷 بزرگترین کانال هواداران دکتر سعید جلیلی @drjalilinews @drjalilinews
هدایت شده از خبرگزاری فارس
11.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مقتدایی: احساس کردم برای اینکه سلایق، رویکردها و تفکرات مختلف در کشور به‌کار گرفته شوند، لازم است در انتخابات ثبت‌نام کنم. @Farsna
هدایت شده از علیرضا زادبر
4_5962847137355010381.mp3
10.32M
آیا علت سکوت طولانی در برابر جنایت بی سابقه رژیم صهیونیستی این است که نمیخواهد در کنار سیاست های جمهوری اسلامی باشد؟ آیا پیش از انقلاب اسلامی و در دوران پهلوی، جریان روشنفکری علیه اسراییل موضع گیری دارد؟ https://eitaa.com/Politicalhistory
هدایت شده از علیرضا زادبر
36.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در دهه شصت شبیه به بود. در یک روز ۴۰۰ شهید و زخمی داشتیم اما... https://eitaa.com/Politicalhistory
آشنایی با تهدید نرم- بخش اول تهدید نرم را می‌توان تحولاتی دانست که موجب دگرگونی در هویت فرهنگی و الگوهای رفتاری مورد قبول یک نظام سیاسی می‌شود. تهدید نرم نوعی سلطه کامل در ابعاد سه‌گانه حکومت، اقتصاد و فرهنگ است که از طریق استحاله الگوهای رفتاری ملی در این حوزه‌ها و جایگزینی الگوهای نظام سلطه‌ای تهدید محقق می‌شود. با این نگرش، تمامی اقداماتی که موجب شود تا اهداف و ارزش‌های حیاتی یک نظام سیاسی (زیرساخت‌های فکری، باورها و الگوهای رفتاری در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست) به خطر افتد، یا موجب ایجاد تغییر و دگرگونی اساسی در عوامل تعیین‌کننده هویت ملی یک کشور شود، تهدید نرم به شمار آید. در تهدید نرم، بدون منازعه و لشکرکشی فیزیکی، کشور مهاجم اراده خود را بر یک ملت تحمیل و آن را در ابعاد گوناگون با روش‌های نرم‌افزارانه اشغال می‌کند. تردید در مبانی و زیرساخت‌های فکری یک نظام سیاسی، بحران در ارزش‌ها و باورهای اساسی جامعه، بحران در الگوهای رفتاری جامعه و بحران‌های پنج‌گانه سیاسی (هویت، مقبولیت، مشارکت، نفوذ و توزیع) را می‌توان از مؤلفه‌های این تهدید نام برد. تغییرات حاصل از تهدید نرم، ماهوی، آرام، ذهنی، تدریجی و نرم‌افزارانه است. این تهدید همراه با آرامش و خالی از روش‌های فیزیکی و با استفاده از ابزارهای تبلیغات، رسانه، احزاب، تشکل‌های صنفی و قشری و شیوه القاء و اقناع انجام می‌پذیرد. در حال حاضر جهانی‌سازی فرهنگ مترادف با مفهوم تهدید نرم تلقی می‌شود. به طور خلاصه می توان گفت: - تهدیدات نرم پیچیده و محصول پردازش ذهنی نخبگان، و اندازه‌گیری آن مشکل است - در تهدید نرم، از روش القاء و اقناع‌سازی بهره‌گیری می‌شود. - در تهدید نرم هدف تأثیرگذاری بر انتخاب‌ها، فرایند تصمیم‌گیری و الگوهای رفتاری حریف و در نهایت سلب هویت‌های فرهنگی است. حوزه تهدید نرم، حوزه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است مرجع امنیت در تهدیدات نرم محیط فروملی و فراملی (هویت‌های فروملی و جهانی) است. - کاربرد قدرت نرم در رویکردهای امنیتی جدید علیه نظام‌های سیاسی مخالف یا معارض، مترادف با فرهنگ‌سازی و نهادسازی در چارچوب اندیشه و الگوهای رفتاری نظام‌های لیبرال و دموکراسی تلقی می‌شود. *علی داشدبی 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
تهدیدنرم – بخش دوم اهمیت و ابعاد تهدیدات نرم پیچیده‌ترین و مهم‌ترین مؤلفه امنیت ملی در هر کشور، امنیت فرهنگی است. برای یک کشور که هویت فرهنگی آن، مؤلفه اصلی تلقی می‌شود، این امر اهمیت بیشتری خواهد داشت و هر چه این حکومت، مبانی فکری و اعتقادی و الگوهای رفتاری دیگران را به چالش بیشتری کشانده باشد، از تهدیدات بیشتری برخوردار خواهد بود. بنابراین، تهدیدات فرهنگی که از آن به تهاجم فرهنگی و یا تهدید نرم یاد می‌شود، به دنبال ایجاد انواع بحران‌های فرهنگی‌ـ‌سیاسی در جامعه برای دستیابی به اهداف و اغراض سیاسی است. هدف اصلی از این نوع تهدید، حذف باورمندی جامعه، سلب اراده و روحیه مقاومت و در مجموع استحاله فرهنگی‌ـ‌سیاسی است. در این نوع تهدید تلاش می‌شود ملتی دارای آرمان به ملت بی‌آرمان تبدیل شود و آن هم به دست خود، الگوهای رفتاری خود را در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به چالش اندازد. هدف از هر نوع تهدید تأثیرگذاری بر اندیشه، عواطف و اراده و سرانجام به تسلیم کشاندن حریف است. بنابراین نقطه مشترک همه تهدیدات، تحمیل اراده به نیروی مقابل است. تفاوت‌های تهدیدات، در به کارگیری روش‌ها، ابزارها و... است. تهدید می‌تواند با تکیه بر روش‌های سیاسی، روانی و شیوه‌های غیرخشونت‌آمیز و با به کارگیری قدرت نرم برای تأثیرگذاری بر اراده حریف و نیروی مقابل انجام گیرد بی‌تردید اگر فکر، اراده و قدرت روحی حریف تسخیر شود،استفاده از قدرت سخت و لشکرکشی ضرورتی نخواهد داشت. از همین رو، قدرت‌های استکباری با کاربرد عملیات روانی، مقاومت ملت‌ها و نظام‌های سیاسی را پیش از عملیات نظامی فرو می‌ریزند یا برای سرعت بخشیدن در اهداف عملیات نظامی، اقتصادی و سیاسی از سلاح عملیات روانی به منظور سلب اراده و انگیزه نبرد در نخبگان یک کشور، مردم و نیروهای مسلح بهره می‌گیرند و عملاً خاکریزهای دفاعی کشور بدون خونریزی سقوط می‌کند. بنابراین تهدید نرم، امروزه مؤثرترین، کارامدترین و کم‌هزینه‌ترین و در عین حال خطرناک‌ترین و پیچیده‌ترین نوع تهدید علیه امنیت ملی یک کشور است، چون می‌توان با کمترین هزینه با حذف لشکرکشی و از بین بردن مقاومت‌های فیزیکی به هدف رسید؛ زیرا با عواطف، احساسات، فکر و اندیشه و باور و ارزش‌ها و آرمان‌های یک ملت و نظام سیاسی ارتباط دارد. ابعاد این جنگ و تهدید، گسترده‌تر و مخرب‌تر است زیرا دین، فکر و آرمان ملت‌ها را آماج تهاجم خود قرار می‌دهد. تهدید نرم به روحیه، به عنوان یکی از عوامل قدرت ملی خدشه‌ وارد می‌کند، عزم و اراده ملت را از بین می‌برد، مقاومت و دفاع از آرمان و سیاست‌های نظام را تضعیف می‌کند. فروپاشی روانی یک ملت می‌تواند مقدمه‌ای برای فروپاشی سیاسی‌ـ‌امنیتی و ساختارهای آن باشد. *علی داشدبی 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
چرا سازمان شبهه؟ (آغاز پخش رادیویی‌ برنامه سازمان شبهه) ✍جعفرعلیان‌نژادی 🔸برای کسانی که در میانه کارزار شناختی، مشغول مبارزه و رزم تبیینی هستند، واقعیت سهمگین و نیندیشیده‌ای رخ می‌نمایند که کار مواجهه را، بسی سخت و طاقت فرسا می‌سازد. از یک طرف با هجوم بی‌وقفه و بی‌امان شبهه مواجهند، از طرف دیگر، با سوالات عدیده‌ای از سوی جامعه روبه‌رو  هستند که عملا امکان حل و پاسخگویی را از آنان می‌رباید. جبهه تبیین‌گر در این عرصه مجاهدت شبانه‌روزی، شاید تنها از پس مقابله با اصلی‌ترین و کلی‌ترین شبهات برآید، اما هنوز خرده‌شبهات و سوالات بی‌شماری وجود دارند که در حال فرسایش آگاهی‌ها و رسوب به اذهان عمومی هستند.  🔸تبیین‌گر با فاصله گرفتن از میانه این کارزار و نگاه از بالا به صحنه، با یک درنگ و مکث فکورانه، متوجه حقیقتی می‌شود که در وضعیت میانه میدان بودن، التفاتی به آن ندارد. متوجه یک جریان سیال و یک فرآیند سازواره در خصوص تولید، انتشار، تکثیر و توزیع شبهه می‌شود. فرآیندی که اتفاقا برای وضعیت میانه‌میدان‌بودن تبیین‌گران نیز، برنامه‌ریزی شده است. این هارمونی و سازوارگی، انرژی زیادی را تولید می‌کند و تاثیرات مخربی را به دنبال دارد، و هر نوع آرایش تقابلی تبیین‌گران را خنثی می‌سازد. چه بسا  کاتالیزورهایی هم برای تبدیل انرژی مخالف موج شبهه، به موافق طراحی کرده باشد. 🔸سازمان شبهه با نگاه هستی‌شناسانه به شبهه، شبهات را از زوایا و ابعاد گوناگون مورد بررسی قرار می‌دهد. شبهه از این نظر کارکردهای گونان پیدا می‌کند. به عنوان مثال شبهه به سان نوعی بیماری به تدریج تمام لایه‌های هویتی و داویر ماهیتی یک ملت را آلوده ساخته و با شیوع از خودبیگانگی و هدایت اراده تغییر به سمت تخریب خودی‌ها و خودمانی‌های مردم حرکت می‌کند. یا به سان سوال غلطی تلاش می‌کند در برابر آگاهی‌های دقیق، مستند و اصیل، آگاهی‌های آلوده و نشانه‌گذاری شده را شیوع دهد و با این کار جامعه را دچار بی‌نیازی کاذب از دانستن واقعیات کرده و به تحریک ستیز با حقیقت‌های موجود ملی و بین‌المللی نماید. 🔸سازمان شبهه امیدوار است با ایجاد چنین درکی از سازمان‌مندی شبهه، آمادگی ذهنی لازم برای مواجهه سازمان‌مند با شبهات را تمهید کند. این برنامه اشارت به ضرورت نگاه سازواره به عرصه تبیین دارد و نسخه مواجهه با سازمان شبهه را در سازمان تبیین می‌جوید.  🔹برنامه سازمان شبهه، با چنین التفات پدیدارشناسانه‌ای به صحنه، در قالب یک تولید رادیویی و از طریق شبکه رادیو گفتگو(ردیف ۱۰۳.۵ مگاهرتز)، طراحی، سوژه‌پردازی و پخش می‌شود. فصل اول این برنامه پنج‌شنبه‌ها ساعت 16، در قالب سی قسمت تولید و پخش خواهد شد. اولین قسمت این برنامه امروز پنج شنبه 10 خردادماه پخش می‌شود.
هدایت شده از حجره انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻بخشی از سخنان جنجالی عضو ستاد رئیسی در آذربایجان شرقی در مورد نحوه بررسی و امداد برای یافتن بالگرد رئیس جمهور 🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐