حدود ۷۰ روز از شروع دولت میگذرد ...
امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه واردات آیفون آزاد شده است و با همین خبر دستاوردسازی شد و از صبح رپورتاژ سنگینی از سوی رسانههای وابسته به دولت و وزیر ارتباطات صورت گرفت ...
حالا سندی از سوی دولت منتشر شده که سود واردات بازرگانی آیفون ۹۶ درصد تعیین شده است!
این یعنی سود حاصل از تعرفهگذاریِ بازرگانیِ وارداتِ گوشیهای آیفون برای دولت از سود تولید و فروش آن توسط شرکت اپل بیشتر است! 😊 جذاب نیست؟!!
اما بعد؛
دیروز کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۴ در مجلس تصویب شد! لایحهای با ملاحظات، نکات و بعضاً ایرادات شنیده نشده! امروز دیدم برخی مطلعین میگفتند برخی از این ایرادات در کلیات بودجه دولت شهید رییسی وجود داشت و به واسطه همانها کلیات بودجه توسط مجلس قبل رد شد، اما دیروز بدون شنیده شدن آن حرفها، مجلس به کلیات لایحه بودجه رأی داد ...
دقت کنیم این یک مطلب فنیست و به هیچ وجه سیاسی نیست ...
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥البرزی، از مدیران صداوسیما: به خبرنگار ما اجازه داده نشد از هلیکوپتر شهید رئیسی تصویر بگیرد؛ اما خبرنگار ترکیه بدون اجازه تصویربرداری کرد
🔥 @Moohem
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻همداستانیِ تکنوکراتها و لیبرالها
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. همزمان با چرخش ایدئولوژیک دولت از اقتصاد دولتی به اقتصاد آزاد در جریان انتقال از دولت موسوی به دولت هاشمی، محمد خاتمی با وجود آنکه در سِمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت موسوی، مواضع ناموجّهی را به نام انقلابیگری برگرفته بود، بهتدریج در دولت هاشمیرفسنجانی، رویّۀ خود را تغییر داد و به لیبرالیسم فرهنگی گرایید؛ با این توجیه که جمهوری اسلامی نمیتواند بر منع و سلب در فضای فرهنگی تکیه کند و از آزادیهای فرهنگی جلوگیری نماید. در واکنش به عملکرد لیبرالیستی خاتمی در وزارت ارشاد و به عرصه عموم کشیده شدن بحثها و مناقشات در اینباره، شورای عالی امنیت ملّی جلساتی را برای گفتگو در این رابطه تشکیل میدهد. در طی این گفتگوها، اعضای حاضر در جلسات، بیشترین انتقادات و معایب را به رویّه و مواضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت میدهند. خاتمی نیز در مواجهه با این نقدها، تصمیم به استعفا میگیرد. برای این منظور، نزد هاشمیرفسنجانی رفته و با این توضیح که عدهای از نیروهای سیاسی و فرهنگی، مجال فعالیّت را از من ستاندهاند، تقاضای استعفا میکند. در مقابل، هاشمیرفسنجانی از خاتمی میخواهد که ناملایمات را تحمل کرده و همچنان در این جایگاه بماند، اما پارهای از مواضع خویش را عمومی و آشکار نسازد. ولی خاتمی بر تصمیم خود پای میفشرد و سرانجام، موافقت رئیسجمهور وقت را برای پذیرش استعفا، جلب میکند. او، متن استعفانامهاش را در سوم خردادماه سال هفتادویک نوشت و در آن از ضرورت تحوّل فرهنگی در جامعه در راستای فراهمشدن فضای متناسب با نیازهای انسان معاصر و اقضائات زمانه سخن گفت و بر ترجیح مصونیّتبخشی به نسل جوان بهجای سلب آزادیهای عمومی اصرار ورزید. وی تصریح کرد اهتمام به رونق فرهنگی، لوازم و تبعاتی دارد که فقط ظاهربینانِ تنگحوصله، حتی به قیمت تعطیلی اندیشه و نفی آزادیهای مشروع و قانونی که نتایج سهمگین و ویرانگری به دنبال خواهد آورد، آن را برنمیتابند.
[دوم]. نکته مهم تاریخی در این باره آن است که هاشمیرفسنجانی با سیاست فرهنگی خاتمی، شکاف و زاویهای نداشت، بلکه آن را تأیید میکرد: «گویا افکارشان [خاتمی] کمکم عوض شد. بهتدریج تفکرات خوبی پیدا کرد، وقتی که [او] کار را [در وزارت ارشاد] شروع کرد، بعضیها با ایشان مخالف شدند»(علیاکبر هاشمیرفسنجانی، هاشمی بدون روتوش، ص۲۲۵). وی در جای دیگری به صراحت میگوید که از یک سو به خاتمی توصیه کرد که در وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی باقی بماند و در مقابل فشارها، کنارهگیری نکند، و از سوی دیگر، از وزیر بعدی نیز خواست در امتداد سیاست فرهنگیِ خاتمی حرکت کند و طرح فضای فرهنگیِ باز را بیشتر محقّق گرداند: «وقتی [خاتمی برای کنارهگیری از وزرات ارشاد] پیش من آمد، به ایشان گفتم که اگر من جای تو بودم، استعفا نمیدادم و میایستادم. بالاخره اگر هدفدار هستید، باید کارتان را بکنید، ضمن آنکه به ایشان در عین حال گفتم میدانم که فشار هم بر روی شما زیاد است ولی بایستید. آقای لاریجانی هم که بعد از آقای خاتمی آمد، به او گفتم که شما در آن مقداری که آقای خاتمی پیش رفته است، عقبگرد نکنید و بیشتر باید به طرف باز شدن [فضای فرهنگی] حرکت کنید.»(همان، ص۱۴۸).
[سوم]. یکی از اصلاحطلبان میگوید هر چند خاتمی، اصرار هاشمیرفسنجانی بر ماندن وی را واقعی تلقّی نکرده بود و بر این باور بود که هاشمیرفسنجانی نمیخواهد دولت سازندگی، بهای حضور خاتمی را بپردازد، اما پس از جلسه مشترک به او گفته بود که هاشمیرفسنجانی در برخی از موضوعات فرهنگی، نظرات و دیدگاههای پیشروانهتر دارد، اما نمیخواهد با مطرحکردن آنها در فضای عمومی و رسمی جامعه، مقاومت و مخالفت ایجاد کند(عبدالواحد موسویلاری، «هاشمی، آمادگی پرداخت هزینه برای خاتمی را نداشت»، ماهنامه نسیم بیداری، سال دوم، شماره ۲۱، آبان ۱۳۹۰، صص۶۴-۶۵). جهتگیری فرهنگیِ تکنوکراتها، زیرپوستی و نهانی بود و اینان میکوشیدند از طریق تغییر بافت اقتصادی و مناسبات مادّی، انقلابزدایی کنند، اما لیبرالهای اصلاحطلب، شتابزده و آشکار بودند و میخواستند در کوتاهمدّت، به نتیجه برسند. در نظر تکنوکراتها، فرهنگ هیچ انگاشته میشد و اقتصاد، اصل و اساس بود و در نظر لیبرالها، سیاست، عامل تعیینکننده بود. این دو جریان در پی آن بودند از فرهنگ بهعنوان یک کاتالیزور در راستای طرحهای تجدّدی خود استفاده کنند؛ یکی به دنبال توسعه بود و دیگری به دنبال دموکراسی. این دو جریان، بعدها تا حدی تلفیق شدند و به الگوی توسعۀ دموکراتیک رسیدند، اما از آغاز، هر دو در گرایش به لیبرالیسم فرهنگی، مشابه بودند و تفاوتشان فقط در روش بود یکی محافظهکار بود و دیگری رادیکال.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از بر پا
حمله اسراییل
بخش دوم: شکست در دو جبهه
🔺واقعیت اما آن بود که حتی تهدید اسراییل به حمله دوم هم در داخل ایران اثر خاصی نداشت. گفتمان طنز و عدم رشد و کاهش قیمت طلا و ارز و حال و هوای زندگی عمومی همه شاهد این ماجرا بود.
🔺چنان این ضربه به لحاظ شناختی در ذهن عموم مردم کم اثر بود که رهبری مجبور شد به همه خاطر نشان کند که این ضربه را "کوچک انگاری" نکنند.
🔺 او تلاش داشت عمق اراده و محاسبات دشمن را تغییر دهد، همین که دشمن با خود فکر میکند میتواند به ایران ضربه بزند، هم باید جلویش گرفته شود. هم در سطح هزینه و هم فایده. یعنی نوع رفتار ایران باید به گونه ای میبود که دشمن در نزدیک شدن به ایران خیلی محتاط تر از این شود. هم متوجه قدرت ایران در پدافند باشد هم نگران قدرت ایران در ضربه متقابل. به تعبیر رهبری او باید بیش از این "قدرت و توانایی و ابتکار" ما را بشناسد. این یعنی رهبری اجازه برملا شدن توانایی بیشتری از ما را به مسوولین داد.
🔺همانطور که در همین حمله نیز پدافند ایران غافلگیر کننده شد، مک کنزی فرمانده سابق سنتکام بعد از حمله اسراییل گفت "آسمان ایران غیر قابل نفوذ است، حمله اسراییل به ایران شرم آور بوده". دانشیار مطالعات خاورمیانه دانشگاه ملی استرالیا گفت "ایران دارای پدافندی ناشناخته بود".
از سوی دیگر چند روز بعد از دستور رهبری ، ماهواره پشتیبان سامانه تاد به دلایل ناشناخته در فضا منفجر و ساقط شد، این سامانه بنا بود جای انواع پدافندهای غیر موثری را بگیرد که در عملیات وعده صادق ۲ موفق نبودند جلوی نود درصد موشکهای ایران را بگیرند.
پایان بخش دوم از سه بخش
@ali_mahdiyan
هدایت شده از بر پا
حمله اسراییل
بخش سوم: مرجفون
🔺تا اینجا صحنه نبرد در میدان و در روایت و شناخت به ضرر دشمن بوده اما در این میان یک نگرانی متفاوت نیز وجود دارد و آن هم جریان خطرناک مرجفون، یا ترسانندگان از دشمن، جریانی که عملا پروژه شکست خورده دشمن را تکمیل میکند.
🔺دو جریان در داخل در این جهت عملا دست به دست هم میدهند؛
اول "جریان غربگرای مرعوب غرب " و
دوم "جریان انقلابی خالی از عقلانیت و معنویت"
🔺این دو را باید شناخت؛
🔹 اولی بیشتر توان دشمن را بزرگنمایی میکند دومی توان داخلی را کوچک نمایی میکند.
🔹 اولی انفعال ما را درست میداند، دومی انفعال ما، لازمه و نتیجه عینی نگاه او است.
🔹اولی میترساند چون جبهه غرب را ترسناک میبیند دومی میترساند چون جبهه خودی را ضعیف و حقیر میبیند.
🔹اولی اهل وفاق با دشمن است دومی ضدوفاق با دوست.
🔹اولی در بخشی از جامعه موثر است و دومی در بخشی دیگر، بخش دیگری که مهمترین موتور پیشران کشورند.
پایان بخش سوم از سه بخش
@ali_mahdiyan
هدایت شده از استاد علی نهاوندی
حجه الاسلام و المسلمین دکتر علی نهاوندی مدیر گروه فقه هنر، ارتباطات و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام، در ابتدای درس خارج فقه خود با اشاره به موضوع #رفع_فیلترینگ گفت:
#موضوع_شناسی دقیق از فضای سایبری و فهم مساله اجازه دسترسی مستقیم یا غیر مستقیم به #پلتفرم_های_خارجی را یکی از ضروری ترین مسائل قبل از هر گونه سیاستگذاری، تدوین و تصویب تقنینی دانست.
وی افزود: معتقدم نگاه به فضای سایبر و اتصال به پلتفرم های خارجی به عنوان ابزار تعامل و بستر ارتباطاتی، یک نگاه بسیار سطحی، بسیط و ناقص است، بلکه امکان دسترسی آزاد به تکنولوژی های ارتباطی فراگیر و پلتفرم های خارجی به شکل کنونی اساسا خود حکمرانی فکری، فرهنگی و حکومت کردن بر زیست فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بشر معاصر است.
استاد نهاوندی در خصوص طرح دسترسی به پلتفرمهای خارجی از طریق پوستههای داخلی با توجه به ضوابط فقهی و حقوق به نکات زیر اشاره کرد.
این نظرات ناظر به مصوبه نود و ششم جلسه #شورای_عالی_فضای_مجازی است که از زوایای مختلف فقهی حقوقی این مصوبه بررسی و تبیین شد.
دکتر نهاوندی محل بحث را بند چهارم مصوبه نود و ششم شورای عالی فضای مجازی دانست و گفت: وجود برخی ابهامات در متن مصوبه مانعی در جهت تحقق اهداف مصوبه است. عباراتی مانند خدمات و سکوهای پرکاربرد بالقوه و بالفعل، شاخصههای حکمرانیپذیری و خدمات مفید خارجی، از جمله این عبارات هستند که زمینه شمول گسترده مصوبه بر بسیاری از فعالیتها را فراهم میسازند.
ایشان افزود:استفاده از پوستههای داخلی در نرمافزارهای خارجی در تضاد با برخی اصول #قانون_اساسی از جمله اصل سوم، دهم، یازدهم، بیست و پنجم و چهل و سوم است و انجام این اقدام را زمینهساز شکلگیری تسلط و سلطه دانست.
وی امکان استعمار را در زمینههای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اطلاعاتی دانست و گفت: حتی در فرض حکمرانیپذیری #شبکه_های_اجتماعی خارجی، حداقل تسلط که پدید میآید استعمار اطلاعاتی خواهد بود که به هیچ وجه قابل اغماض و چشمپوشی نیست. به همین جهت دستگاههای ذی ربط و مسئول در این زمینه باید در راستای رفع این ایرادات اقدامات لازم را انجام دهند.
حجت الاسلام والمسلمین علی نهاوندی، ملاحظات دیگری از استفاده آزاد فضای سایبر بر اساس سند منتشر شده در چند محور ارائه نمود:
الف) نکات ناظر به قالب کلی سند مصوبه:
۱- عدم ارتباط با سایر اسناد مصوب #شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
۲- سندمحتوایی است که از چهارچوب نظری تا ارائه راهکارها باید در فرآیند متقن قرار گیرد.
اصول و مبانی با چهارچوبهای نظری و زمینهای ارتباطی ندارد.
ب) نکات ناظر به محتوای سند مصوبه:
۱- عدم مسئلهشناسی درست: به نظر میرسد در این مصوبه مسئلهشناسی مناسبی صورت نگرفته و این اشکال، کل مصوبه را تحت الشعاع قرار داده است. #دلایل_ضعف مسئلهشناسی به شرح ذیل است:
* ارتباط ضعیف مسائل ذکر شده با مسائل حوزه فرهنگ، سبک زندگی، کسب و کار و تجارت و…
* توجه نداشتن به فرآیندها به خصوص فرآیند محدود سازی طبیعی پلتفرمهای داخلی
۲- شفاف نبودن نسبت حاکمیت با مساله پوستهها و پلتفرمهای داخلی و خارجی:
پوشش یک مسئله با ابعاد متعدد سیاسی، امنیتی، فرهنگی و …یک مسئله حاکمیتی است، باید نسبت حاکمیت و مسئله فرهنگی مشخص باشد و برنامههای آینده و راهکارها شفاف باشد و میزان مداخله یا تسهیلگری حاکمیت مشخص گردد طوری که فعالان این حوزه محدود نشوند و در عین حال برنامههای راهبردی در برابر #مافیای_فضای_مجازی ارائه شود.
۳- عدم ضمانت اجرا برای راهکارهای ارائه شده: متاسفانه مانند بسیاری از مصوبات دیگر، ضمانت اجرایی مشخصی برای اجرای دستورالعملها در سند وجود ندارد. کم توجهی به ابعاد گوناگون مسئله در مرحله اجراییسازی اقدامات نیز از جمله ایرادات این #مصوبه میباشد.
۴- لزوم توجه به اقلیم و جغرافیای مختلف و کم توجهی به نیاز و ذائقه مخاطبین:
لازم است چالشها و مسائل کلیدی احصاء گردد و نسبت به حل آنها ایدههای مشخصی ارائه شود و برنامهها در راستای عملیاتی کردن ایدهها باشد.
۵- عدم تبیین فرایند نظارت و شفاف با #رگولاتوری مشخص.
کانال استاد علی نهاوندی
@nahavandi_ir
هدایت شده از استاد علی نهاوندی
... مدیر گروه فقه ارتباطات، هنر و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام در بخش دیگری از سخنان خود به بیان تاملات فقهی در خصوص این مصوبه پرداخت و ابراز داشت: در مورد شبکههای اجتماعی و پلتفرمهای خارجی باید به طور کامل جانب احتیاط رعایت شود زیرا شبکههای اجتماعی پر مخاطب کنونی در جهان متعلق به #دولت_های_متخاصم با نظام جمهوری اسلامی بوده و حضور این شبکهها مسلما زمینه ایجاد سلطه کفار بر مسلمانان را فراهم میسازد. و به مقتضای قاعده نفی سبیل، هرگونه تسلط کفار بر مسلمانان از لحاظ فقهی و شرعی نفی شده و #حرام است.
امروز دیگر هیچ جای شک و شبهه نیست که اسرائیل و آمریکا از فضای سایبر و برخی پلتفرم ها برای #جاسوسی و ضربه زدن به #جبهه_مقاومت استفاده می کنند.
از طرف دیگر همانطور که میدانید مهمترین راه ایجاد سلطه، مهندسی افکار عمومی و مهندسی انتشار محتوا در فضای مجازی است. یکی از موارد مهم سلطه، سلطه اطلاعاتی است. حتی با فرض تاسیس دفتر و معرفی نماینده توسط شبکههای اجتماعی خارجی، باز فرض تسلط صاحبان این سکوهای انتشار بر اطلاعات جامعه #مسلمانان فراهم است و این امر یکی از مهمترین مصادیق در مورد نفی سبیل است.
همچنین به مقتضای قاعده دفع ضرر محتمل، حضور شبکههای بیگانه دولتهای متخاصم هر چند قابلیت حکمرانی پذیری را داشته باشد اما مسلما دارای مضراتی خواهد بود.
چرا که #دولت_های_متخاصم به موجب آیه:
«وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ» در مسیر تحقق اهداف اسلام قدم بر نخواهند داشت و لحظهای از آسیب زدن به دین اسلام کوتاه نخواهند آمد.
بنابراین استفاده از شبکههای اجتماعی بیگانه تا موقعی که مضرات و #مفاسد_احتمالی آن به صورت کامل برطرف نشود به موجب این قاعده محکوم به حرمت است. همچنین به مقتضای قاعدههای نفی عسر و حرج، لاضرر و حرمت اعانه بر ظلمه، اجتناب از نشر اکاذیب و شایعهسازی، اجازه حضور شبکههای اجتماعی خارجی، بدون ضمانت های لازم، تعیین و التزام پذیر کردن آنها را از لحاظ فقهی و شرعی دارای اشکال دانست.
وی افزود: دولتها به عنوان امانتدار مردم، وظیفه رعایت مصلحت عامه، جلوگیری از مفاسد آن و نیز مدیریت صحیح و عادلانه #فضای_مجازی را دارند.
از منظر فقه اسلامی، مسئولیت دولتها در مدیریت فضای مجازی به عنوان یک امانت عمومی باید به گونهای باشد که هم منافع عمومی را حفظ کنند و هم حقوق فردی را محترم شمارند.
بنابراین فیلترینگ باید با رعایت این اصل انجام شود.
ایشان در پایان افزود: در حکومت اسلامی، یکی از مهمترین وظایف دولت ها، حفظ ارزشهای اخلاقی و ایمانی، امنیت و نیز جلوگیری از فساد اجتماعی است و نتیجه هر تصمیمی باید پاسداری از ارزش های اسلامی باشد.
کانال استاد علی نهاوندی
🆔 @nahavandi_ir
هدایت شده از محمد کرباسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لشکرکشی خیابانی⁉️
🔹وقتی پشت تریبون رسمی اینطور وقیح، گرای لشگرکشی خیابانی می دهند، در جلسات خصوصی چه توطئههایی صورت میگیرد؟!!
🔹حضور یک فعال فتنه در جایگاه سخنگوی دولت قطعا پاشنه آشیل دولت بوده و خسارات جبران ناپذیری برای رئیس جمهور به بار خواهد آورد.
•┈┈••✾••┈┈•
✔️حجتالاسلام محمد کرباسی
https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
مدرسه در جهان بی روایت.mp3
19.76M
▫️مدرسه در جهان بیروایت
🎙 کاوه فرهادی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور
▫️نقد نظام آموزشی با نگاه تقابل سرمایه داری و کمونیستی
🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 سوال از احتمال خرابکاری صهیونیست ها در ماجرای سقوط بالگرد رئیس جمهور شهید در برنامه زنده شبکه یک
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
در ادامه ادعای فرشاد مومنی، اقتصاددان حامی روحانی و پزشکیان بررسی شد؛
🔺آیا از سال ۱۳۷۲ تا ۱۴۰۰، قیمت مسکن در تهران ۵۸۰ برابر شدهاست؟!
▫️براساس گزارش خبرگزاری ایرنا، متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در تهران در سال ۱۳۷۲ حدود ۵۱۶ هزار ریال بودهاست.
🔹براساس گزارش همین خبرگزاری، متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در اسفندماه ۱۴۰۰، حدود ۳۵۱ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال بوده است.
▫️همچنین براساس گزارش بانک مرکزی از قیمت مسکن در خرداد ۱۴۰۳، متوسط قیمت مسکن در تهران حدود ۸۵۹ میلیون ریال برآورد شدهاست.
🔹بنابراین، قیمت مسکن از سال ۱۳۷۲ تا پایان سال ۱۴۰۰، حدوداً ۶۸۰ برابر و تا خرداد ۱۴۰۳، تقریباً ۱۶۶۴ برابر شدهاست.
🔸بنابراین، ادعای فرشاد مومنی در مورد افزایش قیمت مسکن، حتی کمتر از چیزی که واقعاً اتفاق افتاده است. پس ادعای او درست ارزیابی میشود.
▫️گفتنی است فرشاد مومنی، اقتصاددان، در نشستی در موسسه مطالعات دین و اقتصاد، ادعا کرده بود که قیمت مسکن در تهران از سال ۱۳۷۲ تا سال ۱۴۰۰، ۵۸۰ برابر شدهاست./فکت یار
🔺نیاز حیاتی جامعه به ادامه طرح های ساخت مسکن بخصوص خانه های ویلایی
✍ امیدواریم طرح های مرتبط با مسکن سازی که بعد از سالها توقف در دولت روحانی، توسط دولت سیزدهم به شکلی پرشتاب آغاز شده بود دچار لطمه و کندی نشود و از طرفی ساخت خانه های ویلایی هم که از دولت سابق به درستی آغاز شد همچنان پیش برود تا در این وضعیت تورم مسکن، شاهد ناامیدی خانواده ها از خانه دار شدن به شکل کامل نباشیم...
🔹در طرح خانه سازی ویلایی که هزینه اش به مراتب کمتر از آپارتمان سازی می باشد، از متقاضیان مسکن مبلغی (کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان) بابت زمین به شکل اقساط دریافت می شود و در ادامه متقاضی می تواند در طول زمان با وام ساخت مسکن و آورده شخصی، خانه اش را بسازد، این طرح فعلا ادامه دارد و با افت و خیزها و کیفیت های مختلف در استان های مختلف در حال اجراست...
🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از احمدحسین شریفی
◻️محمدعلی فروغی و نهادینهسازی خودتحقیری
🔻ضرورت وجود دست انگلستان در آستین ایران!
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
محمدعلی فروغی (۱۲۵۶-۵ آذر۱۳۲۱) از مشهورترین نویسندگان و سیاستمداران عصر قاجار و پهلوی بود. او در دوران دوران قاجار چند بار وزیر شد و دوبار نماینده مجلس شورای ملی شد و یک بار هم رئیس دیوان عالی کشور شد. و در دوران پهلوی نیز سه نوبت نخستوزیر شد.
مرحوم محمدتقی بهار (ملکالشعراء)، وی را یهودی میدانست! او در آغاز سلطنت محمدرضا شاه پهلوی این رباعی را درباره محمدعلی فروغی سرود:
شاها، کنم از خبث فروغی خبرت
خون میکند این جهود ناکس جگرت
خطبه شهی و عزل تو را خواهد خواند
زانگونه که خواند از برای پدرت
(ملکالشعراء، دیوان اشعار، تهران، نشر علم، ۱۳۸۱، رباعیات ، ص۱۱۰۲)
اسماعیل رائین در کتاب «فراموشخانه و فراماسونری در ایران»، مینویسد که پدر محمدعلی فروغی، از مریدان میرزا ملکمخان و از مروجان فرهنگ غرب در ایران بود و محمدعلی فروغی نیز در جوانی به واسطه پدر، فراماسون شد و حتی از بنیانگذارن لژ بیداری(!) بود و بعدها به عنوان استادی اعظم فراموشخانه رسید!
یکی از راهبردهای اساسی محمدعلی فروغی، برای تحکیم پایههای سلطنت ستمشاهی و زدودن اندیشههای دینی و اسلامی، ترویج خودتحقیری در ابعاد و لایههای مختلف نخبگانی و عمومی جامعه بود.
«احمد خان ملک ساسانی»، از دیپلماتهای عصر #قاجار و #پهلوی، صد سال قبل درباره فضای تربیتی در آغاز دوره رضا خان مینویسد:
«خوب به خاطر دارم یک روز درس تاریخ داشتیم و گفتوگو از مستعمرههای انگلیس بود که آیا خود اهالی، قادر به اداره ممالک خود هستند یا نه؟
ذکاء الملک (محمدعلی فروغی) گفت: «آقایان شما هیچ وقت سرداری (لباس مردانه بلند که در میان مردان مرسوم بود) برای دوختن به خیاط دادهاید؟»
همه گفتند: «آری».
گفت: «خیاط برای سرداری شما آستین گذارده؟»
همه گفتند: «البته».
گفت: «وقتی سرداری را از مغازه خیاطی به خانه آوردید، آستینش تکان میخورد؟»
گفتند: «نه».
گفت: «پس چه چیزی لازم بود که آستینها را به حرکت در آورد؟»
گفتند: «لازم بود دستی توی آستین باشد تا تکان بخورد.»
جناب فروغی فرمودند: «مقصود من هم همین بود که بدانید ایران مثل آستین بیحرکت است که تا دست دولت انگلیس در آن نباشد، ممکن نیست تکان بخورد»
#فراماسونری
#فروغی
#خودتحقیری
#روشنفکری
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🌹
هدایت شده از داداش کوچیکه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😂 تلفاتی که جمهوری اسلامی هیچوقت اعلام نمیکند ...
🇮🇷کانال داداش کوچیکه👇
❣ @dada69
هدایت شده از آنتی سکولار
📌پروژه فرهنگی موساد در ایران به نام «فعال سازی مرجفون»!
🔻وظایف:
۱. به رسمیت شناختن اسرائیل
۲. طرح صلح دو دولت
۳. صلح اعراب و اسرائیل
۴. ایجاد ترس در مردم برای «جنگ با اسرائیل» و القای حس شکست جبهه مقاومت
۵. تبدیل شعار «مرگ بر اسرائیل» به «مهار اسرائیل»
۶. تبدیل مطالبه مردمی «طوفان الاقصی۲» به «آتش بس»
۷. پررنگ کردن موفقیتهای اسرائیل و ضعفهای جبهه مقاومت
۸. تضعیف انتقام سخت
۹. حمله به سپاه و زیر سوال بردن طوفان الاقصی و وعده صادق
♨️ این گروه مرجفون در قم و تهران سخنگوهایی اعم از معمم و استاد دانشگاه دارند که لازم است مجموعههای امنیتی ورود کنند چون حضرت آقا تاکید بر مجازات مرجفون فرمودند.
⭕️ کارفرما: اسرائیل
سرمایه گذار: آل سعود و امارات و ترکیه
مجری: مُرجِفون معمم و دانشگاهی
🔴 راه کار:
۱. شکایت قضایی و ورود مجموعههای امنیتی
۲. شناسائی مرجفون و معرفی آنها به مردم و ورود مومنین آتش به اختیار جهت تذکر تلفنی و طوفان پیامک به این افراد جهت تقبیح صلح با اسرائیل
۳. مقابله رسانه ای گسترده و کمپین
۴. حمایت از طوفان الاقصی ۲ به مطالبه ملی همه احاد ملت ایران تبدیل شود.
۵. حمایت از هر مسولی که علیه اسرائیل اقدام میکند.
۶. فعال سازی شبکه ضرر به اسرائیل در منطقه و جهان
۷. جهاد تبیین و کرسی پاسخ به شبهات در مدارس، ادارات، دانشگاه ها، حوزه ها، پادگانها
🔸 حجت الاسلام مجتهدزاده ـــ دادستان ویژه روحانیت قم و مستشار دیوانعالی کشور در سالهای گذشته
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از آنتی سکولار
فعال اما کم مایه!
♨️ محمد تقی اکبرنژاد این روزها خیلی فعال شده و در برنامههای متعددی با افراد حوزوی و غیر حوزوی مناظره برگزار میکند.
⭕️ امان از توهم همه چیز دانی! طرف دیده چند طلبه جوان استاد استاد به نافش میبندند گفته نکنه خبریه و من بیاطلاعم!
♨️ آخرین مناظرهاش با حجت الاسلام مهدی رنجبریان مدیر مدرسه علمیه حکیم هاشم بود که توسط دیدار نیوز برگزار شد.
⭕️ آقای رنجبریان را نمیشناسم اما در طی بیش از دو ساعتی که این مناظره طول کشید به صورت کاملا علمی، پاسخ اشکالات اکبرنژاد را میدهد.
🔸معتقدم اکبرنژاد با این مناظره سند بیسوادی خود را امضا کرده است.
▪️آنتی سکولار بخشهایی از این مناظره را به منظور تنویر افکار طلاب فرهیخته و مخاطبین گرامی منتشر میکند.
🌐 #آنتی_سکولار | ما را به دوستان طلبه خود معرفی کنید 👇
🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از محسن مجتهدزاده « شیخ قمی »
نظم نوین نتانیاهو منجی بنیادگرایان افراطی .MP3
72.22M
🎙پروژه خطرناک «نظم نوین» نتانیاهو منجی بنیادگرایان افراطی
#شیخ_قمی
چهارشنبه 1403/08/09
مدت 94 دقیقه
حجم 69 مگ
➖➖➖➖
✅حمایت از تولید محتوا=استمرار تولید محتوا
🆔 @Tablighgharb
هدایت شده از محسن مجتهدزاده « شیخ قمی »
وظیفه ما در جنگ با اسرائیل جهاد تبیین .mp3
18.24M
🎙وظیفه ما در جنگ با اسرائیل: جهاد تبیین
➖تشویق مومنین به جهاد
➖همراه سازی ملتهای مسلمان منطقه برای نابودی
➖اسرائیل و تحقق طوفان الاقصی دو
➖حمایت از مسولین انقلابی
➖پاسخ به شبهات جنگ با اسرائیل
➖➖➖➖
✅حمایت از تولید محتوا=استمرار تولید محتوا
🆔 @Tablighgharb
هدایت شده از مهندس علیخانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واردات گوشی های اپل ، آزاد شد!
.
.
.
.
گلایه صریح رهبر انقلاب از واردات میلیاردی گوشی لوکس آمریکایی
♦️ #رسول_علیخانی / #سعیدیسم
❣️مجموعه کانال های ما را دنبال کنید :
🆑 @alikhani_r
🆑 @akhbar_asli
🆑 @raz_zabanbadan
🆑 @khabardar_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
🟡 شبهه
بسیاری از جنایات و افعال زشت در دین اسلام وجود دارند که مجاز هستند و تنها اسم آنها عوض شده است:
🟢 پاسخ مختصر هر مورد ذیل شبهه آمده است 👇
♦️جنگ افروزی بد است اما «جهاد» خوب است (بقره ۱۹۱- در مجموع ۴۹ آیه قتال و ۲۹ آیه جهاد)
✅ جنگ افروزی همواره در دین اسلام ناپسند است و جهاد در اسلام یا جهاد دفاعی است یا به تلافی جنایات گذشته.
👈 آیه 191 که شبهه افکن بدان استناد کرده، اولا یک حکم کلی نیست، بلکه تنها مربوط به کفار قریش است که ظلم زیادی در حق مسلمانان انجام داده بودند. ثانیا جنگ افروزی نبود و به تلافی تمام ظلم و جنایتی است که قریش، نسبت به مسلمانان روا داشتند.
♦️ دروغ بد است اما «تقیه» خوب است ( آل عمران ۲۸، نحل ۱۰۶، غافر ۲۸)
✅ دروغ در هر حالی ناپسند و در روایات کلید همه بدیهاست و تقیه مجوز دروغگویی در هر حالی نیست. تقیه یعنی اینکه اگر کسی برای حفظ جان خود مجبور شد کلامی بگوید: مثلا در مقابل داعشی ها بگوید من شیعه نیستم، یا کاری انجام دهد مثلاً در کلیسا حاضر شود، مجاز است. خلاصه اینکه حفظ جان یک امر ضروری و مسلمی است که آموزه های هر مکتب حقوقی، بدان اولویت می دهد
♦️ دخالت در کار دیگران خوب نیست اما «امر به معروف و نهی از منکر» خوب است (آل عمران ۱۱۰)
✅ آیا مشورت دادن یا نصیحت یک نوع دخالت منفی محسوب می شود؟ امر به معروف نیز اولا یک نوع خیرخواهی است. ثانیاً دخالت در سرنوشت خود، جامعه خود و نسل خویش است.
👈 افرادی که در یک کشتی نشسته اند، آیا مانع کسی که مشغول سوراخ کردن کشتی است، نمی شوند، چون دخالت در کار دیگری است؟
♦️ شکنجه بد است اما «حد شرعی» و «تعزیر» مجاز است (نور ۲)
✅ همه نظام های حقوقی دنیا، برای کیفر مجرمان مجازات دارند. حد یا تعزیر نیز مجازاتی است برای مجرمان. شکنجه آن است که بی گناهی را اذیت کنند یا متهمی را برای اقرار تحت فشار قرار دهند و یا مجازاتی غیرمتناسب و بیش از اندازه برای مجرم قرار دهند.
♦️ فاحشگی بد است اما صیغه «متعه» مجاز است (نسا ۲۴)
✅ متعه به هیچ عنوان فاحشگی نیست، متعه یک نوع ازدواج است و هیچ تفاوتی با آن جز در دو مورد ندارد: 1- موقت است، 2- ارثی بین زن و شوهر نیست. غیر از این دو مورد تمام شرایط ازدواج دائم در متعه یا همان ازدواج موقت وجود دارد. اگر ازدواج فاحشگی است، بله متعه هم همینطور است.
♦️ زن و مرد برابرند اما «مرد بر زن برتری دارد» (نسا ۲۴)
✅ در هیچ آیه ای برتری مرد نسبت به زن ذکر نشده است. آیه ای هم که بدان استناد شده مربوط به ریاست در خانواده است. معلوم است که در هر جامعه ای (کوچک یا بزرگ) یک نفر باید رئیس باشد، در آیه ی مذکور، خدای متعال به 2 دلیل ریاست را از آن مرد می داند:
1- تکالیف اقتصادی که بر دوش اوست.
2- ساختمان جسمی و روانی مرد برای اداره خانواده
👈 در قرآن با صراحت بیان شده است که مرد و زن برابرند و تنها ملاک برتری تقواست:
يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى ... إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبيرٌ (حجرات/13)
ای انسان ها ما شما را مرد و زن آفریدیم ... همانا گرامی ترین شما در نزد خدا، با تقواترین شماست.
♦️ کودک آزاری بد است اما «سکس با کودک نابالغ» مجاز است (طلاق ۴)
✅ در این آیه و در هیچ آیه دیگری سکس با کودک نابالغ مجاز شمرده نشده است. حتی اگر بنابر مصلحتی، فردی با کودک نابالغ ازدواج کند، طبق دستورات دینی و آنچه در روایات و رساله مراجع تقلید آمده است، لازم است صبر کند تا به بلوغ شرعی و جسمی برسد.
👈 اما آیه فوق (4 طلاق) تنها در مورد عده ی زنان است و هیچ ارتباطی با سکس با کودک یا حتی کودک ندارد.
✍ حجتالاسلام دکتر #قربانی_مقدم
ــــــــــــــــ
👈پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @Shobhe_ShenaSi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 پاسخ به اظهارات #شیخ_فرهاد_فتحی درباره حجاب و گشت ارشاد
🎙 حجتالاسلام دکتر #قربانی_مقدم
🆔 @Shobhe_ShenaSi
هدایت شده از میثم تـمّار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪀کلیپ جدید میثم تمار
ممنون آقای پزشکیان مشکل ریجستری گوشی آیفون رو حل کردی فقط ما پول نداریم آیفون بخریم 😁
─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
✅کانال #میثم_تمار 👇
@meysame_tammarr
─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
✅کانال #میثم_تمار 👇
@meysame_tammarr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️حماسه شهر اصفهان در #همدلی_طلایی :✨💫
۱- ۲۴۱۲ دلار
۲- ۳۹۵/۷۵۰ دینار عراق
۳- ۴۵۲/۰۸۰/۰۰۰ ریال پول نقد
۴- ۸/۶۶۴/۷۷۳/۴۴۴ ریال دستگاه کارتخوان بنام ایرانهمدل
۵- ۲۸۱ عدد سکه پارسیان مجموعا به وزن ۸۶/۵۰ گرم
۶- ۲۹ عدد ربع سکه بهار آزادی
۷- ۳ عدد نیم سکه بهار آزادی
۸- ۷ عدد سکه تمام بهار آزادی
۹- ۳۲ قطعه نقره شامل (انگشتر، گردنبند، آیینه و شمعدان و...) مجموعا به وزن ۳/۰۷۷ کیلوگرم
۱۰- ۸۹۲ قطعه طلا شامل ( النگو، گوشواره، گردنبند و...) مجموعا به وزن ۳/۶۲۲ کیلوگرم
۱۱- یک عدد قلک کودکانه اشباع شده از پول 😍
🔻کانال بانوان جبهه مقاومت اصفهان
•••🇮🇷••🇵🇸•••
@Bano_JM_isf
•••🇮🇷••🇵🇸•••
🔺با معرفی و انتشار رزمایش جهادی #بانوان_جبهه_مقاومت، در ثواب این امر شریک باشید.
#ایران_همدل
#بانوانجبههمقاومتاصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توصیف اصفهان از زبان حاج حسین یکتا در حاشیه غوغای اصفهانیها در پویش ایران همدل
🔻کانال بانوان جبهه مقاومت اصفهان
•••🇮🇷••🇵🇸•••
@Bano_JM_isf
•••🇮🇷••🇵🇸•••
🔺با معرفی و انتشار رزمایش جهادی #بانوان_جبهه_مقاومت، در ثواب این امر شریک باشید.
#ایران_همدل
#بانوانجبههمقاومتاصفهان
❌ آنچه در شرایط جنگی مصوب شد؛
قانونی برای ترویج بیغیرتی بود
🔻این گزارش را کامل مطالعه کنید تا متوجه عمق خیانت شوید 👇
https://jscenter.ir/jewish-and-corruption/homosexuality/6063/پشت-پرده-کمپانی-اپل/
✍️ #م_طالبی_دارستانی
کانال #بانوی_تمدن_ساز🔻
🆔 https://eitaa.com/joinchat/3589996566C30f040f3b9