هدایت شده از سیاستودیانت | مهدی ابوطالبی
🌀هشدار دو اقتصاددان نسبت به ادامه برنامه مخرب تعدیل ساختاری در دولت پزشکیان
✍ نامه دکتر مومنی و راغفر
🔹تعیین اعضای دولت چهاردهم، هیچ نسبتی با وعدههای جنابعالی در مناظرهها و گفتگوهای انتخاباتی ندارد و این نگرانی را به وجود میآورد که #دولت_چهاردهم در #دامی بیافتد که دولت های #سیوپنج_سال گذشته فرو افتادند و آن اینکه دولتهای مختلف با شعارهای متفاوت و وعدههای بهبود وضعیت معیشت و ارتقاء رفاه مردم آمدند اما همگی در #تله برنامههای شکست خورده #تعدیل_ساختاری به ویژه #تضعیف_ارزش_پول ملی، #خصوصیسازیها و #آزادسازیهای نابسامانیساز و فسادآفرین سقوط کردند چرا که به ظرفیتهای نهادی کشور توجه نداشتند.👇
B2n.ir/u34693
🔹 قبلاً نوشتم که حساب اقتصاددانانی مثل دکتر نمازی، مومنی و راغفر را باید از سایر اقتصاددانان اصلاح طلب جدا کرد👇
https://eitaa.com/eqmoq2/2657
🔻 #درود_بر_شرفتان که روی مواضع حقتان ایستادید
✍️توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از مهندس امیدرضاستاری
7.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥اولین گلایه و اخطار رهبر معظم انقلاب به دولت جدید!!!
آقای پزشکیان؛
اگر میخواهی عاقبت بخیر و موفق باشی، حتما از این دو نفر دوری کن
فوق العاده مهم_لطفا نشر حداکثری
#پزشکیان #روحانی #ظریف
https://eitaa.com/omidreza_sattari
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔸ما هم مخاطب تذکر رهبری هستیم
🔸لوازم چهارگانه وحدت
🔻رهبرانقلاب در دیدار با نماینده ها تاکید کردند "مجلس باید آرامش بخش باشد"."باید از دولت و مجلس صدای واحد شنیده شود". "مجلس نباید منشا تشنج در افکار عمومی باشد."
مفهوم "وحدت" در سخنان رهبری انقلاب در چند ماه گذشته بدون شک ازپربسامدترین تعابیر است. ضرورت مساله روشن است و کسی مخالف آن نیست. اما متاسفانه در عمل ماجرا به نحو دیگری رقم می خورد. این مساله نیز تنها منحصر به مجلس نیست. یک نمونه همین روزهای شورای شهر که پیش روی ماست. بداخلاقی ها و تفرقه افکنی هایی که وبال مردم شده است. در فضای مجازی و رسانه نیز به طریق دیگر.
🔻این متن توضیح مختصری است مبنی بر اینکه چه کسانی می توانند منشا وحدت باشند و برای وفاق و همدلی چه لوازمی باید مهیا شود تا از حرف به عمل برسیم. واقعیت این است که وحدت نیازمند شخصیتی است که 4 ویژگی را در خود ایجاد و رشد و ارتقا بخشیده است.
1⃣یکم وحدت از منظر اعتقادی است.
این فهم باید ایجاد شود که وحدت یک تاکتیک و یا یک خصلت صرف اخلاقی نیست. وحدت یکی از ارکان کلیدی و از ارزش های پایه ای انقلاب اسلامی است. وحدت روی دیگر مردمسالاری دینی است. وحدت ثمره یک نگاه توحیدی به سیاست و توده مردم است. خلاصه فردی که به جهت اعتقادی مساله وحدت برایش حل و فصل نشده است، نمی تواند منشا وحدت باشد.
2⃣دوم وحدت از منظر اخلاقی است.
وحدت و همدلی و مدارا و وفاق و اجماع و غیره هرچند بار معنایی مجزا دارند اما همگی نیازمند یک منش و فضیلت اخلاقی اند. نیازمند یک ملکه روحی. افرادی می توانند در سیاست وحدت ساز باشند و منشا قرابت ذهن ها و دل ها شوند که به جهت فردی نیز اهل تهذیب نفس و در تعامل با دیگران اهل مدارا و خلق حسنه باشند. خیلی وقت ها تکبر و تفرعن و نخوت های فردی است که اجازه بروز و ظهور همدلی و وفاق اجتماعی نمی دهد.
3⃣سوم وحدت از منظر عقلانیت است.
فارغ از اینکه همدلی و وحدت یک منش اخلاقی و یک رویکرد عالی اعتقادی است، وحدت از منظر عقلانیت نیز اهمیت دارد. به جهت دستگاه محاسباتی نیز وحدت کارآمد و محل رجوع است. کسانی که اهل تدبیر و منطق و عقلانیت در سیاست نیستند نمی توانند وحدت ساز باشند. بسیاری از اهل تحجر به همین دلیل عامل تفرقه اند. آنها که روحیه تکفیری و خوارج گونه دارند و از هرگونه تعامل منطقی و گفت وگویی فراری و گرفتار خودحق پنداری هستند نمی توانند عامل وحدت باشند.
4⃣چهارم وحدت از منظر هنر است.
عاملان به وحدت باید اهل هنر باشند. اهمیت هنر روشن است، اما هنر در سیاست از این منظر اهمیت دارد که در تخاطب با مردم است. مسوولی می تواند در ارتباط با مردم عامل به وحدت باشد که بتواند هنرمندانه وفاق را با مطالبه و نقد و پرسشگری جمع کند. در غیراینصورت به اسم وحدت عده ای محکوم به انفعال و سکوت می شوند و از سوی دیگر عده ای به اسم عدالتخواهی و مطالبه گری و نظارت و انتقاد پا بر اخلاق و معنویت و وحدت می گذارند. جمع ایندو به جز اعتقاد و اخلاق و عقلانیت، هنر می خواهد.
🔻حرف تمام است. اگر می خواهیم عامل به تذکر مکرر رهبرانقلاب باشیم، اول از همه هرجا هستیم خود را مخاطب این سخنان بدانیم و در مرتبه بعد این چهار ویژگی را در خودمان تقویت کنیم.
همشهری
@mahdian_mohsen
هدایت شده از علیرضا زادبر
جامعه فساد زده از بالا باید درست شود یا از پایین؟
🔸معمولا فساد از «خواص» شروع میشود و به «عوام» سرایت میکند و صلاح، برعکس از «عوام» و تنبه و بیداری آنها آغاز میشود و اجبارا «خواص» را به صلاح میآورد، یعنی عادتا فساد از بالا به پایین میریزد و صلاح از پایین به بالا سرایت میکند.
🔹روی همین اصل است که میبینیم امیرالمؤمنین علی(ع) در تعلیمات عالیه خود، بعد از آنکه مردم را به دو طبقه «عامه» و «خاصه» تقسیم میکند، نسبت به صلاح و به راه آمدن خاصه اظهار یأس و نومیدی میکند و تنها عامه مردم را مورد توجه قرار میدهد.
🔸این، فکر غلطی است از یک عده طرفداران اصلاح که هروقت در فکر یک کار اصلاحی میافتند، «زعماء» هر صنف را در نظر میگیرند و آن قلههای مرتفع در نظرشان مجسم میشود و میخواهند از آن ارتفاعات منیع شروع کنند.
🔹تجربه نشان داده که معمولا کارهایی که از ناحیه آن قلههای رفیع آغاز شده و در نظرها مفید مینماید، بیش از آن مقدار که حقیقت و اثر اصلاحی داشته باشد، جنبه تظاهر و تبلیغات و جلب نظر عوام دارد.
استاد مطهری، مقدمه کتاب داستان راستان
https://eitaa.com/Politicalhistory
هدایت شده از علیرضا زادبر
چرا ریشه خشک نمیشود!؟
در سالهای اخیر در امتداد بیش از صد سال دین زدایی از ساحت جامعه ایرانی که از اواخر قاجار با کلمات و آثار میرزافتحعلی آخوندزاده روشنفکر آغاز شد، میزان، تنوع، حجم و شکل حملات، شبهات و هجمات چند برابر شده است. سرنوشت نهایی و محتوم مدرنیته دین زدایی از ساحت جامعه است. دین زُدایی و سپس دین سازیِ انسان محور، انسان تعیین میکند. انسان، ملاک حق است. میل انسان، همه چیز است.
با این حال باید پرسید وقتی روشنفکران سکولار و طبقه نخبه مدرنیته خواه ما با دستگاه عظیم تبلیغی به دنبال خشکاندن ریشه دیانت در عرصه جامعه هستند چرا و چگونه هنوز این درخت ریشه دار پا برجاست. پاسخ در همان پرسش نهفته است. "ریشه" شما با یک امر ریشه دار و اصیل روبرو هستید. یک امر فطری، امر فطری سرکوب و منحرف میشود اما حذف شدنی نیست. در این ایام تصاویر بسیاری از نسل جدید، همان دهه نودی ها که عده ای آنها را نسلz غیرقابل بازگشت به ارزشها می دانند با این سبک و سیاق منتشر شده است. گستردگی دارد. ریشه دار بودن این امر باعث استمرار آن خواهد بود. به دوستان جاهل عرض میکنم: با ریشه و امر فطری مبارزه نکنید. ریشه تان را خواهد کَند.
بجای انتشار تصاویر چند دختر بی حجاب در صف عزاداری که به گمان بسیار سازماندهی شده است تا تصویر ذهنی جامعه را برهم زنند، اینها را منتشر کنید.
#علیرضا_زادبر
https://eitaa.com/Politicalhistory
هدایت شده از کانال علی محمدی(گنجیزه
〰〰🔻
برداشتت از متن زیر این تصویر چیه ؟#خاتمی#مجیدی#حداد#مداح ؟
با دقت بخون فکرت رو آماده کن
تا با هم بشینیم یه خورده
بیشتر چکش کاری کنیم و آنالیز 🔴
کانال عملیات روانی #علی_محمدی 👇
https://eitaa.com/joinchat/3234070804C33f7713af0
🔺
هدایت شده از کانال علی محمدی(گنجیزه
حالا خیلی هامون انتظار داریم
یا میگیم چرا حداد اونجاست
چرا حداد دست داد
چرا پویانفر مداح اونجا بوده
چرا این چرا اون 🧐
هدایت شده از پس کوچههای انقلاب (محمد صادق کوشکی)
⭕️ اصلا تعجب نکنید!
🔹 با توجه به حضور جدی آشوبگران فتنه "زن ، هرزگی، فحشا" و حامیان آنها در کمیته های تعیین وزرا و معاونان رئیس جمهور،در روزهای آینده باید منتظر این اخبار باشیم :
▪️انتصاب دکتر محمد فاضلی به عنوان "دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اخلاق ، آرامش و فضیلتهای اجتماعی"
▪️انتصاب اندی تاجبخش ( از مشهورترین ترنسهای ایرانی مقیم فرانسه و چهره برتر فعال در حوزه حقوق شهروندان LGBT به انتخاب اتحادیه اروپا و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد) به عنوان معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور
▪️انتصاب هژبر القانیان (عضو محفل اعظم بهائیان در عکا و برنده جایزه جهانیِ صلح و آزادیِ اتحادیه کلیساهای آمریکای شمالی به علت دفاع مستمر از حقوق اقلیتهای مذهبی ایران)به عنوان "مشاور عالی رئیس جمهور در امور اقلیتهای مذهبی"
▪️دکتر ظریف در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص دلایل انتخاب موارد دوم و سوم چنین گفت : من و همکارانم با شفافیت کامل و بر اساس استانداردهای نظام و سازمانهای بین المللی به این گزینه ها رسیدیم و دکتر پزشکیان هم به همین دلیل احکام فوق را صادر کردند.مثلا در مورد معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، کمیته تخصصی برای مردان ۲۰ امتیاز منفی،برای بانوان ۱۰ امتیاز مثبت و برای عزیزان ترنس ۳۰ امتیاز مثبت در نظر گرفت و طبیعی است انتخاب یک "هموطن ترنس" با تعاریف جامعه جهانی( منعکس شده در سند ۲۰۳۰ مجمع عمومی سازمان ملل متحد) از خانواده و جنسیت تطابق بیشتری خواهد داشت.
وی افزود : در مورد سوم هم کمیته مربوطه برای باورمندان به مذهب شیعه ۲۰ امتیاز منفی،برای پیروان ادیان آسمانی دیگر ۱۵ امتیاز مثبت و برای معتقدان به ادیان تحت ستم و محروم از حقوق اجتماعی و سیاسی ( مانند بهائیت) ۳۰ امتیاز مثبت در نظر گرفت و بر همین مبنا،کمیته ها پس از بحثهای مفصل و کارشناسانه به افراد فوق رسیده و حکم آنها توسط رئیس جمهور صادر گردیده است.
@pas_kouchehaie_enghelab
هدایت شده از محسن قنبریان
۳-ربیون و جامعه ربانی.mp3
26.62M
🔘 ربیّون و جامعه ربّانی
جلسه سوم
هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف
• شان دیگر همکاری ربیّون با انبیاء: ساخت جامعه ربّانی (۷۹آل عمران)
لکن کونوا ربانیین بما کنتم تُعلّمون الکتاب و بما کنتم تَدرسون
• شروع از میثاق فطری و اثاره عقول (خطبه۱)
• بحث امیرالمومنین با رئیس شرطه های پایتخت(فرمانده فراجا)!
• مواجهه با عبیده سلمانی و ربیع بن خثیم و ۴۰۰قاری کوفه!
• بازسازی غدیر با مناشده رُحبه و احتجاج برای امامت
• مشورت در همه کارها با مردم بجز احکام الهی(نامه۵۰)
• احترام به تشخیص مردم (فرازی از عهدنامه مالک اشتر)
• اصل ۶ و ۷ قانون اساسی؛ کشور داری هم اتکاء به آراء عمومی و هم حکمرانی شورایی
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از روزنه
جوابیه حجتالاسلام احمد زادهوش به اظهارات سخیف محسن رنانی در مورد احضار دخترکان مکشوفه کرجی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای سردار حمید هداوند
فرماندهی محترم انتظامی استان البرز
سلام علیکم
اخیرا و در پی اقدام شایسته جنابعالی و همکاران محترمتان در رسیدگی به تخلفات انجام شده در مراسم سوگواری محرم، نامه ای خطاب به شما در فضای مجازی منتشر شده و نویسنده به زعم خویش اقدام شما را زیر سؤال برده است.
نامه سراسر اشکال و پر از مغالطه ، شما را نگران نسازد و بر راه مستقیم خود ثابت قدم و استوار باشید.
در اینجا به برخی از اشتباهات فاحش و اشکالات واضح این نامه اشاره میکنم:
۱ . در خصوص احضار دختران نوشته است: « اگر قانون ملاک است؛ آیا عنوان مجرمانهای در قوانین جزایی تحت عنوان «هنجارشکنی» یا «خدشهدار شدن احساسات عزاداران حسینی» وجود دارد؟ اگر آری، احضار این دختران بر اساس دستور کدام مرجع قضایی بوده است؟ »
ایشان باید توجه کند که حجاب علاوه بر آنکه واجب الهی و ارزش مهمی در همه ادیان الهی است در ایران یک هنجار اجتماعی است.
هَنجار اجتماعی ( Social norm) در اصطلاح دانش جامعهشناسی به الگوی رفتاری گفته میشود که روابط و کنشهای اجتماعی را تنظیم میکند، اکثریت جامعه خود را به آن پایبند میدانند و در صورتی که شخصی آن را رعایت نکند (هنجارشکنی)، جامعه عکس العمل نشان میدهد و هنجار با قانون کنترل میشود.
جامعه بزرگ زنان ایران حتی پس از آشوب های دوسال پیش و در حالیکه میدانستند در برههای از زمان ابهام قانونی و اجرایی در خصوص حجاب بانوان وجود دارد اکثریت قاطع آنان التزام خود را به این ارزش الهی نشان دادند و ثابت کردند که حجاب در ایران یک هنجار اجتماعی است.
۲ . در نامه به جنابعالی نوشته: « اگر افکار عمومی ملاک است، منظور افکار عمومی کدام یک از بخشها یا قشرهای جامعه است؟ مثلا اگر از نتایج انتخابات اخیر کمک بگیریم، اکنون جامعه دارای سه گروه جمعیتی بزرگ است (۵۱ درصدی، ۲۷ درصدی، و ۲۲ درصدی) که اینها قضاوتشان نسبت به یک چنین پدیدهای متفاوت است، معیار شما برای تبعیت از افکار عمومی، کدام بخشهای جامعه است؟»
چنین عباراتی نشان میدهد که گویا نویسنده تصور میکند اشخاصی که در انتخابات شرکت نکرده اند از کشف حجاب در مراسم امام حسین علیه السلام خوشحال میشوند! و یا افکار عمومی میلیون ها نفری که کاندیدای مورد علاقه شان بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات هر روز در مراسم سنتی هیئات عزاداری شرکت کرد از کشف حجاب چند زن زنجیر زن نگران نشده اند!
واقعاً به چنین فهمی میتوان نام جامعه شناسی نهاد ؟!
۳. نویسنده در بخش دیگری از نامه خود به برخی از ناپسندی های مراسم سوگواری اشاره کرده و آنها را با کشف حجاب در عاشورا مقایسه کرده و پرسیده است که آیا آنها را هم احضار میکنید؟
ما میدانیم که نیروی محترم انتظامی همواره با همه ناهنجاریها موجود برخورد کرده و بسیاری از آنها را علاج و برطرف نموده است اما این را هم میدانیم که در این زمان « بی حجابی» پیشران فرهنگ مبتذل غرب و لبه تیز اسلام ستیزی است.
میرزای شیرازی مرجع بزرگ شیعه میدانستند که در ممالک اسلامی اشکالات و انحرافات متعددی در افکار و اعمال مسلمانان وجود دارد اما در بین همه ی آنها فقط استعمال توتون و تنباکو را در حکم محاربه با امام زمان علیه السلام دانستند. چون بصیرت و زمان شناسی و دشمن شناسی ژرفی داشتند و توطئهها را میفهمیدند.
۴ . امیدوارم منظور ایشان از اینکه نوشته اند: « خوب است نیروی محترم انتظامی بیش از آن که نگران رعایت هنجارها باشد نگران حفظ حریم و حرمت خویش باشد.» تهدید نباشد.
۵ . همه ما از عزاداری پسران و دختران نسل نو در ماه محرم و صفر و نیز شادی آنان در مناسبات سیاسی و مذهبی استقبال میکنیم. اشکالات احتمالی را هم اصلاح میکنیم و اجازه نمیدهیم کسانی این حضور مبارک را مخدوش کنند و آن را به نفع خواستههای نامبارک شان مصادره به مطلوب کنند.
۶ . خوشبختانه نویسنده این نامه اهل شهر بزرگ و زیبای اصفهان نیستند بلکه اهل روستای اصفهان هستند. چرا که اخیراً و بخاطر اینکه تناسب آرای انتخابات مردم این شهر فهیم و اصیل با مذاق وی نساخته و او را عصبانی کرده ، آن را روستا نامیده اند!
عزت و پیروزی و توفیقات روزافزون شما و همکاران محترمتان را در سایه لطف امام عصر ارواحنا فداه از خدای بزرگ خواهانم.
والسلام
احمد زادهوش
طلبه ای کوچک از حوزه علمیه اصفهان
جمعه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۳
@rozaneebefarda
هدایت شده از احمدحسین شریفی
اقبالشناسی ۳ (مرحله اول تربیت خودی).mp3
6.25M
🎤احمدحسین شریفی
🟢درسهای اقبالشناسی
🔸جلسه سوم: «اطاعت» به عنوان اولین مرحله «تربیت خودی»
#اقبال_لاهوری
#فلسفه_خودی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹